DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Motor

Megvan Kovács Bálint endurance-világbajnoki csapata

A H-Moto Team versenyzője pályafutása egyik legaktívabb szezonja előtt áll: a német IDM-ben a BMW gyári pilótájaként, míg az endurance-világbajnokság futamain a Maco Racing motorosaként áll rajthoz.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Kovács Bálint pár hete kapott gyári szerződést az Alpha BMW-től, és a tavalyi bajnokság legjobb csapatával természetesen az IDM Superbike kategóriájában a dobogós helyekért szeretne küzdeni, illetve a TOP5-ben akar végezni. Most egy újabb komoly kihívásnak kell majd megfelelnie, ugyanis az endurance-világbajnokság királykategóriájában a Maco Racing Team színeiben fix versenyzőként valamennyi futamon rajthoz állhat, ahol csak a csapat elindul.

kovacs-balint-maco-ewc-boldor-2022



A 21 éves versenyző számára nem lesz ismeretlen sem a szlovák csapat, sem pedig az EWC, hiszen tavaly három 24 órás viadalon is részt vett: a belgiumi viadalon az 5., míg a Bol d’Or-n már a Maco Racing pilótájaként a 6. helyen végzett. Bálint úgy véli, ez a közös munka alapozta meg azt, hogy idén már nem kölcsönben, hanem fix versenyzői szerződéssel várhatja a vb-futamokat.

„Nagyon fontos elem került ismét a helyére az idei szezonomban. A gyári BMW mellett ismét egy jó csapathoz sikerült szerződni, több mint 20 éves tapasztalatuk van az endurance-világbajnokságon. Az, hogy beugró pilótaként a hatodik helyet el tudtuk érni tavaly, jó jel az idei évre nézve. Mindkét félben pozitív emlékeket ébreszt a tavalyi közös eredmény, ennek köszönhető az idei megállapodás, ami mindkét fél számára előnyös. Az endurance-vb arról szól, hogy minél kevesebb hibával minél gyorsabban tudjuk a körök számát növelni, míg a német bajnokságban a nyers tempómat szeretném fejleszteni. A két sorozat segíti egymást” – fogalmazott Kovács Bálint.

2023-01-25_Kovacs_Balint_1

A versenyzőt az sem zavarja, hogy az IDM futamain gyári BMW-vel, míg az EWC versenyein a tavaly már megismert Yamaha motorral fog rajthoz állni. Kiemelte, idén annyit szeretne fejlődni, amennyit csak lehet, emellett jó, akár dobogós helyeket is szeretne elérni mind a német bajnokságban, mind pedig az endurance-világbajnokságon.

A Yamaha Maco Racing Team tulajdonosa, Denisa Gresková kijelentette, Bálintot rendkívül gyors és fiatal kora ellenére tapasztalt versenyzőnek tartják, aki jól összeillik ausztrál és francia csapattársaival. „Nagyon sokat várunk tőle, a tudása és gyorsasága megvan ahhoz, hogy a legjobbat hozza ki magából a csapat” – mondta Denisa Gresková.

Kelemen Krisztián, a H-Moto Team tulajdonosa, Kovács Bálint menedzsere azt emelte ki, hogy eddig mintegy tízéves folyamatos munka van a versenyző pályafutása mögött, a 2023-as évre pedig nem tartja elrugaszkodott elvárásnak a dobogós helyek megszerzését.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: