DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 7. vasárnap

Valamire készül a Gulf és a Williams

Emlékezhetünk rá, hogy a 2021-es Monacói Nagydíjon egyedi festéssel indult a McLaren Formula-1-es csapata, felvéve akkori szponzora, a Gulf legendás világoskék-narancssárga színkombinációját. Idén már egy másik nagymúltú csapat, a Williams autóin tűntek fel a cég matricái, s bár sokan várták már a szezon előtt is, hogy visszatér a sokaknak tetsző színösszeállítás, végül csalódnunk kellett. Persze a Gulf részéről akkor azt nyilatkozták, hogy azért maradjunk éberek, mert vannak terveik. Nos, úgy tűnik, hogy valamire készülnek a felek, ugyanis pénteken, magyar idő szerint délután egy órakor valamit bejelent/bemutat a Gulf és a Williams, ami jó eséllyel egy egyszeri dizájn lesz, a 2023-as Monacói Nagydíjra.

 

Sainz: Ha maradok a McLarennél, akkor most a bajnoki címért küzdenék

Carlos Sainz visszatekintett pályafutása két meghatározó évére a McLarennél, valamint elárulta, miért volt számára megkerülhetetlen a Ferrari ajánlata.

„Minden tiszteletem a McLarené, amely a történelem második legjobb csapata, de amikor a Ferrari kopogtat az ajtón, ráadásul az, amelyik 2019-ben futamokat nyert, akkor nincs kétség” – nyilatkozta Sainz az AS-nek, amikor arról kérdezték, hogy utólag visszagondolva jobban járt-e volna azzal, ha marad a McLarennél és nem hagyja el őket a Ferrari hívására.

„Az a két erős év a McLarennél talán karrierem legjobbjai voltak, amikor a legtöbbet hoztam ki az autóból. Ha maradtam volna, most a világbajnokságért küzdenék. Ez volt az első hely a Formula–1-ben, ahol igazán szerettek, támogattak és befogadtak az emberek. Ez megerősítette az önbizalmamat, és lehetővé tette, hogy fejlődjek versenyzőként.”

„Bármelyik versenyző nemet mondott volna a Ferrarinak abban az időben? Nem. Be akartam bizonyítani magamnak és mindenkinek, hogy ott a helyem, valamint képes vagyok dobogókért és győzelmekért küzdeni.”

Hülkenberg: Bortoleto olyan, mint egy nyomtató

Nico Hülkenberg különös, de annál beszédesebb hasonlattal dicsérte újonc csapattársát, Gabriel Bortolétót. A Sauber német versenyzője szerint újonc csapattársa olyan precízen teljesít, mint „egy nyomtató, amelynek soha nem fogy el a tintája”.

„Ő egy gép. Úgy futja a köröket, mint egy nyomtató, amelynek soha nem fogy el a tintája. Elég elképesztő” – fogalmazott Hülkenberg.

„Újonc létére alig követ el hibákat. Nagyon jó és erős munkát végez. Gyorsan tanul, és mint minden újoncnak az első évében, neki is sok mindent kell befogadnia és feldolgoznia. Csak annyit mondhatok, hogy ő a jövő embere."

Franciát tanul és mérnök lenne – érdekességek Colapintóról

A F1 hivatalos oldala „Ismerd meg” sorozatában készített interjút Franco Colapintóval – ebből emelünk ki néhány érdekességet:

Mire legbüszkébb az F1-ben eddig?

Bakura a tavalyi évből. A második versenyem volt, ahol bejutottam a Q3-ba és pontokat szereztem. Felkészülés nélkül, ami elég jó és meggyőző kezdés volt.

Mikor és hol vezetett először bármit?

Négyéves voltam, amikor megkaptam az első quadom, de hároméves korom óta vezetek. Mindig is szerettem a sebességet.

Milyen munkát próbálna ki egy napra?

