2020 tényleg a furcsaságok éve: Hamilton kért egy kortyot Ricciardo cipőjéből
https://formula.hu/parc-ferme/27086
Amikor Daniel Ricciardo leveszi a cipőjét a dobogón, általában mindenki menekül, amerre lát, nehogy véletlen még őt is meg találja kínálni az ausztrál egy kis izzadtságszagú pezsgővel (Valtteri Bottas most tökéletesen példázta ezt az attitűdöt). Lewis Hamilton azonban az F1 történelem legsikeresebb versenyzőjeként már érzett magában elég bátorságot ahhoz, hogy ne is csak ott maradjon Ricciardo mellett, hanem még fel is ajánlja neki a koccintást. Ezzel pedig alaposan meglepte a Renault pilótáját.
"Ezúttal nem felejtettem el a cipőzést. És tudjátok, mi történt? Éppen inni készültem a friss és üde léből, amikor Lewis megkért, hogy vegyem le a másik cipőmet is. El sem hittem! Hiszen három évvel ezelőtt egyszer azt mondta nekem a dobogón, hogy soha az életben nem fog ilyet csinálni, hiába is próbálnám ráerőltetni. Ehhez képest most ő maga kérte. Rendesen meglepett vele, de hát na, 2020 a furcsaságok éve!" - mesélte az ausztrál.
SHOEY TIME BOIS #ImolaGP pic.twitter.com/n02Ht1vXYj
— F1 Reaction Pictures (@FormulaReaction) November 1, 2020
SHOEY TIME
— Formula 1 (@F1) November 1, 2020
One for Danny and one for Lewis
@RenaultF1Team#ImolaGP #F1 pic.twitter.com/2O2fShBhq6
Jos Verstappen leidiótázta Perez édesapját
https://formula.hu/parc-ferme/39724
Keményen válaszolt Antonio Pereznek Jos Verstappen: Sergio Perez édesapja nemrég azt mondta, hogy ha a fia ugyanolyan autót kapott volna a Red Bullnál, mint Max Verstappen, akkor ő is világbajnok lenne már.
A holland a közösségi médiában válaszolt:
„Micsoda egy idióta az…” – fogalmazott.
„Mindig ugyanolyan autót kapott, csak nyomni kell a gázt.”

fotó: Red Bull Content Pool
MotoGP: Kettős KTM-vezetés pénteken Barcelonában, Bagnaia csak a 21.
https://formula.hu/parc-ferme/39723
Két héttel a Balaton Park-i Magyar Nagydíj után a Katalán GP-vel folytatódik a MotoGP szezonja Barcelonában. A pénteki edzések pedig a KTM sikerét hozták: a délelőtti tét nélküli gyakorláson Pedro Acosta volt a leggyorsabb, míg délután be kellett érnie a második hellyel, miután az 1:38,141-es új körrekord révén egy tizeddel megelőzte őt gyári kollégája, Brad Binder. Ráadásként a top 10-ben ott volt még a hajrában bukó Enea Bastianini is a hatodik helyen az osztrákok motorjával.
Binder és Acosta mögött a Marquez testvérek következtek Alex, Marc sorrendben, azaz a vb-éllovas negyedikként zárta a napot. Marco Bezzecchi az ötödik az Apriliával, míg a top 10-ben feltűnt még Franco Morbidelli, a hondás Johann Zarco és Luca Marini, valamint Ai Ogura is. Yamaha viszont nem fért a Q2-es helyekre, de csalódáskeltőn kezdett Jorge Martin és főleg Francesco Bagnaia is: a gyári ducatis mindössze a 21. időt motorozta péntek délután.
A péntek délutáni edzés végeredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
| 1. | Brad Binder | KTM | 1'38.141 | |
| 2. | Pedro Acosta | KTM | 1'38.245 | 0.104 |
| 3. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'38.280 | 0.139 |
| 4. | Marc Márquez | Ducati | 1'38.365 | 0.224 |
| 5. | Marco Bezzecchi | Aprilia | 1'38.403 | 0.262 |
| 6. | Enea Bastianini | Tech3 KTM | 1'38.490 | 0.349 |
| 7. | Franco Morbidelli | VR46 Ducati | 1'38.511 | 0.370 |
| 8. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'38.511 | 0.370 |
| 9. | Luca Marini | Honda | 1'38.522 | 0.381 |
| 10. | Ai Ogura | Trackhouse Aprilia | 1'38.599 | 0.458 |
| 11. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'38.602 | 0.461 |
| 12. | Miguel Oliveira | Pramac Yamaha | 1'38.656 | 0.515 |
| 13. | Joan Mir | Honda | 1'38.730 | 0.589 |
| 14. | Fermín Aldeguer | Gresini Ducati | 1'38.760 | 0.619 |
| 15. | Jack Miller | Pramac Yamaha | 1'38.774 | 0.633 |
| 16. | Alex Rins | Yamaha | 1'38.832 | 0.691 |
| 17. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'38.915 | 0.774 |
| 18. | Jorge Martín | Aprilia | 1'38.982 | 0.841 |
| 19. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'39.024 | 0.883 |
| 20. | Aleix Espargaró | Honda | 1'39.157 | 1.016 |
| 21. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'39.170 | 1.029 |
| 22. | Lorenzo Savadori | Aprilia | 1'39.186 | 1.045 |
| 23. | Maverick Viñales | Tech3 KTM | 1'39.308 | 1.167 |
| 24. | Somkiat Chantra | LCR Honda | 1'40.002 | 1.861 |

