DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 7. vasárnap

Itt a bizonyíték, hogy a szerelem mindennél erősebb: Wickens lábra állt

Robert Wickens a Twitteren osztotta meg ezt a videót, melyen menyasszonya segítségével, mindenféle orvosi segédeszköz nélkül áll talpra. Azt mondja, a szeptemberi esküvön már táncolni szeretne kedvesével.

 

Videó: Sainz egy létrát szedett ki az óceánból

A Williams F1-es pilótája 11 méter mélyre úszott le a hajóról, majd kiszedte az óceánból a beleesett létrát. Így telik a nyári pihenő, de már nem sokáig: jövő héten Holland Nagydíj!

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Carlos Sainz (@carlossainz55) által megosztott bejegyzés

Martin a tűzijátékkal, Rins Fradi-mezben hangolt a MotoGP Magyar Nagydíjára

A csütörtöki médianappal kezdetét vette a MotoGP Magyar Nagydíja a Balaton Park Circuiten, a versenyzőkkel pedig természetesen számos hazai érdekességgel megismertettek közvetve vagy közvetlenül. Marc Marquezék például kipróbálhatták a Rubik-kocka kirakását az interjúik között, Alex Rins pedig a Ferencváros labdarúgócsapatának mezében teljesítette a pályabejárását:

rins

(Fotó: Balaton Park Circuit)

A MotoGP regnáló világbajnoka, Jorge Martin már nem először jár hazánkban: a Formula.hu-nak adott exkluzív interjú (ennek részleteivel a következő napokban jövünk majd!) során elmondta, hogy néhány éve már járt Budapesten, szereti a fővárost és kipróbálta természetesen a gulyáslevest is, a minap pedig az állami ünnep során tartott tűzijátékot is megnézte.

De ha már gulyás: a hivatalos sajtótájékoztató végén magyar kuriózumok között kellett választania a résztvevő Marco Bezzecchi, Fermin Aldeguer, Joan Mir hármasnak, és bizony a két spanyol a talán legismertebb magyar levessel ellentétben inkább a farsangi fánkra szavazott – Mir elmondása szerint a gulyás számára túl fűszeresnek tűnik. Viszont mindhárman a Balaton természetes vizét preferálnák a termálfürdő helyett (Bezzecchi itt megjegyezte, hogy pillanatnyilag nincs barátnője, akit elvihetne a termálfürdőbe), szívesen ellátogatnának egy skanzenmúzeumba vagy akár a Parlament épületébe, valamint a Lánchídon is szeretnének átkerékpározni.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Nevet vált az F1-es Holland Nagydíjra a Stake

Nem használhatja a Stake nevet a jövő hétvégi F1-es Holland Nagydíjon a Sauber csapata.

Az istállót hivatalosan Stake Kick F1 Teamnek hívják, a közbeszédben leginkább a Stake néven emlegetjük őket, és a főszponzor az autón is jelentős hangsúlyt kap – Hollandiában azonban betiltották a sportfogadási reklámokat, így erre a hétvégére nevet kell változtatnia a hinwili alakulatnak.

Korábban is volt már ilyenre példa, most is a Kick név fog előtérbe kerülni.

f1-stake-hungaroring

A Red Bull két új tehetséget igazolt le – egyikük a következő F1-es pilótanő?

A Red Bull Junior Team két ígéretes fiatal pilótával erősítette meg utánpótlásprogramját. A nagyobb figyelem talán a mindössze 15 éves svájci versenyzőnőre, Chiara Bättigra irányul, aki jövőre a Formula–4-ben folytatja pályafutását. A fiatal tehetség a hónap elején, az Estorilban rendezett Red Bull Driver Search válogatón bizonyította rátermettségét, ahol először próbálhatta ki az F4-es gépet a Campos Racing támogatásával.

„Az a végső célom, hogy eljussak a Formula–1-be és világbajnok legyek” – mondta Bättig. – „Jövőre a Formula–4-ben fogok versenyezni, és tudom, mire vagyok képes. Szeretném inspirálni a fiatal női gokartos lányokat, hogy elinduljanak azon az úton, amin én most járok.” A program vezetője, Helmut Marko méltatta a svájci tehetséget: „Chiara teljesítménye nagyon jó volt Estorilban, a tempója biztató a formulaautóban, ezért egy sikeres szezonra számítunk.”

Bättig mellett az olasz-argentin Mattia Colnaghi is csatlakozott a Red Bull Junior Teamhez. A fiatal versenyző jelenleg vezeti a Eurocup-3 bajnokságot az MP Motorsport színeiben, s 2026-ban a FIA Formula–3-ban is ezzel a csapattal folytatja. „Hálás vagyok Helmut Markónak és a Red Bullnak, hogy lehetőséget kapok F3-ban megmutatni a tudásomat, és egyértelmű döntés volt az MP Motorsporttal maradni” – nyilatkozta Colnaghi.

battig

Változás a szabályzatban: Bottas nem kezdi büntetéssel 2026-ot

Ahogy arról tegnap beszámoltunk, értesüléseink szerint Valtteri Bottas aláírta szerződését a Cadillac F1-es csapatával, s a bejelentésre a jövő héten sor is kerülhet. Ez egészen néhány héttel ezelőttig azt jelentette volna, hogy az újonc amerikai csapat egyik autója rajtbüntetéssel kezdi meg története első F1-es nagydíját, ugyanis Bottas karrierje eddigi utolsó versenyén, a 2024-es szezonzárón két balesetet is okozott, melyek közül a második következtében kiesett, s nem tudta letölteni a Magnussennel való ütközésért járó büntetést, amit így öt rajthelyes visszasorolássá alakítottak – a következő versenyre, melyen a finn pilóta részt vesz majd.

Azonban július végén közzétették a sportszabályzat módosítását, melyek értelmében a rajtbüntetések (például a büntetőpontokhoz hasonlóan) 12 hónap után elévülnek. A szabályzat B1.10.4.g pontjának módosított szövege így szól:

A rajtbüntetést (bármennyi helyről szól) a következő sprinten vagy futamon kell letölteni, melyen a versenyző a következő 12 hónapos periódusban részt vesz.

cadillac-f1-2

Hamilton „cool vegán” gondolkodása rossz hatással van a formájára?

Juan Pablo Montoya bírálta Lewis Hamiltont, mivel szerinte a hétszeres világbajnok „cool vegán személyisége” negatívan hathat F1-es teljesítményére. Hamilton első szezonja a Ferrarinál eddig igen gyengén alakul, s nagydíjon még dobogóra sem tudott állni – ami Ferrari-pilótaként egy teljes szezonon át legutóbb Kimi Raikkönennel fordult elő 2014-ben.

„Nem értem. Hamilton azt szeretné, hogy úgy lássák, mint egy menő vegánt, aki nem akar ártani állatoknak” – mondta Montoya a CoinPoker oldalon megjelent cikkben. „De egy ilyen ember nem lehet versenyző. Mert aki sikeres versenyző akar lenni, nem habozik másokat maga mögé szorítani, mindent megtesz a győzelemért. Lewis ilyen volt, és Max is ilyen.”

Montoya szerint bár Hamilton rendkívül keményen dolgozik és a sikerre törekszik, a Ferrari csapatán belüli helyzet is nehezíti a dolgát: „Ezt jó látni, de talán nincs elég támogatása a csapaton belül, hogy megkapja a kért változtatásokat. És elég nehéz ezt a támogatást megszerezni, ha a másik srác gyorsabb nálad.”

hamilton-ferrari-4

Ezért választotta a Red Bull anno Hülkenberg helyett Perezt Verstappen mellé

Helmut Marko, a Red Bull Racing F1-es sportszakmai tanácsadója elárulta: közel jártak ahhoz, hogy Nico Hülkenberget szerződtették 2021-re Max Verstappen mellé, de aztán Sergio Perez Szahíri Nagydíjon aratott váratlan győzelme mindent megváltoztatott.

