DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 14. csütörtök

Már az idény első futamán debütál a vadonatúj F1-es gumi

A Pirelli erre a szezonra létrehozott egy új keveréket az F1-es gumikínálatban: a tavalyi legkeményebb, C1-es abroncs idén C0 névre hallgat, és az, valamint a C2-es közé kerül be egy új C1-es verzió, ami a tervek szerint csökkenti a két keverék közötti teljesítménykülönbséget. Ez pedig a gumigyártó kiadott közleménye szerint már az idény első futamán, a Bahreini Nagydíjon debütál is: a C1, a C2 és a C3 használható majd fel a szezonnyitón.

Egyúttal az is kiderült, hogy a második-harmadik versenyhétvégén, Szaúd-Arábiában és Melbourne-ben a C2-es, C3-as és C4-es keverékeket használhatják a csapatok.

f1-pirelli

fotó: dppi

Halálos baleset Barcelonában: saját kamionja ütötte el a csapatmenedzsert

Tragédia történt még kedden az F1-es Spanyol Nagydíjaknak is otthont adó Circuit de Barcelona-Catalunya versenypályán. A hétvégén itt rendezik majd a European Le Mans Series és a Michelin Le Mans Cup évadnyitóját. Az incidens utóbbi paddockjában történt az előkészületek során: a Proton Huber Competition csapatmenedzserét, Gerhard Freundorfert a saját csapatkamionja ütötte el. Az ELMS közleménye szerint a pálya orvosi csapata gyorsan ellátta őt, de sajnos Freundorfer belehalt a sérüléseibe.

michelin-cup (1)

F2-es és F3-as csapatot is indítana az Andretti

Továbbra is gőzerővel készül az elutasítása ellenére a Formula-es csatlakozásra az Andretti Global: szerdán hivatalosan is megnyitott az új silverstone-i bázisuk. Az új létesítmény mindenekelőtt a reménybeli F1-es gárdát szolgálná ki, ám mint azt Michael Andretti a Motorsport.com szakportál hasábjain elárulta: további terveik is vannak a terjeszkedésre, mindenekelőtt a száguldó cirkusz nevelőszériái felé.

„Ezek a létesítmények elsősorban a Formula-1-et fogják szolgálni. Viszont szeretnénk elkezdeni áthozni és integrálni a Formula-E-csapatunkat. A célunk, hogy legyen egy F2-es és F3-as alakulatunk is, segítve az F1-es istállót, aztán pedig talán még egy WEC-csapatunk is. Úgyhogy ezt szeretnénk az európai versenyközpontunkká tenni” – jelentette ki a csapattulajdonos.

Andretti azt is elmondta, hogy ezáltal szeretnének lehetőséget biztosítani a fiatal amerikai tehetségeknek, de nem csak róluk szólna az F2-F3-as projekt: „Nemcsak az amerikai pilótákról van szó, de jó ranglétrát fog jelenteni számukra. Így is a világ legnagyobb tehetségeit fogjuk keresni, viszont fair esélyt fog kínálni egy amerikainak, mert általában amikor egy amerikai idejön, nem ugyanúgy kezelik őket” – mutatott rá. Andrettiék hozzátették: a két utánpótlás-sorozatban való részvételük nagyban függ attól, hogy az F1-es jelentkezésüket végül mégis elfogadják-e.

f2-start-2024

Az Audi és az Aston Martin is sietteti az F1-es pilótapiacot

Legalábbis erre tett utalást dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója, amikor a sajtó az energiaitalosok 2025-ös pilótafelállásáról kérdezte.

„Az F1-es pilótapiac felrobbant áprilisban, pedig ilyenkor még általában senki sem beszél erről. nevetséges, de mi nem fogunk beleugrani ebbe a játékba, inkább várunk és figyelünk, majd csak később fogunk döntést hozni. Nem tudom, hogy mi történik, hallom, hogy az Audi nyomást gyakorol és nagyon hamar szeretne választ kapni Carlos Sainztól, de az egy kicsit furcsa, hogy egy újonnan érkező szereplő generálja a nyomást a pilótapiacra. Úgy hallom, hogy az Aston Martin is több irányba gyakorol nyomást. A Red Bulltól viszont nem fogunk ilyenről hallani a szezon közepéig” – mondta Marko.