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Ricciardo megerősítette a visszavonulását, a Ford Racing nagykövete lett
https://formula.hu/parc-ferme/39720
A nyolcszoros F1-es futamgyőztes Daniel Ricciardo a 2024-es Szingapúri Nagydíjon jó eséllyel utoljára állt rajthoz a száguldó cirkuszban, azonban a versenyzés világának ezzel korántsem fordított hátat. Nemrégiben arról számoltunk be, hogy kisebb sérüléssel úszott meg egy motoros balesetet, most pedig egy titokzatos bejegyzést tett közzé az X-en.
Az ausztrál pilóta egy Ford Raptor előtt pózol a képen, amelyhez sejtelmesen csak ennyit írt: „Továbbiak hamarosan...", melyre a Ford Racing oldala egy emojival reagált. Vajon a Baja 1000-esen, esetleg a Dakaron, vagy valahol máshol láthatjuk újból Daniel Ricciardót? Ahogyan ő fogalmazott, hamarosan megtudjuk...
FRISSÍTÉS: Időközben már ki is derült, hogy Daniel Ricciardo a Ford Racing márkanagykövete lesz, azon belül is kifejezetten a Raptor típust fogja népszerűsíteni az ausztrál, aki egyúttal azt is bejelentette, hogy a versenyzői napjait már maga mögött hagyta, így valószínűleg már aligha láthatjuk őt versenyautó volánja mögött.
More around the corner… pic.twitter.com/Rg0szD9Q9K
— Daniel Ricciardo (@danielricciardo) September 4, 2025
Hivatalos: Steinerék felvásárolták a Tech3 MotoGP-csapatát
https://formula.hu/parc-ferme/39722
A Katalán GP péntekjén rendhagyó sajtótájékoztatón jelentették be, amit már hosszú hónapok óta pletykáltak: egy Günther Steiner vezette konzorcium veszi át a Tech3 alakulatát. A Haas korábbi F1-es csapatfőnöke 2026 elejétől veszi át az évtizedek óta fennálló gárdát, az idei szezont továbbra is Herve Poncharal irányítja majd az istállót – ő egyébként jövőre is marad tanácsadóként a csapat kötelékeiben. Steiner lesz a Tech3 vezérigazgatója, a többek között korábban túraautó-világbajnoki istállót is irányító Richard Coleman pedig majd az új csapatvezető a Tech3-nél.
A sajtótájékoztatón Poncharal és Steiner egyaránt hangsúlyozta: 2026-ra semmi nem változik az eredeti tervekhez képest, azaz továbbra is két KTM-et fognak indítani a MotoGP-ben (emellett amúgy a Moto3-as formációt is átveszik természetesen), amelyeken Maverick Vinales és Enea Bastianini fog ülni. Steiner a sajtótájékoztatón azt is elmondta: az első évben ő maga is meg akarja tanulni a MotoGP kihívásait, és legfeljebb azt követően nézik meg, min lehetne esetleg módosítani, viszont addig is mindent úgy folytatnak, ahogy Poncharal vezette az istállót – amelynek a neve sem változik, így továbbra is Tech3-ként ismerhetjük majd őket.
Poncharal arról is beszélt, hogy hosszú ideje fontolgatta, hogyan adhatná át a stafétát másnak, de nehéz döntés volt, hiszen a MotoGP az élete, viszont a Liberty Media megjelenése után felgyorsultak a folyamatok, többekkel is tárgyaltak, s így lettek végül Steinerék a befutók.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Időmérők, F1-es szabadedzések – a pénteki program
https://formula.hu/parc-ferme/39721
A pénteki napon már a pályán is kezdetét veszi az akció az Olasz Nagydíj helyszínén, Monzában, de emellett lesz Superbike és MotoGP is. Mutatjuk a mai programot!

