DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2023. december 2. szombat

Motorcsere a Ferrari-csapatoknál, váltócsere a Mercedesnél

Folytatódik a Ferrari-erőforrások frissítése a maranellói terméket használó istállóknál: az Alfa Romeo és a Haas négy autója is új belső égésű egységet kap Ausztráliában, miután Szaúd-Arábiában a két gyári versenyzőnél helyeztek be új ICE-t – írja a Racingnews365 szaklap. Megbízhatósági gondot egyik istálló sem jelentett, ám motorcsere már a második versenyen nagyon korainak számít: összesen három ICE használható fel büntetlenül a szezon során.

A Mercedesnél két alkatrészt is kicseréltek, friss sebességváltó (négy használható fel a szezonban) és kipufogórendszer (nyolc megengedett a szezonban) került George Russell és Lewis Hamilton W14-esébe. Kipufogócsere összesen hat csapatnál történt: az Aston Martinnál, a McLarennél és a Williamsnél mindkét versenyző újat kapott, a Haasnál Kevin Magnussen, az Alfa Romeónál Valtteri Bottas esetében történt csere.

Fotó: Mercedes

„Nem volt meg az Alpine-ban a lelkesedés és a motiváció az előrelépéshez”

A korábban számos alakulatnál megforduló szakember, Pat Fry az idény közben távozott az Alpine Formula-1-es csapatától, ahova 2020-ban tért vissza azt követően, hogy még a benettonos években is dolgozott az istállónál. A nemrég a Williamsnél technikai igazgatóként a munkáját megkezdő Fry Abu Dhabiban beszélt arról, hogy úgy érezte, a franciákban nem volt meg a hajtóerő ahhoz, hogy előrébb lépjenek az F1-es középmezőnyből:

„Ha visszatekintek az első három évünkre, drámaian fejlesztettünk Enstone-on. Évről évre jobb autót építettünk, mindegyik autó nagy lépést jelentett az előzőhöz képest, ezért elismerés mindenkinek, sokkal jobban működött együtt a csapat, erre a három évre büszkék lehetünk. Távoli ötödik csapatból erős negyedikek lettünk. De nem éreztem úgy, hogy meglett volna a lelkesedés vagy a motiváció, hogy a negyediknél előrébb törjünk. Március elején döntöttem el, hogy én valamit előrébb akarok mozdítani, nemcsak ülni. Úgy érzem, vállalatként nem álltak készen elég keményen nyomni: mondhatod, hogy első akarsz lenni, de óriási a különbség aközött, hogy mondod és hogy teszel is érte.”

Fry kiemelte: nem a versenycsapatra, hanem a Renault-ra mint anyavállalatra értette azt, hogy nem érezte elég eltökéltnek őket az előrelépésben, emellett azt is elmondta, hogy kétségei vannak afelől, hogy a szintén idén év közben kirakott csapatfőnök, Otmar Szafnauer elegendő időt kapott volna ahhoz, hogy a megfelelő változtatásokat végrehajtsa az istállónál.

f1-alpine-abudhabi

Újonchiba: Véletlen gombnyomás a szabadedzésen

A tegnapi első szabadedzésen nem kevesebb mint 10 fiatal versenyző gördült pályára kilenc csapat színeiben, s mindannyiuk közül a Ferrari növendéke, a Haas autójába beülő Oliver Bearman volt a leglassabb. Annyira persze nem volt rossz a helyzet, hiszen a fiatal brit mindössze egyetlen tizeddel maradt el rutinos alkalmi partnerétől, Kevin Magnussentől, ráadásul mint kiderült, egy szokatlan hiba miatt is időt veszített, amikor gyorsköre során az edzésen már másodjára kapcsolta rossz motorüzemmódba az autót.

bearman-haas

„Úgy tűnt, hogy a gomb elhelyezése miatt a hatos kanyarban minden egyes körben hozzáérek. És ez nagyon bosszantó volt. A második lágygumis körömön, mely kicsit erősebb volt, sok időt veszítettem az egyenesben egyszerűen azért, mert rossz gombot nyomtam meg” – mondta az F2-es menő, aki az adott autóban ülő állandó versenyzőhöz képest így is a harmadik legjobb teljesítményt nyújtotta a nyolc „érintettből”.

Az egyetlen versenyző, aki gyorsabb tudott lenni az első edzésen a csapata másik autójában ülő állandó pilótánál, Felipe Drugovich volt, aki szűk három tizeddel futott jobb kört Lance Strollnál.

