DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 7. vasárnap

Mercedeses fejes érkezhet az Aston Martin élére

A Financial Times értesülései szerint napokon belül megtörténhet az első váltás az Aston Martin felsővezetésében a Lawrence Stroll-féle befektetés megérkezése óta. A lap úgy tudja, a brit autógyárat 2014 óta elnök-vezérigazgatóként irányító Andy Palmer helyét az a Tobias Moers veheti át, aki 2013 óta a Mercedes sportmárkáját, az AMG-t irányítja. A Mercedes anyavállalata, a Daimler már most is 5 százalékos részesedéssel bír az Astonban, emellett a britek több típusát is ők látják el Mercedes-AMG erőforrásokkal, de ha a fenti csere megtörténik, az akár még szorosabb kapcsolatot is jelenthet a két vállalat között.

aston-martin-logo-1_1

Így áll(na) a 2025-ös F1-es sprintbajnokság két futammal a vége előtt

A sprinttel kapcsolatos elégedetlenkedés miatt még 2023-ban felmerült a gondolat, hogy esetleg külön bajnokságban értékeljék a sprintek eredményeit. Bár ezt a megoldást azóta sem vezették be, játsszunk el a gondolattal, hogy állna az idei sprintbajnokság féltávnál.

Az egyéni pontverseny fölényes vezető helyét elveszítette a rajtnál kieső Oscar Piastri, a győztes Max Verstappen viszont az élre ugrott a harmadik helyről, Lewis Hamilton és George Russell pedig újabb erős sprinteredményével egészen az ötödik helyig taszította vissza Lando Norrist – sőt, Leclerc is megérkezett a mclarenes brit nyakára. Nincs már versenyző, aki az összes sprinten pontot szerzett volna, hármon viszont a négy élcsapat mindhárom pilótájának sikerült ez.

austin-rajt

A McLaren tehát nullázott, és ezzel a Ferrari megközelítette a wokingiakat a pontverseny élén, míg a csapatok között a Williams előreugrott az ötödik helyre, miután Sainz harmadik és Albon hatodik helyének köszönhetően holtversenyben a második legtöbb pontot szerezték Austinban.

    CHI MIA BEL USA  
1. Max Verstappen 6   8 8 22
2. Oscar Piastri 7 7 7   21
3. Lewis Hamilton 8 6   5 19
4. George Russell 5 5   7 17
5. Lando Norris 1 8 6   15
6. Charles Leclerc 4   5 4 13
7. Carlos Sainz     3 6 9
8. Yuki Tsunoda 3 3   2 8
9. Kimi Antonelli 2 2   1 5
10. Lance Stroll   4     4
= Esteban Ocon     4   4
12. Alexander Albon       3 3
13. Oliver Bearman     2   2
14. Pierre Gasly   1     1
= Isack Hadjar     1   1
             
    CHI MIA BEL USA  
1. McLaren 8 15 13   36
2. Ferrari 12 6 5 9 32
3. Red Bull 6 3 8 10 27
4. Mercedes 7 7   8 22
5. Williams     3 9 12
6. Haas     6   6
7. Aston Martin   4     4
8. Racing Bulls 3   1   4
9. Alpine   1     1
10. Sauber         0

„Tíz évig dolgozott érte” – Piastri mérnöke

Oscar Piastri versenymérnöke, a korábbi olimpikon Tom Stallard szerint sem neki, sem az ausztrál versenyzőnek nem jelent gondot a bajnoki küzdelemmel járó egyre nagyobb nyomás, sőt, kifejezetten élvezik a helyzetet.

Stallard az ESPN-nek nyilatkozva hangsúlyozta: ez az a pillanat, amiért éveken át dolgoztak.

„Remélhetőleg jövőre is ugyanebben a helyzetben leszünk, de most abszolút érezzük a négyévente visszatérő olimpiai érzést: ez a mi esélyünk.”

Stallard szerint a bajnoki nyomást nem „csodával”, hanem precíz végrehajtással lehet kezelni.

