Michelisz idén a WTCR bajnoka akar lenni
https://formula.hu/parc-ferme/17244
A magyar túraautós az indexes blogjában írt az új sorozatról és arról, hogy milyen tervekkel vág neki a 2018-as évnek. "Még nekem sincs aláírt szerződésem, és úgy sejtem, hogy még néhány hétre szükség van, hogy tisztázódjon a jövőm – és ugyanez vonatkozik a M1RA-ra is. Azt viszont ki merem jelenteni, hogy a célom a WTCR-ben való versenyzés idén, és a tavalyi világbajnoki második hely után a bajnoki címért akarok újra harcba szállni."
A teljes írás ezen a linken megtekinthető!
fotó: dppi
Horner: Nyomás alá kerülhet Verstappen és Norris barátsága
https://formula.hu/parc-ferme/38856
Max Verstappen és Lando Norris híresen jó barátságot ápolnak, a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner viszont úgy véli, hogy a 2024-ben látott kemény rivalizálásuk nem lesz jó hatással a két pilóta kapcsolatára.
„Maxnak más barátai is vannak az F1-ben, Lando Norris egy nagyon jó haverja. Sok futamra utaztak együtt, de elkerülhetetlen, hogy ha egymás ellen versenyeznek, akkor a barátságuk nyomás alá kerül. Tyson Fury haverkodni fog az ellenfeleivel? A harc után lehet, de a felkészülés alatt biztosan nem” – példálózott Horner a brit ökölvívóval a talkSPORT-nak nyilatkozva.
Korábban a négyszeres világbajnok pilóta elmondta, hogy még mindig szoros barátságot ápolnak Norrisszal, a közösségi médiában pedig csak „a sok idióta” terjeszti ennek az ellenkezőjét.
Fotó: Red Bull Content Pool
Videó: Így zajlott Sainzék F1-es Ferrari-tesztje Fioranóban
https://formula.hu/parc-ferme/38855
A Scuderiától távozó Carlos Sainz, és édesapja is vezethette az F1-es autót Fioranóban decemberben, ezzel búcsúztatták a spanyolt a vörösöktől. A Williamshez igazoló versenyző videójában végigkövethetjük, hogy hogyan zajlott az esemény, angol felirattal:
A McLaren 160 millió dollár felett kereshetett 2024-ben
https://formula.hu/parc-ferme/38854
A tavalyi elosztási elvek, valamint az F1 idei bevételnövekedése alapján a RacinggNews365 becsléseket végzett azzal kapcsolatban, hogy a konstruktőri bajnoki teljesítmény alapján milyen pénzdíjban részesülnek az egyes csapatok 2024-re.
A teljes tortából a legnagyobb szelet természetesen a világbajnok McLarené, akik a teljes összeg 14 százalékát kapják, míg az utolsó helyezett Saubernek az összeg kevesebb, mint fele, hat százalék jut.
1. |
McLaren |
161 millió $ |
2. |
Ferrari |
151 millió $ |
3. |
Red Bull |
140 millió $ |
4. |
Mercedes |
130 millió $ |
5. |
Aston Martin |
120 millió $ |
6. |
Alpine |
109 millió $ |
7. |
Haas |
100 millió $ |
8. |
VCARB |
90 millió $ |
9. |
Williams |
79 millió $ |
10. |
Sauber |
69 millió $ |
Szafnauer: A Cadillac nehogy alábecsülje a feladat nagyságát
https://formula.hu/parc-ferme/38853
Az F1-es pályafutása során több csapatnál is dolgozó, köztük az Aston Martin elődeinél, majd az Alpine-nál csapatfőnöki szerepet is betöltő Otmar Szafnauer a Business of Winning podcastben az érkező 11. csapatról, a Cadillacről beszélve óva intette az amerikaiakat attól, hogy alábecsüljék az F1 jelentette kihívást: „Ha én lennék a General Motors vezetője, egyedül amiatt aggódnék, hogy alábecsülöm a feladat nagyságát.”
