Albon: A bokszutcától a pontszerzésig
https://formula.hu/parc-ferme/21796
Alexander Albon csúnyán összetörte a Toro Rosso-Hondát a harmadik szabadedzés utolsó perceiben a Kínai Nagydíjon, azonban végül fantasztikus versenyzéssel megszerezte első F1-es pontjait. Nézzétek:
*Grabs popcorn*#AlbonIsComing@alex_albon #PoweredByHonda
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) April 15, 2019
pic.twitter.com/rflO07H2Jj
Kórházba került Roscoe, újra kellett éleszteni – Hamilton a Pirelli-tesztet is kihagyta miatta
https://formula.hu/parc-ferme/39795
Szomorú fejleményekről számolt be közösségi oldalán Lewis Hamilton a több mint egy évtizede meglévő és az F1-es paddockban is rengetegszer feltűnő és közkedvelt kutyája, Roscoe kapcsán. A hétszeres világbajnok előbb egy sztoriban posztolt róla, hogy kórházba került a kutya, péntek délelőtt pedig külön bejegyzésben osztotta meg, hogy nagyon súlyos Roscoe állapota, újra is kellett éleszteni:
„Kérlek, gondoljatok Roscoe-ra. Szeretnélek tájékoztatni titeket a fejleményekről. Roscoe újra tüdőgyulladást kapott, és nehezen lélegzett. Kórházba került, nyugtatókat kapott, miközben megvizsgálták, és a folyamat során leállt a szíve. Sikerült újraindítani a szívét, most kómában van. Nem tudjuk, fel fog-e ébredni ebből. Holnap megpróbáljuk felébreszteni. Itt vagyok mellette, és köszönetet szeretnék mondani az imáitokért és támogatásotokért” – írta posztjában Hamilton.
Roscoe állapota egyébként az oka a hírek szerint, hogy az eredeti tervekkel ellentétben a Ferrari versenyzője a csütörtök-pénteki Pirelli-tesztet is kihagyja Mugellóban, ahol így ma Charles Leclerc mellett a vörösök teszt- és tartalékpilótája, Guanyu Zhou segíti a gumigyártó munkáját a Scuderia részéről.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
MotoGP: Bezzecchi dupla bukás után az élen pénteken Motegiben
https://formula.hu/parc-ferme/39794
A Japán Nagydíj pénteki edzéseivel kezdetét vette a MotoGP ázsiai túrája. A nap legjobb körét az Apriliával remek formában lévő Marco Bezzecchi motorozta – azok után, hogy a délelőtti szabadedzésen kétszer is elesett az olasz. Mögötte a KTM-es Pedro Acosta zárt, ő a délutáni tréning végén törte össze a versenygépét. A vb-címét akár már Motegiben bebiztosító Marc Marqueznek csak a harmadik hely jutott, de így is jócskán előzte egyetlen matematikai ellenfelét, az öccsét, Alex Marquez ugyanis csupán 15. lett, és ezzel idén először nem jutott automatikusan a Q2-be.
Kiemelendő a két gyári Honda negyedik és hatodik helyezése – sőt, az LCR-es Johann Zarco is befért a top 10-be –, Joan Mirnek köszönhetően így négy gyártó végzett az első négyben; ahogy az is, hogy az egész idényben szenvedő Francesco Bagnaia ezúttal biztatóbban kezdett: a délelőtti elsősége után hetedik lett. Fabio di Giannantonio, Fabio Quartararo és Raul Fernandez kvalifikálta még magát az időmérő második felvonásába, míg erről az ifjabb Marquez mellett lecsúszott még például a délután kétszer is bukó Jorge Martin.
A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
| 1. | Marco Bezzecchi | Aprilia | 1'43.193 | |
| 2. | Pedro Acosta | KTM | 1'43.329 | 0.136 |
| 3. | Marc Márquez | Ducati | 1'43.360 | 0.167 |
| 4. | Joan Mir | Honda | 1'43.361 | 0.168 |
| 5. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'43.391 | 0.198 |
| 6. | Luca Marini | Honda | 1'43.503 | 0.310 |
| 7. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'43.539 | 0.346 |
| 8. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'43.594 | 0.401 |
| 9. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'43.666 | 0.473 |
| 10. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'43.734 | 0.541 |
| 11. | Fermín Aldeguer | Gresini Dudcati | 1'43.742 | 0.549 |
| 12. | Enea Bastianini | Tech3 KTM | 1'43.743 | 0.550 |
| 13. | Jorge Martín | Aprilia | 1'43.784 | 0.591 |
| 14. | Ai Ogura | Trackhouse Aprilia | 1'43.784 | 0.591 |
| 15. | Álex Márquez | Gresini Dudcati | 1'43.784 | 0.591 |
| 16. | Franco Morbidelli | VR46 Ducati | 1'43.828 | 0.635 |
| 17. | Brad Binder | KTM | 1'43.855 | 0.662 |
| 18. | Somkiat Chantra | LCR Honda | 1'43.911 | 0.718 |
| 19. | Alex Rins | Yamaha | 1'44.013 | 0.820 |
| 20. | Jack Miller | Pramac Yamaha | 1'44.113 | 0.920 |
| 21. | Takaaki Nakagami | Honda | 1'44.202 | 1.009 |
| 22. | Miguel Oliveira | Pramac Yamaha | 1'44.654 | 1.461 |
| 23. | Maverick Viñales | Tech3 KTM | 1'44.801 | 1.608 |

Fotó: Michelin Motorsport
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Steiner: Ideje ébresztőt fújni a Ferrarinál
https://formula.hu/parc-ferme/39793
A Ferrari erős kezdés után komoly csalódással zárta az Azerbajdzsáni Nagydíjat – ugyan a szabadedzéseken jól szerepeltek, a kvalifikáción minden rosszul alakult: Lewis Hamilton a Q2-ben búcsúzott, míg Charles Leclerc a Q3 elején hibázott a 15-ös kanyarban, így csak a 10. rajtkockából indulhatott.
A futamon egyikük sem tudott nagyot előrelépni: Hamilton a nyolcadik, Leclerc pedig közvetlenül mögötte, a kilencedik helyen zárt. A gyenge eredmény miatt a Ferrari visszacsúszott a harmadik helyre a konstruktőri összetettben.
A Red Flags podcastban Günther Steiner, a Haas korábbi csapatfőnöke élesen kritizálta a maranellói istállót:
„A hétvége vesztese a Ferrari, mert a nyolcadik és a kilencedik helyen végeztek, miközben a Racing Bulls és a Williams is előttük zárt. A káosz a végén, hogy nem engedték Charles-t előre… Lewis elaludt, mert valami másra figyelt. Fel kell ébredniük, ha a második helyért akarnak küzdeni, mert így nem fog sikerülni.”

Így követheted Max Verstappen szombati GT3-as versenyét
https://formula.hu/parc-ferme/39792
Visszatér a Nordschleifére Max Verstappen, ahogy arról már beszámoltunk, a négyszeres F1-es világbajnok a két héttel ezelőtti GT4-es futama után ezen a hétvégén már a GT3-as Ferrarival áll majd rajthoz az NLS sorozatának 9. versenyén.
Ez egy négyórás futam lesz, ahol osztozik majd az Emil Frey Racing Ferrariján Chris Lulhammel.
Az időmérőt 8:30-tól rendezik, a verseny pedig 12:00-kor kezdődik majd és értelemszerűen 16:00-ig tart.
A sorozat YouTube-csatornáját érdemes követni élő közvetítésért és egyéb tartalmakért, itt lehet majd követni a hétvégi eseményeket, és természetesen a Formula.hu is beszámol majd minden fontos részletről!
A csatorna: https://www.youtube.com/@VLNOFFICIAL/videos

„A végsőkig elmegyünk” – Massa készül a 82 millió dolláros F1 elleni perre
https://formula.hu/parc-ferme/39791
A következő hónapban, októberben tartják a meghallgatásokat a londoni bíróságon a Felipe Massa által indított jogi ügyben. A brazil azok után kezdett jogi eljárást az FIA és a Formula-1, valamint akkori vezetőik ellen, hogy Bernie Ecclestone egy interjúban arról beszélt, hogy már 2008-ban tudtak a Renault-féle Crashgate-ről, amikor Flavio Briatore utasítására Nelson Piquet Jr. szándékosan csapta falhoz az autóját a Szingapúri Nagydíjon, hogy az emiatt beküldött biztonsági autó a csapattárs és később tényleg ennek köszönhetően nyerő Fernando Alonsónak kedvezzen. Massa megítélése szerint a verseny manipulálása is közrejátszott abban, hogy a szezon végén egyetlen ponttal lemaradt a vb-címről Lewis Hamiltonnal szemben, mivel a safety car beküldése utáni káoszban a Ferrari kapkodott a bokszkiállásnál, így a brazil elrántotta a tankolócsövet.
A The Times lap úgy tudja, hogy Massa 82 millió dolláros kártérítést szeretne kiharcolni amiatt, mert értelmezése szerint az F1 és az FIA akkori vezetősége elvette tőle a 2008-as vb-címet. Ennek kapcsán a lap meg is szólaltatta a brazil expilótát: „A felelősségre vonhatóság kulcsfontosságú a jövőbeli csalások megakadályozásához. Azok, akiket a sport védelmével bíztak meg, közvetlenül megsértették a kötelezettségüket, és nem engedhetjük, hogy előnyük származzon a saját visszaéléseik eltitkolásával. Ilyen viselkedés elfogadhatatlan az élet bármely területén, főleg egy olyan sportban, amelyet milliók követnek, köztük gyermekek is. A végsőkig elmegyünk ezzel, hogy igazságos eredményt érjünk el – magam, a brazil autósport és a sport egésze számára is” – fogalmazott Massa.

fotó: DPPI
Végre újra teljes szezonos ülést kap az Aston Martin F1-es tartalékosa
https://formula.hu/parc-ferme/39790
Az Andretti Formula-E-csapatának versenyzője lesz a 2025/2026-os idényben Felipe Drugovich – jelentették be szerda délután. A fiatal brazil 2022-ben nyerte meg a Formula-2-es bajnokságot, ám hiába igazolta le ezt követően teszt- és tartalékversenyzőnek az Aston Martin F1-es alakulata, csak néhány szabadedzésen való részvétel jutott neki – igaz, párszor közel járt ahhoz, hogy akár Fernando Alonso, akár Lance Stroll helyére beugorjon. Emellett rajthoz állt kétszer a Le Mans-i 24 óráson, idén a Daytonai 24 óráson, valamint az ELMS-ben is majdnem futott egy teljes évadot, de teljes szezonos ülést most kap először az F2-es diadala óta.
„A csapatom és én az F2-es címem óta kapcsolatban volt az Andrettivel, szóval nagyszerű, hogy végre lehetőségünk van együtt dolgozni” – fogalmazott a bejelentés kapcsán Drugovich, aki a RacingNews365.com értesülései szerint a Cadillac jövő évi F1-es üléséről is tárgyalt, amely szintén nem független az Andrettitől, mielőtt Valtteri Bottast és Sergio Perezt igazolta le 2026-ra a leendő tizenegyedik istálló.
„Nagyon hosszú időt töltöttem el versenyzés nélkül, szóval rendkívül motivált vagyok, hogy visszatérhetek a versenypályára. Sokat jelent, hogy tudom, hogy minden edzésen és versenyen ott leszek, és nemcsak tartalékosként fogok funkcionálni, mint az utóbbi pár évben” – tette hozzá a brazil versenyző, aki a korábbi FE-világbajnok Jake Dennis csapattársa lesz az Andrettinél. Arról, hogy a Formula-E-s versenyzése mellett is megtartja-e az Aston tartalékversenyzői állását, nem szól a fáma, de az időpontütközések miatt nehezen tűnik elképzelhetőnek.

