Videó: Így játszott egymással a leggyorsabb körért Bottas és Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/30625
A Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíj hajrájának egyik érdekessége volt, hogy a rajtbalesete után top 10-en kívül autózó Valtteri Bottast kihívta a Mercedes friss szett lágy abroncsért, hogy azon a leggyorsabb kört megfutva elvegyék Max Verstappentől a bónuszpontot. Csakhogy a finn éppen a holland környékén tért vissza a pályára, akit így el kellett engednie. A Red Bull-os azonban visszalassított, hogy Bottas ne tudja megfutni a leggyorsabb kört, majd újra kék zászlós közelségbe került hozzá. Emiatt a Mercedes aztán másodszor is a bokszba hívta a pilótáját, aki végül az utolsó körben csente el az extra pontot a vb-éllovastól.
Minderről Verstappen és a két érintett csapatfőnök már nyilatkozott, most pedig a tv-közvetítésből nagyrészt kimaradt jeleneteket is visszanézhetjük – a videó IDE vagy a képre kattintva indul:
Bagnaia már csaknem kétgyőzelemnyi előnyben – így áll a MotoGP-tabella a Brit GP után
https://formula.hu/parc-ferme/36233
Bár Aleix Espargaro utolsó körös előzésével „csak” második lett Silverstone-ban, Francesco Bagnaia így is nagyobb előnnyel távozhatott a Brit GP-ről, mint amennyivel előtte rendelkezett, hiszen fő üldözői közül Jorge Martin egy első körös incidens után csak a hatodik pozícióba tudott visszazárkózni, míg Marco Bezzecchi épp ducatis honfitársát üldözve bukott. Így áll a világbajnoki összetett élmezőnye 9 forduló után a 20-ból (a többi széria bajnoki összetettjét itt találjátok):
VERSENYZŐK | GYÁRTÓK | ||||||
1. | Francesco Bagnaia | Ducati | 214 | 1. | Ducati | 317 | |
2. | Jorge Martin | Pramac Ducati | 173 | 2. | KTM | 172 | |
3. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 167 | 3. | Aprilia | 153 | |
4. | Brad Binder | KTM | 131 | 4. | Honda | 89 | |
5. | Johann Zarco | Pramac Ducati | 122 | 5. | Yamaha | 84 | |
6. | Aleix Espargaro | Aprilia | 107 | ||||
7. | Luca Marini | VR46 Ducati | 107 | ||||
8. | Jack Miller | KTM | 90 | ||||
9. | Alex Marquez | Gresini Ducati | 75 | CSAPATOK | |||
10. | Maverick Vinales | Aprilia | 74 | 1. | Pramac Ducati | 295 | |
11. | Fabio Quartararo | Yamaha | 65 | 2. | VR46 Ducati | 274 | |
12. | Franco Morbidelli | Yamaha | 59 | 3. | Ducati | 242 | |
13. | Augusto Fernandez | Gas Gas Tech3 | 49 | 4. | KTM | 221 | |
14. | Alex Rins | LCR Honda | 47 | 5. | Aprilia | 181 | |
15. | Miguel Oliveira | RNF Aprilia | 40 | 6. | Yamaha | 124 |
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Szabolcsból az F1 forgatagába – interjú Mészáros Sándorral
https://formula.hu/parc-ferme/36235
Hazánk sportnapilapja, a Nemzeti Sport készített interjút a Formula.hu és az Autósport és Formula Magazin utazó F1-es újságírójával, Mészáros Sándorral, amelyből többek között kiderül, hogyan sikerült a szabolcsi Balkányból indulva a Formula-1-es paddockba jutnia és miként lett az első magyar permanens akkreditációval rendelkező újságíró. Az interjú netes változata itt olvasható.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Felfüggesztették a NASCAR-versenyzőt, mert George Floyd halálán gúnyolódó képet lájkolt
https://formula.hu/parc-ferme/36232
Előbb csak a csapata, a Legacy Motor Club, majd pedig maga a NASCAR is határozatlan időre felfüggesztette Noah Gragsont. Mint kiderült, a pilóta a közösségi médiában lájkolt egy olyan posztot, amelyben a néhány éve rendőri túlkapás áldozatául esett George Floyd halálán viccelődött. A csapat közleményében úgy fogalmazott, hogy Gragson viselkedése nem felel meg az alakulat értékrendjének, míg a NASCAR a magatartásra vonatkozó kódex előrírásainak megsértése miatt függesztette fel őt. A versenyző a döntések után beismerte, hogy nagy hibát követett el.
