NASCAR: Chris Buescher hét év után először került be a rájátszásba
https://formula.hu/parc-ferme/36196
Eggyel kevesebb hely maradt a rájátszásban a NASCAR Cup Seriesben, amely ezúttal a Richmond Racewayre látogatott el, az alapszakasz 22. futamán pedig igazi meglepetéseredmény született. A kvalifikáción és a verseny első szakaszában látottak alapján ugyanis kevesen fogadtak volna arra, hogy olyan pilóta nyer, aki egy Fordban ül, még kevésbé arra, hogy a 26. helyről rajtoló pilóta kaparintja meg a győzelmet egy rövid oválon. Az első sort Tyler Reddick és Kyle Busch bérelték ki mögöttük pedig Denny Hamlin és Chase Elliott várhatták a zöld jelzést a második sorból, de mögöttük is a Toyota és a Chevrolet ügyfelei tartózkodtak, a legjobb Fordot a nyolcadik helyen kellett keresni. Ebből a pozícióból a Stewart-Haas Racing pilótája, Kevin Harvick indulhatott, ám mégsem ő került reflektorfénybe.
A futam eleje a 23XI Racing versenyzőiről szólt, az első etapot Reddick húzta be, mögötte Bubba Wallace jött a második helyen, a középső szakaszra viszont jelentősen megváltoztak a dolgok. Ekkora már az RFK Racing pilótái, Brad Keselowski és Chris Buescher kerültek az élre, akik meglepően jó tempóra voltak képesek, előbbi pedig a második szakaszt is megnyerte. Keselowski végül visszaesett az utolsó körökre, Buescher viszont megállíthatatlannak tűnt, az utolsó tíz kört már hat másodperces előnnyel kezdhette meg a mögötte autózó Hamlinnel szemben, ám Daniel Suarez hibája és az ezt követő sárga zászló miatt ez semmissé vált. A futamon egyébként a szakaszok közötti megszakításokat leszámítva, meglepő módon csak ekkor lengették meg a sárgát, ezzel viszont izgalmas véghajrára volt kilátás. Buescher azonban jól kapta el az újraindítást és megnyerte a futamot, ezzel második győzelmét aratva a szériában, valamint jegyet váltva a rájátszásba. A playoff mezőnyében még négy hely kiadó, de az alapszakaszból is csak ennyi futam maradt hátra.
A folytatás augusztus 6-án következik a Michigan International Speedwayen.
Marko: Ezért különleges Adrian Newey
https://formula.hu/parc-ferme/38551
Dr. Helmut Marko szerint Adrian Newey kivételes képességű szakértő, és az ő elvesztése akkor is fáj a Red Bullnak, ha természetesen megpróbálják több remek szakemberrel házon belül pótolni.
„Nemcsak az aerodinamikához ért, hanem a mechanikai tapadáshoz is” – mondta Marko a Motorsport Magazinnak, kiemelve azokat a tényezőket, amelyek megkülönböztetik Newey-t az ellenfelektől.
„Körbejárja az autót a jegyzettömbjével, beszélget a sofőrrel és megoldásokat talál. Ezért Newey egyértelműen kivételes szakértő. Amikor elveszítesz valakit, aki ilyen, az nagy csapás. Rengeteg jó fiatalunk van, és biztos vagyok benne, hogy pótolni tudják a távozását. De tévedés lenne azt mondani, hogy nem tett semmit a csapatnak.”
fotó: Red Bull Content Pool
Verstappen: Mindenkiben kérdőjelek vannak 2026 miatt
https://formula.hu/parc-ferme/38550
2026-ban új szabályok érkeznek az F1-be, mely lehetőséget szolgátat arra, hogy az erősorrendben is nagyobb változás álljon be. Max Verstappen, a Red Bull háromszoros világbajnok versenyzője úgy véli, mindenki bizonytalan a két év múlva érkező regulák miatt.
„Teljesen új autók és új motorok érkeznek. Mindenkiben vannak kérdőjelek emiatt – még azokban is, akik jelenleg a legjobb helyzetben vannak. Mindig ott van az emberben az a kérdés, hogy valóban nagyszerű munkát végzett-e az utóbbi időben, illetve az is felmerül, hogy meddig lehet ezt az állapotot fenntartani.”