Szerettem a gépészetet, amikor fiatal voltam. Műszaki iskolába jártunk, ahol sok gépészeti feladat volt. Ezt a munkát kipróbálnám, bár sokat kellene tanulni érte, annak pedig nem vagyok híve!

Ki a legjobb barátja a paddockban?

Talán Gabriel Bortoleto. Régóta ismerem őt, a gokartos idők óta. Jó srác és mindketten latinók vagyunk. Őt érzem magamhoz legközelebb állónak.

Hány nyelvet beszél? Megtanulna más nyelvet?

Szeretnék megtanulni franciául. Már most tanulok kicsit és idővel talán jobban beszélem. Főleg egy francia csapatban, ahol Pierre is sokszor beszél franciául, szeretném érteni, miről beszélnek. Beszélek spanyolul, olaszul és angolul, valamennyit franciául, de nem mondanám, hogy négyet, inkább három és felet.

Fotó: Hungaroring Press

Bortoleto: Alonso nem főnök, hanem menedzser és barát

A 2026-ban Audivá avanzsáló Sauber versenyzője, Gabriel Bortoleto elárulta, milyen kapcsolatot ápol a menedzsereként is tevékenykedő Fernando Alonsóval, aki a háttérben komoly szerepet játszik a brazil versenyző pályafutásának alakulásában.

„Menedzsernek és barátnak nevezném” – mondta Bortoleto a Beyond the Grid podcastban, amikor a kétszeres világbajnok Alonsóval való viszonyáról kérdezték.

„Nem főnöknek, mert együtt dolgozunk, együtt döntünk, és az én főnököm Mattia, Jonathan, valamint az Audi emberei. Fernando nagyon tapasztalt, rengeteg ismerete van erről a világról, és sok mindenben segít a karrieremben, valamint azon kívül is.”

„Támogat a vezetés terén és azért is sokat lobbizott a Saubernél, hogy bekerüljek az F1-be. Nagyon tiszteljük egymást – néha még a saját repülőjére is meghív, én pedig hazaviszem Monacóba, amikor leszállunk!”

Két ezredmásodperc különbséggel lett Micheliszé a győzelem a csapattárs büntetését követően

Szezonja második győzelmét szerezte Michelisz Norbert a TCR World Tour második félidejét nyitó ausztrál versenyhétvége első, szombati futamán. Az új helyszínen, Tailem Bendben a BRC Hyundai magyarja a második rajtkockából indult és végig második helyen haladt, de tudta, ez is elegendő lehet a győzelemhez, miután a pole-ból a rajtnál kiugró csapattárs, Mikel Azcona öt másodperces időbüntetést kapott.

A végén hajszálon múlt a győzelem: Azconának egészen pontosan 0,0024 másodperc hiányzott ahhoz, hogy övé legyen a győzelem, és ne a Monza után ismét dobogó legfelső fokára álló Micheliszé.

Micheliszhez közel került a dobogó legalsó fokára álló Yann Ehrlacher is 0,8 másodperc lemaradással. A negyedik Josh Buchan legjobb helyi versenyzőként fölényesen nyerte az ausztrál értékelést.

Tailem Bend, 1. futam, végeredmény:

  Versenyző Gyártó Idő
1 Norbert Michelisz Hyundai 13 kör
2 Mikel Azcona Hyundai +0.0024
3 Yann Ehrlacher Lynk & Co +0.8301
4 Josh Buchan Hyundai +1.6752
5 Ignacio Montenegro Honda +2.5143
6 Thed Björk Lynk & Co +4.7738
7 Ma Qing Hua Lynk & Co +5.4432
8 Esteban Guerrieri Honda +9.6916
9 Cody Burcher Hyundai +12.3076
10 Néstor Girolami Hyundai +12.9368

 

 

Verstappen Alonsóból és Leclerc-ből gyúrná össze a tökéletes F1-es pilótát

Érdekes interjút készített Max Verstappennel a Mundo Deportivo: arra kérték a regnáló Formula-1-es világbajnokot, hogy a jelenlegi mezőnyből nevezze meg, kit tart egyes területeken a legjobbnak. A Red Bull pilótája pedig az összesen hat kategóriában mindössze két nevet említett – a rekorder Lewis Hamiltont azonban egyetlen aspektus terén sem említette a holland.

Az egyik Verstappen által említett pilóta Charles Leclerc volt, akit a kvalifikációs tempó és az előzések tekintetében lát kiemelkedőnek: „Pfú, ez nehéz, de szerintem jelenleg… mindig nagyon jó időmérős versenyzőnek tartottam Charles-t. Charles nagyon jó az előzésekben is.”

A versenyteljesítménynél azonban már egy másik többszörös világbajnok, Fernando Alonso került elő: „Kit is szeretnék? Nem tudom. Mindig szerettem nézni Fernandót a versenyeken a múltban is. Egy igazi harcot. Nagyon tetszett” – fogalmazott Verstappen, akinek további kategóriákban is Alonsóra esett a választása: „Intelligencia? Mindig a tapasztalatra szavazok. Nem, nem fogom magamat megnevezni egyiknél sem… szóval Fernando Alonsót választanám a tapasztalatáért” – vélekedett a címvédő, hozzátéve: hogy a veterán spanyol „briliánsan védekezik”, és „kétségkívül” az övé a legkompetitívebb mentalitás, azaz ebben a két kategóriában is a 44 éves spanyolra szavazott.

f1-alonso-verstappen-leclerc

MotoGP: Marquez az élen, biztatóan debütált a V4-es Yamaha

Pénteken két edzéssel kezdetét vette a MotoGP San Marinó-i Nagydíjának programja. A nap legjobb körét Marc Marquez motorozta a Ducatival, másfél tizeddel előzte az apriliás Marco Bezzecchit, míg a harmadik helyet a délelőtt még leggyorsabb VR46-os, Franco Morbidelli kaparintotta meg. Francesco Bagnaia a barcelonai borzalom után ezúttal egy biztató negyedik hellyel nyitott, megelőzve Alex Marquezt is. Jól mentek az aero-fejlesztésekkel érkező Honda gyári párosa, Joan Mir és Luca Marini, míg a top 10-be és ezzel a Q2-be Jorge Martin, Pedro Acosta és Fabio di Giannantonio fért még be. A Yamahák ugyanakkor haloványan kezdtek, a legjobbjuk, Fabio Quartararo csupán 12. lett. 

De ha már Yamaha: a nap fő eseménye a hangvillások új V4-es motorblokkjának debütálása volt a szabadkártyás Augusto Fernandez alatt. A bemutatkozás nem volt zökkenőmentes, délelőtt egy kisebb műszaki probléma, délután a hajrában egy esés hátráltatta a spanyol tesztmotoros munkáját. Az eredmény így is biztatónak nevezhető: Fernandez 19. lett délután, 1,2 másodperces hátránnyal Marquez, de csupán hat tizedre Quartararótól – miközben a márkatársak közül Alex Rinst és Miguel Oliveirát is megelőzte.

A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Marc Márquez Ducati 1'30.480  
2. Marco Bezzecchi Aprilia 1'30.627 0.147
3. Franco Morbidelli VR46 Ducati 1'30.673 0.193
4. Francesco Bagnaia Ducati 1'30.710 0.230
5. Álex Márquez Gresini Ducati 1'30.752 0.272
6. Joan Mir Honda 1'30.819 0.339
7. Luca Marini Honda 1'30.848 0.368
8. Jorge Martín Aprilia 1'30.857 0.377
9. Pedro Acosta KTM 1'30.889 0.409
10. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 1'30.915 0.435
11. Johann Zarco LCR Honda 1'31.068 0.588
12. Fabio Quartararo Yamaha 1'31.090 0.610
13. Brad Binder KTM 1'31.166 0.686
14. Maverick Viñales Tech3 KTM 1'31.249 0.769
15. Fermín Aldeguer Gresini Ducati 1'31.293 0.813
16. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'31.487 1.007
17. Jack Miller Pramac Yamaha 1'31.500 1.020
18. Enea Bastianini Tech3 KTM 1'31.440 0.960
19. Augusto Fernández Yamaha 1'31.678 1.198
20. Alex Rins Yamaha 1'31.682 1.202
21. Ai Ogura Trackhouse Aprilia 1'31.688 1.208
22. Miguel Oliveira Pramac Yamaha 1'32.142 1.662
23. Somkiat Chantra LCR Honda 1'32.516 2.036

