Scott Redding 2008-ban, 15 évesen mutatkozott be a gyorsasági motoros világbajnokság 125 köbcentis géposztályában, s rögtön az első évében versenyt is nyert a Donington Parkban, ezzel máig ő a legfiatalabb futamgyőztes. 2010-ben aztán már a Moto2-ben versenyzett, ahol 2013-ban sokáig az összetett elsőségért is harcban volt, majd 2014-ben fellépett a MotoGP-be, ám a brit elmondása szerint nem saját akaratából lépdelt ilyen gyorsan előre a ranglétrán:
„Mindig is mondtam, hogy én kényszerűségből vagyok ott, ahol” – nyilatkozta a Pramac Racing színeiben versenyző pilóta az Autosport.com hasábjain. „Nem akartam olyan korán fellépni a Moto2-be, ahogy a MotoGP-be sem, de a méreteim és a súlyom miatt nem volt más választásom. Egy évvel tovább szerettem volna maradni a 125 köbcentis kategóriában, s a Moto2-ben is tovább versenyeztem volna még, hogy rendesen felkészülhessek.”
Redding arról is igencsak indulatosan beszélt, amikor a királykategóriában eltöltött első szezonjai kerültek szóba: 2014-ben egy Open Honda nyergében mutatkozott be, majd egy évvel később a gyári specifikáció sem úgy működött alatta, ahogy szerette volna. Abban azonban bízik, hogy idén a Ducati Desmosedici GP16-tal előreléphet:
„Látható, hogy a mostani újoncok mindegyike egész jó motort kap az első évére, alattam viszont egy rakás szar volt, amivel még a top15-be sem lehetett bekerülni. Aztán kaptam egy úgynevezett gyári motort a Marc VDS Hondánál 2015-ben, de az meg rohadtul még szarabb volt, mint az előző. Két évig a széllel szemben pisálva kellett megpróbálnom a semmiből kihozni valamit. Láthattuk, hogy van bennem potenciál, voltak villanásaim. A MotoGP-s debütálásom előtti évben a vb-címért harcoltam a Moto2-ben, több dobogót is szereztem. Mivel 2017-ben egy fokkal jobb lesz a motor, hiszek benne, hogy mi is előre, s nem pedig hátra fogunk lépni.”