Verstappen arra is kitért, hogy a jövője szempontjából fontos tényező lesz az, hogy mennyire nyeri el a tetszését az új szabályrendszer: „Meglátjuk majd, hogy jó lesz-e vezetni a 2026-os autókat” – tette hozzá a világbajnoki címvédő.
„Hamilton nem tud vízen járni” – Ralf Schumacher
https://formula.hu/parc-ferme/38549
Ralf Schumacher a Formel1.de-nek elmondta, hogy véleménye szerint Lewis Hamilton nem hasonlítható Michael Schumacherhez, és sokkal inkább Max Verstappen az, aki a német legendához hasonlót alkothat a száguldó cirkuszban.
Hiába áll tehát Michael Schumacher és Lewis Hamilton neve mellett is egyaránt hét világbajnoki cím, Ralf szerint Hamilton soha nem fog eljutni olyan magas szintre, amit testvére képviselt.
„Lewis Hamilton soha nem fog felérni oda, ahol Michael volt. Még fényévek múlva sem” – jelentette ki Ralf Schumacher.
„Azt gondoltuk, hogy Hamilton tud vízen járni, de nem ez a helyzet. Verstappenről is ugyanígy vélekedtünk, habár úgy gondolom, hogy a tehetségét tekintve Max többre viheti Hamiltonnál. Max képes megteremteni a különbséget – nagyobb mértékben tudja ezt megtenni, mint Hamilton. Verstappen manapság ugyanazt csinálja, amit Michael tett: megteremti a különbséget” – tette hozzá Ralf Schumacher.
Fotó: Furcsa trófeákat adnak át a hétvégi F1-es USA Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/38548
A Pirelli és az olasz Matteo Macchiavelli képzőművész közös munkájából születtek meg a Heroo névre hallgató trófeák, amelyek a hétvégi F1-es USA Nagydíj díjai lesznek majd. A formavilág és az ötlet meglehetősen szokatlan:
fotó: Pirelli
Montoya: Engem seggfejnek tartanak, Ricciardót kedves srácnak
https://formula.hu/parc-ferme/38546
Az aktív versenyzéstől tavaly visszavonuló, de időről időre még most is autóba pattanó egykori F1-es pilóta, Juan Pablo Montoya a sportágból távozni kényszerű Daniel Ricciardo számára Mick Schumachert hozta fel pozitív példaként azzal kapcsolatban, hogy koránt sem ér véget a világ azzal, ha valaki kikerül a száguldó cirkuszból – persze mindenekelőtt döntenie kell, hogy mit szeretne kezdeni a jelenlegi helyzettel.
„Vajon kellően élvezi-e a versenyzést, vagy inkább a Red Bull nagyköveti pozíciója és az azzal járó közösségi szerep tetszene neki? Inkább járkálna a versenyekre és eseményekre, és élvezné mindezt a vezetéssel járó nyomás nélkül, vagy inkább köszönetet mond, és távozik? Mert ha számára elegendő az, hogy versenyezhet, és ez az egész igazából erről szól a számára, akkor bárhol találhatna helyet.”
„Ha akarod, van élet az F1 után is, a legjobb példa erre Mick Schumacher. Komoly problémái voltak az F1-ben, és nem úgy nézett ki, hogy valaha is lesz még helye valahol. Most viszont a Mercedes nagykövete, és az Alpine színeiben versenyez az endurance-világbajnokságban. Danny is képes lenne erre. Nagyszerű személyiség, hatalmas rajongótábora van, és nagyon népszerű.
„Ha rám gondolsz, mindenkinek az jut eszébe, hogy egy seggfej vagyok. Ha Danielre gondolsz, akkor viszont az, hogy ó, ő egy olyan kedves srác! Talán többet kéne Instagramoznom!”
