Így próbálja meg elkerülni a feltartósdit az F1 az Olasz Nagydíj időmérőjén
https://formula.hu/parc-ferme/36412
A korábbi években többször is láthattunk feltartásokat és kavarodást a monzai időmérőn, ugyanis több tizedmásodpercet érhet itt egy jó szélárnyék, így senki sem akart előzni, inkább csigatempóban gurultak egymás mögött az autók.
Niels Wittich F1-es versenyigazgató most ezt próbálja meg felülírni: az időmérőn nem teljesíthet 1:41-nél lassabb kört senki, különben indokolatlanul lassú haladásként fogják értékelni és büntetésre számíthat.
fotó: dppi
Így dicséri és védi pilótáit Helmut Marko
https://formula.hu/parc-ferme/36574
A katasztrofális futamot teljesítő Sergio Perezzel szemben a rendszerint igen szigorú Helmut Marko ezúttal kimondottan megértőnek bizonyult – persze ebben is volt egy kis odaszúrás, ahogy azt megszokhattuk az osztrák F1-veterántól: „Szerencsétlen napja volt. Minden a szabadedzésen kezdődött, ahol nem tudott megbirkózni Max sebességével, a versenyen pedig minden rosszul alakult. De bízom benne, hogy a következő futamon erőre kap majd.”
E szavakban kétségkívül volt némi pozitív felhang, s mint arra a Daniel Ricciardót helyettesítő Liam Lawson is rámutatott, Marko esetében már ezt is értékelni kell. Amikor arról kérdezték az új-zélandit, mit mondott neki a Red Bull tanácsadója az AlphaTauri idei legjobb eredményéről, melyet Szingapúrban ért el, Lawson így felelt:
„Szép munka. Ennyit. De szerintem ha bármi pozitívumot kapsz Helmut Markótól, az már jó, úgyhogy beértem ennyivel.”
Leclerc-t átverte Perez: azt hitte, hogy harmadik lett!
https://formula.hu/parc-ferme/36573
A Japán Nagydíj hajrájában a Red Bull visszaküldte a pályára a réges-rég a bokszban veszteglő Sergio Perezt, hogy le tudja tölteni a büntetését, melyet a Kevin Magnussennel történt ütközésért kapott, s nehogy továbbvigye azt a következő hétvégére. Azt nem tudni, hogy így történt volna-e, ha nem tér vissza a versenybe a mexikói, az viszont biztos, hogy egy dolgot elértek: sikerült alaposan összezavarni Charles Leclerc-t.
A monacói versenyző ugyanis amikor elhaladt Perez mellett, azt hitte, hogy Verstappen lassult le valamiért, hiszen úgy tudta, hogy Perez már kiesett: „Azt hittem, hogy már nincs versenyben! Szóval úgy gondoltam, hogy dobogós leszek, de amikor az utolsó körben ránéztem a bokszfalról lógó táblára, azt láttam rajta, hogy P4!” – mondta Leclerc, aki így ismét kénytelen volt beérni a negyedik pozícióval, méghozzá sorozatban harmadszor.
Négy büntetőpontot kapott a tragikus futamot teljesítő Perez
https://formula.hu/parc-ferme/36572
Nulla bajnoki és négy büntetőponttal „gazdagodott” Sergio Perez a Japán Nagydíjon, miután két incidensben is vétkesnek találták. Előbb Fernando Alonsót előzte meg a safety car hatálya alatt, amiért öt másodperces időbüntetést kapott, s ezt le is töltötte, a Kevin Magnussennel történt ütközéséért kapott büntetést viszont csak egy hosszú szerelési periódust követően tudta leróni.
„Szörnyű rajtom volt, az egyes kanyarba menet csak utas voltam. Sainz a jobb oldalammon volt, Lewis a balomon, és elvitték az egész szárnyvéglapot. Nehéz megítélni, mindenesetre a 2-es kanyarba menet elment az autó eleje. Lecseréltük a szárnyat, de így sem javult a helyzet, szóval szerintem más sérülésünk is volt” – mondta a csalódott Perez, aki már hét büntetőpontnál jár.
