Itt élőben nézheted a Monaco Historic Grand Prix vasárnapi versenyeit
https://formula.hu/parc-ferme/32344
Két héttel a Formula-E fordulója után és két héttel a Formula-1-es nagydíj előtt rendezik a hétvégén a Monaco Historic Grand Prix-t, amelyen történelmi versenyautók csapnak össze a hercegség utcáin. Vasárnap következnek a versenyek különböző kategóriákban: láthatunk világháború előtti gépeket, orrmotoros autókat, valamint a hatvanas és hetvenes évek F1-es szörnyeit. Az alábbi videóban a teljes versenynap élőben nézhető reggeltől délutánig:
„Egyelőre működik” – áttörést ért el Tsunoda a versenytempóval?
https://formula.hu/parc-ferme/39774
Bizakodva értékelte a versenytempóját a pénteki szabadedzések után az F1-es Azerbajdzsáni Nagydíjon Yuki Tsunoda. A japán elődjeihez hasonlóan rendszerint jelentős hátrányban van Red Bull-os csapattársával, Max Verstappennel szemben, ugyanakkor például Sergio Perezzel ellentétben neki nem elsősorban az időmérős, hanem a futamokon nyújtott teljesítményével van a legnagyobb problémája. A japán azonban a pénteki tréningek után úgy érzi, áttörést érhettek el:
„Jó volt. Mármint egy körön nyilván van még tér arra, hogy mindent összerakjunk. De kipróbáltam valamit, és az jó: tapasztaltunk valamit a második szabadedzés során, de főként a hosszú etapokra koncentráltunk, és sokkal jobbnak tűnik. Még soha nem láttam ilyesmit eddig idén a versenyetapban. Egyelőre működik. Egyelőre van értelme ennek a hosszú etapok során” – értékelt Tsunoda.
A The Race adatai alapján egyébként valóban erősebb volt a megszokottnál Tsunoda hosszú etapja: Verstappenétől ugyan elmaradt, de Oscar Piastri szintje és a Mercedesek előtt mozgott. Mindez pedig rendkívül fontos lehet a japán jövője szempontjából, hiszen a Red Bull bő egy hónap múlva tervez dönteni a Red Bull második üléséről, amelyre jelenleg inkább a Racing Bulls újonca, Isack Hadjar tűnik befutónak, nem pedig ő.

Megrovással megúszta Piastri a sárga zászlós incidenst
https://formula.hu/parc-ferme/39773
Enyhítő körülmények miatt megrovásban részesítették csupán a bakui F1-es felügyelők Oscar Piastrit, aki nem lassított le eléggé sárga zászló hatálya alatt a pénteki második szabadedzésen. A stewardok indoklásából kiderül, hogy Piastri épp elhaladt az 1-es és 2-es LED-panelek mellett, amikor a sárga jelzés megjelent, ám eközben a 3-as panelen már zöld jelzést láthatott a McLaren pilótája, a versenyzőket pedig arra utasították előzetesen, hogy ilyen esetekben, amikor zöldet látnak, a sárga zászló hatályának megfelelően járjanak el addig a pontig (elvégre a zöld fény arra utal, hogy az addig tartó szakaszon viszont sárga van érvényben). A sárga zászlót azonban „kevesebb mint egy másodperccel azt követően” visszavonták, hogy a zöld panel láthatóvá vált az ausztrál számára. Mindezeket az enyhítő körülményeket figyelembe véve kapott megrovást Piastri, amely egyébként az első számára ebben a szezonban.

Így lehet világbajnok a McLaren Bakuban
https://formula.hu/parc-ferme/39772
Bár egy korábbi cikkünkben már írtunk róla, de mivel már megkezdődött az Azerbajdzsáni Nagydíj hétvégéje, jobb felfrissíteni az emlékezeteket. A McLaren eddig soha nem látott bravúrt hajthat végre, ugyanis már hét versenyhétvégével a bajnokság vége előtt bebiztosíthatnák a világbajnoki címet, amivel a Red Bull 2023-as rekordját adnák át a múltnak, akik hat futammal a vége előtt biztosították be év végi elsőségüket.

