A Zengő és Ekström a PURE ETCR első bajnoka
https://formula.hu/parc-ferme/30414
Franciaországban, a Pau-Arnos pályán fejeződött be az elektromos túraautó-széria első szezonja. Az utolsó napon három versenyző volt még esélyes a bajnoki címre: Mattias Ektröm (Zengő-Cupra), Jean-Karl Vernay (Hyundai) és Mikel Azcona (Zengő-Cupra).
A végső befutó Ekström lett, de nem egyszerű körülmények közt: a svéd a második szuperdöntőben ütközött, megforgott és defektet kapott. Kénytelen volt bokszba hajtani, ahonnan egy kör hátrányban tért vissza új abronccsal és sérült autója miatt jelentős hátrányban. Ekström tudta, hogy ha a táv 75 %-át teljesíti, akkor pontokat kaphat. Így az ötödik pozícióval meglett a bajnoki cím – négy ponttal Vernay előtt.
A két szuperdöntőt Vernay és Agusto Farfus nyerte: az összpontszámot tekintve a francia lett a hétvége legjobbja, így a PURE ETCR-ben és a WTCR-ben is győzni tudott egy napon. Farfus végzett a második, Azcona a harmadik helyen: a spanyol a pontversenyt is harmadik helyen zárta, hozzájárulva a Cupra X Zengő Motorsport bajnoki címéhez a gyártók közt. A Romeo Ferraris – M1RA együttműködés második lett, a Hyundai Motorsportnak a harmadik pozíció jutott.
A nap képei: Ben Sulayem társaságában találkozott Brown és Horner
https://formula.hu/parc-ferme/39865
Érdekes fotókat osztott meg Instagram-oldalán az FIA regnáló elnöke, Mohammed ben Sulayem, aki a képek tanúsága szerint a McLaren-vezérigazgató Zak Brownnal és a Red Bull néhány hónapja elküldött volt F1-es főnökével, Christian Hornerrel közösen költött el egy vacsorát a hétvégi USA Nagydíjat megelőzően.
A hármas találkozó pontos okára nem derült fény, de a résztvevők személye több szempontból is érdekes, hiszen Ben Sulayem épp készül a decemberi FIA-elnökválasztásra, Horner és Brown pedig köztudottan nem ápoltak túl jó viszonyt, amíg egymás riválisai voltak a Formula-1-ben. Horner kapcsán pedig folyamatosak a találgatások arról, hogy szeretne visszatérni az F1-be, csak az a kérdés, hogy hol és milyen szerepkörben – ezt illetően egyébként friss fejlemény, hogy a Sky Italia szerint megalapozatlanok az őt a Ferrarival összeboronáló pletykák.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
„Ne féljen senki: nem lesz 2014-es szintű dominancia az F1-ben”
https://formula.hu/parc-ferme/39864
James Vowles, a Williams Formula-1-es csapatvezetője igyekezett megnyugtatni a rajongókat, hogy nem fognak a jövő évi szabályváltozások a 2014-es Mercedes-fölényhez hasonló dominanciát hozni. 2026-ban egyszerre változnak az erőforrásokra, a karosszériára és az aerodinamikára vonatkozó előírások, és egyesek – például minden idők legsikeresebb F1-es tervezője, az Aston Martint erősítő Adrian Newey – úgy érzik, hogy eleinte a motorok határozzák majd meg az erőviszonyokat. Ettől pedig sokakban felsejlett a V6-os hibrid turbók 2014-es érkezése, amikor a Mercedes évekig óriási fölényben volt a rivális hajtásláncgyártókkal szemben.
A pletykák szerint ismét a Mercedes állhat a legjobban a maga motorjával, ám egyfelől ez csak találgatás, másfelől az ő termékeiket használó Williamst irányító, annak idején pedig az Ezüst Nyilaknál dolgozó Vowles szerint nem kell a bő tíz évvel ezelőtti hengerlés megismétlődésétől tartani: „Nem gondolom egyáltalán, hogy 2014-es szintű lesz egy fölény. Szerintem annál sokkal szorosabb lesz – csak hogy enyhítsem a félelmeket” – idézi Vowlest a MotorsportWeek.com portál.
A Williams-főnök arra is utalást tett, hogy az FIA is dolgozik olyan szabályokon, amelyekkel biztosítanák, hogy ne legyenek tartós és jelentős különbségek a motorgyártók között (ennek részleteiről itt írtunk bővebben): „Már most, ebben a fázisban is nyílt párbeszédet folytatunk arról, hogy mi történne akkor, ha egy motorgyártó előnyben vagy hátrányban lenne. Mivel felismerjük… mi egy sport vagyunk, azért vagyunk itt, hogy versenyezzünk, és biztosítani kell, hogy nagyon hasonló hullámhosszon legyünk.”

