Kettős francia diadal az F3-ban, csapattárs ütközött Tóth Lászlónak
https://formula.hu/parc-ferme/32794
A Formula-3-asok első versenye nyitotta a szombati programot Silverstone-ban. A Brad Benavides lassan csordogáló autója miatt elrendelt második felvezető kör után Reece Ushijima várhatta a pole-ból a piros lámpák kialvását, a startot azonban a mellőle induló Victor Martins kapta el a legjobban, így az élre állt. A brit színekben szereplő pilóta ugyanakkor nem hagyta ellógni a bajnokság éllovasát: meg is indult a csata közöttük, aminek köszönhetően Isack Hadjar is felért rájuk – sőt, hamarosan meg is előzte Ushijimát.
A 10. körben képernyőre került Tóth László is, de nem jó okból: a csapattársa, Zdenek Chovanec koccant neki, s mivel ő a pályán ragadt (de a magyar is csak a bokszig jutott), beküldték a safety cart. Az újraindítást követően Hadjar tapadt honfitársára, az utolsó előtti körben pedig el is ment Martins mellett. Hadjar pedig már nem hibázott utána, így megszerezte idei második sprintversenyes győzelmét, amivel felzárkózott harmadiknak az összetett pontversenyben. Martins és Ushijima még a dobogón (utóbbi első alkalommal), az összetettben második Roman Stanek a hatodik pozícióban látta meg a kockás zászlót.

Elhunyt Jochen Mass, egykori F1-es futamgyőztes és Le Mans-győztes pilóta
https://formula.hu/parc-ferme/39314
Vasárnap 78 éves korában elhunyt Jochen Mass, aki 105 nagydíjon állt rajthoz a Formula–1-ben, és egy futamot nyert, a világbajnokságban pedig háromszor végzett az első tíz között. A német versenyző karrierje legnagyobb sikerét 1989-ben érte el, amikor a Sauber Mercedes csapatával megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt. A Formula–1 nevében Stefano Domenicali így búcsúzott tőle:
„Mély szomorúsággal értesültem róla, hogy barátom, Jochen Mass elhunyt. Rendkívüli életet élt, mindig a sportágunk középpontjában, és csodálatos ember volt, aki élvezte az életet és szerette a Formula–1-et. Mindazok, akik ismerték és csodálták őt, szeretettel fognak rá emlékezni. Gondolataink és imáink most a családjával és barátaival vannak ebben a rendkívül szomorú időszakban.”
Legyen neki könnyű a föld.

Fotó: F1 Media
Ítéletidő van Miamiban, borul a napi program
https://formula.hu/parc-ferme/39313
A szombati naphoz hasonlóan az időjárás ma is beleszól az F1-es Miami Nagydíj programjába: a szakadó eső miatt a száguldó cirkuszt betétprogramként elkísérő F1 Academy versenyét nem tudták elkezdeni a terv szerint, sem a látási, sem a pályaviszonyok nem voltak alkalmasak erre, így néhány safety car mögött megtett kör után megszakították a céltalan körözgetést.
Nem sokkal később jelezték, hogy mivel elállni látszik az eső, hamarosan megkezdik a futamot, de percekkel a tervezett újrarajt előtt egy váratlan közlés érkezett a versenyirányítástól, miszerint nem fogják megkezdeni a futamot.
Az előrejelzések alapján a következő órákban is minden esély megvan a hasonló viharok érkezésére, így arra senki ne vegyen mérget, hogy éjfél előtt ágyba kerülhet, ha szeretné végignézni a Miami Nagydíjat. A rend kedvéért jegyezzük meg: a nap magyar idő szerint pár perccel hajnali kettő óra előtt megy le, azaz van némi mozgástere a versenyirányításnak, ha halasztani kell a rajtot.

