Steward
Strommer Benjamin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2020. december 2. szerda

Bottas olyan stószt tud a cipőjével, amit még Ricciardo sem

Itt a #ShoeFlipChallenge, amely egyébként szintén az egyre népszerűbb TikTokról indult világfertőző útjára, és a Mercedest is utolérte. A mutatvány abból áll, hogy az illető feldobja a cipőjét, majd pedig... na, de nem lőjük le előre, hogy mi a trükk, vagy ahogy Vajdaságban mondják, a stósz a videóban.

Milyen eredményeket értek el az F1-esek gokartosként?

A Benex motorsport töltötte fel a YouTube-csatornájára, hogy az idei F1-es mezőny tagjai milyen eredményesen kezdték a pályafutásukat, még a gokartos időkben. Nézzétek:

Videó: Az összes versenyző rádiózása Grosjean balesete után

Illetve nem teljesen az összes, a válogatásból ugyanis kimaradt a hatalmasat bukó francia csapattársának, Kevin Magnussennek, valamint még néhány pilótának az üzenetváltása, de a legtöbb versenyző és mérnöke közötti kommunikáció itt mind visszahallgatható. Szinte mindenhol ugyanaz a párbeszéd játszódott le: a mérnök értesítette a versenyzőt a piros zászlóról, akik rögtön az érintett versenytárs állapota felől érdeklődtek – azok különösen ijedtnek tűntek, akik a tüzet is látták a távolból.

Már most lefújták a világ legismertebb utcai motorversenyének 2021-es kiírását

Hétfőn délben a szervezők bejelentették, hogy a koronavírus-járvány kiszámíthatatlan alakulása miatt törlik a 2021-es Man-szigeti TT. Ez azt jelenti, hogy zsinórban a második évben marad el a legendás utcai viadal, hiszen természetesen már idén tavasszal sem tudták megrendezni azt a pandémia miatt. Az indoklás szerint azért döntöttek ilyen korán a május végére tervezett verseny lefújásáról, hogy ezzel is véget vessenek a bizonytalanságnak, a halasztás pedig logisztikai nehézségek okán sem volt reális opció.

Szintén a mai napon tettek meg még egy motoros széria 2021-es terveivel kapcsolatos bejelentés: a Superbike-világbajnokság is közzétette a jövő évi előzetes versenynaptárát – ennek részleteiért és további MotoGP-s és egyéb motoros hírekért csatlakozzatok Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz!

man-tt

Ellenfél nélkül maradt Schumacher: Callum Ilott nem lesz jövőre az F1-ben

Fogyatkozik a jelentkezők száma a Haas kiadó két ülésére: Mick Schumacher fő Formula-2-es kihívója, Callum Ilott a közösségi médiában jelentette be, hogy nem versenyez a királykategóriában jövőre. Ezzel gyakorlatilag eldőlt, ami eddig is sejthető volt: bárki nyeri kettőjük közül az F2-es bajnoki címet a szahíri finálén, Mick Schumacher mutatkozhat be Ferrari-védencként a királykategóriában a Haasnál.

„Itt az ideje bejelenteni, hogy közölték velem: nem fogok az F1-ben versenyezni 2021-ben. Nyilvánvaló, hogy ezt pár hete már tudom. Csalódott vagyok, de csak keményebben fogok dolgozni, és megteszem, amit tennem kell, hogy 2022-ben biztosan sor kerüljön rá. Mellesleg egy bajnokságot még meg akarok nyerni” – írta közösségi oldalain Ilott.

Pedig nem is olyan rég még esélyesnek tűnt, hogy Ilott köt ki a Haasnál – Schumacher pedig az Alfa Romeónál –, mivel ő vezethetett volna az Eifel Nagydíj első szabadedzésén az amerikai csapatnál. Az időjárás miatt azonban a bemutatkozás meghiúsult, helyette Ilott az Alfa Romeóba ülhet a szezont követő teszten.

Az orvosi autó sofőrje Hamilton ellen is versenyzett

A Bahreini Nagydíj megdöbbentő eseményeit követően nagy figyelem irányult az orvosi autó egyébként kevés nyilvánosságot kapó személyzetére: a doktorra, Dr. Ian Robertsre és a sofőrre, Alan van der Merwére.