Az F1-es pilótapiac híreiről a legfrissebb Pitwallban beszéltünk többet:

Újabb helyszín jelentkezett be az F1-nél

Dél-Korea visszatérne az F1-be, ráadásul egy teljesen új helyszínnel lennének jelen a száguldó cirkusz körforgásában.

A kelet-ázsiai országban 2010 és 2013 között már rendeztek F1-es versenyeket, a Szöultól 400 km-re fekvő yeongami pálya (Korea International Circuit) azonban négy futamot követően kikerült a versenynaptárból.

Amennyiben Dél-Korea ismét helyet kap az F1-ben, Incheon városa rendezhet futamot egy utcai pályán, Yoo Jeong-bok, a város polgármestere pedig a Japán Nagydíj alatt már értesítette terveiről Stefano Domenicalit, az F1 vezérigazgatóját.

„F1-es futam rendezéséhez Incheon a legjobb helyszín Dél-Koreában” – mondta Yoo Jeong-bok polgármester a Yonhap News-nak.

Yoo Jeong-bok kiemelte, hogy Incheon infrastruktúrája kiemelkedő, a város nagyon könnyen megközelíthető, illetve számos luxus szálláshely van a környéken, mely szerinte hozzájárulhat ahhoz, hogy F1-es versenyt rendezzenek a közeljövőben. Amennyiben a tárgyalások pozitívan zajlanak, az új városi pálya 2026-ban vagy 2027-ben debütálhat a Formula 1-ben. Incheon egyébként 2,6 millió lakosával Dél-Korea harmadik legnépesebb városa.

Marko: Tsunoda Verstappen szintjét hozta

Nagyon magasra értékeli Yuki Tsunoda formáját dr. Helmut Marko: a Red Bull tanácsadója összességében az egész szezonra jó osztályzatot ad a japánnak, most pedig megfogalmazott egy olyan összehasonlítást, amelyre talán minden F1-es pilóta vágyik:

„Yuki hétvégéje szemmagasságban volt Maxéval, Alonsóéval. Hibátlan volt, szuper teljesítményt nyújtott nyomás alatt a hazai futamán. Szenzációsan jól rajtolt, az előzései voltak a nap manőverei. A nézők a föld felett jártak ettől” – örvendezett Tsunodának Marko.

f1-tsunoda-rb

Csatlakozik az IndyCar mezőnyéhez az egyik legsikeresebb utánpótláscsapat

Komoly bejelentést tett kedden a Prema Racing: 2025-től rajthoz állnak az IndyCarban is! Az elsősorban az utánpótlás-sorozatokban elért eredményeiről ismert alakulat a bejelentés értelmében kétautós istállóként érkezik meg a tengerentúli bajnokságba, autóikat pedig Chevrolet-motor hajtja majd.

A Prema a Formula-2-ben és a Formula-3-ban is az egyik legjobb és legsikeresebb csapatnak számít, több későbbi F1-es pilóta is náluk szerepelt vagy ért el akár bajnoki címeket velük. Jelenleg is annak kapcsán vannak fókuszban, hogy Oliver Bearman és Andrea Kimi Antonelli személyében náluk versenyez az a két fiatal tehetség, akik legjobb eséllyel köthetnek ki rövid távon a Formula-1-es mezőnyben a feltörekvő ifjoncok közül.

Rene Rosin csapatfőnök a The Race szaklapnak amúgy elmondta, hogy az IndyCar-gárda külön független entitásként fog működni – a központjuk is Indianában lesz –, de arra nyitottak, hogy ha egy versenyző megfelel az ottani elvárásoknak, akár az F2-ből átemeljék az amerikai sorozatba. A Racer információi szerint amúgy egy IndyCar-veteránnal és egy fiatal tehetséggel képzelik el a 2025-ös felállásukat.

prema-indycar

Félbeszakította a Hamiltonról szóló kérdést a Ferrari főnöke

Nagyon úgy fest, hogy azok után, hogy február elején hivatalossá vált, hogy Lewis Hamilton 2025-től átigazol a Ferrarihoz, a feleknél kezd betelni a pohár azzal, hogy minden versenyhétvégén előkerül kérdésként a téma. Hamilton például a számára mindössze kilencedik hellyel záruló Japán Nagydíj után hagyott faképnél egy újságírót „Jobb kérdésed nincs?” válasszal, amikor arról érdeklődött, hogy várja-e már, hogy átüljön a szemlátomást sokkal gyorsabb Ferrariba.