„Hitvány dolog volt”: Gene Haas telefonon rúgta ki a sonkát válogató Steinert
https://formula.hu/parc-ferme/38547
A Haas egykori csapatfőnöke, Günther Steiner mostanában több helyen is megszólalt, az i-nak adott interjújában többek között Max Verstappen káromkodásügyéről is kifejtette a nézeteit, valamint azt is elmondta, hogy szerinte miért nem kell egy csapatnak sem Mick Schumacher. Nemrég a Sky Sports podcastjében azt idézte fel, hogyan közölte vele Gene Haas, hogy mintegy egy évtizednyi közös munka után elválnak útjaik:
„Őszintén szólva, éppen válogattam, hogy mit vegyek estére, amikor csörgött a telefonom. Azóta is minden alkalommal, amikor bemegyek abba a szupermarketbe, eszembe jut a hívás, de nem emlékszem, hogy feldúlt lettem volna miatta. Azt mondta, hogy nem akarom meghosszabbítani a szerződésedet, mire én úgy feleltem, hogy jó, részemről rendben. Ennyi volt, aztán mentem tovább, és vettem egy kis sonkát.”
Az Athleticnek nyilatkozva azonban egyértelművé vált, hogy Steiner most is sértve érzi magát amiatt, hogy Haas telefonon közölte vele a hírt: „Egy kissé hitvány dolog így csinálni azok után, hogy valaki felépített neked egy céget, és félmilliárd dollárt keresett neked. Az utolsó dolog, amire vágyok, hogy beszéljek vele. Már nincs szükségem rá.”
Norris ismét a mentális egészség fontosságáról beszélt
https://formula.hu/parc-ferme/38545
Immár 30 éve hívták életre a mentális egészség világnapját annak érdekében, hogy felhívják a figyelmet a mentális egészség fontosságára, illetve a mentális betegségekkel kapcsolatos tévhitekre, az ilyen problémákkal küzdő embereket sújtó megkülönböztetésre. Az idei világnap a múlt hétre esett, s ennek kapcsán az ilyen kérdésekben többször megszólaló Lando Norris egy üzenetet osztott meg a közösségi oldalán – miután elnézést kért azért, hogy rettenetesen áll a haja:
„Különleges nap ez, ma van a mentális egészség világnapja, ezért szerettem volna egy gyors üzenetet küldeni, hogy elmondjam: remélem, mindenki jól van, de ha te nem, akkor sincs rá ok, hogy ne legyél jól. Biztos vagyok benne, hogy a világon mindenkinek megvan az oka a küzdelmekre, nehézségekre és hasonló dolgokra, függetlenül attól, hogy milyen helyzetben van, és persze vannak, akiknek nehezebb, és vannak, akiknek könnyebb, mint másoknak. Szerettem volna mindannyiótokat biztosítani a szeretetemről, és mindenkinek a legjobbakat kívánni.”
„Lehet, hogy nem mindig úgy tűnik, hogy megteheted, vagy nem tűnik a legkönnyebb dolognak, de mindig vannak olyan emberek, akik biztosan szívesen meghallgatnak és beszélgetnek veled, és higgyétek el nekem, abban a pillanatban, hogy megszólaltok, hogy beszéltek róla, jobban fogjátok érezni magatokat, de ehhez át kell lépni ezt a határt, hogy megtegyétek. Biztos vagyok benne, hogy nehéz.”
„Szeretlek mindannyiótokat, legyetek ott a barátaitok és a családotok mellett, figyeljetek oda rájuk, és tegyétek meg ezeket a dolgokat, és biztos vagyok benne, hogy nagyon hálásak lesznek, ha megteszitek.”
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Steiner: Nem Mick Schumacherért voltam a Haasnál!
https://formula.hu/parc-ferme/38544
Amíg be nem jelentik, hogy ki lesz Nico Hülkenberg csapattársa a Saubernél 2025-ben, az F1-es sajtóban garantáltan folyamatos téma lesz Mick Schumacher potenciális visszatérése, hiszen a fiatal német nevét maga Mattia Binotto is felhozta az elmúlt időben, s például Helmut Marko is a hétszeres világbajnok legenda fiának szerződtetése mellett korteskedett.
A kérdésben megszólalt Schumacher (eddigi) egyetlen F1-es csapatfőnöke, Günther Steiner is, akit a Schumacher-rajongók sokszorosan elátkoztak, mivel szerintük miatta siklott félre a fiatal német királykategóriás karrierje. Steiner nyilatkozatában beszélt a döntés hátteréről, és arról is, mi jelenthet reményt mégis a Mercedes kötelékébe tartozó versenyző számára: „A Saubernél még mindig van egy szabad hely, de szerintem nehéz lesz.”