fotó: DPPI
3,5 millió dollárba került egy szabadedzés és két teszt a McLarennél
https://formula.hu/parc-ferme/39863
3,5 millió dollárt fizetett Ryo Hirakawa azért, hogy a 2024-es Abu Dhabi Nagydíjon, az első szabadedzésen, valamint két TPC-teszten vezethette a McLaren F1-es autóját – hozta nyilvánosságra a Motorsport Magazine.
Az ügyletre Alex Palou és a McLaren bírósági ügye kapcsán derült fény – erről a perről beszéltünk a hétfői Pitwallban is.
Ez az információ megmutatja, hogy milyen összegek repkednek akkor, ha egy újoncot, egy fiatalt valaki szeretne legalább ilyen lehetőséghez juttatni – Hirakawát természetesen a Toyota fizette és nemcsak a McLarennél, de az Alpine-nal, valamint a japánokkal partnerségben lévő Haasnál is kapott lehetőségeket.
Zak Brown McLaren-vezérigazgató ezekre az összegekre azt mondta, hogy normálisak, annak idején hivatalosan még Lando Norris is fizetett azért, hogy autózhasson, amíg nem kapott „főállást.”

fotó: mcLaren
„Ez lesz Verstappen legnagyobb győzelme” – Villeneuve a hollandra fogadna
https://formula.hu/parc-ferme/39862
Jacques Villeneuve szerint Max Verstappen lesz 2025 világbajnoka – így tippelt, amikor az olasz La Gazzetta dello Sport az idei bajnok megjósolására kérte.
„Verstappen. És ez lesz a legnagyobb világbajnoki győzelme. A két McLaren-pilóta túl sokat szenved a nyomástól, fel kell ébredniük” – fogalmazott 1997 világbajnoka.
A lap a kanadai mellett megkérdezte a kétszeres bajnok Mika Hakkinent, aki viszont nem mondott konkrétumot.
„Nyilvánvalóan a McLarent kell mondanom. Biztos, hogy a csapat utasításokat fog adni a pilótáinak, hogy elkerüljék a bajt. Mindketten nagyon jók, Lando jóval tapasztaltabb, ami sokat számít, de közben kevesebb pontot szerez. Szóval nem tudom, kettejük közül az egyik” – mondta a finn.

Verstappen 2026 végén dönt a jövőjéről?
https://formula.hu/parc-ferme/39861
A Haas korábbi F1-es csapatfőnöke, Günther Steiner úgy véli, hogy Max Verstappen a 2026-os szezon végéig várni fog, mielőtt döntést hozna a Red Bulltól való távozásáról.
A Lottolandnak adott interjújában Steiner nem látja szükségét a csapatváltásnak 2026-ra, és arra számít, hogy Verstappen a jövő év végén, miután kialakult a rangsor, újabb döntést hoz F1-es jövőjéről.
„Max várni fog a 2026-os, új szabályokkal induló első szezon végéig, megnézi, melyik autó jó és melyik nem annyira... majd 2026 végén dönti el, hol szeretne lenni 2027-ben” – mondta Steiner.
„Csak úgy átmenni a Mercedeshez, hogy nincs biztosíték arra, hogy 2026-ban jó autójuk lesz, nem lenne logikus. Többéves szerződést kellene aláírnia, és ha az autó nem versenyképes, nehéz lesz felzárkózni. Jövőre Max marad, megnézi, mit csinál a Red Bull, és aztán dönt. Biztos vagyok benne, hogy felbontja a szerződését, ha nem lesz bajnoki esélyes.”

