Az Alpine egy különleges képpel ünnepelte Alonso új rekordját
https://formula.hu/parc-ferme/32624
Azzal, hogy elindult Bakuban Fernando Alonso történelmet írt, mivel múlt vasárnap volt 21 éve, 3 hónapja és 1 napja annak, hogy megkezdődött a spanyol pilóta pályafutása, ezzel pedig övé lett minden idők leghosszabb F1-es pályafutása. A kétszeres világbajnok Michael Schumachertől vette át ezt a titulust, csapata hivatalos Instagram-oldalán pedig egy különleges kép jelent meg, melyen két korszakot mostak össze. Látható az akkor még Renault néven futó enstone-i csapattal való ünneplése a 2005-ös Kínai Nagydíjon, egy idei fotó, néhány Alpine ruhás csapattag, továbbá a csapat által lógatott táblán a rekorddal kapcsolatos legfontosabb infók olvashatók. Alonso karrierjével kapcsolatban a kép sarkában további adatok találhatók, így azt is megtudhattuk, hogy eddig összesen 18427 kört tett meg, 341 futamon indult, 221 alkalommal volt pontszerző, 98 dobogót, és 32 győzelmet szerzett.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
„Alonso egy igazi seggfej, ahogy Russell is”
https://formula.hu/parc-ferme/37669
George Russell melbourne-i balesetéről, még pontosabban Fernando Alonso ezt megelőző manőveréről az F1 számos szereplője megszólalt az elmúlt napokban. Így tett a sikereit elsősorban nem a királykategóriában, hanem az endurance-versenyzésben elérő Giedo van der Garde is, aki visszavonulása óta már csakk médiaszemélyiségként tűnik fel a közvetítésekben. És nem fél markáns véleményt megfogalmazni, ahogy azt ezúttal podcastjében tette:
„Értem én, de most túl messzire ment” – mondta Alonso manőveréről. „Ez egy piszkos trükk volt Alonso részéről. Láthatjuk, mennyivel lassabban érte el a kanyart, mint korábban. Egyenesben fékezni, az igazán nincs rendben! Nagyon tisztelem Alonsót, de egy igazi seggfej. Ahogy Russell is, csak kicsit kevésbé…”
Az expilóta a Mercedes gyengélkedéséről is véleményt formált, ami kurrens téma most Hollandiában, hiszen a csillagosok vezetője, Toto Wolff egyre határozottabban hangot ad annak a szándékának, hogy leszerződtesse Max Verstappent. Van der Garde osztja sokak aggályát ezt illetően: „Tavaly nem tűnt ennyire rossznak. Legalább kiegyensúlyozottak voltak, mindig pontot szereztek. Idén viszont egyszerűen rossz a helyzet, valaminek el kell kezdődnie csapaton belül.”
A meglehetősen tragikusan megélt 2022-es szezon kezdetén három futam után 65, tavaly pedig 56 pontja volt a Mercedesnek – idén viszont mindössze 26 egységnél járnak…
Megátkozta Russellt a brit kommentátor?
https://formula.hu/parc-ferme/37668
Zseniális poszt jelent meg a közösségi médiában: George Russell melbourne-i kiesése után rengetegen azonnal észrevették, hogy Sainz minden F1-es győzelmekor balesetet szenved a brit, 2022-ben Silverstone-ban az első, 2023-ban Szingapúrban, valamint a hétvégén pedig az utolsó körben. Azonban egy X-felhasználó egy ennél is különösebb egybeesésre figyelt fel…
Mind a tavalyi szingapúri, mind az idei ausztráliai baleset abban a másodpercben történt, amikor David Croft kommentátor kimondta azt a mondatot, hogy “You can hear the cheers of the crowd”, „Hallhatják a tömeg ünneplését”. Az már csak hab a tortán, hogy mind a két futamot a Japán Nagydíj követte…
A poszt végigsöpört a közösségi felületen, Croft kollégája, az egykori F1-es Karun Chandhok is megosztotta, s annyit tett hozzá: „A mi Croftynk egy nagyhatalmú ember.”
