DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 20. hétfő

Újoncok a pole-ban az F2 és az F3 időmérőin

Spielberg után Silverstone-ba is elkísérték az F1 mezőnyét a juniorkategóriák, amelyek már pénteken túlestek a sprintfutam és a főfutam rajtsorrendjét meghatározó időmérőn.

Nem indult jól az F3-as bajnoki összetett harmadik helyén álló Dino Beganovic hétvégéje, miután a Ferrari akadémistája egy technikai probléma miatt nem tudott értékelhető köridőt futni, így mindkét futamon a mezőny végéből kell majd rajtolnia. A Trident erős egykörös tempót mutatott: Leonardo Fornaroli első pole-pozícióját szerezte a szériában, csapattársa, Oliver Goethe pedig mellőle indulhat majd a főfutamon az első sorból. A harmadik Trident-pilóta, a bajnoki éllovas Gabriel Bortoleto ötödik lett. A Campos is elégedett lehet az eredménnyel, a bajnokság második helyezettje, Josep María „Pepe” Martí a harmadik, Christian Mansell pedig a negyedik rajtkockába sorakozhat majd fel vasárnap.

A Formula-3 időmérőjének végeredménye:

 

Hely   No.   Pilóta   Csapat   Idő   Hátrány 
L.Fornaroli Trident 1:45.520    
Oliver Goethe Trident 1:45.646 0.126  
23  Pepe Martí Campos Racing 1:45.874 0.354  
24  C.Mansell Campos Racing 1:45.909 0.389  
G.Bortoleto Trident 1:45.910 0.390  
Paul Aron Prema Racing 1:45.945 0.425  
15  Gabriele Mině Hitech Pulse-Eight 1:46.040 0.520  
16  Luke Browning Hitech Pulse-Eight 1:46.046 0.526  
10  Franco Colapinto MP Motorsport 1:46.064 0.544  
10  27  Taylor Barnard Jenzer Motorsport 1:46.155 0.635  
11  11  Mari Boya MP Motorsport 1:46.163 0.643  
12  12  Jonny Edgar MP Motorsport 1:46.169 0.649  
13  14  S.Montoya Hitech Pulse-Eight 1:46.249 0.729  
14  Grégoire Saucy ART Grand Prix 1:46.270 0.750  
15  25  Hugh Barter Campos Racing 1:46.277 0.757  
16  Zak O:Sullivan Prema Racing 1:46.332 0.812  
17  17  Caio Collet Van Amersfoort Racing 1:46.468 0.948  
18  Kaylen Frederick ART Grand Prix 1:46.620 1.100  
19  26  Nikita Bedrin Jenzer Motorsport 1:46.732 1.212  
20  31  M.Cresswell PHM Racing by Charouz 1:46.906 1.386  
21  18  R.Villagómez Van Amersfoort Racing 1:46.971 1.451  
22  19  Tom Smith Van Amersfoort Racing 1:47.037 1.517  
23  Nikola Tsolov ART Grand Prix 1:47.054 1.534  
24  21  Max Esterson Rodin Carlin 1:46.914 1.394  
25  20  Oliver Gray Rodin Carlin 1:47.270 1.750  
26  22  Ido Cohen Rodin Carlin 1:47.447 1.927  
27  28  Alejandro García Jenzer Motorsport 1:47.560 2.040  
28  29  Sophia Flörsch PHM Racing by Charouz 1:47.613 2.093  
29  30  Roberto Faria PHM Racing by Charouz 1:47.778 2.258  
30  Dino Beganovic Prema Racing 2:45.962 1:00.442  

 

 

A Formula-2-esek nem úszták meg piros zászló nélkül a kvalifikációt, miután Amaury Cordeel csúnyán összeörte a Virtuosit. Az időmérő megszakítása azt jelentette, hogy le kellett rövidíteni a rendelkezésre álló időt, mivel az edzés belelógott volna az F1 második szabadedzésébe, így az utolsó percekben mindenki fejvesztve próbálta összehozni legjobb idejét a kihűlt abroncsokon. Az utolsó körökben két sárga zászló is bezavart, Victor Martins azonban végül megtartotta pole-pozíciós helyét. Kush Maini hatalmas meglepetésre a második helyre hozta be a Campost, míg a bajnoki összetett élmezőnyéből Ayumu Iwasa és Oliver Bearman teljesítettek a legjobban harmadik és ötödik helyükkel. A bajnokságot vezető Frederik Vesti indulhat az élről a holnapi sprintfutamon.