Hőség várható Austinban is, figyelmeztetést kaphatnak a pilóták
https://formula.hu/parc-ferme/39860
Újabb hőségre való figyelmeztetést kaphatnak az F1-es pilóták: várhatóan a hétvégén Austinban is nagyon magas lesz a hőmérséklet.
Két héttel ezelőtt az FIA kénytelen volt kiadni az első ilyen figyelmeztetést, mivel a Szingapúri Nagydíjj hétvégéjén a hőmérséklet meghaladta a 31 °C-os küszöbértéket.
Az austini Circuit of the Americas pályán rendezett versenyre szinte biztos, hogy az FIA ismét figyelmeztetéseket fog kiadni a térségben tapasztalható, az évszakhoz képest szokatlanul magas hőmérséklet miatt.
A tűző texasi nap alatt pénteken és vasárnap 32 °C-os hőmérséklet várható, szombaton pedig 33 °C-os csúcsot érhet el a hőmérséklet.
Ha a figyelmeztetést kiadják, az azt jelenti, hogy a pilótáknak ismét fontos döntést kell hozniuk arról, hogy hűtőmellényt viseljenek-e, vagy ballasztot helyezzenek-e autóikba. Ez volt a vita tárgya Szingapúrban is, ahol sok pilóta először próbálta ki a hűtött vizet pumpáló csövekkel ellátott mellényt.

fotó: Pirelli
„A kritikát zajként kezelem” – Stroll
https://formula.hu/parc-ferme/39859
Lance Stroll arról beszélt, miként igyekszik megőrizni lelki egyensúlyát a Formula–1-ben, és hogyan kezeli a pályafutása során rendre őt érő kemény kritikákat. Az Aston Martin versenyzője kilencedik szezonját tölti a királykategóriában, ám a mai napig az egyik legmegosztóbb alakja a mezőnynek – sokan továbbra is kétségbe vonják, hogy helye van-e a királykategóriában.
A kanadai versenyző az Aston Martin YouTube-csatornáján elárulta, hogyan próbálja kizárni a negatív véleményeket, amelyeket egyszerű zajként kezel.
„Szeretem ezt csak zajnak tekinteni. Ha komolyan venném, az biztosan zavarna. Szerencsés vagyok, mert jó emberek vesznek körül – olyanok, akiket szeretek, akikben bízom, és akiknek a véleményére valóban figyelek. Megpróbálok a saját világomban élni, nem abban, amit mások próbálnak rám kényszeríteni" – mondta Stroll.
„Mindig lesz kritika. Az emberek nagyon rövidlátók. Ha van pár jó versenyed, akkor hirtelen nagyszerű vagy, ha van pár rossz futamod, akkor máris rossz vagy. Ez soha nem fog megváltozni. Olyan emberekkel kell körülvenned magad, akik fontosak számodra, és akik véleményét nagyra tartod. Csak azoktól szabad kritikát elfogadni, akiknek a tanácsát is elfogadnád.”

12 évvel az utolsó nagydíj után újra F1-es autó volt pályán Koreában
https://formula.hu/parc-ferme/39858
Valtteri Bottas bemutatózott a 2022-es W13-mal a dél-koreai közönség előtt Yonginban, a Mercedes sportrészlegének nevét viselő AMG Everland Speedway-n. A 2013-as Koreai Nagydíj óta – melyet nem ezen a pályán, hanem Yeongamban tartottak – először fordult elő, hogy egy Formula-1-es autó versenypályán körözött az országban. Kontextusban, hogy mennyire régen volt Koreai Nagydíj: abban a szezonban Bottas újoncként versenyzett az országban.

Az esemény kapcsán, amelyre 30 ezer nézőt vártak, Toto Wolff csapatfőnök elmondta, Dél-Korea „egy ideje kihasználatlan piac” és „nagyszerű lenne, ha visszatérhetnénk.” A Mercedes-tartalékpilóta Bottas hasonló gondolatokat fogalmazott meg:
„Nincs oka, hogy ne lehetne megtartani a versenyt. Jó tapasztalatom van 2013-ból, csodás lenne visszatérni Koreába. Igaz, hogy az F1-es iránti érdeklődés nőtt az idei mozifilm és a Netflix okán, de alapvetően ezt a sportot világszerte szeretik, amit most is jól látunk” – idézte a koreai Chosun Biz Bottast.

