DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 27. péntek

Tsunoda még nem áll készen a Red Bullra – Horner

Az AlphaTauri japán versenyzője remek teljesítményt nyújt harmadik F1-es szezonjában, hiszen már kétszer is a top 10-ben tudott végezni az eddigi futamokon, emellett magabiztosan veri csapattársát, Nyck de Vriest is. A faenzaiak csapatfőnöke, Franz Tost korábban azt nyilatkozta, hogy szerinte Tsunoda 2025-től akár Sergio Perez helyét is átveheti a Red Bullnál, Christian Horner szerint azonban ehhez további fejlődésre lesz szüksége a 22 éves versenyzőnek.

„Véleményem szerint jelenleg még nincs a mi szintünkön, de remekül fejlődik. Látjuk, hogy egyre érettebbé válik, a sebessége pedig kétségkívül megvan, némi tapasztalattal pedig sokkal kiforrottabb versenyző lesz. Idén már volt néhány erős futama. Mindkét pilótánk mellett elköteleződtünk legalább 2024 végéig, ezért a legjobb, amit most tehet, hogy magas szinten teljesít az AlphaTaurinál” – idézi Horner véleményét a RaceFans.net.

Ezért akadtak el a tárgyalások Sainz és az Alpine között

Flavio Briatore a német Auto Motor und Sportnak felfedte, hogy miért szálltak ki a Carlos Sainz szolgálatai iránt zajló játszmából.

Az Alpine tanácsadója elmondta, hogy természetesen tárgyaltak a spanyol versenyzővel, de rövid távú szerződést nem kívántak kötni vele.

„Beszéltem Sainzcal. Érdekes lehetőség volt számunkra, de kizárólag négy évre terveztünk volna vele. Máskülönben nincs értelme megszerezni egy Carloshoz hasonló versenyzőt egy vagy két évre. Vagy hisz a programunkban vagy sem – nincs más lehetőség” – mondta Briatore.

„Nincs szükségem egy olyan versenyzőre, aki rengeteg pénzbe kerül, közben pedig lelép egy másik csapathoz, ahol lehetőség adódik” – tette hozzá a 74 éves olasz szakember.

Briatore: Jövőre nem jön Colapinto, talán majd 2026-ban

Az Alpine csapatánál tanácsadóként tevékenykedő Flavio Briatore elmondta a német sajtó részére, hogy nagyon gyors versenyzőnek tartja Franco Colapintót – 2025-re azonban teljes a csapat, így jelenleg nincs hely náluk az argentin versenyző részére.

„Gasly, Doohan és Aron – mindhárom versenyzővel szerződésünk van a következő szezonra. Ha lesz lehetőség Colapinto megszerzésére 2026-ban, akkor azt körbe kell járni” – mondta Briatore.

„Ebben a sportban egy jó verseny után könnyen az egekig magasztalnak. Ilyenkor felmegy a versenyző ára, és rögtön 20-30 millió dollárról beszélgetünk.”

Végül az Alpine akadémiájáról is ejtett néhány szót: „Az igazán jó emberekre akarunk koncentrálni az akadémiánkon, és nem fogunk rendszertelenül versenyzőket igazolni. Az akadémia szempontjából ez három versenyzőt jelent: Paul Aron, Gabriel Mini és Victor Martins” – tette hozzá az olasz szakember.

Wolff: 2021 Abu Dhabi nem befolyásolta Hamilton teljesítményét

Három évvel ezelőtt Lewis Hamilton karnyújtásnyira volt attól, hogy egyedüli csúcstartóvá váljon a Formula-1-ben azzal, hogy megszerzi nyolcadik vb-címét. Ám mint emlékezhetünk rá, a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjon Michael Masi akkori versenyigazgató máig vitatott módon egyetlen utolsó körre újraindította a futamot egy biztonsági autós fázis után, Max Verstappen pedig a frissebb és lágyabb gumikon megelőzte az addig vezető britet, s így elcsente előle az év végi elsőséget.

