DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 18. hétfő

Dátumok nélküli 2021-es versenynaptárral állt elő a WRC

Bár még a Rali-világbajnokság 2020-as menetrendjén is van mit dolgozni, a sorozat máris előállt a következő évi elképzeléseivel. Az alábbi tervezetet ennél többnek nem lehet nevezni, ugyanis dátumok nélkül, mindössze a helyszínek sorrendjét hozták nyilvánosságra. Ráadásul ez utóbbi sem végleges, ugyanis a kilenc fordulót a jövőben várhatóan kibővítik. A jelentősebb változások közé tartozik az Ausztrál Rali visszatérése, miután idén az Új-Zéland Rali miatt kikerült a menetrendből. Szintén visszatérő a Spanyol Rali.

  • A WRC 2021-es naptártervezete:
  • Monte-Carlo
  • Finnország
  • Portugália
  • Svédország
  • Kenya
  • Spanyolország
  • Olaszország
  • Japán
  • Ausztrália

A WRC a globális krízisre reagálva két költségcsökkentő intézkedést is bejelentett a 2020-as szezonra. Egyrészt a gyári pilóták számára egy napra korlátozzák a versenyek előtti tesztek idejét, másrészt a csapatok a rövidített versenynaptár miatt három helyett csak két motort használhatnak el.

 ralivb12020

Fotó: DPPI

Horner: Max büntetése elkerülhetetlen

Sergio Perez már az ötödik belsőégésű motorját kapta meg Silverstone-ban az időmérőn elkövetett hibája miatt, hiszen így nem sokat  veszítettek a rajtbüntetéssel – viszont Christian Horner egyértelműen kimondta, hogy hamarosan Max Verstappennél is motort kell cserélniük, és a szezon későbbi szakaszában büntetés vár emiatt a világbajnokra.

„Biztos, hogy később extra motort kell használnunk Maxnál, csak az a kérdés, hogy stratégiailag melyik hétvégét, melyik pályát választjuk ki erre. Ezen dolgozunk a Hondával, de az elkerülhetetlen, hogy Max büntetést kapjon emiatt később” – mondta Horner.

Verstappen már most, féltávnál a büntetés határán mozog több alkatrésszel is – de kiválaszthatják Spát vagy akár Monzát is arra, hogy kicserélnek mindent, a rajtrács végére kerül, és ezeken a pályákon lesz esélye az előzésre onnan indulva is.

SI202407050538_hires_jpeg_24bit_rgb_resize

fotó: Red Bull Content Pool

F1-es erősorrend: Hülkenberg már a top ötben, Hamilton Alonso előtt

A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két állandó szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik.

A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.

A Brit Nagydíjat követően természetesen továbbra is Max Verstappen áll az élen, és mögötte sem változott a sorrend: Lando Norris, Oscar Piastri és Carlos Sainz alkotja a top négyet, az ausztrál és a spanyol versenyző eddigi összteljesítménye között minimális a különbség. A két bombasztikus hétvégét teljesítő Nico Hülkenberg azonban már a top ötben van, megelőzve Charles Leclerc-t, Geurge Russellt és Yuki Tsunodát, míg Lewis Hamilton már Fernando Alonso elé, a kilencedik helyre lépett a futamgyőzelmét követően.

Az F1-es versenyzők erősorrendje az első 12 nagydíj, vagy az első félszezon átlaga alapján:

podcast-rankings_12

A Formula Podcast futamértékelő adása itt meghallgatható:

Kubica szívesen indulna újra raliversenyeken

Szívesen indulna ismét raliversenyen Robert Kubica, aki az F1-es pályafutását derékba törő ralibalesete után éveket töltött el a WRC-ben. A lengyel pilóta később visszatérhetett az F1-be, jelenleg pedig a WEC-ben versenyez, de kérdésre elárulta, hogy szívesen indulna újra raliversenyeken.

Azt viszont hozzátette, hogy eredménycentrikusan már nem szeretne: mint mondta, olyan szintű felkészülést igényel a profi ralizás, hogy az hatalmas terhet jelent, ő inkább csak élvezetből indulna már néhány WRC-futamon. Elmondta, hogy mindennél jobban követi a versenyeket most is, és néha elgondolkodik rajta, hogy egy-kettőn jó lenne ott lenni.

wrc-kubica

fotó: dppi

Perez az új padlólemeztől várja a megváltást

Az utóbbi hetek borzalmas teljesítménye után erősen inog a kispad Sergio Perez alatt, ahogy futballnyelven mondani szokás – nagyon úgy fest, hogy elveszítheti az ülését a Red Bullnál annak ellenére, hogy több évre szóló szerződéssel rendelkezik.

Az ügyben többen is megszólaltak a napokban, maga Perez viszont rámutatott: Silverstone-ban például nem volt egyforma az autója Max Verstappenével.

SI202407050259_hires_jpeg_24bit_rgb_resize

„Próbálok megoldásokat találni, és szerintem haladunk. Most készülünk megtalálni pár tizedmásodpercet, és onnantól az életünk könnyebb lesz, visszatérünk oda, ahol az év elején voltunk” – mondta Perez a Racefansnek.

A mexikói itt arra gondolt, hogy neki nem állt rendelkezésre az a padlólemez, amit Verstappen már használhatott a Brit Nagydíjon – Christian Horner csapatfőnök azt mondta, hogy csak egy darabbal készültek el a hétvégére, amit a holland kapott meg.

Ugyanakkor azt is hozzátette, hogy szerinte ez csak egy minimális fejlesztés volt, nem várható tőle jelentős időnyereség – Perez mégis ettől várja azt, hogy előre tud lépni.

Korábbi fizioterapeutája is gratulált Hamiltonnak

Lewis Hamilton korábbi fizioterapeutája, Angela Cullen a közösségi médiában gratulált Lewis Hamilton Brit Nagydíjon aratott győzelméhez, mely a hétszeres világbajnok 104. F1-es diadala volt, Silverstone-ban pedig 9. alkalommal ünnepelhetett a dobogó legfelső fokán.

„Hatalmas gratuláció, óriási győzelem. Lewis, Bono és a teljes Mercedes csapat – élvezzétek ezt a különleges pillanatot. Nagyon megérdemlitek! Az egyik legnagyobb öröm az életben az, ha van elég bátorságunk a bennünk rejlő potenciál kiteljesítéséhez. Ez rendkívül inspiráló” – írta Cullen a közösségi médiás felületein.

Lewis Hamilton és Angela Cullen útjai egyébként még a 2023-as Szaúd-arábiai Nagydíj előtt váltak el.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Angela Cullen (@cullen_angela) által megosztott bejegyzés

Formula1.5 – Hülkenberg duplázott

Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2024-es szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből azt a négy csapatot, mely az összes idei győzelmet és dobogót megszerezte, s rendre elhoz hat-hét helyet az első nyolc közül?

Egészen hasonlóan alakul fiktív másodosztályú bajnokságunk, mint a valódi 2024-es bajnokság, hiszen a szezon elejét uraló versenyző itt is egyre ritkábban tud nyerni, egyre többen vannak a trónkövetelők, akik közül újabban az a csapat emelkedik ki, mely zsinórban második győzelmét aratta. Ugye ismerős?

pf-bliga12

A pole-t félkövér, a leggyorsabb kört dőlt betű jelöli, az utóbbiért járó pont a táblázatban a helyezésért járó ponthoz hozzáadva szerepel.

Letartóztatták a Schumacher-család zsarolóját

A Sun beszámolója szerint múlt csütörtökön letartóztattak egy 52 éves wülfrathi férfit, egy bizonyos „Markus F.”-t, aki évekkel ezelőtt biztonságtechnikai szakértőként dolgozott a Schumacher-családnak. A vád szerint ő állt a német legenda családjának megzsarolása mögött, akiket azzal fenyegettek, hogy nyilvánosságra hoznak a tíz és fél évvel ezelőtti síbalesete óta családján, néhány baráton és a család alkalmazottain kívül senki által sem látott hétszeres bajnokról.