marquez-day1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Egy élmenőnek sem maradt „ingyenes” motorcseréje

A Red Bull döntése nyomán, miszerint friss erőforrást szerel Max Verstappen autójába az F1-es Olasz Nagydíjon, a négyszeres bajnok most ugyanabban a helyzetben találta magát, mint Oscar Piastri és Lando Norris a McLarennél, Charles Leclerc a Ferrarinál, valamint George Russell a Mercedesnél. Az élmezőnyből mind az öt említett pilóta a szabályok szerint engedélyezett utolsó motorját használja, és egy újabb teljes csere automatikusan a rajtrács végére sorolná őket.

Az élcsapatok többi pilótája már átlépte ezt a határt: Lewis Hamilton, Verstappen csapattársa, Yuki Tsunoda, valamint a Mercedes újonca, Kimi Antonelli korábban vállalt rajtbüntetést extra motorokért – természetesen ha újabb cserére kényszerülnek, ismét szankció vár rájuk. Van azonban némi mozgástér: a csapatok természetesen visszatérhetnek a korábban használt, még a kereten belül maradt motorokhoz, így elodázhatják a büntetést és megtarthatják a frissebb erőforrásokat a hajrá legfontosabb futamaira.

A szabályok értelmében a belső égésű motorból, a turbóból, az MGU-H-ból és az MGU-K-ból négy egység engedélyezett szezononként, míg az energiatárolóból és az elektronikai vezérlőből csupán kettő. A kipufogórendszerből nyolc a maximálisan felhasználható mennyiség büntetés nélkül. A kipufogót illetően egyébként nagy a szórás az élmezőnyön belül: miközben a Red Bull már hetet beszerelt mindkét autójába, Leclerc és Hamilton pedig ötnél, illetve hatnál tart, addig a McLarenek és a Mercedesek egyelőre csak háromnál járnak.

norris-zandvoort-off

Ricciardo újra feltűnhet az F1-es paddockban

Daniel Ricciardo ugyan a 2024-es Szingapúri Nagydíjjal végleg lezárta Formula–1-es versenyzői karrierjét, de a szurkolók a jövőben is láthatják őt a paddockban – igaz, már egészen más szerepben. A nyolcszoros futamgyőztes ausztrál pilóta nemrég bejelentette visszavonulását, egyúttal partnerségre lépett a Ford Racinggel, ahol nagyköveti szerepet tölt be.

A Ford és a Red Bull közös erővel dolgoznak a 2026-tól bevezetésre kerülő új F1-es motorprojekten, így Ricciardo jelenléte akár újra összekötheti őt egykori csapatával. Laurent Mekies, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak elmondta: „Családias érzés látni, hogy Daniel csatlakozik a Ford Racinghez ebben a kalandban, és ez nagyszerű érzés. Ez is csak egy példa arra, milyen sok ponton kapcsolódik egymáshoz a két projekt. Nagyon izgalmas. Biztos vagyok benne, hogy mindenki örül majd, ha újra látja Danielt a paddockban, erre pedig a Ford Racing jóvoltából néha sor kerülhet.”