Hamilton ezt követően két és fél éven át, az idei Brit Nagydíjig győzelem nélkül maradt. Toto Wolff, a Mercedes F1-es csapatfőnöke azonban nem hiszi, hogy Ferrarihoz távozó pilótája az akkori sokk miatt nem teljesített úgy, mint korábban:

„2021 vége olyasmi, ami végig velünk marad, ha a személyes életünkről van szó. De nem hiszem, hogy a 2021-es szezon vége bármiféle összefüggést mutatna azzal, hogy már nem vezet olyan gyorsan vagy bármi ilyesmi. Összességében emberként, profiként és az autón kívül is egyaránt minden egyes alkalommal egyre teljesebb lesz” – fogalmazott Wolff a Beyond the Grid podcast adásában.

f1-hamilton-mercedes-2_4

Sajtó: Ricciardót nem érdekli a Cadillac F1-es ülése

Néhány hete jelentették be, hogy a korábbi elutasítás ellenére mégis érkezhet 2026-ban a Formula-1-be a tizenegyedik csapat, az Andretti és a General Motors együttműködésével felálló Cadillac F1 Team. Bár még bő egy évet várni kell a beszállásukra, az igazgatótanácsban helyet kapó 1978-as F1-es világbajnok, Mario Andretti már arról is beszélt, hogy a céljuk az lenne, hogy egy rutinos versenyzőt és egy tehetséges amerikai fiatalt szerződtetnének a párosuknak.

Ennek kapcsán pár napja a Bild már arról írt, hogy értesüléseik szerint a rutinos pilóta pozícióra Daniel Ricciardo lehet a fő favorit a Cadillacnél. Ricciardót idén az F1-es Szingapúri Nagydíj után rakta ki a Visa Cash App RB, és egyelőre nem tudni, mit tartogathat számára a jövő. Mindenesetre a német lappal ellentétes információról számolt be most az ESPN: a sportportál arról írt, hogy Ricciardóhoz közeli források szerint „nem vették fel a kapcsolatot” az ausztrállal, és „nem is érdeklődik” a Cadillac-projekt iránt.

Mindenesetre Ricciardón kívül is van bőven olyan tapasztalt, az F1-ből frissen kikerült versenyző, akik közül az amerikai istálló válogathat: elég csak például Valtteri Bottast vagy Kevin Magnussent említeni.

f1-ricciardo-visarb

Vizsgálatot indíthat az EU a Liberty ellen a MotoGP-felvásárlás miatt

Még áprilisban jelentette be a Liberty Media, hogy felvásárolja a MotoGP (és a Superbike-vb) kereskedelmi jogait birtokló Dorna Sports 86 százalékos tulajdonrészét. A megállapodás 3,5 milliárd eurós üzletről szólt, ennek érdekében a Liberty augusztusban jelezte: az F1-ből egy 825 millió dolláros részesedést el is adnak.

Ugyanakkor a Bloomberg értesülései szerint komoly akadály gördülhet a Liberty szándékai elé, ugyanis „kettes fázisú” vizsgálatot indíthat az üzlet kapcsán az Európai Unió trösztellenes szervezetének új főnöke, Teresa Ribera. Spanyolország miniszterelnök-helyette idén került ebbe a pozícióba, és a sajtóbeszámoló szerint aggódik amiatt, milyen helyzet állhat elő a közvetítési és streamingpiacon, ha egy kézbe kerülne a Formula-1 és a MotoGP. A riport szerint december 19-ig indíthatják el a kettes fázisú vizsgálatot az EU illetékesei.

motogp-start-aragon-2024

Noha a Liberty-vezérek rendre magabiztosan nyilatkoztak az üggyel kapcsolatban, hasonlóra számítani lehetett egyébként annak fényében, hogy annak idején az F1 korábbi tulajdonosa, a CVC Capital kénytelen volt megválni a MotoGP tulajdonjogától, amikor 2006-ban felvásárolta a száguldó cirkuszt.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Megszavazták: még nagyobb hatalom került az FIA-elnök kezébe