„Nekem nem volt problémám Mick Schumacherrel mint emberrel, ám a csapatnak másra volt szüksége, és nekem kellett változtatnom a csapat érdekében. Nem Mick Schumacherért voltam ott, hanem a Haasért. Jövőre több újonc is érkezik, Jack Doohan az Alpine-hoz, Oliver Bearman a Haashoz, Kimi Antonelli pedig a Mercedeshez. Ha valamelyikük nem teljesít, talán lehet neki esélye, mert nem sok fiatal pilótának van két év F1-es tapasztalata. Ám a Haasnál Kevin Magnussen mögött volt, és szerintem ezért nem kapott helyet.”
Máshogy is kezelhették volna a káromkodásügyet?
https://formula.hu/parc-ferme/38543
Max Verstappen káromkodásügye kapcsán többen szóba hozták Günther Steinert, aki csapatfőnöki regnálása során maga sem fukarkodott az F-betűs szóval, s ez az ő esetében ahhoz is hozzájárult, hogy a Netflix Drive to Survive sorozatának egyik sztárja legyen. A Haas korábbi első embere az i kérdésére maga is megszólalt a kérdésben, s kifejtette nézeteit az ügyről:
„Szükséges káromkodni egy sajtótájékoztatón? Nem, de ő az autót szidalmazta, nem más embereket” – mutatott rá Steiner is arra a fontos szempontra, amit többen mások, köztük Helmut Marko is megtett, majd arra is kitért, ő hogy kezelte volna a helyzetet: „Én összehívtam volna a srácokat, és megmondtam volna nekik, hogy vegyenek vissza egy kicsit, legyenek egy kicsit barátságosabbak ahelyett, hogy megbüntetem őket, és ezzel vitát szítok. Nem sok gyereket ismerek, aki nem ismeri az F betűs szót. Ez nem olyan fontos.”
„Aztán azt mondta, hogy a brit sajtó ellene van, ám szerintem nem ez a helyzet. Ők csak leírták, ami történt, a sajtó nem azért van, hogy jó képet fessen rólad. A szólásszabadság nem így működik, hagyni kell, hogy az embereknek meglegyen a maga véleménye. Mohamedet már régóta ismerem a raliból, és nem tudom, mi a célja. Olyan kérdésekről beszélünk, amelyek nem tartoznak a sporthoz. Nem a fontos dolgok közé tartoznak, hogy piercingekről és nyelvhasználatról beszélgessünk. Az FIA azért van, hogy irányítson” – zárta szavait a Haas korábbi csapatfőnöke.
Vandoorne: Rosszkor voltam a McLarennél
https://formula.hu/parc-ferme/38542
Stoffel Vandoornet, a McLaren korábbi versenyzőjét egy interjúban az F1-es időszakáról kérdezték, mely közel sem alakult túl rózsásan a belga versenyző számára – legjobb helyezése a hetedik pozíció volt.
Vandoorne 2017-ben és 2018-ban volt a McLaren versenyzője Fernando Alonso csapattársaként, ám miután teljesítménye jelentősen elmaradt kétszeres világbajnok csapattársától, a wokingi istálló 2019-től Lando Norrisnak szavazott bizalmat.
„Nem voltak egyszerű évek. Ha megnézzük bárkinek a karrierjét, akkor azt láthatjuk, hogy ebben a sportban minden az eredményekről és az időzítésről szól. Az én esetemben az időzítés nem volt megfelelő a McLarennél” – mondta Vandoorne.
„Az autó egyértelműen nem volt elég jó abban a két évben. Újjáépítési időszakban volt a csapat, amikor nagyon sokan új pozícióba kerültek. Ami az eredményeket illeti, ez nem a legjobb időszak volt. Belgaként nem könnyű eljutni az F1-ig, szóval nagyon büszke vagyok erre a lehetőségre és továbbra is ez marad karrierem egyik legszebb időszaka” – tette hozzá a 32 éves versenyző.