Viszont a jelek szerint a Scuderia F1-es csapatfőnöke, Frederic Vasseur is unja már ezt a kérdéskört. Ugyanis mikor Carlos Sainz suzukai dobogós helyezése után az egyik újságíró úgy kezdte a kérdését, hogy „egy alternatív valóságban, ahol nem igazoltátok le Lewist…”, Vasseur félbeszakította őt: „Minden hétvégén megkapjuk ugyanazokat a kérdéseket. Másold és illeszd be ide a válaszomat a múlt hétről. Kérem a következőt!” – zárta rövidre a témát a Ferrari-főnök.

f1-vasseur-ferrari

„Igazán fair volt” – Wolff Hamiltont méltatta

Nem indult jól Lewis Hamilton számára a Formula-1-es Japán Nagydíj az újraindítást követően: az első kanyarokban összeért Charles Leclerc-rel, aminek következtében megsérült az első szárnyvéglapja az autóján. Emiatt a tempója is visszaesett, a csapattárs George Russell pedig megérkezett rá, így egy pont után Hamilton a rádión maga ajánlotta fel, hogy elengedi a gyorsabb honfitársát, amit aztán végül nem sokkal később meg is tett.

Russell a leintésnél végül két helyezéssel előzte Hamiltont (hetedik és kilencedik helyezés), akinek a fair hozzáállását dicsérte a Mercedes F1-es csapatfőnöke, Toto Wolff a Channel 4-nek nyilatkozva: „Ez rendkívüli fair play volt a részéről. Nem volt persze olyan, mintha egy dobogós pozíciót adott volna fel, de tényleg próbálta megérteni, hogy miért nem volt gyors a futam azon szakaszában.”

f1-hamilton-russell-mercedes-suzuka-pirelli-1

F1: A franciáknak is tennie kell a Francia Nagydíjért

A Canal Plus kamerái előtt a francia autósport élő legendája, Jean Alesi arról kérdezte Stefano Domenicalit, az F1 első emberét, hogy milyen esélyei lehetnek a sportág őshazájának visszakerülni a száguldó cirkusz versenynaptárába. Az olasz sportvezető válaszában hangsúlyozta, hogy nem elegendő, ha az F1 szeretné újra feléleszteni a Francia Nagydíjat, ehhez arra is szükség van, hogy az ország vezetése megtegye az ehhez szükséges lépéseket:

„Egy házassághoz legalább két ember egyetértése szükséges. Épp ezért arra van szükségünk, hogy meglegyen az érdeklődés Franciaország részéről, és hogy az ország megértse, hogy ha ma F1-es nagydíjat akarsz rendezni, akkor jelentős befektetésre van szükséged” – mondta Domenicali, aki a hétvégi futam helyszínét, Japánt hozta fel pozitív példaként:

„Úgy gondolom, hogy ezt központi szinten, a kormánnyal közösen meg lehet szervezni. Amikor például ide jövünk, itt van a miniszterelnök, aztán az összes többi ember, akik részt vesznek az F1-es projektben. Mert az F1 egy lehetőség arra, hogy egy ország az egész világnak megmutathassa magát.”

paulricard

Mazepin tudja, hogy nevetséges, de hisz a visszatérésben

Az Európai Unió Bíróságának Törvényszéke nemrég megsemmisítette a Nyikita Mazepinnel szembeni szankciókat, így a legutóbb az ázsiai Le Mans-sorozatban induló orosz pilóta számára már nincs elvi akadálya annak, hogy bármilyen európai szériában részt vegyen. Az orosz RBC magazinnak nyilatkozva a most 25 éves versenyző üdvözölte a döntést: „Az eljárás nagyon hosszú volt, de nagyon fontos volt számomra. Tizennyolc évig dolgoztam azért, hogy bekerüljek az F1-be. A második szezonomra készültem, s nagy elvárásokat támasztottunk vele szemben, de olyan szankciókat szabtak ki, amelyek megakadályozták a folytatást. Nagyon örülök a bíróság ítéletének, most már csak a végrehajtásra kell várnunk.”

mazepin-2021

Amikor arról kérdezték, milyennek látja az F1-be való visszatérés esélyeit, Mazepin így felelt: „Természetesen a bírósági döntés után az esélyek drámaian megnőttek, de nem olyan egyszerű visszatérni az F1-be. Nehéz odajutni, és még nehezebb visszajutni. De amikor elkezdtük a tárgyalást, szinte senki sem hitt a sikerben. Szóval, bármilyen abszurdnak és nevetségesnek is hangzik most, én hiszek abban, hogy a Formula–1-be való visszatérésem is lehetséges.”

„Számíthatok-e további nehézségekre? Természetesen” – folytatta Mazepin. „Az élet folyamatosan tartogat pozitív és negatív meglepetéseket egyaránt. Tudom, hogy ez nem lesz könnyű. Rengeteg ember van az F1-ben és azon kívül is, akik megértik ezt a helyzetet, és támogató szavakat írtak nekem. Nemrég töltöttem be a 25. életévemet. Hiszem, hogy még sokáig eredményes tudok lenni ebben a sportban, eltökélt szándékom, hogy ezt megvalósítsam. Ezért minden problémát hideg fejjel fogok megoldani, ahogyan azt az elmúlt két évben is tettem.”

mazepin

„Talán kizárnak a bajnokságból!” – Alonso a DRS-trükkről

A vasárnapi F1-es Japán Nagydíj hajrájában George Russell támadta Oscar Piastrit, aki előtt nem sokkal haladt Fernando Alonso. Bár a csata kapcsán főként Russell és Piastri sikánnál történt incidense maradhatott meg az emlékezetünkben, de mint arra Piastri is utalt: a harcba beleszólt olyan szempontból Alonso is, hogy rendre DRS-távolságon belülre engedte magához, hogy az ausztrál is nyitott hátsó szárnnyal védekezhessen a Mercedes ellen – azaz ugyanazt a taktikát követte a spanyol, mint ami tavaly Carlos Sainznak Szingapúrban győzelmet eredményezett.

A két héttel ezelőtt Alonso „játszmázásának” folyományaként balesetet szenvedő Russell is „okos húzásnak” nevezte a kétszeres F1-es világbajnok taktikáját, míg az Aston Martin versenyzője maga is pikírt utalást tett a melbourne-i büntetésére, amikor a DAZN kamerái előtt erről kérdezték: „Nem tudom, mit mondjak azok után, ami Ausztráliában történt. Talán kizárnak a bajnokság hátralévő részéről!” – mondta Alonso. „Piastrit közel tartottam, így védekeztem Russell ellen. Csökkentettem az akkumulátorszintet az egyenesek végén, hogy Piastri egy másodpercen belül tudjon hozzám közeledni. Azt hiszem, Carlos is ezt csinálta tavaly Szingapúrban, úgyhogy ez egy megszokott dolog, amit csinálunk minden versenyen.”

f1-alonso-aston-suzuka-2

Stroll panaszkodott, de nem az egyenesbeli tempó hiányzott az Astonnál

Küzdelmes versenyt teljesített az F1-es Japán Nagydíjon, akinek a gyenge időmérő után a 16. helyről kellett előreverekednie magát a vasárnapi futamon. Ezt részben meg is tette, hiszen a 12. pozícióban intették le, viszont a futam egy pontján, amikor épp Yuki Tsunodával vívott, a rádión az egyenesbeli tempóra panaszkodott: „Hihetetlen, mennyire rossz a tempónk az egyenesben, ember! Mintha másik kategóriában mennénk!” – üzente a kanadai.