9:35-10:20 Formula–3, szabadedzés
10:20-11:05 Superbike, első szabadedzés
10:45-11:30 MotoGP, első szabadedzés
11:00-11:45 Formula–2, szabadedzés
13:30-14:30 Formula–1, első szabadedzés (M4 Sport)
15:00-15:45 Superbike, második szabadedzés
15:00-15:30 Formula–3, időmérő (M4 Sport)
15:00-16:00 MotoGP, edzés
15:55-16:25 Formula–2, időmérő (M4 Sport)
17:00-18:00 Formula–1, második szabadedzés (M4 Sport)
Domenicali megerősítette: Portugália, Törökország és Németország is érdeklődik az F1 iránt
https://formula.hu/parc-ferme/39719
Három európai helyszín is szívesen visszatérne a Formula-1-es versenynaptárba – erősítette meg egy nyilatkozatában Stefano Domenicali. Az utóbbi években óriási az érdeklődés az F1-es futamrendezés iránt, köszönhetően a sport elképesztő fellendülésének. A versenynaptár már második éve fut a maximálisnak kijelölt 24 versennyel, így bekerülni roppant nehéz a körforgásba – de nem is lehetetlen, hiszen a 2026-os menetrendhez képest a Holland Nagydíj kikerül majd 2027-re a kalendáriumból, Spa kétévenkénti szerződéssel fog rendelkezni, és egyelőre Barcelona jövője is kérdéses.
Azon túl, hogy az afrikai kontinens több országa (Dél-Afrika és Ruanda elsősorban), valamint Thaiföld érdeklődése régóta jól ismert, Domenicali most három korábbi európai helyszínt emelt ki: név szerint Portimaót, Isztambult (kettejükről az elmúlt hetekben már tudni lehetett, hogy jelentkeznének), valamint újdonságként Németországból a Hockenheimringet:
„Zandvoort 2026-ban rendezi az utolsó nagydíját, szóval egyeztetünk újdonságokkal, beleértve váltakozó futamokkal. De nem lesz sok belőlük: egy vagy kettő, nem több. Barcelona érdeklődik a rotációs hely iránt. Ott van Portugália, Törökország és újabban Hockenheim – amelynek új a tulajdonosi köre – mutatott érdeklődést. A legfontosabb, amelyet a lehetséges rendezőknek meg kell érteniük, hogy nagyon kevés hely van, szóval anyagilag erősnek kell lennie, aki az asztalhoz ül” – idézi az F1 vezérigazgatóját a Motorsport.com szakoldal.

