Tengernyi motorcsere Silverstone-ban, Verstappen mindenből újat kap
https://formula.hu/parc-ferme/26259
Számtalan csapatnál szereltek be új erőforrásegységeket az autókba, erősítette meg az FIA. A pénteki szabadedzések előtt a következő cserék történtek:
- Max Verstappen (Red Bull-Honda) mind a hat komponensből újat kapott.
- Alex Albon (Red Bull-Honda) új belsőégésű motort, turbófeltöltőt, MGU-H-t és MGU-K-t kapott. Esetében az energiatárolót és a vezérlőelektronikát már a Brit Nagydíj hétvégéjén kicserélték.
- Daniel Ricciardo (Renault) új belsőégésű motort, turbófeltöltőt, MGU-H-t és MGU-K-t kapott.
- Lance Stroll és Nico Hülkenberg – Sergio Perez autóját és motorkomponenseit használva – (Racing Point-Mercedes) új MGU-K-t kapott.
- George Russell és Nicholas Latifi (Williams-Mercedes) új MGU-K-t kapott.
- Valtteri Bottas (Mercedes) új MGU-K-t kapott.
A számos csere egyike sem érdemel rajtbüntetést, ugyanakkor az energiatároló és a vezérlőelektronika egységekből csupán kettő használható a teljes szezon folyamán, így a Red Bullnál elérték a limitet, egy újabb friss komponens beszerelése már hátrasorolással fog járni.

Miért nem volt (virtuális) biztonsági autó a bukótérben takarító sportbírók miatt?
https://formula.hu/parc-ferme/40006
A start utáni első kanyaros koccanások után több törmeléket is el kellett távolítani a bukótérből az F1-es Las Vegas-i Nagydíj elején, az ezt végző sportbírók pedig még ott voltak a pálya mellett, amikor a mezőny a második kör elején – dupla sárga zászló hatálya mellett – megérkezett oda. Ez a néhány héttel ezelőtti mexikóvárosi események fényében, ahol Liam Lawson előtt két marsall szaladt át a pályán, meglehetősen furcsán hatott, ám az FIA úgy érezte, több szempontból is eltért a mostani az akkori esettől – írja a The Race.
Az egyik lényeges különbség, hogy Lawson mexikói esetében kommunikációs félreértés történt amiatt, mert az új-zélandi az első kör végét kiállt a bokszba a sérült autója miatt. Ilyesmiről itt Las Vegasban nem volt szó. Másrészt a sportbíróknak ezúttal magára az aszfaltcsíkra nem kellett felmenniük, csak a bukótérben dolgoztak. Az FIA úgy érezte, ezt megfelelő dupla sárga zászlóval kezelni – plusz előtte a célvonalat megelőző görbület előtt is már lengették a sima sárgát –, míg a futam későbbi részében, amikor egy másik törmelék miatt konkrétan a pályacsíkre kellett lépnie egy marsallnak, már jött a VSC-fázis. Az idézett szaklap szerint a versenyirányítás úgy érzi, megfelelően kezelték a vegasi rajt utáni helyzetet.

Mindkét McLaren bajban: kizárás jöhet!
https://formula.hu/parc-ferme/40005
A versenyt követően Lando Norris és Oscar Piastri autóján sem érte el a kopólemez vastagsága a minimális 9 mm-t, amivel a McLaren megszegte a technikai szabályzat 3.5.9 e) bekezdését.
Amint döntés születik az ügyben, a Formula.hu-n rögtön beszámolunk róla!

Stellát interjú közben hívta vissza a McLaren, mi történik a csapatnál?
https://formula.hu/parc-ferme/40004
Helyszíni tudósítónk, Mészáros Sándor jelentette, hogy Andrea Stella csapatfőnököt interjú közben rendelte vissza a garázsba a McLaren a Las Vegas-i Nagydíjat követően.
Pontosan még nem tudni, hogy mi történik, de a paddockban az a pletyka járja, hogy Lando Norris futam végén látott lelalassulásához lehet köze, nem biztos, hogy marad a végeredmény.