Így lehet világbajnok Verstappen Katarban
https://formula.hu/parc-ferme/36571
Suzukában nem volt matematikai esélye bebiztosítani a 2023-as F1-es világbajnoki címet, Katarban viszont megkoronázhatják Max Verstappent – méghozzá nem kizárt, hogy ez már a sprinten bekövetkezik. Mivel 177 pont a holland előnye Sergio Perez előtt, s idén összesen 180 egységet lehet még szerezni, gyakorlatilag három pontot kell gyűjtenie a következő hat hétvégén ahhoz, hogy abban a valószínűtlen esetben is megnyerje a címet, ha Perez mind a hat futamot megnyeri a leggyorsabb kör begyűjtésével, és mindhárom sprintet az élen zárja.
De hogy következhet be a koronázás Katarban? A sprinten már eldől a vb-cím, ha Perez nem szerez legalább hat ponttal többet Verstappennél, azaz egyszerűbben mondva: ha a holland az első hat között végez, vagy ha Perez nem zárja az első három között a sprintet, akkor az F1 történetében először a sprinten dől el a bajnoki cím.
Más megközelítésben: Verstappen világbajnok lesz Katarban Perez eredményétől függetlenül, ha a sprintet az első hat vagy a futamot az első nyolc között zárja (esetleg a kilencedik helyen a leggyorsabb kör megszerzésével), és Perez elbukja a címet Verstappen eredményétől függetlenül, ha nem végez az első három között a sprinten vagy nem nyeri meg a Katari Nagydíjat.
Furcsa büntetést kapott a rajt előtt a Williams, Sargeant csak a bokszutcából indulhat 10 másodperc lemaradással
https://formula.hu/parc-ferme/36570
Még el sem kezdődött az F1-es Japán Nagydíj, Logan Sargeant máris szinte lehetetlen hátrányba került: egyrészt a bokszutcából kell rajtolnia, másrészt azonnal kapott egy tízmásodperces büntetést a felügyelőktől.
Az indoklás szerint Sargeant szombati balesete után ki kellett cserélni az autó vázát, ami ugyan megengedett, de a szabály szerint csak a túlélőcellából hozhat másikat a csapat, minden mást köré kell felépíteni. A Williams viszont egy túlságosan összeszerelt állapotban lévő vázzal érkezett, ami nem felelt meg a szabályoknak, ugyanis ebben az értelmezésben harmadik autónak számít. Ezért kapott még plusz tíz másodperc büntetést is.
fotó: dppi
Már csak egy hely kiadó: itt a 2024-es F1-es mezőny
https://formula.hu/parc-ferme/36563
Az Alpha Tauri magyar idő szerint hajnali 2 körül erősítette meg, hogy 2024-ben is náluk versenyez Yuki Tsunoda, a másik ülést pedig a csuklótöréséből épp felépülő Daniel Ricciardo kapja meg. Ezzel eldőlt, hogy hivatalosan már csak egyetlen kiadó hely maradt a jövő évi rajtrácson: Logan Sargeant ülése a Williamsnél. Az amerikai pilóta folyamatosan csak töri az autót, Alexander Albontól pedig rendre alaposan elmarad, ráadásul a szezon közben lecserélt Nyck de Vries és az idén mindössze két futamot teljesítő Daniel Ricciardo mellett az egyetlen pilóta, aki idén még nem szerzett pontot. Vajon ki kapja meg az utolsó 2024-es versenyzői ülést az F1-ben?
Német sajtó: A Williams nemet mondott Schumacherre
https://formula.hu/parc-ferme/36569
Német lapértesülések szerint Toto Wolff nemcsak a médiában adott hangot annak a meggyőződésének, hogy Mick Schumachernek 2024-ben ismét az F1-es mezőny állandó tagja között kellene szerepelnie, hanem fel is vette a kapcsolatot egykori beosztottjával, a jelenleg a Williamst irányító James Vowlesszal.
Ralf Bach arról számolt be az F1-Insider.com weboldalon közzétett írásában, hogy Wolff még azt is bevetette Vowles meggyőzése érdekében, hogy megosztotta vele a Schumacher szimulátoros tesztjeire vonatkozó adatokat, ám Vowles ennek ellenére sem hajlott a német szerződtetésére, s a számára meggyőzőbb, többek között a monzai FP1-en is szereplő Felipe Drugovich felé fordult a figyelme, aki ráadásul egy komoly, mintegy 15 milliós szponzori csomagot is hozhat magával. A döntést az austrini
Ez persze nem jelenti azt, hogy Schumacher versenyzői szerződés nélkül marad 2024-re, hiszen immár az Alpine is megerősítette, hogy számolnak a fiatal némettel WEC-programjuk lehetséges versenyzői között – a Porsche viszont visszautasította őt a lap szerint, ugyanis nem akartak egy mercedeses kötődésű versenyzőt a csapatban tudni.