Mountain bike-ozás közben szenvedett karsérülést Toto Wolff
https://formula.hu/parc-ferme/36231
Nem indult jól a Mercedes F1-es csapatfőnöke számára a nyári szünet: a felesége, Susie Wolff által közzétett Instagram-bejegyzés utolsó fotóján az látszik, hogy férjének megsérült a bal karja. „Akciódús kezdete a nyaralásnak. Az utolsó kép azt mutatja, hogyan végződött Toto számára a downhill mountain bike-ozás…” – írta a posztban Susie Wolffban. A RacingNews365.com információi szerint Wolffnak a bal könyöke tört el, méghozzá már hétfőn. Nem ez az első alkalom, hogy kartörést szenved a Mercedes-vezér: 2014-ben járt hasonlóan egy kerékpáros baleset során.
A többi fotón egyébként azt láthatjuk, hogy a fiuk gokartozott és gördeszkázott is a nyaralásukon:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Mazepinnek is köze volt Schumacher elküldéséhez?
https://formula.hu/parc-ferme/36230
A Haastól tavaly év végén elküldött Mick Schumacher unokatestvére, David az F1-ben két szezont töltő német pilóta elbocsátásáról nyilatkozott a Sport1-nek. A Keszthelyi Vivien párjaként is ismert 21 esztendős DTM-versenyző úgy érzi, Mick Schumacher egykori csapattársának, Nyikita Mazepinnek is van szerepe abban, hogy így alakult kuzinja története: „Az volt Mick problémája, hogy első évében nem igazán tudott versenyezni a csapattársával. Mindketten újoncok voltak, és Mazepin, akit leuralt, nem jelentett mércét a számára.”
„Márpedig fiatal versenyzőként erre feltétlenül szükséged van ahhoz, hogy fejlődni tudj” – folytatta Schumacher. „A második évében aztán erősebb csapattársat kapott Kevin Magnussen személyében. Úgy gondolom, hogy a Haas a körülményeket is figyelembe véve nem adott neki elég időt a fejlődéshez, hiszen a Formula–1 hihetetlenül bonyolult.”
„Szerencsére most mindent békében megtanulhat a Mercedesnél, amit a Haasnál nem tudott. Remélem, kap még egy esélyt, és ha igen, akkor biztos vagyok benne, hogy mindenkit meg fog győzni.”
Hamilton: A képességeim nem elengedők a Red Bull ellen
https://formula.hu/parc-ferme/36229
A Mercedes komoly lemaradásban kezdte a szezont, de a Monacóban behozott új autóval jelentős előrelépéseket tettek, azóta több dobogót, egy pole-t és egy leggyorsabb kört is szereztek az ezüst nyilak – szinte mindet Lewis Hamiltonnak köszönhetően. A Red Bull viszont még így is messze van, s a hétszeres világbajnok a sajtó képviselőinek arról beszélt, hogy a technikai hátrány ledolgozásához a versenyző önmagában kevés: „Mindig próbálok a képességemre támaszkodni a lemaradásunk kompenzálására, de ez sokszor nem elég. Ha megnézzük Silverstone-t, a versenyen nem látszott, egy körön viszont a 13-as kanyarig szintben voltunk Maxszal, aztán viszont lemaradtunk tőle.”