Verstappen az 1-es kanyarban veszít időt

Ahogy sok más versenyző számára, úgy Max Verstappennek is a második szabadedzésen kezdődött meg a szezonzáró hétvége, sőt mivel Carlos Sainz és Nico Hülkenberg is balesetet szenvedett, a hasznos idő mindössze 25 perc volt. A holland versenyző a gyorskörök során az első szektorban lassabb volt csapattársánál, ami Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója szerint az 1-es kanyarnak „köszönhető”:

„Az egész az 1-es kanyaron múlik, ennyi. ennyi. Kevés tapadása van elöl” – fejtette ki Marki, aki szerint Verstappen azon megjegyzését, miszerint az autója „úgy pattog, mint egy kenguru”, nem kell túlgondolni. „Nem tűnik olyan rossznak a helyzet, a harmadik szektorban minden rendben van. Az 1-esben viszont Perez két tizeddel gyorsabb, ott van a probléma.”

verstappen-abu

Sprintversenyek és F1-es időmérő – szombati program

A Formula-1-es szezon utolsó időmérő edzése mellett a MotoGP és az F2 idei utolsó sprintversenyét láthatjuk a szombati napon.

Szombat (november 25.)  
10:10-10:40 MotoGP, 2. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)
10:50-11:30 MotoGP, Időmérő (tv: Aréna4, élő)
11:30-12:30 Formula-1, 3. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)
13:20 Formula-2, Sprintfutam (tv: M4 Sport, élő)
15:00 MotoGP, Sprintfutam (NET4+, előfizetés után élő)
15:00-16:00 Formula-1, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)

A hétvége teljes menetrendje itt tekinthető meg.

Az egyik Ferrari az élen, a másik a falban - Abu Dhabi Nagydíj, péntek

Fiatal pilóták vették birtokba az F1-es autókat az Abu Dhabi Nagydíj első szabadedzésen, majd este nagy balesetek borzolták a kedélyeket. Eközben hosszabbított a McLaren és a Mercedes. Helyszíni riportunk, az Abu Dhabi Nagydíj helyszínéről a képre kattintva.

 

„Monzásított” dobogóval újított Abu Dhabi

A monzai pódiumhoz hasonlóan idén már az Abu Dhabi Nagydíj helyszínén is benyúlik a célegyenes fölé a dobogó. Helyszínen lévő kollégánk küldött képet az új látványosságról.


Fotó: Mészáros Sándor

Leclerc kizárólag a Mercedeseket figyeli

Óriási harcban áll a Ferrari a Mercedesszel a konstruktőri világbajnokság második helyéért, ahol az Ezüst Nyilak előnye vészesen fogyott az elmúlt hétvégéken, a szezonzáróra pedig már csak négy pont maradt az olaszokkal szembeni előnyükből.

A Scuderia pedig tovább támad, mert bár Sainz összetörte az SF-23-at a második szabadedzésen, Charles Leclerc a leggyorsabb volt, míg a két Mercedes a hatodik és nyolcadik helyen zárta a gyakorlást.

A monacói így értékelte a pénteki történéseket: "Trükkös nap volt, mindössze két gyorskört tudtunk menni és a hosszabbra tervezett etapjainkon sem mentünk túl sokkal többet. Ettől függetlenül az autót jó volt vezetni. A csata élesedik a Mercedesek ellen, akik szintén versenyképesnek látszanak, szóval nem lesz egyszerű dolgunk. Mindent megteszünk majd, hogy előttük zárjunk a kvalifikáción."


Fotó: Ferrari

Vinales körrekorddal nyitott Martin előtt, Bagnaia csak a 15.

Pénteken szokás szerint két edzéssel vette kezdetét a MotoGP szezonzáró Valenciai Nagydíja, a délutáni egyórás körözés pedig téttel is bírt, hiszen ott dőlt el, melyik tíz motoros jut automatikusan a szombati időmérő második fázisába. Rengeteg bukás tarkította az edzést, elesett Aleix Espargaro, Marco Bezzecchi, Alex Rins és Jack Miller is – utóbbi óriási highside esését követően ráadásul törmelék maradt a pályán, ezért a piros zászlók is előkerültek. A gyors újraindítást követően Luca Marini és Raul Fernandez, valamint Pol Espargaro is feliratkozott a balesetet szenvedők listájára.

