DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 18. hétfő

Miért lettek fekete-fehérek a kerékvetők Silverstone-ban?

Minden versenypályának megvan a hagyományos kerékvető-színezete, de az F1-es naptár legtöbb helyszínén a piros-fehér csíkozás a megszokott. Így volt ez Silverstone-ban is, ám erre a hétvégére igencsak szokatlan, fekete-fehér mintázat várta a mezőnyt - mint az az alábbi, Danyiil Kvjat megpördülését megörökítő képből is látható.

A SkySports utánajárt, hogy mi az oka ennek a dizájnváltásnak: a silverstone-i pálya tulajdonosai egy jubileum miatt váltottak át erre a retro-festésre, hiszen a Brit Nagydíjat idén 50. alkalommal rendezik ezen a pályán. Noha az ország 1950 óta minden szezonban fogadta a mezőnyt, a többi 17 Brit Nagydíjon Brands Hatch és Aintree osztozott - 1987 óta azonban Silverstone szolgál állandó helyszínként.

Cm2GV-aWIAAVPd-

Nem volt szükség műesőre: csak a vizes gumikat tudta tesztelni a Pirelli Spában

Kétnapos gumitesztre került sor kedden és szerdán Spa-Francorchamps-ban az Aston Martin és a McLaren részvételével. A Pirelli eredetileg a gumimelegítő paplan nélküli slick abroncsait akarta tovább próbálgatni, amelynek bevezetését az F1 Bizottság a legutóbbi ülésén elhalasztotta 2025-re. Ehelyett azonban más fronton gyűjtött értékes tapasztalatokat, ugyanis mindkét nap kisebb-nagyobb mértékben, de folyamatosan esős körülmények fogadták a résztvevőket, márpedig ilyen lehetősége ritkán adódik a Pirellinek, hogy nem mesterségesen fellocsolt pályán tesztelheti az intermediate és esős gumikat – amelyek közül utóbbiakat használhatatlannak neveztek a pilóták a Belga Nagydíj hétvégéjén.

Kedden Lance Stroll vezette az Astont, méghozzá 70 körön keresztül, amely során a legjobb időeredménye 1:57,697 volt, míg a McLarennél Oscar Piastri ült be a volán mögé, s 47 kört teljesítve 2:00,682-nél állította meg a stoppert. Szerdán aztán volt egy nagy visszatérő is: Stoffel Vandoorne először ült F1-es autóba az Aston Marton teszt- és tartalékversenyzőjeként. A pilótaként a Formula-E-ben szereplő belga 53 körig és 1:57,631-ig jutott (ezzel övé lett a legjobb eredmény), míg Lando Norris a McLarenben 40 kört és 2:00,628-as eredményt tudott felmutatni.

Folytatódik-e az egy évtizede tartó silverstone-i sorozat a MotoGP-ben?

A hétvégén a Brit Nagydíjjal tér vissza a nyári szünetéről a MotoGP, méghozzá Silverstone-ban. A pályához egy hihetetlen hosszú széria kötődik a királykategóriában, 2013 óta, azaz tíz éve ugyanis rendre más versenyző nyerte a futamot. Ez összesen nyolc különböző első helyezettet jelent, hiszen 2018-ban a szakadó eső miatt törölték a versenyeket, míg 2020-ban az egész hétvége a koronavírus-járvány és az azzal kapcsolatos korlátozások áldozatául esett.

Viszont ezen időszak során nyert Silverstone-ban sorban Jorge Lorenzo (ő volt az utolsó duplázó, hiszen 2012-ben is a yamahás spanyol győzött), Marc Marquez, Valentino Rossi, Maverick Vinales, Andrea Dovizioso, Alex Rins, Fabio Quartararo és Francesco Bagnaia. Mivel az említett nyolcasból csak öten a mezőny tagjai, s közülük Rins ott sem lesz a Brit GP-n sérülés miatt, jó esély van rá, hogy idén is folytatódjon a széria – főleg annak fényében, hogy az eddigi eredmények alapján Marquez, Quartararo és Vinales sem számít épp favoritnak, így főleg a vb-éllovas Bagnaián múlhat, hogy megszakad-e a sorozat.

motogp-bagnaia-silverstone-quartararo-vinales

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Már a Club jegyek is megvásárolhatók a 2024-es F1-es Magyar Nagydíjra

Augusztus 1-jén a Hungaroring Forma 1 Club Egyesület is elkezdte a a Club jegyek értékesítését a 2024-es F1-es Magyar Nagydíjra.

Ezezl egy időben elindult a tagfelvétel is a 2024-es évre: Arany klubtagság esetén ülő, Ezüst tagság esetén álló jegy vásárolható.

Részletek ezen a linken!

club

Perez tudja, hogy Szafnauer nagyszerű, de az Alpine nem adott neki időt

Sergio Perez évekig versenyzett annak idején a "Team Silverstone" aktuális verziójánál Otmar Szafnauer csapatfőnöksége idején, így jól ismeri az Alpine-tól a Belga Nagydíj hétvégéje során kirúgott szakembert. Ahogy mindenki, aki ebben a témában megszólalt, a ma már a Red Bullnál vezető mexikói is értetlenségének adott hangot:

„Igen, eléggé meglepődtem, főleg az idő rövidsége miatt. Szerintem Otmar nagyszerű, de bárkinek, aki ilyen pozíciót tölt be, időt kell adni” – mondta Perez a Formula.hu jelenlétében.

„Szerintem Otmar nem kapta meg az időt ahhoz, hogy megmutassa a benne rejlő potenciált. Pedig én tudom, hogy az hatalmas, hiszen láttam, hogy mire volt képes egy nagyon és egy kevésbé limitált csapattal máshol. Szerintem sajnálatos, hogy elengedték, de bárki is jön a helyére, meg kell adni neki az időt, mert a Formula-1-ben mindenhez jelentős idő szükséges.”

 

 

 

f1-perez-redbull-szafnauer

Pletyka: Vettel a Formula-E-ben tér vissza a versenyzéshez?

Terjed a pletyka a közösségi médiában azzal kapcsolatban, hogy az F1-től 2022 végén visszavonult Sebastian Vettel újra autóversenyzésbe foghat: bizonyos híresztelések szerint a Formula-E-ben térhet vissza.

A pletyka azon alapul, hogy az ABT csapata megvált Robert Frijnstől, a csapatfőnök Thomas Biermayer pedig két dolgot árult el a megcélzott utóddal kapcsolatban: Svájcban él, és sokat tesz a fenntarthatóságért, a környezetvédelemért. A leírás illik Vettelre, de ennél pontosabbat még nem tudni.

f1-vettel

„Checo tisztában van vele, hogy elérhetetlen neki a vb-cím”

Már ötgyőzelemnyi, azaz 125 pontos a lemaradása Sergio Pereznek a csapattárs Max Verstappenhez képest az F1-es világbajnoki összetettben. A Belga Nagydíj hétvégéjén Helmut Marko úgy fogalmazott, hogy a mexikói végre „felébredt” a világbajnoki álmából, s most Christian Horner csapatfőnök is arról beszélt, hogy Perez felfogta, hogy nincs esélye idén a végső sikerre:

„Mind tudjuk, hogy Helmut nagyon egyenes az elemzései során. Szerintem Checo tisztában van vele, hogy hacsak nem történik valami katasztrófa Maxszal, ez a vb-cím elérhetetlen. Úgyhogy a lényeg, hogy a saját teljesítményét maximalizálja, ne veszítsen teret a mögötte lévő riválisokkal szemben, és próbáljon meg begyűjteni néhány győzelmet az év végéig” – fogalmazta meg a célokat a vb-pontversenyben második pilótája számára Horner.

f1-perez-horner-redbull-spa

Szabadedzésen vezetheti az F1-es Mercedest a Formula-2 bajnokesélyese

Idén is kötelező két alkalommal újoncot ültetnie a csapatoknak a Formula-1-es nagydíjhétvégék első szabadedzésén. A Mercedes az egyik ilyen alkalommal a juniorpilótájukként a Formula-2-ben szereplő Frederik Vestinek ad lehetőséget, méghozzá az októberi Mexikóvárosi Nagydíjon. Vesti idén bajnokesélyesnek számít az F2-ben, sőt néhány napja még vezette is az összetett tabellát, csak a spái vasárnapi futam előtt már a rajtrácsra menet összetörte az autóját, így nem tudott rajthoz állni, és Theo Pourchaire elé ugrott a pontversenyben.

„Hihetetlenül büszke vagyok, egy álmom válik ezzel valóra. Lenyűgöző belegondolni, hogy néhány hónap múlva a zsinórban nyolc konstruktőri címet szerző Mercedesnél vehetek részt az első F1-es edzésemen” – fogalmazott a dán, aki amúgy tavaly Abu Dhabiban az évadzárót követő fiatal pilóták tesztjén már vezethette a Mercedes F1-es versenygépét.

f2-vesti

Szombaton még elszúrta, vasárnap a leggyorsabb kerékcserét produkálta a Ferrari Belgiumban

Charles Leclerc a spái sprintverseny után jelezte, hogy rá kell feküdnie a Ferrarinak a bokszkiállásokra, ugyanis a Magyar Nagydíj után ismét egy lassú cserének köszönhetően veszített pozíciókat. Nos, a maranellóiak megfogadhatták a monacói tanácsát, ugyanis a vasárnapi F1-es Belga Nagydíjon övék volt a leggyorsabb szervizelés: 2,19 másodperc alatt végeztek Leclerc kerékcseréjével, ezzel a műfajban idén is uralkodó Red Bullt is megelőzték. A Ferrarinak ez volt amúgy a negyedik elsősége ilyen téren 2023-ban, a mostani eredmény viszont bő két tizeddel lassabb, mint a Red Bull Hungaroringen felállított 1,98 szekundumos szezonbeli rekordja. Videón Leclerc spái bokszkiállása:

WRX: Törölték a világbajnokság következő versenyét is, a sztárok alacsonyabb kategóriában indulnak

Még mindig nem jutott eredményre a Lydden Hill-i tűzeset vizsgálata a Ralikrossz-világbajnokságon. A szezon előző fordulóját megelőző éjszaka kigyulladt és leégett a Special ONE Racing két Lancia Delta Evo-e RX versenygépe, valamint kamionja. Mivel a biztonsági felvételek szerint a tűz forrása az egyik töltés alatt álló autó akkumulátora volt, vizsgálat indult. Előbb a szombati programot függesztették fel, majd a vasárnapot is lefújták, mivel nem lehetett garantálni, hogy a baleset nem ismétlődik meg.

A brit és a soron következő, augusztus 5-6-ra kitűzött belga versenyhétvégét két hét elválasztotta, de a vizsgálat továbbra sem jutott konklúzióra, ezért ezt a fordulót is törölték a világbajnokság menetrendjéből – az RX1e autók Mettet-ben sem gurulnak pályára.

A versenyhétvégét azonban megtartják, a nézők kárpótlása érdekében pedig egy különleges megoldást gondoltak ki a szervezők (a látogatóknak bejáratnál járó, 20 euró értékű kupon mellett): négy vb-versenyző rajthoz áll a hétvégén, az RX2e kategóriában. Az ötszörös világbajnok és három megtartott WRX-fordulót megnyerő Johan Kristoffersson mellett KMS-es csapattársa, Ole Christian Veiby, valamint a 2019-es világbajnok Timmy Hansen és Kevin Hansen neveztek be a kategóriába, azaz négyen a vb-tabella első öt helyezettjéből.

Az RX2e ugyancsak elektromos, fiatalok versenyzőknek szóló kategória egységes autókkal, címvédője és jelenlegi éllovasa a 17 éves belga Victor Vranckx, az állandó indulók többsége húszas évei elején jár. Rendszeresen felbukkannak neves vendégszereplők, tavaly itt kapott szabadkártyát Nick Heidfeld – de a hétvégi kétségtelenül a széria eddigi legérdekesebb versenye lesz.

Miért kapott ki ennyire Verstappentől Perez?

A Formula+ rovatunkban írtunk arról, hogy milyen iszonyatosan nagy hátrányban volt megint a versenytempó terén is Sergio Perez Max Verstappenhez képest: körönként szűk egy másodpercet kapott akkor, amikor a világbajnok már nem spórolt az abroncsokkal.

Perez egy rövid magyarázatot adott a nagy hátrányára: az autó beállításait emelte ki.

„Túl agresszívek voltunk az autó beállításaival, és nem is volt lehetőségünk kipróbálni. Ezek után az volt a fontos, hogy sikerüljön behozni az autót a célba. Főleg a második etapban alakított ki masszív különbséget, aztán hibáztam a tizenegyes kanyarban, és akkor tovább nőtt a távolság. Most itt van a szünet, meg kell bizonyosodnunk arról, hogy megoldunk dolgokat, és talán találunk olyasmiket, amikkel újra a szezon eleji formámat hozom majd” – mondta Perez a Sky Sportsnak.

f1-redbull-verstappen-perez

fotó: Red Bull

Monzában is a leglágyabb gumikkal folytatódik az F1-es időmérős kísérlet

Bejelentette a nyári szünetet követő első két, egyúttal a szezon utolsó két európai futamának gumikiosztását a Pirelli. A Holland Nagydíjra tavalyhoz hasonlóan a C1-es, a C2-es és a C3-as abroncsokat viszik – igaz, ez a C1-es nem egyezik meg a 2022-essel, mivel az már C0 név alatt fut (idén még azt nem is láthattuk használatban), a mostani C1 a C0 és a C2 közötti keménységű keveréknek felel meg. Nem véletlen, hogy a spektrum keményebb feléből válogatott a gumigyártó cég, hiszen főleg a döntött kanyarok révén nagy terhelést ró az abroncsokra Zandvoort.

Monzába ellenben a három leglágyabb opciót, azaz a C3–C4–C5 kombinációt viszi a Pirelli, ami egy fokozattal lágyabb, mint az előző évi kiosztás. Ráadásul azt is megerősítette a beszállító, hogy az Olasz Nagydíjon láthatjuk ismét a bő egy hete a Hungaroringen debütált, a pilóták körében felemás fogadtatásban részesült kísérleti formátumot, amelyben az időmérő első szakaszában csak a kemény, a Q2-ben csak a közepes, a Q3-ban csak a lágy gumik kerülhetnek fel az autókra, összességében pedig 13 helyett mindössze 11 szett slick abroncs áll az alakulatok rendelkezésére.

f1-gumi-hun_1

A magyar is Verstappen idei kedvenc győzelmei között van

Lassan egy Red Bull-rajongónak is gondot okozhat felsorolni Max Verstappen összes idei győzelmét: 12 verseny elteltével a holland tíz elsőségnél tart. Ennek apropóján a szezon felét jelző Belga Nagydíj után kérdezték meg a hollandot az FIA-sajtótájékoztatón, melyik emelkedik ki közülük, amely a legnagyobb elégedettséggel töltötte el.

„Nehéz választani közülük, sok szép győzelmet élveztem, néhány nagyon sima volt. Szerintem amit tényleg nagyon élveztem, az annak idején Miami volt. Kemény pálya, ahol szintén fel kellett zárkóznom, de sikerült. Egy nehéz kvalifikáció után a versenyen minden jól alakult. Nekem az a futam volt eléggé élvezetes” – emlékezett vissza a kilencedik rajtkockából elért floridai sikerre Verstappen.

Ezek után azonban még két másik versenyt is megemlített a legfrissebbek közül: „Az igazat megvallva a mai is ilyen volt, akárcsak az ezelőtti Magyarországon. Sok szép versenyem volt. A szezon első felében csapatként is fejlődtünk, és én magam is komfortosabban érzem magam az autóban. Minden a kis részletekről szól. Szóval sok élvezetes pillanatom volt, nehéz egyet kiemelni.”

Fotó: Red Bull Content Pool

NASCAR: Chris Buescher hét év után először került be a rájátszásba

Eggyel kevesebb hely maradt a rájátszásban a NASCAR Cup Seriesben, amely ezúttal a Richmond Racewayre látogatott el, az alapszakasz 22. futamán pedig igazi meglepetéseredmény született. A kvalifikáción és a verseny első szakaszában látottak alapján ugyanis kevesen fogadtak volna arra, hogy olyan pilóta nyer, aki egy Fordban ül, még kevésbé arra, hogy a 26. helyről rajtoló pilóta kaparintja meg a győzelmet egy rövid oválon. Az első sort Tyler Reddick és Kyle Busch bérelték ki mögöttük pedig Denny Hamlin és Chase Elliott várhatták a zöld jelzést a második sorból, de mögöttük is a Toyota és a Chevrolet ügyfelei tartózkodtak, a legjobb Fordot a nyolcadik helyen kellett keresni. Ebből a pozícióból a Stewart-Haas Racing pilótája, Kevin Harvick indulhatott, ám mégsem ő került reflektorfénybe.

A futam eleje a 23XI Racing versenyzőiről szólt, az első etapot Reddick húzta be, mögötte Bubba Wallace jött a második helyen, a középső szakaszra viszont jelentősen megváltoztak a dolgok. Ekkora már az RFK Racing pilótái, Brad Keselowski és Chris Buescher kerültek az élre, akik meglepően jó tempóra voltak képesek, előbbi pedig a második szakaszt is megnyerte. Keselowski végül visszaesett az utolsó körökre, Buescher viszont megállíthatatlannak tűnt, az utolsó tíz kört már hat másodperces előnnyel kezdhette meg a mögötte autózó Hamlinnel szemben, ám Daniel Suarez hibája és az ezt követő sárga zászló miatt ez semmissé vált. A futamon egyébként a szakaszok közötti megszakításokat leszámítva, meglepő módon csak ekkor lengették meg a sárgát, ezzel viszont izgalmas véghajrára volt kilátás. Buescher azonban jól kapta el az újraindítást és megnyerte a futamot, ezzel második győzelmét aratva a szériában, valamint jegyet váltva a rájátszásba. A playoff mezőnyében még négy hely kiadó, de az alapszakaszból is csak ennyi futam maradt hátra.

A folytatás augusztus 6-án következik a Michigan International Speedwayen.

„A csuklómat fogom erősíteni, de nem úgy, ahogy gondolod!” – a versenyzők tervei a szünetre

A Belga Nagydíj dobogós sajtótájékoztatójának legvégén megkérdezték a három versenyzőt, mit terveznek a hétfőn kezdetét vevő háromhetes F1-es nyári szünetben. Max Verstappen adta a legemlékezetesebb választ:

„Sokat fogok kardiózni és a csuklómat erősíteni. De nem úgy, ahogy gondolod! Te disznó” – tréfálkozott a kérdést feltevő brazil újságíróval, egy kifejező kézmozdulat kíséretében.

„Én golfautóban tréningezem magam, a golfpályán. És igen, pár hétre el fogok tűnni” – válaszolta Sergio Perez.

„Én nem fogok versenyezni. Monacóban, Korzikán és Szardínián leszek a családdal és barátokkal” – beszélt arról Charles Leclerc, hogy több helyszínre is nyaralni megy.

Fotó: DPPI

Marko: Max és GP elutaznak együtt egy szigetre

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko gyorsan elhessegette azokat a feltételezéseket, melyek szerint konfliktus van Max Verstappen és versenymérnöke, Gianpiero Lambiase (avagy GP) között – ennek az adott alapot, hogy több pikírt üzenetet váltottak egymással a hétvégén a csapatrádióban. Marko a Servus TV-nek a következőt mondta tréfásan: „Úgy hallottam, együtt utaznak el két napra egy szigetre a Földközi-tengeren. A telefonomat bekapcsolva hagyom arra az esetre, ha eszkalálódna a helyzet, ott leszek nekik mediátorként.”

„Nagyon magas szinten teljesítenek és tisztelik egymást” – folytatta Marko. „GP olasz származású, és Max is nagyon temperamentumos. Mi ismerjük a sztori hátterét, és így még viccesebb… De sajnos nem árulhatok el mindent. Persze Maxnak megvannak a maga ötletei, mint például hogy csinál egy extra kiállást, hogy a csapat gyakorolhassa a kerékcserét és bebiztosíthassa a leggyorsabb kört. De nem érte meg a kockázatot.”

lambiase

Ünnepelt a Red Bull: Újabb trófea tört össze

Ez kezd egészen elképesztő lenni: a Red Bull ezúttal külső segítség nélkül tört össze egy trófeát! Amikor a csapat szokás szerint beállt a győzelmi fotóhoz a két egyéni, valamint a konstruktőri trófeával, s ugyancsak szokás szerint elkezdték lelocsolni az elöl állókat, a nagy menekülés közepette egy pitboard ráborult a győztes csapatnak járó kupára, mely több darabban végezte…

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) által megosztott bejegyzés

Egy másik felvételen az is látszik, ahogy Verstappen megdöbben a történteken: „Újra eltört!”

„Verstappennek megvan az oka a pimaszságra”

Üde színfoltot jelentett a Belga Nagydíjban Max Verstappen rádiózása: a kétszeres világbajnokon érződött, hogy minden pillanatát élvezi a versenynek, s üzeneteiről sugárzott a magabiztosság, különösen amikor felvetette, hogy kiépítene egy extra kiállásnyi előnyt, hogy gyakorlási lehetőséget biztosítson a szerelőknek… Toto Wolff a sajtó, köztük a Formula.hu helyszíni tudósítója jelenlétében kitért Verstappen kommunikációjára:

„Minden oka megvan a pimaszságra, hiszen köröket ver mindenkire, méghozzá teljesen megérdemelten. És bármennyire is idegesítő, ezt kell néznünk” – mondta a Mercedes csapatfőnöke, majd kitért saját versenyük értékelésére is: „Az utolsó kiállás előtt Perez, Leclerc és mi hat másodpercen belül voltunk, ami komoly előrelépés, hiszen Spa tavaly katasztrofális volt a számunkra. Érezzük is ezt a lépést, csak épp ott egy srác az élen, aki szintén előrelépett…”

verstappen-spa-podium

Nem kell már Herta a Red Bullnak

Mielőtt Pierre Gasly üresen maradt ülését Nyck de Vries kapta volna meg az AlphaTaurinál, az energiaitalosok az IndyCarba pár éve üstökösként berobbanó, de az igazi áttörésre még most is hiába váró Colton Hertát szerették volna behozni az F1-be, de a fiatal amerikai nem rendelkezett az ehhez szükséges szuperlicenszponttal. A Motorsport-Total.com kérdésére Helmut Marko elmondta: Herta többé már „nem komoly jelölt” számukra, mivel „túl öreg”, majd ezt is hozzátette:

„A kellő tapasztalata sincs meg, ami tavaly még megfelelt volna a számunkra, de már nem” – mondta Marko, azt is hozzátéve indoklásként, hogy szerinte Herta a jövőben sem fogja megszerezni a szuperlicenszet.

herta-indy

Bokszutcai rajt: Szinte mindent kicseréltek Hülkenberg autójában

Kevesebb mint két órával a Belga Nagydíj előtt módosult a rajtsorrend, a Haas ugyanis számos alkatrészt cserélt Nico Hülkenberg autóján: az ötödik belsőégésű motort, turbófeltöltőt, MGU-K-t és MGU-H-t szerelték be, valamint sebességváltóból is bekerült az ötödik elem, mind a megengedett éves mennyiségen felül – a rengeteg csere automatikus rajtrács végi hátrasorolást jelent a szabályok szerint.

Ezt azonban felülírja, hogy a Haas a szereléssel megszegte a parc fermé-szabályt, ugyanis a cseréket a korlátozott időszakban, az FIA technikai delegáltjának engedélye nélkül hajtotta végre a csapat. Hülkenbergnek így a 20. rajtkocka helyett – ahonnan a cserék nélkül is indult volna – a bokszutcából kell rajtolnia.

A Belga Nagydíj rajtsorrendje itt található.

F3: Újonc győzelem és egy pont híján bajnokavatás

A bajnoki tabella harmadik helyezettje, Josep María Martí kezdhette az élről a Formula-3-asok spái főfutamát vasárnap. Már a rajt előtt megfogyatkozott a mezőny: Gabriele Mini a rajtrácsra kivezető körön falba tette autóját, ennek következtében pedig nem is tudott elindulni a versenyen. A mezőny kétféle stratégiának szavazott bizalmat, voltak, akik az esőgumikat, míg mások a slickeket választották.

A trükkös körülmények miatt gördülő rajttal indult a futam, Martí pedig egy darabig tartotta is vezetését, az esőgumikat választó Paul Aron viszont pár kanyar alatt a 11. helyről indulva az élre állt. A slick abroncsok nagyon nem akartak működni, a kék oldalfalú gumikon autózók úgy mentek át az előttük haladókon, mint kés a vajon. A tapadáskülönbség teljesen felkavarta a sorrendet, a második körben Aron mögött már Taylor Barnard és Mari Boya haladtak, a pole-pozíciós Martí ekkor már a pontszerző helyekről is kicsúszott. A bajnokság éllovasai közül csak Aron találta el a megfelelő stratégiát, Gabriel Bortoleto, Martí és Zak O’Sullivan mind a pontszerző helyeken kívül autóztak.

Ekkor pályára hajtott a biztonsági autó Oliver Goethe balesete után, a német pilóta az Eau Rouge-ban vesztette el az irányítást autója felett és csapódott a falba. Aron és Boya az élről kihasználták a lehetőséget és kihajtottak a bokszba slickekért, ez viszont később rossz döntésnek bizonyult. Az újraindítás után Barnard vezette a sort Christian Mansell előtt, a száraz abroncsokon lévők pedig tovább szenvedtek. Két részre szakadt a mezőny: az első hat a kék oldalfalú gumikon elhúzott a többiektől, a sor hátsó fele pedig a slickeken egy teljesen másik versenyt futott. Aron a nyolcadik volt, Martí visszaküzdötte magát a kilencedik helyre, Bortoleto és O’Sullivan is szépen lépegettek előre.

A futam végére életre keltek a slick abroncsok, viszont már nem volt elég ideje a mezőny hátsó felének, hogy beérjék az esőgumikon autózókat, így Barnard tegnapi dobogós helyezése után ma karrierje első F3-as győzelmét aratta, Mansell és Nyikita Bedrin egészítették ki az első hármat. Sophia Flörsch a hetedik helyen ért célba, így a széria történetének első női pontszerzőjévé vált. Bortoleto végül a 11. lett, és csupán egy előzésre lett volna szüksége ahhoz, hogy az utolsó, monzai forduló előtt már most eldöntse a bajnoki cím sorsát, Colapinto azonban kivédekezte támadásait az utolsó körben. Így 38 pontos előnnyel vág neki az utolsó két versenynek a nyári szünet után.