Fotó: McLaren
A McLaren jelenleg 337 ponttal vezet a Ferrari, 357-tel a Mercedes és 378-cal a Red Bull előtt, miközben a hétvégi Azerbajdzsányi Nagydíjat követően a sprintekkel együtt is csak 346 egység szerezhető. Vagyis a McLaren világbajnok lesz ezen a hétvégén, ha legalább 9 ponttal többet szerez, mint a Ferrari, és nem szerez 12-vel kevesebbet, mint a Mercedes, vagy 33-mal kevesebbet, mint a Red Bull.
Ennek a kritériumnak idén eddig csak egyetlen alkalommal nem feleltek meg a wokingiak egyébként, még Kanadában, ahol Norris felöklelte Piastrit. Minden más hétvégén tudták hozni azt a pontszámot, amivel Bakuban bebiztosíthatnák a vb-címüket, így jó esélye van a McLarennek arra, hogy a hétvégén 10. alkalommal koronázzák őket az F1 királyaivá, amivel egyedüli másodiknak lépnének előre a 16 vb-címmel büszkélkedő Ferrari mögé az örökranglistán.
Verstappen jövőre indulhat a Nürburgring 24-en – Le Mans viszont nincs tervben
https://formula.hu/parc-ferme/39769
Monzai győzelme után Max Verstappen Németországba utazott, hogy teljesítse a Nürburgringi 24 órás verseny engedélyéhez szükséges feltételeket. A holland pilóta egy 240 lóerős Porsche 718 Cayman GT4 CS-t vezetett a Lionspeed GP színeiben az NLS-sorozat szombati futamán, ahol változékony körülmények között kellett teljesítenie 14 versenykört és egy elméleti vizsgát. Bár az egyik autó a kvalifikáción elszenvedett sérülés miatt nem állt rendelkezésre, Verstappen így is teljesítette az előírt köröket, és az illetékesek jóváhagyták a teljesítményét – ezzel megkapta a hivatalos engedélyt a részvételhez.
Helmut Marko a Sport.de-nek nyilatkozva megerősítette: a Red Bull nem gördít akadályt Verstappen elé, ha a 2026-os versenyen indulni akar. „Szerintem fantasztikus, hogy egy Formula–1-es pilóta, akinek a versenyek mellett rengeteg kötelezettsége van, szimulátor, marketing, PR, ilyen lelkesedéssel vesz részt egy ilyen projektben” – mondta Marko, kiemelve a német engedélyezési eljárást is: „Ez a német rendszer, hogy egy négyszeres világbajnoknak egy 240 lóerős Porschéval kell bizonyítania, hogy képes körbemenni a Nordschleifén, egészen egyedi.”
Marko azt is leszögezte: más hosszútávú események, például Le Mans, jelenleg nem szerepelnek a tervben. „Le Mans nincs a programban. A sebességkülönbség még nagyobb a különböző kategóriák között. Egyelőre a hosszútávú versenyzés csak a Nürburgringre korlátozódik.”

A hétvégi finálé után megszűnik a ralikrossz-vb
https://formula.hu/parc-ferme/39771
A hétvégi szezonzáró futammal véget ér a ralikrossz-világbajnokság története: az FIA bejelentette, hogy a sorozat 2026-tól ismét csak európai státuszt kap. A döntés egy átfogó reform része, amelynek célja a nézői elköteleződés növelése, ugyanakkor egy korszak lezárását is jelenti.
A 2014 óta világbajnoki rangot viselő sorozat az elmúlt években elektromos hajtásláncra váltott, ám ez sok nehézséget okozott. Új gyári csapat alig érkezett, a legnagyobb figyelmet pedig a 2023-as lydden hilli futamon történt tűzeset kapta, amikor a Special ONE Racing két Lancia Delta Evo-E RX versenygépe semmisült meg. A szezon hátralévő részét a mezőny RX2e autókkal teljesítette, majd a következő évtől opcionális volt az elektromos hajtás használata.
Az FIA most úgy döntött, visszatér a gyökerekhez: a ralikrossz csúcskategóriája újra Európa-bajnokságként fut majd, hatfordulós naptárral, a kontinens ikonikus helyszíneire koncentrálva. A világbajnoki státusztól búcsúzó sorozatnak ugyanakkor marad globális eleme: egy külön világkupa futamot is terveznek, Európán kívüli helyszínen.
Az idei szezonzáró jól mutatja a sorozat válságát: a többszörös csapatbajnok Hansen Motorsport pénzügyi okokból visszalépett, így mindössze négy állandó WRX-pilóta rajtol Isztambulban, a mezőnyt az európai sorozat tagjai egészítik ki…