„Úgy látom, hogy azok az emberek vagy szervezetek, akik még nem vettek részt a sportágban, nem veszik észre, milyen nehéz is ez. Én sem fogtam fel, hogy mennyire nehéz” – utalt vissza F1-es debütálására Szafnauer, amikor az 1999-ben érkező BAR tervezője, Adrian Reynard meggyőzte őt arról, hogy a debütálásukkor nyerni fognak:
„Elhittem, mert magasabb szintű tudással találkoztam, mint amit valaha tapasztaltam. Biztosra vettem, hogy ezek a srácok meg fogják csinálni. Adrian minden más alacsonyabb formulában nyerni tudott az első versenyén, beleértve az IndyCart is. Szóval azt gondoltam, hogy tudja, miről beszél, meg fogjuk csinálni. És emlékeztek, hány pontot szereztünk abban az első évben? Egyet sem!”
Hakkinen: Perez képtelen volt bármilyen támogatást nyújtani
https://formula.hu/parc-ferme/38852
Az 1998-ban és a rá következő szezonban világbajnoki címet szerző Mika Hakkinen a Viaplay F1 Talks című műsorában akkori csapattársával, David Coultharddal beszélgetett, s szóba került többek között az is, milyen szerepe van a csapattársaknak az egyéni vb-cím megszerzésében. A finn szerint Max Verstappen idei győzelme már csak ezért is nagyon nagy teljesítmény: „Nagyon szerencsés voltam, hogy kétszer is világbajnokságot nyerhettem hála Davidnek és a nagyszerű csapatmunkának, amit együtt végeztünk.”
„A versenyző nem nyerhet futamokat, nem nyerhet bajnokságot, ha nincs egy erős csapata, nincs egy erős csapattársa. Hogy Max hogyan képes ilyen eredményt elérni, amikor a csapattársa, Sergio Perez, nos, nem volt képes semmilyen... nem akarom azt mondani, hogy képtelen volt bármilyen támogatást nyújtani, de mindannyian tudjuk, és szerintem mindenki erről beszélt egész évben a teljesítményét illetően. Szerintem a teljesítménye határozottan borzasztóan kiábrándító volt.”
Hakkinen emellett saját visszavonulásával is összehasonlította Sergio Perez távozását, melyet szinte ki kellett erőszakolnia a csapatának: „Elég korán befejeztem a pályafutásomat, mert úgy éreztem, hogy kezdek veszíteni a teljesítményemből. Úgy döntöttem, hogy ennyi volt, jobb, ha teret adok a fiatal versenyzőknek, Sergio viszont szerintem továbbra is tartja, hogy képes megcsinálni…” – mondta a kétszeres világbajnok.
Tanács a honfitárstól: Strollnak fejlődnie kell
https://formula.hu/parc-ferme/38851
1997 F1-es világbajnoka, Jacques Villeneuve egy interjúban adott tanácsot Lance Strollnak – a korábbi világbajnok szerint van legalább egy terület, amiben az Aston Martin 26 éves versenyzőjének mindenképp fejlődni kell.
„Hogy van-e mit fejleszteni Lance személyiségén? Ebben az iparban fontos, hogy kedveljenek az emberek. Talán csak akkor kevésbé fontos ez, ha Verstappenhez hasonlóan minden versenyt megnyer valaki” – mondta Villeneuve a Spin Casinónak.
„Egy ponton visszaüt az, ha nem kedvelnek az emberek. Ha megvan egy versenyző mögött a támogatás, akkor gyorsabb tud lenni, hiszen mindenki ösztönzi és segíti őt. Ugyanez igaz a szerelőkre is – ez egy általános dolog. Fontos tehát, hogy Lance javítsa a megjelenését a médián keresztül” – tette hozzá Villeneuve.
Brown: Új szereplő is beszállhat a játékba 2025-ben
https://formula.hu/parc-ferme/38850
A konstruktőri világbajnok McLaren első embere, Zak Brown a Sky Sportsnak nyilatkozva értékelte a Ferrari új párosát, a Leclerc–Hamilton kettőst, valamint kiváltságnak nevezte azt, hogy épp a vörösök ellen küzdhettek meg a végső győzelemért. „Ez egy elég félelmetes felállás. Határozottan erős. A Ferrari pedig egy annyira ikonikus csapat, hogy az egész egy tündérmese volt.”