A dél-afrikai Van der Merwe, hasonlóan a biztonsági autó pilótájához, Bernd Maylanderhez, hosszú évekkel ezelőtt sikeres autóversenyzői pályafutást építgetett. Az alacsonyabb együléses kategóriákban kiemelkedő eredményeket ért el, első évében, 2001-ben megnyerte a Formula Ford Festivalt és második lett a brit Formula Fordban, 2003-ban a brit Formula-3-as bajnoki címet szerezte meg. 2004-ben következett a Formula-3000, mérsékelt eredményességgel, ráadásul a szezon vége előtt elfogyott szponzori tőkéje: ennek ellenére 2005-ben tesztpilótai szerződést kapott a Formula-1-ben, a BAR-tól. A következő pár évben már csak az A1 GP és Le Mans Series bajnokságokban tűnt fel, 2009 óta a biztonsági autó vezetője.

Szezonjai közül elsősorban a 2003-as nevezhető kiugrónak, Van der Merwe nagy pontelőnnyel, 24-ből 9 győzelemmel nyerte a brit F3-at, ahol világsorozatnak beillő nemzetközi mezőny gyűlt össze, olyan ellenfelekkel, akik közül sokat jelenleg is az autósport legmagasabb szintjein találunk. A dél-afrikai bajnok mögött a DTM-menő Jamie Green lett a második, a Formula-E első bajnoka, F1-ben dobogót szerző Nelson Piquet a harmadik. Will Power IndyCar-bajnok lett, Robert Dahlgren a WTCC-ből lehet ismerős, Scott Speed, Robert Doornbos és Karun Chandhok eljutott a Formula-1-ig. Egy-egy fordulón pedig feltűnt Robert Kubica és Lewis Hamilton is: a Brands Hatch-i szezonzáró a ma hétszeres világbajnok első Formula-3-as hétvégéje volt a Formula Renault UK megnyerése után.

A Button család kikapcsolódott kicsit a hétvégén

A Button család az Apple Hill nevű kis tavacskánál töltött el egy mókás napot, melyről az F1-es világbajnok felesége, Brittny Ward töltött fel néhány képet Instagramjára. A pilóta és kedvese nem mellesleg ismét babát várnak, kíváncsian várjuk, ki lesz a kis Hendrix testvére.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Brittny Ward (@brittnyward) által megosztott bejegyzés

 

Mégsem szerződést jelent ma be Perez?

Az utóbbi hetekben jelentős médiafigyelem övezi Sergio Perezt, aki az idén mutatott kiváló teljesítményével bekerült a Red Bull 2021-es pilótajelöltjei közé. Az érdeklődést csak tovább fokozta, hogy a mexikói hétfő estére egy sajtótájékoztatót hívott össze, aminek témája egyelőre kérdéses. Most a formula.hu tudomására jutott néhány információ az alkalomról. Ezt tudtuk meg a pilóta menedzsmentjéhez közel álló forrástól:

- Információink szerint nem versenyzői bejelentésre készülnek.
- A sajtótájékoztatót elsősorban a mexikói sajtó számára hívták össze, aminek oka az, hogy Mexikóban még a szokásosnál is nagyobb az érdeklődés Perez iránt, mivel az utóbbi hetekben kiemelkedően jól teljesít.
- a Formula tudomása szerint Perez és menedzsmentje az év vége felé készül majd bejelentést tenni azzal kapcsolatban, hogy mit csinál Checo 2021-ben.

Természetesen amint újabb információk látnak napvilágot a pilótáról, arról azonnal beszámolunk.

perez-portre-20202

Damon Hill is csak kereste a szavakat Grosjean balesete után

A Sky Sports szakértője, az 1996-os világbajnok Damon Hill sem nagyon tudott mit mondani, amikor végignézte Romain Grosjean szörnyű balesetet. A korábbi pilóta csak kereste a szavakat és végül annyit tett hozzá, hogy hihetetlen, ami történt.

"Normál esetben van azért valamennyi tapasztalatom arról, hogy amikor kell, hozzá tudjak tenni valamit, de most abszolút le vagyok döbbenve. Láttam a képeket, ahogy kimászott, láttam, hogy milyen sebességgel csapódott a korlátnak, ez borzasztó. Három szintnyi Armco-korlátot tört át. Hihetetleb, hogy kimászott" - mondta Hill.

ahh

fotó: dppi

Multi 21: kinek volt igaza azon a maláj délutánon?

A legnagyobb botrányokat felsorakoztató podcastadásunkban nem mehettünk el szó nélkül a 2013-as sepangi futamon látott Red Bull-balhé mellett, és azt is kiveséztük, mi is változott a csapatnál az emlékezetes Malajziai GP után. A vonatkozó részt 44:46-tól hallgathatjátok:

 

Grosjean bejelentkezett az Instán a kórházból

Romain Grosjeant horrorisztikus bukása után meglátogatta az FIA elnöke, Jean Todt a pályához közel eső katonai kórházban. A képet szerkesztőségünknek Romain Grosjean egyik menedzsere juttatta el, külön köszönet érte Stephane Guerinnek.