A Ford vezérigazgatója, Jim Farley szerint Ricciardo új szerepköre nem csupán a Formula–1-ről szól: „Globális off-road márkát akarunk építeni, és Daniel egyedisége és lelkesedése új célcsoportokat is megszólíthat. Beszéltem számos versenyzővel is, akik egyből azt kérdezték, hogy kaphatok egy Raptor R-t? Ez is jól mutatja, milyen érdeklődés övezi ezt a vonalat, olyan, mint egy egzotikus gyümölcs.”

ricciardo-raptor-x

Hét szezon után „szünetre vonul” az elektromos MotoE világbajnokság

Csütörtökön közleményben jelentette be a FIM és a Dorna, hogy a 2025-ös szezon végeztével „szünetre vonul” a MotoE világbajnokság. A kommüniké és benne Jorge Viegas, a Nemzetközi Motorsport Szövetség elnöke nem kertel: az elektromos sorozat nem nyerte el eléggé a rajongóbázisuk tetszését az eddigi hét szezon során, emellett a motorkerékpár-ipar is más irányt vett az elmúlt években, a hangsúly áthelyeződött a hatékonyabb belsőégésű erőforrások és a nemfosszilis üzemanyag használata irányába. A FIM és a Dorna szerint a későbbiekben megfontolhatják a MotoE újraélesztését, amennyiben „nő az elektromos motorok vagy bármilyen más fenntartható technológia relevanciája”.

A MotoE 2019-ben indult útjára, eleinte világkupaként futott a MotoGP és a többi géposztály mellett, majd 2023-tól kapta meg a világbajnoki státuszt. A bajnokok sorban: Matteo Ferrari, Jordi Torres (kétszer), Dominique Aegerter, Mattia Casadei és Hector Garzo, míg idén jelenleg pontazonossággal áll Casadei és Lorenzo Baldassarri két fordulóval a szezon zárása előtt. Az idei szezonban már magyar indulója is volt a sorozatnak Varga Tibor személyében, akinek a spielbergi negyedik hely eddig a legjobb eredménye.

motoe

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Volt főnöke szerint Tsunoda gyors és tehetséges, de nem elég szorgalmas

Franz Tost véleménye szerint hiába gyors és tehetséges Yuki Tsunoda, hiányzik belőle az F1-hez szükséges szorgalom és munkamorál. Tost anno több éven át volt a japán pilóta csapatvezetője az AlphaTaurinál, így alaposan ismerheti a versenyzőt, akit hiába léptetett elő idén év közben a Red Bull az anyacsapatához, Liam Lawsonhoz hasonlóan jórészt csak küszködik Max Verstappen oldalán. Tost a Servus TV-nek nyilatkozva fejtette ki a véleményét Tsunodáról:

„Yuki nagyon jó a nyers tempó tekintetében, de lehet, hogy ez a probléma. Mindig lenyűgözött a kisebb kategóriákban nyújtott nagyon jó teljesítményével a Formula-3-ban és a Formula-2-ben egyaránt. Minden az ölébe hullt. Mindig mondtam neki, hogy ’Yuki, a Formula-1-ben dolgoznod kell’. Ha fél-egy másodperccel lassabb vagyok a csapattársamnál, akkor éjt nappallá téve maradnák a paddockban, hogy tanulmányozzam az adatokat, miért vagyok lassabb. És Yukit mégis rá kell venni erre. Tehetséges, de sajnos nem elég lelkes és szorgalmas ahhoz, hogy kompenzálja a hiányosságait.”

f1-tsunoda-redbull-1

Kevésbé látványosan, de folytatódott a Hungaroring fejlesztése – fotók!

Amint lezajlott augusztus elején a jubileumi 40. Formula-1-es Magyar Nagydíja, máris folytatódtak a fejlesztési munkálatok a Hungaroringen. Mint az a pálya által megosztott lenti fotós posztból kiderül, a korábbi fázishoz képest ezek kevésbé látványos változások, „hiszen többnyire belső munkálatok zajlanak a főépületben és a főlelátón, de ezek a végső simítások szükségesek ahhoz, hogy a Hungaroring jövő tavasszal F1-színvonalon fogadhassa az első látogatókat”. Íme, a Hungaroring képes bejegyzése minderről:

Így juthat „Nordschleife-jogosítványhoz” Verstappen

Mi is írtunk arról az Auto Motor und Sport értesülései alapján, hogy a GT-versenyzéshez és a Nordschleiféhez is köztudottan vonzódó Max Verstappen hamarosan élesben is rajthoz állhat a legendás 25 kilométeres pályán. Ám hiába egy négyszeres Formula-1-es világbajnokról beszélünk, Verstappennek is eleget kell tenni a helyszín speciális előírásainak ahhoz, hogy indulhasson a helyi endurance-széria, az NLS versenyein.

Ehhez mindenekelőtt egy „vizsgát” kell teljesítenie a hollandnak pénteken a RacingNews365.com cikke szerint, amelyen bizonyítja a képességeit a német motorsport szövetség számára. Ezzel Verstappen egy „B-licenszet” kaphat, amellyel B kategóriás versenygépekkel állhat rajthoz a Zöld Pokolban. Verstappenék elképzelései szerint ez egy Porsche Cayman GT4 lenne a Lionspeed GP csapatánál. Egy ilyen típusú autóval normál esetben legalább két versenyt és minimum 14 kört kell teljesítenie az adott pilótának, miközben az ideje mellett a forgalomban való mozgását is figyelik.

Viszont egyedi esetekben a döntéshozók akár egyetlen futam alapján is ítélhetik úgy, hogy a szóban forgó versenyző alkalmas az A-licenszre – de a szabályok azt is lehetővé teszik, hogy a pilóta egyetlen verseny alatt két különböző csapattal induljon és úgy teljesítse az előírt körszámot. Mindenesetre az A-licensszel Verstappen már GT3-as autóval is indulhatna a Nürburgringen: a végcél az, hogy a Verstappen.com Racinggel együttműködő Emil Frey Racing Ferrari 296 GT3-asával versenyezhessen a Nordschleifén.

verstappen-nordschleife-2

Napra pontosan 40 éve történt: aláírták a szerződést az F1-es Magyar Nagydíjról

Történelmi nap volt a magyar autósport számára a negyven évvel ezelőtti, hiszen 1985. szeptember 10-én írták alá a szerződést arról, hogy a következő évtől Magyar Nagydíjat rendeznek az F1-ben. Az aláírásra Londonban került sor a felek között, és mint a Hungaroring a lenti posztjában felidézi, „hosszú hónapok előkészítő munkája után addigra már eldőlt, hogy a mogyoródi dombok között építik meg a Hungaroringet.”

Ahogy mondani szokás, a többi pedig már történelem: rekordidő, kevesebb mint egy év alatt felhúzták a Hungaroringet, amely 1986 augusztusában otthont adott az első F1-es Magyar Nagydíjnak, és azóta is minden évben vendégül látta a száguldó cirkuszt – ennél hosszabb aktuális sorozattal csak Monza rendelkezik –, ennek köszönhető, hogy bő egy hónapja már a 40. futamot rendezték az azóta ikonikussá vált helyszínen.

Russell: Nem értem a Verstappen-jelenséget…

George Russell szerint nehezen emészthető, hogy egyik hétről a másikra hogyan történhetnek ekkora fordulatok a mai F1-ben – erről beszélt a Mercedes brit pilótája Monza után.

„Ebben a pillanatban nehéz megérteni a sportot” – mondta Russell a Formula.hu részvételével zajló beszélgetésen.

„Ha azt nézzük, hogy Verstappen Magyarországon még negyven másodpercre volt a győzelemtől, aztán Monzában ő nyert húsz másodperccel, akkor nehezen tudom megemészteni ezt a hullámzást a teljesítmény terén” – fogalmazott.

