Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. március 7. vasárnap

Két kanyarral a leintés előtt parkolt le, kórházba vitték az F2-es pilótát

A Formula-2 szombati, barcelonai főversenyének végén furcsa balesetben szerzett sérülést Sean Gelael, akit a leintést követően a mentőknek kellett kiemelni az autóból. A televíziós kamerák elől is rejtve maradt a pillanat, amikor a DAMS indonéz versenyzője az utolsó körben összeütközött Jack Aitkennel, Gelael autója pedig elemelkedett a talajtól, majd egy kerékvetőn landolt. Bár az autó működőképes maradt, a pilóta már nem tudott vele eljutni a célig - két kanyarral a kockás zászló előtt leparkolt, majd miután kisegítette őt az orvosi csapat, mentőautóval a General De Granollers Kórházba szállították. Ott derült ki, hogy a pilóta enyhe csigolyasérülést szenvedett, és bár azóta a kórházból bejelentkezve már ő maga is közölte, hogy jól érzi magát, a vasárnapi sprintversenyt egész biztosan ki kell hagynia.

A DTM megmenekült – de visszatérnek-e Magyarországra?

Feltettük ezt a kérdést Gerhard Bergernek a podcastünk legújabb adásában vele folytatott beszélgetés során, ő pedig őszintén válaszolt.

Az F1-et reklámozza a MotoGP-ben a Pramac Ducati

A MotoGP első igazi katari tesztnapján furcsa látványban volt részük azoknak, akik alaposabban szemügyre vették a Pramac Ducati motorjait. A szatellit csapat járgányának hátulján, a versenyző ülése mögött ugyanis szokatlan matrica, a Formula-1 hivatalos logója tűnt fel.

De vajon milyen érdeke fűződik a kétkerekűek világbajnokságának ahhoz, hogy reklámozza a négykerekűek világbajnokságát, ami a nézők kegyeiért való harcban mégiscsak rivális? A szálak Stefano Domenicalihoz vezetnek vissza, aki idén a Formula-1 ügyvezetője lett, ezt megelőzően pedig a Lamborghini vezérigazgatója volt, amit szoros szálak kötnek a Ducatihoz, ezen keresztül pedig Domenicali közeli viszonyt alakított ki a Pramacot irányító Paolo Campinotival. Az elmúlt években egy hasonló megállapodás keretében a Lamborghini logója is ott volt már a motorokon, most pedig szintén Domenicali kérésére került fel Johann Zarco és Jorge Martin gépére az F1 matricája. 

pramac (1)

pramac (2)

Mérföldkő: Először a pályán új motorjával Valentino Rossi

Szombaton már a 2021-es mezőny tagjai is pályára hajthattak a MotoGP losaili előszezoni tesztjén, ez pedig azt is jelentette, hogy eljött a nagy pillanat a nyolc év után csapatot váltó kilencszeres világbajnok számára is: bár a videón csak az látható, hogy Valentino Rossi felül egy motorra és gyorsan el is indul vele a bokszutca kijárata felé, kontextusba helyezve ez a mozzanat jóval fontosabb, hiszen ezek az első méterei a Petronas Yamaha frissen bemutatott gépén. 

A motor új specifikációján és a színeknél viszont valószínűleg nehezebb lesz megszoknia, hogy a garázsnak hosszú idő után nem a bal, hanem a jobb oldala lesz az övé. Rossi karrierjében már hagyomány, illetve csapatai felé külön kérés, hogy a garázs bal oldalán rendezkedhessen be, a Petronas Yamahánál azonban közölték vele, hogy pusztán az ő kedvéért nem fogják felcserélni a sorrendet, és Franco Morbidelli marad az eddigi, bal oldali helyén - mutatott rá a The Race újságírója, Simon Patterson.

 

Eközben Rossi előző csapatánál, a gyári Yamahánál is komolyra fordultak a dolgok, felvette ugyanis a munkát Maverick Vinales és az új jövevény, Fabio Quartararo.

 

És az első fotók Rossiról akció közben:

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A brazilok csak 2-3-4-be jöttek be az F1 érzelmes dobogóinak listáján

A Formula-1 hivatalos csatornájának legújabb videós rangsorában azokat a díjátadókat igyekezett felidézni, amelyek a legintenzívebb érzelmeket váltották ki a díjazottak egyikéből és a nézőkből. A lista a 10. helyen Daniel Ricciardo dühével indít a 2016-os elszalasztott monacói győzelem utánról, és bár talán sokan valamelyik brazil versenyző szenvedélyes ünneplésére fogadtak volna első helyezettként, ezek végül mind alulmaradtak. Felipe Massa vereséggel felérő 2008-as interlagosi győzelme a 4., Rubens Barrichello hockenheimi sírásrohama a 3., Ayrton Senna első hazai sikere a 2. lett. Az első helyre ugyanis az F1 oldalának szerkesztői az 1986-os Brit Nagydíj díjátadó ceremóniáját választották, amikor a nemrég lebénult Frank Williams helyett felesége és legfőbb támogatója, Ginny ment fel a dobogóra átvenni a konstruktőri serleget Nigel Mansell és Nelson Piquet kettős győzelme után. 