Legendás pályán versenyezne az F1 után Lawson
https://formula.hu/parc-ferme/39857
Ausztrália ikonikus versenypályája, a Mount Panorama nem ismeretlen terep Liam Lawson számára, aki 2023-ban már bemutatózott a helyszínen egy RB7-essel, mely kapcsán akkor azt mondta „a legmenőbb dolog, amit életemben csináltam.” A pályán a Supercars sorozat versenye, a Bathurst 1000 zajlott hétvégén, mely kapcsán az új-zélandi így nyilatkozott:
„Igen, határozottan” – válaszolta a Speedcafe kérdésére, hogy versenyezne-e egy napon Bathurstben. „Vezettem itt F1-es autót, és mindig is akartam itt versenyezni, a jövőben is szeretnék. Még társversenyzőként is szívesen részt vennék.”
Lawson az interjúban elmondta, jó barátja, Matt Payne győzelméért szorít, akivel együtt nőttek fel. Szavai próféciává váltak, hiszen a pár órája leintett Bathurst 1000 győztese Matt Payne és Garth Tander, a Grove Racing párosa lett (Lawson cimborája első, veterán társa hatodik győzelmét szerezte) – miután az elsőként befutó James Golding és David Russell párosa ütközésért időbüntetést kapott a kaotikusan alakuló verseny hajrájában.

Norris előnyben lehet a bajnoki hajrában, állítja Herbert
https://formula.hu/parc-ferme/39856
Lando Norris előnyösebb helyzetben lehet csapattársához, Oscar Piastrihoz képest az F1-es világbajnoki címért vívott küzdelemben – állítja a korábbi pilóta, Johnny Herbert. Bár Piastri 22 ponttal vezet, Norris az utóbbi három futamon rendre előrébb végzett, és fokozatosan csökkentette a hátrányát. „Ő az üldöző, és üldözőként mindig könnyebb, mint amikor valaki csak próbálja megtartani az előnyét” – mondta Herbert a BettingLounge-nak.
A McLaren már megnyerte a konstruktőri bajnokságot, de a hátralévő hat versenyen a hangsúly a két versenyző közti csatára kerülhet. A csapat vezetése korábban hangsúlyozta a papaja szabályok betartását, azaz a tiszta küzdelem fontosságát. Herbert szerint azonban ideje szabad kezet adni a pilótáknak: „A verseny elkezdődött a bajnoki címért, és hagyni kell, hogy megmutassák, ki érdemli meg igazán a világbajnoki címet.”

Schumacher rekordját adta át a múltnak Hamilton
https://formula.hu/parc-ferme/39855
Abban a szerencsés helyzetben vagyunk napjainkban, hogy az interneten minden létező információt fellelhetünk – a legérdektelenebbektől a legérdekfeszítőbbekig. Lewis Hamilton most következő rekorddöntése talán valahol ezen skála közepén helyezkedik el, a brit ugyanis felülmúlta szintén hétszeres világbajnok társa, Michael Schumacher eddigi rekordját. Hamilton ugyanis azáltal, hogy a Ferrarival Szingapúrban megfutotta a verseny leggyorsabb körét, immáron 16 egymást követő szezonban tudta megfutni valamelyik verseny leggyorsabb körét.
Érdekesség, hogy a Ferrari brit pilótája Kínában is megtette már ugyanezt idén, ám akkor kizárták őt utólag, így a leggyorsabb körétől is megfosztották. Most azonban már senki sem állt az útjában, és egyedüliként áll a vonatkozó ranglista élén, amely egyébként pályafutása 68. leggyorsabb köre volt – ebben az összevetésben azonban továbbra is Schumacher ül a trónon 77 versenyben futott leggyorsabb körrel, a képzeletbeli dobogó harmadik foka pedig Kimi Raikkönené, aki 46-szor volt képes erre a bravúrra.