„Mi egy normál futamon 12 másodperccel végeztünk a McLaren mögött, az egy elég sikeres futam. A Ferrari most erős, a szombatok szorosak, szóval egy tized ide vagy oda már két pozíciót is jelenthet.”

f1-russell-mercedes

fotó: Mercedes

 

„Mintha a McLaren Norrist akarná világbajnoknak” – Ecclestone

Bernie Ecclestone nem feltétlenül ért egyet azzal, hogy fair volt a McLaren részéről a pozíciók visszacserélése az F1-es Olasz Nagydíjon, és úgy érzi, inkább azt szeretné a csapat, ha Lando Norris lenne a világbajnok. Monzában azok után futott ismét kínos helyzetbe a wokingi istálló, hogy egyfelől a megszokottól eltérő módon a hátrébb álló pilótát, Oscar Piastrit hívták előbb a bokszba, majd Norris kerékcseréjét elrontották, így az ausztrál az addig egész hétvégén gyorsabb csapattársa és vb-riválisa elé került.

Ezt csapatutasítással „korrigálta” a McLaren, amely részéről Andrea Stella csapatvezető arról beszélt, hogy ez felelt meg az elveiknek, a Formula-1 korábbi mindenható ura, Bernie Ecclestone azonban némileg másképp látja a helyzetet:

„Folyton az igazságosságról beszélnek. De igazságos-e Piastrit büntetni egy csapathiba miatt? Nem. Lassan az az érzet kezd kialakulni, hogy a McLaren azt preferálná, ha Lando Norrisnak hívnák a világbajnokot. Az olyan hibák, mint az elrontott kerékcsere, a motorhiba vagy a futómű meghibásodása talán ritkábbá vált, de részei a sportnak.”

f1-piastri-norris-2_1

Verstappen elmondta, visszaengedte-e volna Norrist Piastri helyében

Az F1-es Olasz Nagydíjat megnyerő Max Verstappen egy ideig vonakodott egyértelmű álláspontot megfogalmazni a mögötte kibontakozott McLaren-mizéria kapcsán. Igaz, már a csapatrádióban is finom nevetés kíséretében kérdezett rá, hogy csupán egy lassú kerékcsere miatt cserélték-e vissza az eredeti sorrendet Lando Norris és Oscar Piastri között.

Az FIA dobogósok számára tartott sajtótájékoztatóján ugyanakkor kikerülte az arra vonatkozó kérdést, mit tett volna a helyükben, ha mindeközben még a vb-címért is harcolna: „Tudom, hogy mókás választ szeretnétek erre, de ez nem az én problémám. Jobb nem beszélni róla.”

Később azonban Verstappen a Servus TV-nek már egyértelműbb választ adott. Ugyanis amikor arról kérdezték, hogy mit csinált volna a monzai futamon Piastri helyében a csapat kérése után, így felelt a Red Bull négyszeres világbajnoka: „Akkor én nem tettem volna meg.”

f1-verstappen-piastri-norris-press-monza

Egy szó, csend, két szó, csend, egy mondat – Stroll szürreálisan rövid interjúja

Lance Stroll sosem a bőbeszédűségéről volt híres a nyilatkozatai során, a vasárnapi F1-es Olasz Nagydíj után azonban alighanem személyes rekordot döntött. A kanadai az utolsó, 18. helyen futott be, miután csupán a 49. körben állt ki kereket cserélni. A Formula.hu jelenlétében pedig a szokottnál is kurtábban értékelte mindezt vasárnap:

„Igen” – csupán ennyi volt a reakciója arra a kérdésre, hogy nem működött-e a stratégiájuk. Amikor a versenye kifejtésére kérték az újságírók, Stroll néma maradt, és arra is csak két szóban válaszolt, hogy volt-e bármi pozitívum a nagydíjában: „Nem sok.”

