Bár Brno az egyik legrégebb óta jelenlévő helyszín a gyorsaságimotoros-világbajnokság versenynaptárában – 1965 óta mindössze öt alkalommal nem rendeztek ott futamot –, az utóbbi években egyre többször merültek fel kétségek a verseny jövőjével kapcsolatban. A problémát elsősorban az anyagiak jelentik, s noha a jelenlegi szerződés 2020-ig szól a MotoGP-vel, miután a cseh kormány 65 millióról 39 millió cseh koronára csökkentette a támogatást, nem kizárt, hogy már jövőre sem tudják megrendezni a nagydíjat. Ezt Karel Abraham erősítette meg, akinek az apja a brnói létesítmény tulajdonosa – minderről a Motorsport.com kérdésére beszélt a jelenleg az Avintia Ducati színeiben versenyző motoros:
„Tény, hogy az idei lehet az utolsó nagydíj. Rengeteg dolog, ami megnehezíti, hogy Brnóban tartsuk a MotoGP-t. A legfontosabb a kormánnyal való együttműködés. Majdnem minden állam közreműködik valahogy, de úgy tűnik, a mi kormányunkban problémái vannak. Ez a fő gond. Nem támogatnak minket annyira, mint arra szükségünk lenne. Alapvetően a kétharmadát fizetik ki, de többre lenne szükségünk. Bizonytalan az anyagi támogatás a jövőre nézve. Ez nagyon szomorú, és nem is fair. Ha megnézzük, az összes kisebb üzlet és szálloda rengeteg pénzt keres a versenyen, ahogy az adók és minden egyéb révén maga az állam is. Ha kifizetik a díjakat, még akkor is igaz lenne ez. Mindenki sokat keresne rajta. Viszont ha a pálya fizeti a díjakat, akkor mindenki más sokat keres a versenyen, a pálya viszont pénzt veszít. Ennek pedig semmi értelme.”
Abraham szerint hasonló problémák miatt történt az, hogy bár 2018-ban többéves kihagyás után újra ellátogatott Brnóba a Superbike-vb, ám az idei szezonra nem tudták megtartani a helyüket a naptárba (épp a múlt hétvégi fordulónak otthont adó Jerez került be helyette). „Nagyon nehéz. Igyekeztünk visszacsábítani a Superbike-ot, de ahhoz is díjat kell fizetnünk, majd a verseny lebonyolításáért szintén. Aztán viszont számomra ismeretlen okból nem jöttek a nézők. Hogyan szerezhetnénk vissza a pénzünket? Ez a nagy gond. Más versenyekkel is nagy problémáink vannak, mert vannak díjak, de az emberek nem jönnek és költenek pénzt. Ez továbbra is üzleti kérdés, költhetsz a díjakra, az újraaszfaltozásra, de ebből vissza is kellene jönnie, és ez nem mindig történik meg. Szerintem a pálya szívesen rendezne MotoGP-t, Superbike-ot és DTM-et is. Fantasztikus lenne, de képtelenség.”
Elképzelhető tehát, hogy egy időre búcsút kell venni a brnói MotoGP-futamoknak – ami azért sem lenne meglepő, mert több új helyszín is szeretne bekerülni a naptárba, kezdve a finnországi Kymi Ringgel, a városi indonéz pályával vagy a szintén belengetett új brazil aszfaltcsíkkal. Mindenesetre ha az idei lenne az utolsó Cseh Nagydíj, pláne érdemes lehet kilátogatni a versenyhétvégére: IDE KATTINTVA akár a P1Race.hu-n is lehet jegyet rendelni – sőt, immár egy új jegytípust is kínálnak, de mindenkit alaposan olvassa el a linken található tájékoztatót, s csak utána adja le a rendelését, ha úgy döntött.