„A nyomás kezelése arról szól, hogy azt csinálod, amiben jó vagy, nem pedig arról, hogy valami varázslatosat művelsz. Amikor a világ ezt kívülről varázslatnak látja, az valójában csak az, hogy elvégzed a munkát. Ez a nyomás olyasvalami, amiért Oscar tíz évig, vagy még annál is tovább dolgozott. Nagyon ritka, hogy valaki világbajnok legyen anélkül, hogy képes lenne kezelni ezt. Mi pontosan ott vagyunk, ahol lenni szeretnénk.”

Stroll megtorpedózta Ocont, jön az öt rajthelyes büntetés

Lance Stroll számára rosszul zárult az austini F1-es sprint: az Aston Martin versenyzője a hajrában eltalálta Esteban Ocont, amivel mindkettejük versenyének vége lett. A baleset miatt a biztonsági autó is pályára gurult, és a leintésig már nem is jött újraindítás – így a kanadai hibája gyakorlatilag lezárta a futamot.

A felügyelők a verseny után meghallgatták Strollt és Ocont, valamint mindkét csapat képviselőit, és részletesen elemezték a fedélzeti kamerák felvételeit. Az indoklás szerint a 18-as rajtszámú Aston Martin a célegyenes végén próbált előzni a belső íven, de Stroll rosszul mérte fel a féktávot, és összeütközött a Haast vezető franciával.

A döntés egyértelmű volt: a sportfelügyelők Strollt találták teljes mértékben hibásnak. „A 18-as autó a belső íven kísérelt meg előzést az 1-es kanyarban, de rosszul ítélte meg a fékezést, és összeütközött a 31-es autóval. A felügyelők megállapították, hogy teljes mértékben a 18-as autó versenyzője felelős” – áll a jelentésben.

Mivel Stroll nem fejezte be a sprintet, a büntetést a vasárnapi futam rajtsorrendjében hajtják végre: öt rajthelyes hátrasorolást kapott. Emellett két büntetőpontot is hozzáírtak a licencéhez, amivel már hét pontnál jár a tizenkét hónapos időszakban.

tw-stroll

Közleményt adott ki Vasseur kapcsán a Ferrari elnöke

Rövid közleményben reagált az elmúlt időszak pletykáira John Elkann, a Ferrari elnöke, aki megerősítette, hogy továbbra is hisznek Frederic Vasseurben és a munkájában. A kommünikét azok után adta ki a Scuderia első embere, hogy az utóbbi időben annak ellenére is terjengtek találgatások Vasseur távozásáról és arról, hogy esetleg Maranellóban köthet ki a Red Bulltól nemrég távozott Christian Horner, hogy a csapatfőnök hosszabbítását néhány hónapja erősítették meg csupán. Az austini hétvége kezdetén Lewis Hamilton és Charles Leclerc is zavarónak nevezte a híreszteléseket, most pedig Elkann igyekezett rövidre zárni azokat:

„Szeretném kifejezni a maximális bizalmunkat a csapatfőnökünkben, Fred Vassuerben, és abban a munkában, amelyet a Scuderia Ferrarinál dolgozó kollégáink együtt végez – a szerelőkkel, a mérnökökkel és a pilótákkal, akik a hétvégén Austinban versenyeznek. Szeretném megerősíteni a csapatmunka fontosságát is, hogy továbbra is az egyetlen célra koncentráljunk, ami számít: hogy mindig a legjobbunkat nyújtsuk a pályán” – fogalmazott a közleményben a Ferrari elnöke.

f1-vasseur-ferrari

Elromlott Antonelli mellénye, hűtés helyett fűteni kezdett

Kimi Antonelli elismerte, hogy az F1 legújabb biztonsági funkciójának váratlan meghibásodása miatt „melegedett” hűsölés helyett.