A videó átkattintás után indul.

Itt az F1 új biztonsági autója, az Aston Martin Vantage

Mint azt már tavaly bejelentették, hosszú hagyomány szakad meg idén a Formula-1-ben. Az 1996 óta a biztonsági autó gyártására exkluzivitással rendelkező Mercedes-Benznek 2021-ben már osztoznia kell ezen a feladatkörön, igaz, csak a márkával az autóiparban és az F1-es mezőnyben is szorosan együttműködő Aston Martinnal. Az Aston F1-es autójának bemutatkozásával összhangban a napokban nyilvánosság elé állt a márka biztonsági autója is: egy Aston Martin Vantage fogja ellátni ezt a feladatot azokon a hétvégéken, amelyeken a Mercedes-AMG GT R pihen.

A biztonsági autós "csomagba" pedig az orvosi autó is beletartozik, ami egy Aston Martin DBX lesz. 

asto1

asto2

asto3

asto4

Megint kezdődik, hogy nem kezdődik: nem csak Le Mans csúszik a WEC naptárában

Azok után, hogy a Le Mans-i 24 órást júniusról augusztusra tolta a Hosszútávú-világbajnokság annak reményében, hogy akkor már nézőket is fogadhat a világ egyik legnagyobb versenye, a Motorsport Világtanács legutóbbi gyűlésén még egy módosítást eszközöltek a naptárban. Eszerint a szezon nem fog elstartolni április 4-én Portimaóban, a portugáliai 8 órás ugyanis átkerült a Le Mans eredeti helyére, június 13-ra. A továbbra is hatfutamosra tervezett évad nyitánya így május 1-jén jön el a spái 6 órással.

Nem kizárt, hogy Portimao a túl sűrűre tervezett tavasz miatt kényszerült módosításra, hiszen a MotoGP április 18-án, az F1 pedig május 2-án látogat a pályára.

A részletes 2021-es versenynaptárakat megtaláljátok aloldalunkon, ide kattintva

EvumHKSXYAcPb69

Montoya 15 év után ült újra McLarenbe

Az IndyCar Laguna Seca-i tesztjén először próbálhatta ki az Arrow McLaren SP autóját Juan Pablo Montoya, ezzel a csapattal fog ugyanis visszatérni idén májusban az Indianapolis 500-ra. Ez persze egy másik versenygárda, ám a kolumbiai mégis újraegyesült korábbi F1-es csapatával, a McLarennel, ahonnan a 2006-os szezon közepén viharos körülmények között távozott. A teszten felkerültek Montoya autójára a méretes, aerodinamikai adatgyűjtésre hivatott rácsok is, amit Amerikában csak F1-es stílusú szenzoroknak neveznek, arrafelé ugyanis nem olyan elterjedt az ilyen eszközök használata. A csapat ügyvezetője, Taylor Kiel mindenesetre nem kertel az elvárásokat illetően: azért állítanak ki egy harmadik autót is Montoyával az Indy 500-ra, hogy megnyerjék vele a versenyt. A kolumbiai eddigi öt ottani rajtjából kétszer is győztesként futott célba, győzelmi aránya tehát jobb, mint bárki másnak a mezőnyben. A McLaren két állandó versenyzője Felix Rosenqvist és Patricio O'Ward.

A Montoya nevet övező figyelem azonban az autósportban már egyenlő arányban oszlik meg apa és fia között. Sebastian Montoya egy újabb évet marad a Premánál az európai porondon, akikkel az olasz F4 teljes és a német F4 részleges szezonját teljesíti majd. Legutóbb éppen a Paul Ricardon tesztelt.

.

Így nézett volna ki a Williams bemutatója a hackelés nélkül

A Williams egyedi leleplezéssel készült pénteken, hiszen a csapat saját mobilapplikációján keresztül tárult volna a nyilvánosság szeme elé az FW43B jelű modell. Miután a rendszert pár órával az esemény előtt ismeretlenek feltörték, kiszivárogtatva az autó festését, a csapat kénytelen volt lemondani erről az előre beharangozott különlegességről, és egyszerűen csak feltöltötte a képeket az oldalára.

A csapat pilótája, George Russell azonban utólag bemutatta, milyen élménytől fosztotta meg a rajongókat a hacker: tényleg a szemünk előtt állt volna össze és festődött volna ki az autó.