A Formula-2 időmérőjének végeredménye:

 Hely   No.   Pilóta   Csapat   Idő   Hátrány 
Victor Martins ART Grand Prix 1:39.832    
24  Kush Maini Campos Racing 1:39.945 0.113  
11  Ayumu Iwasa DAMS 1:39.952 0.120  
14  Jack Doohan Invicta Virtuosi Racing 1:39.957 0.125  
Oliver Bearman Prema Racing 1:39.989 0.157  
Enzo Fittipaldi Rodin Carlin 1:39.991 0.159  
Zane Maloney Rodin Carlin 1:40.001 0.169  
Théo Pourchaire ART Grand Prix 1:40.019 0.187  
10  Isack Hadjar Hitech Pulse-Eight 1:40.026 0.194  
10  Frederik Vesti Prema Racing 1:40.052 0.220  
11  16  Roy Nissany PHM Racing by Charouz 1:40.135 0.303  
12  12  Arthur Leclerc DAMS 1:40.198 0.366  
13  Jehan Daruvala MP Motorsport 1:40.314 0.482  
14  Dennis Hauger MP Motorsport 1:40.368 0.536  
15  Jak Crawford Hitech Pulse-Eight 1:40.400 0.568  
16  20  Roman Staněk Trident 1:40.526 0.694  
17  22  R.Verschoor Van Amersfoort Racing 1:40.561 0.729  
18  25  Ralph Boschung Campos Racing 1:40.815 0.983  
19  17  Brad Benavides PHM Racing by Charouz 1:40.950 1.118  
20  21  Clément Novalak Trident 1:41.106 1.274  
21  15  Amaury Cordeel Invicta Virtuosi Racing 1:41.457 1.625  
22  23  J.M.Correa Van Amersfoort Racing 1:42.084 2.252  

F1-es hétvége közben áll rajthoz egy online versenyen is Verstappen?

Az Emilia-romagnai Nagydíjjal egy hétvégén rendezik a virtuális nürburgringi 24 órás versenyt is, amelyen a Team Redline-nal szintén rajthoz kellene állnia Max Verstappennek. A hírek szerint a holland megpróbálja valahogy beszorítani a hétvégi F1-es tevékenységei közé ezt az eseményt is, ami meglehetősen szokatlan, de az F1-es bajnok a virtuális versenyzést is nagyon komolyan veszi, és szinte minden komolyabb online eseményen részt vesz. Hogy hogyan oldja meg, azt egyelőre nem tudni, de egy online stream során Verstappen azt mondta, hogy versenyezni fog a virtuális 24 óráson.

SI202403060302_hires_jpeg_24bit_rgb_resize

Bearman ülhet a Haasba, Magnussen kiüli az első F1-es edzést Imolában

Újra F1-es autóba ülhet Oliver Bearman: az előttünk álló imolai hétvégén az első szabadedzésen térhet vissza a pályára a Dzsiddában a Ferrarival debütáló 18 esztendős fiatal. A brit pilóta ezúttal a Haasnál kap lehetőséget: a pénteki első 60 perces gyakorlás során Kevin Magnussen autóját foglalhatja el.

Az már korábban eldőlt, hogy az F1-re készülő Bearman idén hatszor is F1-es autót vezethet az első szabadedzések során, ennek lesz az első állomása az Emilia-romagnai Nagydíj.

Bearman tavaly kétszer kapott lehetőséget ilyenre az ősz során, és a pletykák szerint 2025-re jó eséllyel már a Haas egyik "teljes állású" versenyzője lesz, ő válthatja a Stake-hez/Audihoz igazoló Nico Hülkenberget.

A Haasnál egyébként Magnussen sorsa a levegőben lóg, az értesülések szerint vele nem hosszabbít majd a csapat következő szezonra.

f1-ferrari-bearman

Eső zavarhatja meg az F1-es Emilia-romagnai Nagydíjat

A legfrissebb időjárás-előrejelzés szerint benne van a pakliban, hogy esővel tarkított futam vár az F1-es mezőnyre Imolában.

Imola egy év kihagyást követően tér vissza az F1-es körforgásba 2024-ben, miután a tavalyi versenyhétvégét az Emilia-Romagna tartományt sújtó heves esőzések miatti áradás okán törölni kellett.

A jelenlegi időjárás-előrejelzés alapján a versenyhétvége pénteki és szombati napján 25 Celsius-fokos hőmérséklet és száraz idő várható, vasárnap, a futam napján viszont záporok zavarhatják meg a versenyzést.

Az F1-es Emilia-romagnai Nagydíj teljes menetrendje ide kattintva érhető el.

Videó: Senna első F1-es autójába ült Gasly

Harminc évvel a tragikus imolai verseny után Ayrton Sennára emlékezik a Formula-1 a hétvégi Emilia-romagnai Nagydíjon: a tisztelgésből kiveszi a részét Pierre Gasly is. Ízelítőt már láttunk abból, hogy a francia pilóta sárga replikasisakban a Toleman TG183-ba – Ayrton Senna első, 1984-es Formula-1-es versenygépébe – ült, az Alpine most tette közzé a silverstone-i körökről készült videót.

„Nem is emlékszem, volt-e valaha részem ilyen hihetetlen élményben. Senna legelső F1-es autójának vezetése minden elképzelésem túlszárnyalta” – mondta Gasly. „Annyira érzelemdús volt. Korábban sosem ültem nálam öregebb versenyautóban, hihetetlen volt, mennyire tiszta a vezetés: csupán három pedál és egy egyszerű kormány, nem úgy, mint a modern F1-es autóban, amihez hozzá vagyok szokva. Egy életben egyszer adódik ilyen alkalom, sosem fogom elfelejteni.”

A kapcsolódási pontot, miért épp a Tolemant vezette Gasly, az Alpine eredettörténetében kell keresni: tulajdonosváltás után ebből a csapatból jött létre a Benetton és később a gyári Renault, azaz a jelenlegi enstone-i formáció jogelődje.

Még a 2025-ös F1-es mezőny fele kérdőjeles – íme, az eddig bejelentett pilóták

Alexander Albon több évre hosszabbított a Williamsszel, így a grove-i alakulatnál is eldőlt az egyik jövő évi ülés sorsa. Ezzel már kilenc pilóta helye biztos a 2025-ös Formula-1-es rajtrácson – plusz a különleges helyzetben lévő Lance Strollé, akinek bejelentés híján is garantáltnak vehetjük a helyét az Aston Martinnál, hiszen apja a tulajdonos –, viszont egyelőre csak Ferrarinál és a McLarennél teljes a felállás, miközben az Alpine-nál, a Visa RB-nél és a Haasnál még egyik versenyzőt sem fedték fel.

Alább mutatjuk az eddig hivatalosan is megerősített versenyzői felállásokat, ide kattintva pedig néhány héttel ezelőtti összefoglalónkat olvashatjátok az összes pilótapiaci pletykával csapatonkénti bontásban.

Red Bull: Max Verstappen, ???

Mercedes: George Russell, ???

Ferrari: Charles Leclerc, Lewis Hamilton

McLaren: Lando Norris, Oscar Piastri

Aston Martin: Fernando Alonso, (Lance Stroll)

Alpine: ???, ???

Williams: Alexander Albon, ???

Visa RB: ???, ???

Stake: Nico Hülkenberg, ???

Haas: ???, ???

f1-mezony-2024

Martin, Marquez vagy Bastianini – kit választ a Ducati 2025-re?

Rendkívül nehéz döntést kell meghoznia a következő hetekben a Ducatinak annak kapcsán, hogy ki legyen Francesco Bagnaia jövő évi csapattársa a gyári alakulatnál. Kimondva három jelölt van versenyben az ülésért: az azt jelenleg birtokló Enea Bastianini, a világbajnokságot öt forduló után vezető Jorge Martin, valamint a Gresininél egyre jobb formába lendülő Marc Marquez. Pusztán a trió formája alapján is rendkívül fejvakarós lenne a választás, de számos más tényező is bonyolítja a bolognaiak a döntést – erről is részletesen beszéltünk a Formula Motocast friss adásának első felében:

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Könnyebb halót akar az FIA az új autókra

Először a RaceFans számolt be róla, hogy az FIA várja a beszállítók jelentkezését egy új, a jelenleginél valamivel könnyebb halo (avagy glória) kialakítására a 2026-ban érkező új generációs autókra, melyek súlyát a jelenlegi szabályokban meghatározott 798 kilogrammos minimum alá kívánják csökkenteni. A jelenleg használt halo 7 kilogrammot nyom, ezt legföljebb egy kilogrammal szeretnék csökkenteni, a kiírás szerint ugyanis legalább 6 kilogramm tömegű halóról szól.

Természetesen ez nem mehet a biztonság rovására, az új eszközt ugyanis 125 kilonewton erőhatással fogják tesztelni. Kikötötték továbbá azt is, hogy a halónak továbbra is titániumötvözetből kell készülnie, a kisebb kategóriákban feltűnő acél megoldás az F1 követelményeinek nem felel meg.

halo

Imola: Kavicságy az aszfalt helyén

Az imolai versenypálya már eddig is az igazi „old school” helyszínek közé tartozott: kevés a hibázási lehetőség, közel vannak a korlátok, s ha valaki ront, könnyen eláshatja magát valamelyik kavicságyban. A 2024-es nagydíjat megelőzően három újabb, a régi idők F1-es pályáit idéző módosítás történt, a sokak által kárhoztatott aszfaltozott bukóterek ismét visszább szorulnak a kavicságyakkal szemben.

imola-piratella

A 9-es számú balos, a Piratella kijáratáról eltűnt az aszfaltozott rész, a kerékvetőkön túl immár egyből következik a kavicságy, megakadályozandó a kijárat kiszélesítését. Innen egy gyors balos törés után érkezik a mezőny az Acque Minerali kombinációba, melynek külső ívén a 11-es és a 13-as kanyat között eddig meglehetősen nagy aszfaltozott bukótér állt a versenyzők rendelkezésére, ennek mérete jelentősen lecsökkent.

A harmadik módosítást a pálya egyetlen valódi sikánját, a néhány éve Fausto Gresiniről elnevezett Variante Altát érinti, melynek a kijáratán szintén kavicságy bünteti azokat, akik kiszélesítik a kanyart. A változások jól megfigyelhetően az alábbi, közösségi oldalakon terjedő montázson:

x-imola-kavicsagyak

Távozással fenyeget a Formula-E kétszeres bajnoka, ha maradnak a „mezőnyversenyek”

Az utóbbi időben egyre többször láthatunk olyan típusú futamokat a Formula-E-ben, ahol a versenyek legvégéig szinte teljesen egyben marad a mezőny. A pilóták ugyanis extrém módon spórolnak az energiával, így előfordulnak olyan jelenetek, hogy három-négy autó érkezik meg spórolósan egy féktávra, egy negyedik-ötödik társuk pedig könnyedén megelőzi mindannyiukat. Ez a fajta versenyzés pedig amellett, hogy látványra nyilván izgalmas, rengeteg ütközést is hoz, és bár eleinte egyedinek számított az elektromos széria tavalyi szezonjában, mostanában egyre több pilóta fejezte ki nemtetszését ezzel kapcsolatban. A Berlin ePrix-n, ahol szintén mindkét futam hasonló őrületet hozott, a sorozat kétszeres bajnoka, Jean-Eric Vergne vázolta a problémát és annak okát:

fe-berlin-1

„Változtatniuk kell az aerodinamikai csomagon, olyan az autó, mint egy ejtőernyő, túlságosan nagy a légellenállása. És ha kisebb a légellenállása a mögötted haladónak, akkor nagyobb tempóval fognak megérkezni, így több energiát tudnak visszanyerni. Szóval kisebb légellenállású autókra van szükségünk, különben ilyen marad a versenyzés” – idézi a DS Penske franciáját a RacingNews365.com. „Tudják ezt, de láttam a Gen3 Evót, és pontosan ugyanekkora leszorítóerővel rendelkezik, vagyis nem változtat semmin. Szóval tényleg megoldást kell találniuk, mert nem tudom, kibírok-e még két évet ilyen versenyzéssel. Nem élvezetes, senkinek sem tetszik, ráadásul veszélyes is: rengeteg a kéztörés.”

A korábban az F1-et is megjárt, a Formula-E-ben annak tíz évvel ezelőtti indulása óta jelenlévő Vergne pedig egyértelművé tette, hogy ha nem változik a futamok jellege, többen is hátat fordíthatnak a világbajnokságnak: „Megtörténhet, megtörténhet. A jó hír, hogy jön a Gen4-es autó, de ha az is ugyanilyen lesz, én abbahagyom, ez biztos” – jelentette ki Vergne. A jelenségről a Pitwall hétfői adásában is beszélgettünk:

Marad-e Albon a Williamsnél? „Öhm… egyelőre nem kommentálom”

Alexander Albon hivatalosan 2024 végéig rendelkezik szerződéssel a Williamsnél, bár amikor a szezon előtt az ő neve is bekerült a kalapba Lewis Hamilton potenciális mercedeses utódjaként a tavalyi teljesítménye alapján, akkor James Vowles csapatvezető elhintette, hogy valójában 2025-re is magukhoz kötötték már a pilótát. Maga a brit-thai versenyző azonban rendre óvatosabban nyilatkozik ennek kapcsán, és ezúttal is kitérő választ adott, amikor arról kérdezték, hogy garantálni tudja-e, hogy jövőre is a Williamsnél fog versenyezni:

„Öhm… egyelőre nem kommentálom ezt. Továbbra is erre koncentrálok” – idézi Albont a MotorsportWeek.com portál. „Minden korán és nagyon gyorsan mozgásba lendült, nyilván bizonyos tekintetben Nico meghúzta a ravaszt a Sauberrel, és biztos vagyok benne, hogy rövidesen jön a második bejelentés. Mindenkinek, beleértve magamat is, azon van a fókusz, hogy hova megyek, nem is a következő évre, hanem az azt követőre. Ez a következő néhány hét lesz, amikor a teljes mezőny döntéseit véglegesíteni fogják” – fogalmazott a pilóta, hozzátéve, hogy új tapasztalat számára, hogy ilyen korán a jövőjéről van szó, korábban nem volt hasonlóban része a pályafutása során.

f1-albon-williams-miami

„Waterloo lett volna, ha Checo kiüti Maxot” – Marko

Kis híján katasztrófába torkollott az első kanyarban a Red Bull számára az egy héttel ezelőtti Formula-1-es Miami Nagydíj, Sergio Perez ugyanis a belső íven elfékezte magát és blokkoló kerekeivel kis híján beleszaladt az élen elforduló csapattársába, Max Verstappenbe. A mexikói arról beszélt, hogy rosszul mérte fel, hogy nem lesz tapadás a belső íven – annak ellenére, hogy előtte nap a sprinten Lewis Hamilton is hasonlóan járt –, az energiaitalosok F1-es tanácsadója, Helmut Marko pedig arra utalt egy történelmi párhuzammal, hogy komoly következményei lehettek volna, ha Perez eltrafálja a címvédőt:

„Amikor Perez majdnem balesetet okozott az első kanyarban a rajt után, azt gondoltam magamban: ’Az Isten szerelmére!’. 2023 Mexikóra emlékeztetett, ahol Checo szintén hasonló manővert mutatott be az első kanyarban. Hála Istennek, ez jól alakult, mert Waterloo lett volna, ha kiüti Maxot” – utalt Napóleón híres vereségére Marko. „Az, hogy Leclerc nem rajtolt jól, vezetett ahhoz, hogy Checo ezt csinálta.”

A start utáni manőverét leszámítva ugyanakkor Marko megdicsérte Perez legutóbbi teljesítményét, különösen azt, hogy az első etapban a kerékcseréjéig maga mögött tartotta a későbbi győztes mclarenes Lando Norrist: „Összességében Checo jó versenyt futott, a hátránya elviselhető volt. Emellett szerencsés is volt Sainz büntetésével, így előrelépett a negyedik helyre, ahonnan indult. Lenyűgöző volt, ahogy Norrist maga mögött tartotta egy sokkal gyorsabb autóban.”