A Red Bull már az évtized fordulóján is küszködött azzal, hogy Verstappen mindenkori csapattársának teljesítménye elmaradt a hollandétól: 2019-ben menet közben váltották el Pierre Gaslyt Alexander Albonra, akinek szintén kitelni látszott a becsülete 2020 végére. Akkoriban két veteránt hoztak elsősorban szóba az üléssel: az akkor éppen versenyzői állás nélkül lévő, de év közben a Racing Pointnál remek beugrást produkáló Hülkenberget, illetve az Aston Martinná formálódó istállótól Sebastian Vettel érkezése miatt elküldött Perezt. Végül pedig a mexikói azzal győzte meg a Red Bullt, hogy jó időzítéssel húzta be karrierje első győzelmét a bahreini „külső” pályán:

„Akkoriban azt hiszem, Hülkenberg társkommentátor volt a Servus TV-nél, szóval eleve volt vele kapcsolatban, és el is kezdődtek az egyeztetések” – fogalmazott Marko az F1-Insidernek. „De aztán Perez megnyerte azt a versenyt Bahreinben, azt hiszem, és emiatt minden Perez irányába fordult. Úgy gondolom, nagyon jó időt töltöttünk volna együtt, mert remekül kijönnek egymással ők ketten, és igen, Hülkenberg biztos választás a pontszerzésekre, és a mi autónkban top pozíciókba is került volna.”

f1-verstappen-hulkenberg

Sepang megbánta, hogy elengedte az F1-et

Hibának nevezte a Malajziai Nagydíj korábbi versenypályájának vezetője, hogy anno lemondtak a Formula-1-ről, most már ugyanis a sok jelentkező és a magas díjak miatt roppant nehéz visszakerülni a száguldó cirkusz vérkeringésébe. A Sepang International Circuit 1999-ben debütált az F1-es versenynaptárban, amelynek egészen 2017-ig volt állandó szereplője, és bár a pilóták és a rajongók között is népszerű volt a helyszín, ezt követően kikerült a menetrendből. Azhan Shafriman, a sepangi létesítmény vezérigazgatója a helyi New Strait Times lapnak viszont arról beszélt, hogy részükről lenne szándék a nagydíj felélesztésére:

„Nem akarjuk megismételni a múltban elkövetett hibákat. Elengedtük a Formula-1-et, és most nagyon nehéz visszakerülni. Remélem, nem követjük el ugyanezt a hibát a MotoGP-vel” – utalt arra Shafriman, hogy a motoros vb továbbra is ellátogat Sepangban. „Várólista van az F1-es visszatérésre, és természetesen nagyon magasan a költségek: 70 millió dolláros versenydíjat említettek. Ez egy kiírásra vonatkozik, és nem tartalmazza az előkészületi költségeket, amelyek minden egyes eseménynél 10-20 millió ringgit körül mozognak. Összesen több mint 71 millió dollárba kerülne évente visszahozni a versenyt. Sokan állnak sorba, így nem lesz könnyű, de ha igazán komolyan gondoljuk, akkor talán megkezdhetjük az egyeztetéseket.”

A pálya vezetője megjegyezte: nemcsak ők akarják visszacsábítani a Formula-1-et Malajziába, de a kormány és a vállalati szektor több képviselője is szívesen felélesztené a nagydíjat – és Shafriman szerint pontosan egy ilyen összefogás és együttműködés szükségeltetik ehhez.

f1-sepang-start

Talmácsi tiszteletkört teljesít világbajnok motorjával a magyar MotoGP-futam előtt

Talmácsi Gábor több mint másfél évtized elteltével pattan újra annak a motornak a nyergébe, amellyel annak idején világbajnoki címet szerzett a 125 köbcentis kategóriában – derül ki a szervezők közleményéből. A MotoGP Magyar Nagydíj vasárnapján, egész pontosan a királykategória rajtja előtt fél órával Talma megtesz egy tiszteletkört a régi idők emlékére – abban a ruhában, és azzal a motorral, amellyel annak idején Valenciában világbajnok lett. 

„Nagyon nagy megtiszteltetés számomra, hogy tehetek egy tiszteletkört a Balaton Park Circuit-en, hálás vagyok a lehetőségért, főleg mert nem tudom, fogok-e még valaha ilyen népes közönség előtt motorozni, úgyhogy próbálom majd élvezni minden pillanatát – nyilatkozta Talmácsi. –  A világbajnoki motorom régóta állt egy helyben, úgyhogy el kellett küldeni a csapathoz, ahol a régi szerelőim rendbe tették, hogy bírja a gyűrődést. Múlt héten kipróbáltam, és mondhatom, hatalmas élmény volt. Az utóbbi időben négyütemű motorokon ültem, szinte el is felejtettem, hogy ez a kétütemű mennyire érzékeny, milyen kicsi tartományban működik a legjobban, mennyi mindenre kell figyelni. Ehhez képest egy mostani Moto3-as gépre csak ráül az ember, és megy vele.”

Talmácsi elárulta, már a teszt nagyon megdobogtatta a szívét, hiszen ez a tiszteletkör egy kicsit visszatekintés a múltba, ugyanakkor a jelennek szól, annak, hogy a magyar MotoGP-futam végre tényleg valósággá vált. Majdnem húsz éve vár erre a pillanatra világbajnokunk. 

„A MotoGP-futam rajtja előtt fél órával, 13.20 és 13.30 között megyek majd egy kört, ami egyértelműen nem a gyorsaságról szól, hanem inkább a motorsport szeretetéről, a belső ünneplésről. Úgy tervezem, hogy a pálya első felében a közönségnek motorozok, a tizenegyes kanyartól pedig, ahol már nem ülnek nézők, megpróbálom kihozni a motorból a maximumot, persze, az észszerűség határain belül. Biztos vagyok benne, hogy felejthetetlen élmény lesz, hiszen már az is az volt, hogy a régi ruhámban a régi motoromon ülhettem” – árulta el Talmácsi.

TalmacsiGabor-v2

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

„Még minden nyitott” Tsunoda jövőjét illetően

Csak a nyári szünet után kezdik meg az értékelést, és azt követően döntenek a második ülés sorsáról – árulta el Helmut Marko, a Red Bull Racing F1-es sportszakmai tanácsadója. Max Verstappen jelenlegi csapattársa, Yuki Tsunoda az idei Formula-1-es Japán Nagydíj óta versenyez a nagycsapatnál, miután mindössze két forduló után visszafokozták Liam Lawsont a Racing Bullshoz. Bár a japán produkciója sem igazán meggyőzőbb elődjénél, Markóék többször kijelentették, hogy Tsunoda biztosan végigcsinálja a 2025-ös idényt.

De mi a helyzet 2026-tal? Marko az F1-Insidernek arról beszélt, hogy még nem született döntés: „Hagyományosan a nyári szünet után végezzük el a pilótáink értékelését, és aztán eldöntjük, hogyan nézzen ki a jövő évi felállásunk, talán részben még kicsit később is. Jelenleg minden nyitott… Értékeljük a teljesítményeket. Semmilyen döntést nem hoztunk egyik irányban sem.”

f1-tsunoda-redbull_1

„Sok a színház Lewisnál” – Ralf Schumacher

Ralf Schumacher is beállt a Lewis Hamilton teljesítményét kritizálók sorába: a német ex-F1-es szerint lehet, hogy a brit már túl idős ahhoz, hogy alkalmazkodjon a Ferrarihoz. Hamilton egyelőre küszködik a Scuderiánál: még a csapatfőnök Frederic Vasseur is elismerte, hogy alighanem alábecsülték a kihívást. Ralf Schumacher szerint pedig nem segítenek a hétszeres világbajnok kritikái sem – igaz, azt nem tartja valószínűnek, hogy Hamilton idő előtt hátat fordítson az F1-nek:

„Már a szezon előtt is mondtam, hogy ez rosszul sülhet el. Jelenleg sok színházat látok tőle. Bírálja a csapatát, belülről kritizálja őket, és vitatkozik az autóval – ez senkin sem segít. Az autó Leclerc-hez passzol, nem hozzá. Talán túl idős ahhoz, hogy alkalmazkodjon. Vagy egyszerűen nem tud ezzel megbirkózni. Úgy vélem, a Leclerc-t érintő döntés már rég megszületett. De nem hiszem, hogy ki fog szállni a szezon közben.”

f1-hamilton-ferrari-2_1

Piastri igazán naggyá válhat, de Verstappen még más szint Marko szerint

A Red Bull F1-es sportszakmai tanácsadója, Helmut Marko összességében Oscar Piastrit látja a jobb versenyzőnek a McLaren két világbajnoki aspiránsa közül – minderről az F1-Insider hasábjain beszélt: „Piastrinak megvannak az idegei, kiegyensúlyozottabb, és mindig kihozza magából a legjobbat. Őt sosem láttam annyira érzelmileg töltöttnek, mint Norrist. Norris lehet, hogy gyorsabb egy körön, de összességében Piastrit látom előrébb.”

Az ausztrál vb-éllovas méltatása mellett ugyanakkor Marko azt is megjegyezte, hogy az őket erősítő Max Verstappen még más ligát jelent egyelőre: „Piastrinak hihetetlen eddig a karrierje, és évről évre fejlődik. Tavaly komoly hullámzást produkált pályától függően, de már nem ez a helyzet. Viszont Verstappen az Verstappen. Piastrira még hosszú út vár. A potenciál ugyanakkor megvan benne, hogy egy igazán nagy versenyző váljon belőle.”

f1-piastri-verstappen

„Csak az bosszant, hogy az eredmények nem jobbak” – Sainz

Carlos Sainz elárulta, mi frusztrálja leginkább a Williamsnél eltöltött időszaka alatt. A spanyol versenyző a 2025-ös szezonban érkezett a grove-i istállóhoz, és bár összességében elégedett, úgy érzi, a futamokon nem jön ki a bennük rejlő potenciál.

„Természetesen nem bántam meg a váltást. Amit láttam, az nagyon biztatónak tűnik. A 2025-ös év meghaladta az elvárásaimat az autó teljesítménye és a csapat képességei tekintetében. Szóval nagyon elégedett vagyok a döntésemmel. Csak az bosszant, hogy az eredmények nem jobbak, mert az érzésem az ellenkezőjét sugallja, de valamilyen oknál fogva az eredmények nem jönnek” – fogalmazott Sainz a Racernek.

A négyszeres futamgyőztes ugyanakkor továbbra is optimista, és saját teljesítményében is látja a fejlődési lehetőséget. „Azt hiszem, jobban aggódnék, ha minden hétvégén három-négy tizeddel lemaradnék Alex [Albon] mögött. De mivel néha gyorsabb vagyok, néha ugyanolyan gyors, néha egy tizeddel lassabb, tudom, hogy ugyanazokat az eredményeket érhetem el – néha jobbat, néha kicsit rosszabbat.”

Marko: „Mekies technikai tudása különleges”

A F1 Insider podcastben Helmut Marko nagy elismeréssel beszélt Laurent Mekiesről, a Red Bull új csapatfőnökéről.

Az osztrák elmondása szerint Mekies az első napoktól rendkívül intenzíven dolgozott: „Naponta legalább 14 órát vagy még többet töltött Milton Keynesben, találkozott a kulcsszereplőkkel és hasznos megbeszéléseket folytatott.”

Marko azonban nem a munkabírását tartja a legfontosabb erényének, sokkal inkább Mekies mérnöki tudása nyűgözte le: „Ami megkülönbözteti őt, az az, hogy kiváló mérnök. A megbeszélések így műszaki fókuszúak, ami pontosan a célunk volt a kinevezésével.”

A monzai baleset befolyásolta Antonelli bemutatkozását?

James Allison, a Mercedes műszaki igazgatója kiemelte, hogy Kimi Antonelli első F1-es tapasztalata a tavalyi monzai hétvégén hosszabb távon is hatással lehetett a teljesítményére. Az olasz versenyző 2024-ben első F1-es szabadedzésének elején szenvedett balesetet, aminek köszönhetően a brit szakember szerint óvatosabbá vált.

„Beszélünk róla belsőleg is, és lehet, hogy csak találhatás, de a monzai becsapódás talán azt eredményezte, hogy óvatosabban állt hozzá a hétvégékhez” – mondta Allison. „Bátorítjuk, hogy bízzon a tehetségében, azt mondjuk neki, hogy jobban támaszkodhat rá, mint gondolná. Ahogy nő a magabiztossága, gyorsabban találja meg a ritmust a hétvégék során is.”

A 18 éves pilóta egyelőre vegyes szezonon van túl George Russell mellett: Melbourne-ben egy remek 4. helyet szerzett önhibáján kívüli Q1-es kiesése után, de eredményei azóta hullámzóak, az utolsó nyolc versenyéből haton nem szerzett pontot – igaz, az egyik pontszerzése karrierje első dobogója volt. Jelenleg a pilóták között a 7. helyen áll, egy pozícióval elődje, Hamilton mögött.

antonelli-monza-crash

Varga Tibor századokra a dobogótól a MotoE-ben!

A MotoGP-vel együtt a Varga Tibor révén magyar érdekeltségű MotoE is visszatért a nyári szünetéről a Red Bull Ringen. A Snipers Team motorosa pedig eddigi legerősebb hétvégéjét futotta az elektromos világbajnokságon: már az időmérőn is remekelt, hiszen első helyen lépett tovább a Q1-ből, a Q2-ben pedig a kilencedik helyre kvalifikálta magát.

A szombati első versenyen remek rajttal és egy szép előzéssel a hatodik pozícióban futott be, ami messze a legjobb eredménye Vargának a MotoE-ben (előtte a tizedik volt a legerősebb helyezése). A délutáni második futamon pedig erre is rátett még egy lapáttal a magyar versenyző: remek motorozással és mások hibáját kihasználva dobogós pozícióban is haladt a hajrában, de végül a címvédő Hector Garzo visszaelőzte, így negyedik lett, 68 ezreddel lemaradva a dobogóról – ami így is természetesen a legjobb eredménye Vargának. Így összesen 23 ponttal hangolt a jövő hétvégi Magyar Nagydíjra, ahol a Balaton Park Circuiten versenyezhet majd hazai közönség előtt. A spielbergi futamokat egyébként Matteo Ferrari nyerte.

motoe-vargatibor-spielberg

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Mire készül a Williams a felforduló pilótapiacon?

James Vowles, a Williams csapatfőnöke szerint 2026 végén újra komoly átrendeződés várható a Formula–1 pilótapiacán. A Sky Sportsnak adott interjúban így fogalmazott: „Szerintem 2026 végén megint nagy pilótapiaci mozgás következik, mivel sok szerződés akkor jár le” – mondta a grove-i alakulat vezetője, aki ugyanakkor bízik benne, hogy a csapat jelenlegi versenyzőpárosa hosszabb távon is velük fog maradni:

„Két olyan pilótám van, akik hisznek abban, amit építünk. Hisznek a csapat hosszú távú befektetéseiben, a bajnoki címekhez vezető irányban. Az én feladatom az, hogy ezért a bizalomért méltányosan jutalmazzam őket, és hogy ők is részesei akarjanak maradni ennek az útnak” – fejtette ki Vowles, aki szerint a Williams olyat kínálhat a versenyzőinek, amit kevés más istálló: aktív beleszólást a jövőbeli autó fejlesztésébe.

„Ők a csapat kulcsfontosságú vezető beosztású tagjai, akik közvetlenül formálják, hogyan néz ki az autó holnap és egy év múlva. Nem úgy kezeljük őket, mint különálló entitásokat, hanem szerves részei a projektnek. A másik fontos tényező a megtartásukhoz, hogy 2026 elején időben leüljünk a tárgyalóasztalhoz.”

albon-sainz-lego

Ricciardo kisebb sérüléssel megúszta motorbalesetét

Daniel Ricciardo Ausztráliában motorbalesetet szenvedett: a nyolcszoros F1-es futamgyőztes egy dirt bike-ot vezetett Queenslandben, a festői Daintree esőerdőben, amikor elveszítette uralmát a jármű fölött és a bukás következtében kisebb kulcscsontsérülést szenvedett.

A baleset után a pilótát a környékbeli Mossman kórházba szállították, nagyjából 50 kilométerre a helyszíntől. Szerencsére Ricciardo gyorsan ellátást kapott, és beszámolók szerint jó hangulatban hagyta el az intézményt. A sérülés nem tekinthető komolynak, így komolyabb következmények nélkül megúszta az esetet.

Ricciardo 2024-ben, a Szingapúri Nagydíj után távozott a Formula–1-ből, és azóta kerüli a reflektorfényt. Visszavonulása után azonban így is igazi közönségkedvenc maradt, és nemrég egy konferencián is feltűnt, ahol még új, szokatlan szakálláról is megkérdezték. Pár hete pedig Alaszkában kalandozott, aminek kapcsán viccesen megjegyezte, hogy a legnagyobb bónusz az volt, hogy nem ütötte agyon egy grizzly medve.

ricciardo-alaszka

Szavazás: Olvasóink kétharmada szerint Piastri nyeri az idei F1-es világbajnokságot

A nyári szünetet kihasználva a múlt héten szavazásra invitáltuk olvasóinkat: arra voltunk kíváncsiak, hogy szerintetek melyik McLaren-pilóta nyeri meg 2025-ben a Formula-1-es világbajnokságot. Nos, több mint 2000 beérkezett szavazat után egyértelmű a tabellán is kilencpontos előnnyel rendelkező Oscar Piastri fölénye: az ausztrál a voksok 66 százalékát zsebelte be, míg Lando Norris csak 34 százalékot kapott, azaz csaknem kétharmados többsége van a fiatalabb versenyzőnek 14 futam elteltével, 10 fordulóval a vége előtt.

szavazas-pia-nor-eredmeny

„Nem lepne meg, ha Hamilton felhívná Vettelt”

Egy korábbi Ferrari-szerelő, Francesco Cigarini szerint ugyanazzal küzd most Lewis Hamilton a vörösöknél, mint az utolsó ott töltött éveiben Sebastian Vettel: nem tud megfelelően alkalmazkodni a Charles Leclerc által preferált és nála jól is működő beállításokhoz. Hamilton számára egyelőre a küszködésről szól leginkább a ferraris kaland, leszámítva a kínai sprintgyőzelmet. A hétszeres F1-es világbajnok régóta panaszkodik az SF-25-ös hátuljának instabilitására, ennek orvoslása érdekében pedig az Osztrák Nagydíj óta a Ferrari bevallása szerint a brit is elment csapattársa beállításai irányába.

Ám ami a monacóinál beválik, az Hamiltonnál jelenleg nem – és a Sky Sports Italiának nyilatkozó Cigarini szerint ugyanez volt a helyzet anno Vettelnél is: „Leclerc egy roppant élesen beállított autót preferál, amelynek hátsó része szabadon mozog és sok érzetet igényel. Amikor Vettel megpróbálta másolni ezt a beállítást, végül úgy festett, mint egy kezdő. Úgy gondolom, ugyanez történik most Hamiltonnal is. Nem lepne meg, ha Hamilton felhívná Vettelt, hogy megpróbáljon kimászni ebből” – jegyezte meg a maranellóiak korábbi szerelője.

f1-hamilton-vettel