Steiner: Nem játszom meg magam, azért kedvelnek
https://formula.hu/parc-ferme/34441
Ha volt olyan szereplője a Netflix által készített F1-es dokumentumfilm-sorozatnak, a Drive to Survive-nak, aki a műsornak köszönheti a népszerűségét, az egyértelműen a Haas csapatfőnöke, Günther Steiner, aki szókimondó stílusával hamar közönségkedvenccé vált. Amikor az így szerzett hírnévről kérdezték, így fogalmazott: „A munkámat végeztem, az embereknek pedig tetszik, amit csinálok. A Liberty Media és a Netflix a legjobbat hozták ki ebből, és hirtelen sok ember megismert! De nem terveztem ezt el évekkel előtte, hogy mit kellene csinálnom. Csak megtörtént, és olykor teher is. Mindenki téged néz és rengeteg ember ismer” – nyilatkozta a Mirrornak Steiner, hozzátéve, hogy persze az F1 szempontjából feltétlenül előnyös a Netflix műsora.
Arra a kérdésre, hogy mit kedvelhetnek benne a rajongók annyira, így válaszolt a Haas-főnök: „Szerintem azért, mert nem változtam meg: azt filmezték, ahogy a munkámat végzem, nem színészkedtem vagy játszottam meg semmit. És pontosan ezért is nem nézem a show-t, mert nem akarok megváltozni. Nem hiszem, hogy elégedett lennék azzal, ahogy magamat látom vagy ahogy viselkedtem, ezért a legjobb, ha meg sem nézem, és ugyanaz az ember maradok és ugyanazt a munkát végzem. Ha ez az embereknek tetszik, akkor rendben van, de ha nem, nekem az is jó. Szerintem azért tetszik az embereknek, mert őszinte, nincs megjátszás. Nincs is személyes közösségi oldalam – hála az égnek, az eléggé káros lenne!”
fotó: DPPI
Sainz figyelmeztetést kapott, Hamilton megúszta
https://formula.hu/parc-ferme/36651
Két esetet is vizsgáltak a felügyelők az F1-es Katari Nagydíj időmérőjét követően. Az egyikben Carlos Sainz került „összetűzésbe” Max Verstappennel még a Q2-ben: a stewardok szerint „kiszámíthatatlanul” vezetett a spanyol, amikor utolérte a holland, de nem engedte el maga mellett. A Ferrari versenyzője végül megúszta a figyelmeztetéssel az incidenst. A felügyelők indoklása szerint Sainz le-, Verstappen pedig kivezetőkörön volt, előbbi viszont azzal indokolta, hogy védekezett a Red Bull-os ellen, mert a két SC-vonal között meghatározott maximumidő alatt maradás okán nem engedhette meg magának, hogy még egy versenyzőt elengedjen maga mellett. Ezt a stewardok és Verstappen is elfogadták, de így is szükségtelennek minősítették a két pilóta „versenyzését”, ezért végül a figyelmeztetést találták megfelelő szankciónak.
A másik eset épp a maximumidőkkel volt kapcsolatos, ugyanis hat alkalommal – Lewis Hamilton és Yuki Tsunoda kétszer, Liam Lawson és Oscar Piastri egyszer – nem felelt meg annak, hogy legfeljebb 1:46 alatt kellett teljesíteniük az SC1-es és SC2-es vonalak közötti szakaszt. Beidézésre csak Hamilton esetében került sor, mert a többieknél a videofelvételek is elegendő bizonyítékul szolgáltak arra, hogy a pilóták a pálya jelentős részén megfelelő tempóban haladtak a limitidőn belül maradáshoz, azon kívül pedig azért lassítottak, hogy ne tartsanak fel másokat. Éppen ezért a stewardok úgy ítélték meg, egyikük sem vezetett „szükségtelenül lassan”, így senkit sem szankcionáltak.
fotó: DPPI
Edzőlökdösés és kétszavas válaszok: Stroll kiborult a Q1-es búcsú után – videó
https://formula.hu/parc-ferme/36649
Lance Stroll volt az F1-es Katari Nagydíj pénteki időmérőjén a legmeglepőbb kieső az első szakasz végén, hiszen úgy lett csak 17. a kanadai, hogy közben Fernando Alonso 1,1 másodperccel gyorsabb volt az Aston Martinban. Stroll szemlátomást rendkívül frusztrált volt a Q1 után, a tv-közvetítésben is látszott, hogy arrébb lökte az autóból való kiszállás után a személyi edzőjét a garázsban.
Később aztán a tv-s interjúk során is kétszavas válaszokkal intézte el a kérdéseket. Amikor arról kérdezték, hogy milyen érzelmek kavarognak most benne, annyit válaszolt, hogy „Igen, szar volt”, amikor pedig a problémák forrására kérdeztek rá, egy „nem tudommal” felelt. Végül amikor arról érdeklődtek nála, hogy ez miként befolyásolja a hozzáállását a hétvége további részére a sprinttel és a vasárnapi futammal, így válaszolt Stroll: „Tovább vezetek.”
Novemberben nyit ki Raikkönen gyerekmentes hotelje
https://formula.hu/parc-ferme/36648
Csak felnőttek számára látogatható hotelt nyit Kimi Raikkönen és a ralis legenda, Tommi Makinen a Tahkovuori üdülőövezetben. A finn Iltalehti beszámolója szerint mindkét klasszis 150 ezer eurót fektetett be a projektbe, melyhez a szálloda mellett erdei üdülő és étterem is tartozik – s természetesen jó finn szokás szerint a szaunák sem maradhatnak el. Sőt, az egyiket a fák lombkoronájával egy szintben helyezik el, így a látvány sem lesz utolsó…
Ezek az autók nem azok az autók – A tűzvész óta először versenyez a WRX
https://formula.hu/parc-ferme/36647
A dizájnok a szokásosak, a Kristoffersson Motorsport és Hansen Team a bikákkal, a CE Dealer Team a rikító sárgában: de egy kevésbé felületes pillantás után már látjuk, csak a köntös változatlan, nem a Ralikrossz-világbajnokság RX1e versenygépei vannak a Fokvárosban készült képeken.
Miután a Lydden Hill-i verseny előestéjén kiégett a Special One Racing két Lanciája, nem csupán a brit állomást, hanem a világbajnokság következő két fordulóját is törölték arra hivatkozva, hogy az eset vizsgálata és az RX1e modellek alapos biztonsági átvilágítása még tart. Az eredményt azóta sem ismerjük, a szezon folytatásáról azonban megszületett döntés – az utolsó két (ráadásul dupla) fordulót, hétvégén Dél-Afrikában, valamint november 11-12-én Hong Kongban megtartják, de új járműflottával, az RX2e kategória Zeroid X1 versenygépeivel, melyeket a WRX-es csapatok kaptak kölcsön, miután a másodosztály szezonja már véget ért.
Az RX1e esetében a hajtáslánc volt egységes, amelyre a csapatok saját márkáik karosszériáit építették, ezúttal viszont minden autó megegyezik: ilyen jellegű esélykiegyenlítés még nem volt a világbajnokságon.
Épp ezért érdemes lesz figyelni, változnak-e az erőviszonyok a nyolcfős mezőnyben, amelyet a világbajnokság első három helyszínén Johan Kristoffersson uralt, mögötte pedig Niclas Grönholm, Ole Christian Veiby és a két Hansen testvér teljesítenek nagyon hasonló szinten.
Az alapcsapat változatlan, az egyetlen változás a korábbiakhoz képest, hogy René Münnich is rajthoz áll, csapata két autóra bővül – a 2023-ra Sebastien Loeböt és Guerlain Chicheritet nevező Special One Racing pedig az anyagi kár miatt érthető módon távol marad a folytatástól.
Fotók: Red Bull Content Pool
Hamilton ismét szivárványos sisakban vezet Katarban
https://formula.hu/parc-ferme/36646
A két évvel ezelőtti első Katari Nagydíjon Lewis Hamilton többek között azzal foglalt állást az ország emberi jogi problémáit illetően, hogy az LMBTQ+ ügyek szimbólumának számító szivárványos mintájú sisakban versenyzett. És most sem tesz másként, amiről a következőt nyilatkozta: „Mindig jó felhívni a figyelmet bizonyos dolgokra, de még fontosabb a háttérben zajló munka és a párbeszéd. Nagy munka lesz változtatni, az egész ország nagyon fiatal még, s a nyugatnak is hosszú ideig tartott, mire eljutottak oda, ahol most vannak.”
„Egyetlen dolgot tehetünk, megpróbálunk pozitívak lenni az ilyen helyeken, és megragadni a lehetőséget. Ezért viselem most is a szivárványos zászlót” – mondta a hétszeres világbajnok, majd így folytatta: „2021-ben nagyon ideges voltam, mert nem tudtam, hogy reagál majd az ország. De csodálatos érzés, amikor olyan emberekkel találkozom, akik hálásak azért, hogy ezt a platformot olyasmire használom, aminek úgy érzik, hogy ők is a részesei.”
„Sportágként továbbra is dolgoznunk kell a befogadáson, a sokszínűség pedig továbbra is fontos” – szögezte le Hamilton.
Saját rekordjára tör a Red Bull Katarban
https://formula.hu/parc-ferme/36644
Beállíthatja saját rekordját a Red Bull a Katari Nagydíjon. Az energiaitalosok eddig zsinórban 37 versenyhétvégén szereztek pontot, Losailban pedig dupla esélyük nyílik erre, hiszen a szombati sprint után a vasárnapi versenyen is pontokat szerezhetnek Verstappenék, amivel beállítanák az istálló leghosszabb pontszerző szériáját, amit ez idáig már kétszer is sikerült elérniük. Előbb a 2016-os Spanyol és a 2018-as Ausztrál Nagydíj között, majd a 2018-as Spanyol Nagydíj és a 2019-es szezonzáró között.
Helyszíni: Bajnokavatásra készül az F1 Katarban
https://formula.hu/parc-ferme/36645
A hétvégén rendezik a Formula-1 történetének második Katari Nagydíját, ahol a Formula.hu is jelen van. Mészáros Sándor, utazó tudósítónk a Doha melletti pályáról jelentkezik, ahol arra készül a száguldó cirkusz, hogy harmadjára is az F1 világbajnokává koronázzák Max Verstappent. A videó a képre kattintva tekinthető meg!
„Vannak, akik nem boldogok” – Hamilton támogatja az Andrettit
https://formula.hu/parc-ferme/36643
Támogatja az Andretti F1-es érkezését Lewis Hamilton: a Mercedes hétszeres világbajnoka egyértelműen fogalmazott a vitatott kérdés kapcsán a Katari Nagydíj sajtótájékoztatóján.
„Szerintem ez nagyszerű. Mindig úgy éreztem, hogy nincs elég autó a rajtrácson. Biztosan vannak emberek, akik nem lesznek boldogok amiatt, hogy én támogatóan lépek fel. De szerintem ez remek, új munkalehetőségeket jelent, két új pilótaülést talán egy női versenyző számára is, több lehetőséget nyit meg. És szerintem izgalmasabb lenne a verseny” – mondta Hamilton csütörtökön.
fotó: dppi
Elárverezik Hamilton F1-es Magyar Nagydíjat nyerő Mercedesét
https://formula.hu/parc-ferme/36642
Elárverezik Lewis Hamilton 2013-as W04-04-es F1-es autóját: a brit pilóta ezzel a (négyes számú karosszériába épített) Mercedesszel nyerte első futamát a csapatnál, méghozzá a 2013-as Magyar Nagydíjat.
Az autóra az RM Sotheby árverésén lehet majd licitálni, és 10-15 millió dollárt várnak érte – az árverésre pedig érdekes módon a Las Vegas-i Nagydíj szombati napján kerül majd sor.
fotó: dppi
Változtat az F1-es tesztszabályon az FIA
https://formula.hu/parc-ferme/36641
Változnak az eddig érvényben lévő F1-es tesztszabályok: az eddigi 200 helyett 400 kilométernyi filmezést engedélyez a csapatok számára az FIA.
Az utóbbi években egyértelművé vált, hogy az ilyen, úgynevezett promóciós eseményeket, filmnapokat a csapatok arra használták, hogy leginkább az előszezoni teszteket megelőzően már előzetes adatokat gyűjtsenek az autóikról, és a filmezés, a marketingtevékenység inkább csak álcaként szolgált.
Az FIA az eddigi 200 kilométert így most 400-ra emeli fel, vagyis több lehetőséget ad a csapatoknak erre a tevékenységre, viszont két külön napra bontja ezt: naponta csak 200 kilométert tehetnek meg a csapatok, így legalább két napot kell rászánni a programra.
fotó: dppi
Marko: Lawson legkésőbb 2025-ben F1-es autóban lesz
https://formula.hu/parc-ferme/36640
Liam Lawson kapcsán sincs igazi egyetértés a Red Bull főbb szócsövei között: elhangzott már az, hogy 2025-re F1-es ülést ígértek neki azok után, hogy a 2024-es felállásból kihagyták, aztán jött a válasz erre házon belülről, hogy „semmire nincs garancia az F1-ben”, a Katari Nagydíj kezdetén pedig dr. Helmut Marko ismét az előbbi vonalat pendítette meg.
„Tartalékpilótaként nagy feladata lesz jövőre, de legkésőbb 2025-re amúgy is F1-es autóban lesz. Lawsonban egyértelműen megvan a potenciál ahhoz, hogy futamgyőztes legyen, eddig minden feladatát megoldotta a legnehezebb helyzetekben” – mondta Marko a Kleine Zeitungnak.
Hogyan lehet már a sprinten világbajnok Verstappen az F1-es Katari Nagydíjon?
https://formula.hu/parc-ferme/36636
Következik az első meccslabda Max Verstappen számára a hétvégén, sőt jó esély van rá, hogy a Formula-1 történetében először a sprintversenyen avassanak világbajnokot. A holland pilóta jelenleg 177 ponttal vezet Sergio Perez előtt, s mivel a szombati rövid futam után még 172 egység lesz gyűjthető, ennyit kell megőriznie az előnyéből a mexikóival szemben (a pontazonosság a rengeteg győzelem okán mindenképp neki kedvezne).
Magyarán ha legfeljebb öt ponttal szerez kevesebbet, mint Perez, akkor Verstappen már szombaton háromszoros világbajnok lesz. Ez azt is jelenti, hogy ha a 26 éves pilóta az első hatban végez, akkor csapattársa csinálhat bármit, nem tudja elodázni a címvédést – de persze vannak más permutációk is.
Tehát Verstappen már a katari sprinten világbajnok, ha:
- az első hatban végez,
- hetedik, és Perez nem nyer
- nyolcadik, és Perez legfeljebb harmadik
- kilencedik vagy rosszabb, és Perez nincs dobogón.
Helyszíni fotók: Így fest a megújult katari F1-es paddock
https://formula.hu/parc-ferme/36639
Nagyszabású felújításon ment keresztül a Lusail International Circuit versenypálya, amely a hétvégén 2021 után másodszor látja vendégül a Formula-1 mezőnyét. Kollégánk, Mészáros Sándor természetesen már a helyszínen van, ahol egyébként az előrejelzéseknek megfelelően óriási hőség tombol, s ahol így az elsők között vehette szemügyre a megújult paddockot:
Két F1-es szabadedzésen is autóba ülteti a Ferrari F2-es tehetségét a Haas
https://formula.hu/parc-ferme/36638
A Haas bejelentette, hogy a Mexikóvárosi és az Abu Dhabi Nagydíjak első szabadedzésén Oliver Bearman fogja vezetni az egyik autójukat a Formula-1-ben. Ezzel az amerikai istálló eleget tesz a szabályokban foglalt kötelezettségének, miszerint a csapatoknak a szezon során két FP1-en egy újoncot kell az autójukba ültetniük. Bearman a Ferrari-akadémia egyik üdvöskéje, és nem ő az első, aki ebben a minőségében a Haasnál ejtheti meg az F1-es debütálását nagydíjhétvégén: korábban Charles Leclerc és Mick Schumacher is vezethette Günther Steinerék versenygépét.
Bearman 2021-ben egyszerre lett bajnok a német és az olasz Formula-4-es sorozatban, tavaly harmadikként zárt összetettben a Formula-3-ban, idén pedig újoncként már négy győzelemnél jár és a tabella hatodik helyét foglalja el az F1 közvetlen előszobájának számító Formula-2-ben a Prema színeit erősítő 18 éves brit pilóta.
fotó: DPPI
Leigazolta az F3-as bajnokot a McLaren
https://formula.hu/parc-ferme/36637
Gabriel Bortoleto újoncként, roppant stabil teljesítményt nyújtva nyerte meg idén az FIA Formula-3-as bajnokságát. A teljesítménye pedig a jelek szerint az F1-es csapatok számára sem maradt észrevétlen, a McLaren ugyanis ma bejelentette, hogy leszerződtették pilótanevelő és -fejlesztő programjukba a 18 éves brazilt. Bortoletót a wokingiak programjának vezetője, a korábban az F1-et is megjárt és Le Mans-ban győzni tudó Emanuele Pirro veszi pártfogásába. A fiatal versenyző ezzel az IndyCar-pilóta Pato O’Wardhoz, a nemrég tartalékosnak szerződtetett Ryo Hirakawához és a még csupán 16 éves Ugo Ugochukwuhoz csatlakozik.
A McLaren közleménye még hozzáteszi, hogy ezzel egyidőben opciós szerződést kötöttek az olasz Formula-4-ben szereplő Brando Badoerrel, aki a korábbi F1-es Luca Badoer fia. Az ő fejlődését és teljesítményét figyelni fogják jövőre, s ha megfelelőnek találják, akkor teljes szerződést is köthetnek vele utána.
„Itt az esély egy újabb Vettelre” – Jordan Lawsonra cserélné Perezt
https://formula.hu/parc-ferme/36635
Meggyőző teljesítményt tett le eddig az asztalra beugró újoncként a Daniel Ricciardót még a hétvégi F1-es Katari Nagydíjon is helyettesítő Liam Lawson, aki szingapúri kilencedik helyével konkrétan az AlphaTauri legjobb 2023-as eredményét jegyezte. Ennek ellenére a faenzai istállónál jövőre is marad Ricciardo Yuki Tsunoda csapattársa, Lawson pedig az ausztrál visszatérése után újra tartalékosi szerepkört fog betölteni. A korábbi F1-es csapatfőnök Eddie Jordan szerint ugyanakkor a Red Bullnak nem szabad (sokáig) parkolópályán tartani az új-zélandit: ő egyenesen rá cserélné le Sergio Perezt az anyacsapatnál, ha a mexikói teljesítménye nem javul.
„Úgy gondolom, vagy jövőre, vagy az azt követő szezonban a Red Bullnál kell kikötnie” – vélekedett Jordan a Formula for Success podcast adásában. „Ültessék Lawsont az autóba. Ragadják meg a lehetőséget, mert itt az esély arra, hogy egy újabb Vettelt csináljanak. Nehéz látni, Daniel hogyan lehetne erre képes… Ugyanakkor ne veszítsék el Lawsont, szerintem nagyon jó. Lawson megérdemel egy esélyt a Formula-1-ben, csak egy versenyzővel nyerheted meg a világbajnokságot. És véleményem szerint ha lecserélik Checo Perezt, akkor valaki olyanra cserélném, aki teljesen új és fényes jövő áll előtte. Lawson ugyanabból az utánpótlásnevelő csapatból jön, nem igaz? Ahonnan Sebastian is érkezett, és szerintem megvan benne a képesség, szóval jövőre vagy utána a Red Bullhoz kellene kerülnie.”
Hamilton szerint „pályafutása legnagyobb győzelme” lesz, ha újra nyer az F1-ben a Mercedesszel
https://formula.hu/parc-ferme/36633
A 2022-es szabályváltozások óta a Mercedes nemigen találja a győztes formáját: a tavalyi interlagosi futamot leszámítva egyszer sem nyert az előtte hét-nyolc éven át szinte verhetetlen alakulat, amely jelenleg a konstruktőri második helyen áll, de arra is fenyegetést jelenthet a Ferrari. A jövő évi W14-eshez persze nagy reményeket fűz a csapat, és ebbe beletartozik Lewis Hamilton is, aki hiszi, hogy újra nyerhet a Formula-1-ben – ha pedig ez összejön, az karrierje legnagyobb diadala lesz a hét vb-címe ellenére is:
„Ha nem érzed az egyensúlyt az autóban, kockázatot is kevésbé vagy hajlamos vállalni. Remélem, az idén eddig gyűjtött adatok hatással lesznek az új autóra. Ebben bízik az egész Mercedes csapat az összes gyárban. Mindnyájunknak hinnünk kell a céljainkban, és sosem szabad feladnunk. Vissza fogunk térni a győztes útra. Meg tudjuk csinálni. El fog jönni, amikor megtesszük a következő lépést a dobogó felső fokára. És valószínűleg az lesz pályafutásom legnagyobb győzelme” – fogalmazott a Blicknek adott interjúban.
fotó: DPPI
Jogi eljárást indít az Andretti ellen Grosjean
https://formula.hu/parc-ferme/36634
Romain Grosjean 2022-ben csatlakozott az Andretti Autosporthoz az IndyCarban, ahol az első idénye küszködősre sikerült, az idei szezont viszont remek tempóval és dobogós helyezésekkel kezdte. Amelyet azonban felváltottak az autótörések, aztán a mezőnybe is beleszürkült a francia. Emiatt egyre valószínűbbnek tűnt, hogy a francia nem folytathatja Andrettiéknél, akik eközben sorra tettek versenyzői bejelentéseket például Marcus Ericsson leigazolásával és Kyle Kirkwood hosszabbításával. Grosjean jövője kapcsán azonban nagy volt a csend, legalábbis hivatalos szinten, hiszen a megnyilvánulások árulkodók voltak és a távozása irányába mutattak – most viszont megtört ez a csend, ugyanis az ex-F1-es pilóta a Twitteren tett közzé egy közleményt, amelyben arról ír, hogy jogi eljárást indít az alakulat ellen:
„Élveztem a munkát az Andretti Autosport IndyCar-csapatával, és büszke vagyok a két szezon során elért sikereinkre. Hálás vagyok az amerikai formulaautózás legmagasabb szintjén szövődött barátságoknak. Arra számítottam, a következő években is az Andretti kedves embereivel versenyezhetek. Csalódott vagyok, hogy ez nem jöhet össze, és a legjobbakat kívánom az Andretti tagjainak. Más lehetőségeket keresek, hogy folytathassam az IndyCar-karrieremet. Választottbírósági eljárást indítottam Indianában az Andretti Autosport ellen a jogaim védelme érdekében. John Maley és Mark Owens fognak képviselni engem” – írta Grosjean. Az említett két ügyvéd egyébként Alex Palou tavalyi eseténél is tevékenykedett.
Grosjean útja a sajtóhírek szerint a Dale Coyne irányába vezethet, amely csapatnál 2021-ben debütált az IndyCarban.
Szingapúr miatt bizakodó a „nem a legkedvezőbb” Katar előtt a Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/36632
A Ferrari az egész szezonban küzdött a kiszámíthatatlanul viselkedő F1-23-assal, amelynek egyik fő gyengesége a gumikopás volt. Az utóbbi hetekben azonban mintha előreléptek volna ezen a téren, ami már a Mercedesnek is szemet szúrt, amelyhez egyre közelebb kerül a Scuderia a konstruktőri vb-tabella második-harmadik helyén. A most hétvégén következő, a 2021-es futam óta újraaszfaltozott katari helyszín elvileg szintén nagy megterhelést ró az abroncsokra – nem véletlenül a C1–C2–C3 kombinációt viszi a Pirelli –, ami azért a fejlődés ellenére sem feltétlenül a Ferrari javára billentené a mérleg nyelvét, ahogy a vonalvezetés sem, de Frederic Vasseur úgy érzi, a szingapúri győzelmük váratlansága okot adhat most is a bizakodásra:
„Azt hiszem, Monza után mindenki azt mondta nekünk, hogy Szingapúr sokkal nehezebb lesz. Aztán mégis jól teljesítettünk Szingapúrban. Nagyon szűk, fontos a gumikezelés is, a beállítások és így tovább. Papíron nem a legkedvezőbb pálya számunkra, de a legjobbunkat fogjuk nyújtani” – fogalmazott az F1-es Katari Nagydíj előtt a Ferrari csapatfőnöke.
fotó: DPPI
Visszatér a Le Mans-i csúcskategóriába az Aston Martin: 2025-ben debütál a Valkyrie
https://formula.hu/parc-ferme/36631
Újabb gyártó jelentette be csatlakozását a Hypercar-kategóriához: az Aston Martin 2025-ben száll be a sportautózás új csúcsgéposztályába. Teszi mindezt a V12-es erőforrással hajtott, Adrian Newey nevéhez is köthető Valkyrie-vel, amelynek Le Mans-i érkezése már néhány éve is téma volt, a projektet azonban akkor végül jegelték.
A mostani bejelentés értelmében 2025-ben debütál a versenygép az Endurance-világbajnokságon és az amerikai IMSA sportautó-bajnokságban: a Heart of Racing csapata legalább egy-egy autót fog indítani mindkét szériában, de az nincs kizárva, hogy a legendás Le Mans-i 24 óráson akár két Valkyrie is feltűnjön. Az IMSA-részvétel pedig azt jelenti, hogy az Aston lett az első márka, amely LMH-autóval kötelezte el magát az amerikai sorozatban való szereplés mellett (a Toyota, a Ferrari és a Peugeot egyelőre nem próbált szerencsét a tengerentúlon, a többi gyártó pedig LMDh-géppel indul a WEC-ben).
Az Aston legutóbb 2011-ben szerepelt Le Mans-ban az elitkategóriában, az egyetlen összetett győzelmüket viszont még 1959-ben jegyezték.