Ijesztő baleset, lángoló autó Barcelonában
https://formula.hu/parc-ferme/38541
Hatalmas baleset történt a Fanatec GT World Challenge Europe versenyhétvégéjének első futamán Barcelonában. Az eső áztatta pálya célegyenesének végén préselték bele a szalagkorlátba Dylan Pereira Audiját, ami csúnyán megrongálódott és azonnal ki is gyulladt. Szerencsére a pilóta épségben ki tudott szállni az autóból.
We're underway at Barcelona but a big crash at turn 1 brings out the safety car.
— Fanatec GT World Challenge Europe Powered by AWS (@GTWorldChEu) October 12, 2024
The #66 Audi was on fire, but Dylan Pereira is out of the car and walking away.
https://t.co/lDWK8jxcOu#GTWorldChEU | #FanatecGT #Barcelona pic.twitter.com/Lfg8RNezRa
A balesetet egy szurkoló is rögzítette a helyszínen a lelátóról, a felvételen közelről látszik Pereira kigyulladó autója.
I was there also …… qué miedo !!!! pic.twitter.com/sv49WXT7pE
— Jordi Villaescusa (@JordiVillaescus) October 12, 2024
Steinernél Norris a világbajnoki favorit
https://formula.hu/parc-ferme/38540
Hat versenyhétvége, ebből három sprinthétvége – ennyi ideje van Lando Norrisnak behozni a Max Verstappennel szembeni 52 pontos lemaradását a világbajnoki összetettben. Az idei szezon második felében egyértelműen a McLaren versenyzője nyújtotta az egyik legerősebb teljesítményt a mezőnyben, csapata tempóbeli előnyét elnézve a Red Bull-lal szemben pedig nem meglepő, hogy többen úgy gondolják, Norris elcsípheti Verstappent a bajnokságban. Többek között a Haas volt csapatfőnöke, Günther Steiner is a britet tartja az idei vb-cím favoritjának.
„Szerintem Lando jobb pozícióban van, mint Max, nálam 60-40 az arány. Landónak szüksége van egy kis segítségre a Ferraritól. Ha oda tudnak kerülni a McLaren és a Red Bull közé, ellophatnak néhány pontot a Red Bulltól. Landónak nagyon tetszene, ha ez sikerülne a Ferrarinak!”
Steiner azt is elárulta a Sky Sportsnak, hogy szerinte melyik csapat viheti haza a konstruktőri bajnoki trófeát: „Nem könnyű most a Red Bullnak, rajtuk van a nyomás. Meg fogják nyerni a bajnokságot idén? Nem hinném. Szerintem a McLaren fog nyerni.”
Binotto elmondta, mikortól vár győzelmeket az Auditól az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/38538
Az Audi 2026-ban száll be a jelenleg Stake név alatt futó Sauber gyári partnereként a Formula-1-be. A bajor gyártónak nemcsak azért lesz nehéz dolga, mert saját erőforrást kell fejleszteniük, hanem azért is, mert jelenleg a hinwili alakulat a sereghajtó az F1-ben, idén egyedüliként állnak pont nélkül. Az Audi F1-es projektjének élére nemrég kinevezett Mattia Binotto is tisztában van vele, hogy időt vesz majd igénybe, amíg az élmezőnybe kerülnek – a Corriere della Sera interjújában arra a kérdésre, hogy mikor várhatunk győzelmeket tőlük, így felelt:
„Más csapatoknak évekbe telt, mire feljutottak a csúcsra. Jean Todt 1993-ban csatlakozott Maranellóhoz, az első konstruktőri vb-címet pedig 1999-ben nyerte a Ferrari. Ugyanez volt igaz a Mercedesre is. Öt-hét évbe fog telni. Arra számítunk, hogy 2030-ban fogunk tudni harcolni.”
Albon kíváncsian várja, milyen „eltérő struktúrát” hozhat magával Sainz
https://formula.hu/parc-ferme/38539
Jövőre új csapattársat kap a Williamsnél Alexander Albon, aki mellé a Ferraritól Lewis Hamilton szerződtetése miatt távozni kényszerülő Carlos Sainz érkezik. A thai-brit elárulta: még nem kezdtek komolyabb beszélgetésbe a Williamsről, de már várja a rutinos spanyol meglátásait.