Döntött a Pramac Yamaha: Miller marad Razgatlioglu mellett a MotoGP-ben
https://formula.hu/parc-ferme/39718
Folytatódik a versenyzői bejelentések hete a MotoGP-ben: a Honda és a VR46 után ezúttal a Yamaha és a Pramac Racing közölte, hogy egyéves szerződéshosszabbítást írtak alá Jack Millerrel. Ezzel teljessé vált a hangvillások szatellit gárdájának felállása, hiszen azt már hónapokkal korábban jelezték, hogy leigazolták a Superbike-világbajnokságon harmadik vb-címe felé menetelő Toprak Razgatlioglut. Az viszont kérdés volt, hogy ki lesz a török sztárújonc csapattársa, ugyanis bár Miguel Oliveira rendelkezett eredetileg szerződéssel 2026-ra is, a sérülés által is hátráltatott portugálnál jobb teljesítményt nyújtott Miller (és előbbi kontraktusában állítólag szerepelt egy erre vonatkozó kitétel is).
Végül a Yamaha a Balaton Park Circuiten az egyre több felmerülő név (a Moto2-es Diogo Moreairát és Manuel Gonzalezt is szóba hozták az alakulattal) már meglehetősen türelmetlennek tűnő ausztrál mellett döntött, aki így folytathatja a megkezdett munkát, nem mellesleg a V4-es motorblokk fejlesztésében is részt vehet. A japán gyártó és a Pramac egyúttal megköszönte Oliveirának a munkát: az egyelőre nem világos, hogy a portugál hol folytathatja, de a The Race információi szerint egyfelől az Apriliánál lehet tesztversenyző – bár ezért a lehetőségért nem lelkesedett a Magyar GP-n –, másfelől a Superbike-vb-n lehet akár a Honda, akár a BMW motorosa.

A mostani bejelentéssel amúgy hivatalosan már csak egy hely kiadó a 2026-os MotoGP-rajtrácson, de szinte biztos, hogy az LCR Hondánál a Moto2-es vb-aspiráns Diogo Moreira fogja váltani Somkiat Chantrát Johann Zarco oldalán.
A MotoGP 2026-os mezőnye jelen állás szerint:
Ducati: Marc Marquez, Francesco Bagnaia
Gresini Ducati: Alex Marquez, Fermin Aldeguer
VR46 Ducati: Fabio di Giannantonio, Franco Morbidelli
Aprilia: Marco Bezzecchi, Jorge Martin
Trackhouse Aprilia: Raul Fernandez, Ai Ogura
KTM: Pedro Acosta, Brad Binder
Tech3 KTM: Maverick Vinales, Enea Bastianini
Yamaha: Fabio Quartararo, Alex Rins
Pramac Yamaha: Jack Miller, Toprak Razgatlioglu
Honda HRC: Joan Mir, Luca Marini
LCR Honda: Johann Zarco, ??? (Diogo Moreira?)
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Sajtó: Veterán mérnök távozhat a Ferraritól
https://formula.hu/parc-ferme/39717
Az olasz Corriere dello Sport értesülései szerint Jock Clear a 2025-ös F1-es szezon végén távozhat a Ferraritól. A jelenleg 61 éves mérnök korábban dolgozott a Benettonnál, a Williamsnél, a Hondánál, majd annak későbbi Brawn- és Mercedes-inkarnációinál: Jacques Villeneuve versenymérnöke volt a kanadai 1997-es vb-címe alkalmával, de később dolgozott Michael Schumacher, Nico Rosberg és Lewis Hamilton mellett is. Maranellóba 2014-ben tette át a székhelyét, ahol többek között vezető teljesítménymérnökként és a Ferrari-akadémia felelőseként tevékenykedett.
A Scuderia egyelőre nem kommentálta a Clearrel kapcsolatos híreszteléseket, és az sem világos, merre vezethet a veterán szakember útja, ha tényleg távozik. Az idézett riport viszont hozzáteszi: ebben az esetben Marc Gené veheti át majd a Ferrari-akadémia vezetését. Gené 36 F1-es nagydíjon indult a Minardival és a Williamsszel, később pedig évekig a Ferrari tesztpilótája volt, jelenleg nagykövetként dolgozik a vörösöknél.

fotó: DPPI
Aron ül Colapinto autójába Monzában pénteken
https://formula.hu/parc-ferme/39716
Paul Aron ülhet be Franco Colapinto helyére az Alpine-nál a hétvégi Olasz Nagydíj első szabadedzésén – jelentette be a csapat szerdán.
Az észt pilóta Silverstone-ban és a Hungaroringen a Stake-nél szerepelt már szabadedzésen idén, most viszont az őt egész évre tartalékként foglalkoztató enstone-iaknál vezethet – az időzítés érdekes, hiszen egy ideje már ott lóg a levegőben, hogy vajon Colapinto meddig maradhat még az autóban.