Piastri anyját Japánba akarták reptetni
https://formula.hu/parc-ferme/36568
Lando Norris jelenléte önmagában is garancia arra, hogy a McLaren legyen a jelenlegi F1-es rajtrács legmókásabb csapata, de olykor a többiek is kitesznek magukért. Miután Oscar Piastri a szenzációs második helyen zárta a suzukai időmérő edzést, édesanyja, Nicole feltette a kérdést az X-en, hogy „Valaki tud-e egy olcsó repjegyet Japánba?”, amire Zak Brown a Sky kamerái előtt így reagált: „Örömmel veszek neki egy jegyet, szóval Mrs. Piastri, még ideér, szeretnénk holnap itt látni!”
Nicole Piastri gyorsan visszakozott: „Köszönöm a kedves felajánlást, de szerintem az a legjobb, ha a szorongásroham itt, az otthonom kényelmében ér majd. Ellenben úgy tervezem, hogy a Vegas GP idejére tökélyre fejlesztem a meditációs technikáimat…”
Nem ez az első alkalom, hogy Piastri édesanyja megmosolyogtatja X-es követőit: Szingapúr előtt biztosította fiát, hogy visz neki háromhavi adagot kedvenc fogkrémjéből, a szezonnyitón tett látogatását úgy kommentálta, hogy még mindig eljár a gyerek sporteseményeire, a szerződéshosszabbítást pedig így sommázta: „Mi?! Szóval újabb három évig fogjuk ezt csinálni???”
Már a Ducati is arról beszél, hogy Marquez a Gresininél köthet ki
https://formula.hu/parc-ferme/36567
Akárcsak két hete Misanóban, a MotoGP Indiai Nagydíján is Marc Marquez jövője jelenti az egyik fő beszédtémát. A Sky Italia arról számolt be pénteken, hogy értesüléseik szerint a nyolcszoros világbajnok döntött: a 2024-re érvényes szerződése ellenére elhagyja a Repsol Hondát és jövőre már a Gresini Ducatin fog ülni, épp öccse, Alex Marquez csapattársaként. Az olasz lap szerint már csak a végleges megállapodás és a Hondától való távozás pontos feltételei hiányoznak.
Ami igazán árulkodó lehet, hogy a Ducati sportigazgatója, Paolo Ciabatti is nyíltan beszélt már az átigazolás lehetőségéről: „Ami a Gresinit illeti, úgy tűnik, itt ez a lehetőség számukra és Marquez döntésére várnak” – mondta el a MotoGP hivatalos közvetítésében. „Ugyanazt halljuk mi is, hogy Japánban fog beszélni a Honda menedzsmentjével és aztán dönt. De ez rajta és a csapaton múlik.”
Ciabatti hangsúlyozta, hogy az egyeztetések nem a Ducatival, hanem a szatellit Gresini Racinggel folyhatnak, bár igyekezett úgy fogalmazni, hogy ne lehessen biztosra venni, hogy valóban megtörténhet Marquez váltása: „Nincs más opció: ez az egyetlen versenyző nélküli motor. Marquez azt mondja, három lehetősége van, nem tudom, mik ezek. Az egyik az, hogy marad a Hondánál, a másik kettőről csak találgathatunk. Marquezt és a Gresinit kellene megkérdezni!” – tette hozzá a bolognaiak sportigazgatója. Ami tény, hogy Marquez nem volt elégedett a Honda újításaival a múlt hétfői misanói teszten, ott beszélt a Ciabatti által is említett három opcióról, ellenben Indiában a szokottnál erősebb produkciót mutat a japán gyártó, amit alátámaszt a 30 éves motoros sprinten elért harmadik helye is.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Őrület: Csókkal kell aktiválni a suzukai trófeát!
https://formula.hu/parc-ferme/36566
„Csókolj meg!” Ez a felirat áll majd a Japán Nagydíj győztesének átadott trófeán, és meg is lesz a jutalma annak, aki ezt megteszi. Szőke herceggé nem változik ugyan a Pininfarina által tervezett kupa, Verstappennek vagy éppen másnak be kell érnie majd annyival, hogy hazája nemzeti színeit ölti magára a trófea, méghozzá a verseny névadó szponzora, a Lenovo ötlete nyomán. A különleges technikát egyébként Austinban is használják majd, s akit érdekel, mire kell holnap számítani, az alábbi videóban meg is tekintheti.