f1-perez-miami-redbull

Adrian Newey is rajthoz állt a monacói Historic GP-n

A hétvégi monacói Historic GP-n, melyen többek között Ayrton Senna hat versenygépét is megcsodálhatta a nagyérdemű, Adrian Newey is részt vett a D kategóriájú, azaz az 1966 és 1972 közötti autók versenyében, ahol végül a negyedik helyet szerezte meg. És a jó eredmény nem véletlen, ahogy abba a Formula for Success podcast házigazdája, Eddie Jordan beavatta a hallgatóságot:

„Biztos vagyok benne, hogy meg fog ölni, amiért ezt elmondtam. Kölcsönkérte egy szimulátort, hogy a monacói pályán tud versenyezni az autójával otthon, hogy így biztosítsa, hogy tökéletes legyen, hiszen itt itt természetesen nem tud tesztelni. Ebből is látszik, mennyire komolyan veszi a dolgot. Szóval ha bárki azt hinné, hogy az emberek felkészületlenül jönnek ide... Hölgyeim és uraim, itt van Adrian Newey! Pontosan kidolgozza, hogy mi fog történni az autón, a pályán, mielőtt ideérkezik.”

Az alábbi videón akció közben is megcsodálhatjuk Newey Lotusát:

Régi autók, egyedi sisak: Most minden Sennáról szól

A Miami Nagydíj hétvégéjén is megemlékeztek a 30 évvel ezelőtt elhunyt brazil legendáról, Ayrton Sennáról, azonban ahogy arra számítani lehetett, a tragédia helyszínén rendezett imolai hétvégén még erősebb lesz a háromszoros világbajnok jelenléte. A nagydíjakon megszokott, hogy különböző, igazi kincsnek számító régiségek száguldanak körbe a versenypályákon, de a versenyzői parádé után ezúttal egy külön programot szentelnek Senna egykori versenyautóinak, melyek egyikét Sebastian Vettel fogja vezetni.

Hasonló attrakciót láthattunk a hétvégi monacói Historic GP-n, melyen a brazil klasszis összesen hat egykori versenygépét csodálhatta meg a közönség mozgás közben – Gabriel Bortoleto Senna egyik gokartját, Cristina Gutierrez Formula Fordját, Eddie Irvine F3-as autóját, Stefan Johansson Tolemanjét, Thierry Boutsen 1985-ös Lotusát, Bruno Senna pedig 1990-es McLarenjét vezette.

A Tolemanbe egyébként nemrég az a Pierre Gasly is beülhetett, aki Imolában egy Sennára emlékező sisakfestéssel köröz majd, melyről lentebb látható egy kép. A tervek szerint természetesen nemcsak a brazil legendáról, hanem az egy nappal korábban életét vesztő Roland Ratzenbergerről is megemlékeznek majd az Emilia-romagnai Nagydíjon.

gasly-senna-helmet

Newey és az Aston Martin? Mike Krack kitérő választ adott!

Nem erősítette meg, de nem is cáfolta határozottan azokat az értesüléseket az Aston Martin csapatfőnöke, Mike Krack, melyek értelmében istállója versenybe szállt a Red Bulltól távozó sztártervező, Adrian Newey kegyeiért. Korábban, még Newey távozásának bejelentése előtt a luxemburgi szakember tömören elhessegette az erről szóló pletykákat, most viszont, amikor ismét nekiszegezték ezt a kérdést, körmönfont választ adott:

„Amikor egy ilyen valaki elhagy egy csapatot, az mindig felfordulást okoz. Szerintem az elmúlt két hétben másról sem beszéltünk a sajtóban, ami jó, mert a Formula–1-ről beszélünk. De már hetekkel ezelőtt válaszoltam. Szerintem senki nem vette elég komolyan, pedig egyértelmű válasz volt. Nagyon elégedettek vagyunk a technikai stábunkkal és velük folytatjuk. Már korábban is mondtam, hogy többször is megválaszoltam ezt a kérdést” – mondta Krack ahelyett, hogy egyszerű „nem”-mel zárta volna rövidre a kérdést. Már ha ezt szerette volna tenni…

krack

A Ferrari ebben már utolérte a Red Bullt

Április végén érkezett a hivatalos bejelentés: névadó szponzori megállapodást kötött egymással a HP és a Ferrari. A Hewlett-Packard (HP) amerikai technológiai vállalat a Racingnews365 információi szerint évi mintegy 100 millió dollárt utal a Ferrari a számlájára, valamint különféle informatikai eszközökkel (köztük 3D nyomtatóval) is ellátja az olaszokat.