George Russell tends to crash whenever Crofty says “You can hear the cheers of the crowd” pic.twitter.com/G5GwAtXX4U
— Mahir (@ScrewderiaF1) March 26, 2024
Legendás gyártó tűnik fel a Formula–E-ben
https://formula.hu/parc-ferme/37667
Vagy legalábbis a neve… Az 1958 és 2012 között aktív, számos szériában komoly sikereket elérő Lolát tavalyelőtt vásárolta meg Till Bechtolsheimer azzal a szándékkal, hogy ismét feltűnjön a pályákon a változó sikerekkel többek között az F1-ben, az F2-ben, a CART-ban és a Champ Carban, valamint a sportautózásban is megforduló gyártó neve.
Bechtolsheimer most bejelentést tett: a Lola a Formula–E-t veszi célba, méghozzá nem is akárkivel, hiszen a brit cég technikai partnere a Yamaha lesz. A hangvillások természetesen elsősorban a kétkerekű versenyzés világából ismertek, de az autósport sem áll tőlük teljesen távol, hiszen az 1990-es években az F1-ben szerepeltek – igaz, mérsékelt sikerekkel.
Azt egyelőre nem jelentették be, hogy kiknek az oldalán érkezik meg a Lola–Yamaha a szériába, de legnagyobb valószínűség szerint az ABT partnereként, akik már korábban bejelentették, hogy a szezon végén véget ér együttműködésük a Mahindrával.
Marko szerint Vowles jól döntött
https://formula.hu/parc-ferme/37665
Alexander Albon az Ausztrál Nagydíj első szabadedzésén összetörte versenyautóját, ami olyan károkat szenvedett, hogy tartalék karosszéria híján a csapat nem tudta rendbe hozni a sérült FW46-ot. James Vowles, a Williams csapatfőnökének döntése alapján Albon a hétvége hátrelévő részében megkapta Logan Sargeant autóját, így az amerikai versenyző kihagyni kényszerült az Ausztrál Nagydíjat.
Vowles döntéséről számos vélemény formálódott a paddockon belül, Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója azonban Vowleshoz hasonlóan cselekedett volna.
„A mezőny hátsó felében lévő öt csapatnak elképesztően nehéz feladat a pontszerzés, emiatt pedig teljesen megértem a Williams döntését” – mondta Helmut Marko.
„Csapaton belül Albon sokkal erősebb versenyző, egy világbajnoki pont pedig akár 10 millió dollárt is érhet. Innen nézve a dolgokat, teljesen logikus döntés született” – tette hozzá az osztrák szakember.
Sajtó: A MotoGP-t is felvásárolja az F1-et tulajdonló Liberty Media
https://formula.hu/parc-ferme/37666
Hosszú ideje szólnak találgatások arról, hogy a MotoGP – és egyébként a Superbike-világbajnokság – kereskedelmi jogait birtokló Dorna Sportsot eladnák, most pedig a Financial Times arról számolt be, hogy megköttetett az egyezség a Formula-1-et is 2016-ban felvásárló Liberty Mediával, amely nagyjából 4 milliárd eurós összegért venné birtokba a szériát. Állítólag a véglegesítés alatt álló megállapodásról már az évadnyitó Katari GP előtt megtették volna a bejelentést, ám az Európai Bizottság versenypiacot szabályozó szervének esetleges beavatkozása miatt egyelőre jegelték mindezt – így viszont az Amerikai Nagydíj előtt kerülhet sor a hivatalos megerősítésre. Érdemes megjegyezni, hogy korábban a CVC Capital Partners elmondhatta magáról, hogy az F1 és a MotoGP is a birtokában van, de 2006-ban az európai trösztellenes hatóságok miatt utóbbit el kellett adniuk.
Ekkor vált egyébként részvényessé a jelenleg 40 százalékot birtokló Bridgepoint, rajtuk kívül 38 százalékkal rendelkezik a kanadai nyugdíjalap (CPPIB) – mindkét cég egy luxemburgi vállalat, a Global Racing LX2 köré épül –, míg a maradék 22 százalékon a Dorna-elnök Carmelo Ezpeleta és menedzserek egy szűk csoportja között oszlik meg. A Dorna eladása az elmúlt hónapokban vált prioritássá, és bár végig a Liberty tűnt befutónak, a Motorsport cikke szerint a Qatar Sports Investments, a katari szuverén vagyonalap és a többek között a UFC jogait birtokló média- és szórakoztatóipari konszern, a TKO is mozgolódott. A Liberty célja, hogy a MotoGP-vel is megismételje azt a népszerűségi és gazdasági robbanást, amelyet az F1-gyel elért az utóbbi években.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Szafari Rali a WRC-ben, Tokió ePrix a Formula-E-ben – a hétvége menetrendje
https://formula.hu/parc-ferme/37663
Bár F1-es futamot nem rendeznek, így sem maradunk teljesen autósport nélkül a húsvéti hosszúhétvégén. A WRC mezőnye ugyanis Kenyában versenyez a Szafari Ralin, a Formula-E Tokióba látogat, a NASCAR pedig a Richmond Racewayen teszi tiszteletét a következő napokban. Mutatjuk a hétvége programját a közvetítésekkel együtt – figyelem: vasárnap hajnalban órát állítunk (2-ről 3-ra tekerjük előre az órákat), így a vasárnapi és hétfői program már a nyári időszámítás szerint értendő!
Csütörtök (március 28.) | ||
12:05 | WRC, 1. szakasz | (Rally.tv online, előfizetés után élő) |
Péntek (március 29.) | ||
06:15 | WRC, 2-4. szakasz | (Rally.tv online, előfizetés után élő) |
08:25-09:15 | Formula-E, 1. szabadedzés | |
11:48 | WRC, 5-7. szakasz | (Rally.tv online, előfizetés után élő) |
Szombat (március 30.) | ||
23:55-00:45 | Formula-E, 2. szabadedzés | |
02:20-03:45 | Formula-E, Időmérő | (eurosport.hu online, előfizetés után élő) |
06:01 | WRC, 8-10. szakasz | (Rally.tv online, előfizetés után élő) |
07:00 | Formula-E, Futam | (tv: Eurosport 1, élő) |
12:34 | WRC, 11-13. szakasz | (Rally.tv online, előfizetés után élő) |
18:30 | NASCAR Xfinity Series, Futam | (tv: Match4, élő) |
Vasárnap (március 31.) | ||
06:02 | WRC, 14-16. szakasz | (Rally.tv online, előfizetés után élő) |
10:20 | WRC, 17-18. szakasz | (Rally.tv online, előfizetés után élő) |
13:15 | WRC, Power Stage | (Rally.tv online, előfizetés után élő) |
Hétfő (április 1.) | ||
01:00 | NASCAR Cup Series, Futam | (tv: Aréna4, élő) |
Ki hibázott Bagnaia és Marquez ütközésénél?
https://formula.hu/parc-ferme/37664
A hétvégi Portugál GP egyik legemlékezetesebb momentuma – Jorge Martin vb-vezetést érő győzelme, Maverick Vinales utolsó körös váltóhibás esése és Pedro Acosta szárnyalása és dobogója mellett – Marc Marquez és Francesco Bagnaia ütközése volt. Az incidens három körrel a vége előtt történt, amikor Marquez előzni próbálta a címvédőt, aki viszont egyből aláfordulva visszatámadott, aminek összeérés és kettős bukás lett a vége. A Felügyelői Panel versenybalesetnek minősítette a történteket, s ebben a két motoros is egyetértett, abban viszont már kevésbé, hogy ki okozta az egész balesetet.