Fotó: Ferrari
LEGO-portréval emlékeztek Roscoe-ra
https://formula.hu/parc-ferme/39854
Lewis Hamilton különleges ajándékot kapott két rajongójától, Karentől és Ilonától: egy részletesen kidolgozott LEGO-portrét szeretett kutyájáról, Roscoe-ról. A hétszeres világbajnok a közösségi médiában osztotta meg az alkotást, és köszönetet mondott az ajándékért: „Ez a LEGO-portré Roscoe-ról nagyon megérintett. Elképesztő, mennyi részlet van benne, és el sem tudom képzelni, mennyi időbe telhetett elkészíteni.”
Hamilton egyúttal megköszönte a rajongóktól érkező támogatást is Roscoe közelmúltbeli halála után: „Még mindig nagyon fáj, és valószínűleg mindig is fog, de az a rengeteg szeretet, amit tőletek kaptam, óriási segítség.” Hozzátette, biztos benne, hogy Roscoe most is jó helyen van, sok más házi kedvenc társaságában.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Verstappen: Mekies túlságosan is szerény ember
https://formula.hu/parc-ferme/39853
Max Verstappen szerint új csapatfőnöke, Laurent Mekies túlságosan szerény, amikor tagadja, hogy szerepe lenne a Red Bull közelmúltbeli formajavulásában. A csapat az elmúlt hetekben visszanyerte korábbi formáját: Verstappen győzött Monzában és Bakuban, második lett Zandvoortban és a legutóbbi Szingapúri Nagydíjon is.
Mekies ugyanakkor rendre hangsúlyozza, hogy a csapat teljesítményének fordulatában neki „nulla” szerepe van, mondván, az autó fejlesztésében a korábbi vezetés munkája tükröződik. Verstappen ezzel szemben úgy érzi, a francia szakember túl szerény. „Azt hiszem, Laurent valószínűleg túl kedves” – mondta a négyszeres világbajnok.

Verstappen kiemelte, hogy a Red Bull újdonsült formája igazi csapatmunka eredménye. „Ami igazán jó, hogy mindent valódi csapatmunkaként közelítünk meg. Mindig próbáljuk megérteni a részleteket, a gyengeségeinket. Az utóbbi néhány versenyen ez sokat javult” – magyarázta.
A holland pilóta szerint Mekies is kulcsszerepet játszik abban, hogy a Red Bull képes volt megérteni és orvosolni a korábbi problémákat. „Néha egy verseny után kicsit elveszettnek érzed magad, nem érted, miért nem működött valami. Mostanra viszont tudjuk, mit kell jobban csinálni. És ebben Laurent is benne van, jó kérdéseket tesz fel, részt vesz a folyamatban, és ez működik.”
Button szerint a félelem bénítja meg a Ferrarit
https://formula.hu/parc-ferme/39852
A Ferrari helyzete egyre feszültebb, miközben a csapat próbálja megtalálni a kiutat a gyenge teljesítményből. Bár Frederic Vasseur nyáron meghosszabbította szerződését, az istállón belül nő a nyomás, mivel sem Charles Leclerc, sem Lewis Hamilton, sem a mérnökök nem értik, hogyan hozhatnák ki a maximumot az autóból.
A 2009-es világbajnok, Jenson Button szerint a legnagyobb gond nem is feltétlenül a technikai oldalon keresendő, hanem a csapat légkörében. „Nem szabad félni a hibázástól, és jelenleg ez a legnagyobb baj a Ferrarinál” – mondta a Sky Sports F1 szakértője. „Úgy tűnik, mindenki attól tart, hogy könnyen kikerülhet a csapatból, és ez nagyon rossz érzés. Szükség van a stabilitásra, mert ez ad önbizalmat mindenkinek, a dolgozóknak és a versenyzőknek is.”
Button szerint a Ferrari jövője azon múlik, hogy képesek lesznek-e megtartani az egységet a következő szezonban, amikor az új szabályok miatt hatalmas változások várnak a mezőnyre: „Remélem, jövőre nem ez lesz a helyzet, és együtt marad a csapat egész évben, mert az első és a huszonnegyedik verseny között is rengeteg minden fog változni. Nagyon jó csapatról van szó, kiváló vezetéssel és fantasztikus pilótapárossal, ennél jobbat nem is kívánhatnának.”

Válasz Sainznak: Az F1 szerint nincs gond a futamok közvetítésével
https://formula.hu/parc-ferme/39851
Carlos Sainz a Szingapúri Nagydíj után élesen bírálta az F1 televíziós közvetítéseit, amiért szerinte a nézők rengeteg izgalmas pillanatról lemaradnak. A Williams pilótája többek között arra panaszkodott, hogy a közvetítésből kimaradtak az ő előzései és Fernando Alonso hajrábeli csatája Lewis Hamiltonnal, miközben a rendezés inkább hírességekre és pilóták barátnőire fókuszált. Alonso is csatlakozott a kritikához, ironikusan megjegyezve: ideje lenne a pályán történő eseményekre koncentrálni.
A sportág azonban nem ért egyet a bírálattal. A Formula–1 közleményben reagált Sainz szavaira, és hangsúlyozta, hogy elégedettek a FOM (Formula One Management) produkciós csapatának munkájával. „Mindig arra törekszünk, hogy a rajongóknak a lehető legjobb felvételeket mutassuk a versenyből, és soha nem áldozzuk fel a legfontosabb célt, a pályán zajló küzdelmet” – áll a RaceFans által közzétett közleményben.