Nos, a 100 millió dolláros összeg megegyezik azzal, amivel az Oracle támogatja a Red Bull istállót, így a Ferrari a legnagyobb szponzorációs megállapodások aktuális listáján beérte az energiaitalos istállót.

Sorrend Szponzor Csapat USD/év
1. Oracle Red Bull Racing 100 millió
2. HP Ferrari 100 millió
3. Aramco Aston Martin 75 millió
4. Petronas Mercedes 70 millió
5. Stake Stake F1 Team 50 millió


 

Brown: A versenyző és az autó is kell a sikerhez

A McLaren vezérigazgatója, az ebben a minőségében második F1-es nagydíjgyőzelmét ünneplő Zak Brown a Beyond the Grid podcastben arról az örök kérdésről beszélt, hogy a versenyző vagy az autó a fontosabb a sikerekhez. A válasz persze aligha meglepő: „Nem hiszem, hogy sztárpilóta nélkül nyerhetsz, szóval mindkettőre szükséged van. Az emberek folyton azt kérdezik tőlem, hogy az autó vagy a versenyző számít? A válasz: mindkettő.”

brown-mclaren

Éppen ezért Brown szerint nem egyedül Verstappen tudna bajnok lenni az RB20-assal, de szó sincs arról, hogy mindenki győzne az energiaitalosok autójával: „Szerintem hat-hét olyan versenyző van a rajtrácson, aki világbajnok lenne a Red Bull-lal. Bármennyire is nagyszerű Max, és ő a valaha volt egyik legjobb, nem hiszem, hogy Max a Red Bullon kívül más autóval megnyerné a világbajnokságot ebben a pillanatban.”

„Sergio Perez egy kiváló pilóta, aki megmutatta, hogy időnként képes versenyezni Maxszel, de nézzük meg a különbséget. Szerintem mindkettőre szükség van, mert ahogy az F1-es mezőny egyre jobban összezárul, Max még mindig rendkívül jól teljesít. Nézzétek meg, mi történik a 2-5. helyen. Az egyik nap még másodikak vagyunk, másnap már ötödikek. Minden folyamatosan mozog. Az autók olyan közel vannak egymáshoz, hogy ott már a versenyző jelenti a különbséget.”

verstappen-szaud-pole-2

A Mercedes-junior rámutatott a Formula–E értékére

Egy ideig Frederik Vesti tűnt a Mercedes elsőszámú F1-es reménységének, ám a szabadedzéseken is szereplő dán versenyzőt Andrea Kimi Antonelli átugrotta a sorban, s ebben a pillanatban nagyon nehéz lenne elképzelni, hogy F1-es pilóta legyen még belőle. Vesti a RacingNews365-nek nyilatkozva leszögezte, hogy továbbra is az F1 a végső célja, de van még egy nagy álma, mégpedig hogy világbajnok legyen.

vesti-2024

És a világbajnoki címet nem csak a Formula–1-ben lehet megszerezni… „Még mindig a Formula–1 a fő célom, de a Formula–E lehetőséget kínál arra, hogy ha nem az F1-ben vagy, akkor is harcolj a világbajnoki címért” – emelte ki az elektromos sorozat talán legnagyobb értékét, a világbajnoki rangot.

„Ez az oka annak, hogy a Formula–E-ben olyan sok nagyszerű egykori F1-es pilóta van, a világ legjobb versenyzői közül többen az FE-ben versenyeznek, mert ez egy világbajnokság, és esélyt kapsz arra, hogy megküzdj a címért, még akkor is, ha nem vagy az F1-ben. Számomra ez teszi érdekessé. Az a célom, hogy világbajnok legyek az F1-ben, de ha bármilyen okból kifolyólag nem érem el az F1-et, akkor is világbajnok akarok lenni, és a Formula–E ezt a lehetőséget kínálja.”