Az ügyben megszólalt a Ducati Corse általános igazgatója, Gigi Dall’Igna is: „Nagyon sajnálatos volt Pecco és Marc incidense. Ez mindkettejüket megfosztotta az esélytől, hogy fontos pontokat szerezzenek a bajnokságban egy igen komplex futamon, amelyen nem tudtak harcba szállni a győzelemért. Őszintén szólva, bármilyen további megjegyzés fölösleges lenne” – fogalmazott diplomatikusan a Ducati-főnök. Az incidensről az első két nagydíj és az elmúlt hetek főbb MotoGP-s történéseivel együtt a Formula Motocast adásában is beszéltünk – a vonatkozó részt 10:23-tól hallgathatjátok:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Ocon úgy érzi, pontszerzési esélytől fosztotta meg egy beszoruló sisakfólia
https://formula.hu/parc-ferme/37662
Borzalmasan kezdte a 2024-es F1-es idényt az Alpine, amely hátraesett a sereghajtók közé, az Ausztrál Nagydíjon viszont Esteban Ocon az addigi legbiztatóbb produkciójukat nyújtotta azzal, hogy bejutott a Q2-be és a 15. helyre kvalifikálta magát. A futamon is csatában volt a mezőny második felének többi csapatával, ám nem sokkal az első kerékcseréje után, a 16. körben a csapat ismét a bokszba hívta, mivel túlmelegedési gondokkal küzdöttek, miután egy letépett sisakrostély-fólia beszorult a fékcsatornájába. Ezután Ocon végül csupán 16. helyen futott be, három hellyel csapattársa, Pierre Gasly mögött, pedig a francia szerint jóval több is kisülhetett volna a melbourne-i futamból:
„A sisakfóliás eset előtt Kevinnel és Alexszel csatáztam, és Nico előtt haladtam. Úgyhogy úton voltunk egy potenciális pontszerzés felé, valahol a 9. és 11. hely között, szerintem ott végeztünk volna vasárnap. Sajnos sosem tudjuk meg, mi lett volna az eredmény, de érdekes verseny volt. Elégedett vagyok a fejlődésünkkel és a tempónkkal, tartottuk a lépést a srácokkal” – mondta el Ocon, akit a MotorsportWeek.com portál idéz. A versenyzőnek egyébként már az első körben „incidense” volt egy plexifóliával, amely a tükrére ragadt, de persze a későbbi eset volt a súlyosabb: „Az autó egész hátulja leégett volna, ha nem állunk ki. Ez volt a legbiztonságosabb, amit tehetünk. Lehet, hogy kiestünk volna, ha továbbmegyünk. Aztán pedig a rádióm is meghibásodott a 30. kör környékén” – tette hozzá.
Hackertámadás érte az F1-es Belga Nagydíj rendszerét
https://formula.hu/parc-ferme/37661
Hackertámadás érte az F1-es Belga Nagydíj kapcsolattartó email-címét. A csalók a feltört email-címről olyan levelet küldtek a rajongóknak, amelyben egy másik oldalt ajánlottak, ahol egy 50 eurós ajándékkupont ajánlottak.
Aki rákattintott a linkre, attól érzékeny információkat, többek között banki adatokat kértek.
Az F1-es pálya illetékesei pár óra elteltével tudtak erre reagálni, és emailben értesítették a szurkolókat, hogy ne kattintsanak a korábbi levélben szereplő linkre, mert az egy adathalász kísérlet volt.
forrás: Bleeping Computer
Verstappen lemaradt Hamilton rekordjáról
https://formula.hu/parc-ferme/37659
Ritkán fordult elő az elmúlt években, hogy egy futamot követően ne számoltunk volna be arról, hogy épp milyen rekordot döntött meg Max Verstappen az adott versenyhétvége során, ám melbourne-i kiesésével egy rekordról ezúttal lecsúszott a holland versenyző.
Verstappen zsinórban 43 futamon ért célba pontszerző helyen az Ausztrál Nagydíjat megelőzően, Lewis Hamilton viszont 2018 Silverstone és 2020 Szahír között 48 alkalommal zárt pontszerzőként.