A nyári szünetig a Mercedes nagy tempóban fejlesztett, s ez a folyamat a jövőben sem áll meg, Hamilton azonban hangsúlyozta, hogy még most is ismerkednek az új generációs autókkal: „Az autó alatti légáramlatokat nem látjuk, a mérnököket pedig korlátozzák. Az agyad elszállna, ha tudnád, mi minden történik az autó alatt. Egészen más, mint a régebbi generációs autókkal” – mondta, majd így folytatta.
„Időbe telik mindezt átlátni, nagyon kevés erőforrásod van, szóval óvatosan kell meghozni a döntéseket. Ha teljes gőzzel elindulsz az egyik irányba, heteket vesztegethetsz el, amivel pedig tizedeket bukhatsz. A mérnököknek ezért nagyon alaposnak kell lenniük ebben a folyamatban…”
Megszakad a 70 éves brit sorozat?
https://formula.hu/parc-ferme/36228
A Formula–1 történetének harmadik szezonjában, 1952-ben fordult elő utoljára, hogy egyetlen eredményhirdetésen se hangzott el a brit himnusz, azaz hogy az országnak versenyzője és konstruktőre sem nyert futamot az adott évben. A Ferrari színeiben futamot nyerő Mike Hawthorn volt az első, akinek a tiszteletére megszólalt a God Save the Queen, mely azóta is minden évben felcsendült egészen II. Erzsébet 2022-ben bekövetkezett haláláig – George Russell interlagosi győzelmét immár a God Save the King köszöntötte.
Az idei összes versenyt megnyerő Red Bull viszont hiába székel Nagy-Britanniában, osztrák színekben szerepel, s ha a hátralévő tíz hétvégén nem változik a helyzet, akkor az 1953-tól tartó széria véget ér. A sorozat életben tartására elsősorban a Mercedes, a McLaren vagy Fernando Alonso futamgyőzelme jelenthet reményt.
A Red Bull tudta, hogy nem De Vries lesz Perez utóda
https://formula.hu/parc-ferme/36227
A Red Bull az elmúlt néhány évben meglehetősen sok versenyzőt fokozott le vagy küldött el: Danyiil Kvjatot előbb a Toro Rossóhoz küldték vissza, majd kétszer is elbocsátották, Pierre Gasly a lefokozás, Alex Albon az elküldés sorsára jutott, míg a legutóbbi „áldozat” Nyck de Vries volt, akinek mindössze tíz futam adatott meg az energiaitalosok kisebb csapatánál. A Formula.hu tudósítójának, Mészáros Sándornak nyilatkozva Christian Horner azonban arra hívta fel a figyelmet, hogy a teljes képet nézve nem az elbocsátások a legfontosabbak – hiszen bőven van mit a mérleg másik serpenyőjébe helyezni:
„A Red Bull több versenyzőt hozott az F1-be, mint bármely másik csapat, és több világbajnokot is kineveltünk. Persze a programunk sokat követel meg tőlük, de ez így van magával az F1-gyel is” – mondta Horner, míg konkrétan De Vries elküldéséről így fogalmazott: „Az a gond, hogy mit se számított volna, ha egy vagy két versenyt várunk. Ha önző akarok lenni, Nycknek nem volt esélye a Red Bull ülésére 2025-ben, akkor pedig az AlphaTauriban inkább olyan versenyző üljön, aki hosszabb távon érdekes lehet a számunkra.”
Ricciardo edz és szétrúgna néhány segget
https://formula.hu/parc-ferme/36226
Az F1-be a Magyar Nagydíjon visszatérő Daniel Ricciardo elmondása szerint nem számíthatott arra, hogy azonnal tökéletesen alakul minden, miután visszaül az autóba – még akkor sem, ha mindössze fél évet hagyott ki. A Belga Nagydíj után, melyet a 16. helyen zárt, az ausztrál már látta a pozitívumokat: „Kilenc napja még nem is vezettem ezt az autót, szóval mindent figyelembe véve szerintem rendben vagyok, és ha jól tudom, amikor a vége felé néhány kört tiszta levegőben tettünk meg, egészen jó volt a tempónk. Szóval talán nem is rossz a helyzet, visszatértem, belekóstoltam újra, most pedig tenni akarok arról, hogy szét tudjak rúgni néhány segget!”
Az ausztrál tudja, hogy az erőnlétét illetően még bőven vannak hiányosságok: „Egyértelmű, hogy nem vagyok olyan fitt, mint az összes többi versenyző, de annak roppantul örültem az első verseny jután, hogy sokkal jobban éreztem magam, mint azt előre gondoltam volna. Persze mindig lehetnék jobb, szóval a nyári leállást edzésre használom, és persze kicsit élvezném is a szünidőt, de végül is hat hónapon át szünidőn voltam. Edzeni fogok, mert Zandvoort is nagyon kemény fizikai szempontból, a nyakadat terheli, gyors és így tovább. Ha fizikailag formába jövök, akkor szerintem mentálisan és minden egyéb szempontból egyszerűbbek lesznek a versenyhétvégék, mert kevesebb dolognak kell megfelelni.”
Verstappen a tragédiáról: A kockázat az élet része
https://formula.hu/parc-ferme/36225
A kétszeres világbajnok Max Verstappen fiatal honfitársa, Dilano van ’t Hoff halála kapcsán eddig elsősorban csak Spáról és a pálya jelentette veszélyfaktorról beszélt, most viszont arra is kitért, hogy rá milyen hatást gyakorolt az eset: „Amikor megjött a hír Dilano balesetéről, posztoltam a közösségi médiában, és pillanatokkal később megláttam, hogy a testvére odakommentelt: Max, te voltál a legnagyobb példaképe. Köszönöm a posztodat. A válasza megérintett. Azonnal a családomra gondoltam. Aztán arra gondolsz, hogy basszus, ha ez velem történt volna, akkor a családom… Aztán pedig csak az jut eszedbe, hogy b*ssza meg…”
Verstappen arra is kitért, hogy az ilyen balesetek visszatarthatják a szülőket attól, hogy a gyerekeiket elvigyék gokartozni, és elindítsák ezen a pályán. Mint mondta, megérti, de nem ért egyet ezzel: „Ezek teljesen logikus gondolatok, de a gyerekedet egy bicikli is elütheti Amszterdamban. A kockázat az élet része, vagy ha ez nincs rendben, akkor öntsd gipszbe magad és maradj otthon. De persze attól még rágódsz az ilyen eseteken. Persze, én is.”
Marko a PR-osok és a fiatalok számára is rémálom
https://formula.hu/parc-ferme/36224
Nehéz lenne vitatni, hogy korunk F1-ének egyik legkülönlegesebb és legmegosztóbb személyisége a Red Bull tanácsadója és első számú véleményvezére, a 80. születésnapját idén ünneplő Helmut Marko, akiről csapatfőnöke, Christian Horner érdekes nyilatkozatot tett az ESPN podcastjében: természetesen méltatta a veterán szakembert, de azt is aláhúzta, hogy olykor nem tudja visszafogni magát a sajtó jelenlétében…
„Helmut a PR-osok rémálma! Amikor elszabadul, akkor csak meg kell bökni, és meg is van a szalagcím! Úgy beszél, ahogy jónak látja, pontosan megmondja, mit gondol” – kezdte Horner, majd kitért Marko érdemeire, és a fiatal versenyzőkkel végzett munkájára is. „Nagy tisztelet övezi Helmutot, és amit tett az évek során. Most 80 esztendős, és még mindig a lila szektorokat keresi. Néhány egészen kiváló juniorversenyzőt kiválasztott. Kőkeményen bánik velük, de ha Helmutot nem élik túl, akkor nem fogják az F1-et sem túlélni.”