Markus F., aki állítólag adósságait szerette volna rendezni az így nyert összegből, először a sajtónak próbálta meg értékesíteni a képeket, majd amikor ez nem sikerült, egy kidobó és fia segítségével akarta megzsarolni a családot – az ő letartóztatásuk vezetett el Markus F.-hez. Az őrizettbe vett férfi otthonában a lap szerint bizonyítékokat is találtak.

corinna-schumacher-wikimedia

Elismerte az FIA: fekete-fehér zászlóval kellett volna figyelmeztetniük Verstappent

Parázs csatát hozott még a bő egy héttel ezelőtti Formula-1-es Osztrák Nagydíj hajrája Max Verstappen és Lando Norris között, amely azonban végül ütközéssel végződött. Az eset után Norris, valamint a McLaren F1-es csapatfőnöke, Andrea Stella is úgy vélte, hogy Verstappen bemozgott féktávon a védekezés közben, márpedig ezt a szabály tiltja. Stella még a silverstone-i hétvégén is arról beszélt, hogy a felügyelőknek figyelmeztetniük kellett volna a Red Bull-ost a manőverei miatt, így a csata eszkalálódását és az incidenst is elkerülhették volna.

Nos, a RacingNews365.com és a Motorsport egybehangzó értesülései alapján ezt tulajdonképpen maga az FIA is elismerte utólag. Állítólag Niels Wittich versenyigazgató ugyanis a csapatmenedzserek pénteki megbeszélésén azt mondta, hogy valóban fekete-fehér zászlós figyelmeztetést kellett volna adniuk Verstappennek a féktávon történő bemozgás miatt. A fekete-fehér zászló egy ideje már nem csak a sportszerűtlen magatartásra figyelmezteti a pilótákat, hanem azt is jelzi, hogy ha az adott cselekedet, amiért azt megkapta a versenyző, a továbbiakban is ismétlődik, az büntetéssel járhat. Ennek kapcsán a Motorsport.com által idézett Stella elmondta: „Örülünk, mert az FIA kifejtette a véleményét arról, mi történt Ausztriában, és elégedettek vagyunk, hogy megerősítést nyert, hogy jók voltak a megérzéseink rögtön a verseny után.”

DPPI_00124012_1378_resize_2

Kiderült, milyen gumikat hoz az F1-es Magyar Nagydíjra a Pirelli

Jövő hétvégén következik a Formula-1-es Magyar Nagydíj, a Pirelli pedig bejelentette, hogy mely három gumikeverék lesz használatban a Hungaroringen. A gyártó nem változtatott a tavalyi kiosztáson: idén is a három leglágyabb opció, azaz a C3-as, a C4-es és a C5-ös abroncs közül választhatnak majd a csapatok. Idén ez már a hatodik alkalom lesz, hogy ez a trió lesz használatban: Melbourne-ben, Imolában, Monacóban, Montrealban és Spielbergben is a legpuhább abroncsokkal látta el az F1-es alakulatokat a Pirelli.

Egyúttal a Magyar Nagydíj utáni két futam gumikiosztására is fény derült. A nyári szünetet megelőző utolsó fordulón, a Belga Nagydíjon, Spa-Francorchamps-ban a skála középső hármasát – C2, C3, C4 – láthatjuk majd, míg a pihenőt követő Holland Nagydíjon, Zandvoortban a három legkeményebb keverék – C1, C2, C3 – lesz majd bevetésen.