„Ha az lenne a kérdés, hogy ki ellen akarnál versenyezni az utolsó futam utolsó körében, akkor az a Ferrari lenne. Ez a legikonikusabb csapat a motorsport történetében és nem csak a Formula–1-ében, szóval kiváltság volt a legvégéig versenyezni velük” – mondta az amerikai csapatvezető, aki kitért arra is, hogy kik lehetnek a McLaren riválisai.
Brown szerint még váratlan szereplő is beléphet az esélyesek közé: „Carlos és Charles egy fantasztikus felállás volt, ahogy Lewis és Charles is az lesz, Max pedig felülteljesít... George Russell csodálatos, és Kimi Antonellitől is azt várom, ahogy Oscartól és Landótól is, hogy nagyszerűek lesznek. Szóval ők egyértelműen versenyben lesznek, de a sportág jelenlegi helyzetét tekintve nem zárnám ki, hogy más csapatok is beszállnak a játékba.”
Marko remek lépésnek tartja Jürgen Klopp szerződtetését
https://formula.hu/parc-ferme/38849
Január elsején áll munkába a Red Bullnál korunk egyik legnagyobb hatású labdarúgóedzője, Jürgen Klopp, aki az energiaitalosok globális futballprogramjának igazgatója lesz. Az 57 éves szakember szerződtetése mellett Helmut Marko sem ment el szó nélkül: „A Red Bullnak van egy klubja Németországban, kettő Ausztriában, egy Angliában, egy Japánban és egy Brazíliában. Ő egy kivételes edző és egyben nagyszerű motivátor” – mondta, majd kiemelte a Kloppra váró egyik fő kihívást:
„Fogalmam sincs, hogyan akarja összehangolni a különböző kontinenseket és az egyéb kihívásokat. De mivel a futball nagyon fontos szerepet játszik nálunk, úgy gondolom, hogy ez a legjobb lépés, amit tehettünk” – fogalmazott Marko. Hozzá hasonlóan versenyzője, Max Verstappen is remek lépésnek tartja Klopp szerződtetését – a holland még a bejelentést követően nyilatkozott így a Sky Sportsnak:
„Már régóta tudtam, hogy tárgyalnak, és hogy közel áll az aláíráshoz. Szerintem ez nagyszerű. A Red Bull sokat fektet be a futballba is” – mondta Verstappen, majd hozátette: „Nagyszerű a szervezet számára egy olyan ember érkezése, mint Jürgen, aki a csúcsról irányít, sok tapasztalattal rendelkezik, és sok klubot irányított már.”
Coulthard: Raikkönen a munkamorálja miatt nem lett többszörös bajnok
https://formula.hu/parc-ferme/38848
Az Eddie Jordan partnereként maga is podcastelő David Coulthard nemrég feltűnt a The Red Flags című produkció egyik adásában, ahol más témák mellett egykori csapattársa, Kimi Raikkönen is szóba került, akit szerinte a tehetsége több sikerre jogosított volna fel, mint amennyit végül elért: „Ő egyszerűen egy kiemelkedő, nagyszerű, született tehetség volt. A Formula Renault-ból ült át a Sauberbe versenyzője lett Mugellóban, pedig az egy igazán félelmetes pálya F1-es autóval.”
„De végül csak egy világbajnoki címet nyert, persze beszélhetünk a McLaren megbízhatóságáról és minden ilyesmiről. De ha olyan munkamorálja lett volna, mint Michaelnek, szerintem többet nyert volna” – mondta Coulthard, majd így folytatta egykori riválisáról nyilatkozva: „Michael jelen volt a tesztpályán, jelen volt a gyárban. Ha ott állsz a mérnökök és a szerelők mellett, akkor érzik ezt, ez erőt ad nekik.”
„Te vagy az üzemanyag, ami segít előrevinni őket. Szóval én a munkamorál pártján állok, ez jelentheti a különbséget egy egyszeres és egy többszörös világbajnok között.”
