Megvan Tassi Attila idei csapata
https://formula.hu/parc-ferme/18274
"Örömmel jelentem be, hogy az idei szezonban a KCMG csapata támogatja az autómat a versenyek során. Már az is nagy izgalommal töltött el, hogy a TCR Europe-ban versenyezhetek és hogy a WTCR hungaroringi futamán debütálhatok, de még jobb érzés a tudat, hogy egy ilyen minőségi csapat áll mögöttem, mint a KCMG. Ha megnézzük, hogy hány bajnokságot és versenyt nyertek egyszemélyes-, szalon- és sportautókkal, egyértelműen látszik, hogy nagyszerű képességei és tapasztalatai vannak a csapat minden tagjának. Biztos vagyok benne, hogy képesek leszünk megmutatni, hogy együtt erős eredményeket érhetünk el" - írta közösségi oldalán Tassi.

Amikor két F1-es pilóta FIFA-val kapcsolódik ki a nyári szünetben
https://formula.hu/parc-ferme/22950
Pontosan ezt tette Lando Norris és Max Verstappen, akik amúgy szoktak egy csapatban szimulátoron versenyezni, ám most másfajta videojátékban csaptak össze – egy videós össze is válogatta a legjobb pillanatokat:
Ugye, titeket is mindig érdekelt, hogy ki ordítja az F1-es dobogón, hogy „Champaaaaagne!”?
https://formula.hu/parc-ferme/22949
Nos, az F1 Instagram-csatornája most lerántja a leplet: Bob Constanduros az illető, akinek legendás elnyújtott kiáltását a dél-amerikai focikommentátorok ihlették. A 650 nagydíjnál is többnél járó szpíker többek között arról is beszélt, hogyan kérte fel a munkára anno Bernie Ecclestone:
Így változott a mindenkori legsikeresebb nemzetek rangsora az F1 története során
https://formula.hu/parc-ferme/22948
Újabb remek videós infogratikát tett közzé a Racing Statistics YouTube-csatorna: a pilóták után ezúttal az országok kerültek sorra, méghozzá a színeikben szereplő versenyzők által szerzett pontok alapján – méghozzá az összes szezonra az idén érvényes pontszámítási rendszert alkalmazva.
A foci- és teniszrajongóknak kedvezne Silverstone a későbbi időponttal
https://formula.hu/parc-ferme/22947
Megkezdte a jegyértékesítést a 2020-as Formula-1-es Brit Nagydíjra a száguldó cirkusszal 2024-ig hosszabbító legendás pálya, s ha lehet hinni a kiírt időpontnak, a futamra a megszokottnál egy héttel később kerülne sor. Idén július második hétvégén rendezték a versenyt, jövőre viszont július 19-i dátumot kaphat a szigetországi forduló. Úgy tűnik, a szervezők hallgathattak Lewis Hamiltonra és a többféle sportért rajongó szurkolókra, hiszen az ötszörös világbajnok néhány hete kifakadt, hogy túl sok eseményt rendeznek egyszerre az F1-es futammal.
Nos, ez jövőre is így lenne a július 12-i hétvégén, hiszen újfent akkor kerül sor a wimbledoni tenisztorna döntőire (a női szombaton ottani idő szerint 14 órakor, a férfiak fináléja pedig vasárnap ugyanekkor, azaz pontosan az F1-gyel egy időben kezdődne), nem mellesleg ugyancsak 12-én rendezik a 2020-as labdarúgó-Eb döntőjét is – méghozzá ugyancsak Londonban, a legendás Wembley Stadionban. Ezt a két eseményt kerülheti el így a Formula-1 (a tenisz és a foci csak szélsőséges esetben csúszna egymásba, hiszen utóbbi 20 órakor fog kezdődni), ráadásul így az autósportrajongók másfél hét alatt két fontos versenyt is megnézhetnek az Egyesült Királyságban, hiszen július 25-26-án rendezik majd a Formula-E duplafutamos londoni évadzáróját.

Humoros-rajzos formában értelmezték újra az F1-es szezon első felét
https://formula.hu/parc-ferme/22946
Nick Murray Willis karikatúrista tavaly az idény végén már megcsillogtatta tehetségét, amikor egyedi értelmezést adott a csapatrádiós üzeneteknek és a közvetítéseknek, most pedig ugyanezt megtette a 2019-es évad felénél is – a műalkotás pedig ismét felejthetetlen lett! (A videó a YouTube-ra átkattintva indul.)
Hamilton töltött több kört az élen, vagy Bottas, a Ferrari és a Red Bull összesen?
https://formula.hu/parc-ferme/22945
A mérleg az ötösfogat felé billen, de csak kicsivel: Hamilton 351 körön át vezetett futamot idén, a többiek együttesen 395-öt. Talán meglepő, hogy a vonatkozó listán Leclerc a második, közel kétszer akkora távon állt az első pozícióban, mint csapattársa, Vettel.

Hétvégén jön a DTM 500. futama
https://formula.hu/parc-ferme/22944
A német túraautó-bajnokság, amely idén 1984-es indulásának 35. évfordulóját ünnepli, hétvégén is kiemelt figyelmet szentel egy jubileumnak, ugyanis vasárnap a Lausitzringen teljesíti fennállása 500. futamát.
Tekintve, hogy a Formula-1 is 2019-ben ünnepelte 1000. nagydíját, és ismerve, hogy a DTM több éven keresztül (1996-tól 1999-ig) szünetelt, az 500-as szám magasnak tűnhet. Kiegészítésként ezért hozzá kell tennünk, hogy futamról van szó, nem hétvégéről: a sorozat történetében időszakosan hétvégénként egy, máskor két futamot tartottak, mint jelenleg. Ha versenyhétvégéket számolunk (ami az F1-es nagydíjjal egyenértékű), a mostani még csak a 343. DTM-forduló lesz.

Hat csapat közelebb került a Mercedeshez idén
https://formula.hu/parc-ferme/22943
A mély elemzésekkel is foglalkozó Racefans.net-en bukkantunk egy figyelemreméltó kimutatásra: az oldal szerzője 2018-ban és 2019-ben (12 verseny alapján) a hétvége minden szakaszában megvizsgálta az egyes csapatok leggyorsabb körhöz viszonyított lemaradását, majd ezekből számolt ki egyetlen átlagot. A két év lemaradásait csapatonként prezentáló grafikonokról leolvasható, hogy az egyes istállók közelebb vagy távolabb kerültek a Mercedeshez az idei szezonra.
Annak ellenére, hogy a német istálló pontelőnye 2019-ben nagyobb, mint tavaly volt, nem kevesebb mint hat csapat csökkentette lemaradását: ezek a Red Bull, a McLaren, a Haas, a Renault, az Alfa Romeo és a Toro Rosso. Szembetűnő kivétel a Ferrari: míg tavaly átlagosan 0,23 másodperc volt a lemaradásuk a referenciához képest, addig ez a szám idén 0,5-re nőtt. Az olaszokon kívül a Racing Point és a Williams nem tudott közeledni.

Úgy néz ki, végképp eldőlt Robin Raikkönen sorsa
https://formula.hu/parc-ferme/22941
A CRG Kart révén ugyanis már szponzora is akad az apuka Instagram-bejegyzésének tanúsága alapján.
Melyik volt az eddigi 12 F1-es verseny legnagyobb előzése?
https://formula.hu/parc-ferme/22940
Az F1 közösségi csatornáján egy tízes listát gyűjtöttek össze nekünk.
Jó estét, jó szurkolást! - Ma lenne 75 éves Knézy Jenő
https://formula.hu/parc-ferme/22942
Az 1944-ben ezen a napon születő idősebb Knézy Jenő annak idején még 1971-ben került a Magyar Televízió sportosztályára. Karrierje során rengeteg sportágat közvetített, ebbe egy ideig beletartozott a Formula-1 is - ő is részese volt kommentátorként például a legelső, 1986-os Magyar Nagydíjnak.
Egy részlet az ominózus 1986-os mogyoródi futam közvetítéséből:
Kép forrása: FORTEPAN
Tényleg megsemmisítő a verés, amit Verstappen mért Gaslyra
https://formula.hu/parc-ferme/22938
Az F1 Twitterén számosították is a csapattársak helyzetét, aminek ugye, mint tudjuk, az lett a vége, hogy Gaslyt lefokozták a Toro Rossóhoz.
The Bulls lock horns
— Formula 1 (@F1) August 18, 2019
How Verstappen and Gasly square up in their 12 races together at @redbullracing#F1 pic.twitter.com/QrpQlM5IzO
Továbbra is nagyon érzi Ferrucci, hogy kell megúszni veszélyes helyzeteket
https://formula.hu/parc-ferme/22939
Most éppen az IndyCar hétvégi poconói futamán nyert nyolc helyet annak köszönhetően, hogy kiválóan helyezkedett a Takuma Sato által előidézett ötös baleset mellett.
Look, I don’t like Ferrucci. But that was good driving pic.twitter.com/DOidTtbPzV
— Mattzel89 (@Mattzel89) August 18, 2019
Így borított mindent Takuma Sato az IndyCar hétvégi futamán
https://formula.hu/parc-ferme/22937
Mindezt az első körben, úgy, hogy volt még hátra 199... A japán felelőtlen megmozdulásának, ahogy jobbról elkezdett befelé húzni, áldozatul esett Alexander Rossi, Ryan Hunter-Reay, James Hinchcliffe és Felix Rosenqvist is.
Here's how drivers saw the Lap 1 incident at @PoconoRaceway. #ABCSupply500 // #INDYCAR pic.twitter.com/Kv4C25557p
— NTT IndyCar Series (@IndyCar) August 18, 2019
Bottas is célba ért saját duatlonján
https://formula.hu/parc-ferme/22936
Harmadszor rendezték meg a Valtteri Bottas Duatlont, melyen a Mercedes finn versenyzője is rész vett, és saját maga legjobb idejét teljesítette. "Ahogy öregszem, úgy válok egyre erősebbé!" - kommentálta saját teljesítményét Bottas.
A szezon eddigi legjobb csapatrádiói
https://formula.hu/parc-ferme/22935
Az F1 YouTube-csatornája összegyűjtötte nekünk az eddig eltelt tizenkét verseny legjobb rádióüzeneteit, benne Carlos Sainz éneklésével, Norris poénjaival, na meg persze Kimi Raikkönennel.
Az F1-ben ilyen kerékcserét nem látsz!
https://formula.hu/parc-ferme/22934
Alex Palou autóján hajtotta végre ezt az akrobatikus és egyben mesteri kerékcserét a szerelője a Super Formula bajnokságban. Erre a mutatványra kizárólag 10/10-es osztályzatot adhatunk!
The famous "acrobatic" pit stop seen in #SuperFormula performed here by Alex Palou's front tyre change effortlessly. 10 out of 10 for poise and agility
— Motorsport.com (@Motorsport) August 18, 2019
Full race replay is now available here: https://t.co/j9sFFAAmqC pic.twitter.com/hFj9Cyqysv
Stoffel Vandoorne, a szigszalag és a mobiltelefon esete
https://formula.hu/parc-ferme/22931
Szokták mondani, hogy ha valami hülyén néz ki, de működik, akkor nem hülyeség. Ez az elv vezérelhette Stoffel Vandoorne-t is, mikor elment gokartozni és elfelejtett magával akciókamerát vinni. A belgával azonban nem lehetett kiszúrni, nézzétek csak, hogyan oldotta meg ezt a harmadik világbeli problémát:
DIY onboard camera
— Stoffel Vandoorne (@svandoorne) August 14, 2019
#Karting #Formulae #mercedes #mercedesbenzeqfe #ABBFormulaE pic.twitter.com/R3uRHNY2SJ
Mit is csinál egy mérnök a versenyhétvégén?
https://formula.hu/parc-ferme/22929
Valószínűleg mindenki hallotta már, hogy mennyi emberre van szükség ahhoz, hogy egy Formula-1-es autó a pályára gurulhasson. De mit is csinál egy mérnök, vagy egy szerelő egy egész versenyhétvége során? Nos, a Toro Rossónál a vezető versenymérnök, Jonathan Eddolls és az autó teljesítményéért felelős vezető, Guillaume Dezoteux magyarázzák el ebben a videóban, kinek mi is a dolga. A videó a Német és a Magyar Nagydíjon készült!
A Red Bull a bokszutca ura
https://formula.hu/parc-ferme/22928
A Red Bull és a Williams csapatai uralják a szezonban a leggyorsabb bokszkiállások tabelláját. Az energiaitalosok azzal büszkélkedhetnek, hogy a három leggyorsabb kerékcsere fűződik a nevükhöz, ráadásul a Német Nagydíjon a Verstappen autóján elvégzett 1,88 mp-es gyorsszerviz világrekorder a maga nemében. Érdekesség, hogy a Williams is ötször szerepel a listán, de mindannyiszor Robert Kubica autójával.

Fotó: DHL