Monacói FE: Rowland elhúzott, Buemi közel hat év után nyert újra
https://formula.hu/parc-ferme/39312
A hétvégén Monacóban versenyzett a Formula-E mezőnye, méghozzá ezúttal két versenyt is rendeztek a hercegség legendás utcáin. A szombati versenyen a bajnokságot is vezető Oliver Rowland taktikázott a legjobban, így a Nissan pilótája idei harmadik győzelmét aratta, míg mögötte két korábbi világbajnok, Nyck de Vries és Jake Dennis futott be a dobogós helyeken.
A vasárnapi viadalra vizes pályán került sor, ahol Rowland akár duplázhatott is volna, de végül Sebastien Buemi diadalmaskodott: az Envision Jaguar versenyzője a 2019-es New York-i évadzáró óta először, azaz csaknem hat év után nyert ismét futamot a Formula-E-ben, 14. sikerével ráadásul ismét egyedüli rekorder az elektromos szériában. Rowland lett a második, Nick Cassidy a harmadik, előbbi pedig ezzel tetemes, 48 pontos előnybe került a vb-összetettben a szombaton kieső, vasárnap negyedik Antonio Felix da Costával szemben, aki egyetlen ponttal előzi porschés csapattársát, a Monacóban hatodik és hetedik helyezéseket gyűjtő Pascal Wehrleint.

A szombati futam végeredménye:
| 1. | Oliver Rowland | Nissan | |
| 2. | Nyck de Vries | Mahindra | 2.116 |
| 3. | Jake Dennis | Andretti | 7.523 |
| 4. | Edoardo Mortara | Mahindra | 11.375 |
| 5. | Nico Mueller | Andretti | 11.531 |
| 6. | Pascal Wehrlein | Porsche | 11.887 |
| 7. | Dan Ticktum | Cupra Kiro | 12.731 |
| 8. | Robin Frijns | Envision | 14.848 |
| 9. | Stoffel Vandoorne | Maserati | 16.306 |
| 10. | Max Günther | DS Penske | 16.340 |
| 11. | Sam Bird | McLaren | 16.683 |
| 12. | Jean-Éric Vergne | DS Penske | 17.579 |
| 13. | Lucas di Grassi | Lola | 18.105 |
| 14. | Norman Nato | Nissan | 18.129 |
| 15. | Taylor Barnard | McLaren | 20.913 |
| 16. | Jake Hughes | Maserati | 26.274 |
| 17. | David Beckmann | Cupra Kiro | 53.761 |
| 18. | Nick Cassidy | Jaguar | 57.435 |
| 19. | Sébastien Buemi | Envision | 1'06.542 |
| 20. | Mitch Evans | Jaguar | 1'07.087 |
| 21. | Zane Maloney | Lola | 1'14.218 |
| Antonio Felix da Costa | Porsche | Kiesett |
A vasárnapi futam végeredménye:
| 1. | Sébastien Buemi | Envision | |
| 2. | Oliver Rowland | Nissan | 4.169 |
| 3. | Nick Cassidy | Jaguar | 6.342 |
| 4. | Antonio Felix da Costa | Porsche | 6.561 |
| 5. | Nyck de Vries | Mahindra | 10.978 |
| 6. | Jean-Éric Vergne | DS Penske | 16.537 |
| 7. | Pascal Wehrlein | Porsche | 16.764 |
| 8. | Max Günther | DS Penske | 17.545 |
| 9. | Jake Dennis | Andretti | 17.882 |
| 10. | Stoffel Vandoorne | Maserati | 18.780 |
| 11. | Robin Frijns | Envision | 20.337 |
| 12. | Edoardo Mortara | Mahindra | 21.811 |
| 13. | Norman Nato | Nissan | 23.592 |
| 14. | Zane Maloney | Lola | 26.190 |
| 15. | Dan Ticktum | Cupra Kiro | 37.787 |
| 16. | Taylor Barnard | McLaren | 49.001 |
| 17. | Jake Hughes | Maserati | 50.783 |
| 18. | Mitch Evans | Jaguar | 1'13.103 |
| 19. | David Beckmann | Cupra Kiro | 1'23.354 |
| 20. | Sam Bird | McLaren | 1'39.021 |
| Nico Mueller | Andretti | Kiesett | |
| Lucas di Grassi | Lola | Kiesett |
Jön a vihar Miamiba: mi lesz az esti nagydíjjal?
https://formula.hu/parc-ferme/39311
Továbbra is azt jósolja az időjárás-előrejelzés, hogy vihar szakíthatja félbe, vagy késleltetheti az F1-es Miami Nagydíjat. A hét során már írtunk erről, de a mai előrejelzés is ugyanazt mutatja: éppen a tervezett rajt időpontja előtt éri el a térséget egy jelentős vihar dél felől, az eső valószínűsége 99% jelenleg.
Két órával később távozhat a pálya környékéről a vihar a mostani előrejelzés szerint.

Verseny közben kapott szívrohamot, életét vesztette egy olasz ralipilóta
https://formula.hu/parc-ferme/39310
Tragédia történt az olaszországi Rally della Valle d’Aostán: verseny közben elhunyt az 54 esztendős Massimiliano Ponzetti.
A halálesetet azonban nem baleset okozta: a Renault Clio sofőrje két gyorsasági szakasz között, az összekötő etap útvonalon haladt a közúti forgalomban, amikor rosszul lett, és nekiütközött egy korlátnak. A rendőrség és a mentők perceken belül megérkeztek, de már nem tudtak mit tenni, az első jelentések szerint Ponzetti szívrohamot kapott, és életét veszítette.
A versenyt természetesen megszakították. Az aostai rendőrség nyomozást indít a haláleset körülményeivel kapcsolatban.

forrás és fotó: laprimaalinea.it
„Nem értek egyet a büntetéssel” – Lawson
https://formula.hu/parc-ferme/39309
Liam Lawson öt másodperces időbüntetésben részesült a sprintfutamot követően Fernando Alonsóval történt ütközése miatt, ráadásul egy büntetőpont is felkerült a neve mellé – az új-zélandi versenyző nem ért egyet a szankcióval.
„Büntetés nélkül pontszerző helyen végeztem volna, de ez ellen most már semmit sem tehetek” – mondta Lawson.
„Nem igazán, de ez nem az én döntésem” – válaszolta arra a kérdésre, hogy egyetért-e a rá kiszabott öt másodperces időbüntetéssel.
Ami a kvalifikációt illeti, Lawson autójával akkumulátorproblémák adódtak, ami további frusztrációt okozott a 23 éves versenyzőnek.
„Az egész edzés alatt csökkent az autó ereje. Próbáltunk küzdeni és megjavítani a dolgot. Nem tudom, hogy mi a probléma, de ez elég frusztráló. Ami az autó egyensúlyát illeti, jó lépést tettünk előre, szóval ez a probléma most sokba került nekünk. A sprintversenyünk erős volt, szóval a vasárnapi futamon újra próbálkozunk majd.”

Perez bejelentése helyett egy videót kaptak a rajongók a Cadillac bemutatóeseményén
https://formula.hu/parc-ferme/39308
A 2026-os debütálásra készülő Cadillac a szezon első amerikai helyszínén, Miamiban szombat este „exkluzív indítóeseményt” tartott: a város elit sushiéttermében, zárt ajtók mögött fogadták a meghívott vendégeket.
Bár Dan Towriss, a TWG Motorsports (az Andrettit felvásárló vállalkozás) vezetője kijelentette, versenyzői bejelentés nem várható egyelőre, számos Sergio Perez-rajongó jelent meg az étterem előtt, „Checót válasszátok” kiáltást skandálva.
A rajongóknak csalódniuk kellett, bejelentés helyett a Cadillac csupán egy videót tett közzé. A képkockákon F1-es autónak csak a sziluettje látszik, viszont felbukkan benne egy overall kék-fehér motívummal – talán ez utalás, hogy a projekt ezeket a színeket fogja használni 2026-tól.
The race to 2026 begins. Join the journey.
— Cadillac F1 Team (@Cadillac_F1) May 4, 2025
TWG Motorsports | @Cadillac | @GM | @F1 #F1 #CadillacF1Team pic.twitter.com/HPy88wKMVO
Büntetések után hárman is kikerültek a sprint pontszerzői közül
https://formula.hu/parc-ferme/39307
Oliver Bearman öt másodperces időbüntetést kapott az F1-es Miami Nagydíj sprintjét követően, miután csapata épp Nico Hülkenberg elé engedte ki a kiállása után, s a német versenyző kitérő manőverre kényszerült. A büntetés sokba került a fiatal britnek, hiszen ezzel a mezőny hátsó felébe csúszott vissza, a nyolcadik helyet és az egy pontot pedig Yuki Tsunoda örökölte meg.