„Inkább nem gondolok a magyar hétvégére újra” – a Hungaroring volt Verstappen legstresszesebb pillanata
https://formula.hu/parc-ferme/38847
Max Verstappen 2024-es szezonjának legemlékezetesebb pillanatai között szerepel a Magyar Nagydíj a versenyző szerint – csak éppen a negatív oldalon. Ezen a versenyen történt Verstappen és Lewis Hamilton ütközése az első kanyarban, amely során a Red Bull a levegőbe is emelkedett. A holland befejezte a versenyt, de csak ötödik helyen, ami azon a ponton szezonjának egyik legrosszabb eredménye volt.
„Úgy gondolom, Magyarország elég eseménydús verseny volt, mondjuk úgy. Inkább nem gondolok arra a hétvégére újra” – mondta a Talking Bull podcastben Verstappen a Magyar Nagydíjról.
Ugyanebben a műsorban a legkevésbé stresszes hétvégéről is megkérdezték. A szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjat nevezte meg, amelyen szintén volt egy ütközése, Oscar Piastrival a rajtot követően, de mivel a bajnoki címet ekkor már megnyerte, ez a baleset a hungaroringivel ellentétben nem hagyott nyomot benne.
„Igazán semmiért sem kellett már küzdeni. Az egyéni bajnokság eldőlt, számunkra a konstruktőri is. Ezért volt szerintem kevésbé stresszes, mivel nem igazán számított a végkimenetel” – mondta Verstappen.
„Mindig büszke leszek rá” – Russell a spái elvett győzelméről
https://formula.hu/parc-ferme/38846
Nem futott rossz évet 2024-ben a Formula-1-ben George Russell, aki összességében felülmúlta Lewis Hamiltont is a Mercedesen belül, különösen az időmérők tekintetében. Két győzelmet könyvelhetett el az ifjabb brit, de a pályán ez valójában három elsőség volt, azonban az F1-es Belga Nagydíjról utólag kizárták, mivel autója könnyebbnek bizonyult az előírt minimumsúlynál. Ennek ellenére az egykiállásos taktikával Hamiltont és Oscar Piastrit a pályán maga mögött tartó Russell a spái, nem pedig a domináns Las Vegas-i győzelmének teljesítményt tekinti idei legjobbjának:
„Határozottan Spában vezettem a legjobban, kétség sem fér hozzá” – nyilatkozta a pilóta a Motorsport.com szaklapnak. „Mivel Vegasban ugyan valószínűleg az első 12 kör volt a legjobb 12 kör, amit valaha teljesítettem az F1-ben, de onnantól kezdve gyakorlatilag csak hazahoztam az autót és próbáltam elérni, hogy ne szemcsésedjenek a gumik és megnyerjem a futamot.”
„De Belgium egy igazi küzdelem volt. Kockáztattunk a stratégiával. Tudtam, hogy egyetlen hibát sem követhetek el, különösen amikor az utolsó két-három körhöz érkeztünk. Lewis DRS-távolságon belül volt, nagyon el kellett találnom az első kanyart, mivel igen hosszú az út az 5-ösig, és tudtam, hogy nem lehetek túl konzervatív, mivel ő frissebb gumikon van és akkor csak el fog süvíteni mellettem. Nem blokkolhattam, nem hibázhattam, mert különben elszáguldott volna mellettem, és tudtam pontosan, mennyire keményen nyomhatom. Arra a vezetésre örökké büszke leszek.”
„Azt hittem, vissza akar majd menni a McLarenbe”
https://formula.hu/parc-ferme/38845
Bradley Lord, a Mercedes kommunikációs igazgatója szerint nem meglepő, hogy a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton a Ferrariba igazolt, elhagyva legnagyobb sikereinek helyszínét, a Mercedest, hiszen minden nagy versenyző álma, hogy a maranellóiaknál vezethessen.
„Egyáltalán nem lepett meg, mert szerintem mindig is ez volt a terve. Pár éve előjött a téma egy beszélgetés során. Azt mondta, hogy szerinte minden versenyző szeretne pályafutásának legalább egy pontján a Ferrariban vezetni. Szóval egyáltalán nem lepett meg” – árulta el a Beyond The Grid podcastben a Mercedes kommunikációs igazgatója.
„Láthatjuk a sport történetére visszatekintve, hogy a nagy versenyzőkben mindig ott van a vágy, hogy a Ferrariban versenyezzenek és ott nyerjenek világbajnoki címeket. Fernandóval és Sebbel (Alonso és Vettel – a szerk.) is ez volt a helyzet. Ez a legrégebbi, leginkább felismerhető csapat a bokszutcában, a történelem és a márka megbecsültsége miatt elkerülhetetlen, hogy az emberek oda akarjanak menni” – mondta Lord.
A kommunikációs szakember azt is elárulta az interjú során, hogy ő azt hitte, első F1-es csapatához akar majd visszatérni Hamilton: „Én egyébként azt hittem, hogy vissza akar majd menni a McLarenbe, de egyáltalán nem volt igazam.”
Bortoleto: Büszkévé akarom tenni a hazámat
https://formula.hu/parc-ferme/38844
A Sauber novemberben jelentette be, hogy leigazolták F1-es csapatukba Gabriel Bortoletót 2025-re. A 20 éves fiatal így jövőre Nico Hülkenberg csapattársaként debütálhat a száguldó cirkuszban, Felipe Massa óta pedig az első olyan brazil versenyzővé vált, aki teljes szezonos szerződést kapott a királykategóriában. Bortoleto azt nyilatkozta, hogy boldog, hogy hazáját képviselheti, de komolyabb céljai is vannak a jövőben.
„Örülök, hogy a hazámat képviselhetem az F1-ben, de ez nem elégít ki teljesen. A hazámat akarom képviselni és jól akarok teljesíteni, de leginkább futamokat akarok nyerni a jövőben, a fontos dolgokért küzdeni. Először versenyzőként kell fejlődnöm, előrelépnem az F1-ben, de a végső célom sokkal több ennél. Nem csak örülök, hogy F1-es versenyző lehetek, harcolni akarok és büszkévé tenni az országomat arra, amit el tudok érni” – mondta a brazil az F1 oldalának.
A korábbi McLaren-támogatott tavaly újoncként megnyerte a Formula-3-at, majd idén szintén újoncként a Formula-2 bajnoki címét is behúzta. Ez korábban csak olyan versenyzőknek sikerült elérniük, mint Charles Leclerc, Oscar Piastri és George Russell.
„Mattia (Binotto, a Sauber–Audi-projekt vezetője – a szerk.) nagyon jó volt hozzám, tudta, hogy gyors vagyok és jó munkát tudnánk végezni együtt. Az F2-es eredményeim alapján világos volt, hogy fejlődök, jó szezonom volt. Minden egyes futammal jobb versenyző lettem és jobban tudtam dolgozni. Azzal, hogy megnyertem az F3-at és az F2-t, bebizonyítottam, hogy itt a helyem. Nem más okból kifolyólag igazoltak le, hanem azért, mert mindkét bajnokságot megnyertem, mint Piastri, Russell és Leclerc” – nyilatkozta Bortoleto.
Di Grassi: Hamilton drága, már nincs meg a tempója
https://formula.hu/parc-ferme/38843
Komoly kritikákkal illette a 2025-ben immár ferraris színekben versenyző Lewis Hamiltont az F1-ben egy szezont lehúzó, a Formula-E-ben viszont szép sikereket elérő Lucas di Grassi. A brazil pilóta szerint Hamilton túl drága igazolás volt az olaszoknak ahhoz képest, hogy a tempója már nem a régi, és csak a marketing szempontjából érte meg a maranellóiaknak megszerezni a hétszeres világbajnokot.
„Sosem igazolnám le Hamiltont a Ferrariba, ha ott dolgoznék. Először is, drága, és már nincs a pályafutása csúcsán. Helyette inkább egy olyan pilótát választottam volna, aki a Ferrarinál fog felérni a csúcsra a megfelelő időben” – mondta Di Grassi a Motorsport brazil oldalának.
„Kompenzálni tudja (a tempóhiányát – a szerk.) a tapasztalatával, stratégiájával, és azzal, ahogyan a mérnökökkel beszél, fejleszti a csapatot, javít a beállításokon, jobban megérti az autót. A Ferrarinál nem a pilóta kérdése a fontos, hanem az, hogy jól be tudják állítani az autót. Ezt most is megmutatták: eltalálták az autót, így a konstruktőri bajnoki címért tudtak küzdeni.”
„Egyszerűen úgy hiszem, hogy a maximum, amit hozzá tud majd adni a csapathoz, az a marketing szempontjából lesz. Viszont a pontok és az eredmények szempontjából nem” – jelentette ki a brazil.
F3-as fiatalt mentorál a 2023-as szezon közben menesztett versenyző
https://formula.hu/parc-ferme/38842
A 2022-es Olasz Nagydíjon pazar debütálást bemutató, majd a 2023-as szezonban meglehetősen gyenge teljesítményt nyújtó, és a Magyar Nagydíj előtt, szezon közben menesztett Nyck de Vries egy 19 éves fiatal holland versenyzőt mentorál – árulta el mindezt a Racingnews365-nek.
De Vries két éve a Williams színeiben Alexander Albon vakbélműtétje miatt kapott lehetőséget az F1-ben – a holland versenyző rögtön világbajnoki pontokat szerzett első versenyén, melyet a kilencedik helyen zárt Monzában. Ezt követően 2023-ra leigazolta őt az AlphaTauri, ahol tíz verseny alatt nem tudott maradandót alkotni, Helmut Markóék pedig beavatkoztak, és a Hungaroringen már Daniel Ricciardo ült a holland helyén.
De Vries mindaközben, hogy a Formule E-ben és a WEC-ben versenyez, Laurens van Hoepen útját is egyengeti: „Körülbelül már öt éve együtt dolgozunk, így nem egy új dologról van szó. Jelenleg az F3-ban szerepel, így egyre nagyobb a körülötte lévő felhajtás, de ez olyasvalami, amit nagyon élvezek” – mondta de Vries.
„Továbbra is a sport közelében vagyok, ez a szenvedélyem, így örülök, hogy a részese lehetek. Laurens egy nagyszerű versenyző, sok időt töltünk együtt. Nyilván még tinédzser – nagyon élvezem vele a közös munkát, kicsit olyan, mintha a kisebbik testvérem lenne” – tette hozzá de Vries.
Massa Hamiltonról: A kor Schumachert is érintette
https://formula.hu/parc-ferme/38841
A Ferrarihoz igazolás és az új fejezet nyitása kapcsán Felipe Massa kiemelte a Lewis Hamilton életkorát érintő aggodalmakat, és Michael Schumacherhez hasonlította, aki 41 évesen tért vissza a Mercedeshez:
„A kor egy olyan dolog, ami több versenyzőre is negatívan hatott, ahogy Schumacher esetében is így volt. Ha a sportot nézzük, a kor számít” – fogalmazott Massa.
Ami pedig Hamilton ferraris újrakezdését illeti:
„És meg kell értenünk, hogy a kor mennyire nyomja őt ebben a helyzetben vagy sem. Magamról beszélek, manapság sokkal többet kell edzenem fizikailag, mint korábban. Sokkal nehezebb fizikailag regenerálódni egy nehéz verseny vagy egy intenzív edzés után.”
Hill: Michael és én jól kijöttünk, de a pályán gyűlöltük egymást
https://formula.hu/parc-ferme/38839
Egy történelmi rivalizálásba nyújtott bepillantást Damon Hill: az 1996-os világbajnok Michael Schumacherrel való kapcsolatáról beszélt. Annak ellenére, hogy civilben jó viszonyt ápoltak egymással, a Hill ellenében 1994-ben és 1995-ben első két vb-címét megnyerő Schumacher pszichológiai játszmázással, a sajtót is felhasználva próbálta megtörni nemezisét.
„Michael és én igazából jól kijöttünk, de a pályán gyűlöltük egymást. Nem lehetett és most sem lehet másképp csinálni, ha Formula-1-es világbajnok akarsz lenni” – nyilatkozta a Bildnek a most 64 éves Hill. „Nem volt helye a finomkodásnak, az ellenfél minden gyengeségére le kellett csapni, és ki kellett fárasztani őt.”
„Michael volt a pszichológiai játszmák mestere, elérte, hogy haszontalannak és tehetségtelennek érezzem magam. És ezt hangoztatta a sajtónak is. Mivel sok futamot nyert akkoriban, nem volt rá okuk, hogy ne higgyenek neki.”
Verstappen jóban van Norrisszal – „Csak sok az idióta a közösségi médiában”
https://formula.hu/parc-ferme/38840
A pályán 2024-ben történt összezörrenések és a vb-harc nem törte meg Max Verstappen és Lando Norris jó kapcsolatát – a négyszeres világbajnok újra idiótázott egyet (kettőt), miközben a felelősséget a közösségi média káros légkörére hárította.
„Az emberek szeretik a dolgokat sokkal rosszabb színben feltüntetni a közösségi médiában. Sok az idióta azokon a felületeken, akiknek valamiről mindig beszélniük, panaszkodniuk kell. Sok a pozitív ember is, de van néhány igazi idióta” – beszélt a Norrisszal való kapcsolatról a Talking Bull podcastben Verstappen.
„Szerintem jobb, ha ignorálunk mindent. Mindenesetre Lando és én, mi nagyon jól kijövünk. Természetesen időnként feszültté válik a helyzet a pályán, de ami ott történik, annak azon kívül nem szabad számítania. A pályán igyekszünk a tőlünk telhető legjobbat nyújtani a lehető legjobb eredményért. A világbajnokságért harcolsz, szerintem normális, hogy ilyen dolgok történhetnek, mindenesetre jóban vagyunk.”
Fotó: Red Bull Content Pool
Hamilton anno kedvesével énekelt együtt a McLaren karácsonyi buliján
https://formula.hu/parc-ferme/38838
A McLaren egykori munkatársa, Marc Priestly a mérnöki szakmát a médiára cserélre, s örömmel nyilatkozik az F1 aktuális kérdéseiről éppúgy, mint a karrierje során tapasztaltakról. Egy online szerencsejáték-oldalon megjelent nyilatkozatában felidézte a McLaren 16 évvel ezelőtti karácsonyi partiját, ahova Hamilton nem csupán elhozta akkori kedvesét, Nicole Scherzingert, de egyúttal kedvese oldalán gondoskodott is az egybegyűltek szórakoztatásáról:
„Hamilton elhozta Scherzingert a McLaren 2008-as karácsonyi partijára, amikor elfoglaltunk egy éjszakai klubot. Ahogy azt gondolnád, Fernando Alonso nem jelent meg a karácsonyi partijainkon, miután úgy végződtek a dolgai a McLarennel, ahogy. Hamilton viszont nagyszerű tud lenni a bulikon. Átvette az irányítást a klubban, ahol voltunk, és az éjszaka nagy részében DJ-zett, aztán Scherzinger felállt a mikrofonhoz és énekelni kezdett, Hamilton pedig csatlakozott hozzá. Mindent láttam tőle!”
Marko: A leszorítóerő önmagában nem elég
https://formula.hu/parc-ferme/38837
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko az energiaitalosok lapja, a Speedweek hasábjain írt arról a problémáról, ami tulajdonképpen már az előző szezon vége óta hátráltatja valamelyest a csapatot, majd idén egyre nehezebb helyzetbe hozta őket, s ez véget vetett a domináns időszakuknak – sőt nagyban hozzájárult a konstuktőri cím elvesztéséhez. Ez pedig nem más, mint a szűk működési tartomány, amin Marko értékelése szerint a lehető leggyorsabban javítaniuk kell.
„Ennek az autónak szélesebb működési tartományra van szüksége, hogy ne váljon azonnal kiegyensúlyozatlanná, ha kisebb hőmérséklet-ingadozás lép fel vagy kisebb technikai változtatások történnek. Pontosan ezen dolgoznak a mérnökeink” – írta Marko, azt is hozzátéve, hogy a leszorítóerő növelése, amit sikerrel végrehajtottak a mérnökök, önmagában nem jelent megoldást a problémára:
„A 40 pontnyi leszorítóerő jó, de engem és a pilótát nem ez érdekel, hanem négy tized a stopperórán. A kezelhetőségnek kiszámíthatónak kell lennie a pilóta számára, hogy felépíthesse a szükséges önbizalmat.”