Csapatfőnökként ünnepelhetett újabb vb-címet Raikkönen
https://formula.hu/parc-ferme/39789
Megnyerte a világbajnokságot a Kimi Raikkönen által irányított Kawasakit erősítő Romain Febvre motokrosszban. A Formula-1-ből 2021 végén visszavonult, azóta csak néhány NASCAR-futamon rajthoz álló finn pilóta néhány éve lett a motokrossz-vb-n szereplő gyári Kawasaki csapatfőnöke, Febvre pedig így az ő irányítása alatt zsebelte be karrierje második titulusát az MXGP-ben.

„Azzal, hogy versenyeztem és megnyertem a Formula-1-es világbajnokságot, megértem, mit érezhet most Romain” – fogalmazott a siker kapcsán Raikkönen. „Őszintén szeretnék gratulálni neki, a csapatnak, a Kawasakinak, valamint a Kawasaki-rajongóknak világszerte. A győzelemre vágyva érkeztünk meg ebbe a projektbe, és csapatként el is értük ezt.”

Fotó: KRT
Vowles: Nem mázli volt, Sainz megérdemelte a bakui dobogót
https://formula.hu/parc-ferme/39788
Carlos Sainz Azerbajdzsánban elért harmadik helye nemcsak a Williams számára jelentett mérföldkövet, hanem James Vowles számára is, aki csapatfőnöki pályafutása első dobogóját ünnepelhette. A Williams 2021 óta nem végzett a top háromban, Sainz pedig korábban mindössze 16 pontot gyűjtött az idényben, miközben csapattársa, Alexander Albon már 70-nél járt.
„A szezon eleje óta vágytam arra, hogy Carlos egy ilyen nagyszerű eredményt érjen el” – mondta Vowles a kiugró eredmény kapcsán. „Látszott, hogy benne van a lehetőség, de valamiért sosem jött össze. Az ilyen eredmények hihetetlenül sokat adnak egy versenyző önbizalmának és lendületének. Pontosan ezt akartam neki.”

Vasárnapig Sainz legjobb idei helyezése egy nyolcadik hely volt, bakui produkciója viszont nemcsak ezt múlta felül, hanem meg is erősítette a spanyol számára, hogy jó döntést hozott, amikor Grove-ba szerződött. „Szüksége volt erre, és nekünk is csapatként. Megmutattuk a világnak, hol tartunk, és milyen utat járunk be közösen. Carlos számára ez alapvetően igazolása annak a döntésnek, amit egy éve meghozott.”
Vowles külön kiemelte: „Carlos megdolgozott ezért. Ez nem a szerencsén múlt, egész hétvégén fantasztikusan vezetett.”
Fotó: Williams
Formula1.5 – Sainz előrelépett, dupla RB-dobogó
https://formula.hu/parc-ferme/39787
Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2025-ös szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből a négy nagycsapatot.
Persze ez alapvetően nem más, mint játék a számokkal, de annyiban mégis tanulságos, hogy a középmezőny és az alsóház küzdelmeiről valamelyest árnyaltabb képet nyújt, ha kisebb a nagycsapatok esetenként botladozásának köszönhető kiugró eredmények torzító ereje.
Carlos Sainz a pole-ból szerezte meg idei második futamgyőzelmét, amivel három versenyzőt is átugrott a tabellán, köztük azt a Nico Hülkenberget, akinek mélyrepülése odáig vezetett, hogy Oliver Bearman is visszazárkózott rá a tabellán.

Mindez azért történt, mert Belgium óta a németnél csak az Alpine két versenyzője szerzett kevesebb pontot, miközben csapattársa, Bortoleto közel annyit húzott be, mint a bajnoki címre törő Isack Hadjar. Ő most kikapott csapattársától, de továbbra is űzi hajtja Albont a tabella élén, ám a különbség érdemben csak nem akar változni.

Kigyulladt Hamilton öccsének autója a BTCC-ben, véget érhet a szezonja (videó!)
https://formula.hu/parc-ferme/39786
Drámai módon ért véget Lewis Hamilton öccse, Nicolas Hamilton számára a Brit Túraautó Bajnokság múlt hétvégi, silverstone-i fordulója. Autója ugyanis az első futamon kigyulladt, és bár az ifjabb Hamilton sértetlenül kiszállt a versenygépből, a masina annyira megrongálódott, hogy a hétvége további részében már nem tudott vele rajthoz állni. Sőt, mint Nicolas Hamilton alábbi Instagram-posztjából is kiderül, az is kérdéses egyelőre, hogy a BTCC Brands Hatch-i évadzáróján el tud-e indulni.
Nicolas Hamilton (Lewis Brother)
— LH44(A) (@LH44Fanpage8) September 21, 2025
Car was on fire today during BTCC race
I'm glad he was ok and nothing happened pic.twitter.com/7cNwtfdSEa
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Így állnak az F1-es büntetőpontok Baku után
https://formula.hu/parc-ferme/39785
Az F1-es pilóták számára nemcsak a világbajnoki pontok számítanak, hiszen működik egy büntetőpont-rendszer is, amit bizonyos szabályszegések után visznek tovább magukkal a pilóták. Miután 12 pont begyűjtését követően egyfutamos eltiltás jár, nagyon oda kell figyelnie néhány versenyzőnek, különösen a lista élére álló Oliver Bearmennek és a vb-csatába talán visszaszálló Max Verstappennek.

Fotó: Red Bull Content Pool
Fontos tudnivaló, hogy a büntetőpontok nem gyűlnek a végtelenségig: egy év után elévülnek, így nem olyan könnyű összeszedni egy egy futamra szóló eltiltást.Mutatjuk, hogyan állnak most, az Azerbajdzsáni Nagydíj után a pilóták!
| Versenyző | Büntetőpontok | Következő pont elévülése | Elévülő pontok száma |
|---|---|---|---|
| Oliver Bearman | 10 | 2025. november 2. | 2 |
| Max Verstappen | 9 | 2025. október 27. | 2 |
| Liam Lawson | 6 | 2025. december 1. | 2 |
| Oscar Piastri | 6 | 2025. november 2. | 2 |
| Lance Stroll | 5 | 2025. december 1. | 2 |
| Yuki Tsunoda | 5 | 2026. június 14. | 5 |
| Kimi Antonelli | 4 | 2026. június 29. | 4 |
| Franco Colapinto | 3 | 2025. október 27. | 3 |
| Lando Norris | 3 | 2025. december 1. | 3 |
| Alex Albon | 2 | 2025. december 1. | 2 |
| Carlos Sainz | 2 | 2026. április 13. | 2 |
| Pierre Gasly | 2 | 2026. augusztus 3. | 2 |
| Lewis Hamilton | 2 | 2026. augusztus 31. | 2 |
| Charles Leclerc | 1 | 2026. augusztus 3. | 1 |
| George Russell | 1 | 2025. december 1. | 1 |
| Esteban Ocon | 1 | 2026. szeptember 7. | 1 |
Wolff meglepte a Williams csapatfőnökét Sainz dobogója után
https://formula.hu/parc-ferme/39784
Carlos Sainz harmadik helyezésével a 2021-es Belga Nagydíj után állhatott fel ismét egy Williams-versenyző F1-es dobogóra, ráadásul ez csapatfőnökük, James Vowles számára az első alkalom volt, hogy dobogóra vezette a grove-i istállót. A Mercedestől 2023 elején érkező 46 éves szakember kezei alatt folyamatosan fejlődik a nemrég még pontokat is csak ritkán szerző istálló, ma pedig már a konstruktőri tabella ötödik helyén állnak.
Vowles 13 évet töltött a Mercedesnél, mielőtt a Williams elcsábította volna, de a barátság közte és Toto Wolff között megmaradt, aki egy kisebb ajándékcsomaggal lepte meg régi barátját, és az alábbi üzenettel: „Szerencsés gazember! Gratulálok az első dobogódhoz csapatfőnökként!”
Toto Wolff ngirim hadiah champagne untuk James Vowles yang berhasil meraih podium perdananya sebagai team principal Williams. pic.twitter.com/nmeuDmD6ae
— Behind The Grand Prix (@BTGrandPrix) September 21, 2025
Carlos Sainz vitte haza Leclerc-t a bakui verseny után
https://formula.hu/parc-ferme/39783
Kalandos úton keveredett haza Charles Leclerc és Carlos Sainz Bakuból Monacóba, miután az egykori csapattársak repülőgépe nem tudott leszállni Franciaországban egy vihar miatt, így fogták magukat, kibéreltek egy kisbuszt, és közösen hazautaztak. Az esetről Lecerc osztott meg egy rövid videót a közösségi médiában.
„Szóval egy nagyon nehéz bakui hétvége után azt hittem, ennél rosszabb már nem lehet” – kezdte a Ferrari pilótája.
A monacói sztár ezután megfordította a kamerát, hogy megmutassa az utat és a sofőr oldalát, ahol Carlos Sainz oldalról tűnt fel a képen.
„Carlos, hol vagyunk?” – kérdezte Leclerc.
„Olaszország közepén” – válaszolta Sainz.
Amikor Leclerc megkérdezte, miért, Sainz elárulta: „Eltérítettek minket egy vihar miatt, nem tudtunk Nizzában landolni. Így Olaszország közepén szálltunk le, béreltünk egy furgont, és most úton vagyunk Monaco felé. Kétórás út, de másfél óra alatt lehozzuk.”
Erre Leclerc felkiáltott, hogy „Ne!”, mire Sainz kissé bűnbánóan hozzátette: „Nem, nem, soha.”
Charles' chauffeur... Carlos!
— Formula 1 (@F1) September 21, 2025
@Charles_Leclerc #F1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/HHAV7S2Sen
Amikor Oscar Piastri utoljára kiesett…
https://formula.hu/parc-ferme/39781
Véget ért az F1 történetének második leghosszabb célba érési sorozata, Oscar Piastri 44 nagydíj után, azaz a 2023-as austini futam óta először nem látta meg a kockás zászlót. Hogy kontextusba helyezzük, nézzük, mi volt a helyzet az F1-ben akkor, amikor Oscar Piastri utoljára kiesett…
…két héttel korábban életében először megnyert egy sprintet.
…Lando Norrisnak még nem volt futamgyőzelme.
…Fernando Alonso hét dobogónál járt a szezonban.
…az Aston Martint aznap előzte meg a McLaren a konstruktőri bajnokságban.
…Max Verstappen a szezon 18. versenyén 15. győzelmét aratta.
…Nyck de Vries három hónappal korábban veszítette el az állását.
…az őt elküldő csapatot AlphaTaurinak hívták.
…az Alpine csapatfőnöke Bruno Famin volt.
…az újonc Logan Sargeant aznap megszerezte karrierje egyetlen pontját.
…Andrea Kimi Antonelli a Formula Regional európai sorozatában versenyzett.

Wolff: Kérdéses volt, Russell tud-e indulni Bakuban
https://formula.hu/parc-ferme/39782
George Russell második helyen végzett az F1-es Azerbajdzsáni Nagydíjon, amivel a Mercedes brit pilótája igazi hőstettet hajtott végre, hiszen betegen, legyengülten teljesítette a versenyhétvégét. Csapatfőnöke, Toto Wolff szerint Russell részvétele egyáltalán nem volt biztos, sőt, a csapat már tartalékpilótájuk, Valtteri Bottas beugrására is készült.
„Nagyon rosszul volt. Pénteken reggel konkrétan kérdéses volt, hogy egyáltalán tud-e majd vezetni” – mondta Wolff a Sky Sportsnak. „Ő maga is azt mondta, hogy nem vagyok benne biztos, hogy meg tudom csinálni. Aztán valahogy összeszedte magát, de éjszaka minden egyes nap rosszabbul lett.”
A 27 éves versenyző vasárnapig a sajtóval sem beszélt, és még a pénteki versenyzői eligazításon sem jelent meg – utóbbi alól orvosi engedéllyel kapott felmentést. Végül vasárnapra össze tudta szedni magát, és nagyszerű teljesítménnyel megszerezte a második pozíciót Max Verstappen mögött. „Már az is hatalmas dolog, hogy egyáltalán autóba ült, de az, hogy ilyen teljesítményt nyújtott, egészen elképesztő” – méltatta pilótáját Wolff.

Bajnokavatás elnapolva: így védhet címet Szingapúrban a McLaren
https://formula.hu/parc-ferme/39780
Bár Norris nem érzi úgy, hogy bármilyen lehetőséget elszalasztottak volna Baku utcáin a hétvégén, egy dolog azért biztos: hiába volt esélyük már ezen a versenyhétvégén bebiztosítani a konstruktőri elsőséget, ezt bizony elszalasztották. Legközelebb két hét múlva, Szingapúrban szerezhetik meg a 2025-ös világbajnoki címet a wokingiak. Lássuk, mire van ehhez szükségük.

A McLaren 623 ponttal vezeti a konstruktőri világbajnokságot, míg a Mercedes 290, a Ferrari pedig 286 pontot gyűjtött eddig. A szezonból a szingapúri versenyhétvége után már csak hat marad, amelyek között három sprinthétvége is szerepel, így egy csapat legfeljebb 303 pontot szerezhet még. Fontos megjegyezni, hogy mivel a futamgyőzelmek számában már senki sem érheti utol a McLarent, így pontegyenlőség esetén is megvédenék címüket a wokingiak.
A McLaren előnye a Mercedeshez képest 333, a Ferrarihoz képest 337 pont, ezért ha Szingapúr után legalább 303 pontot meg tudnak őrizni ebből az előnyből, matematikailag is bebiztosítják a konstruktőri világbajnoki címet. Így ha a McLaren a szingapúri hétvégén legfeljebb 30 pontot veszít a Mercedeshez, és legfeljebb 34-et a Ferrarihoz képest, akkor hat versenyhétvégével a szezon vége előtt világbajnokként ünnepelhet.
Kiss Norbert hetedszer Európa-bajnok, minden idők legeredményesebbje lett a Kamion-Eb-n!
https://formula.hu/parc-ferme/39779
A Le Mans-i harmadik futamon aratott győzelmével már több mint egy teljes fordulóval a szezon vége előtt bebiztosította zsinórban ötödik, összességében pedig hetedik Európa-bajnoki címét Kiss Norbert, aki ezzel a kamionos Eb történetének legeredményesebb versenyzőjévé avanzsált, maga mögött hagyva a hatszoros bajnok Jochen Hahnt.
Kiss újabb címvédéséhez a szezon első pillanatától nem fért kétség, Misanóban kapásból mind a négy versenyt behúzta, majd tarolt a Slovakia Ringen is. Összesen 17 győzelmet aratott a maival együtt a Révész Racing pilótája – konkrétan az összes normál rajtrácsos futamot megnyerte eddig 2025-ben–, ezzel pedig a jaramai évadfinálé eredményeitől függetlenül bebiztosította az összetettbeli elsőségét, épp az örökrangsorban ezzel lehagyott Hahn előtt kiépítve a behozhatatlan pontelőnyt.

Fotó: Kiss Norbi Facebook
Kovács Bálinték kategóriagyőzelmet és abszolút dobogót szereztek a 24 órás Bol d’Oron!
https://formula.hu/parc-ferme/39778
Óriási magyar siker született a motoros endurance-vb idényzáróján, a legendás Bol d’Oron: a Kovács Bálintot is a soraiban tudó Tecmas BMW összesítésben a harmadik, a Superstock kategóriában pedig az első helyen ért célba! Bár a tavaly alapított magyar alakulat, a HERT by Moto-Jungle anyagi nehézségek miatt nem tudott rajthoz állni a 24 órás viadalon, három versenyzőjük is ott volt a mezőnyben.
Közülük Kovács szerepelt a legjobban: már az éjszakától fogva vezették a kategóriájukat, s bár két és fél órával a leintés előtt műszaki gondjai adódtak a #9-es egységnek és így visszacsúszott, Bálinték visszakapaszkodtak az első helyre a géposztályban. És mivel előttük két EWC kategóriás BMW is megadta magát a fináléban, ez összesítésben pedig a harmadik helyet, azaz dobogót jelentett a csapat számára! Magyar kategóriagyőzelmet legutóbb 1956-ban láthattunk ezen a viadalon, akkor Kurucz György és Reisz János nyert egy 250 köbcentis Pannóniával.
A másik két magyar szereplő közül Számadó Mátéék egysége, a #14-es Maco Racing Yamaha a 14. helyen látta meg a kockás zászlót, ez az EWC kategóriában a hatodik pozíciót jelentette számukra. Görbe Somáék (#36-os 3art Best of Bike Yamaha) viszont már az éjszaka folyamán kiállni kényszerültek, miután egy bukást követően megsérült a hűtőjük.
Ami pedig az élmezőnyt illeti: a győzelmet az #1-es Yoshimura SERT Motul Suzuki (Gregg Black, Etienne Masson, Dan Linfoot) zsebelte be, a világbajnoki cím pedig a #37-es gyári BMW utolsó órás drámája – a második helyről füstölt el a technika – után a pozíciót megöröklő YART Yamaháé (Karel Hanika, Marvin Fritz, Jason O’Halloran) lett, egyetlen ponttal a Suzuki előtt.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Ocont kizárták az időmérőről a Haas elhajló szárnya miatt
https://formula.hu/parc-ferme/39777
Esteban Ocont technikai szabályszegés miatt kizárták az Azerbajdzsáni Nagydíj időmérő edzéséről.
Miután a 18. helyet szerezte meg, Ocon autója a FIA műszaki csapata által végzett rutin parc ferme teszteknek volt alávetve, de kiderült, hogy hátsó szárnyának fő síkja a műszaki szabályzat 3.15.17. cikke szerint megengedett 0,5 mm-nél nagyobb mértékben elhajolt.
Ocon és a Haas helyi idő szerint 19:45-kor megjelentek a versenybírók előtt, ahol a várt kizárást szabták ki rájuk.
Ez azt jelenti, hogy Pierre Gasly és Alex Albon a kizárás után a 18., illetve a 19. helyre kerültek.

Antonelli és Hülkenberg megúszta a büntetést, Ocon valószínűleg nem fogja
https://formula.hu/parc-ferme/39776
Nico Hülkenberget még a kvalifikáció előtt hívatta be magához az FIA felügyelő bizottsága, miután a német a harmadik szabadedzés végén előzött meg több autót is sárga jelzés alatt, azonban végül nem meszelték el a Stake versenyzőjet. Kimi Antonelli egy megrovásban részesült, miután egy, a közvetítésben is visszajátszott, meglehetősen furcsa eset történt vele az időmérőn. Az olasz versenyző előtt nem volt sárga jelzés a pálya széli paneleken, azonban egy pillanatra bevillant a kormányán a sárga LED, ami szinte azonnal el is tűnt. Antonelli eközben többeket is megelőzött, mikor a versenymérnöke rászólt, hogy inkább szakítsa meg a körét, mert lehet, hogy egy pillanatra egész pályás sárga zászlós jelzés volt érvényben, de a valóságban végül nem ez volt a helyzet.
Nem fogja azonban valószínűleg ennyivel megúszni Esteban Ocon, aki azért került bajba a kvalifikáció után, mert a hátsó szárnya a megengedett 0,5 mm-nél jobban elhajlott. Ezt az ügyet Jo Bauer, az FIA technikai delegáltja máris a versenybírák elé terjesztette. Amint megjön az ítélet, azonnal beszámolunk róla. Sokkal rosszabb helyzetbe egyébként nem kerülne Ocon, aki csak a 18. helyre kvalifikálta magát az időmérőn.

Fotó: Haas