Verstappen azonban nem panaszkodhat, a két kiesése között szerzett 35 futamgyőzelmet, 39 alkalommal dobogón végzett, szerzett 989 pontot, 15-ször pedig leggyorsabb kört autózott. A 43 verseny során szerzett még két világbajnoki címet, átlagosan 23 pontot zsebelt be versenyenként, az átlagos helyezése pedig 1,6 volt.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Újabb F1-es szerepet kapott Günther Steiner
https://formula.hu/parc-ferme/37660
A kommentátori szerepkör után ezúttal a májusi Miami Nagydíj nagykövetének kérték fel a Haastól 2023 végén távozó korábbi F1-es csapatfőnököt, Günther Steinert. A szakember úgy fogalmazott, hogy ez a futam az egyik kedvence az egész naptárban, és azon fog dolgozni, hogy tovább növekedhessen a sportág népszerűsége az Egyesült Államokban és Miamiban.
A felkérésben minden bizonnyal komoly szerepet játszik, hogy Steiner hatalmas népszerűségnek örvend a Drive to Survive Netflix-sorozat miatt, különösen Amerikában.
Új F1-es bázist hoz létre Nagy-Britanniában a Honda
https://formula.hu/parc-ferme/37658
2026-ban hivatalosan is visszatér az F1-be a Honda, amely az Aston Martinnal lép szövetségre azok után, hogy 2021 végén hivatalosan kiszállt a sportágból a Red Bull mellől, de a valóságban ugyanúgy a japánok felügyelik még az energiaitalosok motorprogramját.
A Honda bejelentése szerint Silverstone-hoz közel hoznak létre egy brit központot az F1-es részlegüknek, ezzel is erősítve az Aston Martinnal való minél szorosabb és gördülékenyebb együttműködésüket. Mint írták, a HRC UK létrehozásával egy időben, most tavasszal elkezdik toborozni az embereket is ebbe a központba.
Ricciardo többet kap Tsunodától eddig, mint tavaly De Vries
https://formula.hu/parc-ferme/37657
A Racingnews365.com szedte össze, hogy Yuki Tsunodához képest milyen hátrányban van eddig idén Daniel Ricciardo: a rutinos ausztrál Bahreinben másfél, Dzsiddában bő négy és fél, Melbourne-ben pedig több mint hét tizedmásodpercet kapott a japántól az időmérőn. Az átlagos lemaradása 0,446 ezredmásodperc.
Tavaly a szezon közben kihajított, újonc Nyck de Vries az első három időmérőn átlagosan 0,421 ezredmásodperccel volt lassabb Tsunodánál, és nála fordított volt a trend, az első kvalifikáción kapott bő hét tizedet, majd közelíteni tudott.
Ugyan Ricciardo előnye lehetne a versenytempó, de egyelőre háromból háromszor kikapott ott is Tsunodától, csak Bahreinben a csapat megkérdőjelezhető utasítása miatt a japán előtt ért végül célba.
A pletykák szerint Ricciardónak két futama van arra, hogy jelentősen összeszedje magát, különben érkezik a helyére Liam Lawson, az ausztrál pályafutása pedig véget ér – ezúttal végleg.
Wolff szerint Hamilton egyelőre nem foglalkozik a Ferrarival
https://formula.hu/parc-ferme/37656
Lehangoló idénykezdetet produkál egyelőre a Mercedes az F1-ben: az eddig látottak alapján nagyjából a negyedik erőt képviselik a McLaren és az Aston Martin környékén. Lewis Hamilton pedig még csapattársától, George Russelltől is elmaradt eddig a nagydíjakon, nem véletlenül titulálta karrierje legrosszabb szezonkezdetének az ideit az Ausztrál Nagydíj után. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke viszont állítja: a pilóták jól kezelik a helyzetet, és szerinte Hamilton sem foglalkozik azzal, hogy jövő évi csapata, a Ferrari eközben egyértelműen a Red Bull fő üldözője és Melbourne-ben ráadásul kettős győzelmet is arattak.
„Úgy gondolom, a versenyzők szuperek ebben a felállásban, hiszen Lewis olyan jó, amennyire csak lehet. Nyilvánvalóan olyan helyzetben van, hogy egyfelől rendkívül frusztráló azt látni, hogy nekünk nem jön össze. Másfelől viszont ha áttekintünk a kerítés fölött, elég jó dolgok történnek a túloldalon. De ma nem ez az fő prioritás számára” – jelentette ki Wolff, majd hozzátette: „George pedig egyszerűen egy harcos, beleássa magát, és tudja, hogy ez a helye. Szóval ezt nekünk kell megoldanunk.”