f1-pirelli-gumi

McLaren-győzelemmel indult az IndyCar hibridérája

Történelmi versenyt rendeztek vasárnap Mid-Ohióban az IndyCarban, hiszen a szezon közepén debütáltak a már több éve várt hibrid hajtásláncok, ezzel pedig egy új korszak vette kezdetét az amerikai formulaautós szériában. Az első verseny egyetlen hibriddel kapcsolatos kiesést eredményezett, viszont az épp a bajnoki címért is harcoló Scott Dixonnál jelentkezett már a startnál.

indycar-oward-palou-midohio

Az élről Alex Palou indulhatott, a második kerékcserék során azonban megelőzte őt a szintén rendkívül gyors Pato O’Ward, akit aztán hiába kergetett a fináléban fél másodperces távolságból a címvédő spanyol, megőrizte a vezetést, így a Scott McLaughlin St. Petersburg-i kizárása révén megörökölt siker után idei második győzelmét aratta az Arrow McLaren mexikói pilótája. A dobogót egyébként – az éllovas duótól jócskán lemaradva – épp McLaughlin tette teljessé Colton Herta és Marcus Ericsson előtt. Az összetettben Palou növelte az előnyét a most csak 11. helyen befutó Will Powerrel szemben, míg O’Ward Dixont átlépve feljött a harmadik pozícióba. Az alábbiakban mutatjuk a verseny rövid videós összefoglalóját:

 

A futam végeredménye:

1. Pato O’Ward McLaren Chevrolet  
2. Alex Palou Ganassi Honda 0.4993
3. Scott McLaughlin Penske Chevrolet 16.1558
4. Colton Herta Andretti/Curb-Agajanian Honda 24.8725
5. Marcus Ericsson Andretti Honda 31.6809
6. Alexander Rossi McLaren Chevrolet 32.2443
7. Christian Lundgaard RLL Honda 32.5714
8. Kyle Kirkwood Andretti Honda 35.2218
9. Christian Rasmussen Carpenter Chevrolet 40.3182
10. Santino Ferrucci Foyt Chevrolet 46.9084
11. Will Power Penske Chevrolet 48.6546
12. David Malukas Meyer Shank Honda 49.3906
13. Toby Sowery Coyne/WR Honda 49.8866
14. Felix Rosenqvist Meyer Shank Honda 51.8162
15. Linus Lundqvist Ganassi Honda 53.4794
16. Sting Ray Robb Foyt Chevrolet 54.7413
17. Marcus Armstrong Ganassi Honda 55.8399
18. Graham Rahal RLL Honda 58.8681
19. Rinus VeeKay Carpenter Chevrolet 1'00.4550
20. Nolan Siegel McLaren Chevrolet 1'05.8591
21. Kyffin Simpson Ganassi Honda 1'07.0413
22. Agustin Canapino Juncos Hollinger Chevrolet 1 kör /3.2775
23. Romain Grosjean Juncos Hollinger Chevrolet 1 kör /10.4894
24. Pietro Fittipaldi RLL Honda 1 kör /13.0034
25. Josef Newgarden Penske Chevrolet 1 kör /18.4108
26. Jack Harvey Coyne Honda 1 kör /42.4892
27. Scott Dixon Ganassi Honda Kiesett

Három pénzbírságot is kiosztottak vasárnap Verstappennek

Három apró kihágást követett el a Brit Nagydíjon Max Verstappen – egyiknek sem volt ráhatása a versenyen elért második helyezésre, mivel még a rajt előtt, a bokszból kivezető körökön történtek. A holland háromszor is túllépte a bokszutcában megengedett 80 km/h sebességet, így három 100 eurós csekket kapott az FIA-tól. Nagyon csekély átlépésekről volt szó: egy 0,4 és két 0,5 km/h-s különbségről.

Verstappen mellett Alex Albont is elmeszelték ugyanezért: ő kétszer vétette el a sebességhatárt a kivezető körön, 0,2 és 0,3 km/h átlépés miatt kapott összesen 200 euró pénzbüntetést.