Hamilton eladta az összes autóját – de egy Ferrarira még benevezne
https://formula.hu/parc-ferme/39770
Lerántotta a leplet Bakuban egy érdekes fejleményről Lewis Hamilton: nevezetesen arról, hogy megvált a sportautó-kollekciójától. Korábban a hétszeres F1-es világbajnok számos autóval rendelkezett, kezdve Mercedesektől több LaFerrarin át egy igen ritka Pagani Zondáig. Ám mostanra ez a kollekció már a múlté – igaz, egy legendás Ferrarira még azért benevezne a Scuderia pilótája.
Minderre akkor derült fény, amikor arról kérdezték a Formula-1-es Azerbajdzsáni Nagydíj sajtónapján, hogy érdekelné-e egy Ferrari F80-as megvásárlása, ami az olasz márka egyik legújabb szuperautója: „Nincsenek már autóim. Nincs már egy autóm sem, megszabadultam az összestől. Manapság sokkal inkább érdekel a művészet. Ha lesz majd egy autóm, az az F40-es lenne. De az is egy szép műalkotás.”

Russell kihagyja a mai napot Bakuban
https://formula.hu/parc-ferme/39768
Kihagyja az F1-es Azerbajdzsáni Nagydíj csütörtöki sajtónapját George Russell – erősítette meg a Mercedes délelőtt.
A brit pilóta a tájékoztatás szerint egészségügyi okokból pihen a pénteki nap előtt, a tervek szerint a szabadedzéseket már nem hagyja ki, ott lesz az autóban.
Ha mégsem lenne elég jó állapotban, akkor Valtteri Bottas vár beugrásra.

„Megvannak a képességei az F1-hez” – Norris Colton Hertáról
https://formula.hu/parc-ferme/39767
Az Olasz Nagydíj előtt jelentette be a Cadillac F1-es csapata, hogy Colton Herta csatlakozik az alakulathoz, méghozzá teszt- és fejlesztőversenyzőként. Az amerikai az IndyCarból érkezik, ahol 2019 óta teljesít szolgálatot, és eddig kilenc futamgyőzelmet szerzett. Herta ezzel együtt a Formula–2-ben is rajthoz áll majd, hogy összegyűjtse a szükséges szuperlicenc-pontokat a jövőbeli F1-es szerepléshez.
Lando Norris jól ismeri a 25 éves amerikai versenyzőt, hiszen 2015-ben a Carlin színeiben egy csapatban szerepeltek az MSA Formula bajnokságban – a McLaren sztárja továbbra is nagyra értékeli korábbi csapattársa képességeit.
„Valószínűleg nem lenne bonyolult számára az F1. Jól bánik mindenféle autóval, egész életében ezt csinálta. Rendkívül tehetséges pilóta, és nagyon élveztem vele a közös munkát 2015-ben.”
„Szerintem elég tehetséges ahhoz, hogy bármilyen autóba beüljön és gyors legyen – a Formula–1 legjobbjai közé tartozni azonban nehéz. Ha továbbra is ez a célja, és nem csupán tesztpilóta akar lenni, akkor nehezebb dolga lesz. Megvannak a képességei az F1-hez, és remélem, hogy hamarosan láthatom őt.”

„Valószínűleg hamarosan beszélni fogok Sebbel” – Hamilton
https://formula.hu/parc-ferme/39766
Eddig igencsak szenvedősen alakul Lewis Hamilton élete a Ferrarinál: a kínai sprintgyőzelmet leszámítva csak egy-két kisebb villanásra futotta a britnek, aki vasárnapi nagydíjon még dobogóra sem állhatott fel a vörösökkel, miközben a csapattárs Charles Leclerc többször is megtette ezt már 2025-ben. Nem ismeretlen helyzet azonban az, hogy egy többszörös világbajnok küszködik a maranellói istállónál: néhány éve Sebastian Vettel utolsó ferraris évei is hasonlóan alakultak.
Emiatt korábbi versenyzők és szakértők már javasolták is Hamiltonnak, hogy esetleg beszéljen a visszavonult némettel, akivel köztudottan remek viszonyt ápolnak – és a L’Equipe-nek adott interjú alapján elképzelhető, hogy ezt meg is lépi a 40 éves pilóta:
„Hogy őszinte legyek, egyikükkel sem beszéltem” – mondta Vettelről és a Ferrarinál szintén megfordult Fernando Alonsóról Hamilton. „Nem sokat beszélek Fernandóval. Seb nagyszerű támogatást jelent, igazán hihetetlen volt, és nagyon jó barátok lettünk az évek során. Szándékomban állt beszélni Sebbel a szünetben. Úgy gondolom, hamarosan meg fogom tenni. Nem hívtam idén, mert sokszor nem vagyok a telefonom közelében. Nem akartam zavarni őt, korábban pedig nem akartam beszélni vele, mert nem akartam, hogy előítéleteim legyenek. Hat-nyolc hónap tapasztalatával jó elképzelésem van a helyzetről, szóval valószínűleg hamarosan beszélni fogok vele.”

fotó: DPPI
Bottasszal nem beszélt 2026-ról, Perez felhívta – állítja Briatore
https://formula.hu/parc-ferme/39765
Valtteri Bottast és Sergio Perezt jelentette be 2026-os pilótáiként nemrég a Cadillac új F1-es alakulata, ám mindkét rutinos versenyzőt szóba hozták korábban az Alpine-nal is. Maga Bottas is beszélt arról a Cadillac-bejelentés után, hogy zajlottak egyeztetések az enstone-i istállóval – ám ezt az Alpine-t irányító Flavio Briatore újfent cáfolta az Auto Motor und Sportnak nyilatkozva: „Sosem beszéltem Bottasszal 2026-ról. Szerintem a pletykák, miszerint az Alpine-nál versenyezhet, segítettek neki szerződést kötni a Cadillackel” – ismételte meg egy korábbi sajtótájékoztatón elhangzott állítását.
Briatore azt ugyanakkor elismerte, hogy Perezzel beszélt, ám szerinte a mexikói volt az, aki puhatolózott náluk: „Perez felhívott. Megkérdezte, mik a terveink. Ugyanakkor mondta, hogy közel jár ahhoz, hogy megállapodjon a Cadillackel. Nem tudtam semmit ajánlani neki akkor.”

Rákkal diagnosztizálták a 18 éves autóversenyzőt
https://formula.hu/parc-ferme/39764
A brit autóversenyző, Will MacIntyre a közösségi médiában közölte, hogy agy- és tüdőrákot diagnosztizáltak nála.
A 18 éves versenyző, aki az Elite Motorsport színeiben indul a GB3 bajnokságban, azt követően jelentette be a hírt, hogy „nem érezte magát teljesen jól”, és már meg is kezdődött a kezelése.
MacIntyre idén már győzelmet aratott Silverstone-ban, valamint dobogós helyezéseket ért el Zandvoortban és a Hungaroringon a régi brit F3-as sorozat második szezonjában.
Első szezonját a Hitech csapatnál töltötte, amely FIA F2-es szintű csapatokat működtet, és MacIntyre három győzelmet aratott, többek között Spában, ismét Silverstone-ban és az Oulton Parkban.
A GB3 egy jegyzett sorozat, 2014-ben például George Russell lett itt bajnok.

Zak Brown szívesen dolgozna együtt Max Verstappennel
https://formula.hu/parc-ferme/39763
Szívesen dolgozna együtt Max Verstappennel Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója – de hozzátette, hogy nem az F1-ről, hanem az endurance versenyzésről beszél.
„Nos, ideális esetben szeretném, ha Max a csapattársam lenne az endurance versenyeken. Mert nemrég a Nordschleifén álnéven (Franz Hermann) megmutatta, hogy ott is milyen gyors” – nyilatkozta Brown.
„Max fantasztikus pilóta, nem véletlenül négyszeres bajnok. Amúgy is örömömre szolgál, hogy a McLaren programjában minden pilótával együtt dolgozhatok. És Maxszal? Ki tudja, talán egy nap...”

Kiderítette az Aston Martin, mi okozta Alonso monzai kiesését
https://formula.hu/parc-ferme/39762
Kavicsok vezettek Fernando Alonso búcsújához a bő egy héttel ezelőtti F1-es Olasz Nagydíjon – közölte az Aston Martin. A technika ördöge által idén már nem először sújtott spanyol a 24. körben kényszerült feladni a futamot Monzában, miután egyszerűen megadta magát a jobb első futóműje az Ascari-sikán utáni kerékvetőn. Alonso maga furcsának nevezte a történteket, mivel érzése szerint nem fordult szélesebben, mint korábban.
Most maga az Aston Martin közölte, hogy egy korábbi kavicsfelverődés váltotta ki a hibát: „A csapat megerősítheti, hogy némi kavics találta el az első körben Fernando autóját több helyen is, beleértve a felfüggesztést, ami megrongálódott ettől. A csapat nem volt tudatában a sérülésnek. Az alacsony szintű, de folyamatos terhelés vezetett végül az alkatrész meghibásodáig” – olvasható az Aston rövid kommünikéjében.

WRX: Összeeresztik a vb és Eb mezőnyét, három magyar is megmérkőzik Kristofferssonékkal
https://formula.hu/parc-ferme/39761
Különleges formátumot gondoltak ki a Ralikrossz-világbajnokság szervezői a szeptember 20-21-i szezonzáró hétvégére: a WRX és az RX1 Európa-bajnokság mezőnye összeömlesztve versenyez majd Törökországban, az Istanbul Parkban, így az év utolsó versenye az eddigi legnagyobb, 14 fős mezőnnyel zajlik majd.
A változtatást a kényszer szülte, hiszen a WRX-ben a szezon elején sem túl nagy, kilencfős létszámból mindössze négy autó maradt a végére, ez vezetett a kreatív megoldáshoz, hogy vegyítik őket az Euro RX1 tíz résztvevőjével, méghozzá olyan módon, hogy a szombati nap során közös előfutamokat teljesít a két bajnokság (külön pontozással), majd önálló elődöntőket és döntőket futnak.
Az Euro RX1 szezonja hivatalosan véget is ér szombaton, a versenyzők azonban maradnak vasárnapra, ahol „szabadkártyás” státuszban vesznek részt a WRX második versenynapján, immár nem csupán az előfutamokon, hanem az elődöntőkben és a döntőkben is, így harcba szállhatnak a dobogóért és akár győzelemért, de pontokat nem szerezhetnek.

A különleges hétvégére három magyar is benevezett az RX1-es mezőnyben: az ötszörös hazai bajnok Kárai Tamás, Mózer Attila és Mózer Márk, akik Nyirádon is jelen voltak, Isztambulban pedig közvetlenül a (megmaradt) vb-sztárok ellen versenyezhetnek.
Az Euro RX3 hétvégéje a szokásos, kétnapos lebonyolításban zajlik, a hatfősre zsugorodó mezőnyben egy további magyarral, Kovács Sámuellel.
A WRX-ben Johan Kristoffersson a fő esélyes nyolcadik vb-címére, de Niclas Grönholm 15 pontos lemaradása még fordítható a dupla fordulón, ahol 56 vb-egység szerezhető. Az Euro RX1-ben Jurij Belevszkij előnye 10 pont, az RX3-ban Joao Ribeirónak tulajdonképpen csak rajthoz kell állnia az Eb-sikerhez.

MotoGP-teszt: Acosta az élen, Quartararo rosszabbnak érzi a V4-es Yamahát
https://formula.hu/parc-ferme/39760
Pedro Acosta motorozta a legjobb időt a MotoGP idei utolsó szezonközi tesztjén Misanóban: a KTM-es még a hétvégi leggyorsabb körét is valamelyest megjavította 1:30,374-es eredményével. Mögötte Alex Marquez és Marco Bezzecchi következett a sorban, míg a kilencedik vb-címe felé menetelő Marc Marquez hatodikként zárt. A köridőknél persze nagyobb jelentősége volt annak, hogy ki mit próbálgatott: Marquez például a „valenciai teszt előtesztjének” nevezte a mai gyakorlást, azaz már a 2026-os prototípus Ducati előkészítésére fókuszált, főként különböző aero-specifikációk összehasonlításával; Bezzecchi új vázat tesztelt az Apriliánál; míg a Hondánál többféle aerodinamikai konfiguráció is előkerült.

A fő fókusz persze a Yamahán volt, hiszen azok után, hogy Augusto Fernandez a San Marinó-i GP-n szabadkártyásként élesben is bevetette, most a szerződtetett versenyzők is felülhettek egy publikus teszten a V4-es motorra. A visszajelzések pedig eléggé vegyesek voltak: a hangvillások vezérmotorosa, Fabio Quartararo úgy fogalmazott, hogy „egyelőre rosszabb” a fejlesztés alatt álló gép, mint a sornégyes modell. „Nem hiszem, hogy a V4-es motor meg fogja oldani az összes problémánkat, mert így is ugyanazokat a gondokkal szembesültünk Barcelonában és itt is” – nyilatkozta a 2021-es világbajnok. A pramacos Jack Miller már bizakodóbb volt: szerinte a „megfelelő dolgokat csinálja” a V4-es motor, és „több az erőssége, mint a gyengesége”. További részletek erről a Formula MotoGP Facebook-csoportunkban megosztott posztban!
A tesztnek egyébként volt két hiányzója is: Joan Mir a pénteki bukását követő nyakpanaszai, Ai Ogura pedig a vasárnapi futam elején történt esése során elszenvedett kézsérülése után döntött a pihenés mellett.
A tesztnap végeredménye:

A Cadillac következő célja: F1-es tartalékversenyzőt találni
https://formula.hu/parc-ferme/39759
Miközben javában zajlanak a 2026-os Formula-1-es autójuk fejlesztési munkálatai, a Cadillac még a pilótafelállásuk teljessé tételén is dolgozik. Az már eldőlt, hogy két rutinos nagydíjgyőztes, Valtteri Bottas és Sergio Perez lesznek a versenyzőik jövőre, emellett leigazolták tesztpilótának az IndyCarból érkező Colton Hertát. Csakhogy az amerikai egyelőre nem rendelkezik az F1-es induláshoz szükséges szuperlicenszpontokkal – nem kis részben emiatt is fog versenyezni jövőre a Formula-2-ben –, így őt nem tudják tartalékversenyzőként bevetni egy esetleges szükséges beugrás esetén.
Éppen ezért Graeme Lowdon csapatfőnök elmondása szerint most a tartalékpilóta keresésén fognak dolgozni – igaz, még senkivel nem egyeztettek erről: „Még nem kezdtük el a keresést, nem tettünk ajánlatot senkinek a csapat tartalékosi posztjára. De most ez az a pozíció, amelyre irányítani fogjuk a figyelmüket, és ez segít teljessé tenni majd a felállásunkat” – fogalmazott Lowdon az F1.com interjújában.

Új partnert jelentett be a McLaren 2026-ra
https://formula.hu/parc-ferme/39758
A McLaren megerősítette, hogy a következő F1-es szezontól kezdve a Motul lesz a csapat hivatalos beszállítója.
A nagy teljesítményű kenőanyagok fejlesztésének, gyártásának és forgalmazásának szakértőjeként a Motul a wokingi székhelyű csapatnak a sebességváltó-kenőanyagokat fogja szállítani .
A Motul ezzel tér vissza az F1-be egy hosszabb kihagyást követően.

Wolff: Ha egy pilóta azt mondja, hogy gyorsabb lenne kétéves szerződéssel, ott baj van
https://formula.hu/parc-ferme/39757
Továbbra sincs bejelentett pilótaszerződés 2026-ra a Mercedesnél, és Toto Wolff csapatvezető már többször hangsúlyozta, hogy ők nem is akarnak hosszabb távra megállapodni senkivel – Monza után is arról beszélt, hogy itt ez a koncepció és kész.
„Mi sosem voltunk az a csapat, amely nagyon hosszú szerződéseket ad, inkább elég rövidre szabtuk ezeket. Szerintem a kétéves volt a leghosszabb kontraktus néhány opcióval. Ez a Mercedes-minta” – mondta a Sky Sportsnak.
Amikor felvetették neki, hogy az egyéves szerződések miatt extra nyomás van a Mercedes pilótáink, elhárította a kérdést:
„Szerintem ez nem változtat semmin, amúgy is óriási nyomás van rajtuk. Ha egy pilóta azt mondja, hogy gyorsabb lenne, ha két évre szólna a szerződése, akkor az a mentalitás nincs rendben” – fogalmazott.

fotó: Ollé Iván
Kamion-Eb: Kiss Norbert a hetedik Eb-cím kapujában
https://formula.hu/parc-ferme/39756
A Kamion Európa-bajnokságon szereplő Kiss Norbert újabb lépést tett sorozatban ötödik, összességében pedig hetedik Eb-címe felé, miután Zolderben a vasárnapi két futamon egy első és egy harmadik helyet szerzett a magyar versenyző. A második futamot a német René Reinert nyerte, a pontversenyben pedig az egyetlen riválisának nevezhető Jochen Hahn mindkét alkalommal mögötte végzett. Ennek köszönhetően a Révész Racing versenyzője 77 pontos előnyre tett szert összetettben, így akár már jövő héten megszerezheti hetedik Európa-bajnoki címét.

Fotó: ETRC
Ez az F1-rajongó mind a 24 versenyre elutazik idén
https://formula.hu/parc-ferme/39755
Brandon Burgess, egy brit Formula-1-rajongó 2025-ben vállalta, hogy minden egyes versenyt a helyszínen tekint meg a szezonban, miközben 20 000 fontos költségvetés és a munkahelyén rendelkezésre álló 28 napos éves szabadság korlátozza. Az utazásait és élményeit a „Full Time Formula” nevű közösségi média fiókján dokumentálja, megosztva más rajongókkal tapasztalatait, költségvetési frissítéseit és utazási tippjeit. A kihívás során Burgess rengeteg izgalmas pillanatot élt át, és az egyik legnagyobb élménye az, hogy sok másik Formula-1-rajongóval találkozott a versenyeken, akikkel azóta is tartja a kapcsolatot.
Bár a folyamatos utazás, a versenyek és a munka mellett nincs sok pihenőideje, Burgess boldogan éli meg az élményeket, és úgy érzi, hogy minden percét megéri. Az időjárás kihívásai mellett, melyek a különböző helyszíneken várják, az egyik legizgalmasabb aspektusnak a versenyek vegyes körülmények között zajló eseményeit találja. Noha a költségvetése szoros, és előfordulhat, hogy nem fizetett szabadságot kell kivenni, a kihívás minden percét imádja, és más rajongóknak is bátran ajánlja, hogy hasonló módon valósítsák meg álmukat. Aki kíváncsi Burgess teljes történetére és a vele készült interjúra, az az F1.com-on, angol nyelven elolvashatja a világutazó F1-rajongó történetét.

Fotó: F1