fotó: DPPI
Hogyan került Leclerc kezébe egy telefon Zandvoortban?
https://formula.hu/parc-ferme/39715
Sok kérdés merült fel azzal kapcsolatban, hogy milyen telefon kerülhetett Charles Leclerc kezébe, amikor Kimi Antonelli hibája után kiesett a Holland Nagydíjon – vajon a sajátját hordta magánál, vagy milyen mobil kerülhetett elő?
Ian Parkes, a Racingnews365.com újságírója tette fel a kérdést a Ferrarinak ezzel kapcsolatban, majd leírta a megoldást: azon a bizonyos dombon egy Leclerc által jól ismert fotós dolgozott, akitől a Ferrari pilótája elkérte a telefont egy rövid időre – ahelyett, hogy visszaballagott volna a paddockba.

fotó: F1
„Megalázó volt a McLaren” – Toto Wolff
https://formula.hu/parc-ferme/39714
A Mercedes csapatvezetője hangzatos mondattal írta le azt, hogy mit gondolt a McLaren zandvoorti fölényéről – főleg arról, amikor a verseny végén a wokingi autók kemény keverékű gumikon körözött, a többiek pedig a lágy abroncsokon sem tudták megközelíteni őket, sőt…
„Amit láttunk a futam végén, a McLareneket a kemény gumikon és mindenki mást a lágyakon… az megalázó mindenki számára. Na, ez lehet a cím!” – tette hozzá az újságíróknak mosolyogva.
„Maga a hétvége kiegyensúlyozott volt Max, a Ferrarik és közöttünk, ezúttal Max volt a leggyorsabb, szóval nem lehetünk elégedettek. Hogyan örülhetnénk egy negyedik helynek?”

fotó: Ollé Iván
„Motivációt ad Hadjar dobogós helyezése” – Lawson
https://formula.hu/parc-ferme/39713
Liam Lawson a Holland Nagydíj után hatalmas eredménynek nevezte a Racing Bulls első F1-es dobogós helyezését, még úgy is, hogy a saját versenye csalódással zárult. A fiatal új-zélandi Carlos Sainzcal ütközött, így csak a 12. helyen ért célba, miközben jó pontszerzési esélyei voltak.
Csapattársa, Isack Hadjar azonban negyedikként haladt a hajrában, majd Lando Norris kiesésével a harmadik helyre lépett, megszerezve a csapat első dobogós helyezését a Racing Bulls név alatt. A csapattól utoljára Pierre Gasly állhatott pódiumon 2021-ben Bakuban, még AlphaTauri-színekben.
„Ez hatalmas eredmény, mindenkit ösztönöz a csapatnál, és ad egy kis motivációt, hogy továbbra is keményen dolgozzunk. A mi oldalunkról ez jól mutatja az autó teljesítményét. Isack nagyszerű munkát végzett, nagyon erős volt mostanában, és jó volt látni, hogy ilyen eredményekre képes” – mondta Lawson.

Sajtó: Mick Schumacher a McLaren WEC-projektjénél köthet ki?
https://formula.hu/parc-ferme/39712
Újabb pletykák röppentek fel Mick Schumacher jövője kapcsán. A jelenleg az Alpine endurance-világbajnoki alakulatát erősítő németet néhány hete szóba hozták a Cadillackel, ahol állítólag kettős szerepkört tölthetett volna be: egyrészt átvehette volna a teljes szezont jövőre már nem futó Jenson Button helyét a WEC-ben, másrészt az új F1-es istálló teszt- és tartalékversenyzője lehetett volna. Mindez ideálisnak tűnhetett Schumacher szempontjából, hiszen egyfelől folytathatta volna sportautós karrierjét, miközben fél lábbal visszatért volna a Formula-1-be, amely továbbra is a fő álma a németnek.
A The Race azonban úgy tudja, hogy a tárgyalások megszakadtak a felek között, Schumacher nem lesz a Cadillacé. Opció lehet ezek után az Alpine-nál maradás is, és állítólag Bruno Famin, az Alpine Motorsport alelnöke meg is tartaná őt, az idézett szaklap szerint azonban ez sem valószínű. Viszont Schumacher képbe kerülhetett a McLarennél: a The Race szerint „pozitív tárgyalások” zajlanak a korábbi F1-es pilóta és a WEC csúcskategóriájába egy fejlesztési év után 2027-ben beszálló márkával. Ez a projekt hasonló vonzerővel bírhat, mint akár a Cadillac, akár az Alpine, hiszen Schumacher folytathatja a sportautós karrierjét, miközben olyan gyártónál szerepel, amely a Formula-1-ben is jelen van (bár ahogy az Alpine-nál, úgy a McLarennél is valószínűtlen, hogy a jövőbeli terveik között szerepel a német).