A sportfelügyelők emellett azt is írásba foglalták, hogy Max Verstappen az Andrea Kimi Antonellivel történt incidens során, melyért 10 másodperces büntetést kapott, nem követett el hibát, éppen ezért nem jár büntetőpont a történtekért.
Aztán jöttek az újabb büntetések: Alexander Albont öt másodpercre szankcionálták, mert túl gyorsan ment a safety car-fázis alatt, ezzel elveszítette a negyedik helyét, Liam Lawson pedig ugyanezt a büntetést kapta a Fernando Alonsóval való ütközésért – és egy büntetőpont is felkerült a neve mellé, így már hatnál jár.
A pontszerzők sorrendje ezzel alaposan átalakult a dobogósok mögött, negyedik lett Russell, ötödik Stroll, hatodik Tsunoda, hetedik Antonelli és nyolcadikként Gaslynak is jutott egy egység.
A felsoroltak mellett Charles Leclerc-t megrovásban részesítették, miután a kivezető körös balesete után sérült autóval közlekedett a pályán.
Későbbre tolták az F1-es Miami Nagydíj időmérőjét
https://formula.hu/parc-ferme/39306
Negyed órával elcsúsztatta az FIA a Formula-1-es Miami Nagydíj szombati időmérőjének kezdetét: így magyar idő szerint 22 óra 15 perckor veszi kezdetét a vasárnapi futam rajtsorrendjét meghatározó kvalifikáció. A módosításra azok után van szükség, hogy az eső miatt halasztott sprintfutam jócskán, bő fél órával megcsúsztatta a szombati programot a 2025-ös idény hatodik állomásán: az F1-esek két eseménye között például még az F1 Academy első viadalát is megrendezik a menetrend szerint.

Tsunoda a bokszutcából indul, változott az F1-es Miami Nagydíj sprintfutamának rajtrácsa
https://formula.hu/parc-ferme/39305
Csak a bokszutcából vághat neki Yuki Tsunoda a 2025-ös Formula-1-es idény második sprintversenyének Miamiban. Azok után ugyanis, hogy a japán már az első szakaszban kiesett – többek között kommunikációs hibából adódóan –, a Red Bull Racing úgy döntött, módosítja a futómű-beállításokat az autóján, ami automatikusan a parc fermé-szabály megsértését és bokszutcai startot jelent. Tsunoda ezzel a 18. rajthelyét veszítette el, Gabriel Bortoleto és Oliver Bearman is előrelép egyet a sorrendben – amely ide kattintva böngészhető.

Brown visszatáncolt: „Inkább látom Maxot a Red Bullnál, mint a Mercedesnél”
https://formula.hu/parc-ferme/39304
Másfél hónapja hangzatos kijelentést a McLaren elnök-vezérigazgatója, Zak Brown, amikor arról beszélt, hogy szerinte Max Verstappen a 2025-ös idény végén távozik a Red Bulltól, és úgy érzi, a Mercedeshez fog igazolni. A regnáló F1-es világbajnok jövője annak ellenére beszédtéma már több mint egy éve, hogy 2028 végéig szóló szerződése van az energiaitalosokkal – igaz, ebben szerepel kilépési záradék, amely állítólag lehetővé teszi, hogy bizonyos gyenge eredmények esetén távozzon az istállótól –, s az utóbbi időben a Mercedesszel és az Aston Martinnal is szóba hozták.
Előbbivel kapcsolatos találgatásokra épp a nagy rivális wokingi alakulat vezére tett rá egy lapáttal, valami azonban megváltozhatott Brown szerint, most már ugyanis másik álláspontra helyezkedett, amikor erről nyilatkozott a De Telegraafnak: „Ha most kérdeztek és ha megnézem a jelenlegi helyzetet, akkor inkább látom Maxot a Red Bullnál vezetni, mint a Mercedesnél” – fogalmazott a McLaren első embere.

Döntöttek a stewardok a Norris F1-es McLarenjében felejtett eszközök ügyében
https://formula.hu/parc-ferme/39303
Szokatlan incidens zavarta meg Lando Norris felkészülését a Formula-1-es Miami Nagydíj egyetlen szabadedzésének elején: a brit autójának pilótafülkéjében több alkatrészt – például zseblámpát – bent felejtettek a McLaren szerelői. Az esetet a felügyelők is vizsgálták, mivel „nem biztonságos állapotban” engedték ki Norris autóját a pályára, végül azonban megúszta figyelmeztetéssel az esetet a wokingi istálló. A stewardok az indoklásukban arról írtak, hogy az alakulat elismerte a hibát, és enyhítő körülménynek tekintették, hogy a versenyző nagyon gyorsan észlelte a problémát és biztonságba helyezte az alkatrészeket, elkerülve így a veszélyes helyzeteket.
Egy másik vizsgálatban is érintett volt Norris az FP1, csak itt elszenvedő félként. Esteban Ocon tartotta ugyanis fel egy kissé veszélyes helyzetet előidézve a hátsó egyenes végén. A francia pilóta azzal érvelt a stewardok előtt, hogy későn kapott jelzés a közeledő McLarenről a csapatától, amit a Haas is elismert. A felügyelők úgy ítélték meg, hogy elsődleges a csapat felelőssége az incidens, ezért 7500 eurós pénzbírságot róttak ki rájuk, ám mivel Ocon is szerepet játszott az eset veszélyessé válásában azzal, hogy az utolsó pillanatban akarta félrerántani a kormányt Norris útjából az ideális ívről, így a versenyző is kapott egy hivatalos figyelmeztetést.
Mindeközben pedig Jack Doohan és Alpine is begyűjtött egy 1000 eurós bírságot, miután az ausztrál a megengedett 80 km/h-nál jóval gyorsabban, 97,5 km/h-val hajtott a bokszutcában a szabadedzés alatt.

Meghosszabbított DRS-zóna vár a mezőnyre Miamiban
https://formula.hu/parc-ferme/39302
Az előzések lehetőségének növelése érdekében az FIA meghosszabbította a hétvégi Miami Nagydíjon használt három DRS-zóna egyikét.
A döntés értelmében a 11-es kanyarhoz vezető ívelt egyenesben 75 méterrel hosszabbították meg az előzési zónát, az aktiválási pont pedig 30 méterrel a 9-es kanyar után lesz. Az érzékelési pont nem változott, az ugyanúgy a 8-as kanyar után 90 méterrel található.
További kisebb módosítások is történtek a versenypályán, ezek közé tartozik a fehér vonal áthelyezése és egy kék vonal hozzáadása a 6-os kanyarban, a 3-as, 6-os, 8-as és 9-es kanyarban a csatornanyílásokon módosítottak, míg a 16-os kanyarnál a pálya oldalfala változott.

Örömhír: Megszületett Lily Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/39301
A négyszeres világbajnok Max Verstappen Instagram-posztban közölte követőivel a nagy hírt: megszületett párjával, Kelly Piquet-vel közös lánya, aki szüleitől a Lily nevet kapta. A mellékelt két fotóból kiderül, hogy az újdonsült édesapa is jelen volt a születésnél, mielőtt Miamiba kellett repülnie.
„Üdv a világban, édes Lily! Szívünk örömmel telibb, mint valaha – te vagy a legnagyobb ajándékunk. Nagyon szeretünk” – írta a képekhez Verstappen a közösségi oldalon.
A Miami Nagydíj médianapján nem volt jelen Verstappen: magángépe csak csütörtökön szállt fel a nizzai repülőtérről, késve utazott az Egyesült Államokba. Akkor még annyit tudtunk, hogy Kelly Piquet várandóssága utolsó napjaiban jár – Lily világra jövetelét a legjobban időzítette, édesapja is tanúja lehetett élete első óráinak.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Több pályán is felemelhetik a bokszutcai sebességhatárt
https://formula.hu/parc-ferme/39300
Zandvoortban és Szingapúrban 60-ról 80 km/h sebességre emelheti a bokszutcai limitet az FIA az Autosport információi szerint – és más pályákon is változtathatnak a határon, hogy csökkentsék a bokszutcában töltött időt, ezáltal több bokszkiállásra ösztönözzék a csapatokat.
Ennek érdekében szállított a Pirelli a korábbi éveknél puhább abroncsokat Szaúd-Arábiába és Miamiba, Dzsidda azonban a törekvés ellenére egykiállásos verseny maradt. A szaúdi hétvégén összeült a Formula-1 részéről Stefano Domenicali, a Pirelli részéről pedig Mario Isola, hogy a szezon további részének opcióit mérlegeljék. Ugyancsak a stratégiai változatosság miatt fogadták el februárban kötelezőként a minimum két kiállást a Monacói Nagydíjon.

