DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő

Lopez mutatta be a hétvége bénázását a Formula-E-ben

Egy olyan dologba hibázott bele Jose Maria Lopez az Ad-Diriyah ePrix szombati futamán, aminek lehetőségébe talán a versenyzők közül sem sokan gondoltak bele. Most debütált a Formula-E ötödik szezonjának egyik legkülönösebb újítása, a támadó mód, amely által a verseny során kétszer négy percre minden pilóta 25 kW-tal magasabb teljesítményre kapcsolhatott. Ennek aktiválásához egy gombnyomás mellett át kellett haladni egy a pálya szélén, az ideális ívtől távol kijelölt aszfaltszakaszon, pontosabban a szakasz kezdetét és végét jelentő fehér vonalon. Lopez az élmezőnyben haladt, amikor a verseny utolsó harmadában életbe akarta léptetni a támadó módot, ám elszámolta magát, nem érintette a hátsó vonalat, így nem is kapcsolt a Dragonja támadó módba. Ez főleg azért volt baj, mert az aktivációs szakasz mindig az ideális íven kívül van/lesz felfestve, hogy a pilóta időt veszítsen, és Lopezt a hibája során meg is előzte Jerome d'Ambrosio - és nem volt extra teljesítménye, hogy vissza tudjon támadni.

Ráadásul a rendszer használata nemcsak egy opció, hanem mindenki számára kötelező is a kétszeri alkalmazás minden futamon, így ha valaki az utolsó percekben hibázik bele az aktiválásba, büntetéssel is számolhat.

Mastercard McLaren: Elsődleges partnerből névadóvá válhat az új szponzor?

A McLaren még júniusban jelentette be, hogy szerződést kötött a hárommilliárd ügyféllel rendelkező bankkártya-szolgáltatóval, a Mastercarddal. Az együttműködés kapcsán megrendezett nyilvános eseményre azonban csak hónapokkal később, Las Vegasban került sor, ahol újabb részletként közölték, a Mastercard „Elsődleges Partner” lesz – a szabadedzésen a jól ismert logó is felkerült az autókra.

Az eseményen egyúttal felmerült az az eshetőség is, hogy a kiemelt partner névadó szponzorrá válhat, a McLaren a Vodafone-éra óta először felveheti egy főszponzor nevét. Az eseményen jelen levő Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója nem erősítette meg a feltételezést, de elhintette, hosszú távú együttműködésről van szó, amely sok potenciált hordoz magában, a Mastercard McLaren név pedig jól hangzik:

„Úgy gondolom, ez egy nagyon hosszú távú partnerség. Mindenféle egyeztetést folytatunk arról, hogyan nézzen ki ez a partnerkapcsolat ma és mivé válhat potenciálisan. Azt mondanám, egyetértek, ennek a névnek van egy jó csengése” – idézi a Motorsportweek Brownt.

A Mastercard korábban már jelen volt névadó szponzorként a Formula-1-ben, 1997-ben a kérészéletű Lola csapattal, amely egyetlen, sikertelen kvalifikációval végződő nagydíj volt a mezőnyben – később a Jordant szponzorálta. A brand fő konkurense pedig éppen idén szállt be az F1-be: a Visa az RB névadója.

Belepte a hó a Hungaroringet – fotók

Az ország nagy részében péntek reggelre lehullott az idei első hó, és nem kivétel ez alól az F1-es Magyar Nagydíjaknak otthont adó mogyoródi versenypálya sem, ahogy az a Hungaroring közösségi oldalaira feltöltött fotókon is látszik:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

hungaroring_official (@hungaroring_official) által megosztott bejegyzés

Máris megvan az F1-es Las Vegas-i Nagydíj első rajtbüntetése

Már az első szabadedzés során kiderült, hogy nem ússzuk meg a Las Vegas-i Nagydíjat rajthelybüntetés nélkül. Valtteri Bottas ugyanis túllépte a szezon során megengedett darabszámot az egyik motorkomponensből: konkrétan az akkumulátorról van szó, amelyből a negyedik került be a finn pilóta Stake-jébe.

Mindez pedig öt rajthelyes hátrasorolást jelent Bottas számára a futamon – ami persze a Sauber formáját látva, nem ígérkezik nagy érvágásnak, bár azt is meg kell jegyezni, hogy épp a hinwili gárda hozta az egyik legnagyobb fejlesztési csomagot Vegasba.

f1-bottas-stake-vegas-day1

Magnussen: Nincs különleges érzésem, már két utolsó versenyem volt

A végéhez érkezik Kevin Magnussen Formula-1-es pályafutása, Las Vegasszal együtt három nagydíja maradt, mielőtt elhagyja a Haast és valószínűleg végleg a királykategóriát. A dántól megkérdezték a szerdai sajtónapon, vannak-e benne különleges érzések az utolsó hetekbe lépve…

„Nincsenek igazán. Én már kétszer voltam ebben a szituációban, tulajdonképpen ez lesz a harmadik alkalom, amikor az utolsó versenyem várom” – válaszolt Magnussen az FIA-sajtótájékoztatón. A dán 2014 után egy szezonra kikerült az F1-ből, 2020 végén pedig egyszer már visszavonult, de szintén egy év után visszatért.

„Tudom, hogy az ember sosem tudhatja, és ezzel meg is békélek. Nem nagyon gondolkodom rajta. Az egészen világos, hogy jövőre nem leszek a Formula-1-ben, de az évek alatt megtanultam, hogy minden egyes versenyt élvezni kell. Amíg tart, élvezd, ez a tervem” – mondta a dán F1-es.

„Túl sokat néztem mostanában tévében az F1-et, igen, jó érzés lesz visszatérni és remélhetőleg versenyezni is” – viccelődött Magnussen, aki Sao Paulót betegség miatt hagyta ki, nem sokkal korábban, Bakuban pedig eltiltás miatt nem vehetett részt. Annak kapcsán, kap-e szerepet más státuszban a Haastól, úgy fogalmazott, nem emlékszik arra, amikor arról beszélt, mindkét fél tudja, mit akar egymástól 2025-ben, de zajlik párbeszéd, amely kezdeményezője Ayao Komatsu csapatfőnök – Magnussen majd meglátja, tud-e valamiben segíteni.

„Majdnem hazazavarták” Tsunodát a reptérről az F1-es Las Vegas-i Nagydíj előtt

Kellemetlen problémái adódtak Yuki Tsunodának, amikor megérkezett az Egyesült Államokba a hétvégi Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíjra. A reptéren ugyanis a vámvizsgálatoknál kiszedték a sorból, és egy ideig úgy tűnt, lehet, hogy be sem engedik az országba: „Szerencsére beengedték némi beszélgetés után… vagyis sok beszélgetés után igazából. Majdnem hazaküldtek! Most már minden rendben, de igen, szerencse, hogy itt vagyok” – mesélte már a sajtónapon a Visa Cash App RB pilótája, aki elmondta: nem engedték senkivel beszélni.

„Ott volt a fizioterapeutám, akivel utazom. Nyilván egyedül mész át a vámvizsgálaton, nem? Aztán hirtelen odajöttek és egy szobába vittek, és a beszélgetés közben megkérdeztem, hogy odahívhatom a személyt, akivel utazni fogok. Talán kicsit jobban el tudom magyarázni a helyzetemet magamról és a Formula-1-ről. De nem engedték meg azt sem, hogy felhívjak bárkit is. A csapatot is fel akartam hívni vagy akár az F1-et, hogy segíthessenek, de abban a szobában semmit sem tehetsz.”

Tsunoda azért sem értette a problémát, mivel minden vízuma rendben volt, és alig néhány hete már járt is az USA-ban a texasi futam idején. De vajon mi szúrhatott szemet a hatóságok embereinek? „Talán azért, mert pizsamát hordtam és olyan színeket, hogy úgy néztem ki, mint… nem is tudom. Csak úgy éreztem, nagy a nyomás, nem tudtam semmit mondani. Úgy éreztem, ha mondok valamit, még nagyobb bajba kerülhetek!” – mondta Tsunoda.

f1-tsunoda-visarb-vegas-day0

Videó: Így zajlott Rovanpera F1-es Red Bull-tesztje

Angol nyelvű videó, ahol tíz percben belenézhetünk, hogy hogyan ment Kalle Rovanpera az F4-es autóval, a Formula Renault-val, majd végül az F1-es Red Bull-lal.

Marko: Ha nyerünk, az Max miatt lesz

Dr. Helmut Marko jól összefoglalta, hogy miért lehet idén is világbajnok Max Verstappen annak ellenére, hogy a Red Bull autója az év első harmada után a látottak alapján hátrányban volt a riválisaihoz képest:

„Ha idén is megnyerjük a bajnoki címet, az elsősorban Maxnak lesz köszönhető. Kivételes vezetési képességeivel elfedte azokat a fázisokat, amelyekben az autó nem volt igazán jó.”

Verstappen ezen a hétvégén matematikailag is bajnok lehet, ha Lando Norris nem szerez legalább hárommal több pontot a hollandnál.

f1-verstappen-redbull-marko-horner

Videó: Verstappen IMSA-autót tesztelt

Immár a valóságban is sportautót tesztelhetett Max Verstappen: a szimulátorban rengeteget versenyző holland egy különleges Honda-nap keretein belül vezethetett egy Honda Acura GTP sportautót, amivel az amerikai IMSA-bajnokságban is versenyeznek.

A Las Vegas-i Nagydíj előtt kedden, Nevadában ülhetett bele egy ilyen fenevadba a negyedik F1-es vb-címére hajtó pilóta, aki többször is hangsúlyozta, hogy mennyire vonzza a sportautózás, és hogy később mindenképpen szeretne indulni Le Mans-ban, valamint Daytonában is a legendás 24 órás versenyeken.

Két és fél évtized után visszatér Le Mans-ba a Mercedes

Nagy bejelentés az Endurance-világbajnokság kapcsán: csatlakozik jövőre a mezőnyhöz a Mercedes! A német márka nem a csúcskategóriába, a Hypercarba száll be, hanem az LMGT3-as géposztályba, méghozzá azzal a Mercedes-AMG GT3-assal, amely többek között megnyerte korábban a nürburgringi és spái 24 órás viadalokat is. A Mercedes 1999 után tér ezzel vissza a Le Mans-i 24 órásra is: akkor történtek az emlékezetes balesetek, amelyek során az autóik a levegőbe repültek az egyenesben, azóta nem láthattuk őket a legendás egynaposon.

Az is kiderült, hogy a Mercedes partnercsapata az Iron Lynx lesz, amely 2024-ben a Lamborghiniket indította a WEC-ben. A Mercedes ezzel a tizedik gyártó, amely rajthoz áll az LMGT3-as kategóriában.

mercedes-gt3

Villeneuve a McLarenről: „A konstruktőri senkit sem érdekel, ilyet az a csapat mond, amelyik nem nyer”

Egyre csekélyebb az esély, hogy Lando Norris, akinek lemaradása 62 pont Max Verstappenhez képest, egyéni világbajnok lesz 2024-ben, viszont a McLaren a formavesztés ellenére is 36 pont előnyben van a Ferrari előtt, 1998 óta először konstruktőri vb-t nyerhet az alakulat. Andrea Stella csapatfőnök Brazíliában ki is jelentette, a konstruktőri cím a prioritás, az egyéni mindig másodlagos volt – ez azonban nem kerek Jacques Villeneuve számára.

„A McLaren a legbizarrabb dolgot mondta Brazília után, hogy nem az egyéni, hanem a konstruktőri cím a prioritás. Ez nagyon furcsa, ilyet az a csapat mond, amelyik nem nyer” – mondta a Grosvenor Sportnak az 1997-es világbajnok. „Igaz, a konstruktőri cím pénzt hoz, de senkit sem érdekel, ki a konstruktőri bajnok. Az emberek csak a világbajnok versenyzőre és a csapatára emlékeznek, és végső soron a szemükben ez a csapat a világbajnok. A konstruktőri cím csak papíron és az extra pénz miatt jó, de az adott csapaton kívül senkit sem érdekel.”

Az egyéni világbajnoki versenyfutás kapcsán Villeneuve hozzátette: „Az esélyek igencsak Max felé billennek, csak körbe kell mennie és célba érnie. Ha Vegasban nyeri meg, nagyon megérdemelt világbajnok lesz. De a bajnokságról ezzel együtt is el lehet majd mondani, hogy nagyszerű volt, senki sem számított arra, hogy más felveszi a versenyt a Red Bull-lal és Maxszal. Bárki nyer a kettő közül, megérdemelt bajnok lesz.”

Fotó: McLaren

Távozik a Ferraritól az F1-es tartalékversenyzőjük

Robert Svarcman a Ferrari teszt- és tartalékversenyzőjeként 2022-ben és 2023-ban több első szabadedzésen is lehetőséget kapott az olaszoktól, az idei szezonban pedig a Stake autóját vihette pályára két FP1-en. Mexikóban egy sárga zászló alatti szabályszegés miatt egy öt rajthelyes büntetést is begyűjtött – ezt nagy valószínűség szerint soha nem kell majd letöltenie a száguldó cirkuszban, főleg azok után, hogy kiderült, hogy távozik a Ferrari kötelékeiből, amelynek színeiben a WEC-ben is szerepelt idén.

„A Ferrarinak dolgozni életem egyik legjobb élménye volt. Soha nem fogom elfelejteni azt a pillanatot, amikor először vezethettem a Ferrari F1-es autóját. Minden egyes körért örökké hálás leszek, megtiszteltetés volt a versenyzés világának legtehetségesebb embereivel dolgozni. Jobb versenyzővé váltam a csapatnál eltöltött időszak alatt, az itt megszerzett emlékeket a következő állomáshelyemre is magammal fogom vinni” – írta Svarcman a közösségi médiában.

„Köszönet a tifosinak, akik végig támogattak az elmúlt évek során. Végül, de nem utolsó sorban köszönetet szeretnék mondani a csapatnak is, akik hittek bennem és támogattak az utam során. Nagyon hálás vagyok ezért. Nemsokára találkozunk, Forza Ferrari!” – tette hozzá Svarcman. 

Svarcman jövőre a Prema színeiben az IndyCarban fog versenyezni, ahol egy korábbi Ferrari-junior, Callum Ilot lesz a csapattársa.

Jövőre női verseny kíséri az F1-et Las Vegasban

Las Vegas lesz a nőknek életre hívott sorozat, az F1 Academy 2025-ös szezonjának fő attrakciója: a különleges bajnokság Nevadában fog véget érni egy év múlva. Tavaly egyáltalán nem volt betétsorozat a Las Vegas-i Nagydíjon, idén a Ferrari Challenge kíséri az F1-et, az F1 Academy formájában viszont közvetlenül a Liberty Media érdekeltségébe tartozó sorozat kerül be a hétvégi programba.

A harmadik szezon naptára hét fordulóból, 14 futamból áll majd, akárcsak az idei, valamennyi helyszínen a Formula-1 kíséretében, és új szereplő lesz Vegas mellett az idényt nyitó Sanghaj, valamint Montreal, kiesik viszont Barcelona, valamint a 2024-es szezont hamarosan záró Katar és Abu Dhabi.

Az F1 Academy 2025-ös versenynaptára:

1. Kína, Sanghaj

március 21-23.

2. Szaúd-Arábia, Dzsidda

április 18-20.

3. USA, Miami

május 2-4.

4. Kanada, Montreal

június 13-15.

5. Hollandia, Zandvoort

augusztus 29-31.

6. Szingapúr, Marina Bay

október 3-5.

7. USA, Las Vegas

november 20-22.

 

Ismét F1-es autóban Nyck de Vries – 2022-es McLarent tesztelt

Miután az AlphaTauri 2023-ban menesztette, sokan nem számítottak rá, hogy Nyck de Vriest bármikor újra Formula-1-es autóban látjuk. A RacingNews365 ehhez képest meglepő hírrel szolgált: a 29 éves hollandot, aki a Toyota WEC-versenyzője, a Paul Ricard versenypályán látták, ahol egy kétéves McLaren MCL36-ot vezetett.

A teszt körülményei rejtélyesek, mivel a McLaren részéről semmiféle híradás nem érkezett a gyakorlással kapcsolatosan, a lap információi szerint pedig az esemény nem a Pirelli gumitesztje volt. A szabályok a két évnél korábbi autók tesztelését korlátlanul engedik. A lap hozzáteszi, talán ahhoz lehet köze a tesztnek, hogy Gabriel Bortoleto a Sauberhez igazol, így a McLaren tartalékpilóta nélkül marad. A Formula-E 2020-21-es világbajnoka korábban McLaren-nevelés volt, de ez a kapcsolat már 2018-ban megszakadt.

Fotó: ATP

Újra pinkbe öltözik az Alpine az utolsó F1-es futamokra

A Williams és a Stake mellett is az Alpine is rendhagyó festéssel készül a Formula-1-es Las Vegas-i Nagydíjra – sőt, a franciák Katarra és Abu Dhabira is. A szezon utolsó három versenyére ugyanis visszatér a névadó szponzor, a BWT színe, a rózsaszín által uralt dizájn, amelyet már láthattunk néhány futamon korábban 2024-ben. Változás azért, hogy a mostani festésben valóban sokkal dominánsabb a pink és jóval kevesebb a fekete, mint az évad első szakaszában. Íme:

f1-alpine-pink-1

f1-alpine-pink-2

f1-alpine-pink-3

ERC-naptár: Megvan a 2025-ös Rally Hungary időpontja

Közzétették a Rali Európa-bajnokság 2025-ös versenynaptárát, amelyben ezúttal is helyet kapott a Rally Hungary. Fontos változás azonban az idei menetrendhez képest, hogy ezúttal nem a szezonnyitónak ad majd otthont a Veszprém-központú verseny, az időpontja ugyanis átkerült májusra, így a második forduló lesz ez az ERC-ben – igaz, a murvás versenyek közül így is ez lesz az első.

Az ERC idénye összesen nyolc fordulóból áll majd, az évad Spanyolországban indul és Horvátországban ér véget – íme, a teljes naptár:

Április 4-6.: Sierra Morena Rali

Május 9-11.: Rally Hungary

Május 30-június 1.: Skandináv Rali

Június 13-15.: Lengyel Rali

Július 4-6.: Róma Rali

Augusztus 15-17.: Barum Rali

Szeptember 5-7.: Ceredigion Rali

Október 3-5.: Horvát Rali

rally-hungary

Jordan: A régi F1 szex volt négy keréken

A legendás excsapatfőnök, a hosszú éveken át televíziós szakértőként, jelenleg pedig podcasterként jeleskedő Eddie Jordan műsora legújabb adásában dörgedelmes kritikát fogalmazott meg a sportág jelenlegi helyzetét, mindenekelőtt a technikai szabályozásokat illetően: „Szerintem szégyen, hogy ilyenek a szabályok, szégyelljék magukat a szervezők!”

eddiejordan

„Szerintem ők engedték, hogy ez a sportág olyan irányba induljon el, ahonnan talán soha többé nem tér vissza, és én gyűlölöm őket ezért” – mondta Jordan, aki a jelenlegi versenygépeket traktorokhoz hasonlította, miközben az erejük és a hangjuk már nem olyan, mint régen, az egykori rajtokat megelőzően volt: „Mintha megmozdult volna alattad a föld, annyira komoly erő volt a hangban, a zajban, a földben. Átjárta az egész testedet..”

„Istenem, amikor egy versenyen voltál, mondjuk Silverstone-ban, még ha nem is a rajtrácson voltál, hanem kint a lelátón, és a verseny elkezdődött, azok a V10-esek… Ez szex volt négy keréken. Számomra ez volt számomra az autóversenyzés, ezt élveztem annyira. Hogy visszatérünk-e valaha a V10-esekhez? Valószínűleg nem. Túlságosan gyávák vagyunk…

jordan

Előrehozzák a Kanadai Nagydíjat, még rosszabb idő lehet

Miután a múlt héten bejelentették, hogy a Monacói Nagydíjat áthelyezik júniusra, sejtetni lehetett, hogy a változtatás egyik célja, hogy a versenynaptár észszerűsítése érdekében a Kanadai Nagydíjat Miamival párban lehessen megrendezni, s ne repüljön a mezőny rövid idő alatt kétszer is Észak-Amerikába.

Ezt most megerősítették az F1 részéről, hiszen a legújabb közlés értelmében 2026-tól kezdve május második felében tartják majd a montreali versenyt, minden bizonnyal közvetlenül a Miami Nagydíj után. Ez azonban azzal is jár, hogy az eddiginél is zordabb időjárási körülmények fogadhatják a mezőnyt Kanadában, hiszen a májusi átlaghőmérséklet Montrealban mindössze 13,5 fok, azaz öt fokkal alacsonyabb a júniusinál. Korábban még sosem rendeztek júniusnál korábban Kanadai Nagydíjat.

perez-montreal-4

Schumacher a pénz miatt csúszott le a Ferrari WEC-üléséről

Német sajtóértesülések szerint az F1-ben több csapatnál is próbálkozó, de végül ülés nélkül maradó Mick Schumacher számára nyitott volt egy nagyon izgalmas csapatváltás lehetősége az endurance-világbajnokságon belül, melynek idei szezonját az Alpine színeiben teljesítette, s a szezon utolsóelőtti versenyén dobogóra is állhatott – 2020-as F2-es bajnoki címe óta először.

ferrari83-wec

A hétszeres világbajnok legenda, Michael Schumacher fiát ugyanis szóba hozták az AF Corse privát autójával, a #83-as rajtszámú sárga Ferrarival, melynek legénységét Robert Svarcman elhagyja, hogy csatlakozzon a Prema vadonatúj IndyCar-csapatához. Azonban mivel ez az egység nem kap gyári támogatást, az AF Corse-nak szüksége volt szponzori pénzre, így az ülés végül az LMP2-ben WEC-t, Le Mans-t és ELMS-t is nyerő Phil Hansoné lett.

Schumacher a minap keserű hangvételű posztot tett közzé a közösségi médiában, ami elsősorban minden bizonnyal az F1-es ülésről való lemaradásnak szólt, de talán más lett volna az üzenet hangvétele, ha jövőre egy Ferrari volánja mögött indulhatott volna a WEC futamain, közte a Le Mans-i 24 óráson.

mick-schumacher-alpine-wec

Fotók: DPPI / WEC Media

F1-es ülést ígért juniorjának a Red Bull – majd az akadémiáról is kirakta?

Erről beszélt az a Pedro Boesel, aki Enzo Fittipaldi versenyzői tanácsadója és befektetője: szerinte védencének tavaly azt mondta a Red Bull vezetősége, hogy övé lesz az akkor még AlphaTauri névre hallható Visa Cash App RB egyik ülése. Az 1972-es és 1974-es világbajnok Emerson Fittipaldi unokáját 2022 végén vette fel a juniorjai közé az energiaitalos csapat a jól sikerült elsőre teljes Formula-2-es idénye után. Az ifjú Fittipaldi azonban 2023-ban annak ellenére sem mutatott komoly fejlődést, hogy immár futamot is nyert – de Boesel szerint neki ígérték az ülést, sőt még egy teszten is részt vett, ami az elmondása alapján egybeesik azzal a gyakorlással, amely után Daniel Ricciardót visszaültették Nyck de Vries helyére:

„Tavaly Enzónak volt egy találkozója a Red Bull felsővezetőivel. Meghívták erre a találkozóra, ahol azt mondták neki, hogy őt választottak arra, hogy az RB-nél vezessen idén. Tesztelte is a Formula-1-es autót. Ez közvetlenül a silverstone-i futam után történt, egy privát teszt volt. Utána nyert Spában és dupla dobogót szerzett: szombaton győzött, a vasárnapi futamon harmadik lett” – nyilatkozta Boesel a Motorsport brazil kiadásának.

„De aztán a Red Bull valamiért úgy döntött, elküldi az F2-ben a második legjobbját – Ayumu Iwasa volt a legjobb – a programba tartozó hat pilóta közül. Elküldték az akadémiáról a második, harmadik, negyedik és ötödik helyezettet, és csak az utolsót tartották meg, aki Isack Hadjar. Senki sem érti, de ez van” – jegyezte meg. Az említett Hadjar amúgy jelenleg bajnoki második helyen áll az F2-ben, s ő maga nemrég úgy fogalmazott, ő jönne a sorban a Red Bull-juniorok közül az F1-es előléptetést illetően.

enzo-fittipaldi

Domenicali lehet a MotoGP vezére? Reagált az F1

Vad pletykát indított el a minap a holland Ziggo Sport veterán kommentátora, Jack Plooij: állítása szerint úgy értesült, hogy a FOM vezérigazgatója, Stefano Domenicali a Liberty Media hatalomátvételével – amely felvásárlás amúgy még nem zajlott le – a MotoGP új vezérigazgatója lehet, leváltva a Dorna évtizedek óta regnáló elnökét, Carmelo Ezpeletát.

A híresztelésre hamar reagált az F1, amely a RacingNews365.com szerint cáfolta, hogy Domenicali „szakágváltása” terítéken lenne, míg más F1-es újságírók arról írtak a Twitteren, hogy a forrásaik úgy fogalmazták, hogy „baromság” a pletyka.

f1-domenicali