A leggyorsabb köridőt végül Maverick Vinales futotta meg, az 1:29,142-es eredmény ráadásul új pályarekordot is jelentett. Mögötte a 21 pontos hátrányban lévő vb-aspiráns, Jorge Martin lett a második, aki az utolsó percekben folyamatosan a bajnoki éllovas Francesco Bagnaiát követte árnyékként a pályán és a bokszban egyaránt – egy ponton még a Ducati-menedzser, Davide Tardozzi is próbálta blokkolni őt a bokszutcában! Viszont sikerrel járt Martin, Bagnaia ugyanis mindössze 15. lett, vagyis a címvédő olasz kénytelen lesz a Q1-ben is szerepelni szombaton.

tardozzi-martin

Ami az élbolyt illeti: Vinales és Martin mögött Johann Zarco lett a harmadik, megelőzve a MotoGP-s ülésért hajtó katari győztest, Fabio di Giannantoniót. Top 10-ben és ezáltal Q2-ben még Marco Bezzecchi, Brad Binder, Marc Marquez, Raul Fernandez, Jack Miller és Aleix Espargaro, miközben kiszorult onnan Bagnaia mellett többek között Alex Marquez és a két Yamaha is. Joan Mir pedig kihagyta az edzést, miután délelőtt bukott nagyot, de szerencsére a kórházi vizsgálatok nem találtak törést nála.

A péntek délutáni edzés végeredménye:

motogp-valencia-pentek

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Gyászol a Hungaroring: Elhunyt Gál László

Elhunyt Gál László, kollégánk, barátunk, aki évtizedek óta ügyelt a boxutca biztonságára a Hungaroringen. Az egyik legveszélyesebb feladat volt az övé: boxtűzoltóként dolgozott, később a boxtűzoltók vezetője lett. 

Mostantól egy másik toronyban veszi fel reggelenként a rádióját… 

Isten veled, Laci! Őszinte részvétünk a családnak! - tudatta a Hungaroring.

 

F2: Szenvedett az éllovas, Doohané a pole

Az F1-gyel karöltve a Formula-2 is elérkezett záróhétvégéjéhez Abu Dhabiban. A juniorkategória bajnoki címének kérdése még mindig nyitott, az ART-s Theo Pourchaire és a premás Frederik Vesti van még harcban a trófeáért, a francia 25 pontos előnnyel vághatott neki a pénteki időmérőnek.

Az első próbálkozások után úgy tűnt, az ART érkezett jobb formában a szezonzáró hétvégére: a kvalifikáció első tíz perce után a csapat újonca, Victor Martins állt az élre. A bajnoki esélyesek – akik egyébként mindketten részt vettek nem sokkal az időmérő előtt az F1 első szabadedzésén – egyelőre nem találták a tempót. Különösen Pourchaire szenvedett, az Alfa Romeo tesztpilótája félidőnél az első tízbe sem fért be.

Az utolsó percekben Zane Maloney és Kush Maini is beszálltak a pole-pozícióért folytatott küzdelembe, a mezőnyből azonban Jack Doohan villantott a legnagyobbat és az élre állt. Szinte mindenki javult az utolsó gyorskörén, a bajnoki éllovasok azonban szenvedtek. Pourchaire csupán a 14. helyen végzett, megnehezítve ezzel saját dolgát bajnoki címének bebiztosításában. Vesti a kilencedikként fejezte be a kvalifikációt, így az első sorból kezdheti majd a holnapi sprintfutamot. Doohan magabiztosan zsebelte be a pole-pozíciót, mögüle Martins és a camposos Maini indulhatnak majd a főfutamon vasárnap.

Verstappen furcsának találja a fenntarthatóság fényében a Las Vegas–Abu Dhabi kombinációt

Nem kevesebb mint 12 órányi időzónát ugrott néhány nap alatt a Formula-1-es mezőny, amely nemrég még Las Vegasban versenyzett, a hétvégén viszont már Abu Dhabiban állnak rajthoz az évadzárón. A regnáló világbajnok Max Verstappen nem is érti ezt a menetrendet, különösen annak tükrében, hogy az F1 rendszeresen a fenntarthatóságot emlegeti célkitűzésként:

„Persze jövőre nem lehetséges, de egyértelműen úgy gondolom, hogy a jövőre tekintettel kicsit furcsa ez, hogy gyakorlatilag a világ másik felén vagyunk, mielőtt idejövünk. Főleg miközben fenntarthatóságról beszélünk. Valószínűleg ez nem túl fenntartható, és nem is csak a károsanyag-kibocsátás miatt, hanem az emberi szervezet szempontjából sem. Persze végül mindig megbirkózunk vele, de nem hiszem, hogy ez így a legjobb” – nyilatkozta Verstappen a Formula.hu jelenlétében. A holland hozzátette: dolgoznak az F1-gyel, hogy javítsanak az év végi futamok elrendezésén, és pozitívumként értékelte, hogy a tavaszi szakaszt illetően már előrelépés történt ilyen téren.

Charles Leclerc eközben arról beszélt, hogy mindenekelőtt a csapattagoknak megerőltető ez az átállás és hajsza: „Egyáltalán nem szenvedtem, pedig általában szoktam, de most nagyon más volt a helyzet. A 16 órás repülőúttal, amivel ideérkeztem, annyira fáradt voltam, hogy úgy aludtam, akár egy kisbaba az első éjszaka, azóta pedig jól vagyok. Szóval nem volt gond a jetlag, de beszélve másokkal a paddockban, és főleg a szerelőkkel és a mérnökökkel, mindenki nagyon-nagyon fáradtnak tűnik és látszólag küszködnek vele, és jövőre szerintem még nehezebb lesz, hiszen három futam lesz egymás után. Azután szerintem kicsit át kell gondolnunk, hogyan szervezzük a szezonnak ezt az utolsó részét.”

f1-verstappen-abudhabi-day0

„Inkább vagyok a saját helyzetünkben, mint az övékben” – Russell a Ferrari-csatáról

A szezonzáró F1-es Abu Dhabi Nagydíj egyik legfőbb kérdése, hogy a Mercedes vagy a Ferrari végez-e a konstruktőri világbajnoki összetett második helyén. Az ezüstérmes pozíciót szinte egész évben az Ezüst Nyilak birtokolták, de Las Vegas után a maranellóiak mindössze négy pontra megközelítették őket. Bár a Mercedes Interlagosban csak szenvedett és Vegasban is egyértelműen a Ferrari volt a jobb, George Russell mégis bizakodva latolgatta az esélyeket Abu Dhabiban a Formula.hu jelenlétében:

„Szoros csata lesz a Ferrarival. Nyilvánvalóan egy erős verseny után vannak, de egyértelműen inkább vagyok a saját helyünkben, semmint az övékben. Csak ki kell hajtanunk a pályára, magunkra koncentrálnunk és a lehető leggyorsabbnak lennünk. Ha így teszünk, elöl fogunk végezni. Eléggé versenyképesek voltak itt tavaly, de meglepődtünk már idén párszor, hogy mely csapatok gyorsabbak egyes versenyeken, és fordítva. Nyitottan állunk a hétvégéhez. Úgy vélem, az időmérőn ők vannak előnyben, ahogy az a szezonban kirajzolódni látszott, de szerintem a vasárnap egy másik történet és jó futamunk lehet.”

f1-russell-mercedes-abudhabi-day0

Még nem fog megjelenni az Audi a Sauberen 2024-ben

Bő két év múlva, 2026-ban válik a motorgyártóként beszálló Audi gyári alakulatává a jelenleg Alfa Romeo néven futó istálló, amelytől viszont az F1-es évadzáró Abu Dhabi Nagydíj után távozik a névadóként funkcionáló olasz márka. Kérdés így, hogy vajon milyen néven láthatjuk szerepelni jövőre és 2025-ben a hinwili istállót, amely valószínűleg visszatér a Sauber identitáshoz, de Alessandro Alunni Bravi szerint még várnunk kell ennek megismerésére:

„Már elterveztük a következő lépést. És persze már 2022 elején aláírtunk a névadó szponzorral a következő két szezonra” – fogalmazott a csapatfőnöki feladatokat ellátó szakember a Motorsport.com hasábjain. „Az FIA december 10-e körül fogja közzétenni a 2024-es nevezési listát, és mi is akkor fogjuk kommunikálni, nem korábban, hogy mi lesz a csapat neve és kik lesznek a névadó partnerek. Minden tiszta a következő két szezon kapcsán, és szeretném újra hangsúlyozni, hogy nem két átmeneti évről van szó, hanem ezek is részei a hosszú távú projektnek, amely a következő szintre emeli a csapatot.”