A hétvégi USA Nagydíj előtt az FIA a Circuit of the Americas pályán uralkodó extrém hőmérséklet miatt hőveszélyesnek nyilvánította az eseményt. A hőmérő a sprintkvalifikáció kezdetén 33 °C-ot mutatott. Ebben a szezonban a pilótáknak lehetőségük van egy új hűtőmellény viselésére, amelybe jeges vizet pumpálnak a hűtés érdekében.

f1-antonelli-mercedes-austin

A Mercedes pilótája, Antonelli viselte a mellényt a sprintidőmérőn, de az váratlanul cserbenhagyta.

„Néhány fizikai problémám miatt nehezen boldogultam az autóval” – mondta Antonelli.

„De őszintén szólva az autó jól ment, és magabiztos voltam az SQ2-ben. Hűtőmellényt viseltem, de az meghibásodott, így ahelyett, hogy hűtött volna, felmelegített, ezért nagyon nehezen boldogultam a pályán.”

Először ülhet F1-es autóba versenyhétvégén az Aston amerikai tehetsége

Jak Crawford, az Aston Martin tartalékversenyzője és Formula–2-es pilótája a jövő heti Mexikóvárosi Nagydíj pénteki első szabadedzésén debütál a Formula–1-ben. Az amerikai versenyző Lance Stroll helyét veszi át az FP1 során, míg a kanadai pilóta a második szabadedzésre visszatér az AMR25 volánja mögé. A houstoni születésű Crawford az elmúlt években több mint 2000 kilométernyi tesztet teljesített F1-es technikával, emellett rendszeresen részt vesz a csapat szimulátoros munkájában a silverstone-i gyárban, azonban ez lesz az első alkalom, hogy hivatalos F1-es versenyhétvégén kap lehetőséget.

Crawford szereplése az Aston Martin számára a harmadik kötelező újoncbemutatkozást jelenti az idei szezonban, miután Felipe Drugovich korábban Bahreinben és Magyarországon kapott lehetőséget Fernando Alonso helyén. A szabályok értelmében minden csapatnak két különböző, még F1-es versenyen nem induló versenyzőt kell neveznie összesen négy első szabadedzésre a szezon során, így Strollnak még egy alkalommal – várhatóan az idényzáró Abu Dhabi Nagydíjon – át kell adnia az autóját egy fiatal tehetségnek. „Nagyon izgatott vagyok, hogy Mexikóban, egy hivatalos F1-es edzésen vezethetem az AMR25-öt” – nyilatkozta Crawford. „Egész évben szorosan együtt dolgoztam a csapattal, így különleges pillanat lesz számomra, hogy végre éles helyzetben is bizonyíthatok.”


Fotó: Aston Martin F1

„Tanulni kell a hibából” – Wolff szerint nem történt szándékos flörtölés Verstappennel

Toto Wolff állítja: csupán véletlen egybeesés volt, hogy a nyáron ugyanazon a helyen kötöttek ki Max Verstappennel, és hiba volt, hogy ezzel pletykákat gerjesztettek. A Mercedes F1-es csapatvezetőjét azok után kérdezte a Sky Sports F1 az érintett felek által többször is megerősített Verstappen-egyeztetésekről és az azokkal kapcsolatos stratégiájáról, hogy az Ezüst Nyilak a napokban végre hivatalosan is bejelentették, hogy 2026-ra marad a George Russell, Kimi Antonelli párosuk (igaz, a közleményük csak a következő szezont említette, a szerződések pontos hosszára nem derült fény).

„Az igazság az, hogy tanulni kell a hibából. Nem volt semmilyen szándékos flörtölés. Csak véletlen egybeesés” – fogalmazott Wolff. „Világos volt, hogy szükség volt erre a megbeszélésre. Egy helyen kötöttünk ki nyáron, ami nyilván nem festett jól és mindenkit destabilizált. De ez már a múlt. Most, hogy minden tisztázódott és aláírtuk a szerződéseket, továbblépünk.”

A Mercedes-vezér korábban utalt rá, hogy nem félne összeültetni a köztudottan nem túl jó viszonyt ápoló Verstappent és Russell – most így beszélt erről: „Határozottan jó szórakozás lenne mindenki számára! De nem akarunk semmilyen pletykát gerjeszteni. Kimi és George azok, akiket akarunk a jövőben. És ez egy jó felállás” – igyekezett lezárni a témát Wolff.

f1-wolff-mercedes_1

Egyedüli jelölt maradt Ben Sulayem

Az FIA jelenlegi elnöke, Mohammed Ben Sulayem várhatóan egyedüli jelöltként indulhat a december 12-i tisztújításon, miután fő kihívója, Tim Mayer visszalépett. Az amerikai jelölt hivatalosan nem tudta összegyűjteni a szükséges támogatást ahhoz, hogy formálisan is elindulhasson a pozícióért. Ennek kulcsa egyébként Bernie Ecclestone felesége, Fabiana, aki egyedüli képviselő Dél-Amerikában, aki már biztosította támogatása felől a jelenlegi elnököt, a jelöltséghez pedig szükség van legalább egy támogatóra az FIA hat régiójából világszerte.

Mayer júliusban, a Brit Nagydíj hétvégéjén jelentette be indulási szándékát, és kemény kritikával illette Ben Sulayemet, akinek „rettegésen alapuló uralmát” akarta megszüntetni. Az elmúlt hetekben más nevek is felmerültek, mint például Laura Villars és Virginie Philipott, de az is világossá vált, hogy szinte lehetetlen teljesíteni a jelöltséghez szükséges feltételeket.

MotoGP: Bezzecchi büntetéssel és hatalmas körrekorddal nyitott Phillip Islanden

Marco Bezzecchi elsőségével zárult a MotoGP Ausztrál Nagydíjának első napja: a délelőtti szabadedzésen még a hazai hős Jack Miller volt a leggyorsabb, délután viszont az Aprilia olasz motorosa 1:26,492-es óriási rekordidővel – ez több mint hét tizeddel jobb az előző csúcsnál – ragadta magához a kezdeményezést (miközben a futamon majd dupla hosszúkörös büntetés vár rá a Marc Marquezzel történt indonéziai ütközésért). A noalei gyártó ráadásul kettős sikert könyvelhetett el, hiszen a Trackhouse-t erősítő Raul Fernandez lett Bezzecchi mögött a második, megelőzve a VR46 Ducatin ülő Fabio di Giannantoniót.

Jól kezdett a Yamaha is, hiszen a gyári páros, Fabio Quartararo és Alex Rins a negyedik és hatodik helyen zárt – kettejük közé Alex Marquez fért be a Gresini Ducatival. Luca Marini hetedik a Hondával, a sérült Maverick Vinalest pótló Pol Espargaro legjobb KTM-esként a nyolcadik, míg Francesco Bagnaia hullámvasútszerű edzések után lett kilencedik: mindkét gyakorláson egyből megszakította az első körét és motort cserélt a bokszban. Rajtuk kívül az edzés első felében eleső Pedro Acosta verekedte még be magát a szombati időmérő második szakaszába, viszont a Q1-ben lesz jelenése például a legutóbbi győztes Fermin Aldeguernek, valamint az FP1-et még behúzó Millernek. Jorge Martin és Marc Marquez helyettesei, Lorenzo Savadori és Michele Pirro csak a sor végén.

A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Marco Bezzecchi Aprilia 1'26.492  
2. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'26.783 0.291
3. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 1'26.912 0.420
4. Fabio Quartararo Yamaha 1'26.926 0.434
5. Álex Márquez Gresini Ducati 1'26.945 0.453
6. Alex Rins Yamaha 1'27.006 0.514
7. Luca Marini Honda 1'27.051 0.559
8. Pol Espargaró Tech3 KTM 1'27.054 0.562
9. Francesco Bagnaia Ducati 1'27.132 0.640
10. Pedro Acosta KTM 1'27.145 0.653
11. Fermín Aldeguer Gresini Ducati 1'27.150 0.658
12. Brad Binder KTM 1'27.269 0.777
13. Jack Miller Pramac Yamaha 1'27.309 0.817
14. Joan Mir Honda 1'27.319 0.827
15. Johann Zarco LCR Honda 1'27.376 0.884
16. Miguel Oliveira Pramac Yamaha 1'27.696 1.204
17. Franco Morbidelli VR46 Ducati 1'27.906 1.414
18. Ai Ogura Trackhouse Aprilia 1'27.920 1.428
19. Lorenzo Savadori Aprilia 1'27.978 1.486
20. Enea Bastianini Tech3 KTM 1'28.115 1.623
21. Michele Pirro Ducati 1'29.040 2.548
22. Somkiat Chantra LCR Honda 1'29.112 2.620

motogp-bezzecchi-day1-phillipisland

fotó: Michelin Motorsport

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán! 