„Helmut 80 évesen is fiatal” – folytatta Horner. „Most is megnéz minden F3-as sessiont, minden F2-es sessiont, minden egyes részidőt, és megszállottan követi a fiatal tehetségeket. Az én kapcsolatom pedig mindig nagyon őszinte és jó volt vele.”
Jövő hónapban jelenthetik be az új csapato(ka)t
https://formula.hu/parc-ferme/36223
Az elmúlt fél év egyik legfontosabb témája a királykategóriában a mezőny 2025/26-tól esedékes potenciális bővítése, amelynek kapcsán erős nézetkülönbség alakult ki az FIA, az F1, illetve a csapatok között. Az F1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali tegnap arról beszélt, hogy már közel a döntés: „Az FIA a lehetőségeik adta keretek között, megkezdte a folyamatot, a végső következtetéseikre várunk. De ahogy ebben a folyamatban mindig, most is együtt fogunk megállapodásra jutni, mivel a csapatok és az egész üzlet értéke jelenleg nagyon erős. A döntés pedig nagyon-nagyon hamar, azt mondanám, hogy szeptember hónap során megérkezik.”
Ahogy arról többször beszámoltunk, a pályázati folyamat egyik favoritja, az Andretti eközben gőzerővel készól a bemutatkozásra, s az is valószínűsíthető, hogy a tavaly a licenszpontrendszeren fennakadó Colton Hertát próbálnák meg az egyik autóba ültetni. Ezt látszik megerősíteni Michael Andretti azon nyilatkozata, amiben versenyzőjét, valamint az IndyCart jelenleg uraló Alex Palout méltatta:
„Semmi kétségem azt illetően, hogy készen állnak az F1-re, mindketten roppant tehetségesek, azonnal beültetném őket egy F1-es autóba, mert garantáltan megállnák a helyüket. Lando Norris egyszer Colton csapattársa volt, és azonos szinten teljesítettek. Ha megnézzük, Lando most mit csinál az F1-ben, akkor tudjuk, hogy Colton is mit érhetne el” – nyilatkozta az amerikai csapatvezető.
Csökkenthetik Perez fizetését?
https://formula.hu/parc-ferme/36222
A holland De Telegraaf úgy tudja, hogy Sergio Perez szerződésének értelmében a Red Bullnak jogában áll egyoldalúan módosítani a mexikói szerződésének pénzügyi feltételeit – mindenekelőtt természetesen a fizetését. A lap beszámolójában azt is hangsúlyozta, hogy ez a jog nem terjed ki a szerződés hosszának módosítására, azaz nem bonthatják fel idő előtt a 2024 végéig tartó kontraktust. Perez jelenlegi fizetése évi 10 millió euró.
Teljes káoszba fulladt Verstappenék vicces kihívása a Hungaroringen – videó
https://formula.hu/parc-ferme/36220
Még a Magyar Nagydíj hétvégéjén rögzítette az F1 hivatalos csatornája azt a videót, amelyben a két Red Bull-pilóta, Max Verstappen és Sergio Perez mérte össze képességeit úgy, hogy közben olyan „szemüveget” viseltek, amellyel fejjel lefelé látták a világot. Már a hazai nagydíjuknak otthont adó pálya lerajzolása is nehézségeket okozott a pilótáknak, de az igazi káosz a klasszikus büntetőrúgásoknak jött el – de a poént nem akarjuk ellőni (ha már…), a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:
Az FIA-elnök álma: amerikai és kínai gyártó az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/36221
Az a kezdetektől fogva nyilvánvaló, hogy elsősorban a Nemzetközi Automobil Szövetség és annak elnöke, Mohammed ben Sulayem szorgalmazza az F1-es mezőny bővítését. Az FIA vezére a Formula.hu-nak adott interjúban is beszélt erről, most pedig a Motorsport-Total.com-nak azt is elárulta, mi a vágya: „Az álmom egy teljesen amerikai csapat egy gyártó részéről, valamint szeretnék látni egy gyártót Kínából is. Mindenkinek lehetnek álmai, de ez el is érhető. 1,4 milliárd ember él Kínában, s az utakon látható elektromos autók 50 százaléka kínai. Ezek ténye. Óriási piac.”
Ben Sulayem arra is kitért, hogy jó döntést hoztak a 2026-os motorszabályokkal, amikor azokban 50 százalékra növelték az elektromos komponens szerepét (még ha ez több kritikát is kiváltott az elmúlt hetekben): „Ha nem állapodunk meg, akkor is jött volna az Audi? Ez csak azután történt, hogy elfogadtuk a motorszabályokat és minden csapat aláírta. A sport érdekében tettük, és ez kinyitotta az ajtót: jön a Honda, csatlakozik a Ford, a Porsche érdeklődik. Azt mondanám, még mindig meleg a kapcsolat a Porsche és a Formula-1 között. Ez mind jó okkal történt” – fogalmazott Ben Sulayem. A Porschével kapcsolatos félmondat amúgy annak fényében érdekes, hogy néhány hónapja olyan hírek keringtek, hogy a német gyártó letett az F1-ről.
fotó: DPPI
Verstappen saját csapatot alapítana – méghozzá néhány éven belül
https://formula.hu/parc-ferme/36219
Max Verstappen többször is elmondta már, hogy nem csak a Formula-1 iránt érdeklődik az autósportok közül. GT-autókkal is szokott például körözni, most viszont a Formule1.de magazinnak adott interjújában azt is elárulta, hogy néhány éven belül saját csapatot szeretne indítani. A projekt még eléggé képlékeny, de közben már a Verstappen.com Racing már az első lépéseket megtette azzal, hogy a szintén holland Thierry Vermeulen (akinek az apja, Raymond a Red Bull-pilóta menedzsere) szereplését segítik a DTM-ben az Emil Frey Racingnél:
„A Verstappen.com Racing már most is aktív Thierry Vermeulennel a DTM-mel és a GTWC Sprintben, valamint édesapám révén a raliban, de a végső cél a saját versenycsapat alapítása. A GT3-as kategóriában fogunk kezdeni, aztán meglátjuk majd, hol tart a hajónk. A következő lépés a saját GT3-as csapat. A jövő év nagyon szoros lenne, de a lehető leghamarabb szeretném. Egy GT3-as istálló 2025-ben, annak működnie kell, legalább két autóval” – fogalmazott a harmadik F1-es vb-címe felé száguldó Verstappen.
Espargaro elverte a mezőnyt pénteken, Marquez és a Yamahák a Q1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/36218
Közel másfél hónapos szünet után tért vissza a MotoGP a silverstone-i Brit Nagydíj pénteki edzéseivel – amelyek közül immár csak a délutáni tréning számított bele abba, hogy ki jut be automatikusan a szombati időmérő második felvonásába. Az így tét nélkülivé váló délelőtti gyakorláson négyes Ducati-vezetést láthattunk Marco Bezzecchivel az élen.
A VR46 olasz motorosa délután is sokáig első volt, de az utolsó percekben bemutatott egy óriási highside bukást a 7-es kanyarban. Emiatt a hajrában többen is megelőzték: végül Aleix Espargaro bizonyult a leggyorsabbnak az Apriliával, méghozzá nem is kevéssel, 1:581,183-as idejével csaknem hét tizedet kiosztott Jorge Martinnak. Brad Binder lett a harmadik a KTM-mel, megelőzve a másik gyűri apriliás Maverick Vinalest, majd jött Johann Zarco, a világbajnokságot vezető Francesco Bagnaia, valamint Bezzecchi. A top 10-be és ezáltal a Q2-be Jack Miller, Luca Marini és Alex Marquez jutott még be, azaz összesen két Aprilia, két KTM és hat Ducati kvalifikálta magát a legjobbak közé – pedig Vinales és Marini is jegyzett egy-egy esést. A Yamahák épp csak a Q1-re szorultak Fabio Quartararo, Franco Morbidelli sorrendben, megelőzve legjobb hondásként a 13. helyen záró Marc Marquezt. Folytatás szombat délelőtt egy újabb tét nélküli edzéssel, majd az időmérővel.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Zandvoort helyett Katar – itt a 2024-es F2-es és F3-as versenynaptár
https://formula.hu/parc-ferme/36217
Néhány héttel a Formula-1 jövő évi menetrendjét követően közzétették a két utánpótlás-sorozat 2024-es versenynaptárát. A Formula-2 esetén a legfontosabb változás az idei kalendáriumhoz képest, hogy kikerült Zandvoort – amely így egyedüliként nem szerepel a menetrendben az európai helyszínek közül –, helyette viszont bekerült Katar. Emellett mind a négy arab helyszínen versenyezni fog a mezőny, valamint Melbourne és a szeptemberre átkerült Baku is megtartotta helyét a naptárban, amely így ismét 14 fordulót tartalmaz.
A Formula-3 esetén gyakorlatilag ugyanaz lesz a program 2024-ben is, mint idén, azaz a szezon Bahreinben indul és már szeptember elején Monzában véget ér (miközben az F2-esek még decemberben is versenyezni fognak). Az F2 naptárához képest kimaradt Dzsidda, Baku, Katar és Abu Dhabi. A Hungaroring természetesen mindkét széria menetrendjében helyet kapott, azaz jövőre is teljes lesz ilyen tekintetben a Magyar Nagydíj programja.
„Mi leszünk a másodikak” – Russell magabiztos a Mercedest illetően
https://formula.hu/parc-ferme/36216
A pontversenyben második helyen álló Mercedest érzi a Red Bull mögötti mezőny legnagyobb esélyesének a szezon hátralévő részére az istálló pilótája, George Russell. A brit versenyző szerint ugyan a McLaren valóban jó tempót diktált mostanában, de az ilyen hullámzások megszokottak ebben a sportágban: egyszer fent, egyszer lent, a wokingiak most voltak fent, de nem fog ez sokáig tartani.
„Szerintem a McLarennek mostanában egyszerűen volt egy jó időszaka, ez gyakran megy így ebben a sportban. Amikor jó formában vagy, a dolgok könnyebben jönnek, nincs stressz, az autó azonnal jól működik, jól mozog. Viszont én biztos vagyok, hogy a szezon második felében erősek leszünk (a Mercedes), jönnek is fejlesztéseink a szünet után. Magabiztos vagyok azt illetően, hogy stabilizáljuk a ’második legjobb csapat’ státuszunkat, és megpróbálunk közelebb kerülni a Red Bullhoz” – mondta Russell a Belga Nagydíj után.
Alpine: Száz futam helyett 2026 a célkeresztben
https://formula.hu/parc-ferme/36215
A távozó Otmar Szafnauer helyét átmenetileg Bruno Famin vette át az Alpine csapatfőnöki székében, akit a francia Auto Hebdo arról kérdezett, hogy a kinevezése változtat-e valamit az istálló „visszaszámlálásán” – a franciák ugyanis többször hangzatos terveket fogalmaztak meg a csúcsra érés menetrendjét illetően, amilyen például a mostanában a nagy átalakítások kapcsán is sokat emlegetett 100 futamos terv volt.
„Nem nullázom le a számlálókat, hanem egyáltalán nem lesz semmilyen számláló” – mondta erre Famin, aki a 2026-ban induló új érát tartja szem előtt: „Ami fontos, hogy idővel fejlődjünk, méghozzá folyamatosan. A szabályokban éles határ lesz 2026, és tudjuk, hogy az ilyen változásoknál gyakran felfordul az erősorrend. Ott akarunk lenni 2026-ban, ez a cél, ami persze nem jelenti azt, hogy az addig eltelt időt illetően nincsenek céljaink, minden egyes versenyen fejlődni akarunk.”