Mi is beszámoltunk arról a vitákat kiváltó javaslatról, miszerint megváltoztatná a belső alapszabályait a Nemzetközi Automobil Szövetség. A változtatás lényege, hogy az etikai panaszok kivizsgálását ezentúl nem az FIA Szenátusa, hanem annak elnöke, valamint személyesen az FIA első embere – aki jelenleg Mohammed ben Sulayem – felügyelné. Emellett a könyvvizsgálói bizottság sem vizsgálhatna pénzügyi kérdéseket önállóan, hacsak a Szenátus elnöke nem kéri azt. Mindez azt jelentené, hogy az említett két területet érintő panaszok közvetlenül az FIA legfelső vezetéséhez, azaz az elnökhöz és a Szenátus elnökéhez – aki Carmelo Sanz de Barros, aki Ben Sulayem négyfős vezetői csapatának tagja – futnának be, ők vizsgálnák ki az esetleges ügyeket.

Nos, ezeket a módosításokat az FIA pénteken meg is szavazta a Ruandában tartott közgyűlésen. A Szövetség a közleményében több indokot is felhozott a változtatás mellett: állításuk szerint előny, hogy az etikai bizottság már nem csak az FIA-elnöknek, hanem a Szenátus elnökének is jelentéssel tartozik, másrészt így szeretnék elejét venni a médiába történő kiszivárogtatásoknak – amelyekből valóban volt néhány, konkrétan Ben Sulayemmel kapcsolatos vád az utóbbi évben – és annak, hogy bizalmas információk túl sok FIA-dolgozóhoz jussanak el egyből. A könyvvizsgálói bizottsággal kapcsolatos módosítás kapcsán megjegyzik: ezzel pusztán azt akarják tisztázni, hogy az a Szenátus támogató szervezeteként működik.

Az akkor még csak tervezett alapszabály-változtatásokról és arról, hogy mindezek miért visszásak, a Pitwall hétfői adásában is szót ejtettünk:

Videó: Így töltötte le a trágárságért kiszabott „közmunkáját” Verstappen

Max Verstappent még a Szingapúri Nagydíj hétvégéjén ítélték közhasznú munkára, amiért a hivatalos sajtótájékoztatón úgy fogalmazott az autójáról, hogy „el volt b*szódva”. Néhány napja már kiderült, hogy a négyszeres F1-es világbajnok az FIA év végi díjátadó gálája előtt, Ruandában fogja letölteni a büntetését, pénteken pedig a Szövetség és elnöke, Mohammed ben Sulayem rövid videót is posztolt minderről:

„Öröm volt üdvözölni Max Verstappent Kigaliban, ahol az FIA-gála előtt csatlakozott néhány ruandai junior gokartosunkhoz, hogy megnézze az új, helyben épült krosszautót, ami része az FIA megfizethető krosszautó programjának. Nagyszerű, hogy itt vagy a közösségünkben, Max” – írta Ben Sulayem.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mohammed Ben Sulayem (@mohammed.ben.sulayem) által megosztott bejegyzés

Itt nézheted élőben az FIA díjátadó gáláját

Ruandában tartja szokásos évzáró díjátadó gáláját a Nemzetközi Automobil Szövetség: az esemény magyar idő szerint 20:00-tól élőben nézhető az FIA YouTube-csatornáján!

Ruanda hivatalosan is bejelentette: F1-es nagydíjat akar rendezni

Az amerikai terjeszkedés lezárulta után egy-két éve már az afrikai kontinensre való visszatérés került a Formula-1 fókuszába: a korábban a Dél-afrikai Nagydíjaknak otthont adó Kyalami esélyesnek is tűnt egy ideig a bekerülésre, ám az a projekt nem valósult meg. Úgy tűnik, egy másik viszont jól halad: néhány hónapja mi is írtunk róla, hogy Ruanda is szeretne F1-es nagydíjat rendezni egy új, állandó versenypályán, és Stefano Domenicaliék már egyeztettek is a helyi illetékesekkel.

Nos, az FIA év végi közgyűlésének és gálájának helyszínén Ruanda elnöke, Paul Kagame formálisan is megerősítette a szándékukat: „Örömmel jelentem be hivatalosan is, hogy Ruanda pályázik arra, hogy visszahozza Afrikába a versenyzés izgalmait azzal, hogy Formula-1-es nagydíjat rendez. Nagy köszönet illeti Stefano Domenicali és az egész F1-es csapatot azért, hogy eddig jól haladunk az egyeztetésekkel. Biztosíthatok mindenkit, hogy komolyan és elköteleződéssel közelítjük meg ezt a lehetőséget.”