Pályázat nélkül hosszabbították meg a Pirelli F1-es szerződését

Tíz éve egyedüli abroncsbeszállítója már a Formula-1-nek a Pirelli, amely 2011-es érkezése óta minden harmadik évben megnyerte az FIA által kiírt újabb tendert. A legutóbbi pályázat már a 2020 és 2023 közötti négyéves periódusra vonatkozott, amelyből a megállapodás szerint az elsőben még a korábbi, 13 colos gumikkal kell ellátnia a mezőnyt, majd 2021-től jöttek volna a régóta fejlesztett 18 colos abroncsok. Nos, köztudott, hogy a világjárvány miatt az új szabályok érkezését 2021-ről 2022-re halasztották a Formula-1-ben, ezzel összhangban pedig az FIA úgy érezte bölcsnek, ha a Pirelli érvényben lévő szerződését is meghosszabbítja egy évvel, hogy továbbra is három szezonon keresztül legyenek használatban a teljesen új profilú kerekek. A Pirelli tehát az új döntés értelmében 2024 végéig még biztosan az F1 kizárólagos gumiszállítója marad.

pirelli

Hímtag Senna útlevelében, Alesi a kórházban: Berger tréfái

Gerhard Berger volt a Formula Podcast legutóbbi adásában - szóba kerültek a legnagyobb mókázásai is...

 

 

Rövidesen apai örömök elé néz a Yamaha MotoGP-versenyzője

Élete legboldogabb időszakát élheti Maverick Vinales: a 26 éves spanyol motoros az Instagramon számolt be róla, hogy nem elég, hogy nemrég összeházasodott élete szerelmével, már úton is van közös kislányuk. „Hol is kezdjem?” – írta a hétvégén már Katarban tesztelő yamahás. „Nagyon boldog vagyok a családomat ért áldások miatt. Egyetlen év alatt rengeteget változott az életem, s mostanra olyanná vált, amilyenről mindig is álmodtam: hozzámentem a világ legjobb nőjéhez, és várjuk a kislányunkat, Ninát. Köszönöm, Királynőm, hogy te voltál az, aki mindig bízott bennem, és támogattál, amikor rosszra fordultak a dolgok, nélküled ez nem sikerülhetett volna. Már alig várom, hogy megszülessen a kislányunk!”

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Maverick Viñales (@maverick12official) által megosztott bejegyzés

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Itt a Drive to Survive új évadjának hivatalos előzetese

Ti mennyire várjátok az F1-es sorozat új évadát? Most mutattak nekünk belőle egy darabot... (a videó ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető)

Visszatérne a mezőny elejére a Williams

A mai napon megmutatta 2021-es autóját a Williams F1-es csapata - az FW43B már túl is van egy bemelegítő bejáratáson Silverstone-ban és idén is a George Russell - Nicholas Latifi páros fogja majd kormányozni a pályán. A bemutatóval kapcsolatban először szólalhatott meg a Williams vezérigazgatójaként Jost Capito, aki beszélt az istálló helyzetéről és magáról a festésről is.

"A hullámvölgyek megszokottak az ilyen nagy márkák útja során és a történelmi siker motiváló erő is lehet, de a modern Formula-1-ben erre nem lehet építeni a jelenlegi sikert. Emiatt készítettünk egy új dizájnt a 2021-es autónkra, ami utal a hihetetlen múltunkra és fenntartja a tüzet, a motivációt, ami továbbra is a Williams-DNS alapja maradt" - mondta Capito.

"A szándékunk az, hogy visszatérjünk a mezőny elejére, bár még csak most indulunk el ezen az úton és rengeteg a tennivalónk, de örömmel látjuk, hogy jó irányba mozdulunk és várjuk, hogy folytassuk a fejlődést. "

willi5

Nem követné dobogós ceremónia a szombati sprintversenyeket

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy idén néhány futamon – a hírek szerint Montrealban, Monzában és Interlagosban – a szokásostól eltérő menetrend szerint bonyolítják majd le az F1-es nagydíjhétvégét: az időmérőt pénteken rendeznék, a végleges vasárnapi rajtsorrend pedig egy 100 km-es távú szombati sprintversenyen alakulna ki. Ennek részletei még kidolgozás alatt állnak, de az egyértelműen érezhető, hogy a vezetőség szeretné, ha a vasárnapi futam maradna a hétvégék csúcspontja. Ez a várható elnevezésben is tetten érhető lesz, hiszen felmerült már a „kvalifikációs futam” név is, Marcin Budkowski, a Renault ügyvezetője pedig a minap „szuperidőmérőként” hivatkozott az újításra.

Emellett más formaságokban is eltérhet a szombati rövidebb viadal a vasárnapitól: Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója szerint például aligha lesznek ugyanolyan pódiumceremóniák a leintést követően, mint a nagydíjak végén – így például a nemrég bejelentett pezsgőből sem locsolnának. „Biztosítanunk kell, hogy eltérés legyen a verseny utáni ikonikus ünnepléshez képest, ami a vasárnap délutáni futamot követő emblematikus pillanat szokott lenni. Az az eseménynek a csúcspontja, és el kell választanunk minden más pillanattól. Szóval a legfontosabb ünneplés továbbra is vasárnap délután lesz, nem szombaton” – fogalmazott Domenicali. Ha és amennyiben a csapatok és minden érintett rábólint a sprintfutamok ötletére, a teljes szisztémát még a szezonnyitó Bahreini Nagydíj előtt prezentálhatják.

f1-podium-dppi

fotó: DPPI

Feltörték a Williams appját, nem lesz virtuális leleplezés

Nagy dobással készült idei autója leleplezésére a Williams F1-es istállója, ami az alkalomból egy olyan telefonos applikációt fejlesztett, amelyen keresztül a rajongók és az érdeklődők úgynevezett kiterjesztett valóságban, saját környezetükben megjelenítve láthatták volna először a csapat 2021-es autóját. Egy órával az esemény előtt azonban kiábrándító hírt közölt a csapat: az alkalmazást feltörték, így elmarad a 15:00-ra tervezett virtuális prezentáció.

Az appot az Apple és a Google áruházából is eltávolították, a bemutatót pedig az interneten bonyolítják le. Renderelt fotók, és interjúk tehát így is érkeznek majd, a legnagyobb élményt azonban kénytelenek voltak lefújni.

fw43b-leleplez

Michelisz tű alá feküdt, de nem úgy, ahogy azt mostanában mindenki gondolja

Hiszen nem befecskendeztek valamit a szervezetébe, hanem kiszívtak valamit onnan: a vakcináció helyett a véradás ideje jött el a WTCR-bajnok magyar versenyző számára. Bár Michelisz Norbert és a tű a történelem eddigi folyása alatt igyekeztek külön utakat járni, a Hyundai versenyzője most legyőzte ezen félelmét, hogy egy újabb módon segíthessen.

"A tű és én sosem voltunk jó barátok. De most életemben először vért adtam az Országos Vérellátó Szolgálat Pécsi Regionális Vérellátó Központjában, és nem tudom, mire vártam ilyen sokáig. Jó érzés volt úrrá lenni a gyerekkori félelmen, és talán segíthetek is valakin vele. Az első, de biztosan nem az utolsó alkalom volt. Ezúton is köszönöm a kedves és gyengéd ellátást!" - írta.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Norbert Michelisz (@nmichelisz) által megosztott bejegyzés

Ha ezt így folytatja Gasly, akkor nehezen fog beleférni az autóba

Pierre Gasly posztolt három fotót az erőnléti felkészülésétől azzal, hogy már Bahreinre figyel - az izmait elnézve kicsi lazíthatna, mert ha ez így megy tovább, ki kell szélesíteni az Alpha Taurit, hogy beférjen...

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

PIERRE GASLY

Vettel megkerülős cselét idézte fel az F1

2017-ben, Barcelonában cselezte ki Valtteri Bottast a Ferrari akkor még nagy formában lévő négyszeres világbajnoka - a videó ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!

Rajongók már a bemutató előtt kicsenhették a Williams applikációjából az idei festést

Mint azt mi is megírtuk, a Williams rendhagyó autóbemutatóra készül péntek délután, ugyanis egy applikáció révén, kiterjesztett valóság segítségével a rajongók akár a saját nappalijukban is megcsodálhatják az FW 43B kódjelű versenygépet. Az appot már elérhetővé is tette a grove-i istálló, ám ezzel hibát követhettek el, a Redditen ugyanis megjelent egy annak a kódjából „kibányászott” fotó, amely vélhetően az autó idei festéséről is lerántja a leplet. Alább mutatjuk a képet, ami persze még mindig lehet beetetés a csapat részéről – ma délután 15 órakor mindenre fény derül!

williams-leak-1

Indulnak a tesztek a MotoGP-ben – csatlakozz csoportunkhoz, hogy ne maradj le semmiről!

Elérkezett a nap, amire a MotoGP szerelmesei vártak: pénteken a tesztversenyzők és az újoncok, no meg a kedvezményekkel rendelkező Aprilia számára „fenntartott” shakedownnal kezdetét veszi a katari kollektív gyakorlás, szombattól pedig már a teljes mezőny birtokba veszi az első két versenynek otthont adó pályát. Ha nem akarsz semmiről lemaradni a lassacskán (be)induló szezonban, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

motogp-dppi_1

Olvastad már?