Jelenleg 80 km/h a bokszutcai felső sebességhatár a Formula-1-es helyszíneken, kivéve biztonsági okok miatt négy pályát, ahol 60 km/h a limit: ezek Melbourne, Monaco, Szingapúr és Zandvoort. A hercegségben nem biztonságos a magasabb tempó, a másik két versenynaptárban hátralevő pályán azonban apróbb bokszutcai átalakítások mellett igen – amint ezekre sor kerül, az FIA hivatalosan bejelentheti a sebességhatár megemelését. Ehhez szabályváltozásra sem lesz szükség, hiszen a sportszabályzat eleve 80 km/h limitet ír elő, kivéve, ha a versenyigazgató más határról rendelkezik.
Számítások szerint Szingapúrban a bokszutcában töltött idő 29 másodpercről 23-ra rövidül a 80-as sebességlimit mellett.
Fotó: Williams
Alonso Newey-val ebédelt: Nincs ok az aggodalomra 2026 miatt
https://formula.hu/parc-ferme/39299
Múlt héten az Aston Martin silverstone-i főhadiszállásán találkozott egymással Fernando Alonso és Adrian Newey, mely képek bejárták a közösségi médiát – a kétszeres világbajnok Miamiban a találkozó részleteiről is beszélt.
„Találkoztam a gyárban Adriannal, és ebédeltünk egyet. A beszélgetésünk során nem ejtettünk túl sok szót az idei évről, inkább csak egy általános párbeszédet folytattunk a csapatról, és arról, hogy milyenek az első benyomásai az Astonnál. Beszéltünk még néhány lehetséges változásról, ami a szebb és jobb jövő érdekében történhet a csapatnál” – mondta Alonso a Formula.hu jelenlétében a Miami Nagydíj csütörtöki sajtónapján.
„Mindig izgalmas vele beszélgetni, és végre együtt dolgozgatunk. Ez egy jó nap volt – azt pedig már Adrian érkezésekor is tudtuk, hogy a munkája még nem az idei, hanem a jövő évi autóra lesz hatással" – tette hozzá a kétszeres világbajnok.

Verstappen 2026-ra még marad a Red Bullnál kedvese bátyja szerint
https://formula.hu/parc-ferme/39298
Bár egyre többen találgatják, vajon Max Verstappen elhagyja-e a Red Bullt 2026-ra, a holland versenyzőhöz közel álló Nelsinho Piquet szerint erre egyelőre nincs sok esély. A háromszoros világbajnok Nelson Piquet fia, aki egyben Verstappen párjának, Kelly Piquet-nek a bátyja is, úgy véli: a címvédő pilóta legalább még egy évig marad Milton Keynesben.
„Max 2026 közepe táján fog dönteni arról, mit szeretne a jövőjével kezdeni” – fogalmazott a Pelas Pistas podcastban a brazil exversenyző. Szerinte a holland sztár nem fog elhamarkodott döntést hozni, hanem kivárja, miként alakulnak az erőviszonyok a radikálisan megváltozó technikai korszak kezdetén. „Tegyük fel, hogy a Mercedes akkorát ugrik, mint 2014-ben, akkor a többi csapatnak két-három év is kellhet a felzárkózáshoz.”
Piquet úgy véli, Verstappen Red Bull-pilótaként fogja végigversenyezni a 2026-os évet, és a szeozn során határoz majd a jövőjéről: „A döntést nyáron fogja meghozni, de csak az év végén jelenti majd be.” Szavai egybecsengenek a Red Bull-vezérigazgató Oliver Mintzlaff legutóbbi kijelentésével, miszerint „meg van győződve róla”, hogy Verstappen jövőre folytatja a közös munkát a csapattal.