„Nem sokat, nem” – idézi a RacingNews365.com Albont, aki a Sainzcal való párbeszédről nyilatkozott. „Beszélgettünk azelőtt, hogy aláírt volna. Most, hogy aláírt, a jelenlegi feladatára koncentrál a Ferrarinál. Biztos vagyok benne, hogy amint egyre közelebb kerülünk az év végéhez, elkezdünk majd kommunikálni. Nekem is fontos, hogy elmondjam neki azokat a területeket, ahol versenyzőként hajtanunk kell a csapatot.”
„Van néhány dolog strukturálisan, ami eltér a Ferrarinál és a Williamsnél. Van néhány elképzelése arról, hogy másfajta struktúrát alakítson ki a versenycsapaton belül, amit legalábbis szívesen meghallgatok és megnézem, miről van visszajelzése” – tette hozzá Albon.
Zhou nem akar úgy járni, mint Mick Schumacher
https://formula.hu/parc-ferme/38537
Guanyu Zhounak minden jel szerint három szezon után távoznia kell a Saubertől és ezzel együtt a Formula-1-től is, hiszen a neve nem igazán jött szóba Nico Hülkenberg jövő évi csapattársaként: arra mostani kollégája, Valtteri Bottas tűnik a befutónak, vagy az még elképzelhető, hogy a hinwili gárda fölötti irányítást átvevő Audi egy fiatal újoncnak szavaz bizalmat. Zhou azonban nem akar úgy járni, mint Mick Schumacher, aki ugyan a Haastól való elküldése után a Mercedes tartalékosa lett az F1-ben, de esélyt azóta sem kapott a visszatérésre, hiába maradt tűzközelben:
„Úgy érzem, kicsit sokat várt, mert ilyen várakozás mellett szerintem másol jobb esélyei lehettek volna” – mondta a németről a kínai pilóta, akit a MotorsportWeek.com portál idézett. „Mivel jelenleg nyilván még mindig nem fog ülést kapni jövőre. A Formula-1-ben nagyon gyorsnak, hatékonynak kell lenned, és ha van egy megragadható esély, de tovább vársz, örökké harmadik versenyző maradhatsz. Én nem akarom ezt.”
Zhou a saját jövőjét illetően hozzátette: „Jelenleg úgy gondolom, az F1 a prioritás, aztán ha ez nem jön össze, akkor nyitva kell tartanunk a szemünket. Ha olyan helyzetben vagyok, hogy egy évet kell várnom, akkor kész vagyok ezt megtenni. De ha egy vagy két évnél többet kellene várnom, akkor valószínűleg kiszállok ebből a bajnokságból. De pillanatnyilag csak az F1-re fókuszálok.”
Rajongói dizájnt kap a Williams hátsó szárnya az F1-es USA Nagydíjra – fotók
https://formula.hu/parc-ferme/38536
Egyedi festést kapnak a Williamsek hátsó szárnyai a jövő hétvégén esedékes Formula-1-es USA Nagydíjon. A grove-i istálló a hivatalos kriptopartnerével, a Krakennel közösen indított pályázatot arra, hogy a szurkolóik tervezzék meg a hátsó légterelő austini dizájnját, amelyek közül egy 12-re szűkített listán szavazhattak a rajongók. A győztes dizájn, amelyet Alexander Albon és Franco Colapinto autóin láthatunk Texasban, hat digitális fanalteregót, a Cosmos Collection illusztris williamses ruházatba öltöztetett karaktereit ábrázolja – íme:
Massa azt akarja, hogy elismerjék bajnokként – Ecclestone is támogatja az ügyét
https://formula.hu/parc-ferme/38535
Néhány hónapnyi csend után nemrég újra felszínre került Felipe Massa ügye, amelyet azok után indított, hogy Bernie Ecclestone egykori F1-vezér egyik tavalyi interjúja alapján kiderült, hogy a Formula-1 és az FIA már 2008-ban a szingapúri „Crashgate-ről”, azaz arról, hogy Nelson Piquet Jr. szándékosan csapta falnak az autóját a futamon, amivel Massa értelmezése szerint az ő versenyét is tönkretette azáltal, hogy a Ferrari ezután a bokszban kapkodott és ő elrántotta a tankolócsövet a kiállásánál.
Massa nemrég arról beszélt, hogy drága ez a jogi ügy számára, de most elismételte, hogy a végsőkig harcolni fog azért, hogy világbajnokként ismerjék el: „Nyilvánvalóan azért küzdünk, ami történt, és mert valami nem volt igazságos. Amit mindenképp szeretnék, hogy elismerjenek: elismerjenek bajnokként, mert megérdemlem. Nem volt fair, ami velem történt valami miatt, ami az egyik versenyen történt, és ami nem a sport része. Ezért harcolok, és ezért fogok a végsőkig küzdeni.”
Amikor a Motorsport-Total arról kérdezte, hogy beszélt-e Ecclestone-nal a dologról, Massa azt állította, hogy az üzletember támogatja, hogy a bíróságra vitte az ügyet: „Igen. Azt mondta, hogy helyesen tettem, hogy a bírósághoz fordultam” – mondta az expilóta, aki arra a kérdésre, hogy mérges-e a történtek miatt Ecclestone-ra, hozzátette: „Ismerem a stílusát és hogy milyen.”
A Massa-ügy friss fejleményeiről a Pitwall hétfői adásában is szót ejtettünk:
„Nagyban kell gondolkodnunk” – Domenicali
https://formula.hu/parc-ferme/38534
Stefano Domenicali, az F1 vezére egy interjúban az F1 népszerűségének növekedése kapcsán arról beszélt, hogy a száguldó cirkusz már nem csupán a többi négykerekű versenysorozattal küzd, ami a népszerűséget illeti – az olasz szakember szerint a sport szintet lépet.
„A közönségünk többek között filmeket néz, eseményekre jár – mi egy esemény vagyunk ezek közül. Nagyban kell gondolkodnunk, már nem csupán a többi négykerekű versenysorozattal harcolunk a népszerűség tekintetében. Ha egy olyan piacon akarunk versenyképesek lenni, ami tele van számos különböző ajánlattal, akkor erősnek kell lennünk” – mondta Domenicali.
„Az F1 inkluzív platform, amiért a világ számos pontján rajonganak az emberek. Biztosítanunk kell azt, hogy a tisztelet mindig jelen legyen a sportban, és viselkedésünkkel példát mutassunk az embereknek.”
Videó: Ötméteres szakadékba zuhant egy Toyota a Marokkó Ralin
https://formula.hu/parc-ferme/38533
A tereprali-világbajnokság marokkói szezonzárójának harmadik szakaszán a rossz látási viszonyok miatt egy ötméteres szakadékba zuhant Aliyyah Koloc. Szerencsére sem ő, sem navigátora nem szenvedett súlyos sérülést az így végül szerencsés kimenetelű balesetben, de az autó nem tudja befejezni a futamot.
Nem befolyásolja a Renault döntése az Audi F1-es projektjét
https://formula.hu/parc-ferme/38532
Múlt héten vált hivatalossá, hogy a Renault 2025 végén bezárja a Formula-1-es motorprogramját, így a 2026-os új szabályrendszernek már nem saját erőforrással, hanem ügyfélcsapatként vág neki az Alpine. Így sem lesz azonban kevesebb motorgyártó az F1-ben az új érában, hiszen a Sauber partnereként beszáll az Audi. A bajorok vezérigazgatója, Gernot Dollner pedig hangsúlyozta: a Renault döntése semmilyen befolyással nincs a projektjükre.
„Nem, ez nem volt a megbeszélés része. Az Audi hosszú távon elköteleződött a Formula-1 iránt” – jelentette ki Dollner, akit a Crash.net idéz. „Az év elején az AG és az Audi felügyelőbizottsága úgy határozott, hogy teljesen átveszik az irányítást a Sauber részvényei felett. Így 2025. január 1-jétől 100 százalékig mi fogjuk irányítani a Saubert. 2025-ben ez meg fog történni, és akkor, ha én leszek a Sauber és a Sauber Motorsport igazgatótanácsának az elnöke, akkor személyesen is intenzívebben fogok részt venni a Formula-1-es projektben.”
Az Audi-vezér hozzátette: biztos benne, hogy Mattia Binotto és Jonathan Wheatley révén erős kettős vezetéssel rendelkeznek, ahol az egyikük felügyeli a gyár munkáját, a másikuk pedig a versenyhétvégék tevékenységeit.