Steward
Strommer Benjamin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. február 27. szombat

Amikor egy sérülés befolyásolta a vb-küzdelmet

Marc Marquez az idénynyitón olyan bukást szenvedett, amely alapjaiban befolyásolja a 2020-as év végkimenetelét – ennek apropóján összeszedtünk néhány példát az elmúlt évtizedekből, amikor az egyik favorit esése teljesen átírta az adott szezon forgatókönyvét. Olvasható az Autósport és Formula Magazin legújabb számában.

5gypu3mtk61eije9jwz8_lg

Felkerült a Ferrarira a 18 colos kerék

A korábbi sajtóhíreknek megfelelően a Ferrari nyitotta a Pirelli 30 napos tesztprogramját. Jerezben a 2022-re szánt 18 colos abroncsok tesztelése folyik. Ma az intermediate gumikon körözött a 2019-es SF90, a volán mögött Charles Leclerc-rel. 110 körnél állt meg a Ferrari, holnap pedig folytatás következik. A rövid beszámoló mellé a Pirelli ezt a képet mellékelte:

Egy hónappal később kezdődik a hazai ralikrosszos szezon

Az eredeti tervek szerint április 4-5-én, húsvétkor kezdődött volna az RX OB aktuális idénye, de még egy hónapot várni kell. A RabócsiRing szeptemberben pótolja az elmaradt futamot.

A Ralikrossz-ob aktuális 2021-es versenynaptára így a következőként néz ki:

1. Kakucs

Kakucs Ring

május 7-9.

2. Máriapócs

RabócsiRing

május 23-24.

3. Fuglau

MJP Racing Arena

július 23-25.

4. Greinbach

PS Racing Center

augusztus 20-22.

5. Kakucs

Kakucs Ring

szeptember 10-12.

6. Máriapócs

RabócsiRing

szeptember 25-26.

7. Dunaszerdahely

Slovakia Ring

október 15-17.

 

Eggyel több csillag és sok arany Hamilton idei sisakján

A Mercedes a közösségi médiában posztolt egy képet Lewis Hamilton megújult 2021-es sisakjáról. A lila alap marad, de több a sötét árnyalat, mint korábban. Feltűnők az aranyszínű szegélyek és csillagok, amelyekből a világbajnoki címek számával összhangban már hét darab van – csak három sorban férnek ki:

Nyaki sérv alakult ki az olasz MotoGP-snél, egy hónapig nem edzhetett

A Ducatitól a Tech3 KTM-hez átigazoló Danilo Petrucci felfedte, hogy komoly gondot okozott neki a téli felkészülés során egy nyaki probléma. Történt ugyanis, hogy még tavaly júliusban a jerezi teszten bukott, s bár akkor némi nyakfájdalom ellenére nem foglalkozott komolyabban a történtekkel, ez később visszaütött.

„Volt egy nagyon komoly problémám a nyakammal a tavalyi év végén a jerezi teszten elszenvedett bukásomat követően. Két sérvet észleltünk a nyakamnál, s az előző szezon végén egyre érzéketlenebbé váltak a kezeim. Ezért úgy döntöttünk, megoldjuk a problémát, emiatt egy hónapig nem motokrosszozhattam és nem edzhettem. Most már újrakezdtem” – idézi a The-Race.com szaklap az olaszt, akinek az egy hónapos kiesés nehézségeket okozhat majd az évad elején a Ducatiról KTM-re való átállásban.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

petrucci-dppi_1

Egyperces motorzajjal emlékezett meg a születésnapos Laudáról a Mercedes

A mai napon ünnepelné 72. születésnapját a 2019. májusában elhunyt háromszoros világbajnok Niki Lauda. Utolsó F1-es csapatának, a Mercedesnek idén a járvány miatt nem volt lehetősége a tavalyihoz hasonló megemlékezést tartani, ezért felidézték az akkor készített képsorokat. 

Időpontot cserélhet a jövőben az F1-es és a MotoGP-s Ausztrál Nagydíj?

A Formula-1 és a gyorsaságimotoros-világbajnokság ausztrál futamát egyaránt az Australian Grand Prix Corporation rendezi – annak ellenére, hogy előbbit a melbourne-i Albert Parkban, míg utóbbit a Phillip Island-i pályán futják. Az F1-es verseny tradicionálisan a szezon legelején foglal helyet, míg a MotoGP az idény hajrájában látogat el az országba – ez alól kivétel lesz az idei esztendő, ugyanis a koronavírus-járvány miatt novemberre halasztották a Formula-1-es futamot, így a két esemény között alig néhány hét lesz az eltérés.

Ez pedig elgondolkodtatta az AGPC főnökét, Andrew Westacottot is, aki szerint érdemes elgondolkodni az ausztrál versenyek naptárban elfoglalt helyéről. Elmondása szerint négy opció van attól függően, hogy az F1 és a MotoGP viadalát az évad elején és végén rendeznék, így az is elképzelhető forgatókönyv, hogy a melbourne-i F1-es futam fixen a szezon hajrájában maradna, ezzel lehetőséget adva annak, hogy esetleg ott dőljön el a világbajnoki küzdelem, míg a motorosok nagydíja átkerülne az idény elejére. Ez utóbbi évek óta fel-felmerül elsősorban időjárási okok miatt, mivel októberben még nem mindig ideálisak a körülmények, míg márciusban általában késő nyári időjárás fogadja Ausztráliában a versenyzőket (a Dornának közvetlen tapasztalata is van erről a Superbike-világbajnokság kapcsán, amely járványmentes időkben ott futja az évadnyitóját február legvégén).

Persze ez az esetleges változtatás a közeljövő zenéje csak, miközben azt sem lehet biztosra venni, hogy az idei versenyeket megrendezhetik. Ausztráliában továbbra is roppant szigorú korlátozások vannak érvényben, a beutazóknak kivétel nélkül kéthetes szállodai karanténba kell vonulniuk (ahogy azt láthattuk a minap véget ért tenisz Ausztrál Open esetében is), s ezek enyhítése vélhetően a vakcinázási program ütemétől függően történhet meg.

f1-melbourne-start-dppi

Fotó: DPPI

Jó ebédhez szólnak a bemutatók: egyszerre debütál Raikkönenék autója és Marquezék motorja

A Formula-1-ben és a MotoGP-ben is folytatódik a csapatbemutatók sora: előbbinél az Alfa Romeo rántja a leplet Kimi Raikkönen és Antonio Giovinazzi 2021-es autójáról, míg utóbbinál a Repsol Honda prezentálja Marc Marquez és Pol Espargaro idei motorját. Ráadásul mindkét esemény délben indul, illetve egész pontosan az Alfáé 12:05-től – az alábbi videókban lehet őket majd élőben megtekinteni (vagy majd utólag visszanézni):

9 nap Berlinben – dokumentumfilm készült a Formula-E tavalyi szuperfináléjáról

Mint minden versenysorozatot, a Formula-E-t is érzékenyen érintette előző évben a koronavírus-járvány, ám mivel az elektromos sorozat főként városi pályákon szerepel, számukra még nagyobb kihívást jelentett a bajnokság folytatásának megszervezése. Végül a berlini Tempelhof repülőtéren bonyolítottak le szűk másfél hét alatt hat futamot – a szervezés és Antonio Felix da Costa bajnoki címének kulisszái mögé enged bepillantást a „9 nap Berlinben” című dokumentumfilm, amely egyúttal tökéletes hangolódást is jelent a néhány nap múlva startoló új, immár világbajnoki szezonra:

Vadonatúj pálya épülhet Madridnál – a cél az F1 és a MotoGP

Új versenypálya épülhet Spanyolországban, egész pontosan a madridi tartományhoz tartozó Morata de Tajunában. A 7500 lelkes települést választotta ki ugyanis a promóter Stream Motor Fire a privát finanszírozású létesítmény felépítésére. A Motorsport.com spanyol kiadása szerint a pálya 4,5 kilométer hosszúságú lenne egy 650 méteres célegyenessel, valamint hat jobb és hét bal kanyarral.

A pályát három éven belül használatba is állítanák, méghozzá azzal a céllal, hogy a két legnagyobb sorozatot, a Formula-1-et és a MotoGP-t is a helyszínre csábítsák. Mindkét világbajnokság versenyzett már Madrid közelében, egész konkrétan Jaramában: az F1 legutóbb 1981-ben, míg a gyorsaságimotoros-világbajnokság 1998-ban.

A Formula-1-ben jelenleg egy spanyol futam van, méghozzá Barcelonában, a MotoGP-ben viszont négy ottani pályára is ellátogat a mezőny, ráadásul a jövőben rotációs rendszert terveznek Jerez, Barcelona, Aragon, Barcelona és a portugál Portimao között, így nehezen elképzelhető, hogy még a madridi helyszínt is bevennék a naptárba.