Ralf Schumacher szerint több F1-es pilóta „sokkal rosszabb”, mint Mick

Ralf Schumacher éles kritikát fogalmazott meg több jelenlegi Formula–1-es versenyzővel szemben, miközben ismét kiállt unokaöccse, Mick Schumacher mellett. A hatszoros futamgyőztes a Sky Sport Germany podcastjében azt mondta: szerinte Mick jobb, mint Yuki Tsunoda, Liam Lawson és Franco Colapinto.

„Ha megnézed a jelenlegi F1-es pilóták karrierjét, akkor az a véleményem, hogy Mick legalábbis Yuki Tsunodánál jobb” – mondta a német expilóta. „És szerintem Liam Lawsonnál is jobb… Franco Colapinto nagyon erősen kezdett, de eddig nem mutatta azt a fejlődést, amit kellett volna. Ezért mondom, hogy mindhárman rosszabbak Micknél, sőt, akár sokkal rosszabbak. Ezért nem értem ezt az egészet, persze az emberek megint azt mondják majd, persze, ezt a nagybátyja mondja.”

mick-schumacher-2025

A korábbi F1-es pilóta úgy véli, a csapatfőnökök hibát követtek el, amiért nem adtak újabb esélyt unokaöccsének, aki 2022 végén veszítette el F1-es ülését a Haasnál. Azóta a Mercedesnél dolgozott tartalékversenyzőként, és ez Alpine endurance-programjában versenyez, a legújabb hírek szerint pedig az Egyesült Államok felé kacsingat: nemrég IndyCar-tesztet teljesített a Rahal Letterman Lanigan Racinggel.

Ralf Schumacher ugyanakkor kételkedik abban, hogy Amerika lenne a megfelelő út: „Nem gondolom, hogy ez lenne a jó választás, de a csapatfőnökök hibáztak, amikor nem hívták őt.”

Lawson: Az embereknek nagyon rövid memóriájuk van az F1-ben

Liam Lawson szerint az F1-ben rendkívül rövid az emberek memóriája, ezért a versenyzőknek újra és újra bizonyítaniuk kell – még akkor is, ha néhány hete épp kiemelkedő eredményt értek el.

A 23 éves új-zélandi versnenyzőt két gyenge Red Bullnál töltött hétvége után visszafokozták év elején a Racing Bullshoz, ahol nemrég megszerezte karrierje eddigi legjobb eredményét: ötödik lett a bakui futamon Azerbajdzsánban.

Lawson számára Austinban újabb lehetőség nyílik arra, hogy megerősítse helyét a Red Bull családban, még ha tudja is, hogy az F1-ben egy jó eredmény önmagában kevés.

„Őszintén szólva, ez a hétvége ugyanolyan fontos, mint bármelyik másik. Ez a sport nagyon gyorsan változik. Akármilyen jó futamaid is vannak, az embereknek az F1-ben nagyon rövid a memóriájuk. A lényeg, hogy minden hétvégén konzisztensen hozzuk az eredményeket. A jövőmről való döntésnem az én kezemben van. Nekem annyi a feladatom, hogy teljesítsek, minden alkalommal a maximumot nyújtva” – ismételte önmagát Lawson Austinban, a Formula.hu jelenlétében zajló sajtótájékoztatón.

 

A nap képei: Ben Sulayem társaságában találkozott Brown és Horner

Érdekes fotókat osztott meg Instagram-oldalán az FIA regnáló elnöke, Mohammed ben Sulayem, aki a képek tanúsága szerint a McLaren-vezérigazgató Zak Brownnal és a Red Bull néhány hónapja elküldött volt F1-es főnökével, Christian Hornerrel közösen költött el egy vacsorát a hétvégi USA Nagydíjat megelőzően.

A hármas találkozó pontos okára nem derült fény, de a résztvevők személye több szempontból is érdekes, hiszen Ben Sulayem épp készül a decemberi FIA-elnökválasztásra, Horner és Brown pedig köztudottan nem ápoltak túl jó viszonyt, amíg egymás riválisai voltak a Formula-1-ben. Horner kapcsán pedig folyamatosak a találgatások arról, hogy szeretne visszatérni az F1-be, csak az a kérdés, hogy hol és milyen szerepkörben – ezt illetően egyébként friss fejlemény, hogy a Sky Italia szerint megalapozatlanok az őt a Ferrarival összeboronáló pletykák.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mohammed Ben Sulayem (@mohammed.ben.sulayem) által megosztott bejegyzés

„Ne féljen senki: nem lesz 2014-es szintű dominancia az F1-ben”

James Vowles, a Williams Formula-1-es csapatvezetője igyekezett megnyugtatni a rajongókat, hogy nem fognak a jövő évi szabályváltozások a 2014-es Mercedes-fölényhez hasonló dominanciát hozni. 2026-ban egyszerre változnak az erőforrásokra, a karosszériára és az aerodinamikára vonatkozó előírások, és egyesek – például minden idők legsikeresebb F1-es tervezője, az Aston Martint erősítő Adrian Newey – úgy érzik, hogy eleinte a motorok határozzák majd meg az erőviszonyokat. Ettől pedig sokakban felsejlett a V6-os hibrid turbók 2014-es érkezése, amikor a Mercedes évekig óriási fölényben volt a rivális hajtásláncgyártókkal szemben.

A pletykák szerint ismét a Mercedes állhat a legjobban a maga motorjával, ám egyfelől ez csak találgatás, másfelől az ő termékeiket használó Williamst irányító, annak idején pedig az Ezüst Nyilaknál dolgozó Vowles szerint nem kell a bő tíz évvel ezelőtti hengerlés megismétlődésétől tartani: „Nem gondolom egyáltalán, hogy 2014-es szintű lesz egy fölény. Szerintem annál sokkal szorosabb lesz – csak hogy enyhítsem a félelmeket” – idézi Vowlest a MotorsportWeek.com portál.

A Williams-főnök arra is utalást tett, hogy az FIA is dolgozik olyan szabályokon, amelyekkel biztosítanák, hogy ne legyenek tartós és jelentős különbségek a motorgyártók között (ennek részleteiről itt írtunk bővebben): „Már most, ebben a fázisban is nyílt párbeszédet folytatunk arról, hogy mi történne akkor, ha egy motorgyártó előnyben vagy hátrányban lenne. Mivel felismerjük… mi egy sport vagyunk, azért vagyunk itt, hogy versenyezzünk, és biztosítani kell, hogy nagyon hasonló hullámhosszon legyünk.”

2014-mercedes

fotó: DPPI

3,5 millió dollárba került egy szabadedzés és két teszt a McLarennél

3,5 millió dollárt fizetett Ryo Hirakawa azért, hogy a 2024-es Abu Dhabi Nagydíjon, az első szabadedzésen, valamint két TPC-teszten vezethette a McLaren F1-es autóját – hozta nyilvánosságra a Motorsport Magazine.

Az ügyletre Alex Palou és a McLaren bírósági ügye kapcsán derült fény – erről a perről beszéltünk a hétfői Pitwallban is.

Ez az információ megmutatja, hogy milyen összegek repkednek akkor, ha egy újoncot, egy fiatalt valaki szeretne legalább ilyen lehetőséghez juttatni – Hirakawát természetesen a Toyota fizette és nemcsak a McLarennél, de az Alpine-nal, valamint a japánokkal partnerségben lévő Haasnál is kapott lehetőségeket.

Zak Brown McLaren-vezérigazgató ezekre az összegekre azt mondta, hogy normálisak, annak idején hivatalosan még Lando Norris is fizetett azért, hogy autózhasson, amíg nem kapott „főállást.”

f1-mclaren-hirakawa

fotó: mcLaren

„Ez lesz Verstappen legnagyobb győzelme” – Villeneuve a hollandra fogadna

Jacques Villeneuve szerint Max Verstappen lesz 2025 világbajnoka – így tippelt, amikor az olasz La Gazzetta dello Sport az idei bajnok megjósolására kérte.

„Verstappen. És ez lesz a legnagyobb világbajnoki győzelme. A két McLaren-pilóta túl sokat szenved a nyomástól, fel kell ébredniük” – fogalmazott 1997 világbajnoka.

A lap a kanadai mellett megkérdezte a kétszeres bajnok Mika Hakkinent, aki viszont nem mondott konkrétumot.

„Nyilvánvalóan a McLarent kell mondanom. Biztos, hogy a csapat utasításokat fog adni a pilótáinak, hogy elkerüljék a bajt. Mindketten nagyon jók, Lando jóval tapasztaltabb, ami sokat számít, de közben kevesebb pontot szerez. Szóval nem tudom, kettejük közül az egyik” – mondta a finn.

f1-redbull-verstappen

Verstappen 2026 végén dönt a jövőjéről?

A Haas korábbi F1-es csapatfőnöke, Günther Steiner úgy véli, hogy Max Verstappen a 2026-os szezon végéig várni fog, mielőtt döntést hozna a Red Bulltól való távozásáról.

A Lottolandnak adott interjújában Steiner nem látja szükségét a csapatváltásnak 2026-ra, és arra számít, hogy Verstappen a jövő év végén, miután kialakult a rangsor, újabb döntést hoz F1-es jövőjéről.

„Max várni fog a 2026-os, új szabályokkal induló első szezon végéig, megnézi, melyik autó jó és melyik nem annyira... majd 2026 végén dönti el, hol szeretne lenni 2027-ben” – mondta Steiner.

„Csak úgy átmenni a Mercedeshez, hogy nincs biztosíték arra, hogy 2026-ban jó autójuk lesz, nem lenne logikus. Többéves szerződést kellene aláírnia, és ha az autó nem versenyképes, nehéz lesz felzárkózni. Jövőre Max marad, megnézi, mit csinál a Red Bull, és aztán dönt. Biztos vagyok benne, hogy felbontja a szerződését, ha nem lesz bajnoki esélyes.”

f1-verstappen-redbull

Hőség várható Austinban is, figyelmeztetést kaphatnak a pilóták

Újabb hőségre való figyelmeztetést kaphatnak az F1-es pilóták: várhatóan a hétvégén Austinban is nagyon magas lesz a hőmérséklet.

Két héttel ezelőtt az FIA kénytelen volt kiadni az első ilyen figyelmeztetést, mivel a Szingapúri Nagydíjj hétvégéjén a hőmérséklet meghaladta a 31 °C-os küszöbértéket.

Az austini Circuit of the Americas pályán rendezett versenyre szinte biztos, hogy az FIA ismét figyelmeztetéseket fog kiadni a térségben tapasztalható, az évszakhoz képest szokatlanul magas hőmérséklet miatt.

A tűző texasi nap alatt pénteken és vasárnap 32 °C-os hőmérséklet várható, szombaton pedig 33 °C-os csúcsot érhet el a hőmérséklet.

Ha a figyelmeztetést kiadják, az azt jelenti, hogy a pilótáknak ismét fontos döntést kell hozniuk arról, hogy hűtőmellényt viseljenek-e, vagy ballasztot helyezzenek-e autóikba. Ez volt a vita tárgya Szingapúrban is, ahol sok pilóta először próbálta ki a hűtött vizet pumpáló csövekkel ellátott mellényt.

f1-austin-cota-usa

fotó: Pirelli

„A kritikát zajként kezelem” – Stroll

Lance Stroll arról beszélt, miként igyekszik megőrizni lelki egyensúlyát a Formula–1-ben, és hogyan kezeli a pályafutása során rendre őt érő kemény kritikákat. Az Aston Martin versenyzője kilencedik szezonját tölti a királykategóriában, ám a mai napig az egyik legmegosztóbb alakja a mezőnynek – sokan továbbra is kétségbe vonják, hogy helye van-e a királykategóriában.

A kanadai versenyző az Aston Martin YouTube-csatornáján elárulta, hogyan próbálja kizárni a negatív véleményeket, amelyeket egyszerű zajként kezel.

„Szeretem ezt csak zajnak tekinteni. Ha komolyan venném, az biztosan zavarna. Szerencsés vagyok, mert jó emberek vesznek körül – olyanok, akiket szeretek, akikben bízom, és akiknek a véleményére valóban figyelek. Megpróbálok a saját világomban élni, nem abban, amit mások próbálnak rám kényszeríteni" – mondta Stroll.

„Mindig lesz kritika. Az emberek nagyon rövidlátók. Ha van pár jó versenyed, akkor hirtelen nagyszerű vagy, ha van pár rossz futamod, akkor máris rossz vagy. Ez soha nem fog megváltozni. Olyan emberekkel kell körülvenned magad, akik fontosak számodra, és akik véleményét nagyra tartod. Csak azoktól szabad kritikát elfogadni, akiknek a tanácsát is elfogadnád.”

12 évvel az utolsó nagydíj után újra F1-es autó volt pályán Koreában

Valtteri Bottas bemutatózott a 2022-es W13-mal a dél-koreai közönség előtt Yonginban, a Mercedes sportrészlegének nevét viselő AMG Everland Speedway-n. A 2013-as Koreai Nagydíj óta – melyet nem ezen a pályán, hanem Yeongamban tartottak – először fordult elő, hogy egy Formula-1-es autó versenypályán körözött az országban. Kontextusban, hogy mennyire régen volt Koreai Nagydíj: abban a szezonban Bottas újoncként versenyzett az országban.

Az esemény kapcsán, amelyre 30 ezer nézőt vártak, Toto Wolff csapatfőnök elmondta, Dél-Korea „egy ideje kihasználatlan piac” és „nagyszerű lenne, ha visszatérhetnénk.” A Mercedes-tartalékpilóta Bottas hasonló gondolatokat fogalmazott meg:

„Nincs oka, hogy ne lehetne megtartani a versenyt. Jó tapasztalatom van 2013-ból, csodás lenne visszatérni Koreába. Igaz, hogy az F1-es iránti érdeklődés nőtt az idei mozifilm és a Netflix okán, de alapvetően ezt a sportot világszerte szeretik, amit most is jól látunk” – idézte a koreai Chosun Biz Bottast.

Legendás pályán versenyezne az F1 után Lawson

Ausztrália ikonikus versenypályája, a Mount Panorama nem ismeretlen terep Liam Lawson számára, aki 2023-ban már bemutatózott a helyszínen egy RB7-essel, mely kapcsán akkor azt mondta „a legmenőbb dolog, amit életemben csináltam.” A pályán a Supercars sorozat versenye, a Bathurst 1000 zajlott hétvégén, mely kapcsán az új-zélandi így nyilatkozott:

„Igen, határozottan” – válaszolta a Speedcafe kérdésére, hogy versenyezne-e egy napon Bathurstben. „Vezettem itt F1-es autót, és mindig is akartam itt versenyezni, a jövőben is szeretnék. Még társversenyzőként is szívesen részt vennék.”

Lawson az interjúban elmondta, jó barátja, Matt Payne győzelméért szorít, akivel együtt nőttek fel. Szavai próféciává váltak, hiszen a pár órája leintett Bathurst 1000 győztese Matt Payne és Garth Tander, a Grove Racing párosa lett (Lawson cimborája első, veterán társa hatodik győzelmét szerezte) – miután az elsőként befutó James Golding és David Russell párosa ütközésért időbüntetést kapott a kaotikusan alakuló verseny hajrájában.