Kettős szezont teljesített 2023-ban a H-Moto Team csapatát erősítő Kovács Bálint. Az Endurance-világbajnokságon (EWC) először kapott úgy lehetőséget a Maco Racingtől, hogy fix helye volt a Superbike-kategóriában szereplő yamahás privát egységben, s az istálló mindhárom 24 órás versenyen rajthoz is állt.
Le Mans-ban és Spában különböző gondok nehezítették Kovácsék életét, a Bol d’Oron viszont parádés eredményt elérve összesítésben nyolcadik, a kategóriában hatodik helyen értek célba, aminek köszönhetően az év végi elszámolásnál is nyolcadikak lettek.
„Le Mans-ban a változó időjárás miatti gyengébb rajthely után hamar felzárkóztunk, hajnalban viszont jöttek a technikai hibák, majd reggel a csapattársam egymás után bukott kétszer. Onnantól ketten kellett folytatnunk a versenyt, de sikerült célba érnünk a 13. helyen” – mesélte a fiatal versenyző.
„Spában először voltam rajtoló ember, de nem akart beindulni a motor, amit többször láttunk már a Yamahánál. Hajnalban pedig volt egy furcsa és elég nagy esésem, ami után csodával határos módon össze tudták rakni a szerelők a motort, s én is némi kórházi kitérő után visszaültem a nyeregbe, és a kategória tizedik helyén értünk célba. A Bol d’Oron pedig végre kijött az az eredmény, amit egész évben hajtottunk, gyakorlatilag hiba nélkül lement az egész verseny egy-két apró szerelést leszámítva.”
A HUMDA által támogatott motoros a német bajnokság, az IDM Superbike-kategóriájában is teljes idényt futott, karrierje során először. A fő kihívást az jelentette, hogy itt a teljesen más karakterisztikájú és más stílust igénylő BMW-vel versenyzett a bajor márka gyári csapatában, a BCC Alpha Van Zon BMW Racing Teamben.
„Aminek különösen örülök, hogy stabil tudtam lenni, a hét hétvége 14 versenyéből mindössze egyen nem szereztem pontot egy bukás következtében. A többi futamon szinte mindig a top 10-ben végeztem, ami tekintve, hogy mennyire erős és szoros a bajnokság, nagyon jó eredmény, és annak is örülök, hogy az ötmotoros csapatban a harmadik helyet foglaltam el.”
„Ami jobb lett volna, ha kicsit lineárisabb fejlődési ívet mutatok a szezon során: már a legelső futamon hatodik lettem, amit megismételtem még, de az is maradt a legjobb pozícióm. Ilyen szempontból nem feltétlenül örülök annak, hogy nem az év végére erősödtem meg annyira, hogy egy top 5-ös vagy dobogós helyezés összejöjjön.”
A H-Moto Team csapatfőnöke, Kelemen Krisztián elégedetten értékelte az eredményes és tanulságos kettős évadot: „Nagyon boldog vagyok, hogy az egyik legjobb privát csapat színeiben tud Bálint az Endurance-vb-n szerepelni. A versenyek felemásra sikerültek, hiszen Le Mans-ban sok technikai probléma és a csapattárs esései is hátráltatták az egységet, Spában pedig Bálint élete legnagyobb esését produkálta, ami annak ellenére is negatív élmény, hogy vissza tudott ülni a motorra.”
„A csúcspont a Bol d’Or volt, hiszen a kategóriában a hatodik helyen értek célba, amit egy 24 órás világbajnoki versenyen nem kell magyarázni. Komoly lecke a versenyzőknek az EWC, nem is mindenki képes arra, hogy kétóránként felüljön a motorra és lenyomjon egy egyórás etapot.”
„Az IDM-es szereplés kapcsán szintén pozitív az összkép. A tervezésnél kisebb hibának érzem, hogy rá kellett döbbennünk, hogy van negatív hatása annak, hogy a két szériában kétféle motorral megy. A BMW-t jobban kell ismerni, azaz többet kell vele menni, ha azt akarjuk, hogy sikeres legyen. A jövő évre ezért úgy fordulunk rá, hogy már lesz saját edzőmotorunk” – fogalmazott Kelemen Krisztián.
A BMW-s ismerkedést szolgálja az is, hogy Kovács Bálint a spanyol Superbike-ban is elindult néhány futamon, de a fő fókusz 2024-ben is az EWC-n és az IDM-en lesz.