Az Aston Martinnak tavaly valóban egyik gyengesége volt az egyenesbeli hatékonyság, ám éppen ezért ezt igyekeztek kiküszöbölni az AMR24-essel, és mint azt Mike Krack csapatvezető a futam után elárulta, ezúttal nem is a motorerőből vagy a nagy légellenállásból adódott Stroll lassúsága, hanem abból, hogy a riválisok jobb gumikon voltak éppen:

„Láthatjuk, hogy a teljes mezőnyben kicsik a különbségek az egyenesbeli teljesítmény terén. Viszont a futam különböző szakaszaiban eltérő a gumik állapota, és ezáltal másmilyenek a kanyarból való kigyorsítások is” – magyarázta Krack a Motorsport hasábjain. „Úgy vélem, számos megjegyzés ilyen helyzetekből adódik. Ha csak a motorerőt érintő adatokat nézzük, az összes autó nagyon-nagyon hasonló. Viszont a verseny egyes szakaszaiban 10-12-15 környi különbségek is lehetnek a gumik között, és akkor teljesen másképp gyorsítasz ki.”

f1-stroll-aston-suzuka-1_1

Javítható-e Albon suzukai karosszériája?

Két nagydíjhétvégén belül a harmadik jelentős balesetet könyvelhette el a Williams a Formula-1-ben. Ausztráliában Alexander Albon úgy összetörte a saját karosszériáját, hogy azt a helyszínen nem is lehetett megjavítania, így mivel a grove-i gárdának egyelőre nincs tartalékja belőle, a brit-thai pilóta átült Logan Sargeant autójába, majd most pénteken az amerikai csapódott a falnak Albon megjavított alvázával. Akkor megúszta a sérülést a karosszéria, vasárnap viszont az F1-es Japán Nagydíj rajtja után ismét Albon találta a falban magát a Daniel Ricciardóval történt, versenybalesetnek minősített incidens következtében. Vajon most mi a helyzet a karosszériával?

„Úgy fest, teljesen véletlenül ismét a jobb eleje szedett össze sérülést. Meglátjuk, mennyire vészes a helyzet. Nekem javíthatónak tűnik, de ezt a képek alapján mondom csak” – vázolta a helyzetet röviden James Vowles csapatfőnök. Vowles optimista tehát, hogy javítható Albon karosszériája, és azt a gyárba visszajuttatva és ott megszerelve időben el is tudják juttatni a szűk két hét múlva esedékes Kínai Nagydíjra.

Viszont azt sem tagadta, hogy ezek a balesetek a pótalkatrészek sürgős gyártása miatt hosszabb távon a fejlesztési ütemükre és ezáltal a teljesítményükre is hatással vannak: „Ennek végső soron a teljesítményre is hatása lesz, mivel nem tudunk annyi fejlesztést hozni, hiszen az autókra felrakottak összetörtek, és nem tudjuk egyből elkészíteni a tartalékokat. Reméljük, néhányat újra tudunk hasznosítani belőlük, de nagyjából elszállltak.”

f1-albon-williams-crash-suzuka

Leclerc az egyetlen fecske és a szivárvány összes színe – az F1-es Japán Nagydíj változatos stratégiái

Ahogy arra előzetesen is számítani lehetett a tavaszi hűvösebb időjárás, valamint a suzukai pálya nem épp gumikímélő aszfaltjának kölcsönhatásából adódóan, igen változatosan alakultak a stratégiák a vasárnapi Formula-1-es Japán Nagydíjon. A győztes taktikának a kétcserés (itt a számoknál figyelmen kívül hagyjuk az első körös piros zászlós megszakítás során történt esetleg váltásokat) taktika bizonyult közepes-közepes-kemény leosztásban: a három dobogós, Max Verstappen, Sergio Perez és Carlos Sainz egyaránt ezt alkalmazta.

Mögöttük viszont az a Charles Leclerc végzett negyedikként, aki a mezőnyben egyedüliként teljesítette egyetlen kiállással az 53 körös távot: a monacói a nyolcadik helyről tört előre a közepes-kemény felosztású taktikájával, amellyel egyébként bizonyította, hogy a Ferrari valóban előrelépett idén a gumikezelés tekintetében. Másik végletet szintúgy láthattunk a mezőnyben, Lance Stroll és Logan Sargeant ugyanis háromszor cserélt kereket – jóllehet, utóbbinál a végső kiállás kényszerű volt a sóderágyban tett látogatása miatt. A gumiválasztás változatosságot egyébként jól mutatja, hogy mint az a Pirelli lenti grafikáján is látszik, többeknél mindhárom keverék előkerült a Japán Nagydíjon: közülük Fernando Alonso szerepelt a legjobban a hatodik helyével az Aston Martinnal.

f1-pirelli-suzuka-strategiak

„Mögöttünk végeztek, nem annyira csábítók!” – Alonso odaszúrt a Mercedesnek

Fernando Alonso jövője egyelőre a levegőben lóg a Formula-1-ben, miután az Aston Martinnal kötött szerződése a 2024-es idény végén lejár. Noha jelenlegi csapata szeretné őt megtartani, rendszeresek a pletykák más élcsapatok – mindenekelőtt a Mercedes – ülésével kapcsolatban. Alonso ugyanakkor rendre hangsúlyozza: először neki kell eldöntenie azt, hogy egyáltalán maradni akar-e még az F1-ben.

Amikor arról kérdezték a Japán Nagydíjat követően, hogy a vasárnapi hatodik helye segít-e ebben a döntésében, így felelt: „Remekül szórakoztam, ami nagyszerű ahhoz, hogy folytassam a versenyzést. A valaha volt egyik legjobb hétvégém volt, mégis 44 másodperccel a győztes mögött futottam, szóval ez így annyira nem érződik vonzónak. Meglátjuk” – nyilatkozta a Sky F1 kamerái előtt a kétszeres F1-es világbajnok. Amikor rákérdeztek, hogy jobban élvezné-e, ha az erősorrendben előrébb álló istállónál vezethetne-e és fel fogja-e hívni esetleg Toto Wolff Mercedes-csapatfőnök, Alonso csípősen – de közben nevetve – odaszúrt a rivális gárdának: „Ez egy nagyon jó kérdés! De a Mercedes mögöttünk végzett, szóval nem érződik annyira csábítónak!”

f1-alonso-suzuka-3

Sainz szerint szignifikáns fejlesztésekkel készül a Ferrari

Carlos Sainz volt az a versenyző, aki a legtöbb hasznot húzta Max Verstappen melbourne-i kieséséből, a spanyol ugyanis nem sokkal vakbélműtétjét követően megnyerte az Ausztrál Nagydíjat.

Sainz szerint a pályán jelenleg nem tudják felvenni a versenyt Verstappenékkel, ám elmondása alapján nagy fejlesztéseken dolgozik a Ferrari, mellyel sokkal közelebb kerülhetnek a Red Bullhoz.

„A szezon első harmadáig fölényben lesznek, ám ezt követően hozni fogunk néhány fejlesztést, aminek következményeképp gyakrabban felvehetjük velük a versenyt, de valószínűleg ez már túl késő lesz a bajnokság szempontjából” – mondta Sainz a Japán Nagydíjat követően.

Már az újraindításnál elintézték egymás futamát az Alpine-pilóták

Újabb pocsék eredmény a konstruktőri világbajnokság utolsó helyezettjénél: Esteban Ocon és Pierre Gasly 15. és 16. helyezést szerzett a Japán Nagydíjon, csak Logan Sargeant vezetői hibája miatt nem az utolsó két helyen végezték. Az Alpine-ok már a 3. körben, az állórajtos újraindításnál ütköztek egymással, ami megpecsételte amúgy sem túl ígéretes futamukat. Mindkét autó padlólemezéből darab szakadt le – Ocon jobb, Gasly bal oldalán –, ami nagymértékű leszorítóerő-csökkenést jelentett a folytatásban.

Gasly arról beszélt, 30 pont leszorítóerőt és ezzel arányban köridőt veszített a sérült autóval, így nem tudta nyomni. Ocon szerint a hiányos padló összességében nem sokat változtatott a futam összképén, mivel az Alpine nem volt elég gyors.

A csapatfőnök Bruno Famin szerint „mindkét autó jelentős leszorítóerő-veszteséget szenvedett”, de ő is hozzátette, az Alpine-nál nincs meg a tempó, minden területen fejlődniük kell. Mindkét autó kört kapott Japánban is: még egyetlen futamot sem fejeztek be 2024-ben a győztessel megegyező körben.

A dobogósok vagy édesapjuk van nagyobb veszélyben?

Meglehetősen tréfás módon ért véget a Japán Nagydíjat követő FIA sajtótájékoztató, melyre a suzukai verseny első három helyezettje, Max Verstappen, Sergio Perez és Carlos Sainz volt hivatalos.

A sajtótájékoztató végén arra volt kíváncsi az egyik újságíró kolléga Verstappennél és Sainznál, hogy véleményük szerint ők vagy az édesapjuk van-e nagyobb veszélyben versenyzés közben.

Carlos Sainz úgy válaszolt, hogy édesapjáért jobban aggódik, mint saját magáért, többek között azért is, mert idősebbik Sainz már a 62. életévét tapossa.

„Számos alkalommal feltettem már a kérdést édesapámnak, hogy miért nem hagy fel a versenyzéssel, hiszen így golfozhatnánk közösen vagy több időt tölthetne édesanyámmal. Ő azonban továbbra is ott van a Dakar-ralin, illetve ezen felül is teljesít még néhány versenyt éves szinten. Esélytelen, hogy meggyőzzem...” – mondta Sainz.

Verstappen így felelt a kérdésre: „Édesapám három éve kezdett ralizni, elnézve néhány belsőkamerás felvételét, egyértelműen úgy látom, hogy nagyobb veszélyben van, mint én” – mondta a holland.

Sainz viccesen hozzátette, hogy Bahreinben Jos Verstappen és idősebbik Sainz egymásnak mutatták a felvételeket, hogy éppen melyikük bukott nagyobbat.

Sergio Perez tovább fokozta a hangulatot, a Red Bull mexikói versenyzője szerint az ő édesapja van a legnagyobb veszélyben, hiszen Antonio Perez politikával foglalkozik.

Egyszavas válaszokkal fél perc alatt elintézte az újságírót Hamilton

A Suzukában megszerzett kilencedik hely nagyon nem teszi boldoggá Lewis Hamiltont – hiába voltak kíváncsiak a sajtó képviselői a hétszeres világbajnok gondolataira, Hamilton nem nagyon akart beszélni. Úgy néz ki, a media penben pedig végleg elfogyott a türelme, ezért kifejezetten barátságtalanul válaszolt egy újságíró kérdéseire. A következő párbeszéd hangzott el:

Riporter: Milyen volt a mai versenyed?

Hamilton: Oké.

Riporter: Nem vagy kicsit irigy a Ferrarira ebben a pillanatban?

Hamilton: Nem.

Riporter: Várod már, hogy velük legyél? Mert gyorsabbak, vagy egyszerűen…

Hamilton: Nincsenek jobb kérdéseid?

Riporter: Bocsánat, én csak…

Hamilton: Oké.

A hétszeres világbajnok ezzel el is sétált az interjúról. De szembetűnő, hogy a Sky Sports online felülete, amely jellemzően több gondolatot hoz a versenyzőkről, is csupán néhány mondatot közölt Hamiltontól – amelyből viszont kiderül, sérült autóval versenyzett Suzukában:

„Azt hiszem, az elején szedtem össze egy kis sérülést, amikor Charles kívülről jött. Az első etapban óriási volt az alulkormányzottság. Egyik kanyarban sem tudtam fordulni az autóval, ezért is engedtem el George-ot.”

Átesett a nyitott szívműtéten Kovalainen

Mint arról mi is beszámoltunk néhány hete, a 2008-as Magyar Nagydíjat megnyerő korábbi F1-es pilótánál, Heikki Kovalainennél aorta aneurizmát diagnosztizáltak a szívében, amely miatt az utóbbi időben már nem is tudott raliversenyeken indulni. A finn most a közösségi oldalán jelentkezett be: elmondása szerint a múlt héten átesett a nyitott szívműtéten, így most megkezdődhet a rehabilitáció időszaka.

„Ez alapvetően azt jelenti, hogy a felszálló aorta egy szakasza eléggé kitágult” – magyarázta Kovalainen. „Úgy döntöttünk, belevágunk az operációba, és a múlt héten meg is műtöttek a Tampere Egyetemi Kórházban. Orvosok, nővérek és asszisztensek csodálatos csapata gondoskodott rólam. Nyitott szívműtét volt, úgyhogy örökké megmaradnak a nyomai az ingem alatt a mellkasomon. De a műtét jól sikerült. Utána néhány napig kemény volt, de már itthon vagyok és lábadozom. A kilátások egész jók, esély van a teljes gyógyulásra és a fittségem visszanyerésére. Persze csak az idő dönti majd el, hogyan alakul mindez, de eddig jók a kilátások, ennek örülök.”