The Japanese GP will have the world's first ever 'kiss activated' trophies
— ESPN F1 (@ESPNF1) September 23, 2023
The trophies will display the colours of the national flag of the winning driver when kissed
(via @Lenovo) pic.twitter.com/3lkxuRyNRb
Russell: Egy ilyen „kontrasztos” pályán ez a realitás
https://formula.hu/parc-ferme/36565
Egy hellyel csapattársa mögött, a nyolcadik pozícióban zárta a suzukai időmérőt a múlt héten az első sorból rajtoló George Russell, aki a gyenge teljesítményt, az erősorrendben elfoglalt negyedik pozíciót a pálya sajátosságainak tudta be elsősorban, mivel a Mercedes W14 nem képes jól teljesíteni az ilyen „kontrasztos” helyszíneken:
„Ez az eredmény hűen tükrözi, hogy milyenek vagyunk az ilyen pályákon” – kezdte értékelését az előző futamot a falban befejező brit. „Amikor nagy a kontraszt a különböző, gyors és lassú kanyarok között, nehezen tudjuk mindet lefedni, míg ha egy pályán csak egyféle kanyar van, mint a múlt héten Szingapúrban, akkor tökéletesen be tudjuk lőni az autót és maximalizálni tudjuk a leszorítóerőt. Szóval ez nem nagy meglepetés, de persze így is sokkoló egy kicsit.”
„Viszont ha racionálisan végiggondoljuk, ott vagyunk, ahol az várható” – zárta szavait a bajnokságban a két Ferrarit üldöző Russell.
Norris: Oscar utánozhatná Sennát az 1-es kanyarban!
https://formula.hu/parc-ferme/36564
A McLaren történelmében fontos szerepet tölt be a Japán Nagydíj, a csapat népszerű a helyi rajongók között, és nosztalgikus érzéseket ébreszthet Oscar Piastri és Lando Norris hétvégi erős szereplése is a második-harmadik rajtkockában. A britet arról kérdezték, a két autó egyesített erővel tudna-e valamit kezdeni Max Verstappen ellen – ekkor jutott eszébe a McLaren történetének egyik emlékezetes fejezete.
„Meg fogjuk próbálni, de ha a 2-es kanyarban ő vezet, akkor sokat nem lehet már tenni ellene. Oscar, ha utánozni akarod Prostot, akarom mondani, Ayrton Sennát az 1-es kanyarban, akkor boldogan megteheted! Nekem nagyon jól jönne!” – viccelődött az FIA-sajtótájékoztatón Norris.
Ezzel az 1990-es Japán Nagydíjra célzott, mikor Ayrton Senna úgy állította meg az ekkor már Ferrarit képviselő Alain Prostot, hogy összeütközött vele a legelső kanyarban – ezzel a sportszerűtlen húzással biztosította be második világbajnoki címét.
„Meg fogjuk próbálni. A versenytempónk erős, bár egyértelműen nem lesz olyan jó, mint a Red Bullé, de megtesszük a tőlünk telhetőt” – tette hozzá Norris.
Fotó: DPPI
Verstappen a Red Bullban kétkedőknek: „Szívjanak ki egy tojást”
https://formula.hu/parc-ferme/36562
Két Sainz-pole után újra Max Verstappen végzett az első rajtkockában, a szingapúri kisiklás után megszokott fölényes formáját mutatta az RB19. Az időmérőt követő első nyilatkozatában a holland elmondta, már a pénteki első köröktől érezte, Suzukában a Red Bull viselkedése sokkal kedvezőbb, ezért jobbak lesznek Japánban – később azonban ennél markánsabb nyilatkozat is elhangzott a részéről.
„Volt egy rossz hétvégénk, aztán az emberek elkezdtek arról beszélni, hogy a technikai direktívák miatt van” – célzott a sajtótájékoztatón arra, hogy egyesek kapcsolatot vontak a szárnyak és padlólemezek hajlékonyságára vonatkozó szigorítás, valamint a szingapúri visszaesés között. Verstappen üzent ezeknek a kétkedőknek: „Menjenek, és szívjanak ki egy tojást.”
