Immár teljes szezonban szurkolhatnak a motorsport hazai rajongói egy magyar csapatnak a Supersport világbajnokságon. A tavaly három futam erejéig már bemutatkozó Schmidt Racing Team idén valamennyi versenyen rajthoz áll a spanyol világbajnoka, Nicolas Terol révén, míg az európai viadalokon Chrobák János is harcolhat az értékes pontokért.
A 2016-os idénynyitón, a Phillip Island-i ausztrál versenyen sajnos a szombat nem úgy sikerült a csapat és motorosa számára, ahogy azt eltervezték, és az egész nap technikai gondokkal küzdő Terol a 11. pozícióból várhatta a piros lámpa kialvását a vasárnapi futamon. A spanyol világbajnok remekül kapta el a rajtot, és sokáig a legjobb tízben motorozott, ám a pálya néhány pontján elkezdett esni az eső, és Terol ugyan visszaesett néhány pozíciót, ám remekül hajrázva végül a rajthelyével megegyező 11. helyen intették le. Ez pedig azt jelentette, hogy a spanyol versenyző és a magyar csapat első közös versenye öt vb-ponttal zárult, amit az előzmények ismeretében mindenki elégedetten fogadott.
Balogh Róbert csapatfőnök (Schmidt Racing Team): „Bevallom őszintén, a szombati tapasztalatok miatt kicsit aggódtam, mire leszünk képesek a futamon. Nico ismét bebizonyította a klasszisát, és nagyon elégedett vagyok az elért helyezéssel, valamint a most megszerzett öt világbajnoki ponttal. Senki se felejtse el, mi egy majdnem újonc kiscsapat vagyunk, akikben hatalmas vágy van arra nézve, hogy folyamatosan javulva kihozzuk Nicóból, ami benne van. A csapatot dicséri, hogy a futamra sikerült a technikai gondjainkon úrrá lenni. Most egy kis pihenő következik, hogy aztán teljes erővel készüljünk a thaiföldi versenyre.”
Nicolas Terol versenyző (Schmidt Racing Team): „Figyelembe véve, hogy mennyi gonddal küzdöttünk a futam előtt, nagyon elégedett vagyok az elért eredménnyel és a csapat munkájával. A rajtom kifejezetten jól sikerült, végig nagyon koncentráltam, de az eső arra kényszerített egy ideig, hogy lassabban menjek. Ha nem jött volna az eső, vélhetően az első nyolcban tudtam volna végezni, ami azt bizonyítja, a motorom igenis versenyképes. A következő futamra mindenképpen meg kell oldanunk a most jelentkező technikai problémákat, mert akkor ki tudjuk hozni a motorból és belőlem is a maximumot. Most már Thaiföldre összpontosítok, ahol annak ellenére előrelépést remélek, hogy tudom, számunkra az első két verseny tesztnek tekinthető, hogy az első európai futamon már a legjobbakkal is felvehessük a küzdelmet.”
A thaiföldi versenyre két hét múlva, március 13-án kerül sor.