IndyCar: 17 év után elválnak Power és a Penske útjai
https://formula.hu/parc-ferme/39711
Korábban is pletykáltak róla, a szezonzárót követő kedden pedig a Team Penske hivatalosan is bejelentette, hogy távozik tőlük Will Power. „Hosszas megfontolás után úgy éreztem, a váltás a megfelelő lépés számomra jelenleg” – fogalmazott a csapat közleményében a 44 éves pilóta. Azt egyelőre nem tudni, hol köthet ki a 2026-os szezonra – a The Race szaklap az Andrettit vagy a Rahal Letterman Racinget említi, előbbit abban az esetben, ha Colton Herta tényleg elmegy a Formula-2-be –, az viszont valószínű a híresztelések alapján, hogy az ausztrál helyét David Malukas kapja meg a legendás, az utóbbi két szezonban viszont küszködő és botrányokba keveredő istállónál.
Powert nem véletlenül nevezte Roger Penske a csapata „kiemelkedő” pilótájának, hiszen 2009 óta, azaz 17 idényen át erősítette őket, és karrierje 45 győzelméből – amellyel amúgy az amerikai open-wheel sorozat örökranglistájának negyedik helyén áll – 42-t velük ért el, nem mellesleg 71 pole-t gyűjtött, amellyel pedig abszolút rekordtartó a sorozatban. Power 2014-ben és 2022-ben az IndyCar bajnoki címét is elhódította, 2018-ban pedig megnyerte az Indy 500-at a Penske színeiben. Power egyébként idén is nyert egy futamot, a bajnokságot pedig csapata legjobbjaként a kilencedik helyen zárta.

Ismét lehetőséget kap F1-es edzésen a McLaren Formula-2-es ásza
https://formula.hu/parc-ferme/39710
Újra láthatjuk Formula-1-es szabadedzésen Alexander Dunne-t: az ír versenyző a hétvégi Olasz Nagydíj pénteki nyitó tréningjén ülhet be a McLarenbe. Nem ez lesz az első vendégszereplése Dunne-nak, hiszen Ausztriában már lehetőséget kapott, ott ráadásul az előkelő negyedik helyen zárt az első szabadedzésen, épp csak elmaradva Oscar Piastritól. A McLaren Dunne monzai beültetésével már a felét kipipálhatja a szabályok által előírt négy újoncszerepeltetésnek (azt egyelőre nem közölték, hogy ezúttal kinek a helyét veszi át az FP1-re).
A McLaren kötelékeibe tartozó 19 éves versenyző idén a Formula-2-ben szerepel, s bár a szezon korábbi szakaszában vezette is a bajnokságot, jelenleg visszacsúszott az ötödik pozícióba – igaz, a második helyezetthez képest csupán 13 pont a hátránya, de az éllovas Leonardo Fornaroli előnye is mindössze 30 egység vele szemben, azaz még bőven az esélyesek táborát gyarapítja Dunne.

