A sportautózás csúcsát is célba venné a McLaren
https://formula.hu/parc-ferme/34409
Az utóbbi években egyre szélesebb portfólióval rendelkezik a McLaren: a Formula-1 mellett már jelen vannak az IndyCarban, az Extreme-E-ben, 2023-tól pedig immár a Formula-E-ben. Itt azonban nem állna meg a wokingi gárda: Zak Brown elnök-vezérigazgató álma, hogy a hosszútávú sportautózás világába is belekóstoljanak. Méghozzá a cél a Hypercar és az LMDh átjárhatóságával létrejövő csúcskategória, amely révén a géposztály szereplői az Endurance-vb-n és az amerikai IMSA-ban is rajthoz állnak. Brown szerint csak idő kérdése, hogy a McLaren is beszálljon a számos márkát – így a többek között a Peugeot-t, a Porschét, a Ferrarit, a BMW-t és a Lamborghinit is – bevonzó szakágba:
„Nagyon szeretném a McLarent a sportautózás csúcsszintjén látni. Úgy gondolom, ott kell lennünk, passzol a márkánkhoz. Biztosra kell mennem, hogy amikor – és direkt ezt a kifejezést használom a „ha” helyett – csatlakozunk, azt megfelelően tudjuk megtenni, és minden mással jól álljunk, amit csinálunk. Úgy vélem, ez még néhány év. Hamarosan döntést kell hoznunk, mert már tudjuk, mi kell ahhoz, hogy elhatározásra jussunk. Minden attól függ, mi zajlik a McLaren világában, hogy a legjobb időben szálljunk be” – mondta el a McLaren-vezér a Marshall Pruett podcastban.

Hamilton: Tovább kell mennünk akkor is, amikor nehéz!
https://formula.hu/parc-ferme/39687
Sokatmondó bejegyzéssel jelentkezett közösségi oldalán Lewis Hamilton. A Ferrarinál egyelőre jobbára csak küszködő, a leállást megelőző utolsó futamon, az F1-es Magyar Nagydíjon újabb mélypontra jutó brit a nyári szünetéről tett közzé pár fotót, amely mellé egy üzenetet is mellékelt az Instagramon, amelybe nem nehéz belelátni a saját Formula-1-es nehézségeivel kapcsolatos gondolatokat is:
„Mindig nagyon hálás vagyok ezért az időért, valamint a lehetőségért a pihenésre és a feltöltődésre. Sok mindenen elgondolkodtam. Mindannyian rengeteg dologgal küzdünk, mind egyénileg, mind globálisan. Rendkívül fontos, hogy befogadjuk az igazság és a szeretet fényét, és figyeljünk magunkra, hogy még jobban gondoskodhassunk másokról. Nem fordulhatunk el. Tovább kell mennünk akkor is, amikor nehéz.”
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
IndyCar: Új győztes csavarta ki Palou kezéből az újabb elsőséget
https://formula.hu/parc-ferme/39686
Christian Rasmussen karrierjének első győzelmét hozta az IndyCar idei utolsó előtti futama Milwaukee-ban. Pedig sokáig úgy tűnt, hogy a negyedik bajnoki címét már két hete bebiztosító Alex Palou fog diadalmaskodni, a spanyol ugyanis a pole-ból indulva uralta a versenyt. Ám amikor a szemerkélő eső miatt sárga zászlós szakasz következett, ő a pályán maradt, míg Rasmussen több társához hasonlóan friss gumikra váltott.

Amelyeken aztán az újraindítást követően remek tempót diktált, megelőzte az előtte haladókat, a hajrához közeledve pedig Palout is maga mögé utasította egy külső íves előzéssel. Kettejük mellé Scott McLaughlin állhatott még fel a dobogóra, megelőzve Alexander Rossit és Pato O’Wardot – utóbbi ezzel egyébként immár bebiztosította összetettbeli második helyét a néhány nap múlva esedékes nashville-i évadzáró előtt. Íme, a verseny videós összefoglalója:
A futam végeredménye:
| 1. | Christian Rasmussen | Ed Carpenter Racing | |
| 2. | Alex Palou | Chip Ganassi Racing | 1.9463 |
| 3. | Scott McLaughlin | Team Penske | 10.6611 |
| 4. | Alexander Rossi | Ed Carpenter Racing | 11.4582 |
| 5. | Patricio O'Ward | Arrow McLaren | 12.0829 |
| 6. | Christian Lundgaard | Arrow McLaren | 12.8287 |
| 7. | Josef Newgarden | Team Penske | 14.4043 |
| 8. | David Malukas | A.J. Foyt Enterprises | 15.0925 |
| 9. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | 15.6486 |
| 10. | Marcus Armstrong | Meyer Shank Racing | 16.4456 |
| 11. | Colton Herta | Andretti Global | 16.8168 |
| 12. | Kyle Kirkwood | Andretti Global | 17.8815 |
| 13. | Conor Daly | Juncos Hollinger Racing | 19.0209 |
| 14. | Santino Ferrucci | A.J. Foyt Enterprises | 19.8603 |
| 15. | Rinus VeeKay | Dale Coyne Racing | 20.2184 |
| 16. | Devlin Defrancesco | Rahal Letterman Lanigan Racing | 22.9954 |
| 17. | Louis Foster | Rahal Letterman Lanigan Racing | 1 kör /0.6682 |
| 18. | Robert Shwartzman | Prema Racing | 1 kör /9.5887 |
| 19. | Marcus Ericsson | Andretti Global | 1 kör /10.9202 |
| 20. | Kyffin Simpson | Chip Ganassi Racing | 1 kör /22.8723 |
| 21. | Jacob Abel | Dale Coyne Racing | 2 kör /1.4458 |
| 22. | Felix Rosenqvist | Meyer Shank Racing | 2 kör /3.0690 |
| 23. | Sting Ray Robb | Juncos Hollinger Racing | 2 kör /26.3463 |
| 24. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | 3 kör /6.5056 |
| 25. | Callum Ilott | Prema Racing | Kiesett |
| 26. | Will Power | Team Penske | Kiesett |
| 27. | Nolan Siegel | Arrow McLaren | Kiesett |
Herta az F2 és az IndyCar között – mikor lehet valós esélye az amerikainak?
https://formula.hu/parc-ferme/39685
Jelenleg a 2025-ös IndyCar bajnokság hatodik helyén áll, így matematikai eséllyel sem rendelkezik Colton Herta ahhoz, hogy a 2026-ban érkező Cadillac pilótája legyen az F1-ben. Bár az amerikai tehetség neve számtalanszor párhuzamba került egy esetleges csúcskategóriás debütálással, az FIA szuperlicenszéhez nincs elegendő pontja – ehhez kellett volna az idei legalább negyedik összetettbeli helyezés. Így a 25 éves amerikainak egy esélye maradt az engedély megszerzéséhez: egy F2-es debütálás. Bár ezzel könnyebben megszerezhetné a szükséges egységeket, Herta szerint ezek is csak pletykák: még nem kell gondolkoznia egy F2-es szezon teljesítésén.
„Én is hallottam pletykákat. Addig rendben van, amíg pletykák is maradnak. Lassan fél évtizede felmerül a nevem ehhez hasonló beszélgetésekben – sok ideig húzták is a mézes madzagot előttem, amibe belefáradtam. Jelenleg szeretnék az IndyCar szezonomra koncentrálni, és ha abból alakulna valami, azt is át kellene gondolnom. Az egész családom és a barátaim is itt, az Egyesült Államokban él: ahova költöznék, senkit sem ismernék. Nagy döntés lenne ezt meghozni, már ha meg kell valaha hoznom.”

Beszállhat a WRC-be a Renault/Dacia?
https://formula.hu/parc-ferme/39684
Reményre okot adó pletyka terjed ralis berkekben: bizonyos értesülések szerint a Prodrive ott ül a jelenlegi három gyártó mellett annál az asztalnál, amelynél a WRC 2027-ben kezdődő új érájáról egyeztetnek. Az új szabályok lényege a sokkal olcsóbb és egyszerűbb csúcskategória lesz, és az az opció, hogy meghatározott feltételek mellett privát cégek is építhetnek ilyen autót, nem feltétlenül kell hozzá egy nagy gyártó.
A Prodrive annak idején a Subaru WRC-programját valósította meg, az utóbbi években pedig előbb saját csapattal, majd idéntől (illetve a tavalyi év végétől) a Dacia gyári alakulatával harcol a tereprali-világbajnokságban, méghozzá Nasser Al-Attiyah és Sebastien Loeb vezetésével.
A hírek szerint a Prodrive élénken érdeklődik a potenciális WRC-s beszállás iránt és győzködi a vezérigazgató-váltáson áteső Renault-t, hogy támogassa ezt a törekvést a tereprali mellett. A pletykák szerint itt is a Dacia név kerülhet előtérbe.

Utolsó körös győzelmekkel duplázott Talmácsi volt csapata a Balaton Park Circuiten
https://formula.hu/parc-ferme/39683
A MotoGP délután 14 órakor rajtoló futama előtt rendezték a két betétkategória viadalát a MotoGP Magyar Nagydíjának versenynapján. A Moto3-ban a Marquez testvérek által menedzselt Maximo Quiles egy elképesztő befutó után nyert. Az Aspar motorosa a pole-ból indulva sokáig vezetett, aztán egy hiba miatt visszacsúszott a negyedik helyre, ahonnan a hajrára visszazárkózott a második pozícióba.
An absolute grandstand finish with Quiles winning by 0.018s #HungarianGP pic.twitter.com/SSW92PWBdR
— MotoGP (@MotoGP) August 24, 2025
Az utolsó körben aztán az 5-ösben Valentin Perronét is megelőzte, aki azonban az utolsó kanyarban visszaszúrt – de Quiles kigyorsítása jobban sikerült, és végül egy összeérés után (az argentin a könyökét is kirakta...) 18 ezredes előnnyel őt intette le elsőként a kockás zászló, ezzel második győzelmét aratta! A dobogót David Munoz tette teljessé, megelőzve Angel Piquerast és a vb-éllovas Jose Antonio Ruedát.

A Moto2-ben pedig ugyancsak Talmácsi Gábor volt csapata, az Aspar Team győzött, méghozzá a Moto3 tavalyi világbajnoka, David Alonso révén, aki elképesztő felzárkózást produkált a verseny második felében: a hatodik helyről kezdte meg az előretörést a kolumbiai, aki szintén az utolsó körben kapta el az addig vezető Manuel Gonzalezt, és ezzel karrierje első sikerét aratta a középső géposztályban! Gonzalezt ráadásul Diogo Moreaira is megelőzte a fináléban, a brazil így némileg csökkentette a hátrányát a tabellán az éllovas spanyollal szemben.

(Fotók: Nyolczas Csaba)
A MotoE számára pedig már szombaton megrendezték mindkét futamot, amelyek közül az elsőt épp Varga Tibor balesete miatt kellett félbeszakítani: a magyar motorost, akit az esése után még Mattia Casadei is eltalált, kórházba kellett szállítani, a pillanatnyi eszméletvesztése miatt pedig nem engedték indulni a második versenyen. Casadei amúgy mindkét versenyen győzött, s ezzel a vb-tabellán is az élre állt.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Különleges vendége volt az Apriliának a MotoGP Magyar Nagydíján
https://formula.hu/parc-ferme/39682
MotoGP-lázban ég Magyarország, ugyanis ezen a hétvégén rendezik a motoros csúcskategória Magyar Nagydíját Balatonfőkajár mellett. A versenyhétvégének otthont adó Balaton Park Circuitre ellátogatott hazánk máig egyetlen Formula-1-es pilótája, Baumgartner Zsolt is, akit az Aprilia istálló látott vendégül garázsában. Erről a volt versenyző számolt be Instagram-oldalán.
„Az Aprilia meghívásának eleget téve lehetek ott a MotoGP Balaton Park Circuiten zajló versenyén. Nagy élmény látni a csak a Forma-1-hez hasonlítható profizmust a garázsokban. Köszönöm a lehetőséget korábbi Minardi F1-es kollégámnak, a csapatfőnök Massimo Rivolának. Holnap találkozunk a Nagydíjon is!” – írta Baumgartner posztjában.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Természetesen a Formula.hu is képviselteti magát a paddockban, többek között a regnáló világbajnok Jorge Martinnal és Kis Tiborral is beszélgettünk a helyszínen.
Ijesztő baleset: kis híján a kamerást is eltalálta a bukó Acosta motorja – videó!
https://formula.hu/parc-ferme/39681
A MotoE-ben szereplő Varga Tibor esése mellett Pedro Acosta produkálta a nap talán legijesztőbb pillanatát a MotoGP Magyar Nagydíjának szombatján a Balaton Park Circuiten. Mint a lenti videón látható, az időmérőn eleső KTM-es motorja a sóderágyon átpattogva, majd a légfalon és a kerítésen felpattanva kis híján a kamerást – akinek a MotoGP posztja alapján Joao a neve – is fenyegette. Szerencsére a kamerás jól van a bejegyzés szerint.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Varga Tibor balesetet szenvedett, kórházba kell szállítani
https://formula.hu/parc-ferme/39680
A biztató edzésforma után gyorsan borzalmasra fordult Varga Tibor számára az első MotoE-futam a Balaton Park Circuiten, ugyanis már az első körben balesetet szenvedett. Pedig a 18 éves motoros remekül rajtolt a negyedik helyről, az első kanyarba még elsőként fordult, de szélesre sodródott, így veszített két pozíciót. Az 5-ös kanyarnál viszont előzött, így feljött a második helyre – ebből a pozícióból bukott a 14-es kanyarban, és balszerencséjére a mögötte érkező Mattia Casadei eltalálta őt.
Vargát hosszú percekig a sóderágyban ápolták, miközben a versenyt természetesen piros zászlóval félbeszakították. A versenyirányítás közlése szerint a balesetben érintett „minden versenyző eszméleténél van”, a Snipers csapatánál induló magyar versenyzőt azonban kórházba kellett szállítani.
„A versenyző a balesetet követően nem kért fájdalomcsillapítót, azonban a könyökét fájlalja. Jelenleg kórházi vizsgálaton van, amelynek eredményei után derül ki, hogy rajthoz tud-e állni a mai második futamon” – olvasható a szervezők tájékoztatása a MotoGP of Hungary hivatalos Facebook-oldalon.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Íme, a MotoGP Magyar Nagydíjának Herendi-trófeái – fotók!
https://formula.hu/parc-ferme/39679
Szombat délelőtt bemutatták azokat a trófeákat, amelyeket a győztesek és dobogósok fognak kapni a MotoGP hétvégi Magyar Nagydíján a Balaton Park Circuiten. Ahogy az már hosszú évek óta megszokott az F1-es futamunknál, itt is a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. készítette el a remekművet, amely „egyszerre ünnepli a MotoGP visszatérését, a Balaton Park Circuit szépségét és Magyarország hagyományait. Egy igazi ékszer, ami méltó a győztesekhez” – olvasható az esemény hivatalos közösségi oldalán. Íme, a képek a trófeáról:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Albon: Vowles kultúraváltást hozott a csapatba
https://formula.hu/parc-ferme/39678
Alex Albon a RacingNews365-nek adott exkluzív interjújában beszélt azokról a változásokról, amelyeket James Vowles csapatfőnök hozott Grove-ba. A brit–thai versenyző kiemelte a csapaton belüli légkört, amely szerinte teljesen átalakult: míg korábban borús és bizonytalan hangulat uralkodott, mára új energiák jellemzik a gárdát.
„A legfontosabb a csapat kultúrája. Ha belépsz Grove-ba, minden ugyanúgy néz ki, de teljesen más érzésed van. Amikor először idekerültem, senki sem volt igazán magabiztos, sokan rosszat mondtak magukról – ez sosem jó jel. Mintha kicsit beleragadtak volna a régi szokásaikba, és valóban kissé borúlátóak voltak” – mondta Albon, amikor a legfontosabb Vowles által végrehajtott változásokról kérdezték.
„James mindig arról beszél, hogy mindent lebontunk, és újraépítünk. Így egyfajta szabadság és nyitottság jellemzi a munkát, amelyben nincs helye az egónak. A visszajelzéseinket tényleg figyelembe veszik, és ott van ez a hajtóerő, hogy folyamatosan fejlődjünk. Szerintem ez a kultúra korábban biztosan nem volt meg a csapatnál. Most viszont igen: a Williams megújult, tele energiával – nagyon izgalmas hely lett a mi csapatunk.”

MotoGP: Nehéz lesz előzni, kritikus lesz a rajthely és a start a Balaton Park Circuiten
https://formula.hu/parc-ferme/39677
Lezajlottak a pénteki edzések a MotoGP Magyar Nagydíján, ahol Pedro Acosta – a bukása ellenére – hat ezredmásodperccel megelőzte Marc Marquezt, így ő várhatja elsőként a szombati időmérőt. Amely a versenyzők szerint még az átlagosnál is fontosabb lesz a Balaton Park Circuiten, a pálya szűk nyomvonala és sikánjai miatt ugyanis arra számítanak a királykategória szereplői, hogy nehéz lesz előzni a sprinten és a futamon egyaránt.
„Bár nekünk mindegy, mi úgysem tudunk előzni” – jegyezte meg Fabio Quartararo a Formula.hu jelenlétében, utalva arra, hogy a Yamaha egyik fő gyengesége 2025-ben, hogy a csaták során nem tudnak versenyre kelni a riválisokkal. Acosta arról beszélt, hogy főleg tiszta előzéseket lesz nehéz végrehajtani a sikánoknál, éppen ezért az egyébként elsősoros rajthelyben bízó Tech3 KTM-es, Enea Bastianini kihangsúlyozta: a rajthely és a startnál való helyezkedés és kritikus fontosságú lesz. Alex Marquez arra is rámutatott, hogy a kanyargós jelleg miatt megterhelő a motorosoknak a balatonfőkajári aszfaltcsík.
Az esélyeket illetően nyilván Marquez tekinthető a favoritnak, de Acosta és Bastianini is elismerte, hogy jól működik a KTM. Joan Mir szerint a Honda eleinte jobban küszködött pénteken, mint várták, de délután sikerült előrelépniük, a Yamaha viszont nem sokkal jobb, mint a katasztrofális spielbergi hétvégén: Quartararo szerint egyetlen kört sikerült összeraknia, azzal jutott be a top 10-be és a Q2-be. Az Aprilia lehet a sötét ló: Marco Bezzecchi nem kvalifikálta magát automatikusan a második szakaszba, de reméli, hogy ahogy egy hete a Red Bull Ringen, holnap is feltámad, Jorge Martin pedig úgy érzi, több potenciál van a motorjában, mint azt pénteken megmutatta.
A MotoGP balatoni programja szombaton 10:10-től folytatódik a második szabadedzéssel, amelyet 10:50-től egyből követ a kétrészes időmérő, majd 15 órakor következik a sprintfutam.

(fotó: Nyolczas Csaba)
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Newey már nagyon előre gondolkodik Alonso szerint
https://formula.hu/parc-ferme/39676
Elmélyült a 2026-os F1-es autóban Adrian Newey: erről számolt be Fernando Alonso az Aston Martin fejlesztéseivel kapcsolatban.
„Sosem az volt a dolga, hogy az idei autón dolgozzon, bár valószínűleg mindannyian azt akartuk, hogy legalább nézzen rá. De nagyon a jövő évi autóra koncentrál, és megvan a saját módszere. Nagyszerű dolog látni őt dolgozni és gondolkodni, akár már olyan dolgokon is, hogy milyen problémákat kell majd megoldani. Már úgy is, hogy mondjuk a hetedik futam, és az első fejlesztések után. Ez hihetetlen” – idézi Alonsót a Racingnews365.com.
A spanyol azt is elismerte, hogy időről időre együtt ebédel Newey-val és jókat beszélgetnek a csapatról, valamint bizonyos ötletekről.

fotó: Aston Martin Aramco
Videó: Sainz egy létrát szedett ki az óceánból
https://formula.hu/parc-ferme/39675
A Williams F1-es pilótája 11 méter mélyre úszott le a hajóról, majd kiszedte az óceánból a beleesett létrát. Így telik a nyári pihenő, de már nem sokáig: jövő héten Holland Nagydíj!
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Martin a tűzijátékkal, Rins Fradi-mezben hangolt a MotoGP Magyar Nagydíjára
https://formula.hu/parc-ferme/39674
A csütörtöki médianappal kezdetét vette a MotoGP Magyar Nagydíja a Balaton Park Circuiten, a versenyzőkkel pedig természetesen számos hazai érdekességgel megismertettek közvetve vagy közvetlenül. Marc Marquezék például kipróbálhatták a Rubik-kocka kirakását az interjúik között, Alex Rins pedig a Ferencváros labdarúgócsapatának mezében teljesítette a pályabejárását:

(Fotó: Balaton Park Circuit)
A MotoGP regnáló világbajnoka, Jorge Martin már nem először jár hazánkban: a Formula.hu-nak adott exkluzív interjú (ennek részleteivel a következő napokban jövünk majd!) során elmondta, hogy néhány éve már járt Budapesten, szereti a fővárost és kipróbálta természetesen a gulyáslevest is, a minap pedig az állami ünnep során tartott tűzijátékot is megnézte.
De ha már gulyás: a hivatalos sajtótájékoztató végén magyar kuriózumok között kellett választania a résztvevő Marco Bezzecchi, Fermin Aldeguer, Joan Mir hármasnak, és bizony a két spanyol a talán legismertebb magyar levessel ellentétben inkább a farsangi fánkra szavazott – Mir elmondása szerint a gulyás számára túl fűszeresnek tűnik. Viszont mindhárman a Balaton természetes vizét preferálnák a termálfürdő helyett (Bezzecchi itt megjegyezte, hogy pillanatnyilag nincs barátnője, akit elvihetne a termálfürdőbe), szívesen ellátogatnának egy skanzenmúzeumba vagy akár a Parlament épületébe, valamint a Lánchídon is szeretnének átkerékpározni.
This or That Hungarian edition!
— MotoGP (@MotoGP) August 21, 2025
Tune in and enjoy our #MotoGPSocail segment!#HungarianGPhttps://t.co/cXxLjy5NyA
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Nevet vált az F1-es Holland Nagydíjra a Stake
https://formula.hu/parc-ferme/39673
Nem használhatja a Stake nevet a jövő hétvégi F1-es Holland Nagydíjon a Sauber csapata.
Az istállót hivatalosan Stake Kick F1 Teamnek hívják, a közbeszédben leginkább a Stake néven emlegetjük őket, és a főszponzor az autón is jelentős hangsúlyt kap – Hollandiában azonban betiltották a sportfogadási reklámokat, így erre a hétvégére nevet kell változtatnia a hinwili alakulatnak.
Korábban is volt már ilyenre példa, most is a Kick név fog előtérbe kerülni.

A Red Bull két új tehetséget igazolt le – egyikük a következő F1-es pilótanő?
https://formula.hu/parc-ferme/39672
A Red Bull Junior Team két ígéretes fiatal pilótával erősítette meg utánpótlásprogramját. A nagyobb figyelem talán a mindössze 15 éves svájci versenyzőnőre, Chiara Bättigra irányul, aki jövőre a Formula–4-ben folytatja pályafutását. A fiatal tehetség a hónap elején, az Estorilban rendezett Red Bull Driver Search válogatón bizonyította rátermettségét, ahol először próbálhatta ki az F4-es gépet a Campos Racing támogatásával.
„Az a végső célom, hogy eljussak a Formula–1-be és világbajnok legyek” – mondta Bättig. – „Jövőre a Formula–4-ben fogok versenyezni, és tudom, mire vagyok képes. Szeretném inspirálni a fiatal női gokartos lányokat, hogy elinduljanak azon az úton, amin én most járok.” A program vezetője, Helmut Marko méltatta a svájci tehetséget: „Chiara teljesítménye nagyon jó volt Estorilban, a tempója biztató a formulaautóban, ezért egy sikeres szezonra számítunk.”
Bättig mellett az olasz-argentin Mattia Colnaghi is csatlakozott a Red Bull Junior Teamhez. A fiatal versenyző jelenleg vezeti a Eurocup-3 bajnokságot az MP Motorsport színeiben, s 2026-ban a FIA Formula–3-ban is ezzel a csapattal folytatja. „Hálás vagyok Helmut Markónak és a Red Bullnak, hogy lehetőséget kapok F3-ban megmutatni a tudásomat, és egyértelmű döntés volt az MP Motorsporttal maradni” – nyilatkozta Colnaghi.

Változás a szabályzatban: Bottas nem kezdi büntetéssel 2026-ot
https://formula.hu/parc-ferme/39671
Ahogy arról tegnap beszámoltunk, értesüléseink szerint Valtteri Bottas aláírta szerződését a Cadillac F1-es csapatával, s a bejelentésre a jövő héten sor is kerülhet. Ez egészen néhány héttel ezelőttig azt jelentette volna, hogy az újonc amerikai csapat egyik autója rajtbüntetéssel kezdi meg története első F1-es nagydíját, ugyanis Bottas karrierje eddigi utolsó versenyén, a 2024-es szezonzárón két balesetet is okozott, melyek közül a második következtében kiesett, s nem tudta letölteni a Magnussennel való ütközésért járó büntetést, amit így öt rajthelyes visszasorolássá alakítottak – a következő versenyre, melyen a finn pilóta részt vesz majd.
Azonban július végén közzétették a sportszabályzat módosítását, melyek értelmében a rajtbüntetések (például a büntetőpontokhoz hasonlóan) 12 hónap után elévülnek. A szabályzat B1.10.4.g pontjának módosított szövege így szól:
A rajtbüntetést (bármennyi helyről szól) a következő sprinten vagy futamon kell letölteni, melyen a versenyző a következő 12 hónapos periódusban részt vesz.

Hamilton „cool vegán” gondolkodása rossz hatással van a formájára?
https://formula.hu/parc-ferme/39670
Juan Pablo Montoya bírálta Lewis Hamiltont, mivel szerinte a hétszeres világbajnok „cool vegán személyisége” negatívan hathat F1-es teljesítményére. Hamilton első szezonja a Ferrarinál eddig igen gyengén alakul, s nagydíjon még dobogóra sem tudott állni – ami Ferrari-pilótaként egy teljes szezonon át legutóbb Kimi Raikkönennel fordult elő 2014-ben.
„Nem értem. Hamilton azt szeretné, hogy úgy lássák, mint egy menő vegánt, aki nem akar ártani állatoknak” – mondta Montoya a CoinPoker oldalon megjelent cikkben. „De egy ilyen ember nem lehet versenyző. Mert aki sikeres versenyző akar lenni, nem habozik másokat maga mögé szorítani, mindent megtesz a győzelemért. Lewis ilyen volt, és Max is ilyen.”
Montoya szerint bár Hamilton rendkívül keményen dolgozik és a sikerre törekszik, a Ferrari csapatán belüli helyzet is nehezíti a dolgát: „Ezt jó látni, de talán nincs elég támogatása a csapaton belül, hogy megkapja a kért változtatásokat. És elég nehéz ezt a támogatást megszerezni, ha a másik srác gyorsabb nálad.”

Ezért választotta a Red Bull anno Hülkenberg helyett Perezt Verstappen mellé
https://formula.hu/parc-ferme/39668
Helmut Marko, a Red Bull Racing F1-es sportszakmai tanácsadója elárulta: közel jártak ahhoz, hogy Nico Hülkenberget szerződtették 2021-re Max Verstappen mellé, de aztán Sergio Perez Szahíri Nagydíjon aratott váratlan győzelme mindent megváltoztatott.
A Red Bull már az évtized fordulóján is küszködött azzal, hogy Verstappen mindenkori csapattársának teljesítménye elmaradt a hollandétól: 2019-ben menet közben váltották el Pierre Gaslyt Alexander Albonra, akinek szintén kitelni látszott a becsülete 2020 végére. Akkoriban két veteránt hoztak elsősorban szóba az üléssel: az akkor éppen versenyzői állás nélkül lévő, de év közben a Racing Pointnál remek beugrást produkáló Hülkenberget, illetve az Aston Martinná formálódó istállótól Sebastian Vettel érkezése miatt elküldött Perezt. Végül pedig a mexikói azzal győzte meg a Red Bullt, hogy jó időzítéssel húzta be karrierje első győzelmét a bahreini „külső” pályán:
„Akkoriban azt hiszem, Hülkenberg társkommentátor volt a Servus TV-nél, szóval eleve volt vele kapcsolatban, és el is kezdődtek az egyeztetések” – fogalmazott Marko az F1-Insidernek. „De aztán Perez megnyerte azt a versenyt Bahreinben, azt hiszem, és emiatt minden Perez irányába fordult. Úgy gondolom, nagyon jó időt töltöttünk volna együtt, mert remekül kijönnek egymással ők ketten, és igen, Hülkenberg biztos választás a pontszerzésekre, és a mi autónkban top pozíciókba is került volna.”

Sepang megbánta, hogy elengedte az F1-et
https://formula.hu/parc-ferme/39667
Hibának nevezte a Malajziai Nagydíj korábbi versenypályájának vezetője, hogy anno lemondtak a Formula-1-ről, most már ugyanis a sok jelentkező és a magas díjak miatt roppant nehéz visszakerülni a száguldó cirkusz vérkeringésébe. A Sepang International Circuit 1999-ben debütált az F1-es versenynaptárban, amelynek egészen 2017-ig volt állandó szereplője, és bár a pilóták és a rajongók között is népszerű volt a helyszín, ezt követően kikerült a menetrendből. Azhan Shafriman, a sepangi létesítmény vezérigazgatója a helyi New Strait Times lapnak viszont arról beszélt, hogy részükről lenne szándék a nagydíj felélesztésére:
„Nem akarjuk megismételni a múltban elkövetett hibákat. Elengedtük a Formula-1-et, és most nagyon nehéz visszakerülni. Remélem, nem követjük el ugyanezt a hibát a MotoGP-vel” – utalt arra Shafriman, hogy a motoros vb továbbra is ellátogat Sepangban. „Várólista van az F1-es visszatérésre, és természetesen nagyon magasan a költségek: 70 millió dolláros versenydíjat említettek. Ez egy kiírásra vonatkozik, és nem tartalmazza az előkészületi költségeket, amelyek minden egyes eseménynél 10-20 millió ringgit körül mozognak. Összesen több mint 71 millió dollárba kerülne évente visszahozni a versenyt. Sokan állnak sorba, így nem lesz könnyű, de ha igazán komolyan gondoljuk, akkor talán megkezdhetjük az egyeztetéseket.”
A pálya vezetője megjegyezte: nemcsak ők akarják visszacsábítani a Formula-1-et Malajziába, de a kormány és a vállalati szektor több képviselője is szívesen felélesztené a nagydíjat – és Shafriman szerint pontosan egy ilyen összefogás és együttműködés szükségeltetik ehhez.