vesti-1

Marko: Súlyosabb büntetés kellene a Magnussen-féle akcióknak

A Red Bull főtanácsadója, Helmut Marko doktor a Speedweek.com felkérésére írott véleménycikkében a Miami Nagydíj kapcsán sok más téma mellett kitért Kevin Magnussen ámokfutására: mint emlékezhetünk, a dán versenyző öt cselekményért összesen nyolc büntetési tételt, több mint egypercnyi időbüntetést és öt büntetőpontot is begyűjtött. Marko pedig nemigazán volt elragadtatva a látottaktól, s szerinte az összesen tíz büntetőpont jól tükrözi Magnussen vezetési stílusát:

marko-verstappen

„Magnussen mindent megtett a sprintversenyen, hogy megfékezze csapattársa mögött a mezőnyt. Nemcsak Lewis Hamiltont tartotta fel, hanem Yuki Tsunodával is ütközött. Szerintem túlzásba esett, és nem véletlenül van 10 büntetőpontja” – mondta, majd felidézte Günther Steiner egykori csapatfőnök javaslatát a hasonló eseteket illetően:

„Az ilyen szélsőséges esetekben elképzelhető a szabályok kiigazítása, és ahogy Günther Steiner javasolta, a 10 másodperces időbüntetés helyett áthajtásos büntetés kiszabása, hogy az egyik versenyző ne tehesse tönkre a másik versenyét. Bár nem hiszem, hogy minden verseny után változtatni kellene a szabályokon, mert stabilitásra van szükségünk” – zárta szavait a veterán F1-guru.

magnussen-miami-2

Norris továbbra is szidalmazni fogja önmagát

A Miami Nagydíjon karrierje első győzelmét megszerző Lando Norris azon versenyzők közé tartozik, akik előszeretettel kritizálják saját teljesítményüket. Amikor felvetették neki, hogy azzal, hogy feliratkozott a győztesek listájára, talán az önképe és az önmagával kapcsolatos kommunikációja is megváltozhat, Norris őszinte választ adott: „Mindenkinek megvan a maga módszere, a saját megközelítése, a saját módja, ahogyan beszél magával. Az enyém az, hogy lesújtóan beszélek magammal, tulajdonképpen szidalmazom magamat, mert számomra ez működik, és ezzel én rendben is vagyok.”

norris-2024

„Nincs szükségem arra, hogy ez másoknak tetsszen, és hogy mások is egyetértsenek vele” – folytatta Norris. „Ez a legjobb nekem, és ez működik a legjobban, ez tett azzá, aki vagyok, és azt hiszem, ez a legjobb módja annak, hogy előre haladjak. Szóval lesznek olyan napjaim, amikor a pohár tele van, és boldog lehetek, és büszke lehetek magamra.”

„Mindenkinek vannak ilyen napjai, és mindenkinek kell, hogy legyenek ilyen napjai. De ahhoz, hogy a legjobb ember, a legjobb versenyző legyek, megvan a saját módszerem, és ahhoz tartom magam” – nyilatkozta az F1 történetének 114. futamgyőztese.

IndyCar: Palou vezet az Indy 500 előtt

A kétszeres bajnok Alex Palou mindent vitt a nagy május első felvonásán, az indianapolisi road course-on rendezett IMS GP-n. A Ganassi spanyol klasszisa megszerezte a rajtelsőséget, s bár a startot elrontotta, a verseny hátralévő részében ellenállhatatlannak bizonyult. A második helyre Will Power futott be, aki az idei négy futamból már harmadszor zárt ebben a pozícióban, míg a dobogó alsó foka a vezetést a rajt után megszerző Lundgaardé lett. A harmadik szezonját taposó dán versenyző nagyon érzi ezt a pályát, hiszen háromból két dobogóját és két rajtelsősége egyikét is itt szerezte, valamint két negyedik helyet is begyűjtött itt.

palou-imsgp

Palou ezzel idén először átvette a vezetést a bajnoki pontversenyben, míg a második helyet Power megőrizte annak ellenére, hogy a szezonnyitós szabálytalanság miatt tíz pontot levontak tőle. A most negyedikként záró Dixon felkapaszkodott a képzeletbeli pódium harmadik fokára, az eddigi éllovas, Colton Herta viszont egészen a negyedik helyig csúszott vissza – de így sem lehet teljesen elégedetlen, hiszen a versenyen a 24. helyről kapaszkodott vissza egészen a 7. pozícióig.

A mezőnynek nincs sok ideje a pihenésre, hiszen holnapután már meg is tartják az Indy 500 első edzését.