Az Autosport értesülései szerint az új, állandó – tehát az elmúlt évek trendjeivel ellentétben nem utcai – pálya a főváros, Kigali közelében építendő Bugesera repülőtér mellett épülne fel. A pálya tervezésért a korábbi F1-es pilóta, a száguldó cirkusz vérkeringésében a versenyzők érdekvédelmi szervezete, a GPDA elnökeként máig jelenlévő Alexander Wurz és cége felel: az Autosport úgy tudja, Wurzék már több mint egy éve dolgoznak a projekten a helyi hatóságokkal és illetékesekkel. Maga a pálya nyomvonala a lap szerint gyors és lendületes lenne, a helyi erdőt szelné át és a környéken található tó mellett húzódna, és kihasználná a hegyes vidék nyújtotta lehetőségeket is.

f1-start-2024

Hamilton hátrahagyott egy üzenetet Antonellinek

A Mercedes versenycsapatának koordinációjáért felelő Stephen Lord az F1 hivatalos podcastjében felidézte, hogy amikor Lewis Hamilton Monzában utoljára távozott a csapat csak Európában használt motorhome-jából, a brit versenyző egy kedves üzenetet hagyott hátra utódának, Andrea Kimi Antonellinek: „Visszamentem a szobájába, hogy összepakoljam az utolsó néhány pilótafelszerelését, és elhozzam a sisakokat, meg mindent. Bementem a szobába, és a falon volt egy elég hosszú, kézzel írt üzenet, ami Kiminek szólt. Gyakorlatilag üdvözölte őt az új szobájában.”

antonelli-2024-barcelona

„Sok szerencsét kívánt neki, és nagyon szép dolgokat mondott a csapatról, például hogy ha törődsz velük, ők is törődni fognak veled, mert ők egy nagyszerű csapat. És azt gondoltam, hogy hű, ez milyen kedves dolog!” – mondta Lord, s azt is elárulta, hogy gondoskodtak róla, hogy ez az üzenet megmaradjon.

Hamilton emellett a mosdóban is hátrahagyta kézjegyét: „Arra gondoltam, hogy bemegyek a fürdőszobába, és megnézem, hogy minden el van-e pakolva, és minden megvan-e, amire szükségünk van. Bementem, és a WC-papírtartó fölött ott volt egy Itt járt Lewis felirat egy nagy smiley-val.”

hamilton-2024

Képeken a Hungaroring aktuális állapota

Már épül az új paddock-épület a Hungaroringen: a pálya közösségi oldalára kikerült képek szerint folyamatosan haladnak a munkálatok a mogyoródi létesítmény területén.

Hungaroring1

Hungaroring2

Hungaroring3

Hungaroring4

Hungaroring5

Fotók: ilyen lehet az új 2026-os F1-es autó

Az FIA új képeket mutatott a 2026-ra tervezett F1-es autókról:

2026-1

2026-2

2026-3

2026-4

„Lando a fő esélyes a 2025-ös F1-es vb-címre” – Rosberg

Karrierje legjobb világbajnoki helyezését érte el 2024-ben Lando Norris azzal, hogy második helyen zárta az összetettet. A brit az idei Miami Nagydíjon aratta első Formula-1-es futamgyőzelmét, azóta összesen négy sikernél jár. Ennek ellenére sokszor hangoztatott kritika a McLaren-pilóta idei teljesítménye kapcsán, hogy több lehetőséget és esélyt is eldobott magától saját vagy esetleg a csapata hibáiból. Norris maga úgy érzi, hogy ezek csak erősebbé tették őt és immár biztosan ki tudja jelenteni, hogy képes harcba szállni a címért – és ezt így gondolja a 2016-os világbajnok Nico Rosberg is, amennyiben a brit ki tudja küszöbölni a „belső démonjait”:

„Olyan szintű nyers tempót mutatott, amire azt mondanám, hogy ott van a legjobbakkal, szóval még Max Verstappennel is. Szóval a nyers tempó ott van, ami fenomenális és világbajnok szintű. Ahol még látunk kisebb problémákat nála, hogy van néhány belső démonja a fejében, ami egyik vagy másik hibájához vezet. A legkézenfekvőbb Szingapúr volt, ahol 20 másodperccel vezetett, mégis kétszer majdnem a falnak ment. Az ilyen szempontból furcsa volt. Dolgoznia kell kicsit ezen, hogy csökkentse egyik-másik hibáját, ami egy olyan terület, ahol Piastri erősebb. Piastri nem annyira gyors a csúcstempóját illetően, de mindig konzisztens, mindig ott van, nem hibázik. Lando viszont a fő esélyes most jövőre, hogy megnyerje a világbajnokságot.”

mclaren-4

Közzétették Michelisz és Kiss Norberték 2025-ös versenynaptárát

Két olyan széria jövő évi menetrendjét fogadták el és jelentették be az FIA Motorsport Világtanácsának szerdai ülésén, amelynek magyar versenyző lett a bajnoka idén. Az egyik a TCR World Tour, ahol Michelisz Norbert védte meg a címét néhány hete, s amely jelentősen hozzányúlt a versenynaptárához, amely az idei héttel ellentétben jövőre nyolc állomásból fog állni. A szezon Mexikóban indul az F1-ből is ismert pályán, majd három fordulót rendeznek Európában: Valenciában, Monzában és a Vila Real-i utcai pályán. Ezt követően az ősz elején Ausztráliába utazik a túraautós világsorozat mezőnye a Bend Motorsport Parkba, majd új helyszínként következik Dél-Korea. Az évad az idén is látott kínai pályán folytatódik, és a hagyományoknak megfelelően Makaóban zárul.

A TCR World Tour 2025-ös versenynaptára:

Május 2-3. Mexikóváros, Mexikó
Június 14-15. Valencia, Spanyolország
Június 21-22. Monza, Olaszország
Július 5-6. Vila Real, Portugália
Szeptember 12-14. Bend Motorsport Park, Ausztrália
Október 18-19. Inje Speedium, Dél-Korea
November 1-2. ZhuZhou, Kína
November 13-16. Makaó

tcr-1

 

A másik említett sorozat a Kamion-Eb, ahol Kiss Norbert idén már hatodik címét zsebelte be. A kamionosok naptára szinte változatlan, a megszokott hét helyszínen rendezik jövőre is a futamokat:

A Kamion-Eb 2025-ös versenynaptára:

Május 17-18. Misano, Olaszország
Június 7-8. Slovakia Ring, Szlovákia
Július 12-13. Nürburgring, Németország
Augusztus 30-31. Most, Csehország
Szeptember 13-14. Zolder, Belgium
Szeptember 20-21. Le Mans, Franciaország
Október 4-5. Jarama, Spanyolország

Átalakítja sokat kritizált pontrendszerét a WRC, bemutatták a 2027-es szabályokat

A Rali-világbajnokság idei szezonjában gyakori beszédtémát jelentett az idén bevezetett új pontrendszer, amely a vasárnapi izgalmakat volt hivatott fokozni. Az idei szisztéma szerint a szombati állás alapján osztottak ki pontokat 18-15-13-10-8-6-4-3-2-1 leosztásban a top 10-nek, de csak akkor, ha vasárnap is célba ért az adott pilóta, emellett külön a vasárnapi eredmények alapján is járt az öt leggyorsabbnak pont (öt az elsőnek, egy az ötödiknek), valamint ugyanilyen leosztásban külön az utolsó szakaszt, a Power Stage-et is díjazták. Csakhogy emiatt gyakran előfordult, hogy a rali tényleges győztese, aki az összértékelés végén az első helyen állt, nem a legtöbb pontot vihette haza vagy csak alig szerzett többet, mint a második-harmadik helyezettek.