A korábbi versenyző szerint Alonso a Red Bullhoz igazolhat
https://formula.hu/parc-ferme/37655
A Red Bull háza táján uralkodó bizonytalanságok miatt pilótakérdés is felmerült a bikások kapcsán, egyes híresztelések szerint ugyanis nem elképzelhetetlen Max Verstappen távozása a csapattól. Amennyiben Verstappen a Mercedes mellett dönt, Ralf Schumacher, korábbi F1-es versenyző szerint Fernando Alonso megfelelő választás lehet az osztrákok számára.
„Úgy tűnik, a háttérben komoly szándék van arra, hogy Alonso jövőre Red Bullt vezesse, ami azt jelentené, hogy Verstappen esetleges távozását követően is lenne egy erős versenyzőjük. Ezek egyelőre pletykák, de a híreszteléseknek komoly alapja van” – mondta Ralf Schumacher a német Sky-nak.
„Amennyiben a Red Bull ezt követően is győztes autót tud építeni, természetesen Alonso a váltás mellett lesz. Láthattuk, hogy ezen a hétvégén is mennyire gyors volt, illetve miként akadályozta meg George Russell előzési kísérleteit.”
„Tudja mit akar, illene a Red Bull közegébe” – tette hozzá Ralf.
„Alonso tudta, mit csinál”
https://formula.hu/parc-ferme/37654
A Formula-1-es Ausztrál Nagydíj egyik legmegosztóbb momentuma a verseny legvégén történt, amikor a Fernando Alonsót üldöző George Russell balesetet szenvedett és összetörte a Mercedesét. A felügyelők utólag arra jutottak, hogy Alonso a szokottnál jóval korábban fékezett és szokatlanul, kiszámíthatatlanul vezetett – többször is le-, illetve felváltott még a kanyar előtt –, amiért a spanyolt 20 másodperces időbüntetéssel sújtották. Ezzel az Aston Martin versenyzője nem értett egyet, szerinte a „versenyzés művészetébe” nyúltak bele ezzel a felügyelők, és úgy véli, a kanyarbejárati tempó feláldozása a kigyorsítás oltárán mindig is bevett taktika volt a csaták során.
A Sky Deutschland szakértőjeként tevékenykedő korábbi F1-es pilóta, Timo Glock elmagyarázta, hogy szerinte mi járt Alonso fejében: „Alonso nagyon korán fékez, és ezzel lehetővé teszi, hogy Russell felzárkózzon rá. Alonso ötlete az volt, hogy ez felkészületlenül érje Russellt, lelassítsa, majd hamar kigyorsítson, hogy ezzel különbséget alakítson ki. Olyan extrém volt ez, hogy Russell egyáltalán nem számított rá. Túl közel került hozzá, és ezzel leszorítóerőt veszített. Alonso kiteszi a könyökét és kihasználja a szürke zónákat, hogy előnyhöz jusson. Már tudja, mit csinál a tapasztalatának köszönhetően.”
Toto Wolff kihagyja az F1-es Japán Nagydíjat
https://formula.hu/parc-ferme/37653
A PA hírügynökség beszámolója szerint nem lesz jelen a jövő hétvégi suzukai forduló során a Mercedes Formula-1-es csapatvezetője, Toto Wolff. Ugyanakkor a hiányzásának nincs köze az istálló kettős kieséssel záruló ausztrál hétvégéjéhez és ahhoz sem, hogy Wolff a futam után úgy fogalmazott, hogy „jogos” megkérdőjelezni a vezető posztját a kudarcok után. A PA értesülései szerint az F1-es Japán Nagydíj kihagyásáról szóló döntést már a szezonrajt előtt meghozta a Mercedes főnöke.
Érdekesség, hogy Wolff tavaly sem utazott el Japánba: akkor egy térdműtétből épült fel éppen az 52 éves csapatfőnök. Akkor Jerome d’Ambrosio látta el a csapatvezetői teendőket a pályán – most nagy kérdés, hogy ismét így lesz-e, hiszen a hírek szerint rá lecsapott a Ferrari.
