DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2023. február 4. szombat

Wolff Abu Dhabi esetleges megnyeréséről: „Semmi sem hozza vissza a tavalyi vb-címet”

Már csak hat verseny van hátra a 2022-es Formula-1-es évadból, de továbbra is futamgyőzelem nélkül áll a Mercedes. A szezon elejéhez képest azonban egyértelmű a címvédő istálló előrelépése, nem véletlen, hogy a gyorsabb autóval rendelkező, de a hibák miatt rengeteg pontot elszóró Ferrarit is célkeresztjébe vette már Toto Wolff. A csapatfőnök ugyanakkor a konstruktőri második helynél is fontosabbnak találja, hogy még idén újra nyerni tudjanak: Szingapúrra például a hepehupák ellenére is jobb esélyeket lát, mint a legutóbbi monzai fordulón.

De akár az is előfordulhat, hogy az idényzáró Abu Dhabi Nagydíjon győz a Mercedes – ennek kapcsán pedig nekiszegezték Wolffnak a kérdést, hogy elégtételt jelentene-e számukra, ha azon a helyszínen diadalmaskodnának, ahol tavaly drámai-vitatott körülmények között elbukták a vb-címet Lewis Hamiltonnal: „Hogy igazságszolgáltatás lenne-e? Szerintem semmi sem fogja visszahozni azt a bajnokságot” – zárta rövidre a témát Wolff.

wolff-dppi-2022-f1

fotó: DPPI

Leclerc parkolásain röhög a Twitter népe

Charles Leclerc akkor se tudna rendesen parkolni, ha az élete múlna rajta – ezzel a mondattal indított be egy meglehetősen nagy visszhangot kapó posztsorozatot egy Twitter-felhasználó, aki részletesen elemzi a Ferrari versenyzőjének elsősorban Monacóban elkövetett parkolási kihágásait, sőt a beszélgetésfolyamba mások is bekapcsolódtak különböző sztorikkal. A lényeget persze az a kommentelő ragadta meg, aki így sommázott: Vezetnie kell tudnia, nem parkolni.

pf-lecpark

Persze a korrektség jegyében említsük meg, hogy a Formula.hu legutóbbi csapatépítőjén épp e sorok írója lett köznevetség tárgya, amikor az illendőnél jóval több próbálkozás után sikerült betalálnia a vonalak közé...

Az újoncnak még mindig fáj a 2018-as szezon

A tavaly Monzában beugró, majd idénre  az AlphaTauritól teljes szezonra szóló szerződést kapó Nyck de Vries csapata podcastjében elmondta, hogy a mai napi keserű emlék számára a 2018-as F2-es évad, melyet a negyedik helyen zárt – az előtte végző trió ugyanis már a következő szezonban, azaz négy évvel előtte királykategóriás szerződést kapott. A holland pilóta nem próbál mást hibáztatni a történtekért:

devries-2022

„Ha néhány hibám nem lett volna, a 2. vagy a 3. helyen végezhettem volna a bajnokságban” – mondta a 28. születésnapját pár nap múlva ünneplő versenyző. „Jó volt a tempónk, szép számú versenyt nyertünk, de túl sok drága hibát követtem el, és különösképp az F2-ben, ahol két verseny van egy fordulóban, az egész hétvégédet tönkreteheti egy ilyen hiba. Kétszer szenvedtem balesetet a győzelemért harcolva, azaz gyakorlatilag két hétvégét elbuktam” – folytatta a holland, aki Albontól 10, Norristól pedig 17 ponttal maradt el a végelszámolásnál.

„Az első három helyezett, George, Lando és Alex mind felléptek az F1-be, én pedig, hogy teljesen őszinte legyek, csak magamat hibáztathattam, hiszen én tehettem róla, hogy nem tudtam több pontot szerezni.”

Indul a tesztidőszak a MotoGP-ben – egy nagy visszatérő is lesz a sepangi shakedownon

Vasárnap felébred téli álmából a MotoGP: február 5-től 7-ig Sepangban rendezik az úgynevezett shakedown-tesztet, amelyen a jövő hétvégi kollektív gyakorlás előtt a gyártók tesztversenyzői és az újoncok kapnak rendre lehetőséget, hogy bejárassák a motorokat a több hónapos pihenő után. Újoncból viszont csak lesz idén a mezőnyben, a Gas Gas Tech3 színeiben debütáló Moto2-es világbajnok, Augusto Fernandez, így az állandó versenyzők közül egyedül ő vesz részt a háromnapos „kisteszten”.

Az öt gyártó tesztelői között viszont találunk még érdekességeket, mindenekelőtt a KTM-nél. Az osztrák márka ugyanis Mika Kallio és a Jerezben majd szabadkártyásként versenyen is induló Dani Pedrosa mellett motorra ülteti a nemrég leigazolt Jonas Folgert is. A német a kisebb kategóriákban eltöltött közel egy évtized után 2017-ben lépett fel a MotoGP-be, hazai nagydíján szerzett egy második helyezést, ám később kiderült, hogy Gilbert-szindrómát diagnosztizáltak nála, ami kettétörte királykategóriás karrierjét. Azóta teljesített néhány futamot a Moto2-ben, az IDM-ben bajnok lett, valamint feltűnt a Superbike-vb-n is, a MotoGP-s körforgásba viszont most tér vissza a KTM tesztmotorosaként.

motogp-folger-ktm

Ami a többi márkát illeti, náluk a szokásos tesztelők tűnnek fel: a Ducatinál Michele Pirro, a Hondánál Stefan Bradl, az Apriliánál Lorenzo Savadori, a Yamahánál pedig várhatóan a Cal Crutchlow, Katsuyuki Nakasuga, Kohta Nozane trió áll munkába vasárnaptól keddig.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Marko valótlant állított, Verstappen kijavította és tisztázta a helyzetet

Nemrég Dr. Helmut Marko állította ezt egy interjúban adott válaszában, hogy Max Verstappen még a magánrepülőjére is kért egy szimulátort, hogy addig is használhassa, amíg repül. Marko magyarázta is a hírt, úgy fogalmazott, hogy szerinte a hollandnak szüksége van erre az elterelésre, mert ez kapcsolja ki.

A Red Bull pénteki sajtóbeszélgetésén viszont Verstappen tisztázta a helyzetet:

„Szerintem félreértett, ezért mondott repülőt. De nem, nem telepítek szimulátort a repülőre, az abszurd lenne. Azt mondtam, hogy egy szimulátort akarok felállítani a motorhome-ban az európai futamokon, így vezethetek éjszaka is. Ez a hobbim és ez tart élesen” – mondta Verstappen.

f1-redbull-verstappen_1

fotó: Red Bull Content Pool

A szurkolók tervezhetik meg a Red Bull festését három idei F1-es futamra

Különös dolgot jelentett be a Red Bull a pénteki festésbemutatóján: az Amerikai Egyesült Államokban rendezett három idei F1-es futamon speciális dizájnt fog majd használni az autóin, és ráadásul a szurkolók tervezhetik meg ezeket.

A Make Your Mark névre hallgató verseny során bárki küldhet be terveket, a sorban először következő Miami Nagydíjra már most is várják a pályázatokat Christian Hornerék, később pedig az USA Nagydíjra és a Las Vegas-i Nagydíjra is lehet majd tervezni.

A Red Bull csapatfőnöke szerint sokat gondolkodtan ezen a projekten, szerinte izgalmas versenyt rendeznek ezzel a szurkolóknak, a legjobb dizájntervet pedig majd egy több tagból álló testület fogja kiválasztani.

f1-redbull-2023

fotó: Red Bull Content Pool

Már az EA Sports is Max Verstappen támogatói között van

Köztudott, hogy a hollandok kétszeres világbajnoka elképesztően komolyan veszi a szimulátorozást, ráadásul Verstappen a virtuális versenypályákon is sikeresnek mondható. Ez most egy újabb szponzori megállapodást hozott neki a konyhára, miután a Red Bull versenyzője a partnerséget kötött az EA Sports vállalatával, amely az F1 hivatalos játékának kiadásáért is felel. „A barátaimmal való játék pillanataitól kezdve a pályán kívüli versenyhelyzetekig, az EA Sports mindig is az életem része volt, ezért ezt az együttműködést nagyon természetesnek érzem, és büszke vagyok arra, hogy a 2023-as szezonban képviselhetem őket, mert több millió rajongójuk van” – idézte a cég hivatalos közleménye Verstappent. A kontraktus értelmében az EA Sports logója a következő szezonban a versenyző sisakján is feltűnik majd, továbbá közösen új tartalmakat készítenek a jövőben.  

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

EA SPORTS (@easportsinsider) által megosztott bejegyzés

Így szól a Ferrari idei motorja

Ahogy közelednek az autóbemutatók a csapatok egyre többet mutatnak magukból, a motorok beindítása pedig egy fontos esemény, ezért erről igyekeznek a rajongóknak is prezentálni valamit. Most a Ferrarinál is így tettek a csapat maranellói főhadiszállásán, ahol a Formula-1 hivatalos oldalának beszámolója szerint a csapatfőnök, Fred Vasseur, az alelnök Piero Ferrari, valamint a vezérigazgató Benedetto Vigna jelenlétében közel két percig járatták a 675-ös projektszámmal ellátott autójuk erőforrását. A szurkolók számára erről csak az alábbi sejtelmes videó került fel a közösségi oldalaikra, teljes valójában pedig február 14-én láthatjuk először az újdonságot.

Marquez: A három-négy fő esélyes között sem vagyunk ott

Amióta Marc Marquez eltörte a karját a 2020-as szezonnyitó Spanyol Nagydíjon, számára és főleg a Honda számára jórészt csak a küszködés jutott a MotoGP-ben. 2021-ben ugyan nyert három nagydíjat is a spanyol – amiről ő maga mondta el nemrég, hogy máig nem érti, hogyan sikerült neki, miközben a karja továbbra sem volt jó állapotban –, ezt leszámítva azonban a dobogóra is elvétve fért fel akár a nyolcszoros világbajnok, akár a márkatársai. Marquez fizikai problémái mellett egyértelműen irányt vesztett a Honda is az utóbbi pár évben, emiatt pedig a rövidesen 30 évessé váló motoros szerint nem tartoznak a fő esélyesek közé 2023-ban sem:

„Úgy gondolom, hosszú évek óta ez az első alkalom, hogy nem favoritként vágunk neki a szezonnak. Még csak a három-négy fő esélyes között sem vagyunk ott a vb-címet illetően, vagy az én, vagy a Honda helyzete miatt, amely szintén nem a legjobb időszakát éli. Realistának kell lennünk, legalábbis az első versenyeken, különben egymást fogják érni a frusztráló pillanatok” – nyilatkozta Marquez a GQ hasábjai. A spanyolt és a Hondát a jövő hétvégén esedékes sepangi teszten láthatjuk először akcióban idén, a mezőny többi részével együtt, beleértve Marquez új repsolos társát, Joan Mirt is.

motogp-marquez-honda-valencia-2022

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Itt követheted élőben a Red Bull bemutatóját!

A Haas után másodikként a regnáló világbajnok alakulat, a Red Bull Racing tartja meg a maga szezonindító eseményét. A helyszín rendhagyó módon New York, s várhatóan maga az esemény is rendhagyó lesz, hiszen a Formula.hu és a nemzetközi média egybehangzó értesülései szerint is bejelentik a Forddal való együttműködést. Mindenesetre az eseményen várhatóan az idei versenygép, az RB19-es dizájnját is leleplezik – magát az autót aligha –, s jelen lesz Christian Horner csapatfőnök, valamint a két pilóta, a címvédő Max Verstappen és csapattársa, Sergio Perez is.

A bemutató az alábbi videóban lehet élőben nézni majd – a közvetítés elvileg 14:30-kor kezdődik, de maga az esemény várhatóan 15 órakor:

Csapatot vált, de marad a WEC-ben Kubica

Továbbra is az Endurance-világbajnokság LMP2-es kategóriájában láthatjuk versenyezni Robert Kubicát, ám idén már nem a Prema színeit fogja erősíteni (ahol épp egy másik korábbi Formula-1-es, Danyiil Kvjat lesz az egyik pilóta). Az Alfa Romeo F1-es csapatának is búcsút intő lengyel ugyanis visszatér a WRT-hez, amellyel 2021-ben, első sportautós idényében bajnoki címet ünnepelhetett a European Le Mans Seriesben. Érdekesség, hogy Kubicával együtt érkezik a WRT-hez egyik tavalyi csapattársa, Louis Deletraz is – ahogy a lengyel állandó szponzora, az Orlen is. Kubica és Deletraz mellett Rui Andrade alkotja majd a 41-es egységet a WEC futamain.

wec-kubica-lmp2

Kukázzák a dupla pontokat az Indy 500-on

Az IndyCar vezetői bejelentették, hogy a 2023-as szezonban a többi futamon is elérhető mennyiségű pontot osztanak ki a 107. indianapolisi 500 mérföldes versenyen. 2014-től 2022-ig ugyanis dupla pontokat osztottak a legendás viadalon: a győztes 100 egység tett zsebre, míg a többi versenyen csak 50 járt az első helyezettnek. A szervezők azonban úgy ítélték meg, ez aránytalan mértékben sújtotta azokat a versenyzőket és istállókat, akik rosszul szerepeltek az Indy 500-on – annak ellenére, hogy egyébként az említett időszakban egyetlen alkalommal sem lett bajnok a szezon végén az, aki megnyerte a május végi patinás futamot.

2015 és 2019 között amúgy az idényzárón is dupla pontokat osztottak az IndyCarban, ám ez a szabály meglehetősen népszerűtlen volt a szereplők körében, akik úgy érezték, ezzel mesterségesen akarják elhúzni az izgalmakat (érdekesség, hogy ugyanez a szabály az F1-ben egyetlen idényt élt meg még 2014-ben).

indycar-indy500-2022-start

F1-es visszavonulása után is maradhat GPDA-igazgató Vettel?

Bár Sebastian Vettel a 2022-es F1-es idény végén visszavonult a versenyzéstől, korántsem biztos, hogy a pilóták érdekvédelmi szervezetében, a GPDA-ban betöltött igazgatói pozícióból is távozik. Az elnök, Alexander Wurz például úgy tölti be a maga tisztségét, hogy már hosszú évek óta nem állt rajthoz a Formula-1-ben. Most épp az osztrák árulta el a PlanetF1.com lapnak, hogy időt adtak Vettelnek arra, hogy átgondolja, hogy a visszavonulása ellenére továbbra is részt akar-e venni a GPDA munkájában: „A szezon első szakasza során döntünk. Mindannyian időt akarunk adni Sebnek, hogy megfontolja a jövőjét, benne a GPDA-s szerepvállalás esetleges folytatásával.”

Wurz azt is hozzátette, hogy hozzáállásából fakadóan Vettel tökéletesen be tudná tölteni az elnöki posztot, s bármibe is fog, ott fantasztikus munkát végez. „Láthattuk, milyen tüzes és makacs tud lenni az autóban, de a pályán kívül, a sisakot levéve egy remek srác, aki minden szervezet számára hozzáadott értéket jelent. Szerencsések vagyunk vele az F1-nél, és biztos vagyok benne, hogy valamilyen szerepkörben még viszontlátjuk őt, akár csak megfigyelőként vagy a sport nagyköveteként. Biztosan nem lesz ideges attól, ha azt is hozzáteszem, hogy ne ő szokott a leggyorsabban válaszolni a levelekre, de mindent alaposan átrág. Egyszerűen egy top srác.”

f1-vettel-abudhabi-2022-grid

Hangerőt feltekerni: a Haas és az AlphaTauri is beindította az autóját

Ahogy közeledünk az előszezoni teszthez és az azt megelőző bejáratásokhoz – amelyeket filmforgatási napok keretében szokott megejteni a csapatok többsége –, egyre több F1-es alakulat indítja be a motorját és a 2023-as autóját, ami minden konstrukció életében kulcspillanatnak számít. Erről pedig a modern kor követelményeinek megfelelően posztolnak is a közösségi médiában – íme, az utóbbi másfél nap termése az AlphaTauri és a Haas jóvoltából:

Hamilton visszaült az utált F1-es Mercedesébe, pályán a McLaren is

Bár a hivatalos bahreini előszezoni tesztig még három hetet várnunk kell, már ébredezik a téli álmából a Formula-1. A Mercedes például szerdán és csütörtökön a Pirelli tesztprogramjában vett részt a franciaországi Paul Ricard versenypályán: tegnap még George Russell ült a volán mögé, míg csütörtökön Lewis Hamilton jelentkezett munkára. A hétszeres F1-es világbajnok annak ellenére pattant be a W13-asba, hogy a tavalyi szezon küszködései után jelezte: legszívesebben soha többet nem vezetné a pattogós 2022-es konstrukciót.

A Pirelli-teszt egyébként pénteken és szombaton az AlphaTauri részvételével folytatódik, méghozzá vizes pályán, míg az utolsó idény előtti gyakorlásra jövő héten kerül sor Jerezben, ahol a Mercedes mellett az Aston Martin lesz jelen.

 

Mindeközben a barcelonai pálya is F1-es motorhangtól volt hangos a napokban: a katalán helyszínen a McLaren tartott privát tesztet. Előbb Lando Norris, ma pedig Oscar Piastri vezette az MCL35M-et, azaz a két évvel ezelőtti, 2021-es versenygépet – különösen az újonc ausztrál számára lehet rendkívül hasznos minden egyes megtett kilométer.

Jean Alesi lett a francia F1-es pálya új elnöke

Új elnököt nevezett ki a Paul Ricard versenypálya: mostantól Jean Alesi tölti be ezt a szerepkört. Alesi tizenhárom idényen át versenyzett a Formula-1-ben, ez idő alatt egy nagydíjgyőzelmet aratott: a Ferrarival az 1995-ös Kanadai Nagydíjon. A francia expilóta elmondta: gyerekkorában a Le Castellet-i pályán találkozott először az F1-gyel, 1989-ben pedig ott teljesítette első futamát is a száguldó cirkuszban.

A Paul Ricard versenypálya rendezte az elmúlt években a Formula-1-es Francia Nagydíjat, a 2023-as versenynaptárban azonban már nem kapott helyet a futam.

f1-alesi-2022-franciagp

25 éves svájci hölgy az F1 Academy első bejelentett résztvevője

A Formula-1 új, kizárólag nőknek szóló versenysorozatot indít el 2023-tól, amely az F1 Academy nevet kapta – nem a másik formulaautós női széria, a W Series helyett, hanem vele párhuzamosan zajlik majd, alacsonyabb lépcsőfokként. 15 versenyző alkotja a mezőnyt a Formula-2-ből ismert csapatokkal: az ART, a Campos, a Carlin, az MP Motorsport és a Prema három-három autót készítenek fel.

Közülük az ART nevezte meg a mezőny első tagját, a svájci Lena Bühlert. A 25 éves hölgy hétéves korában kezdett gokartozni, aztán BMX-versenyzésre váltott. Az idei negyedik formulaautós szezonja: 2020-ban 15. helyen végzett a spanyol F4-es bajnokságban, 2021-ben 38. lett a Formula Regional Európa-bajnokságon pont nélkül, 2022-ben csak néhány hétvégén szerepelt az európai és ázsiai Regional-szériában. 2023-ban már indult az arab Formula-4-es bajnokság eddigi versenyein, de pontot még nem szerzett. Érdekesség ezzel kapcsolatban, hogy overallján feltűnt a Sauber Akadémia logója, de hivatalos bejelentés nem történt az Alfa Romeo utánpótlásprogramja részéről.

Nem lesz plusz egy csapat az F1-ben – mondja a szkeptikus Montoya

Az elmúlt időszakban a Formula-1 2026-os bővüléséről szólt a szaksajtó – az Andretti–Cadillac mellett a hírek szerint négy másik formáció is fontolgatja a beszállás lehetőségét, Mohammed ben Sulayem FIA-elnök pedig akár 12-13 csapatból álló rajtrácsot is emlegetett. A korábbi versenyző, Juan Pablo Montoya azonban nem hiszi, hogy 20 fő fölé fog emelkedni a létszám.

„Szeretném a rajtrácson látni őket, de nem gondolom, hogy meg fog történni, hacsak nem vásárolnak meg egy másik csapatot. Nem gondolom, hogy plusz csapat lesz” – mondta a Racernek Montoya, az Andrettire célozva. „Ha tényleg elkötelezettek, akkor vesznek egy csapatot, mint az Alpine tette. Ha ragaszkodnak hozzá, hogy új csapatként szálljanak be, nagyon valószínűtlennek tartom, hogy az F1-ben fogjuk látni őket.”

„Úgy kell tenniük, mint az Audi: aki hosszabb ideig aktív akar lenni az F1-ben, az 30-40 százalékos részesedést vásárol egy létező csapatból, opcióval még 20-30-40 százalékra két évvel később, hogy többségi tulajdonrésze legyen. Más esetben nem hiszem, hogy meg fog valósulni. Ismerjük, milyenek a csapatok, hogyan működik ez a játék” – beszélt arról a kolumbiai, mit kellene tennie Andrettiéknek. A Williams és a McLaren egykori versenyzője hozzátette: egy új csapat belépése esetén tíz százalékkal csökkenni fog a képernyőidő, valamint a bevételekből is kevesebbet kapnak az istállók – ezért nem lesz 11. csapat.

Fotó: DPPI

Egy Schumacher már szerepelt a McLarennél

Mick Schumacher a Mercedes mellett a McLarennél is tartalékpilóta lesz 2023-ban. A Schumacher dinasztiának korábban is köze volt már a wokingi csapathoz: édesapja, Michael Schumacher 1995-ben tárgyalt a McLaren-Mercedesszel a lehetséges csapatváltásról, de végül a Ferrarihoz igazolt a Benettontól.

Mick nagybátyja, Ralf Schumacher azonban ténylegesen vezette is a McLarent. A tesztre 1996 augusztusában került sor, Silverstone-ban. Az akkori sajtóbeszámolók alapján a Formula Nippon széria bajnokesélyese felkapott volt a csapatok között, menedzsere, Willi Weber a McLaren mellett a Benetton, Ligier és Jordan istállóval is tárgyalt. Egy hónappal később Schumacher Eddie Jordan csapatával írt alá hároméves szerződést.

Először a pályán idén a Mercedes – Russell tesztelt szerdán

A múlt héten Fioranóban Ferrarit tesztelő Carlos Sainz és Charles Leclerc után újabb topversenyző tette meg első idei köreit: a versenynaptárból kikerülő Paul Ricard-on George Russell vezette a Mercedes tavalyi konstrukcióját, a W13-at. Franciaországban Pirelli-teszt zajlik, a fiatal brit a gyártó száraz pályás abroncsaival gyűjtött adatokat még a szezonkezdet előtt.

A teszt egész héten zajlik Le Castellet-ben, csütörtökön Lewis Hamilton kerül sorra, pénteken és szombaton pedig az AlphaTaurié lesz a pálya, a csapat az esőgumikon köröz majd. Jövő héten kedden és szerdán pedig Jerezben tesztel szintén a Mercedes az Aston Martinnal – a zöldeknél Fernando Alonso szereplése várható. Mivel a hivatalos tesztelés csupán három nap lesz Bahreinben, a csapatok igyekeznek minden lehetőséget megragadni, hogy az állandó versenyzőknek biztosítsanak pályaidőt.

„Koncentráljunk a sportra” – így látja a Ben Sulayem-ügyet a Ferrari új F1-es főnöke

Túlzás nélkül lehet állítani, hogy forr a levegő az elmúlt hetekben Mohammed ben Sulayem, az FIA elnöke körül. Egyre egyértelműen kirajzolódik, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség bő egy éve hivatalban lévő vezetője és a Formula-1 között feszültség húzódik: ez leginkább a szaúdi felvásárlás pletykája kapcsán tett megnyilvánulásokban mutatkozott meg. Ha pedig mindez nem lenne elegendő, Ben Sulayem még egy két évtizeddel ezelőtti szexista megjegyzése miatt is a rivaldafénybe került, de egy emberi jogi szervezet is célkeresztjébe vette őt.

Mindezek ellenére Frederic Vasseur, a Ferrari nemrég munkába állt új F1-es csapatfőnöke úgy véli, hogy amint elindul a versenyszezon, csillapodni fognak a kedélyek az FIA-elnök botrányai kapcsán: „Meggyőződésem, hogy amint kigurulnak az autók a pályára, ez némileg háttérbe fog szorulni a hírekben. Nyilvánvalóan lesznek megbeszélések, de mint mindig, most is remélem, hogy képesek leszünk a sportra koncentrálni” – mondta el Vasseur.

f1-vasseur-bensulayem-2022