Büntetés: Tsunoda a bokszutcából rajtolhat Las Vegasban
https://formula.hu/parc-ferme/40003
Yuki Tsunoda számára tovább folytatódik a nehéz hétvége Las Vegasban, a Red Bull ugyanis megerősítette, hogy a japán versenyző a bokszutcából lesz kénytelen megkezdeni a futamot, miután teljes hajtáslánc-cserét hajtottak végre a japán versenyző autóján.
Tsunoda rendkívül nehéz időmérőt tudhat maga mögött, a nedves pályaviszonyok között nem sikerült ritmust találnia, és mindössze a 19. helyre kvalifikált: egyedül Lewis Hamilton végzett mögötte, aki pályafutása egyik leggyengébb időmérőjét futotta.
Tsunoda autójába immár a szezonban hatodik belső égésű motor, turbófeltöltő, MGU-H és MGU-K került, noha ebből a négy elemből legfeljebb négy használható büntetés nélkül. A Red Bull emellett új kipufogót is beszerelt – ez már a kilencedik az idényben, miközben a szabályok nyolcat engedélyeznek.

Újabb emberek távoznak: Verstappen négy mérnökéből három is eligazol
https://formula.hu/parc-ferme/40002
Max Verstappen évek óta ugyanazzal a szoros kötelékű csapattal dolgozik: Gianpiero Lambiase versenymérnökkel, Tom Hart teljesítménymérnökkel, Michael Manning vezérlőmérnökkel és David Mart motormérnökkel. De a De Telegraaf szerint ez a csapat most felbomlik.
Manning már 2024 végén utalt arra, hogy készen áll egy új kihívásra, és a szezon után elhagyja a Red Bullt. Mart pénteken a De Telegraafnak elmondta, hogy az Audihoz igazol. Hart távozása az igazi meglepetés. Elfogadta a Williams ajánlatát, ahol magasabb beosztást fog betölteni. Hogy mikor vált, egyelőre nem tudni.

fotó: Red Bull Content Pool
Sainzot is felmentették – az Alpine-t viszont megbírságolták
https://formula.hu/parc-ferme/40001
Akárcsak a beállítási dokumentációt önhibákán kívül késve leadó Mercedes, úgy Carlos Sainz is elkerülte a büntetést a Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérő edzését követően. A spanyolt azért vizsgálták a felügyelők, mert a Q1-ben egy bukótér-látogatás után állítólag nem biztonságosan tért vissza a pályára.
A stewardok beidézték őt és a mögötte érkező Lance Stroll egyik csapatképviselőjét. Utóbbi elmondta, hogy Sainz visszatérése egyáltalán nem zavarta meg a kanadait, aki nem érezte veszélyesnek a Williams-pilóta manőverét. A felügyelők erre, a nehéz időjárási körülményekre és a sárga zászlós jelzésre való tekintettel felmentették Sainzot, aki így megtarthatja a parádés harmadik rajthelyét a Las Vegas-i rajtrácson.
Egy csapatot azért így is büntettek pénteken Vegasban: az Alpine-t bírságolták meg 5 ezer euróra amiatt, mert ugyan fizikailag visszaadták az előírt szabályokban meghatározott gumiszettet a harmadik szabadedzés után, ennek elektronikus lejelentését elmulasztották megtenni.

IT-probléma hátráltatta a Mercedest, megúszták a büntetést
https://formula.hu/parc-ferme/40000
Mint arról írtunk, vizsgálat alá helyezték a Mercedeseket az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője során és után, mivel az FIA technikai delegáltja, Jo Bauer jelezte: késve érkezett meg George Russell és Kimi Antonelli autójáról a beállításokat tartalmazó dokumentáció. Ezt a parc fermé-szabály miatt kell leadniuk a csapatoknak, hiszen onnantól kezdve, hogy egy autó pályára gurult az időmérőn, már nem nyúlhatnak a felfüggesztés beállításaihoz – márpedig a Mercedes-pilóták esetén ez jóval a Q1 kezdete után sem érkezett meg.
Az Ezüst Nyilak azonban szankció nélkül megúszták a történteket. Az FIA indoklásából kiderül, a Mercedes bizonyítani tudta a releváns e-mailek másolatával, hogy a dokumentációkat időben elküldték az illetékesek részére, azonban IT-biztonsági problémák miatt azt a másik fél nem kapta meg. Így Russell és Antonelli megtarthatja a negyedik, illetve 17. rajthelyét a másnapi futamra.

Piastri nem tudja, hogyan osztotta meg azt a posztot, mely szerint a McLaren Norrist támogatja
https://formula.hu/parc-ferme/39999
Nem tudott magyarázattal szolgálni arra Oscar Piastri, hogy hogyan osztotta meg a közösségi oldalán Bernie Ecclestone mondatait.
Az F1 korábbi vezére arról beszélt a Sport.de-nek, hogy szerinte a McLaren Lando Norrist favorizálja, mert ő az angol, és sokkal inkább sztárkaliber, nagyobb marketingértékkel bír, így ő a jobb választás a csapat számára, és nem Piastri.
November 21-én, vagyis pénteken azonban ez a poszt megosztásként megjelent Piastri Instagram-oldalán is – az ausztrál aztán nem sokkal később törölte azt.
Az időmérő után rákérdeztek nála arra, hogy mi történt, de nem tudta megmagyarázni:
„Nem tudom. Felkeltem reggel és megláttam, szóval nem tudom, talán véletlenül csináltam. Nyilván nem volt szándékos. De nem tudom, mi történt. Nem tudom” – reagált az ausztrál.

Veszélyben lehet Sainz harmadik rajthelye, a Mercedeseket akár ki is zárhatják
https://formula.hu/parc-ferme/39998
Több vizsgálatra is sor fog kerülni az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője után, amely alaposan átrajzolhatja akár a futam rajtrácsát is. Az egyik felügyelők által beidézett versenyző Carlos Sainz, aki még a Q1-ben tért vissza a pályára állítólag nem biztonságos módon az esőben történt egyik kicsúszását követően: az esethez a stewardok Lance Strollt is beidézték, aki előtt történt a spanyol megmozdulása. Sainz a szenzációs harmadik helyen zárta a kvalifikációt, így érzékenyen érintené egy esetleges rajthelybüntetés a Williams pilótáját.
Emellett bajban lehet a Mercedes is, csak más okból. Jo Bauer, az FIA technikai delegáltja ugyanis jelezte, hogy mind George Russell, mind Kimi Antonelli esetén késve adták le a beállításokról szóló dokumentumokat a csapat részéről: már 12 perce zajlott a Q1, amikor még mindig nem érkezett be tőlük az előírt dokumentáció. Erre a parc fermé-szabály miatt van szükség, hiszen onnantól kezdve, hogy egy autó pályára gurul az időmérőn, már nem nyúlhatnak a felfüggesztés beállításaihoz, ezt rögzítik ebben a dokumentumban.
A szabályzat nem konkretizálja az ilyen kihágásért kiosztható büntetést, szóval megrovástól akár a kizárásig bármi szóba jöhet: jó pár éve a Williams egyszer megúszott az előbbivel egy hasonló szabálysértést, ám ott volt enyhítő körülmény, részben saját hibájukon kívül nem tudták eljuttatni az FIA részére a dokumentációt – kiderül majd, hogy a Mercedes esetén most mi a helyzet, mindenesetre Russellnél a negyedik, Antonellinél viszont csupán egy 17. rajthely foroghat kockán.

Ezért volt hasznos a Cadillac számára a ferraris teszt Perezzel
https://formula.hu/parc-ferme/39997
Újabb mérföldkőhöz ért múlt héten a 2026-ban az F1-es mezőnyhöz tizenegyedik csapatként csatlakozó Cadillac felkészülése, amikor Imolában egy feketére festett 2023-as Ferrarival pályára gurultak, Sergio Perezzel a volánnál. A háttérben az amerikai formáció már régóta párhuzamosan szimulálja a központból a nagydíjhétvégéket – ez olyan szintig igaz, hogy egy ál-FIA-s e-mail-címre elküldik a versenyeken leadandó dokumentumokat, valamint azt is szimulálják, mi történik, ha alkatrészhiány lépne fel –, viszont mint arra Graeme Lowdon csapatfőnök rámutatott: az autóval kapcsolatos procedúrákat a mérnökök és a szerelők csak élesben tudják kipróbálni. És pontosan ezt a célt szolgálta a Ferrari segítségével megvalósuló TPC-teszt:
„Nem a mi autónk volt, és hálásak vagyunk a Ferrarinak azért, hogy kölcsönadtak nekünk egy Formula-1-es autót, mert azt akartuk, hogy minden a lehető legrealisztikusabb legyen. A szerelőknek olyan dolgokon kellett keresztül menniük, mint a gumimelegítővel kapcsolatos folyamatok, startprocedúrák, a Q1 és a Q2 közötti gyors átállások, és ezt csak F1-es autóval lehet megtenni” – magyarázta Lowdon, akit a RacingNews365.com idézett.
„Rengeteg dolgot kellett csinálni: kimenni, visszajönni, mindezt leszimulálni, meg hogy mi történik, ha figyelmeztetés jelenik meg az ERS-rendszerben, hogy jöhetnek autók a bokszutcában, és emlékeztetni kellett a mérnököket, akik különböző csapatoktól érkeztek, hogy az egyes erőforrások eltérő ERS-vészhelyzeti procedúrákkal rendelkezhetnek. Úgyhogy rendkívül hasznos volt, nagyon örülök, hogy ezt megcsináltuk, és más F1-be érkező csapatoknak is ajánlom, hogy ugyanezen a folyamaton menjen keresztül.”

Wolff eladott része alapján 6 milliárd dollár a Mercedes F1-es csapatának értéke
https://formula.hu/parc-ferme/39996
Mint arról beszámoltunk, Toto Wolff a korábbi pletykáknak megfelelően eladta a Mercedes F1-es istállójában meglévő részesedésének egy részét. A csapatvezető holding vállalata, a Motorsport Invest Limited magához a Mercedes-Benzhez és az INEOS-hoz hasonlóan az alakulat egyharmadát birtokolta, most ennek a Wolffékhoz tartozó 33,33 százaléknak a 15 százaléka – azaz nagyjából a teljes részvények 5 százaléka – került a CrowdStrike alapító-vezéréhez, George Kurtzhoz, aki egyúttal technológiai tanácsadóként is csatlakozik a gárdához.
Wolff a hírek szerint 300 millió dollárért adta el a részesedést, ami azt is jelenti, hogy a Mercedes F1-es csapatának értékét döbbenetesnek ható 6 milliárd dollárra taksálták ezzel. „Úgy gondolom, ez szép fejlődést mutat, hiszen a csapatok fenntarthatóvá és nyereségessé váltak” – magyarázta a csapatfőnök a Las Vegas-i Nagydíj csütörtöki edzései között a Sky Sports F1 kamerái előtt. „Nem a semmiből jött ez az értékelés. Ha megnézzük a bevételeinket és a pénzáramlásunkat, akkor ott vagyunk az öt vagy talán három legnyereségesebb sportcsapat között a világon, és innen jön ez a minősítés. Ez a sokéves munkának és annak az eredménye, hogy jó helyzetben van a sport.”
Fontos kihangsúlyozni, ahogy azt a Mercedes közleménye is tette, hogy Kurtz érkezése nem hoz változást a csapat vezetésében (már csak azért sem, mert a Wolff-féle MIL-en keresztül szerzett részesedést, ráadásul személyes szinten, nem pedig a CrowdStrike szállt be ezzel a csapatba), Wolff is minden pozícióját megtartja. A felek egyébként a többéves jó munkakapcsolattal indokolták a lépést: Wolff egy megbízható és eltökélt partnert lát Kurtzban, aki egyébként maga is versenyző, idén is rajthoz állt az IMSA-ban és a Le Mans-i 24 óráson is, és több kategóriagyőzelmet is aratott már.

Az FIA megerősítette: mozgott a csatornafedél Las Vegasban
https://formula.hu/parc-ferme/39995
Két piros zászlós megszakítást is láttunk a második F1-es szabadedzésen Las Vegasban, a második le is zárta a gyakorlást a végén.
Előbb egy sportbíró jelentette, hogy szerinte mozog egy csatornafedél a 17-es kanyarban, majd a versenyirányítás emiatt piros zászlót rendelt el. Az ellenőrzés során viszont úgy tűnt, hogy minden rendben van, így negyedóra késlekedéssel, de tovább engedték az edzést – viszont néhány FIA-ellenőr ott maradt az újraindítás után a helyszínen, és szabad szemmel látták, hogy mozog a fedlap, amikor az autók átmennek rajta.
Emiatt rendelték el a második megszakítást és zárták le az edzést – és emiatt kezdődött késve az F1 Academy időmérő edzése is.

Távozik az FIA aerodinamikáért felelős vezetője
https://formula.hu/parc-ferme/39994
Az FIA rövid közleményben jelentette be, hogy elhagyja a Nemzetközi Automobil Szövetséget Jason Somerville, az aerodinamikai részlegük vezetője. Somerville korábban ugyanilyen szerepkört töltött be a Williamsnél és magánál az F1-nél is, miután eleinte a Toyotánál és a Lotusnál ismerkedett meg az autósporttal.
A RacingNews365 információi szerint a szakember most is az egyik Formula-1-es alakulatnál köthet majd ki. Ám csak az úgynevezett kertészkedési szabadsága után, az FIA kommünikéje ugyanis arra is kitért, hogy Somerville-nek azt is teljes egészében ki kell töltenie, addig nem állhat munkába releváns projekt keretében.

Lábfájdalmai voltak Bortoletónak az 57G-s brazíliai baleset után
https://formula.hu/parc-ferme/39993
Gabriel Bortoleto elárulta: néhány napig kisebb fájdalmakkal küzdött az F1-es Sao Pauló-i Nagydíj sprintfutamán elszenvedett balesete után. A hivatalos adatok szerint a Stake versenyzője 57G-s erővel csapódott neki a falnak. Szerencsére Bortoleto komolyabb sérülés nélkül megúszta az incidenst, másnap a futamon is rajthoz tudott állni – bár hamar kiesett –, most azonban Las Vegasban kiderült, hogy némi következménye azért volt a fallal való találkozásának:
„Nagyon szerencsés voltam. Volt egy kis fájdalom a bal lábamban, de egy-két nappal a baleset után elmúlt, szóval minden remek volt. Amikor ráléptem a fékre, a DRS még a zárási procedúra közben járt: nem volt teljesen zárt, emiatt nagyot blokkoltak a hátsók. Eltaláltam egy huplit is, amikor ráléptem a fékre, úgyhogy nekiforogtam a belső falnak. Sokat tanultam arról, mit kell csinálni, ha bevetődésre van szükségem jövőre a Sao Pauló-i 1-es kanyarban!”

fotó: DPPI
Ricciardo rajtszámára csapna le Verstappen?
https://formula.hu/parc-ferme/39992
Könnyen lehet, hogy nem a korábban használt #33-as rajtszámára váltana vissza Max Verstappen 2026-ban, amennyiben idén nem sikerülne neki a címvédés – amihez saját bevallása szerint a 49 pontos hátránya fényében „sok szerencsére” lenne szüksége. Amikor ugyanis rákérdeztek nála a hétvégi F1-es Las Vegas-i Nagydíj szerdai médianapján, milyen számot használna, így felelt a holland: „Ez egy nagyon jó kérdés! Meg fogom nézni a tél során, de a kedvenc számom a #3-as. Csak meg kell néznünk, hogy ez valójában lehetséges-e.”
Verstappen megjegyzése magyarázatot adhat arra, miért került elő az állandó rajtszámok kérdése az F1 Bizottság legutóbbi ülésén: a Motorsport információi szerint valóban a Red Bull kezdeményezhette a témafelvetést. A jelenlegi szabályok értelmében egy versenyző a teljes karrierjére választ állandó rajtszámot magának a Formula-1-ben, amelyet a világbajnoki címvédő cserélhet le #1-esre, ha úgy kívánja – ahogy ezzel Verstappen él is 2022 óta, ellentétben előtte Lewis Hamiltonnal, aki végig maradt a 44-esnél. A szabályváltoztatási javaslat értelmében viszont megengednék ezentúl a pilótáknak, hogy a pályafutásuk során rajtszámot váltsanak.
Verstappen számára viszont az is akadály lehet a #3-as használatához, hogy az Daniel Ricciardo rajtszáma volt, márpedig a szabályok értelmében legalább két idénynek el kell telnie az adott pilóta távozása után, hogy a száma újra választható legyen. Az FIA szóvivője ugyanakkor a Motorsportnak megerősítette: a módosítás részletei még kidolgozás alatt állnak, s a Motorsport Világtanács szokásos december közepi ülésén dönthetnek róla, azaz Verstappennek is addig kell majd várnia arra, hogy esetleg választhat-e a korábbi #33-asától eltérő számot magának, és lehet-e az az egykori csapattársa által használt #3-as.
A Red Bull-os egyébként más számokat is kedvel: „Valójában a #69-est akartam, de apám azt mondta, hogy az nem jó ötlet!” – jegyezte meg. „De az a szám mindenhonnan nézve ugyanúgy néz ki az autón: nagyon jó lett volna a fotók és a marketing szempontjából, meg a sapkákra is is, hiszen nem számít, hogyan viseled, mindig #69-es marad. Emellett szeretem a #27-est is, de az már Nicóé [Hülkenberg], szerintem a 2-es és a 7-es is jól mutat együtt a formát illetően. Szóval a #3-as a kedvencem, de több számot is klassznak találok.”

„Norris nagyon jól passzolt volna hozzánk” – Marko
https://formula.hu/parc-ferme/39990
Helmut Marko elárulta: az F1-es karrierjének kezdete előtt ők is tárgyaltak Lando Norris, mielőtt a McLaren megszerezte volna előlük. A tárgyalás tényéről már tavaly is nyilatkozott a Red Bull sportszakmai tanácsadója, aki akkor arról beszélt, hogy 2019-re igazolták volna le a Toro Rossóhoz a jelenlegi vb-éllovast. Most újfent előkerült a téma az F1 Beyond the Grid podcastjának adásában:
„Nagyon korai szakaszában jártunk az egyeztetéseknek Lando Norrisszal. Végül nem szereztük meg őt, de szerintem nagyon jól passzolt volna hozzánk” – vélekedett Marko. „Másfelől viszont nem szerezhetünk meg mindenkit. Bajnokokat keresünk.”

Újabb F1-es lehetőségeket kap az Aston Martin amerikai tartalékosa
https://formula.hu/parc-ferme/39991
Jak Crawford ismét autóba ülhet egy hivatalos Formula-1-es versenyhétvégén: a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj első szabadedzésén kapja meg ismét a lehetőséget – ráadásul néhány nappal később a hagyományos idény utáni fiatal pilóták tesztjén is részt fog venni. A közben a Formula-2-ben is vitézkedő – jelenleg az összetett második helyén áll – amerikai versenyző pár hete Mexikóban ejtette meg az FP1-es debütálását az Aston Martinnál, amely menet közben a Formula-E-be távozó Felipe Drugovich helyére harmadik versenyzőnek, azaz gyakorlatilag tartalékosnak léptette őt elő.
A szabályok idén már négy alkalmat írnak elő a csapatoknak, amikor fiatal újoncot kell ültetniük az autójukba egy nagydíjhétvége első szabadedzésén, és az előző évekhez hasonlóan sokan az évadzárón pipálják ki az utolsót. Crawford és az Aston Martin mellett már a Williams is jelezte, hogy Luke Browning is bevetésen lesz december első péntekjén, de további bejelentések várhatók ilyen fronton, hiszen több istálló is még adós a negyedik alkalommal.

Nem ad ki jövőre új F1 26-os videojátékot az EA Sports
https://formula.hu/parc-ferme/39989
Meglepőnek tűnő bejelentést tett a hivatalos Formula-1-es játékokat hosszú évek óta fejlesztő EA Sports: 2026-ban nem adnak ki új videojátékot. A közleményük szerint ehelyett teljes mértékben egy átszabott, még autentikusabbnak ígért 2027-es kiadásra fognak koncentrálni, míg a rajongók a jövő évi autókkal, csapatokkal egy „fizetős bővítés” révén játszhatnak majd az érdeklődők az F1 25-ön belül.
A döntés egybeesik az F1 jelentős jövő évi szabálymódosításaival: nem kizárt, hogy az EA Sports is inkább kivár azzal, hogy felmérje az új technikai előírások hatásait, hogy azt majd minél realisztikusabban építhessék be a 2027-es videojátékba – valamint ez természetesen lehetőséget kínál arra is, hogy tényleg alaposabban átszabják az egész játékot.

Perez már „álomszerű forgatókönyvként” éli meg az egyéves kihagyást
https://formula.hu/parc-ferme/39988
Sergio Perez most már úgy érzi, jót is tett neki, hogy a Red Bulltól való elküldésével szabaddá vált az idei éve, így feltöltődhetett a cadillaces kalandra. A mexikóinak ugyan érvényes szerződése volt 2025-re, ám a gyenge eredményei okán nem maradhatott az energiaitalosoknál. Jövőre viszont visszatér a leendő 11. csapattal – a kihagyás alatt pedig rájött, hogy hiányzik neki a Formula-1:
„Az elején az első néhány hónap nagyszerű volt. Ráeszméltem, hogy hiányzik az F1, mert elkezdtem követni. Felkeltem a versenyekre. Láttam, mi történik, beszéltem paddockbeli barátokkal, és rájöttem, hogy talán jobban hiányzik, mint gondoltam. Aztán elkezdődtek az egyeztetések a Cadillackel, és láthattuk a versenyzés iránti szenvedélyt. Igen, úgy éreztem, maradt még bennem valami” – fogalmazott Perez az F1.com hasábjain.
„Így most visszatekintve, mintha egy álomszerű forgatókönyv lett volna, hogy ki tudtam hagyni egy évet és felfrissülhettem. Nagyjából 15 Formula-1-ben eltöltött év után ez a felfrissülés és az, hogy újra megvan bennem az energia a karrierem utolsó szakaszára…”

„Colapinto egy fizetős versenyző” – Villeneuve
https://formula.hu/parc-ferme/39987
Kemény kritikát fogalmazott meg az Alpine-nal nemrég 2026-ra is hosszabbító Franco Colapinto kapcsán Jacques Villeneuve. Az nem titok, hogy az idén menet közben tesztpilótából állandó versenyzővé előlépő komoly szponzori háttérrel rendelkezik, ám a szerződés aláírása után Steve Nielsen, az Alpine ügyvezetője jelezte: a pilóta eredményei számítottak, az anyagi vonatkozás „csak kellemes egybeesés” számukra. Villeneuve azonban másképp látja:
„Úgy gondolom, ez nagyon hasonló a fizetős versenyzők időszakához. A csapat egyi versenyzője egy fizetős pilóta, aki finanszírozza az istállót. Colapinto pontosan ez” – jelentette ki az 1997-es F1-es világbajnok a BetVictor Casinónak nyilatkozva. „Nem a kívülről látott pályán nyújtott eredmények igazolhatják a hosszabbítást az Alpine-nál. Voltak pillanatai, amikor megmutatta a gyorsaságát, de ez nem konstans.”