Azt viszont hangsúlyozta Alunni Bravi, hogy az Audi még nem fog megjelenni semmilyen formában az autóikon vagy a csapatnévben: „Nem. Az Audi 2026-ban száll be. Kereskedelmi szempontból fontos, hogy nagyot robbantsunk 2026-ban, ne értéktelenítsük el az Audi szerepvállalását a csapatban. Úgyhogy Sauberként folytatjuk, a csoportunk örökségére alapozva” – nyilatkozta. Hozzátette: a pletykákkal ellentétben nagyon is érződik az elhivatottság az Audi részéről, ezt személyesen is tapasztalta, amikor a napokban az ingolstadti központban járt, és azt is hangsúlyozta, hogy a kezdetektől minden szinten támogatják az Audi F1-es szerepvállalását a Volkswagen-konszernnél.

f1-audi_2

Schumacher beszélt Vettellel az Alpine-szerződésről

Az F1-ből tavaly két szezon után kikerülő, idén pedig a Mercedesnél tartalékszerepet betöltő Mick Schumachert a héten jelentették be az Alpine WEC-programjának versenyzőjeként –  s emellett megtartja helyét a Mercedesnél is. A fiatal versenyző köztudottan szoros kapcsolatot ápol Sebastian Vettellel, akinek véleményét ki is kérte az átigazolásról:

schumacher-mclaren

„Beszéltem Timo Glockkal, és röviden beszéltem Sebastiannal is erről” – árulta el a fiatal versenyző Abu Dhabiban. „Szerintem nagyon sokat tud a motorsportról, így egyértelmű volt számomra, hogy kikérem a véleményét ezzel kapcsolatban” – tette hozzá Schumacher, aki beszélt arról is, milyen volt az idei évet a partvonalon kívül tölteni:

„Kemény volt, így nagyon izgatott vagyok, hogy újra autóba ülhetek, versenyezhetek, és egy új kihívás vár rám” – mondta, majd így folytatta: „Ez volt a célom, versenyző vagyok, ezt megelőzően 14 évig folyamatosan versenyeztem, így egyértelmű volt a döntés.”

mick-schumi

Saját IndyCar-pilótáját igazolta le F1-es tartaléknak a McLaren

Újabb tartalékpilótát szerződött a McLaren – mint kicsit lejjebb kifejtjük, a csapat nem bízza a véletlenre a pótlást, amennyiben valamelyik állandó versenyzője kidőlne. Pato O’Ward négy szezon óta a McLaren-kötelék tagja az IndyCarban, és jövőre is a felállás része marad a tengerentúlon, emellett pedig Formula-1-es tartalék is lesz az istállónál. A mexikói, aki eddig a pilótanevelő program tagja volt, holnap egyébként be is ül a McLarenre, a csapat neki adja a megmaradt szabadedzés-lehetőséget Abu Dhabiban.

Ezt a 60 perces tréninget eredetileg egy másik IndyCar-pilóta, a 2023-as bajnok Alex Palou kapta volna a csapat tartalékjaként, csakhogy ő szerződést bontott a McLarennel, mikor a Ganassinál maradás mellett döntött. És el is érkeztünk a tartalékok furcsa helyzetéhez a McLarennél: összesen négyen voltak a kötelékben, Palou IndyCar-teendői miatt biztos, ami biztos alapon megállapodtak a Mercedesszel Mick Schumacher, az Aston Martinnal pedig Felipe Drugovich és Stoffel Vandoorne kölcsönvehető szolgálatairól.

A McLaren ráadásul 2024-re is bejelentett már egy tartalékpilótát, a WEC kétszeres világbajnokát, Ryo Hirakawát, aki főállásban a Toyota versenyzője a hosszútávú sorozatban. Azaz a McLaren jövőre is minimum két tartalékpilótával tervez, de nem lepődnénk meg, ha a szám még emelkedne.

Vasseurt és Wolffot is figyelmeztetésben részesítette az FIA

A Ferrari és a Mercedes csapatfőnökét is behívták elbeszélgetésre az Abu Dhabi Nagydíj stewardjai – a vád szerint megszegték a szabályzatot, amikor oda nem illő hangnemet ütöttek meg a Las Vegas-i Nagydíj sajtótájékoztatóján.

Frederic Vasseur és Toto Wolff az emlékezetes csatornafedél-ügy miatt ragadtatta el magát, és mindketten olyan szavakat használtak, amelyeket az FIA problémásnak tart. A dokumentum szerint a Las Vegas-i stewardok úgy látták, hogy Vegasban vasárnap nem volt lehetőség meghallgatást tartani, így Abu Dhabira halasztották ez.

FRISSÍTÉS: A felügyelők mindkét csapatfőnököt formális figyelmeztetésben részesítették a Las Vegas-i sajtótájékoztatón használt szavaik miatt, amelyeket elfogadhatatlannak minősítettek, mivel sok fiatal is követője van a sportnak, akik példaképként tekintenek rájuk. Vasseur esetén megértették, hogy extrém ideges volt a csatornafedélügy miatt.

19d963e4-6742-4482-8124-9c9bac8be2bc

Erősorrend: Még sok a nyitott kérdés

A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két állandó szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik. A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.

A Las Vegas-i Nagydíjat követően így áll a pilótarangsor az eddigi pontszámok átlaga alapján:

pf-rankings-lsv

 

A vegasi hétvégén a legmagasabb pontszámot a pole-ból rajtoló, s az utolsó körben szenzációs előzést bemutató Charles Leclerc kapta, de a futamgyőztes Verstappennel és a negyedikként zááró Oconnal sem voltunk szűkmarkúak, míg lefelé Yuki Tsunoda lógott ki a mezőnyből. A hétvége összes pontszáma sok más érdekesség mellett meghallgatható a Formula Podcast legújabb adásában:

 

Formula1.5 – A McLarenek ostrom alatt

Játék a számokkal: hogyan nézne ki a 2023-as világbajnokság, ha egyszerűen eltüntetnénk a két Red Bullt a képletből? 

Charles Leclerc az újabb pole-t már győzelemre tudta váltani, és ezzel nemcsak Norrist helyezte ostrom alá, de a bajnoki 3. helyre is maradt még matematikai esélye – ezt a helyet jelenleg a brit balesetének köszönhetően őt visszaelőző Sainz birtokolja jelen pillanatban. Esteban Ocon idei második dobogójával közelít csapattársára az összetettben, egymás után szerzett két harmadik helyének köszönhetően pedig Stroll is felzárkózott Piastrira, ami néhány hete még elképzelhetetlen lett volna. Ami pedig az első helyet illeti: Lewis Hamilton kellemes, 20 pontos előnnyel érkezik a szezonzáróra Fernando Alonso előtt.

pf-bliga21 

A pole-t félkövér, a leggyorsabb kört dőlt betű jelöli, az utóbbiért járó pont a táblázatban a helyezésért járó ponthoz hozzáadva szerepel.

Alkoholmentes tequila és a többi: Hamilton tervei az F1-es visszavonulás utánra

Az F1-es visszavonulása utáni terveiről kérdezték Lewis Hamiltont, a hétszeres világbajnok pedig erre kifejtette, hogy már most is mennyi projektje fut az autóversenyzésen kívül, úgyhogy lesz mivel elütnie az idejét, ha egyszer kiszáll az autóból.

„Sok mindent csinálok most is. Ruhatervezés, producerkedés, van egy alkoholmentes tequilám, növényi alapú hamburgerem, amivel kapcsolatban segítek, ott van a Plus 44, aminek a javításán dolgozom. Van egy sportruházattal foglalkozó márkám, amit elindítok, ott van a Mission 44, ami sok időt kér. Nagy csapatom van, és amikor majd befejezem, rendben leszek. De egy ideig még az F1 a prioritás” – mondta a Channel 4 kérdésére.

M389517_resize

Ocon rosszul érzi magát, kihagyja az Abu Dhabi Nagydíj első napját

Kihagyni kényszerül a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj első hivatalos napját Esteban Ocon, miután az orvosok azt tanácsolták, hogy inkább pihenjen.

Az Alpine francia F1-es pilótája megérkezett Abu Dhabiba, ott van már a helyszínen, de nem megy ki a pályára a mai napon, és kihagyja a sajtótájékoztatókat, a csütörtöki kötelezettségeket.

„Esteban nem érzi jól magát ezen a héten, és az orvosok tanácsára pihennie kell. Ugyan az állapota javult ma reggelre, de kihagyja a mai médiakötelezettségeket a pályán. Amint lehet, visszatér a pályára” – erősítette meg a Racingnews365.comnak az Alpine egyik képviselője.

Rd_16_Singapore_Grand_Prix_Sunday_17th_September_2023_Marina_Bay_Street_Circuit_Singapore2_resize