Az Aston Martin versenyzőjét arról is próbálták kérdezni, mit szólt ahhoz, hogy Esteban Ocon leszorította őt a pályáról, és egyáltalán annak érezte-e a francia megmozdulását – de erre is csend volt a pilóta válasza. A leghosszabb feleletet azzal sikerült kicsikarni Strollból, hogy egyetértett-e Ocon öt másodperces büntetésével, de abban sem volt tartalom: „Nincs mit mondanom róla” – summázott a kanadai, majd ezzel le is zárta a médiabeszélgetését és elsétált.

f1-stroll-aston-monza

MotoGP: Így pontoztuk a versenyzők barcelonai teljesítményét

Bár a Formula Motocast ezúttal nem jelentkezik futamértékelő adással, a következő műsor a San Marinó-i GP után érkezik (hiszen rendre a dupla fordulók második állomása után készülünk műsorral), az idén bevezetett versenyzői pontozás így sem maradhat el. A műsor két állandó stábtagja, Balogh Tamás és Ferenci Péter ezúttal is 1-től 10-ig terjedő skálán értékelte a motorosok teljesítményét, a két pont átlagából pedig kijött a végső pontérték.

A legmagasabb pontszámot, konkrétan a 9-est három versenyző kapta tőlünk: a két Marquez testvér – Alexnek csupán a sprinten elszenvedett bukása miatt nem járt a maximális érték –, illetve a Yamahával erőn felüli első rajtsort, sprintdobogót és ötödik helyet szállító Fabio Quartararo. Kiemelendő még Enea Bastianini remeklése is, aki első KTM-es pódiumát jegyezte, de viszonylag erős hétvégét produkált gyári márkatársa, a futam gumiválasztását elszúró Pedro Acosta, valamint a hondás Luca Marini is.

Az pedig aligha meglepő, hogy a szokásos nevek mellett Francesco Bagnaia és Franco Morbidelli is a legalacsonyabb pontszámot kapók között szerepel: előbbi a vasárnapi felzárkózását leszámítva tragikusan szerepelt Barcelonában, míg utóbbi ugyan jól kvalifikált, viszont a sprinten és a versenyen is elesett és büntetést gyűjtött be.

Ducati Team     KTM Factory  
Marc Marquez 9   Pedro Acosta 7,5
Francesco Bagnaia 3,5   Brad Binder 5,5
         
Gresini Ducati     Tech3 KTM  
Alex Marquez 9   Maverick Vinales 5
Fermin Aldeguer 4   Enea Bastianini 8,5
         
VR46 Ducati     Monster Yamaha  
Fabio di Giannantonio 6,5   Fabio Quartararo 9
Franco Morbidelli 3,5   Alex Rins 4
         
Aprilia Racing     Pramac Yamaha  
Marco Bezzecchi 6,5   Jack Miller 4
Jorge Martin 6   Miguel Oliveira 6
Lorenzo Savadori 3,5      
      Honda HRC  
Trackhouse Aprilia     Joan Mir 5
Raul Fernandez 6   Luca Marini 7,5
Ai Ogura 7,5   Aleix Espargaro 4,5
         
      LCR Honda  
      Johann Zarco 6
      Somkiat Chantra 2,5

motogp-start-barcelona-1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Az egész 2025-ös F1-es szezon leggyorsabb kerékcseréjét produkálta Piastrival a McLaren – videó!

Lando Norris lassú, csaknem hat másodperces bokszkiállása volt a(z egyik) kiváltó oka a McLaren újabb kellemetlen kálváriájának az F1-es Olasz Nagydíjon, hiszen ezzel – és a fordított sorrendű cserével – került Oscar Piastri mögé a brit, amit aztán a wokingi alakulat korrigált egy csapatutasítással. Viszont egy körrel korábban kiválóan dolgoztak a McLaren szerelői, Piastri kerékcseréjével ugyanis 1,91 másodperc alatt végeztek, amely az egész idény leggyorsabbja lett. Ezzel a csapat saját dupla hungaroringi produkcióját múlta felül, hiszen ott Norris és Piastri szervizelése is 1,94 mp-ig tartott. Íme, Piastri monzai cseréje: