WEC: Két század döntött a pole-ról a Toyoták között
https://formula.hu/parc-ferme/33474
Fujiban folytatódik a hétvégén az Endurance-világbajnokság szezonja, 2019 óta először látogat Japánba a WEC mezőnye. A szombati időmérőn a hazai pályán szereplő Toyoták diadalmaskodtak: Kamui Kobayashi 1:29,234-es köre révén a #7-es egység hódította el a pole-pozíciót, mindössze két századdal felülmúlva a Brendon Hartley vezette testvérautót. A világbajnoki összetettet vezető Alpine-nak be kellett érnie a harmadik hellyel, bár Matthieu Vaxiviere is alig két tizedre volt az éllovas Toyotától. A második versenyét teljesítő Peugeot a negyedik és ötödik helyekre kvalifikált a Hypercar kategória mezőnyében.
Az LMP2-ben a pontversenyben élen álló Jota először szerzett pole-t idén Antonio Felix da Costának köszönhetően, megelőzve az AF Corsét és a WRT-t. A GTE Próban Porsche–Ferrari sorminta alakult ki: a leggyorsabb a #92-es Porschét terelgető Michael Christensen volt. Ami pedig a GTE Am géposztályt illeti, ott Ben Keating az idény során már harmadszor gyűjtött be rajtelsőséget a TF Sport Aston Martinja számára. A Fuji 6 órás verseny itthoni idő szerint vasárnap hajnali 4 órakor startol.
Alonso egyetlen dolgot tart még a fejében az F1-en kívül
https://formula.hu/parc-ferme/37742
Egyetlen olyan esemény van, amin Fernando Alonso még szeretne egyszer rajthoz állni az F1-en kívül: a Dakar Rali. Ezt válaszolta arra a kérdésre az F1-es szerződéshosszabbítása kapcsán tartott sajtóbeszélgetésen, hogy vannak-e egyéb tervei a száguldó cirkuszon kívül.
„Jelenleg nem, most szuperfókuszált vagyok az F1-re és csak az jár a fejemben. De szinte 100%-ra mondom, hogy meg fogom próbálni a Dakart, majd a jövőben, amikor befejezem az F1-et. Ez is ott van a fejemben” – erősítette meg ismét korábbi kijelentését, hogy az egy Dakar-próbálkozás nem volt elég számára.
F1-es karrierje után is maradhat az Astonnál Alonso
https://formula.hu/parc-ferme/37741
Egyértelmű utalást tett arra a kétszeres F1-es világbajnok, hogy az Astonnal kötött megállapodása eddigi pályafutása leghosszabb kontraktusa, ami nem lehet igaz, ha csak a kétéves versenyzői szerződést értené alatta.
Mint mondta, a pályafutása után is maradhat az istállónál, méghozzá sok-sok évig, de nem tért ki pontosan arra, hogy milyen pozícióban. Ahogy fogalmazott, hogy bő 25 éves versenyzői tapasztalatával tudja segíteni az Astont, és ez a szerepkör is motiválja a folytatásra. Konkrét kérdésre is inkább csak körbefogalmazta a témát, és annyit árult el, hogy 2026-ig biztosan vezet, de utána is sok-sok évig maradhat a márkával...
Videó: Drónfelvételen az Aston Martin egyre bővülő F1-es kampusza
https://formula.hu/parc-ferme/37740
Folyamatosak a fejlesztések az Aston Martin Formula-1-es alakulatánál. Tavaly már átadták a technológiai kampusz első silverstone-i épületét, az idei AMR24-est már ott is fejlesztették építették. Ám ezzel még nincs vége a munkálatoknak, épül a kettes és hármas számú létesítmény, többek között egy vadonatúj szélcsatornával. Az Aston egy felvételt is megosztott minderről:
Vettel lenyűgözte a Porschét, de még nincs döntés Le Mans-ról
https://formula.hu/parc-ferme/37739
Sebastian Vettel néhány hete a Motorland Aragon versenypályán tesztelte a Porsche endurance-világbajnoki hypercarját. Az F1-ből 2022 végén visszavonult német mosolyogva szállt ki az autóból, ám úgy nyilatkozott, egyelőre nem tudja, lesz-e a dolognak folytatása. Mindenesetre Urs Kuratle, a Porsche gyári versenyigazgatója lenyűgözve beszélt Vettelről:
„Sebastiannak nyilván nem kell bizonyítania, hogy tud autót vezetni. Volt benne egy bizonyos fokú tisztelet az ismeretlen autó irányába, de remekül kezelte” – nyilatkozta a Motorsport-Totalnak a szakember, aki a BMW Saubernél annak idején dolgozott már együtt Vettellel: „Ő még mindig ugyanaz a Sebastian, aki nagyon beleássa magát a dolgokba. Rendkívül üdítő volt hallani a benyomásait. Még egy négyszeres F1-es világbajnoknak is sok újdonsággal kellett megbirkóznia: egy új csapattal és egy eléggé összetett autóval. De rendkívül jól elsajátította ezeket.”
A német pilóta az elmúlt hetekben már sejtelmesebben nyilatkozott egy esetleges visszatérésről, akár az F1 irányába is. Ez utóbbiról Kuratle is a sajtóból értesült, ami pedig a Porschével való esetleges Le Mans-i indulást illeti – ahol a harmadik gyári egységből még hiányzik két versenyző –, így nyilatkozott: „Semmi sincs eldöntve annak kapcsán, mit fog tenni, mikor fog vezetni vagy fog-e egyáltalán nálunk versenyezni a jövőben. Ez csak a következő néhány napban vagy hétben válik világossá. Még csak dátum sincs arra, mikor döntjük el, hogy mit, hogyan és hol fog vezetni.”
Honfitársa szerint Hülkenbergnek váltani kell
https://formula.hu/parc-ferme/37738
Ralf Schumacher, a német Sky riportereként tevékenykedő korábbi F1-es versenyző úgy véli, Nico Hülkenberg számára elérkezett a távozás ideje a Haastól.
Hülkenberg azon versenyzők közé tartozik, akiknek a jelenlegi szerződése lejár a 2024-es szezon végén, Ralf Schumacher pedig így felelt arra a kérdésre, hogy 36 éves honfitársának maradnia kellene-e jelenlegi csapatával: „Nem, határozottan nem. A Haas egy nagyszerű csapat, jobb eredményeket fognak elérni, ám az istálló felépítése nem a jövőre fókuszál. Egyszerűen nem foglalkoznak eleget a hosszútávú tervek kialakításával.”
„Invesztálni kellene a csapatba, ám ez nem fog megtörténni, mert Gene Haas tulajdonosnak egyéb ötletei vannak. Ez egy remek kis csapat az olyan újoncok számára mint például Oliver Bearman” – tette hozzá Ralf.
Ecclestone volt a nyertese a Perez és Horner közötti fogadásnak
https://formula.hu/parc-ferme/37736
A hétvégi F1-es Japán Nagydíj időmérőjének végén Sergio Perez rádiózásából már kiderült, hogy a kvalifikációt megelőzően kötött egy fogadást a Red Bull csapatfőnökével arról, hogy az első sorba tudja-e magát kvalifikálni. Ez sikerült a mexikóinak – csaknem egy év után először –, ráadásul mindössze 66 ezreddel maradt el a pole-pozíciós csapattársától, Max Verstappentől. Ezzel Perez megnyerte a fogadást – ám a pénz nem sokáig maradt nála, mint azt Horner a hétvége után elárulta:
„Fogadtam vele annak kapcsán, hogy az első sorba kvalifikál-e, mert eddig a legjobb eredménye egy negyedik rajthely volt itt. Aztán valahogy megnyerte a fogadást, és mondta, hogy pontosan ugyanennyi pénzzel tartozott Bernie Ecclestone-nak. Úgyhogy tovább is adta Bernie-nek, így ő volt Checo első soros rajtjának a nyertese. Úgyhogy a drága öreg Bernie még mindig pénzt keres úgy, hogy már itt sincs!” – viccelődött Horner, akit a Motorsport idézett.
Halálos baleset Barcelonában: saját kamionja ütötte el a csapatmenedzsert
https://formula.hu/parc-ferme/37737
Tragédia történt még kedden az F1-es Spanyol Nagydíjaknak is otthont adó Circuit de Barcelona-Catalunya versenypályán. A hétvégén itt rendezik majd a European Le Mans Series és a Michelin Le Mans Cup évadnyitóját. Az incidens utóbbi paddockjában történt az előkészületek során: a Proton Huber Competition csapatmenedzserét, Gerhard Freundorfert a saját csapatkamionja ütötte el. Az ELMS közleménye szerint a pálya orvosi csapata gyorsan ellátta őt, de sajnos Freundorfer belehalt a sérüléseibe.
F2-es és F3-as csapatot is indítana az Andretti
https://formula.hu/parc-ferme/37735
Továbbra is gőzerővel készül az elutasítása ellenére a Formula-es csatlakozásra az Andretti Global: szerdán hivatalosan is megnyitott az új silverstone-i bázisuk. Az új létesítmény mindenekelőtt a reménybeli F1-es gárdát szolgálná ki, ám mint azt Michael Andretti a Motorsport.com szakportál hasábjain elárulta: további terveik is vannak a terjeszkedésre, mindenekelőtt a száguldó cirkusz nevelőszériái felé.
„Ezek a létesítmények elsősorban a Formula-1-et fogják szolgálni. Viszont szeretnénk elkezdeni áthozni és integrálni a Formula-E-csapatunkat. A célunk, hogy legyen egy F2-es és F3-as alakulatunk is, segítve az F1-es istállót, aztán pedig talán még egy WEC-csapatunk is. Úgyhogy ezt szeretnénk az európai versenyközpontunkká tenni” – jelentette ki a csapattulajdonos.
Andretti azt is elmondta, hogy ezáltal szeretnének lehetőséget biztosítani a fiatal amerikai tehetségeknek, de nem csak róluk szólna az F2-F3-as projekt: „Nemcsak az amerikai pilótákról van szó, de jó ranglétrát fog jelenteni számukra. Így is a világ legnagyobb tehetségeit fogjuk keresni, viszont fair esélyt fog kínálni egy amerikainak, mert általában amikor egy amerikai idejön, nem ugyanúgy kezelik őket” – mutatott rá. Andrettiék hozzátették: a két utánpótlás-sorozatban való részvételük nagyban függ attól, hogy az F1-es jelentkezésüket végül mégis elfogadják-e.
Az Audi és az Aston Martin is sietteti az F1-es pilótapiacot
https://formula.hu/parc-ferme/37734
Legalábbis erre tett utalást dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója, amikor a sajtó az energiaitalosok 2025-ös pilótafelállásáról kérdezte.
„Az F1-es pilótapiac felrobbant áprilisban, pedig ilyenkor még általában senki sem beszél erről. nevetséges, de mi nem fogunk beleugrani ebbe a játékba, inkább várunk és figyelünk, majd csak később fogunk döntést hozni. Nem tudom, hogy mi történik, hallom, hogy az Audi nyomást gyakorol és nagyon hamar szeretne választ kapni Carlos Sainztól, de az egy kicsit furcsa, hogy egy újonnan érkező szereplő generálja a nyomást a pilótapiacra. Úgy hallom, hogy az Aston Martin is több irányba gyakorol nyomást. A Red Bulltól viszont nem fogunk ilyenről hallani a szezon közepéig” – mondta Marko.
Az F1-es pilótapiac híreiről a legfrissebb Pitwallban beszéltünk többet:
Újabb helyszín jelentkezett be az F1-nél
https://formula.hu/parc-ferme/37733
Dél-Korea visszatérne az F1-be, ráadásul egy teljesen új helyszínnel lennének jelen a száguldó cirkusz körforgásában.
A kelet-ázsiai országban 2010 és 2013 között már rendeztek F1-es versenyeket, a Szöultól 400 km-re fekvő yeongami pálya (Korea International Circuit) azonban négy futamot követően kikerült a versenynaptárból.
Amennyiben Dél-Korea ismét helyet kap az F1-ben, Incheon városa rendezhet futamot egy utcai pályán, Yoo Jeong-bok, a város polgármestere pedig a Japán Nagydíj alatt már értesítette terveiről Stefano Domenicalit, az F1 vezérigazgatóját.
„F1-es futam rendezéséhez Incheon a legjobb helyszín Dél-Koreában” – mondta Yoo Jeong-bok polgármester a Yonhap News-nak.
Yoo Jeong-bok kiemelte, hogy Incheon infrastruktúrája kiemelkedő, a város nagyon könnyen megközelíthető, illetve számos luxus szálláshely van a környéken, mely szerinte hozzájárulhat ahhoz, hogy F1-es versenyt rendezzenek a közeljövőben. Amennyiben a tárgyalások pozitívan zajlanak, az új városi pálya 2026-ban vagy 2027-ben debütálhat a Formula 1-ben. Incheon egyébként 2,6 millió lakosával Dél-Korea harmadik legnépesebb városa.
Marko: Tsunoda Verstappen szintjét hozta
https://formula.hu/parc-ferme/37732
Nagyon magasra értékeli Yuki Tsunoda formáját dr. Helmut Marko: a Red Bull tanácsadója összességében az egész szezonra jó osztályzatot ad a japánnak, most pedig megfogalmazott egy olyan összehasonlítást, amelyre talán minden F1-es pilóta vágyik:
„Yuki hétvégéje szemmagasságban volt Maxéval, Alonsóéval. Hibátlan volt, szuper teljesítményt nyújtott nyomás alatt a hazai futamán. Szenzációsan jól rajtolt, az előzései voltak a nap manőverei. A nézők a föld felett jártak ettől” – örvendezett Tsunodának Marko.
Csatlakozik az IndyCar mezőnyéhez az egyik legsikeresebb utánpótláscsapat
https://formula.hu/parc-ferme/37731
Komoly bejelentést tett kedden a Prema Racing: 2025-től rajthoz állnak az IndyCarban is! Az elsősorban az utánpótlás-sorozatokban elért eredményeiről ismert alakulat a bejelentés értelmében kétautós istállóként érkezik meg a tengerentúli bajnokságba, autóikat pedig Chevrolet-motor hajtja majd.
A Prema a Formula-2-ben és a Formula-3-ban is az egyik legjobb és legsikeresebb csapatnak számít, több későbbi F1-es pilóta is náluk szerepelt vagy ért el akár bajnoki címeket velük. Jelenleg is annak kapcsán vannak fókuszban, hogy Oliver Bearman és Andrea Kimi Antonelli személyében náluk versenyez az a két fiatal tehetség, akik legjobb eséllyel köthetnek ki rövid távon a Formula-1-es mezőnyben a feltörekvő ifjoncok közül.
Rene Rosin csapatfőnök a The Race szaklapnak amúgy elmondta, hogy az IndyCar-gárda külön független entitásként fog működni – a központjuk is Indianában lesz –, de arra nyitottak, hogy ha egy versenyző megfelel az ottani elvárásoknak, akár az F2-ből átemeljék az amerikai sorozatba. A Racer információi szerint amúgy egy IndyCar-veteránnal és egy fiatal tehetséggel képzelik el a 2025-ös felállásukat.
Félbeszakította a Hamiltonról szóló kérdést a Ferrari főnöke
https://formula.hu/parc-ferme/37730
Nagyon úgy fest, hogy azok után, hogy február elején hivatalossá vált, hogy Lewis Hamilton 2025-től átigazol a Ferrarihoz, a feleknél kezd betelni a pohár azzal, hogy minden versenyhétvégén előkerül kérdésként a téma. Hamilton például a számára mindössze kilencedik hellyel záruló Japán Nagydíj után hagyott faképnél egy újságírót „Jobb kérdésed nincs?” válasszal, amikor arról érdeklődött, hogy várja-e már, hogy átüljön a szemlátomást sokkal gyorsabb Ferrariba.
Viszont a jelek szerint a Scuderia F1-es csapatfőnöke, Frederic Vasseur is unja már ezt a kérdéskört. Ugyanis mikor Carlos Sainz suzukai dobogós helyezése után az egyik újságíró úgy kezdte a kérdését, hogy „egy alternatív valóságban, ahol nem igazoltátok le Lewist…”, Vasseur félbeszakította őt: „Minden hétvégén megkapjuk ugyanazokat a kérdéseket. Másold és illeszd be ide a válaszomat a múlt hétről. Kérem a következőt!” – zárta rövidre a témát a Ferrari-főnök.
„Igazán fair volt” – Wolff Hamiltont méltatta
https://formula.hu/parc-ferme/37729
Nem indult jól Lewis Hamilton számára a Formula-1-es Japán Nagydíj az újraindítást követően: az első kanyarokban összeért Charles Leclerc-rel, aminek következtében megsérült az első szárnyvéglapja az autóján. Emiatt a tempója is visszaesett, a csapattárs George Russell pedig megérkezett rá, így egy pont után Hamilton a rádión maga ajánlotta fel, hogy elengedi a gyorsabb honfitársát, amit aztán végül nem sokkal később meg is tett.
Russell a leintésnél végül két helyezéssel előzte Hamiltont (hetedik és kilencedik helyezés), akinek a fair hozzáállását dicsérte a Mercedes F1-es csapatfőnöke, Toto Wolff a Channel 4-nek nyilatkozva: „Ez rendkívüli fair play volt a részéről. Nem volt persze olyan, mintha egy dobogós pozíciót adott volna fel, de tényleg próbálta megérteni, hogy miért nem volt gyors a futam azon szakaszában.”
F1: A franciáknak is tennie kell a Francia Nagydíjért
https://formula.hu/parc-ferme/37727
A Canal Plus kamerái előtt a francia autósport élő legendája, Jean Alesi arról kérdezte Stefano Domenicalit, az F1 első emberét, hogy milyen esélyei lehetnek a sportág őshazájának visszakerülni a száguldó cirkusz versenynaptárába. Az olasz sportvezető válaszában hangsúlyozta, hogy nem elegendő, ha az F1 szeretné újra feléleszteni a Francia Nagydíjat, ehhez arra is szükség van, hogy az ország vezetése megtegye az ehhez szükséges lépéseket:
„Egy házassághoz legalább két ember egyetértése szükséges. Épp ezért arra van szükségünk, hogy meglegyen az érdeklődés Franciaország részéről, és hogy az ország megértse, hogy ha ma F1-es nagydíjat akarsz rendezni, akkor jelentős befektetésre van szükséged” – mondta Domenicali, aki a hétvégi futam helyszínét, Japánt hozta fel pozitív példaként:
„Úgy gondolom, hogy ezt központi szinten, a kormánnyal közösen meg lehet szervezni. Amikor például ide jövünk, itt van a miniszterelnök, aztán az összes többi ember, akik részt vesznek az F1-es projektben. Mert az F1 egy lehetőség arra, hogy egy ország az egész világnak megmutathassa magát.”
Mazepin tudja, hogy nevetséges, de hisz a visszatérésben
https://formula.hu/parc-ferme/37728
Az Európai Unió Bíróságának Törvényszéke nemrég megsemmisítette a Nyikita Mazepinnel szembeni szankciókat, így a legutóbb az ázsiai Le Mans-sorozatban induló orosz pilóta számára már nincs elvi akadálya annak, hogy bármilyen európai szériában részt vegyen. Az orosz RBC magazinnak nyilatkozva a most 25 éves versenyző üdvözölte a döntést: „Az eljárás nagyon hosszú volt, de nagyon fontos volt számomra. Tizennyolc évig dolgoztam azért, hogy bekerüljek az F1-be. A második szezonomra készültem, s nagy elvárásokat támasztottunk vele szemben, de olyan szankciókat szabtak ki, amelyek megakadályozták a folytatást. Nagyon örülök a bíróság ítéletének, most már csak a végrehajtásra kell várnunk.”
Amikor arról kérdezték, milyennek látja az F1-be való visszatérés esélyeit, Mazepin így felelt: „Természetesen a bírósági döntés után az esélyek drámaian megnőttek, de nem olyan egyszerű visszatérni az F1-be. Nehéz odajutni, és még nehezebb visszajutni. De amikor elkezdtük a tárgyalást, szinte senki sem hitt a sikerben. Szóval, bármilyen abszurdnak és nevetségesnek is hangzik most, én hiszek abban, hogy a Formula–1-be való visszatérésem is lehetséges.”
„Számíthatok-e további nehézségekre? Természetesen” – folytatta Mazepin. „Az élet folyamatosan tartogat pozitív és negatív meglepetéseket egyaránt. Tudom, hogy ez nem lesz könnyű. Rengeteg ember van az F1-ben és azon kívül is, akik megértik ezt a helyzetet, és támogató szavakat írtak nekem. Nemrég töltöttem be a 25. életévemet. Hiszem, hogy még sokáig eredményes tudok lenni ebben a sportban, eltökélt szándékom, hogy ezt megvalósítsam. Ezért minden problémát hideg fejjel fogok megoldani, ahogyan azt az elmúlt két évben is tettem.”
„Talán kizárnak a bajnokságból!” – Alonso a DRS-trükkről
https://formula.hu/parc-ferme/37726
A vasárnapi F1-es Japán Nagydíj hajrájában George Russell támadta Oscar Piastrit, aki előtt nem sokkal haladt Fernando Alonso. Bár a csata kapcsán főként Russell és Piastri sikánnál történt incidense maradhatott meg az emlékezetünkben, de mint arra Piastri is utalt: a harcba beleszólt olyan szempontból Alonso is, hogy rendre DRS-távolságon belülre engedte magához, hogy az ausztrál is nyitott hátsó szárnnyal védekezhessen a Mercedes ellen – azaz ugyanazt a taktikát követte a spanyol, mint ami tavaly Carlos Sainznak Szingapúrban győzelmet eredményezett.
A két héttel ezelőtt Alonso „játszmázásának” folyományaként balesetet szenvedő Russell is „okos húzásnak” nevezte a kétszeres F1-es világbajnok taktikáját, míg az Aston Martin versenyzője maga is pikírt utalást tett a melbourne-i büntetésére, amikor a DAZN kamerái előtt erről kérdezték: „Nem tudom, mit mondjak azok után, ami Ausztráliában történt. Talán kizárnak a bajnokság hátralévő részéről!” – mondta Alonso. „Piastrit közel tartottam, így védekeztem Russell ellen. Csökkentettem az akkumulátorszintet az egyenesek végén, hogy Piastri egy másodpercen belül tudjon hozzám közeledni. Azt hiszem, Carlos is ezt csinálta tavaly Szingapúrban, úgyhogy ez egy megszokott dolog, amit csinálunk minden versenyen.”
Stroll panaszkodott, de nem az egyenesbeli tempó hiányzott az Astonnál
https://formula.hu/parc-ferme/37725
Küzdelmes versenyt teljesített az F1-es Japán Nagydíjon, akinek a gyenge időmérő után a 16. helyről kellett előreverekednie magát a vasárnapi futamon. Ezt részben meg is tette, hiszen a 12. pozícióban intették le, viszont a futam egy pontján, amikor épp Yuki Tsunodával vívott, a rádión az egyenesbeli tempóra panaszkodott: „Hihetetlen, mennyire rossz a tempónk az egyenesben, ember! Mintha másik kategóriában mennénk!” – üzente a kanadai.
Az Aston Martinnak tavaly valóban egyik gyengesége volt az egyenesbeli hatékonyság, ám éppen ezért ezt igyekeztek kiküszöbölni az AMR24-essel, és mint azt Mike Krack csapatvezető a futam után elárulta, ezúttal nem is a motorerőből vagy a nagy légellenállásból adódott Stroll lassúsága, hanem abból, hogy a riválisok jobb gumikon voltak éppen:
„Láthatjuk, hogy a teljes mezőnyben kicsik a különbségek az egyenesbeli teljesítmény terén. Viszont a futam különböző szakaszaiban eltérő a gumik állapota, és ezáltal másmilyenek a kanyarból való kigyorsítások is” – magyarázta Krack a Motorsport hasábjain. „Úgy vélem, számos megjegyzés ilyen helyzetekből adódik. Ha csak a motorerőt érintő adatokat nézzük, az összes autó nagyon-nagyon hasonló. Viszont a verseny egyes szakaszaiban 10-12-15 környi különbségek is lehetnek a gumik között, és akkor teljesen másképp gyorsítasz ki.”
Javítható-e Albon suzukai karosszériája?
https://formula.hu/parc-ferme/37724
Két nagydíjhétvégén belül a harmadik jelentős balesetet könyvelhette el a Williams a Formula-1-ben. Ausztráliában Alexander Albon úgy összetörte a saját karosszériáját, hogy azt a helyszínen nem is lehetett megjavítania, így mivel a grove-i gárdának egyelőre nincs tartalékja belőle, a brit-thai pilóta átült Logan Sargeant autójába, majd most pénteken az amerikai csapódott a falnak Albon megjavított alvázával. Akkor megúszta a sérülést a karosszéria, vasárnap viszont az F1-es Japán Nagydíj rajtja után ismét Albon találta a falban magát a Daniel Ricciardóval történt, versenybalesetnek minősített incidens következtében. Vajon most mi a helyzet a karosszériával?
„Úgy fest, teljesen véletlenül ismét a jobb eleje szedett össze sérülést. Meglátjuk, mennyire vészes a helyzet. Nekem javíthatónak tűnik, de ezt a képek alapján mondom csak” – vázolta a helyzetet röviden James Vowles csapatfőnök. Vowles optimista tehát, hogy javítható Albon karosszériája, és azt a gyárba visszajuttatva és ott megszerelve időben el is tudják juttatni a szűk két hét múlva esedékes Kínai Nagydíjra.
Viszont azt sem tagadta, hogy ezek a balesetek a pótalkatrészek sürgős gyártása miatt hosszabb távon a fejlesztési ütemükre és ezáltal a teljesítményükre is hatással vannak: „Ennek végső soron a teljesítményre is hatása lesz, mivel nem tudunk annyi fejlesztést hozni, hiszen az autókra felrakottak összetörtek, és nem tudjuk egyből elkészíteni a tartalékokat. Reméljük, néhányat újra tudunk hasznosítani belőlük, de nagyjából elszállltak.”
Leclerc az egyetlen fecske és a szivárvány összes színe – az F1-es Japán Nagydíj változatos stratégiái
https://formula.hu/parc-ferme/37723
Ahogy arra előzetesen is számítani lehetett a tavaszi hűvösebb időjárás, valamint a suzukai pálya nem épp gumikímélő aszfaltjának kölcsönhatásából adódóan, igen változatosan alakultak a stratégiák a vasárnapi Formula-1-es Japán Nagydíjon. A győztes taktikának a kétcserés (itt a számoknál figyelmen kívül hagyjuk az első körös piros zászlós megszakítás során történt esetleg váltásokat) taktika bizonyult közepes-közepes-kemény leosztásban: a három dobogós, Max Verstappen, Sergio Perez és Carlos Sainz egyaránt ezt alkalmazta.
Mögöttük viszont az a Charles Leclerc végzett negyedikként, aki a mezőnyben egyedüliként teljesítette egyetlen kiállással az 53 körös távot: a monacói a nyolcadik helyről tört előre a közepes-kemény felosztású taktikájával, amellyel egyébként bizonyította, hogy a Ferrari valóban előrelépett idén a gumikezelés tekintetében. Másik végletet szintúgy láthattunk a mezőnyben, Lance Stroll és Logan Sargeant ugyanis háromszor cserélt kereket – jóllehet, utóbbinál a végső kiállás kényszerű volt a sóderágyban tett látogatása miatt. A gumiválasztás változatosságot egyébként jól mutatja, hogy mint az a Pirelli lenti grafikáján is látszik, többeknél mindhárom keverék előkerült a Japán Nagydíjon: közülük Fernando Alonso szerepelt a legjobban a hatodik helyével az Aston Martinnal.