Hazai pilótát ültetnek Ricciardo helyére az F1-es Japán Nagydíj első edzésén
https://formula.hu/parc-ferme/37652
A Formula-1 szabályai előírják, hogy minden csapatnak legalább két alkalommal egy újonc pilótát kell az egyik autójába ültetnie a versenyhétvégék első pénteki szabadedzésén a szezon során. A Visa Cash App RB már viszonylag hamar, a soron következő Japán Nagydíjon él a lehetőséggel, ugyanis Daniel Ricciardo helyére Ayumu Iwasa ülhet majd a suzukai első gyakorláson – árulta el Helmut Marko a SpeedWeek lapban vezetett rovatában. A helyszínválasztás nem véletlen, hiszen így Iwasa hazai közönség előtt ejtheti meg F1-es nagydíjhétvégés debütálását – az ifjú japán „csak” a szezon végi Abu Dhabi-teszten szerepelt a faenzai csapattal –, ráadásul ezzel Yuki Tsunodával két japán alkotja majd az első egyórás tréningen a Visa RB párosát.
Iwasa jelenleg a Super Formulában szerepel, miután két idényt lehúzott a Formula-2-ben, ahol öt futamgyőzelemig jutott. Érdekesség, hogy a mostani hír azok után érkezett, hogy sajtóértesülések szerint Ricciardo kétversenyes ultimátumot adott a Red Bull vezetőségétől – márpedig mínusz egy szabadedzéssel még nehezebb dolga lesz az ausztrálnak, ha javítani akar a teljesítményén.
Fotó, videó: bemutatta új WEC-hypercarját a Peugeot
https://formula.hu/parc-ferme/37651
A 9x8 újítása az, hogy hátsó szárny van rajta: eldobták az eddig használt extrém koncepciót és egy hagyományosabb megoldást választottak. Mit szóltok hozzá?
Ready to ‘wing’ it in Imola Presenting our new Lion for the @FIAWEC season pic.twitter.com/Kwfn00aVxc
— Stoffel Vandoorne (@svandoorne) March 25, 2024
„Ha van jobb ötlet arra, hogy ki segíthetne, örömmel meghallgatom” – Wolff
https://formula.hu/parc-ferme/37650
A melbourne-i dupla kiesés után már több kérdés is felmerült Toto Wolff felelősségével kapcsolatban: a Mercedes sorozatban harmadik szezonjában teljesít gyengén, nem találja meg a kiutat, ugyanazokkal a problémákkal küzd több autóverzió esetén is, elvesztette Lewis Hamiltont, és nagyon nem jó irányba halad az istálló.
Erre tett rá a mostani nullázás, amelyben Hamilton motorhibájának is szerepe volt, így a csapatot egyharmad részben birtokló, egyben azt vezető Wolff is kapott kérdést a saját felelősségével kapcsolatban:
„Résztulajdonosként biztosnak kell lennem abban, hogy pozitív és kreatív dolgot tudok hozzátenni, szóval én lennék az első, aki azt mondja, hogy ha valakinek van jobb ötlete, akkor szóljon, mert az a érdekem, hogy a lehető leghamarabb forduljanak jóra a csapat dolgai” – idézi Wolff szavait az Autosport.
„De fizikai problémánk van, nem filozófiai, vagy szervezeti, mert nem vettünk be dilibogyót 2021 óta. Csak nem értjük az autónk működését, míg a múltban mindig értettük” – tette hozzá.
Wolff azt is elmondta, hogy nem érzi úgy, hogy vezetőváltáson kellene gondolkodnia, ami pedig az ő szerepét illeti, az nem olyan egyszerű a résztulajdonosi mivolta miatt: mint mondta, nem mondhatja azt, hogy oké ennyi volt, mert továbbra is érdekelt az üzletben, nem ugorhat ki belőle, jelenleg nincs választása.
„De ha van ötlet arra, hogy ki tudná jobbra fordítani a dolgokat, azt örömmel meghallgatom” – mondta.
fotó: Ollé Iván