„A safety car is gyorsabb volt az autómnál!” – szokatlan hiba akadályozta Tsunodát
https://formula.hu/parc-ferme/39709
Bár hosszú idő után újra pontot szerzett kilencedik helye révén az F1-es Holland Nagydíjon Yuki Tsunoda, így sem volt elégedett a versenyével, mivel úgy érezte, a szerencse elpártolt mellőle, és még egy probléma is kínozta: „Nem tudom, mit csinálhatnék ennél jobban, de úgy éreztem, ma mindenem ellenem an. Az első safety car egyáltalán nem segített, ahogy a második sem. Azokkal, akikkel csatáztam, ötödik-hatodik helyeken végeztek. Még az utolsó etapomban is igyekeztem pozíciókat nyerni, de aztán voltak ezek a gondjaim. Még pontot szerezni sem volt könnyű, és általában egy kilencedik hely nem érződik különlegesnek, de szerintem ez önbizalmat adhat a jövőre.”
Ami a Tsunoda által említett gondokat illeti, a japán nem ment bele részletekbe: „Nyilván nem árulhatok el részleteket, de… igen, egy ponton a biztonsági autó is gyorsabb volt az én autómnál” – fogalmazott a versenyző, a Red Bull-főnök Laurent Mekies ugyanakkor már utalást tett a problémákra: „Rossz motorüzemmódban ragadtunk az utolsó kiállás után: gyakorlatilag az utolsó szakaszt egy nagyon-nagyon nem barátságos beállítással vezette végig.”
Mekies magyarázata és Tsunoda csapatrádiózása alapján az történt, hogy az utolsó kerékcseréje során a bokszutcában szokott üzemmódba váltotta az erőforrását a pilóta, ám a szervizelés végeztével nem kapcsolt vissza standard módba, a néhány évvel ezelőtti szabálymódosítás értelmében pedig az időmérő kezdetétől a futam végéig már csak akkor lehet módosítani ezen, ha az illető a bokszban jár, esős a futam, vagy ha leállt a motor. Tsunodának így 15 és 40 százalékos gázpedálállás között nem a szokott módon érkezett a motorerő, ezért is jelentette egyszer azt a rádióban, hogy „nincs motorerő”. Mekies hozzátette: „Alapvetően a bokszutcában állíthatsz motorüzemmódot, ha pedig nem váltasz vissza, akkor a hátralévő időre abban ragadsz. Ez történt most” – magyarázta a csapatvezető.

Bejelentette felállását a VR46 Ducati – már csak két hely kiadó a 2026-os MotoGP-rajtrácson
https://formula.hu/parc-ferme/39708
Azok után, hogy a Honda hétfőn dupla hosszabbítást jelentett be, ma a VR46 Racing jött a sorban: a Valentino Rossi által alapított istálló hivatalosan is megerősítette, hogy újabb egy évre aláírtak Franco Morbidellivel. A döntés aligha meglepő, elvégre az olasz volt a VR46-akadémia első növendéke, aki egy Moto2-es vb-címmel a zsebében érkezett meg a királykategóriába, ahol viszont csak az idei szezontól erősítő a neonsárga alakulatot. Mivel Fabio di Giannantonio eddig is rendelkezett szerződéssel 2026-ra, ezzel teljessé vált a VR46 Ducati jövő évi versenyzői felállása.

Ez egyúttal azt is jelenti, hogy hivatalosan már csak két ülés kiadó a 2026-os MotoGP-rajtrácson (a többségnek eleve volt megállapodása a következő idényre), bár a sajtóhírek szerint igazából ezek sem kérdésesek már. Az LCR Hondánál szinte biztosan az idei Moto2-es vb-aspiráns Diogo Moreira válthatja az alulteljesítő Somkiat Chantrát, míg a Pramac Yamahánál várhatóan Jack Millert fogják megtartani a Superbike-világbajnoki mezőnyből érkező Toprak Razgatlioglu mellett.
A MotoGP 2026-os mezőnye jelen állás szerint:
Ducati: Marc Marquez, Francesco Bagnaia
Gresini Ducati: Alex Marquez, Fermin Aldeguer
VR46 Ducati: Fabio di Giannantonio, Franco Morbidelli
Aprilia: Marco Bezzecchi, Jorge Martin
Trackhouse Aprilia: Raul Fernandez, Ai Ogura
KTM: Pedro Acosta, Brad Binder
Tech3 KTM: Maverick Vinales, Enea Bastianini
Yamaha: Fabio Quartararo, Alex Rins
Pramac Yamaha: Toprak Razgatlioglu, ??? (Jack Miller?)
Honda HRC: Joan Mir, Luca Marini
LCR Honda: Johann Zarco, ??? (Diogo Moreaira?)
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
„Zéró elégedettséggel” tölti el a negyedik hely a „rosszul vezető” Russellt
https://formula.hu/parc-ferme/39707
Hiába maradt le éppen csak a dobogóról az F1-es Holland Nagydíjon, George Russell mégsem örült a negyedik helyének. A Mercedes britjének eseménydús futama volt, amely egy pontján koccant is az őt merész manőverrel előző Charles Leclerc-rel, de az ott begyűjtött autósérülésétől függetlenül is úgy érezte a pilóta, hogy rosszul teljesített vasárnap Zandvoortban:
„Hogy őszinte legyek, zéró elégedettséggel tölt el a negyedik hely ezután a verseny után” – idézi Russelt a Crash.net. „Rosszul rajtoltam és rosszul vezettem. Aztán Charles megelőzött, rossz volt a tempóm, amibe nyilván belejátszott a Charles-lal történt ütközésben szerzett sérülés: amiatt körönként egy másodpercet veszítettem. szóval egyáltalán nem volt jó móka, és roppant szerencsés vagyok, hogy negyedik lettem.”
„Reméled, hogy amikor visszatérsz egy szünetről, kicsit könnyebb lesz, de a Formula-1 sosem ilyen. De sok szempontból nem volt jó futam, és meg kell néznünk, miért volt ez. A tény az, hogy sok csapat között aprók a különbség, és egy olyan pályán, mint ez, ahol nagyon nehéz előzni, a pályapozíció kulcsfontosságú, ahogy az időmérő és a bokszstratégia is. A szerencse… Charles peches volt a biztonsági autó időzítésével, mi pedig minden mással szerencsések.”