Eközben a francia pilóta már maga is bejelentkezett az Instagramon: "Sziasztok! Szeretném elmondani, hogy jól vagyok, köszönöm a kedves üzeneteket. Bár eleinte ellene voltam, de a glória a legjobb dolog, ami a Formula-1-gyel történhetett, nélküle most nem beszélhetnék hozzátok. Köszönetet szeretnék mondani mindenkinek az orvosi stábból és azoknak, akik segítettek nekem. Remélhetőleg hamarosan tudok majd írni nektek néhány infót arról, hogyan alakul a felépülésem!"

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Romain Grosjean (@grosjeanromain) által megosztott bejegyzés

 

Videó: Így menekült ki a pokolból Grosjean

Horrorisztikus balesetet szenvedett - és élt túl - Romain Grosjean a Bahreini Nagydíj első körében. A francia keresztbevágott a pályán Danyiil Kvjat előtt, azonban összeértek, a haasos pedig derékszögben átszakította a szalagkorlátot. Grosjean autója azonnal lángra kapott, ám a francia 28 másodperc alatt kiszabadult a pokolból. Az interneten máris kiszúrták, hogy az egyik pályabíró, aki az orvosi autót vezető Alan van der Merwe mellett állt és oltotta a tüzet, a pályán keresztülrohanva látta meg a pilótát, így pontosan ott oltotta a lángokat, ahol Grosjean tartózkodott. Amellett, hogy Grosjean lett a nézőknél a nap versenyzője, ezt a címet talán van der Merwe is megérdemelné, aki elképesztő lélekjelenlétről tett ma tanúbizonyságot.

 

Menedzser: Grosjean jól van, a helyi katonai kórházban vizsgálják

Hatalmas balesetet szenvedett a Bahreini Nagydíj első startja után Romain Grosjean. A Formula.hu a francia pilóta menedzserétől, Martin Reisstől megtudta: a haasos kisebb égési sérüléseket szerzett a lábán és a kezén, de ezt leszámítva jól van, s jelenleg a helyi katonai kórházban vizsgálják, ahova még bordatörés gyanújával szállították.

grosjean-baleset-dppi

Brutális balesetet élt túl Grosjean: Az autó kettészakadt és felrobbant (videó)

Egy pillanatra minden autósport-rajongó lélegzete elakadt a Bahreini Nagydíj első körét látva. Romain Grosjean brutális balesetet szenvedett a verseny első körében, miután Danyiil Kvjattal összeütközött, a Haas a szalagkorlátba fúródott, kettészakadt, az üzemanyag pedig azonnal berobbant.

Grosjean a csodával határos módon kimászott az autóból, a friss hírek szerint égési sérüléseket szenvedett kezén és bokáján.

 

A lábát elveszítő magyar sportbírót díjazta az FIA

Nem mindennapi elismerésben részesült a néhány évvel ezelőtti hungaroringi DTM-fordulón a bokszutcában megsérülő, s ezért lábát elveszítő sportbíró, László Attila: az MNASZ őt terjesztette fel az FIA által kiírt „Az év kiemelkedő sportbírója” díjra, amelyet a Nemzetközi Automobil Szövetség végül neki is ítélt meg.

László Attila 2018-ban a TOP50 Magyar Autóversenyző Gálán az AFM szerkesztőségétől is elismerésben részesült, magyar autóversenyzők segítségével pedig különleges relikviák elárverezésével is segítettük a sportbírót.

Doviziosóék beszélhették le a MotoGP-szerződésről a fiatal amerikait

Az utóbbi hetekben egy egész sornyi versenyzőt hozták szóba az Aprilia Andrea Iannone doppingeltiltása miatt megüresedő MotoGP-s ülésével kapcsolatban. Az egyik fő esélyesnek a Moto2-ben vitézkedő Joe Roberts tűnt: a portimaói szezonzáró hétvégéjén arról szóltak a pletykák, hogy az amerikai közel áll ahhoz, hogy aláírjon a noalei gyártóhoz. Az utolsó pillanatban azonban meghiúsult a szerződés, aminek Roberts menedzsere, Eitan Butbul egyáltalán nem örült: „Nagy lehetősége lett volna az Apriliához menni. Minden készen állt az aláírásra, aztán az utolsó pillanatban visszakozott. Tudjuk, hogy a Moto2-ben akar maradni és ott nyerni, de nem minden nap kap lehetőséget egy harmadik évében járó, s a top 10-be épp csak betörő motoros, hogy aláírjon egy gyári csapathoz” – fogalmazott a menedzser a The-Race.com szaklapnak.