A kritikát meghallgatásra találtak, ugyanis a Motorsport Világtanács szerdai ülésén elfogadták 2025-re a pontrendszer módosítását. A szombati pontok intézményét kukázták, mostantól a rali végeredménye alapján kap a top 10 helyezett pontokat 25-17-15-12-10-8-6-4-2-1 leosztásban. A vasárnapi külön pontok (5-4-3-2-1) és a Power Stage-ért járó egységek továbbra is megmaradnak, így maximálisan 35 pontot lehet begyűjteni egy vb-forduló során.

wrc-neuville

Az FIA emellett elfogadta az új, 2027-es szabályrendszer alapjait is. A közlemény szerint a WRC27 névre keresztelt autók sokoldalúbbak lesznek a jelenleginél: továbbra is a mostani karosszériákra fognak épülni, azonban a szabályrendszer többféle hajtáslánc használatát lehetővé teszi, beleértve a belsőégésű motorokat, a hibrideket vagy a teljesen elektromos erőforrást. Fontos eleme az új szabályoknak a 345 ezer eurós költségsapka, amellyel több csapatot és gyártót sarkallnának a részvételre. A szabályrendszert tíz évre fixálják, stabilitást adva a bajnokságnak.

A WRC 2027-es terveiről raliszakértő főszerkesztőnk, Gobodics Tamás már a Pitwall hétfői adásában is hosszabban beszélt:

„Maxnak óvatosabbnak kell lennie” – Marko

A vasárnapi F1-es Abu Dhabi Nagydíj startja után ütközött Max Verstappen és Oscar Piastri, amiért a felügyelők a hollandot látták felelősnek, így tíz másodperces büntetést és két büntetőpontot osztottak ki neki. Márpedig utóbbiból már nyolcat összegyűjtött az elmúlt hónapokban a négyszeres világbajnok, és mivel június végéig egy sem évül el, jövőre az évad első felében rendkívül közel lesz ahhoz, hogy Kevin Magnussen idei esetéhez hasonlóan egyfutamos eltiltást kapjon amiatt, mert összegyűlt neki a 12 büntetőpont.

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója szerint ezt észben is kell tartaniuk: „Két büntetőpontot megint begyűjtött. Most már nyolcnál jár, szóval el kell kezdenünk óvatosabbnak lenni” – nyilatkozta a Sky Germanynek a szakember, aki hozzátette: „Egyes felügyelőknél ezek a büntetések gyakran keményebbek. De mindenki szembesül ezzel a problémával, és már számos alkalommal felvetettük korábban, hogy jobb lenne a nagyobb következetesség, és az összességében a sportnak is jót tenne.”

f1-marko-verstappen-redbull

A Petronasnál kezdte mercedeses búcsúturnéját Hamilton

Miközben a mezőny egy jelentős része még Abu Dhabiban tesztelt kedden, Lewis Hamilton számára megkezdődött a Mercedestől való búcsú formális része – ami többek között az oka volt annak, hogy a brit nem ülhetett be már most a Ferrariba. A „turné” első állomása Kuala Lumpur, Malajzia volt, ahol a Mercedes csapatának névadó szponzora, a Petronas székhelyét látogatta meg, valamint természetesen az ikonikus Petronas-tornyokat is.

Hamilton a tervek szerint szerdán Stuttgartba látogat, ahol a Mercedes vezetőségével találkozik, a hét későbbi részében pedig az F1-es istálló brackley-i és brixworthi főhadiszállásán is elköszön a csapattagoktól.

Montoya fia már az F1 előszobájában folytatja 2025-ben

Újabb fontos bejelentést tettek kedden a jövő évi Formula-2-es mezőnyt illetően: kiderült, hogy az idei Formula-3-as ezüstérmes Gabriele Mini mellett Sebastian Montoya alkotja majd a Prema párosát a 2025-ös évadban. A vezetéknév nem véletlen egybeesés, a 19 éves pilóta a korábbi többszörös F1-es nagydíjgyőztes és kétszeres Indy 500-győztes Juan Pablo Montoya fia.