Bearman manővere nyomán módosítanak a biztonsági autós szabályon
https://formula.hu/parc-ferme/39297
Egy váratlan versenyhelyzet miatt módosították a Formula–1 sportszabályzatának 55.14-es cikkelyén. Melbourne-ben egy safety car fázis során Oliver Bearman a szabályok értelmében visszavehette a körhátrányát, és megpróbálhatott volna felzárkózni a mezőny végére. A Haas azonban kihozta őt kerékcserére, s amikor visszatért a pályára, éppen a vezető csoportba, a McLarenek és Verstappen közé tért vissza – azaz ismét körhátrányba került, majd ezt követően ismét visszavette körét.
Annak érdekében, hogy hasonló helyzet a jövőben ne fordulhasson elő, a versenyigazgató mostantól jogosult lezárni a bokszutca kijáratát, amennyiben a biztonsági autó és a vezető boly épp elhalad előtte. Az FIA szerint így megelőzhető, hogy lekörözött versenyzők visszatéréskor megzavarják a sorrendet a verseny újraindítása előtt. A szabályt itt idézzük, a változtatást dőlt betűvel jelöltük:
„Miután [a lekörözöttek] megelőzték a vezető körön haladó versenyzőket és a biztonsági autót, megfelelő tempóban kell végighaladniuk a pályán anélkül, hogy előznének, és mindent meg kell tenniük annak érdekében, hogy felzárkózzanak a biztonsági autó mögötti sor végére. Amíg ezek az autók a pályán haladnak, hogy újra csatlakozzanak a biztonsági autó mögötti sorhoz, a versenyigazgató kizárólagos mérlegelése alapján a bokszutca kijárata lezárható, ha a biztonsági autó és a mögötte haladó sor közeledik vagy elhalad a bokszkijárat előtt.”

Apai örömök: Verstappen kihagyja a mai napot
https://formula.hu/parc-ferme/39296
Max Verstappen kihagyja az F1-es Miami Nagydíj csütörtöki médiakötelezettségeit, ám természetesen részt vesz a versenyhétvége további részén – erősítette meg a Red Bull Racing. A holland pilóta magángépe csütörtök délelőtt még a monacóihoz legközelebbi nizzai repülőtéren tartózkodott, ami találgatásokat indított el, miért nem indult még el Floridába.
A csapat hivatalos közleménye szerint Verstappen az első gyermeke érkezését várja, emiatt marad távol a médianaptól. A Red Bull hozzátette: „Minden rendben van, Max holnap már csatlakozik a csapathoz a versenyhétvégére. További részleteket nem közlünk, hogy tiszteletben tartsuk Max és családja magánéletét.”

„Micsoda vadállat!” – lenyűgöző autót villantott Russell
https://formula.hu/parc-ferme/39295
Gyönyörű autóval gazdagodott a Mercedes Formula-1-es csapatának versenyzője, George Russell. A brit pilóta közösségimédia-oldalán mutatta meg új autóját, egy Mercedes-AMG ONE büszke tulajdonosa lett. A jármű különlegessége, hogy a benne lévő motor a 2015-ös F1-es Mercedes motorjának átalakított verziója – egyébként pont ez volt az első F1-es versenyautó, amelyet Russell valaha vezetett.
Az autóból mindössze 275 darab létezik a világon, 7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 200 kilométer per órára, 15,6 másodperc alatt 300-ra. Maximális sebessége 352 kilométer per óra.
„Az álomautóm!” – írta Russell Instagram-oldalán. „Megtiszteltetés, hogy enyém lehet ez az autó, azóta erről álmodom, hogy 2017-ben csatlakoztam a Mercedes F1-hez. Micsoda vadállat!”
A bejegyzés megtekintése az Instagramon