Az F1 szóvivője hozzátette, hogy a versenyek közvetítése rendkívül összetett feladat, hiszen több tucat autót, helyzetet és reakciót kell egyszerre követni: „A csapatunk nagyszerű munkát végez egy nagyon komplex környezetben, és emellett igyekszik kontextust is adni a futamoknak, a lelátói pillanatokkal, a magas rangú vendégekkel és a helyszínek bemutatásával.”
A közlemény zárásaként kiemelték, hogy folyamatosan dolgoznak a közvetítések fejlesztésén: „Mindig a kiválóságra és a fejlődésre törekszünk abban, amit a rajongóinknak nyújtunk.”
Jos Verstappen: Navigátornak még Max mellé sem ülnék be
https://formula.hu/parc-ferme/39850
Jos Verstappen, a négyszeres Formula–1-es világbajnok Max Verstappen édesapja, aki idén megnyerte a Belga Ralibajnokságot, úgy fogalmazott, hogy a navigátoroké a sportág legnehezebb feladata. A korábbi F1-es pilóta a Formula 1 Magazine-nak adott interjúban elárulta, hogy bár a raliban komoly sikereket ért el, a navigátor szerepét semmiképp sem vállalná.
„Minden nap, amikor felkelek, elmondok egy Üdvözlégyet” – mondta nevetve Verstappen. „Versenyzőként tudod, milyen kockázatokkal jár a sport, de őszintén, navigátornak lenni még több bátorságot igényel. Én soha nem ülnék be senki mellé, még Max mellé sem.”
A bajnoki címet Verstappen Renaud Jamoul társaságában szerezte meg, akit nagy elismeréssel illetett. Jamoul szerint a navigátor feladata nemcsak a jegyzetek olvasása, hanem a tempó és a ritmus irányítása is. „Nem ülök be bárki mellé, de Josszal nincs gond, teljesen megbízunk egymásban. A navigátor is irányít valamennyire, én mondom meg, mit tegyen Jos” – fogalmazott Jamoul.

Formula1.5 – Alonso harmadszor nyert, Bearman kettőt előzött
https://formula.hu/parc-ferme/39846
Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2025-ös szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből a négy nagycsapatot.
Persze ez alapvetően nem más, mint játék a számokkal, de annyiban mégis tanulságos, hogy a középmezőny és az alsóház küzdelmeiről valamelyest árnyaltabb képet nyújt, ha kisebb a nagycsapatok esetenként botladozásának köszönhető kiugró eredmények torzító ereje.
A technikai nehézségekkel bajlódó Isack Hadjar nem tudta idei ötödik pole-jából a negyediket is győzelemre váltani, de így is sikerült valamennyit faragni az Alex Albonnal szembeni lemaradásán. Mögé a tabella harmadik helyére az a Fernando Alonso zárkózott fel, aki immár harmadszor nyert idén, így csapnivaló szezonkezdése ellenére is megérkezett a legjobbak közé, miközben csapattársa a mostani erős szereplésének köszönhetően tudott kicsit elszakadni a 10. helyét fenyegető Bortoletótól.

A középmezőny nagy nyertese Oliver Bearman volt a hétvégén, aki másodikként ért célba, de ezzel az egyaránt betliző Ocont és Hülkenberget is átugrotta annak ellenére, hogy az első kilencesből nem csupán az egyetlen, aki nem nyert eddig futamot, de Szingapúr előtt még az első kettőben sem zárt.
A konstruktőri versenyben a Williams magabiztosan áll az élen, hiszen 443 ponttal vezetik a bajnokságot a 391 pontos Racing Bulls előtt. A Haasnak 325, az Aston Martinnak 310, a Saubernek 256, míg az Alpine-nak 188 pontja van.

