Miért lettek fekete-fehérek a kerékvetők Silverstone-ban?
https://formula.hu/parc-ferme/10382
Minden versenypályának megvan a hagyományos kerékvető-színezete, de az F1-es naptár legtöbb helyszínén a piros-fehér csíkozás a megszokott. Így volt ez Silverstone-ban is, ám erre a hétvégére igencsak szokatlan, fekete-fehér mintázat várta a mezőnyt - mint az az alábbi, Danyiil Kvjat megpördülését megörökítő képből is látható.
A SkySports utánajárt, hogy mi az oka ennek a dizájnváltásnak: a silverstone-i pálya tulajdonosai egy jubileum miatt váltottak át erre a retro-festésre, hiszen a Brit Nagydíjat idén 50. alkalommal rendezik ezen a pályán. Noha az ország 1950 óta minden szezonban fogadta a mezőnyt, a többi 17 Brit Nagydíjon Brands Hatch és Aintree osztozott - 1987 óta azonban Silverstone szolgál állandó helyszínként.
Sainz: Csatában leszünk a McLarenekkel
https://formula.hu/parc-ferme/36625
A két McLaren erős teljesítménnyel rukkolt elő a Japán Nagydíj, de emiatt eddig sem aggódtak a Ferrarinál, hiszen tudták, hogy a tempós, gyors kanyarokkal teletűzdelt suzukai pályán gyorsak lesznek a wokingiak. Ugyan a konstruktőri pontversenyben már aligha érheti utol az olaszokat a McLaren, a pályán még sok szoros csatájuk lehet az év végén, erről beszélt Carlos Sainz is a Racing News 365-nek.
"A hosszabb egyenesekkel rendelkező pályákon vissza fogunk vágni nekik. Mexikóban és Austinban, ahol emellett sok lassú kanyar is lesz, sokkal közelebb leszünk hozzájuk, és versenyezni fogunk a McLarenekkel. Suzukában Lando gyorsabbnak tűnt, de Piastrinál többször is gyorsabbnak éreztem magam, majd meglátjuk, mi lesz."
Perez szerint azért nagyítják fel a hibáit, mert mexikói
https://formula.hu/parc-ferme/36624
Sergio Perez ugyan szerzett két futamgyőzelmet, de összességében gyenge szezont fut 2023-ban, és többször is volt olyan hétvégéje, amikor nemcsak a tempója hiányzott Max Verstappenhez képest, de rengeteg hibát is elkövetett – mint például legutóbb Suzukában. A Red Bull-os versenyző szerint ugyanakkor a hibáit az is felnagyítja a médiában, hogy ő mexikói, nem pedig brit, mint például a Szingapúrban a hajrában balesetező George Russell:
„Láthattuk Russell esetén. A harmadik helyről esett ki az utolsó körben, de senkit nem hallottunk erről beszélni. Ha valami ilyesmi történik a Red Bullnál, egyből háromszáz médiacsatorna mondja, hogy távoznod kell. Az ilyesmi gyakran előfordul a Formula-1-ben, ez így működik egy csapatkörnyezetben. Emellett úgy érzem, hogy az a tény, hogy mexikói vagyok, szintén komoly hatással van erre” – vélekedett Perez a Marca hasábjain.
Érdekes, hogy nemrég a Red Bull-tanácsadó pedig Perez nemzetiségével magyarázta a hullámzó formáját, komoly kritikákat kiváltva ezzel (nem beszélve arról, hogy Mexikót Dél-Amerikához sorolta). Marko utólag bocsánatot kért, a versenyző szerint pedig számára „ez volt a fontos”.
Egy év után visszatér a Hyundaihoz Ott Tanak
https://formula.hu/parc-ferme/36623
A megbízható forrásnak számító DirtFish értesülései 2024-ben ismét csapatot vált a hétvégi Chile Ralit megnyerő Ott Tanak: az M-Sportnak egyetlen év után hátat fordítva visszatér korábbi alakulatához, a Hyundaihoz. A szaklap úgy tudja, elsősorban a dél-korai gyártónál bekövetkezett vezetőségbeli változások – a korábban az F1-es Renault-t is irányító Cyril Abiteboul érkezett a Hyundai Motorsports élére – okán tér vissza az észt pilóta.