Roberts így 2021-ben marad a Moto2-ben, viszont csapatot vált: az Enea Bastianinit idén vb-címig juttató Italtrans színeit fogja erősíteni – így azért érthető, hogy miért nem fogadta el a MotoGP sereghajtójának megkeresését. Mindazonáltal a The-Race.com úgy tudja, hogy az amerikai motoros azok után gondolta meg magát, hogy több rutinos MotoGP-s menő véleményét is kikérte, többek között Andrea Doviziosóét is, aki jómaga ugyancsak visszautasította az Aprilia (és a többi gyártó tesztmotorosi) ajánlatát. Mindenesetre az Apriliát gyakorlatilag mindenki kikosarazta, aki a listájukon szerepelt, így néhány napja megerősítették, hogy Aleix Espargaro mellett megtartják Bradley Smitht és Lorenzo Savadorit is, azt pedig csak a téli tesztek során döntik el, hogy kettejük közül ki lesz a spanyol csapattársa és ki marad tesztversenyző.

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

joe-roberts-dppi

Drámai finálé: az utolsó métereken csente el a Honda a Super GT bajnoki címét a Toyotától

Fujiban rendezték meg a Super GT idényzáróját, amelyen egészen a fináléig úgy tűnt, hogy a #37-es Toyotában ülő Ryo Hirakawa és Kenta Yamashita húzza be a győzelmet és ezáltal a bajnoki címet. Az utolsó kanyarból kigyorsítva azonban kifogyott az üzemanyag a GR Suprából, amely emiatt lelassult, így a Naoki Yamamoto, Tadasuke Makino hondás párosé lett az első hely a futamon és az összetettben egyaránt. A drámai befutó videón:

Vajon Piquet-nek vagy Briatorének nagyobb… a pénztárcája?

Legutóbbi podcastadásunkban az F1 utóbbi évtizedeinek legemlékezetesebb botrányait vettük sorra, s a listán természetesen igencsak előkelő helyen szerepelt a 2008-as szingapúri ütközés - hallgassátok a vonatkozó részt 1:34:34-től (meg persze a teljes műsort is!):

 

Russell Piquet-vel egy szinten: Csak Senna és Schumacher van előtte

A fiatal britről ismert a statisztika, hogy pályafutása első nagydíja óta minden időmérőjén megelőzte aktuális csapattársát, Bahreinben sorban a 36. alkalommal. A Formula-1 közösségi oldala most kontextusba is helyezte a statisztikát, amelyből kiderül, Russellhez hasonlót csak sokszoros világbajnokok alkottak. A háromszoros bajnok Nelson Piquet még a Brabhamnél győzte le zsinórban 36-szor csapattársát: nála és Russellnél hosszabb szériája Ayrton Sennának volt a Lotusnál és McLarennél (44), valamint Michael Schumachernek a Benettonnál (56).

Idevágó adat, hogy két versenyző továbbvitte tökéletes időmérős mérlegét csapattársához képest: értelemszerűen Russell és Latifi, valamint Verstappen és Albon között 16–0 az állás ebben a szezonban.

Az új bahreini pályacsúcs a fedélzetről

Lewis Hamilton 1:27,264-gyel nyerte a szombati időmérő edzést, ami a szahíri aszfaltcsík eddigi leggyorsabb köre. Íme az új rekord onboard felvétele (a videó átkattintás után indul):

Sainz versenyezni fog az Extreme-E-ben – az idősebb!

Talán ugyanannyira meglepő, hogy idősebb Carlos Sainz 58 évesen benevezett egy új versenysorozatba, mintha az F1-ben ténykedő fia tette volna ezt. Spanyol lapok ugyanis már tényként számolnak be arról, hogy a jövőre induló környezettudatos bajnokságban, az Extreme-E-ben a spanyol QEV Technologies csapat a Sainz-Sanz pilótapárossal áll fel, ugyanis idősebb Sainz csapattársa a szintén a tereprali világában ténykedő 35 éves Laia Sanz lesz.

Az Extreme-E kilenc csapata - amelyek között van saját istállója Nico Rosbergnek és Lewis Hamiltonnak is - egy-egy autóval rendelkezik majd a világ eldugott helyein zajló terepversenyeken, ám azt a férfi és a női pilótának is vezetnie kell majd, azaz egyenlő lesz a nemek aránya a mezőnyben. A hölgyek közül eddig a W Series-bajnok Jamie Chadwick, a motokrosszos háttérrel rendelkező amerikai Sara Price, valamint a raliversenyző Catie Munnings részvétele biztos a márciusban kezdődő szezonban.

sainz-sanz

Olvastad már?