DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 30. szombat

A WEC-ben tér vissza a versenyzéshez Danyiil Kvjat

Újra teljes szezont teljesít egy világbajnoki szériában Danyiil Kvjat: a Prema bejelentette, hogy az orosz pilóta is tagja lesz a második számú legénységének az Endurance-világbajnokság LMP2-es kategóriájában Mirko Bortolotti és Doriane Pin mellett. Kvjat legutóbb a 2020-as F1-es idényben futott egész évet az AlphaTauri színeiben, azóta csak elvétve láthattuk őt a pályákon: tavaly néhány NASCAR-futamon tűnt fel az orosz.

A Prema másik autójában egyébként Juan Manuel Correa, Bent Viscaal és Filip Ugran ül majd, azaz a csapat egyetlen tavalyi versenyzőjét sem tartotta meg, beleértve Robert Kubicát is.

wec-kvjat-prema-1

Jos Verstappen: Szétesés fenyegeti a Red Bullt

Jos Verstappen máris megszólalt Adrian Newey Red Bulltól való távozásával kapcsolatban.

A Red Bull ma délelőtt hivatalosan is megerősítette, hogy Adrian Newey 2025 első negyedévében távozik a Red Bulltól. Nos, Max Verstappen édesapja egyáltalán nincs elragadtatva a fejlemények hallatán.

„Szétesés fenyegeti a Red Bullt. Már a szezon elején is ettől tartottam” – mondta Jos Verstappen a De Telegraaf megkeresésére.

„A csapaton belüli harmónia szempontjából fontos, hogy a kulcsemberek a helyükön maradjanak, azonban most nem ez a helyzet.”

„Newey távozik, a szezon korábbi szakaszában pedig úgy tűnt, hogy Markót elküldik. A jövő szempontjából ez nem megfelelő” – tette hozzá Max Verstappen édesapja.

Újabb részletek a madridi F1-es pályáról

A spanyol Marca újabb részleteket közölt az F1-ben 2026-tól debütáló madridi pályáról.

A legfrissebb információk szerint a szervezők arra számítanak, hogy májusban elfogadásra kerülnek a pálya tervei, júniusban pedig a városon kívüli területeken már megkezdődik az építkezés. A pálya építési munkálatainak tervezett befejezési dátuma 2026. május 31-e.

A spanyol sportnapilap arról ír, hogy az 5,47 km hosszú pályán négy előzési zóna áll majd a versenyzők rendelkezésére, a célegyenes pedig 700 méter hosszúságú lesz. Azt már korábban tudni lehetett, hogy a tervek szerint egy 30%-os döntött kanyar is lesz a pályán, ám az FIA-tól függően ezen kanyar dőlésszöge még változhat.

A pálya egyébként az Adolfo Suárez Madrid-Barajas repülőtér közvetlen közelségében épül, amely Madrid belvárosától is kevesebb mint 20 km-re fekszik. A szervezők különös hangsúlyt fektetnek a pálya fenntarthatóságára, ezért egy napelempark kiépítését is tervezik, mely teljesen fedezné a nagydíj villamosenergia-igényét.

„Az F1 nem egyemberes show” – az Audi Newey megszerzéséről

Teljes gőzzel készül a 2026-os Formula-1-es beszállásra az Audi, amely a Sauber (jelenlegi nevén Stake) partnereként fog megérkezni a száguldó cirkuszba. A csapat folyamatosan áll össze, már az egyik versenyzőjüket is bejelentették Nico Hülkenberg leigazolásával. De vajon szóba jöhet-e egy igazi nagyágyú megszerzése mérnöki fronton? Az utóbbi hetekben ugyanis a híresztelések szerint egyre biztosabb, hogy Adrian Newey távozni fog a Red Bulltól, márpedig az energiaitalosokkal, valamint korábban a Williamsszel és a McLarennel elért vb-címei alapján nem kérdés, hogy az F1 történetének egyik legjelentősebb autótervezőjéről van szó. Andreas Seidl, a Sauber/Audi vezérigazgatója meg is kapta azt a kérdést az Auto Motor und Sport által készített interjúban, hogy leigazolnák-e Newey-t vagy egy hozzá hasonló kaliberű szakembert:

„Világos, hogy van egy-két név a Formula-1-es cirkuszban, akit szeretnél a csapatodban tudni. Olyasvalaki, aki nemcsak tudást hoz a közösbe, hanem figyelmet is generál a hírneve révén. Ugyanakkor a Formula-1 nem egyemberes show. Fontos számunkra, hogy erős csapatot rakjunk össze a megfelelő hozzáállással és azzal a céllal, hogy közösen érjünk el valamit. Ezért figyelünk arra, amikor betöltjük a kulcspozíciókat, hogy az alkalmazottak megfeleljenek ennek a kultúrának. Mi is eléggé vonzók vagyunk a top emberek számára, és biztos vagyok benne, hogy a megfelelő emberekkel fogunk kezdeni” – fogalmazott Seidl.

f1-newey-redbull-1

„Nem csak egy opcióm van” – Marquez a 2025-ös gyári ülésről

Marc Marquez tavaly év végén 11 szezon után hagyta el a küszködő Hondát, hogy idén immár a Gresini Racingnél egy egyéves specifikációjú Ducatival versenyezzen. A nyolcszoros világbajnok pedig szemlátomást egyre jobban felveszi a ritmust: két hete Austinban a győzelemért harcolva, az élen bukott, ugyanez volt igaz a Spanyol Nagydíj sprintjén szombaton, míg legutóbb vasárnap kőkemény küzdelemben lett második Francesco Bagnaia mögött. Marquez így egyre inkább képbe kerülhet a Ducatinál a második 2025-ös gyári ülés kapcsán, hiszen míg a címvédő Bagnaia már hosszabbított velük, az még nem dőlt el, hogy mellette ki fog versenyezni: a helyet jelenleg birtokló Enea Bastianini, a Pramackal a vb-t vezető Jorge Martin, valamint Marquez is esélyes.

Amikor minderről megkérdezték a 31 éves spanyolt a jerezi futam után, így reflektált: „A fontos az, hogy jönnek az eredmények. Eddig a tempó megvolt, de eredmények nélkül. Meglátjuk, ezt meg tudjuk-e erősíteni Le Mans-ban. Mindig mondtam: minél gyorsabb vagy a pályán, annál több lehetőséged van. A lényeg, hogy ’a terv’ jól halad, és amikor vannak eredmények, a gyártók felveszik velem a kapcsolatot, és már voltak is egyeztetések. Mentálisan teljesen tiszta, hogy mit akarok” – idézi a Motorsport.com Marquezt, aki arra a kérdésre, hogy rajta múlik-e a Ducati gyári ülése, így felelt: „Nos, ez összességében mindentől függ, de a legfontosabb, hogy számomra minden világos, és nem csak egy opcióm van.”

A Ducatin kívül amúgy Marquezt legtöbbször a KTM-mel hozták szóba, ám ott Brad Bindernek 2026-ig szerződése van, az eddig látott teljesítménye alapján pedig gyakorlatilag borítékolható, hogy a Gas Gas Techn3-nél újonc Pedro Acostáé lesz a másik gyári motor jövőre. Aprilia-pletykák szintén felröppentek az utóbbi hetekben Marquez kapcsán, a Hondához való visszatérés azonban a japánok további szenvedése, a Yamahához való igazolás pedig ugyanezen ok mellett a Valentino Rossival történt korábbi konfliktusok miatt tűnik szinte elképzelhetetlennek. Persze az sem kizárt, hogy továbbra is szatellit Ducatin láthatjuk majd – mindezt pedig az is befolyásolhatja, hogy a híreszteléseknek megfelelően a Yamaha át tudja-e esetleg csábítani magához a három partnercsapat (VR46, Gresini és Pramac) egyikét.

motogp-marquez-ducati

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Megérkezett a netflixes Senna-sorozat kedvcsináló előzetese – videó

Majdnem napra pontosan 30 évvel Ayrton Senna halálos balesetét követően tette közzé a Netflix az első kedvcsináló trailert a háromszoros F1-es világbajnok karrierjét feldolgozó fikciós minisorozatról. A Senna címre hallgató széria hat epizódból fog állni, a főszereplőt a 30 éves brazil színész, Gabriel Leone játssza. A premier dátuma egyelőre nem ismert, csak annyi, hogy még 2024-ben érkezik a streamingplatformra a sorozat – íme az említett előzetes:

Itt tart a Honda 2026-os F1-es motorprojektje

Jól áll a 2026-os motor fejlesztésével a Honda, erről számolt be a HRC, vagy a sportprogram vezetője, Koji Watanabe a Motorsportnak. A gyártók nagy erőkkel dolgoznak az új szabályok szerint épülő erőforrásokon, a Red Bullról hallani olyan pletykákat, hogy le van maradva a tervekhez képest, az Audiról pedig Andreas Seidl mondta ki a projekt vezetőjeként, hogy nyilvánvalóan hátrányból indulnak, de véleménye szerint hamarosan ledolgozzák ezt a lemaradást.

A Honda viszont saját bevallása szerint az előre meghatározott tervei szerint halad, pontosan azt csinálja, amit előzetesen eltervezett. Watanabe úgy fogalmazott, hogy jelenleg inkább az elektromos motorra fókuszálnak, arra helyezik a nagyobb hangsúlyt, a belsőégésű erőforrást pedig úgy tesztelik, hogy még nem V6-os rendszerben áll, hanem egyetlen külön hengeren dolgoznak. A szakember végül megismételte: minden pontosan úgy zajlik, ahogy annak zajlania kell, tartják az ütemtervet.

A Honda 2026-tól az Aston Martin kizárólagos partnereként tér vissza hivatalosan is az F1-be.

f1-alonso-suzuka-aston-honda

„Nehéz megmondani, hogy Lewis túl van-e a zeniten”

Arról kérdezték Otmar Szafnauert, az Alpine-tól tavaly távozó korábbi F1-es csapatfőnököt, hogy vajon Lewis Hamilton túl van-e már a zenitjén – a szakember ezt így nem fogalmazta meg, de azt sem rejtette véka alá, hogy a hétszeres világbajnok volt már dominánsabb formában.

„Én imádom Lewist, csodálatos munkát végzett, de már egy másik korszakát éli a karrierjének. Ha az a kérdés, hogy ki tudná legyőzni Max Verstappent azonos autóban (mert ez is felmerült kérdésként – a szerk.), akkor én Landót mondanám, aztán meglátjuk, hogy mi történik. Nem mondom, hogy Lando legyőzné Maxot, de az a kérdés, hogy ki lehet rá képes” – idézi Szafnauer szavait a Racingnews365.com.

„Ami Lewist és a zenitjét illeti: ezt nehéz megmondani, ugyanolyan autók kellenének hozzá. Azt viszont most is becsülöm Lewisban, hogy szuper keményen dolgozik, és nagyszerű versenyző. Az nem is számít, hogy hova kvalifikál, mert például a Kínai Nagydíjon is panaszkodott arra, hogy nem tudja utolérni az Alpine-t, ami a köridők alapján igaz is volt. De végül mégis a pontszerzők között végzett, valahogy megoldotta. Nagyszerű versenyző, sosem adja fel, és nagyon tiszteletteljes a versenypályán” – mondta. 

f1-hamilton-mercedes

fotó: Ollé Iván

 

Wolff: Hamilton egy profi, úgy viselkedett eddig

Lassan eljön az az időszak, amikor Lewis Hamilton kevesebb megbeszélésen vehet részt a Mercedesnél, mert a csapat a 2025-ös autón fog dolgozni, amiről ő nem nagyon tudhat, hiszen a szezon végén a Ferrarihoz igazol.

Hamilton nemrég beszélt is arról, hogy egyeztetnie kell erről Toto Wolff-fal, de biztos, hogy meg tudják oldani a helyzetet, most pedig Wolff ejtett el egy-két mondatot arról, hogy a látottak ellenére nem csökkent a hétszeres világbajnok motivációja.

„Én azt gondolom, hogy Lewis egy profi és ennek megfelelően viselkedett egészen eddig. Megpróbálta magasan tartani a morált saját maga és a csapat számára is, még annak ellenére is, hogy az eredmények nem jönnek. Nincs kétségem afelől, hogy ez ki fog tartani, és George-ot is nagyon támogatja” – mondta Wolff.

f1-mercedes-hamilton-2024

Zöldre színezte az Empire State Buildinget Hamilton és Wolff

A Mercedes F1-es csapata és a WhatsApp üzenetküldő között létrejött együttműködés értelmében a WhatsApp zöld színében pompázott a New York-i Empire State Building helyi idő szerint hétfőn este. A zöld világítást Lewis Hamilton és Toto Wolff kapcsolta be a Mercedes részéről, és ezt egy látványos fényjáték követte, valamint mától használható az üzenetküldőben egy versenyautós emoji is a hétvégi Miami Nagydíj miatt. 

A következő napokban több eseményt is tető alá hoz a Mercedes és a WhatsApp, kedden például Hamilton egy demoautóval tart bemutatót Manhattan utcáin.

f1-hamilton-wolff-mercedes

Megvan, hogy ki nyerte az F1-es LEGO McLarent

Múlt héten kihirdetett nyereményjátékunk győztese: Nagy Regina, YouTube-felhasználónevén @reginanagy4525! Regina, gratulálunk a nyereményedhez, arra kérünk, hogy írj nekünk a levelezes@formula.hu email-címen, hogy felvegyük a kapcsolatot és megbeszéljük, hogyan jut el hozzád nyereményünk, a 245 darabból álló, pilótafigurával kiegészített 2023-as F1-es LEGO McLaren!

f1-mclaren1_1

Kisebb baleset érte Norrist bulizás közben – fotók

Kihasználva a Kínai és Miami Nagydíjak közötti F1-mentes hétvégét, Lando Norris Amszterdamban bulizott a hétvégén: a beszámolók szerint egy hajón lazított a világhírű holland DJ, Martin Garrix társaságában. A jelek szerint azonban egy kisebb baleset is becsúszott a McLaren pilótája számára: a hétvégén a közösségi médiában terjedő fotókon bekötött fejjel volt látható a brit, vérfoltokkal az orránál.

 

Később aztán egy újabb képen már jól látszott, hogy nincs szó komoly sérülésről, csupán az orrát vághatta meg Norris, a híresztelések szerint egy törött üvegdarabbal – azaz természetesen attól nem kell tartani, hogy emiatt a legutóbb Sanghajban második helyet szerző versenyző kénytelen lenne kihagyni a Miami Nagydíjat:

Verstappen is a Ferrariról álmodik?

Christijan Albers, a korábbi holland F1-es versenyző meg van győződve róla, hogy egy napon Max Verstappen is a Ferrari versenyzője szeretne lenni.

„Minden versenyző a Ferrariról álmodik. Ugyanez van Verstappen esetében is, hiába mondja, hogy boldog a Red Bullnál, a Ferrari az egészen különleges, történelmi csapat” – mondta Albers.

Albers arról is beszélt, hogy szerinte a Ferraritól 2024 végén távozó Sainz számára nem a Red Bull lesz a következő állomás: „Nagyon kevés esélyt látok erre. Együtt kezdtek versenyezni a Toro Rossonál Verstappennel, ami nem ment túl gördülékenyen.”

Próbabábu hullott a pályára, kettős Penske-győzelem az IndyCarban – videó

Egy héttel Long Beach után a Barber Motorsports Parkban randevúzott az IndyCar mezőnye, ahol a vasárnapi futam 52. körében igen szürreális dolog történt: az aszfaltcsík felett elhaladó hídról ugyanis leesett a pálya mellé a Georgina névre hallgató, a pálya tulajdonosa által oda elhelyezett próbababa. Az egyik autó még az egyik kezét is elvitte a próbababának – videón az elképesztő jelenet:

 

Magán a versenyen amúgy a Penske aratott kettős győzelmet, néhány nappal az IndyCar elmúlt évekbeli legnagyobb botrányának kirobbanása után, mely során kiderült, hogy a csapat pilótái nem megengedett módon használták a Push-to-Pass rendszert a St. Petersburg-i évadnyitón. Scott McLaughlin a pole-ból indulva nyert Will Power előtt, míg a dobogóra az újonc ganassis, Linus Lundqvist állhatott fel, karrierje során először. A bajnokságot két forduló után vezető Scott Dixon csak 15. lett, így visszacsúszott a tabella negyedik helyére: azt most Colton Herta vezeti Power és az ötödikként befutó címvédő, Alex Palou előtt. Mutatjuk a verseny videós összefoglalóját:

A futam végeredménye:

1. Scott McLaughlin Penske  
2. Will Power Penske 1.3194
3. Linus Lundqvist Chip Ganassi 2.4421
4. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing 4.5109
5. Alex Palou Chip Ganassi 5.3692
6. Christian Lundgaard RLL Racing 6.0509
7. Santino Ferrucci A. J. Foyt Racing 6.6055
8. Colton Herta Andretti 7.5124
9. Marcus Armstrong Chip Ganassi 8.0375
10. Kyle Kirkwood Andretti 8.5573
11. Graham Rahal RLL Racing 9.0288
12. Romain Grosjean Juncos Hollinger Racing 9.4495
13. Jack Harvey Dale Coyne Racing 10.1269
14. Kyffin Simpson Chip Ganassi 10.4415
15. Scott Dixon Chip Ganassi 11.3628
16. Josef Newgarden Penske 12.2355
17. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing 13.5092
18. Marcus Ericsson Andretti 13.8437
19. Tom Blomqvist Meyer Shank Racing 14.5751
20. Agustín Canapino Juncos Hollinger Racing 14.6807
21. Luca Ghiotto Dale Coyne Racing 15.6809
22. Théo Pourchaire Arrow McLaren 1 kör
23. Patricio O'Ward Arrow McLaren 16.4461
24. Christian Rasmussen Ed Carpenter Racing  
25. Alexander Rossi Arrow McLaren  
26. Sting Ray Robb A. J. Foyt Racing  
27. Pietro Fittipaldi RLL Racing  

Rosberg: Sainz bármelyik csapat számára jó választás lenne

Nico Rosberg, 2016 F1-es világbajnoka úgy véli, Carlos Sainz leigazolásával bármelyik csapat jól járna a rajtrácson.

„Ha megnézzük a versenyzői piacot, Carlos mindenhova beillik. A Mercedes és a Red Bull számára is ő lenne a legjobb választás. Úgy tűnik azonban, hogy a Red Bull nem ajánlott neki elég pénzt” – mondta Rosberg.

Ami a Mercedest illeti, Rosberg a következőket mondta: „A Mercedesnél nem tudnak egy évnél hosszabb szerződést kínálni neki, mert Kimi Antonelliben bíznak, aki egy kivételes tehetség.”

Marad az Audi? „Az Audival nagyszerű párost alkotnának, ám Sainz most akar versenyeket nyerni, az Audinál pedig mindent elölről kellene kezdeni. Ez egy nehéz döntés” – tette hozzá a német.

Newey távozásával további embereket veszíthet a Red Bull

Habár a múltban már több alkalommal is felmerült Adrian Newey Red Bulltól való esetleges távozásának lehetősége, ezúttal úgy tűnik, hogy a 65 éves mérnökzseni valóban búcsúzik, és a 2024-es szezon végén elhagyja az osztrák istállót.

A Racingnews365-nek Ernest Knoors, a Ferrari korábbi mérnöke beszélt arról, hogy Newey távozása további szakemberek elveszítését jelentheti a Red Bull számára.

„Egy ilyen esemény hatására a mérnökök és a szerelők is nyitottabbak lesznek más csapatok érdeklődésére. Ez mindig megtörténik egy olyan csapattal, amely hosszú ideig a legmagasabb szinten teljesít” – mondta Knoors.

„Eljön az a pont, amikor az emberek elkezdenek körülnézni, különösképpen azok, akik nem a legmagasabb pozíciókban vannak. Felteszik maguknak a kérdést, hogy van-e nyitott lehetőség más csapatoknál, ami megfelelő lehet számukra.”

„Ez nagy rizikó a Red Bullnak, a csapat stabilitásáról van szó. Mi történhet ezután, kik lesznek még ott a távozók között?” – tette fel a kérdést Knoors.

A tegnapi napon részletesen is beszámoltunk a Newey-ügy hátteréről, melyet ide kattintva tudtok elolvasni.

 

MotoGP délután, IndyCar este: ez a mai motorsport-program

A MotoGP jerezi hétvégéjének versenynapja, valamint az IndyCar, a NASCAR Cup Series, és a DTM futamai jelentik a mai motorsport-programot: mutatjuk a menetrendet a tv-közvetítésekkel együtt.

Vasárnap (április 28.) 

09:40-09:50 MotoGP, Warm up 

11:00 Moto 3, Futam (tv: Aréna4, élő)

12:15 Moto2, Futam (tv: Aréna4, élő)

13:30 DTM, 2. futam (tv: Match4, élő)

14:00 MotoGP, Futam (tv: Aréna4, élő)

16:15-16:45 IndyCar, Warm up 

19:30 IndyCar, Futam (tv: NET4+, online előfizetés után, élő)

20:00 NASCAR Cup Series, Futam (tv: Aréna4, élő)

motogp_1

Sainznak három évre szóló szerződést ajánlott az Audi?

Újabb mondatot ejtett el Carlos Sainz audis ajánlatáról dr. Helmut Marko: a Red Bull tanácsadója szerint ők nem tudnak versenyezni azzal, amit az F1-be megérkező németek ajánlottak a Ferraritól az év végén távozó versenyzőnek.

Mint ismert, az Audi a héten bejelentette, hogy Nico Hülkenberg lesz az egyik versenyzője már 2025-től, a Stake F1 Teamnél kezdve, és minden forrás arról számol be, hogy Sainzot szeretnék csapattársnak – de a spanyol még nem döntött, igaz, a közeljövőben ezt meg kell tennie.

Erről és a Red Bull döntéséről (hogy marad-e a Verstappen–Perez páros) beszélt Marko:

„Sainz nagyszerű formát mutat jelenleg. Úgy tudom, hogy nagyon jó ajánlatot kapott az Auditól, ami három évre szól, de viszonylag hamar kell döntést hoznia. Mi viszont nem fogunk hamar dönteni, nem hagyjuk, hogy ilyen dolgok nyomást helyezzenek ránk” – mondta az OE24-nek.

Sainzról pedig még egy mondatot elejtett:

„Nos, annak idején nagyon fiatal volt még, amikor nálunk versenyzett. Közben viszont nagyon nagyot fejlődött, és hihetetlen formát mutat.”

240011-scuderia-ferrari-chinese-gp-thursday_6f2e9515-7fc2-4cc2-aca5-8da494f74ec8_resize

 

Itt az első büntetett: Quartararo elbukta a sprintdobogót, Pedrosa a harmadik

Utólag módosult a MotoGP jerezi sprintfutamának végeredménye: a bukásokkal tarkított szombati viadalon a 23. helyről indulva harmadikként befutó Fabio Quartararót nyolc másodperces büntetéssel sújtották, mivel a megengedettnél alacsonyabb volt az első kerekében a guminyomás. A tavalyi év második felétől szankcionálják ezt a MotoGP-ben, s bár az eredeti tervek arról szóltak, hogy idén már automatikus kizárás jár majd a kihágásokért, ezt a szezon előtt megváltoztatták: a sprinteken 8, a nagydíjfutamokon 16 másodperces időbüntetés jár annak, akiknél a sprinttáv 30 vagy a versenytáv 60 százalékában túl alacsony a guminyomás.

Quartararo így a harmadikról az ötödik pozícióba csúszik hátra a Spanyol Nagydíj sprintfutamának végeredményében, a dobogós pozíciót pedig a KTM-mel szabadkártyásként induló Dani Pedrosa örökli meg (valamint előrelép egyet még Franco Morbidelli is a negyedik helyre): a hivatalosan már visszavonult spanyol így 2017 után először végzett a top 3-ban – még ha ez persze statisztikailag nem is számít pódiumnak.

Nem Quartararo volt amúgy az egyetlen szankcionált: mint később kiderült, a hatodikként befutó Raul Fernandeznél is túl alacsony volt a guminyomás, így a Trackhouse Aprilia spanyolja bukta a pontjait és csak a 13. helyen értékelték. Jack Millert, Fabio di Giannantoniót és Alex Rinst ugyancsak büntették, ők azonban maradtak az eredeti pozícióikban a top 10-en kívül.

motogp-quartararo-yamaha-jerez-1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Stroll eladna egy tulajdonrészt az Aston F1-es csapatából

Sajtóértesülés szerint Lawrence Stroll nyitott arra, hogy eladjon egy kisebbségi tulajdonrészt az Aston Martin F1-es csapatából. A kanadai milliárdos 2018-ban vette át a silverstone-i alakulat működtetését, 2021-ben csinált belőle Aston Martint, és azóta is folyamatosan építi, 2026-tól a Honda gyári istállója lesz a formáció, és mára már abszolút topcsapatként kell kezelni a lehetőségek és az infrastruktúra terén is, nem beszélve az eredményekről. 

Stroll tavaly már eladott egy kisebb tulajdonrészt, most pedig a Bloomberg szakportál szerint egy 25%-os szelettől válna meg: állítólag folyamatos az érdeklődés több cég részéről is, a csapat értéke pedig jelentősen nőtt az elmúlt évek fejlődése után.

f1-astonmartin

Vasseur nem ellenzi az új F1-es pontrendszert, de...

Egyelőre nem szavaztak az F1-es pontrendszer tervezett módosításáról az F1 Bizottság ülésén, további értékelésre „küldték vissza” a javaslatot, és a következő, júliusi találkozón dönthetnek arról, hogy meglépjék-e ezt a változtatást – mint ismert, az első tíz helyett az első tizenkét pilóta kaphatna pontot az új szabály értelmében.

A középcsapatok értelemszerűen támogatják a javaslatot, és a topistállók sem ellenzik, hiszen nekik mindegy – Fred Vasseur azonban elejtett egy megjegyzést ezzel kapcsolatban:

„Nem ellenzem a szabályváltoztatást, és az Alfa Romeótól érkezve pontosan értem azt a frusztrációt, hogy néha egy óriási hétvégének sincs eredménye – ha nincs kiesés, akkor úgyis csak a tizenegyedik hely elérhető. Nincs jutalom, ugyanazt kapod, ha tizenegyedik vagy ha huszadik vagy, ezt értem. Viszont most meglépjük ezt a változtatást, aztán jövőre mondjuk hat csapat lesz elöl és nem öt, akkor pedig azt mondjuk, hogy most nem a 11., hanem a 13. helyért megy ugyanaz. Figyelnünk és vigyáznunk kell ezzel. De még egyszer mondom: nem ellenzem a módosítást” – mondta a Ferrari csapatfőnöke.

f1-ferrari-vasseur