A Circuito de Morata névre hallgató pálya tervezetéről készült egy videós bemutató is:

Nem áll rajthoz idén a DTM-ben a háromszoros bajnok címvédő

René Rast az utóbbi évek legsikeresebb pilótája volt a Német Túraautó-bajnokságban: négy szezon alatt háromszor nyert bajnoki címet, tavaly például audis kollégája, Nico Müller ellen fordítva. Ám mint az nemrég kiderült, a németet 2021-ben nem láthatjuk a GT3-as bajnoksággá alakuló sorozatban, ugyanis idén már csak a Formula-E-ben fog szerepelni. Rast az elektromos szériában tavaly év közben vált állandó versenyzővé, s már egy dobogós helyezést is fel tud mutatni.

„Idén nem tudok versenyezni a DTM-ben. Nem volt egyszerű döntés ez az elmúlt négy szezon után, de az Audi Sporttal közösen úgy határoztunk, hogy idén teljes mértékben a Formula-E-re fogunk koncentrálni” – írta a pilóta a közösségi oldalán. „Többé-kevésbé lehetetlen lett volna kombinálni a két programot, részben az azonos hétvégéken rendezendő versenyek miatt. De ez nem azt jelenti, hogy egy nap nem fogok visszatérni a DTM-be.”

rast-dtm-1

Az edzéséről készült fotók alapján nem úgy tűnik, mintha nagy baja lenne Alonsónak

Alig másfél hete történt Fernando Alonso első hallásra kissé ijesztő kerékpáros balesete, amely során egy autós egy bevásárlóközpont parkolójánál elütötte. Az F1-es visszatérésre készülő spanyol állkapcsán korrekciós műtétet hajtottak végre, de néhány nap után el is hagyhatta a kórházot, majd újabb néhány nap elteltével már edzésbe is állt. Mostanra pedig szemlátomást újra maximális fordulatszámon folytatja a felkészülést a kétszeres Formula-1-es világbajnok, akin szerencsére külsőleg sem látszanak a baleset nyomai (igaz, a szája csak résnyire vagy annyira sincs nyitva):

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Fernando Alonso (@fernandoalo_oficial) által megosztott bejegyzés

Így fest menet közben az Alpine átmeneti téli színezése – videó

A Renault-ból átalakuló Alpine már több mint egy hónapja bemutatott egy átmeneti dizájnt, amely hangsúlyozottan még nem a végleges változat lesz, amelyről csak március 2-án rántják le a leplet. Most viszont mozgásban is megcsodálhattuk a fekete által dominált és a francia trikolór színeit magában foglaló külsőt – igaz, csak egy átfestett 2018-as Renault-n, amelyet az akadémiájuk egyik üdvöskéje, Christian Lundgaard vezethetett ma a Paul Ricard versenypályán:

Melyik csapat töltötte a legtöbb kört az élen 2020-ban?

Aligha meglepő, hogy a Racing Statistics videós infografikáján a Mercedes toronymagasan végzett az első helyen, de az már érdekesebb, hogy Max Verstappen Abu Dhabiban aratott sikere nélkül nem a Red Bull lett volna a második!

Nézni is rossz, ahogy Russell nyakra gyúr

Ami számunkra bizarr, az egy F1-es pilóta számára hétköznapi edzésforma. Így erősíti nyakizmait a szezonra készülő George Russell:

Mégsem borul pinkbe a Haas – de még lehet rózsaszín autó 2021-ben is!

Néhány napja mi is beszámoltunk róla, hogy a Racing Point eddigi főszponzora, a BWT a Haas támogatója lehet, miután az Aston Martinná alakuló istállónál már nincs lehetősége arra, hogy teljesen rózsaszínbe borítsa az autót. Nos, az F1-Insider.com információi szerint azonban az amerikai csapattal sem fog megszületni a megállapodás, mivel a Haas sem szeretné, hogy teljesen pinkben pompázzon a 2021-es autójuk.

Ennek ellenére a BWT továbbra is szeretne a Formula-1-ben maradni. Erre az említett szaklap szerint két opciója van: vagy a másik korábban emlegetett alakulattal, a Williamsszel köt megállapodást – ezt erősítheti, hogy állítólag a Haas marketingigazgatója nemrég igazolt át a grove-iakhoz, és vitte magával a BWT-s kontaktot is –, vagy marad az Astonnál és belemegy abba, hogy a brit versenyzöld és az új névadó támogató, a Cognizant jelenléte miatt jóval kisebb felületen lesz csak rózsaszín festés az autókon.

haas-racingpoint-dppi

Az Alpine kínai juniorja húzta be az ázsiai F3-as sorozat bajnoki címét

Még épp csak elkezdődött a 2021-es szezon, máris bajnoki sikert ünnepelhetett Guanyu Zhou: a Renault-ból átalakuló Alpine versenyzői akadémiájának tagja a Formula-3-as Ázsia Bajnokságan indult és győzött. Az összesen öt háromfutamos hétvégén – hármat Abu Dhabiban, kettőt Dubajban rendeztek – összesen négy győzelmet aratott a fiatal kínai, ezzel 16 ponttal végzett francia riválisa, a hatszor diadalmaskodó Pierre-Louis Chovet előtt. Zhou – aki idén is a Formula-2-ben fog szerepelni – a tizenötből mindössze négy alkalommal maradt le a dobogóról. Bajnoki címével egyébként 18 szuperlicencpontot is gyűjtött, ami kulcsfontosságú lehet az F1-be kerülése szempontjából.

Nem ő volt egyébként az egyetlen, Formula-1-es csapat kötelékeibe tartozó pilóta a mezőnyben: a Red Bull programjába tartozó Jehan Daruvala például az összetett harmadik helyén végzett, míg a Williams tesztpilótája, a magyar kötődésű Roy Nissany két dobogós pozíciót felmutatva ötödikként zárt.

Mennyire volt domináns a Mercedes 2020-ban? Fogalmazzunk úgy, hogy nagyon

Az alábbi, rajongó által készített grafika tökéletesen tükrözi, mekkora előnyben volt a Mercedes csapata a 2020-as Formula-1-es szezon során a többiekhez képest. A világosabb kék szín azt jelöli, hány alkalommal vezetett versenyt Lewis Hamilton vagy Valtteri Bottas, a sötétebb kék azt, hány alkalommal állt valamelyikőjük a második helyen, a szürke pedig minden más eshetőséget takar. Minden egyes négyzet egy kört jelent. Ezek alapján így nézett ki a 2020-as idény:

merc-dominance

 

Két év múlva térhet vissza Afrika az F1 körforgásába

2023-ban a legvalószínűbb a Dél-Afrikai Nagydíj visszatérése az F1-be - közölte a cég vezérigazgatója, ami azon dolgozik, hogy visszacsábítsa a száguldó cirkuszt a fekete kontinensre. Warren Schekter, az 1979-es világbajnok Jody Schekter unokaöccse a Racefansnak nyilatkozva elárulta, a 2022-es verseny a világjárvány okozta nehézségek miatt kevésbé valószínűnek tűnik.

Sheckter úgy fogalmazott, helyszínnek az a Kyalami lenne a "leglogikusabb", ami 1967 és 1993 között 21 alkalommal látta vendégül az F1 mezőnyét. Szerinte a pályán nincs szükség nagy átalakításokra, ugyanis 2015-ben felújították azt.

kyalami2010

Fotó: DPPI

Elképesztően részletes animáción mutatták be, mi is történt Grosjean baleseténél

A Canal+ dokumentumfilmet készített Romain Grosjean bahreini balesete kapcsán, amelyben egyebek mellett felesége is felidézte az ijesztő perceket, amíg nem tudta, életben van-e egyáltalán a férje. A dokumentumfilmben egy animációt is mutatnak arról, hogyan is zajlott a haasos pilóta incidense: az alábbi, több részletből összerakott videón látszik, hogy amennyiben pontos az animáció, a halo valóban kulcsszerepet játszott abban, hogy a szalagkorlátot megnyitva megmentette a francia versenyző életét.

Top 10 pilóta, aki elesett első F1-es győzelmétől

Minden futamgyőzelmet fájdalmas elveszíteni, de a leginkább azok a szívfájdító alkalmak, amikor valakinek élete első királykategóriás győzelme csúszik ki a kezei közül. Az F1 Youtube-csatornája róluk készített egy top 10-es listát, amelyre többek között Kimi Raikkönen, George Russell és Charles Leclerc is felkerült. A videó zavartalan élvezetéhez közepes angol tudás szükséges.

Olvastad már?