F1 – Itt a jövőre érkező új film első részlete! (Videó)

Megérkezett az első rövid részlet a Brad Pitt nevével fémjelzett F1 című filmből, mely jövő nyáron, egészen pontosan 2025. június 25-én, Észak-Amerikában pedig 2025. június 27-én lesz látható a mozikban. 

Perez csak a bokszutcából rajtolhat

Sergio Perez autójában több komponenst is kicseréltek a verseny előtt, így a mexikói versenyző csak a bokszutcából vághat neki a magyar idő szerint 16 órakor rajtoló Brit Nagydíjnak.

Perez számára rendkívül balszerencsésen alakult a szombati időmérő edzés, a bajnoki tabella ötödik helyén álló versenyző hibázott a Q1-ben, melynek következtében a kavicságyba sodródott, így már a kvalifikáció első szakaszában kiesett.

A 11-es rajtszámú Red Bull a tervek szerint a 19. helyről várta volna a piros lámpák kialvását, ám a Red Bull belső égésű motort, vezérlőelektronikát, valamint energiatároló egységet cserélt Perez autójában, melynek értelmében a mexikói versenyző csak a bokszutcából vághat neki a Brit Nagydíjnak.

Brown is elgondolkodna Perez leváltásán

Zak Brown, a McLaren Racing ügyvezető igazgatója Silverstone-ban úgy nyilatkozott, a Red Bull helyében ő is elgondolkodna a gyenge formában lévő Sergio Perez leváltásán.

Perez rossz szériája ezen a hétvégén is folytatódott, a mexikói versenyző a kavicsácsban zárta a szombati időmérő edzés első szakaszát, így rögtön a Q1-ben kiesett.

A helyszínen tartózkodó újságírók Zak Brown véleményére volt kíváncsi Perezt illetően, Brown pedig elmondta, hogy a Red Bull helyében ő is elgondolkodna Perez leváltásán.

„Biztos vagyok benne, hogy a Red Bullnál is ezt teszik. Nagyon aggasztó a gyenge teljesítménye, biztos vagyok benne, hogy a Red Bullnál is ezen a véleményen vannak. Másrészről viszont kedvelem Sergiót, szóval nem szeretnék többet beszélni a témáról” – mondta Brown.

56 és fél éve nem történt olyan az F1-ben, mint tegnap

Jim Clark karrierjének utolsó versenyén, az 1968-as Dél-afrikai Nagydíjon fordult elő utoljára, hogy egy F1-es rajtrács első három helyére brit versenyző álljon fel – az időmérő edzést furcsamód még az előző évben, egészen pontosan 1967. december 31-én rendezték. A Kyalami versenypályán Jim Clark 1:21,6-os idővel szerezte meg a rajtelsőséget egy Lotus volánja mögött, márkatársának, Graham Hillnek egy másodpercet, a Matrával induló Jackie Stewartnak pedig 1,1-et adott.

A Lotusok a másnapi versenyen kettős győzelmet arattak változatlan sorrendben, a rajtnál az élre álló, és sokáig a második helyen haladó Stewart viszont motorhiba miatt kiesett, így végül a későbbi világbajnok Jochen Rindt szerezte meg a dobogó alsó fokát, aki a címvédő Denny Hulme helyét vette át a Brabham istállónál.

Ez volt az utolsó alkalom, hogy egy F1-es időmérő edzés első három helyén három brit versenyző zárt – egészen tegnapig.

Akkor is a Ferrarihoz igazolt volna-e Hamilton, ha tavaly így teljesít a Mercedes?

Kisajátította az első rajtsort a Formula-1-es Brit Nagydíjra a Mercedes George Russell és Lewis Hamilton révén. A szezont nagyjából negyedik erőként kezdő alakulat látványosan fejlődött az utóbbi hetekben, Russell révén már Kanadában is szereztek pole-t és dobogót, legutóbb Spielbergben pedig egy szerencsés győzelmet is, míg Hamilton Barcelonában állhatott fel a pódiumra. Mindeközben a Ferrari az erősorrend második helyéről visszacsúszott abba a pozícióba nagyjából, ahol a Mercedes kezdte az évadot.

Mindez Hamilton szempontjából lehet érdekes fejlemény, hiszen már a 2024-es szezon rajtja előtt eldőlt, hogy a hétszeres F1-es világbajnok az idény végén elhagyja a Mercedest és jövőre már a vörösöknél fog versenyezni. Így pedig a silverstone-i kvalifikáció után meg is kapta a kérdést a sajtótájékoztatón, hogy akkor is Ferrariban látnánk-e 2025-ben, ha tavaly év végén is ugyanolyan autót adott volna alá a Mercedes, mint most. Hamilton elsőre mintha nem teljesen értette volna a kérdést, utána azonban rövid, de határozott választ adott: „Igen. Igen.”

f1-hamilton-brit-1

Ítéletidő Silverstone-ban, nem tartották meg az F3 sprintfutamát

Szörnyű ítéletidő csapott le Silverstone-ra a szombati nap elején, ezt pedig először a Formula-3-asok bánták. A juniorkategória sprintfutamát ma reggel kellett volna megrendezniük, viszont a zuhogó eső miatt többször is elhalasztották a rajtot, mígnem teljesen eltörölték a versenyt. Az eső mértékét jól mutatja, hogy még a biztonsági autó is majdnem a sóderágyban végezte, mikor kiküldték a pályára felmérni a körülményeket.

Mivel a Formula-1-es menetrendet nem szeretnék felborítani a betétfutamok miatt, az F3-as futamot csak akkor tudják pótolni a mai napon, ha sikerül találni neki helyet a programban a délután folyamán úgy, hogy az nem ütközik az F1-es harmadik szabadedzéssel és az időmérővel. Előbbi tervezett kezdési időpontja magyar idő szerint délután fél egy.

Frissítés: A futamot magyar idő szerint ma este hét órára rakták át. 

Verstappen szerint elfogult a brit média

Max Verstapennek ezen a hétvégén is számos kérdésre kellett választ adnia a Norisszal történt ausztriai incidensével kapcsolatban, a holland pedig nem volt rest odaszúrni egyet a brit médiának.

A háromszoros világbajnok szerint a britek dominálják az F1-es médiát és minden esetben hazájuk versenyzői mögött állnak.

„Az F1-es média 80-85 százaléka brit. Ez egy elég domináns erő, a legtöbbjük pedig a hazai versenyzőjét preferálja. Ha történik egy incidens, akkor a saját honfitársuk oldalán állnak. A médiában dolgozó korábbi versenyzők többsége is brit, szóval kissé egyoldalú a dolog” – mondta Verstappen.

„Azok után, ahogy felnőttem, ezek a dolgok nem tudnak kizökkenteni, csupán apró zavaró tényezőkről beszélünk. Tudom, hogy miként kell fókuszálnom a versenyzésre és hogyan tudom kihozni a legjobbat önmagamból – még úgy is, hogy tudom mi történik a háttérben” – tette hozzá Verstappen.

Steiner támogatja Mick Schumacher F1-es visszatérését

Ralf Schumacher nemrég úgy nyilatkozott, hogy nem hajlandó az immár hozzá hasonlóan a médiában szerepet vállaló Günther Steinerrel együtt dolgozni, mivel a Haas korábbi csapatfőnöke véleménye szerint „meg akarja akadályozni” unokaöccse, Mick Schumacher visszatérését. Steiner most reagált Schumacher vádjaira, s hangsúlyozta, hogy ő a maga részéről támogatja egykori versenyzőjét abban, hogy ismét feltűnjön a rajtrácson:

steiner-schumacher

„Amikor Mick nálunk versenyzett, sok autót összetört és sok fejfájást okozott, de amúgy rendes srác. Hogy visszatérne az F1-be? Részemről teljesen rendben van!” – mondta az egykori csapatfőnök Londonban, majd így folytatta: „Sosem mondtam, hogy rossz versenyző, lehetőséget kell kapnia, hogy megmutassa, mire képes, én pedig maximálisan támogatom ebben.”

„Akkoriban a Haasnál nem akartuk megtartani, mert változást akartunk csapatszinten, tapasztalatra volt szükségünk, és így is tettünk. A tapasztalat idővel épül csak fel, és neki ez nem volt meg. Szerintem akkor helyesen cselekedtünk, de ha Mick valakitől lehetőséget kap, örülök neki.”

steiner-schumacher-2022

Vinales körrekorddal, Marquez bukással nyitott a Sachsenringen

Alig néhány nappal az asseni futam után már a Sachsenringen, a Német Nagydíj pénteki edzésein gurult pályára a MotoGP mezőnye. A délelőtti tét nélküli tréningen a vb-éllovas Jorge Martin volt a leggyorsabb, megelőzve a bukást is begyűjtő Marc Marquezt, de persze a lényegesebb a délutáni egyórás gyakorlás volt, ahol eldőlt a Q2-es helyek sorsa. Ez az edzés azonban nem alakult problémamentesen, Fabio di Giannantonio nagy tempójú kicsúszása után a légfal is megsérült az 1-es kanyarban, így közel negyed órára félbe kellett szakítani a körözést.

motogp-marquez-crash

Mások is buktak persze az edzésen, Marco Bezzecchi, Pedro Acosta, Enea Bastianini és Joan Mir mellett Marc Marquez is hatalmasat esett, méghozzá a Vízesés névre hallgató 11-esben. A nyolcszoros világbajnok később – miután visszatért a pályára és megfutotta az aktuális első helyet érő kört – az orvosi központba is benézett a balesete után.

motogp-vinales_1

A legjobb köridőt, egész konkrétan egy 1:19,622-es pályacsúcsot Maverick Vinales futotta meg az Apriliával. Martin második lett, míg az őt tízpontos távolságból üldöző Francesco Bagnaia az ötödik. Közéjük Miguel Oliveira és Raul Fernandez, a top 10-be és ezzel a Q2-be pedig Bastianini, Morbidelli, Acosta, Di Giannantonio és Brad Binder fért még be. Marquez végül a 13. helyig csúszott hátra a hajrában, így neki a Q1-ben is lesz jelenése. A mezőny amúgy nem volt teljes, az Assenben kézsérülést szenvedő Aleix Espargaro már délelőtt visszalépett.

A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Maverick Viñales Aprilia 1'19.622  
2. Jorge Martín Pramac Ducati 1'19.962 0.340
3. Miguel Oliveira Trackhouse Aprilia 1'19.984 0.362
4. Álex Márquez Gresini Ducati 1'20.029 0.407
5. Francesco Bagnaia Ducati 1'20.061 0.439
6. Enea Bastianini Ducati 1'20.085 0.463
7. Franco Morbidelli Pramac Ducati 1'20.086 0.464
8. Pedro Acosta Gas Gas Tech3 1'20.142 0.520
9. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 1'20.280 0.658
10. Brad Binder KTM 1'20.284 0.662
11. Jack Miller KTM 1'20.285 0.663
12. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'20.344 0.722
13. Marc Márquez Gresini Ducati 1'20.384 0.762
14. Fabio Quartararo Yamaha 1'20.407 0.785
15. Augusto Fernández Gas Gas Tech3 1'20.613 0.991
16. Johann Zarco LCR Honda 1'20.668 1.046
17. Luca Marini Repsol Honda 1'20.868 1.246
18. Takaaki Nakagami LCR Honda 1'20.886 1.264
19. Marco Bezzecchi VR46 Ducati 1'20.901 1.279
20. Remy Gardner Yamaha 1'21.405 1.783
21. Stefan Bradl Honda 1'21.574 1.952
22. Joan Mir Repsol Honda 1'21.847 2.225

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!