Vasseur odaszúrt a McLarennek: „Gazdagok problémája”
https://formula.hu/parc-ferme/39849
Frederic Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke pikírten reagált, amikor a McLaren legutóbbi belső konfliktusáról, az F1-es Szingapúri Nagydíj első körében történt ütközésről kérdezték. Oscar Piastri és Lando Norris a verseny elején összeért, ezzel újraélesztve a csapaton belüli „papaja-szabályokról” szóló vitát – vagyis arról, miként kezelje a McLaren a saját pilótái közti csatákat.
Vasseur ironikusan reagált az esetre, amikor a sajtó arról kérdezte, ő hogyan kezelné a helyzetet. „Igen, igen, vannak ezek a problémák és a szabályok vagy micsodák…” – mondta, majd kifejtette, hogy a McLaren gondjai inkább irigylésre méltóak, mintsem komoly válságtünetek.
„Mindannyian küzdünk a saját gondjainkkal, de szerintem inkább a gazdag emberek problémája, amikor 1–2-ben állsz a bajnokságban” – fogalmazott. „Ez nem dráma. Mit is várhattok? Ők ketten vezetik a pontversenyt, teszik a dolgukat, és nem kell, hogy a csapat minden hétvégén beleszóljon mindenbe.”

Wolff: Hiányzik az F1-ből a „gonosz”
https://formula.hu/parc-ferme/39848
Christian Horner idén nyáron, a Brit Nagydíj után vesztette el csapatfőnöki pozícióját a Red Bullnál. Bár az 51 éves szakember a múlt hónapban megállapodott a csapattal a végkielégítéséről, nem zárja ki, hogy hamarosan visszatérjen a Formula–1-be – többek között az Aston Martinnal és a Haasszal is kapcsolatba lépett. Régi nagy riválisa, Toto Wolff a Sport Bild kérdésére elárulta, hogy Horner nélkül más lett a paddock hangulata:
„Túlzás lenne azt mondani, hogy személyesen hiányzik, de kétségtelen, hogy nélküle más. Összességében hiányzik. Szükség van személyiségekre ebben a sportban. Kell, hogy legyen egy gonosz. Christian ebben mindig jó volt, mert kényelmesen érezte magát ebben a szerepben” – mondta a Mercedes csapatfőnöke, majd hozzátette: „Jól értett a kamerához, és tudta, hogyan fordítsa előnyére. Ez most egy kicsit hiányzik, mert jelenleg nincs igazi súrlódás.”
Horner visszatérését illetően Wolff nem kívánt találgatásokba bocsátkozni: „Ezt neki kell eldöntenie. Nem tudom, érzi-e még, hogy van mit bizonyítania. Mindenesetre megmutatta már, hogyan kell futamokat és bajnoki címeket nyerni. Ezt senki sem veheti el tőle.”

Sainz: Egy körön nem Verstappen a leggyorsabb
https://formula.hu/parc-ferme/39847
Carlos Sainz szerint nem Max Verstappen a leggyorsabb pilóta a Formula–1 mezőnyében, ha egyetlen körről van szó. A spanyol versenyző úgy látja, Charles Leclerc és Lando Norris egykörös tempóban kissé előrébb járnak, de versenyen továbbra is a négyszeres világbajnok holland számít etalonnak. Sainz az El Partidazo de COPE című spanyol műsorban beszélt arról, kit tart a leggyorsabbnak:
„A versenyen vagy egy körön? Egy körön Charles. Talán Charles és Lando között dőlne el. De a versenyen Max” – mondta Sainz, aki különleges helyzetből ítélkezik, hiszen pályafutása során mindhárom versenyző mellett szerepelt csapattársként – Verstappen mellett a Toro Rossónál, Norris mellett a McLarennél, Leclerc mellett pedig a Ferrarinál.
Amikor arról kérdezték, ki lenne a legjobb, ha mindannyian ugyanabban az autóban ülnének, Sainz diplomatikusan válaszolt: „Ez attól függ, milyen autóban ülnénk. Ha egy Red Bullról beszélünk, egyértelműen Max. Ha Mercedesről, Russell vezeti azt nagyszerűen, nehéz lenne megverni. Ha Williamsről, akkor Albon és én lennénk a legjobbak. Minden az autón múllik.”