A kolumbiai 2023 eleje óta a Red Bull juniorprogramjának a tagja, idén második szezonját töltötte az F3-ban, mérsékelt sikerekkel, hiszen a Campos Racinggel csupán hatszor szerzett pontot – igaz, ezek között ott volt egy spái főfutamos második hely is –, és a tabella 17. helyén végzett. Az ifjú Montoya tehát jövőre már az F1 közvetlen előszobájában fog versenyezni, a Prema Racing viszont nem lesz ismeretlen közeg számára, hiszen korábban a német és olasz F4-es sorozatokban, valamint a Formula Regionalban is náluk szerepelt.

sebastian-montoya

Újabb Ferrari-akadémista érkezik az F2-be

A Hitech csapata hivatalos oldalain jelentette be, hogy leigazolták Formula-2-es csapatukba a Ferrari akadémiájának tagját, Dino Beganovicot. A svéd zászló alatt versenyző, de bosnyák származású fiatal az elmúlt két szezont a Formula-3-ban töltötte a Prema színeiben, mindkét évben a bajnoki összetett hatodik helyén végzett, előtte pedig 2022-ben megnyerte a Formula Regional európai bajnokságát.

Beganovic 2020 óta erősíti a maranellóiak akadémiáját. Idén már két versenyhétvégén szerepelt az F2-ben a DAMS színeiben, első főfutamán, Katarban rögtön az ötödik lett, míg Abu Dhabiban a sprintfutamon megszerezte első dobogós helyezését.

„Nagyon örülök, hogy csatlakozhatok a Hitech csapatához az első teljes Formula-2-es szezonomban. Az elmúlt hetekben kaptam egy kis bemutatót az F2-ben, nagyon lenyűgözött az autó és a bajnokság színvonala. Nagy, fontos lépés ez a karrieremben, alig várom, hogy elkezdhessem a közös munkát a csapattal a szezonzáró teszten” – mondta a 20 éves versenyző.

Beganovic csapattársa a Hitech istállójánál jövőre az a Luke Browning lesz, aki szintén az F3-ból lép fel, Williams-juniorként pedig részt vesz az F1-es szezonzáró teszten Abu Dhabiban Carlos Sainz oldalán. Tegnap pedig az is hivatalossá vált, hogy a juniorkategóriák királyának számító Prema az Alpine-junior Gabriele Minit szerződtette F2-es csapatába 2025-re. 

„Nem idióta” – Verstappen védelmébe vette Perezt

Alighanem a következő napokban dől el Sergio Perez sorsa: hiába hosszabbítottak vele még hónapokkal ezelőtt szerződést, a Red Bull vezetése nyíltan arról beszélt, hogy leülnek a mexikóival áttekinteni a lehetőségeket, sőt a vasárnapi futam után már maga a pilóta is utalást tett rá a korábbi nyilatkozataival ellentétben, hogy kérdéses lehet a helye.

A csapattárs Max Verstappen azonban védelmébe vette a csupán világbajnoki nyolcadikként záró Perezt. Amikor arról kérdezték, hogy az autó általa is emlegetett problémái miatt szenvedett-e a pilóta, a négyszeres világbajnok így felelt: „100 százalékig, igen” – idézi a RacingNews365.com Verstappent, aki elismerte, hogy együttérez kollégájával:

„Hétről hétre minden hétvégén vele dolgozom, és úgy érzem, az emberek nagyon keményen bántak vele. Természetesen volt néhány hétvége, amelyek talán lehettek volna jobbak, de olykor nagyon kemények voltak vele, hiszen nem egy idióta. Mindig remek versenyzőnek tartották, és ez így nehéz, de nehéz volt mindenkinek a csapatban, mert néha rendkívül nehéz volt vezetni az autót.”

Arra a kérdésre, hogy számít-e csapattársváltásra, kitérő választ adott a holland: „Nem tudom. Ez a csapattól függ” – fogalmazott Verstappen, akitől azt is megkérdezték, van-e preferált jelöltje a másik Red Bull-ülésre, amire ezt a választ adta: „Mindig jól dolgoztam együtt Checóval. Remek srác. Hogy őszinte legyek, nagyon ritka egy ilyen csapattárs. Mindig nagyon jó volt, és egyszerűen egy kedves fickó.”

f1-verstappen-perez-redbull-1