Antonelli átment a Ferrarihoz elnézést kérni Leclerc kiütéséért
https://formula.hu/parc-ferme/39706
Frederic Vasseur árulta el, hogy Kimi Antonelli személyesen kért tőle bocsánatot az F1-es Holland Nagydíjon történt balesetért. A fiatal olasz épp a bokszból elé visszatérő Charles Leclerc-t igyekezett megelőzni a döntött 3-as kanyarban az alsó íven, de belecsúszott a monacói Ferrarijába, aki a falnak csapódva kiesett, míg a Mercedes újoncát 10 másodperces büntetéssel sújtották. Vasseur elmondta, hogy Antonelli átment a garázsukba elnézést kérni:
„Igen, odajött és elnézést kért tőlem, mivel Charles nem volt ott. Értékelem ezt. Előfordul az ilyesmi. Nem könnyű előzni Zandvoortban, kockáztatni kell. Kockáztatott, hibázott, aztán bocsánatot kért. Ez a megfelelő reakció. Számomra egy versenybaleset volt” – tette hozzá a Ferrari csapatvezetője.

fotó: DPPI
Marko: Hadjar nem hibáztatja az autót, csak önmagát
https://formula.hu/parc-ferme/39705
Helmut Marko különösen elégedett volt Isack Hadjar hollandiai teljesítményével, aki első dobogós helyezését szerezte a Racing Bulls színeiben. A fiatal francia pilóta a negyedik rajthelyről indulva végül harmadikként ért célba Max Verstappen mögött, és ezzel igazi örömre adott okot a Red Bull számára, hiszen az energiaitalosok két versenyzője állhatott a más ligában játszó McLaren győztese, Oscar Piastri két oldalán.
„Hadjar hiba nélkül vezetett, pedig nagy nyomás nehezedett rá” – nyilatkozta Marko a Sky Deutschlandnak. – „Ilyen fiatalon dobogóra állni nagyon ígéretes. A nehézségeket pedig kivételesen jól kezeli, harmadik szabadedzésen például tönkrement az akkumulátor, a másodikon egy szenzorral volt probléma, de ő mindig pozitívan áll hozzá.”

Marko külön méltatta Hadjar hozzáállását is: „Sosem hibáztatja az autót. Ha történik valami, csak annyit mond, bocsánat, az én hibám volt. Nagyon ambiciózus, őszinte és gyors!”
A négyszeres világbajnok Verstappen Hollandiában szinte tehetetlen volt a McLarenek ellen. A Red Bull tanácsadója szerint a tempókülönbség óriási volt: „Amikor akarták, egy másodpercet vertek ránk körönként. Ez megmutatja, hogy még sok a tennivalónk” – mondta Marko, elismerve azt is, hogy Norris kiesése nélkül Verstappen nem végzett volna a második helyen.