DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 9. szerda

Hülkenberg nyomatékosította: nem szereti a dán golyókat

Mindezt persze még mindig arra reagálva, hogy Kevin Magnussen a sajátjainak megízlelésére kérte őt a Magyar Nagydíjon látott csörtéjük után. Bár a páros komolyan dühös volt egymásra vasárnap, Hülkenberg most már próbálja elviccelni az esetet, és még egy valószerűtlen cinkostársat is talált ehhez magának Magnussen főnöke személyében. A Renault pilótája és Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke a reptéren találkoztak, ahol közösen üzentek Magnussennek: nem szeretik a golyókat, különösen akkor nem, ha azok dánok!

20476627_1553029508088662_3723250687125739842_n

Eligazolna-e Charles Leclerc a Mercedeshez?

A monacói pilótát ezzel a kérdéssel várta a L'Equipe riportere, mellyel igazán meglepte a Ferrari versenyzőjét. Az újságíró Toto Wolff 2020-as nyilatkozatára alapozhatta érdeklődését, mely szerint az osztrák meglepődne, ha Leclerc vagy Verstappen hosszú időre elzárkózna más csapatok ajánlataitól. Az idei világbajnokság második helyén végző pilóta szerződése a 2024-es szezon végéig szól, azonban ezt követően szabaddá válhatna a monacói, aki inkább a jelennel szeretne foglalkozni:

„2024-ig még sok idő van, és még mindig van egy kevés időm a Ferrarinál. Mindig ez a csapat volt az álmom. Az én célom jelenleg az, hogy nyerjek a Ferrarival, utána majd meglátjuk. Boldog vagyok a Ferrarival és velük szeretnék nyerni” - összegezte Leclerc. A monacói számára akkor válhat érdekessé ez a kérdés, ha esetleg a következő két szezonban sem sikerül eljutni a hőn áhított világbajnoki címig, hiszen addigra már hat idénynél tartana a maranellóiaknál siker nélkül, mely megegyezne Sebastian Vettel Ferrarinál eltöltött éveinek számával.

Perez szerint még nem kaptak teljes képet a 2023-as gumikról

A versenyzők idén már többször is tesztelhették a Pirelli jövő évi keverékeinek prototípusait, így például az Abu Dhabiban rendezett teszten is kedden. Az abroncsokról Sergio Perez úgy gondolja, hűvösebb körülmények között is tesztelniük kellene őket, mivel eddig csak magas hőmérsékleten volt alkalmuk körözni ezekkel. „Az új keverékek még mindig eléggé közel vannak egymáshoz, ahogy az idei szezonban is, de az elsők erősebbnek tűnnek a 2022-es gumiknál. Itt nagyon meleg körülmények között dolgozunk velük, ráadásul még korai szakaszban vagyunk. Sokat kell még tanulnunk és elemeznünk, de érdekes lesz látni, hogyan teljesítenek majd hűvösebb hőmérsékleten, ami jobban tükrözné a versenykörülményeket” – idézte Perezt a Racefans.

Újabb magyar versenyző debütál a gyorsaságimotoros-vb közvetlen előszobájában

Jövőre is biztosan lesz magyar induló a MotoGP Red Bull Rookies Cup rajtrácsán, miután a szervezők bejelentették, hogy Farkas Kevin is azon négy újonc között van, akik lehetőséget kapnak jövőre a debütálásra a világbajnokság – elsősorban a Moto3-as kategória – előszobájának számító szériában. Farkas Kevin idén a Northern Talent Cupban szerepelt, s az összetett második helyén végzett a szintén magyar Rossi Moor mögött. A szervezők a tempóját és a szezon közben mutatott fejlődését emelték ki fő indokként, hogy miért rá esett a választásuk.

A Rookies Cupban az elmúlt két évben Görbe Soma képviselte hazánk színeit, másfél évtizeddel korábban pedig Sebestyén Péter is szerepelt ebben a bajnokságban.

farkas-kevin-ntc

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Verstappen elmondta, marad-e jövőre is az 1-es rajtszámnál

Amióta 2014-ben bevezették az állandó rajtszámokat a Formula-1-ben, Max Verstappen volt a második versenyző, aki világbajnoki címvédőként az 1-essel állt rajthoz: épp az első évben, 2014-ben tett ugyanígy Sebastian Vettel. Azóta Lewis Hamilton rendre maradt a 44-esnél, míg Nico Rosberg a visszavonulása révén sosem indult regnáló vb-győztesként F1-es futamon. Verstappen újabb titulusa után felmerült a kérdés, hogy vajon 2023-ban is marad-e az 1-esnél vagy visszatér-e a saját 33-as számához, de a Red Bull hollandja egyértelmű választ adott erre az évadzáró Abu Dhabi Nagydíjat követően:

„Igen, a következő szezonban is az 1-est fogom használni. Szerintem az 1-es a legszebb rajtszám, ami bármely versenyző számára elérhető. Hányszor lesz lehetőséged a Formula-1-es karriered során az 1-essel versenyezni? Sosem tudhatod. Bármikor visszatérhetek a 33-ashoz, ha már nem leszek világbajnok. De amíg én vagyok a regnáló világbajnok, minden egyes idényben az 1-est fogom használni” – fogalmazott Verstappen.

verstappen-1-dppi-2022

fotó: DPPI

Fél év után távozik az FIA-tól a Mercedestől érkezett sportért felelős főtitkár

Rövid közleményben jelentette be a Nemzetközi Automobil Szövetség, hogy elhagyja posztját a nyár elején Peter Bayer távozása után a sportért felelős főtitkárnak ideiglenesen kinevezett Shaila-Ann Rao. Korábban két évig az FIA jogi igazgatójaként is dolgozott, a kettő között viszont a Mercedesnél dolgozott ugyanebben a munkakörben és Toto Wolff tanácsadójaként.

Utóbbi miatt némi vádaskodás is érte Shaila-Ann Raót az utóbbi hetekben, hiszen szerepe volt a Red Bull költségsapkás ügyében: ő értesítette Christian Horneréket a kihágásról, amely már előtte kiszivárgott a sajtóba, amit Helmut Marko „furcsának” nevezett (bár az FIA-elnök Mohammed ben Sulayem nemrég elmondta: aligha lehet vádolni elfogultsággal Shaila-Ann Raót, hiszen ő még keménynek is találta az energiaitalosok büntetését). Főtitkárként emellett dolgozott a pattogás csökkentését célzó technikai direktíván is. Ben Sulayem a mai közleményben megköszönte az elmúlt hat hónap során nyújtott hozzájárulását és a profizmusát.

fia-logo-dppi-1

Sainz vs. Hamilton, hármas csata Alonsóval – a legjobb onboard videók a szezonzáróról

Az első és az utolsó kör is kiemelt hangsúlyt kapott az Abu Dhabi Nagydíjról készült fedélzeti kamerás válogatásban, hiszen szerepel benne többek között Lance Stroll remek rajt utáni helyezkedése és a címben is említett bevetődés a Ferrari spanyolja részéről a Mercedes britje ellen, valamint Guanyu Zhou Alexander Albon elleni parádés csatája a befutó előtt, de megnézhetjük Mick Schumacher és Nicholas Latifi ütközését is – a videó IDE vagy a képre kattintva indul:

onboard-abudhabi-f1-video

Megint törölhetik a Kínai Nagydíjat – óriási rés keletkezhet az F1-es naptárban

Még az ősz elején jelentette be a Formula-1 a 2023-as versenynaptárát, amely a tervek szerint rekordot jelentő 24 fordulóból állhat. Ám azt nemrég maga Stefano Domenicali is elismerte, hogy a negyedik állomásnak szánt Kínai Nagydíj helyzete bizonytalan, hiszen a távol-keleti országban továbbra is kemény korlátozások vannak érvényben a koronavírus-járvány miatt. Nos, a BBC úgy tudja, zsinórban a negyedik évben is lefújhatják a sanghaji versenyt: bár Domenicali még nem jelentette be ezt, de értesüléseik szerint „elkerülhetetlen”, hogy meghozzák ezt a döntést. Az F1 egyelőre nem kommentálta az értesüléseket.

Mindenesetre a Kínai Nagydíj kiesése azt jelentené, hogy négyhetes szünet keletkezne áprilisban az Ausztrál és az Azerbajdzsáni Nagydíjak között. Az egyelőre biztosnak látszik, hogy amennyiben valóban törlik a Kínai Nagydíjat, nem fogja más helyszín pótolni, így 23-ra csökkenne a versenyek száma (ami még mindig eggyel több, mint az idei szám). Emellett állítólag az F1 vezetése azon dolgozik, hogy valahogy rávegyék a bakui szervezőket, hogy egy héttel hozzák előrébb a futamukat április 30-ról 23-ra, háromhetesre csökkentve a keletkező rést, de a BCC szerint egyelőre ellenállásba ütközik ez a terv.

kina-f1-start-2019-dppi

fotó: DPPI

Button szerint a Mercedesnél valamit még mindig jól csinálnak

Nehéz éven van túl a Mercedes csapata, ugyanakkor még a hibákkal együtt is a harmadik helyen végeztek a konstruktőrök között. Erre világított rá nemrégiben Jenson Button a Sky Sports adásában. „Sokan a csapatban még soha nem veszítettek bajnokságot. A kezdetektől fogva ott voltak, amikor nyertek, de még mindig a harmadikok. Ha ez így ez rossz év, akkor valamit nagyon jól csináltak” – mondta el a 2009-es esztendő világbajnoka.

Coulthard: Perez sokat köszönhet a Red Bull csapatának

Hatalmas port kavart a Red Bull ügye Brazíliában, amikor Max Verstappen a csapat utasítása ellenére sem engedte maga elé Sergio Perezt, akinek Abu Dhabiban sem sikerült megszereznie a pontverseny második helyét. A mexikói elég frusztrált volt az Interlagosban történtek miatt, David Coulthard azonban úgy véli, Pereznek így is egy versenyképes autó áll a rendelkezésére, miközben az energiaitalosok nélkül lehet a Formula-1-ben sem maradt volna hely számára.

„A Red Bull megadta neki a lehetőséget, hogy visszatérhessen, és egy olyan autót, ami tökéletesen alkalmas a futamgyőzelemre. Arra is megkapta a lehetőséget, hogy legyőzze Maxot, de nem hozta azt a szintet. A valóság az, hogy Max a világ egyik legjobb versenyzője. Az olyan elit pilóták, mint Schumacherek és Sennák sem úszták meg a pályafutásukat úgy, hogy ne lett volna példa a csapattársakkal való összetűzésre. Ez része a DNS-üknek, és része annak, ami sikeressé teszi őket” – idézte a Mirror az egykori F1-es pilótát.

Két ralis ász és egy Európa-bajnok volt 2022 legjobb magyarja szerintetek

Lezárult az év magyar autóversenyzője közönségszavazás a Formula.hu-n – szokás szerint az olvasók véleményét is kikértük a hazai pilóták idei teljesítményéről. Csaknem tízezer voks érkezett be, amely alapján 2022 legjobb magyar autóversenyzője Csomós Miklós (ERC, Rali1) volt, megelőzve Kiss Norbertet (ETCR) és Bútor Róbertet (WRC, Rali1).

A közönségszavazás első tíz helyezettje, valamint a szakértők által összeállított TOP50 Magyar Autóversenyző lista bekerül az Autósport évkönyv 2022-be – amely december 1-jén érkezik a könyvesboltokba és a Formula.hu webshopjába.

 

Verhetetlen volt a McLaren a bokszban Abu Dhabiban – videó

Bár a saját maguk által néhány versennyel korábban felállított két másodperc alatti idei csúcsuktól elmaradtak, Lando Norris és Daniel Ricciardo egy-egy kiállásával elhozta a leggyorsabb kerékcserék rangsorának első két helyét az évadzárón a wokingi istálló. Ez volt a wokingiak idei hatodik elsősége e tekintetben, amellyel még így is elmaradtak a bokszban egyeduralkodó Red Bull tíz alkalmától. Videón az Abu Dhabi Nagydíj három legjobb szervizelése:

Nem kell Perez apja és társai az F1-be – mondja Villeneuve

A Mexikóvárosi Nagydíjon nagy rivaldafény kapott – és tegyük hozzá, harcolt ki magának – Antonio Perez, a Red Bull pilótájának édesapja. Az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve szerint a versenyzőapukáknak nem kellene szerepelniük:

„A csapatoknak jobban meg kellene válogatniuk, kit engednek be. Szerintem Perez apját távol kellene tartani. A közösségi médiában a szülők hangja eljut mindenhova. Ennek nem szabadna így lennie, nem kellene belefolyniuk. Ezért látjuk Jos Verstappent egyre kevésbé. Inkább kihagyják, és ez egy jó dolog” – fejtegette rovatában a Formule1.nl-en Villeneuve, aki Hamilton következő évi teljesítményéről és Vettel potenciális visszatéréséről is elmélkedett.

Ocon olyat tett, amire még senki nem volt képes Alonso mellett

Fernando Alonso híres arról, hogy rettenetesen nehéz őt legyőzni csapattársként a Formula-1-ben. Az idei szezont megelőzően Jenson Button volt az egyetlen, aki egy szezonon belül – 2015-ben – több pontot tudott szerezni nála ugyanabban az autóban (2001-ben a Minardinál Tarso Marques és ő is egyaránt pont nélkül zárt, míg 2007-ben Lewis Hamiltonnal végzett holtversenyben a McLarennel, azaz ők pontszám tekintetében nem előzték meg, csak a jobb helyezések okán zártak előtte a vb-tabellán).

Button produkcióját ismételte meg idén Esteban Ocon, aki 11-gyel több pontot szerzett az Alpine-nál, mint a kétszeres világbajnok – igaz, nem kis részben ez annak volt köszönhető, hogy Alonsót többször érte utol a technika ördöge. Amiben viszont még a 2009-es világbajnokot is felülmúlta Ocon, hogy ő lett az első, aki a csapattársakként töltött teljes idő alatt is több pontot gyűjtött, mint Alonso: bár a spanyol tavaly hét ponttal jobb volt a franciánál, összességében négy egységgel a fiatalabb pilóta felé billen a mérleg nyelve.

ocon-alonso-dppi

fotó: DPPI

Búcsúk mindenhol – így szólt a rádió Abu Dhabiban

Szezonzáróhoz méltón a csapatrádiós összeállítás túlnyomórészét is a verseny utáni elköszönések adják: Sebastian Vettel két embernek külön is köszönetet mondott, de Lando Norris is elköszönt Daniel Ricciardótól – a videó IDE vagy a képre kattintva indul:

radio-abudhabi-video-f1-1

Videón Vettel utolsó köre F1-es autóval

A visszavonuló négyszeres világbajnok levezető körét nézhetjük végig az F1 legújabb videójában, a képre kattintva.

 

MiniDrivers: Dark Mini ellopta Hamilton kalapácsát és Vettel ujját

Dark Mini készülhet valamire, hiszen Hamilton kalapácsa mellett Vettel szögre akasztott mutatóujját is magával vitte, a német pedig azt a bizonyos 1-es táblát tulajdonította el. Lesz Mini for Speed idén is!

 

A kör, amellyel meglepetésre Norrisé lett a bónuszpont Abu Dhabiban – videó

Lando Norris a 44. körben futott 1:28,391-es ideje volt a leggyorsabb a vasárnapi szezonzáró versenyen, ezzel övé lett a leggyorsabb körért járó egy világbajnoki pont is. A mclarenes nem először hozta el a bónuszpontot 2022-ben, hiszen Monacóban is ő volt a legjobb e tekintetben. A szezonban azonban ebben is kiemelkedett Max Verstappen, aki ötször zsebelte be a leggyorsabb kört, megelőzve a négyszer élen végző George Russellt, valamint a három-három bónuszpontig jutó Charles Leclerc-t és Sergio Perezt. Az említetteken kívül Carlos Sainz és Lewis Hamilton kétszer, Guanyu Zhou pedig egyszer érte el a futam legjobb köridejét.

Raikkönen is szánt pár (nem túl sok) szót volt csapattársa visszavonulására

„Irány a visszavonulás! Gratulálok a remek pályafutáshoz, Seb!” – írta Kimi Raikkönen hivatalos Instagram-oldalán. Túl magvas gondolatokat nem szánt Vettel búcsújára, aki csak egy évvel maradt tovább a sportban nála – de nem is feledkezett meg az alkalomról, ami figyelemreméltó gesztus tőle, tekintve, hogy az egész évben ez volt egyetlen F1-es jellegű posztja.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Kimi Räikkönen (@kimimatiasraikkonen) által megosztott bejegyzés

Nyikita Mazepin is ott volt Abu Dhabiban – tanácsot is adott a négy távozó versenyzőnek

Egy nem is olyan régi ismerős tűnt fel a szezonzárón: a Haastól szezon előtt elküldött orosz versenyző, Nyikita Mazepin a helyszínen tartózkodott nézőként. Közösségi médiás posztjában néhány gondolatát is megosztotta a mezőnyből távozó négy versenyzőnek címezve – kifejtette, hogyan esik át egy távozó F1-es a tagadás, düh, alkudozás, depresszió és belenyugvás fázisain.

Végül személyesen a négy versenyzőnek is üzent: Vettel esetében a klímaharcot emelte ki, amely nem csupán a versenyzés közösségének válik majd hasznára, Ricciardónak azt kívánta, őrizze meg humorát, Latifinek megköszönte, hogy a Williams optimistán tekinthet a jövőbe, volt csapattársának, Schumachernek pedig, akivel együtt nőttek fel a sportban, sok szerencsét kívánt.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

NIKITA (@nikita_mazepin) által megosztott bejegyzés

Fellép a Formula-2-be Leclerc öccse, csapatot vált a Mercedes védence

Két F2-es versenyzői bejelentés is történt hétfőn, a sorozat Abu Dhabi szezonzárója után. A DAMS közölte, hogy egyik versenyzője 2023-ban a Ferrari-akadémista Arthur Leclerc lesz, aki a Formula-3-ból lép fel. A kisebbik Leclerc két szezont töltött az alsóbb szériában három futamgyőzelemmel, az idei évet hatodikként zárta a pontversenyben, de féltávnál még a bajnoki cím esélyesének tűnt.

Szintén ma erősítette meg a Prema, hogy Frederik Vesti csatlakozik a csapathoz – a dán pilóta második szezonjára készül a szériában, újoncként kilencedik lett az összetettben egy győzelemmel az ART-vel. A Prema az első csapat, amelynek teljes jövő évi felállása ismert: a Mercedes-védenc társa egy Ferrari-növendék lesz, Oliver Bearmen, aki egyetlen, bronzéremmel végződő F3-as szezon után máris az F2-ben folytatja. Ez azt jelenti, hogy az olasz istálló mindkét idei versenyzőjét lecseréli, Jehan Daruvala és Dennis Hauger sem marad.

A szezonzáró hétvégéjén még két átigazolást jelentettek be: a Red Bull-védenc Hauger a Felipe Drugovich révén egyéni címet, valamint csapatbajnokságot is megnyerő MP Motorsportnál folytatja, az energiaitalosok versenyzői akadémiájára frissen felvett Enzo Fittipaldi pedig a Charouznál töltött erős szezon után egy versenyképesebb csapatban, a Carlinban folytatja.