„Ami engem illet, engem feltüzelt, hogy jó hétvégénk legyen itt” – folytatta Verstappen, akinek fő célja, hogy Japánban, ahol tavaly megnyerte az egyéni vb-címet, a Red Bull bebiztosítsa a 2023-as konstruktőri trófeát.
Fotó: Red Bull Content Pool
Megerősítette az Alpine: a WEC-programjukban köthet ki Schumacher
https://formula.hu/parc-ferme/36560
Néhány napja röppent fel pletykaként, hogy Mick Schumacher az Alpine Endurance-világbajnoki projektjében juthat újfent állandó versenyzői üléshez azok után, hogy a Haas F1-es csapata tavaly év végén elküldte, s jelenleg a Mercedes teszt- és tartalékversenyzőjeként tevékenykedik. Amikor a Japán Nagydíj pénteki sajtótájékoztatóján rákérdeztek a Schumacher-híresztelésre az Alpine ideiglenes csapatvezetői posztját betöltő Bruno Faminnál, a szakember megerősítette mindezt:
„Igaz, hogy beszélünk Mickkel annak lehetőségéről, hogy az endurance-programunkban versenyezzen az A424-essel. Úgy gondolom, ez egy jó lehetőség lenne mindkét fél számára. Egyelőre csak beszélünk, aztán remélhetőleg szervezhetünk egy tesztet” – tette hozzá Famin. Toto Wolff Mercedes-vezér azt már elmondta, hogy ha a német pilóta valóban a WEC-ben fog szerepelni az Alpine-nal, akkor is megtarthatja jelenlegi állását náluk.
fotó: DPPI
Russell autóját szerelni kell az F1-es Japán Nagydíj időmérője előtt
https://formula.hu/parc-ferme/36561
A Mercedes megerősítette, hogy George Russell technikai probléma miatt hagyta ki a harmadik szabadedzés utolsó harmadát, ugyanis a W14-esen megsérült a jobb hátsó kerék takaró eleme, ami a csapat szerint komoly javításra szorul és sok időt fog igénybe venni, de így sem forog veszélyben a Szingapúrban nullázó brit versenyző részvétele a Japán Nagydíj kvalifikációján.
Vettel elismerte: „rendkívül nehéz” a pálya mellől néznie a suzukai F1-et
https://formula.hu/parc-ferme/36559
Sebastian Vettel jelen van a Formula-1-es Japán Nagydíj hétvégéjén: amellett, hogy kilátogat magára a versenyre, mindezt a „Zümmögő kanyar” elnevezésű, a biológiai sokféleséget hangsúlyozó, rovarszállókat felállító projektje miatt utazott Suzukába, amelynek csütörtöki átadóján a komplett mezőny tiszteletét tette. Bár az eseményen a négyszeres világbajnok elmondta, hogy nem bánta meg a visszavonulást és nem is fontolgatja jelenleg a visszatérést, azt is elismerte, hogy roppant nehéz a pálya széléről figyelnie az eseményeket – főleg ezen a helyszínen:
„Tudtam, hogy kemény lesz innen nézni. Természetesen rendkívül nehéz. Végső soron ez a kedvenc pályám, és legutóbb is elmondtam, hogy nem bánnék egy visszatérést csak itt. Most csak itt állni, miközben tudod, milyen érzés, amikor az autóban ülsz itt…” – nyilatkozta Vettel a Sky Sports Germanynek.
fotó: DPPI
„Nem ideális, de…” – Gasly az autótörésről
https://formula.hu/parc-ferme/36558
Pierre Gasly balesetével ért véget a pénteki második szabadedzés a Formula-1-es Japán Nagydíjon: a francia pilóta a Degner 2-ben törte meg az Alpine-t. „Minden rendben a magam részéről, jól vagyok. Sajnos egyszerűen blokkoltam és megpróbáltam befordulni, de nem tudtam bevenni a kanyart. Nem ideális, de a srácok meg fogják szerelni az autót, minden rendben lesz az időmérőre” – mondta el a baleset kapcsán Gasly.
Az Alpine versenyzője felemásan értékelte a balesettől függetlenül is a suzukai pénteket: „Úgy vélem, délelőtt jobb volt a teljesítmény, de nem éreztem jól magam az autóban az egyensúlyt illetően. Kipróbáltunk néhány dolgot délután, amelyek sajnos nem hozták, amit vártunk tőlük, de legalább jó irányt mutattak számunkra. Biztos vagyok benne, hogy holnapra összerakunk mindent, amit Estebannal tanultunk és igyekszünk kihozni a maximumot a csomagból az időmérőre.”
fotó: DPPI
Alonso ezúttal is a Q3-ba vinné az Aston Martint
https://formula.hu/parc-ferme/36557
Szingapúrban megszakadt az Aston Martin idei pontszerző szériája, miután Stroll el sem indult a futamon, Alonso pedig a 15. helyen ért célba. Ezzel a spanyol el is vesztette összetettbeli harmadik helyét Lewis Hamiltonnal szemben, ám most gyengébbnek tűnik a Mercedes, így a Alonso akár azonnal visszavághat egykori csapattársának.
Mike Krack szerint egy top 5-ös helyezés a versenyen már álomszerű lenne, de a kvalifikáción mindkét autójukkal bevenné a Q3-at. Alonso is hasonló célokat tűzött ki maga és a csapat elé.
"Kielemezzük az adatokat este, aztán a kvalifikáción remélhetőleg versenyképesek leszünk. Nagyon jól éreztem magam, ez a pálya Formula-1-es autókra lett kitalálva, szóval rendkívül élveztem a pénteki napot. Majd meglátjuk, hogy eléggé gyorsak leszünk-e, mindenesetre szeretnénk folytatni az állandó Q3-as jelenlétünket."
Nyolcezredes Marini-vezetés Indiában, top 10-ben a Repsol Hondák
https://formula.hu/parc-ferme/36556
A hét eleji-közepi vízumkáosz után időben megérkezett végül a MotoGP mezőnye az első Indiai Nagydíj helyszínére, az F1-ben tíz éve használt Buddh International Circuitre, de azért nem alakult zökkenőmentesen a pénteki edzésnap, ugyanis a délutáni programot megcsúsztatta az, hogy a The Race információi szerint a sportbírók egy időre megtagadták a munkát, amíg nem biztosítanak számukra ivóvizet a 35 fok körüli hőségben.
Ami a pályán zajló eseményeket illeti: a délutáni edzés, amely az időmérő második etapjába való bejutásról döntött, Luca Marini elsőségét hozta, nyolc ezreddel múlta felül pramacos márkatársát, Jorge Martint. Rajtuk kívül még három ducatis kvalifikálta magát a top 10-be és ezzel a Q2-be: Marco Bezzecchi, a világbajnokságot vezető Francesco Bagnaia, valamint Johann Zarco. Ott van az élbolyban mindkét gyári Aprilia Aleix Espargaróval és Maverick Vinalesszel, de ami igazán kiemelendő, az a Honda váratlanul biztató kezdése: Marc Marquez és Joan Mir is befért az első tízbe. A délelőtti tréningen több műszaki hibával sújtott Fabio Quartararo nyolcadik lett a Yamahával, így ő is ott lesz a Q2-ben szombaton – a KTM-esek közül viszont ezúttal senki nem mondhatja ezt el magáról.
A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
Az Astonnál már csak álom a top 5?
https://formula.hu/parc-ferme/36555
A szezon eleje óta látványosan visszaesett az Aston Martin, akik a pletykák szerint a hajlékony szárnyak komolyabb felügyelete miatt vesztettek teljesítményt. A múlt hétvégi Szingapúri Nagydíj volt az első az éven, amikor nem szerzett pontot az istálló: Alonso utolsóként ért célba, Stroll pedig rajthoz sem állt hatalmas időmérős balesete után. Bár a csapatfőnök, Mike Krack szerint semmi ok emiatt az aggodalomra, Japánban mégis reálisan látja a helyzetet.
"Semmi különös nem történt a mai szabadedzések alatt" - nyilatkozta a Sky Sports-nak az Aston csapatfőnöke. "Próbáltuk minimalizálni a tesztelemeket, hiszen ezen a pályán sok idő kell a pilótáknak, hogy felvegyék a ritmust. Mindenesetre jó napunk volt, magabiztosan várjuk a hétvége további részét, hiszen az autó jónak tűnt, a versenyzők pedig elégedettek."
"Ha a szombati időmérőn mindkét autóval be tudnánk jutni a Q3-ba, az szép eredmény lenne az elmúlt versenyhétvégék tükrében. Ami a versenyt illeti, ha csak az egyik autónkkal a top 5-ben végeznénk, az maga lenne az álom!"