A 2019-ben még a Toyotával világbajnok Tanak 2020-től 2022-ig versenyzett a Hyundainál, ahol győzelmeket és egy-egy év végi második és harmadik helyet gyűjtött. Idén az M-Sportnál elképesztő pechszéria sújtja, tulajdonképpen csak a Svéd és a legutóbbi Chile Ralit úszta meg komolyabb probléma nélkül, ezeket meg is nyerte, s jelenleg az összetett negyedik helyét foglalja el.
fotó: DPPI
Alonso: Az egykörös időmérő az egyetlen megoldás
https://formula.hu/parc-ferme/36622
Régi közhely, hogy ha valami rendben van az F1 jelenlegi szabályrendszerében és lebonyolításában, az a kvalifikációs szisztéma, de Fernando Alonsónak különvéleménye van erről. Tény és való, rengeteg a feltartás az időmérőkön, ami a spanyol szerint a rendszer elavult mivoltából fakad: „Nehéz kérdés ez, hiszen bármilyen szabályt is hoznak, például limitidő formájában, mindig lehet kifogásokat találni. A forgalom kezelése roppant összetett.”
„Csak egyetlen megoldás lehet: visszaállni arra hogy egyszerre egy autó van a pályán” – folytatta Alonso. „Semmi más nem fog működni. Az időmérős rendszerünk elavult, megvan vagy 20-25 éve, de az autók már nem olyanok, mint 20-25 éve” – mondta a spanyol, némi tárgyi tévedéssel szavaiban. Indoklása viszont azt illetően, hogy miért okoznak a jelenlegi autók ennyi feltartást, kétségkívül elgondolkodtató:
„Roppant bonyolult hibrid versenyautóink vannak, melyek akkumulátorait a versenyzőknek vissza kell töltenie. Olyan abroncsaink vannak, melyeket melegíteni és hűteni kell. Ilyen körülmények között pedig az egyautós időmérő az egyetlen megoldás” – érvelt a kétszeres világbajnok.
Őrületes VIP-csomag: 1,8 milliárd forintért a Las Vegas GP-re
https://formula.hu/parc-ferme/36621
Meglehetősen régen beszámolhattunk már róla, hogy a Las Vegas-i Nagydíjra (mely hivatalosan első lesz ezen a néven, hiszen az 1980-as évek elején futott két versenyt Caesar’s Palace Nagydíj néven rendezték meg) a legdrágább nézői csomagot ötmillió dollárért (azaz durván 1,8 milliárd forintért) lehet megvásárolni, mostanra pedig néhány részlet is kiderült erről.
A csomag ötéjszakás szállást foglal magában a közel ezer négyzetméteres Nobu Sky Villában, amihez egy feleakkora terasz is tartozik, mely egyenesen a Stripre néz – ezen akár 75 vendéget is fogadhatnak a szerencsések. A névadó, Nobo Matsuhisa (semmiképp sem keverendő össze Nobuharu Matsushitával!) sztárséf 12 főre különleges vacsorát készít, melyhez a saját maga által erre az alkalomra kiválasztott szakét és japán whiskyt szolgálnak fel.
A tizenkét vendég természetesen nem kizárólag a teraszról élheti át az F1 varázsát, hiszen mind a tizenketten belépőt kapnak az F1 paddock clubba. És ha leosztjuk, ez fejenként alig 150 millió forintba kerül…
Az első fotók a McLaren új F1-es szélcsatornájáról
https://formula.hu/parc-ferme/36620
Megosztotta az első képeket a McLaren a működésbe álló felújított Formula-1-es szélcsatornájáról. Az alakulat 2010 óta a Toyota volt kölni szélcsatornáját használta, mivel a saját wokingi bázison lévő létesítményüket nem találták alkalmasnak arra, hogy a megnövekedett F1-es autóméretek mellett is ott folytassák a fejlesztőmunkát. 2019-ben azonban a létesítmény felújítása mellett döntöttek: Zak Brownék elmondása szerint költséghatékonysági okai voltak annak, hogy nem egy teljesen új szélcsatornát építettek, hanem modernizált a bezárt régit.
A nyári szünet előtt már végeztek korrelációs munkákat a felújított szélcsatornában, amelynek előnyeit már a 2024-es versenygépen is láthatjuk majd a McLarennél, de igazából a 2025-ös autó lesz az első, amelyet teljes egészében ebben a létesítményben terveznek és fejlesztenek. Mindenesetre most Brown, Andrea Stella csapatfőnök, Lando Norris és Oscar Piastri is szemügyre vette az újítást.
A sprinthétvége extra nehézséget jelent a Mercedesnek
https://formula.hu/parc-ferme/36619
A hétvégén Katarban kerül sor a szezon negyedik sprintes hétvégéjére, melyet két újabb követ még az idény hajrájában: ezeknek a fordulóknak nem csupán az a sajátossága, hogy több pontot lehet gyűjteni rajtuk, hanem az is, hogy a csapatoknak egyetlen szabadedzés áll rendelkezésére ahhoz, hogy megtalálják a tökéletes beállításokat. Ez pedig kimondottan fájdalmas a Mercedes számára, amit Toto Wolff csapatfőnök hangsúlyozott is annak kapcsán, hogy az autójuk kényes, mint egy díva:
„Az autónk annyira érzékeny és nehezen beállítható, hogy több edzésre van szükség, hogy megbirkózzunk vele” – mondta Wolff, hangsúlyozva a versenyzők nehéz helyzetét: „Azt sem tudják, mit csinál majd az autó, amikor elfordulnak vele. Az lenne a lényeg, hogy az edzéseken önbizalmat gyűtsenek, s minél többet megyünk az autóval, annál jobbak leszünk, annál több finomhangolásra van lehetőségünk, ami nagy segítség.”
Wolff hozzátette: „A sprintversenyes hétvégék éppen ezért nem kedveznek nekünk, mert az autó túlságosan is olyan, mint egy díva…”
NASCAR: Blaney 12 ezreddel nyert Harvick előtt, akit utólag kizártak a versenyből
https://formula.hu/parc-ferme/36618
A Talladega Superspeedway már sok emlékezetes futamot produkált és alighanem a legutóbbit sem fogjuk elfeledni egyhamar, pedig a valódi izgalmak az utolsó szakaszban jöttek. Az első két etapban mindössze egyszer került elő baleset miatt a sárga zászló, akkor is az első szakasz legvégén, miután Ricky Stenhouse Jr. autójából kifogyott az üzemanyag, Kyle Busch pedig megpróbálta kikerülni, de így összeért Ross Chastain autójával, aki ezáltal a falban kötött ki.
Ezt a szakaszt egyébként Ryan Blaney nyerte, aki később is főszereplővé vált, míg a másodiknál Brad Keselowskit intették le elsőként. A folytatásban aztán sokáig egészen rendezetten haladt a mezőny, de 27 körrel a vége előtt jött egy komolyabb baleset. Ekkor Keselowski ütközött Carson Hocevar versenygépével, ami elindította a lavinát, emiatt pedig Ty Gibbs, Austin Dillon és Harrison Burton versenye is véget ért. Az esetet követően piros zászlóra volt szükség, mivel megsérült és javításra szorult a SAFER-fal.
Az újraindítást követően összesen 20 kör volt még vissza, de kicsivel később törmelék miatt egy újabb sárgára volt szükség, végül a pilótáknak 13 körük maradt eldönteni a dolgokat. Az élmezőnyben komoly erőt képviselt a Hendrick Motorsports négyese, Alex Bowman, Chase Elliott, Kyle Larson és William Byron kifejezetten jó esélyekkel rendelkeztek a futamgyőzelemre, akárcsak Blaney, aki szintén ott tudott maradni az elejében, de jó tempóra volt képes Kevin Harvick, és a Front Row Motorsports 36-os autóját részidősként vezető Riley Herbst is.
Az utolsó két körre végül Blaney és Harvick kerültek az élre, akik óriási harcot vívtak az elsőségért, ebből a párharcból pedig mindössze 12 ezredes különbséggel Blaney jött ki győztesként, mögöttük azonban óriási káosz alakult ki. Kicsivel hátrébb Corey LaJoie ütközött neki Herbst autójának, aki így magával rántotta Eliottot, majd ebből egy tömegbaleset alakult ki a célvonalnál. Volt még azonban további csavar ebben a történetben, mivel a leintés után Harvickot kizárták a versenyből. Ennek oka, hogy a technikai ellenőrzés során megállapították, a 4-es autó szélvédője nem volt megfelelően rögzítve, ami súlyos vétségnek minősül, így a második helyet Byron örökölte meg, harmadikként pedig Denny Hamlint jegyezték.
A folytatás október 8-án következik, a Charlotte Motor Speedway roval kialakításán.
Szenvedélyes beszédet intézhetett az Alpine F1-es dolgozóihoz a Renault-vezér
https://formula.hu/parc-ferme/36617
Komoly átalakítások zajlanak az utóbbi hetekben-hónapokban az Alpine háza táján: a nyáron elküldték az elnök-vezérigazgató Laurent Rossit, a Belga Nagydíjon pedig bejelentették Otmar Szafnauer csapatfőnök, Alan Permane sportigazgató és a Williamshez szerződő Pat Fry műszaki vezető távozását. Vélhetően ezeknek is volt a folyománya, hogy a L’Equipe értesülései szerint múlt szerdán Luca de Meo, a Renault-csoport vezérigazgatója az enstone-i gyárba látogatott, ahol nagyjából 40 perces szenvedélyes beszédet intézett a csapat munkatársaihoz, köztük a két pilótához, Esteban Oconhoz és Pierre Gaslyhoz (az Alpine motorrészlegének dolgozói videós formában csatlakoztak).
De Meo a beszédben állítólag megerősítette az Alpine F1-es projektjének támogatását, ahogy arra is utalást tett, hogy Bruno Famin ideiglenes csapatvezető hosszabb távon is betöltheti ezt a pozíciót. A Motorsport-Total.com beszámolója szerint „elszánt”, „éles” és „érzelmes” volt a Renault-vezér beszéde, amelyben arról is szót ejtett, hogy azoknak, akik követik a csapat irányvonalát és előremozdítják az alakulatot, biztonságban van a helyük, akik azonban a „régi sémákban” ragadtak, azoknak nincs helyük az Alpine-nál. De Meo azt is kiemelte, hogy a nagyobb hatékonyság érdekében javítani kell a kommunikáción Enstone-n és Viry-Chatillon között.
fotó: DPPI
WRC: Tanak nyerte a Chile Ralit, világbajnok a Toyota
https://formula.hu/parc-ferme/36616
Chilében vendégeskedett a hétvégén a Rali-világbajnokság mezőnye: 2019 óta először, összességében pedig másodszor szerepelt a naptárban a helyszín, és ez okozott is némi problémát a csapatok számára, mivel a kevés információ okán többen elszúrták a gumiválasztást. A szombati nap során például teljesen váratlanul érte a versenyzőket, hogy bár alapvetően hűvös van, hiszen Chilében most kezdődik a tavasz, de a kavicsos pályák borzasztóan eszik a gumikat, ezért egészen szürreális jeleneteket láthattunk: szombaton például az első kör utolsó szakaszán négy autó jött be úgy, hogy mindkét hátsó kereke defektes volt, mert elfogyott a futófelület a gumikról.
Egy ember nyújtott tökéletes teljesítményt: Ott Tanak, aki egy hónapok óta tartó pechszéria után ezúttal megúszta kisebb technikai hibákkal és megszerezte idei második győzelmét az M-Sport Forddal, elképesztő teljesítményt nyújtva és közel egy percet adva a többieknek. A második Thierry Neuville lett a Hyundaijal, miután csapattársa, Teemu Suninen az utolsó előtti szakaszon a második helyen haladva nekiment egy fatuskónak az út szélén, és kifordította a futóművét. A dobogó harmadik fokára pedig Elfyn Evans állhatott fel a Toyotával, megelőzve a listavezető Kalle Rovanperát, de Evans ezzel is csak alig tudta csökkenteni a hátrányát az összetettben, úgyhogy jó esély van rá, hogy a finn a soron következő Közép-Európa Ralin megvédi a vb-elsőségét.
A konstruktőri cím viszont már most eldőlt, Suninen hibája után a Toyota matematikailag is biztossá tette 2023-as győzelmét, így ezzel sorozatban harmadszor lettek bajnokok a gyártók között. Még két futam van hátra, a Közép-Európa Rali után Japán vár a mezőnyre, mindkét futamot aszfalton rendezik majd.
C H A M P I O N S@TGR_WRC claim their third-successive manufacturers' title pic.twitter.com/T2EQ445Svb
— World Rally Championship (@OfficialWRC) October 1, 2023
Három győzelemmel zárta a szezont Kiss Norbert
https://formula.hu/parc-ferme/36615
Mivel Kiss Norbert már egy hete Le Mans-ban bebiztosította ötödik bajnoki címét a Kamion-Eb-n, a jaramai szezonzárón már tét nélkül versenyezhetett. Ennek ellenére nem engedett ki: mindkét időmérőt megnyerte – így az egész idényben mindig a leggyorsabb volt a kvalifikációkon! –, szombaton pedig mindkét futamot is behúzta. A másodikat a nyolcadik rajthelyről indulva, ez jelentette karrierje 100. futamgyőzelmét. A Révész Racing pilótája aztán vasárnap is nyert egyet, míg az utolsó versenyen harmadikként ért célba, azaz az összes viadalt dobogón zárta Spanyolországban. Kiss Norbert így új rekordot jelentő 22 győzelemmel és 417 ponttal zárta a 2023-as évadot.
Véres bunyóba és halálos fenyegetésbe torkollott a vita a NASCAR betétversenye után – videó
https://formula.hu/parc-ferme/36614
Talladegán versenyez a hétvégén a NASCAR, ahol a Truck Series futama után óriási balhé tört ki. Nick Sanchez egy többautós balesetet kiváltva ütközött össze Matt Craftonnal, aki a leintést követően ököllel verte képen az eset miatt a 22 éves pilótát. Az egész egy tömegverekedésig fajult, Sancheznek csuromvér lett az arca, de így is azt üvöltötte 47 éves riválisának, hogy „kib*szottul meg fogja ölni” a következő versenyhétvégén.
EXCLUSIVE: @Nicksanchez080 involved in a post race fight after Talladega. #NASCAR #NASCARPlayoffs
— Frontstretch (@Frontstretch) September 30, 2023
@WyattGametime pic.twitter.com/3qy3RxDH4Y
Három pont maradt – így áll a MotoGP világbajnoki pontversenye a Japán Nagydíj után
https://formula.hu/parc-ferme/36613
Jorge Martin tarolt Motegiben, így pedig hiába szerzett a sprinten és a vasárnapi futamon is dobogós helyezést Francesco Bagnaia, a regnáló világbajnok előnye három pontra olvadt pramacos márkatársával szemben – és még hat forduló hátra van a 2023-as szezonból. A harmadik ducatis esélyes, a VR46-ot erősítő Marco Bezzecchi hátránya ugyanakkor nőtt, méghozzá 53 pontra. Így állnak a vb-tabellák a MotoGP-ben a Japán GP után:
VERSENYZŐK | GYÁRTÓK | ||||||
1. | Francesco Bagnaia | Ducati | 319 | 1. | Ducati | 490 | |
2. | Jorge Martin | Pramac Ducati | 316 | 2. | KTM | 272 | |
3. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 265 | 3. | Aprilia | 240 | |
4. | Brad Binder | KTM | 201 | 4. | Honda | 142 | |
5. | Aleix Espargaro | Aprilia | 171 | 5. | Yamaha | 131 | |
6. | Johann Zarco | Pramac Ducati | 162 | ||||
7. | Maverick Vinales | Aprilia | 139 | ||||
8. | Luca Marini | VR46 Ducati | 135 | CSAPATOK | |||
9. | Jack Miller | KTM | 125 | 1. | Pramac Ducati | 478 | |
10. | Fabio Quartararo | Yamaha | 111 | 2. | VR46 Ducati | 400 | |
11. | Alex Marquez | Gresini Ducati | 108 | 3. | Ducati | 354 | |
12. | Franco Morbidelli | Yamaha | 77 | 4. | KTM | 326 | |
13. | Miguel Oliveira | RNF Aprilia | 69 | 5. | Aprilia | 310 | |
14. | Augusto Fernandez | Gas Gas Tech3 | 67 | 6. | Yamaha | 188 | |
15. | Marc Marquez | Repsol Honda | 64 | 7. | Gresini Ducati | 161 |
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Ecclestone elmondta, szerinte mi Russell fő F1-es gyengesége
https://formula.hu/parc-ferme/36612
George Russell a második Formula-1-es szezonját tölti a Mercedesnél, ám míg tavaly legyőzte az összetettben Lewis Hamiltont és a csapat egyetlen győzelmét is ő jegyezte, addig idén alulmarad egyelőre a hétszeres világbajnokkal szemben – pedig a fiatalabb brit úgy érzi, az idei a legerősebb idénye. Bernie Ecclestone, az F1 egykori vezére szerint Russell gyenge pontja az lehet, hogy nem tudja jól átlátni a futamokat:
„Nem tudok dűlőre jutni vele kapcsolatban. Kedvelem őt, szupertehetséges. Az a kérdés, hogy mit kész megtenni a győzelemért. Szingapúrban abban bízott, hogy Carlos Sainz el fog fogyni. Nagyon-nagyon keményen nyomta. Nem hiszem, hogy végiggondolja a versenyét – amit pedig Lewis megtesz” – nyilatkozta Ecclestone a Daily Mailnek.
fotó: DPPI
Szakadó eső miatt félbeszakították a MotoGP Japán Nagydíját
https://formula.hu/parc-ferme/36611
Épp a rajtra érkezett meg az eső Motegiben, a versenyzők többsége az első kör végén egyből kiállt motorcserére, hogy slickről esős gumikra váltson. Az eső intenzitása azonban olyannyira fokozódott, hogy a táv felénél a motorosok jelzésére is reagálva előkerültek a piros zászlók. A futamot Jorge Martin vezette Francesco Bagnaia és Marc Marquez előtt, a megszakítás előtti pillanatokban Johann Zarco gyűjtött be egy bukást.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Alpine: Próbáljuk megoldani a kommunikációs problémát Gaslyval
https://formula.hu/parc-ferme/36610
A Japán Nagydíj végén alaposan kiborult Pierre Gasly, aki a középső ujját mutogatva vette tudomásul az Alpine döntését – az eset után Bruno Famin, az Otmar Szafnauer elbocsátása óta megbízott csapatfőnökként dolgozó szakembert kérdezték arról, hogy Gasly egyébként mennyire tudott beilleszkedni Enstone-ban.
„Szerintem most már hozzászokott a csapathoz. Próbáltuk is neki megadni a lehető legjobb környezetet, és igyekszünk megoldani némi kommunikációs problémát közte és a technikai csapat között” – mondta Famin.
„Próbáljuk kényelmesebbé tenni a helyzetet, hogy a srácok többet figyeljenek és cseréljenek eszmét, ő pedig szintén figyeljen jobban arra, amit a mérnök mond neki. Ez oda-vissza működik. Szerintem megszokja a csapatot, és a csapat is tesz erőfeszítéseket az irányába.”
MotoGP reggel, aztán jön a WRC, a Superbike, a NASCAR és a Kamion-Eb: a vasárnapi program
https://formula.hu/parc-ferme/36609
F1 nélkül is lesz mit nézni vasárnap: a MotoGP programja már reggeli időtöltésnek ígérkezik, de nap közben sem maradunk motorsport nélkül. Íme a menetrend.
Vasárnap (október 1.) | ||
03:45-03:55 | MotoGP, Warm up | (arena4plus.network4.hu, előfizetés után élő) |
05:00 | Moto3, Futam | (tv: Aréna4, élő) |
06:15 | Moto2, Futam | (tv: Aréna4, élő) |
08:00 | MotoGP, Futam | (tv: Aréna4, élő) |
12:00 | Superbike, Superpole-futam | (tv: Match4, élő) |
13:07-18:15 | WRC, 3. nap, 13-16. szakasz | (WRC+, előfizetés után élő) |
14:10 | Kamion-Eb, 3. futam | |
15:00 | Superbike, 2. futam | (tv: Eurosport 2, élő) |
16:25 | Kamion-Eb, 4. futam | |
20:00 | NASCAR Cup Series, Futam | (tv: Match4, élő) |
Hamilton látogatást tett a Mercedes gyárában
https://formula.hu/parc-ferme/36608
A Japán Nagydíjat követően úgy fogalmazott Hamilton, hogy minden eddiginél komolyabb munka vár a csapatra, ha el akarják kapni a Red Bullt, és mindenkinek emberfelettit teljesítményt kell ehhez hozzátennie. Ugyanakkor a brit már többször is hangsúlyozta, hogy nem elégedett a csapat által kijelölt tervezési és fejlesztési útvonallal, így most látogatást tett a Mercedes brackley-i gyárában.
"Már második éve vagyunk másodikok a Red Bull mögött, így biztosra kell mennünk azt illetően, hogy az előttünk álló télen hibátlan munkát végzünk és legalább megfelezzük az idei hátrányunkat a következő szezon kezdete előtt."
Őrületes pilótamozgás lehet 2024-ben az F1-ben?
https://formula.hu/parc-ferme/36607
Komoly átigazolási időszak, vagy ahogy a közzsargon hívja, silly season elé nézhetünk jövőre, ugyanis a mezőny több mint kétharmadának lejár a szerződése a 2024-es szezon végén, s miután a Red Bullnál Sergio Perez helye nem tűnik betonbiztosnak, 2026-ban érkezik az Audi, Alonso pedig még egy évvel idősebb lesz, emellett pedig nyilván újoncok is bemutatkoznának az F1-ben, nem kizárt, hogy minden idők egyik legőrültebb pilótapiaca vár ránk 2024-ben.
Jelenleg már csak egyetlen hely kiadó a következő F1-es szezonra: egyedül Logan Sargeant ülése kérdéses a Williamsnél.
Új fejlesztést tervez F1-es motorjával a Honda
https://formula.hu/parc-ferme/36606
Ugyan a jelenlegi szabályok értelmében nem kaphatnak teljesítményfejlesztést az F1-es motorok, de megbízhatósági javításokat igen, ezekből pedig minden esetben teljesítmény is születik, így teljesen azért nem tudták befagyasztani a fejlesztéseket.
A Honda főnöke, Koji Watanabe pedig ki is mondta a De Telegraafnak, hogy további fejlesztések érkeznek a japánok erőforrásához 2024-re – ugyan hivatalosan a Red Bullé a projekt, de a valóságban természetesen ugyanúgy a Honda végzi a munkát.
„Ugyan talán nem fejlesztünk semmit az erő és a teljesítmény terén, de más területeken érhetünk el fejlődést a motorral. A Ferrari is jelentősen fejlesztette a magáét, a Mercedes ERS-rendszere is nagyon erős, és mi is fejleszteni fogunk 2024-re a megbízhatóság terén. Egyértelműen készülünk valamivel” – mondta Watanabe.