DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 1. szerda
21:39

Raikkönen is kiállt az élről, így Verstappen vezet szuperlágy szettjével, de csak két másodperccel Hamilton előtt, aki hamar utolérheti.

Nem mondhatjuk, hogy unalomba fulladt az USA Nagydíj befejezése. Ilyen verseny után jóízű alvást kívánunk!

Kínos jelenet: Raikkönen besétált a dobogós előkészítő szobába, Verstappen csodálkozva nézett rá, majd szóltak a hollandnak, hogy ő nem vesz részt a ceremónián.

Verstappen öt másodperces büntetést kapott a pálya levágásáért, így Raikkönen mögé esik vissza.

Az előzés – innen jól látható, hogy Verstappen négy kerékkel elhagyta a pályát. Egyelőre nincs arról hír, hogy vizsgálják-e.

Az USA Nagydíj végeredménye:

10 másodperc előnnyel Lewis Hamilton nyerte az USA Nagydíjat Sebastian Vettel előtt.

Verstappen az utolsó kanyarokban megelőzte Raikkönent, dobogóra áll a holland versenyző!

A célegyenesben Verstappen már nyithatja a DRS-t: mindent bele fog adni az utolsó körben!

Verstappennek két köre van, hogy megelőzze Raikkönent a dobogós helyért, akitől 1,1 másodpercre marad le.

Miután Verstappen is megelőzte, Bottas élt az ingyen kiállás lehetőségével – így is, úgy is ötödik hely jut a finnek.

„Seb van most mögötted” – szóltak Raikkönennek, és a finn rögtön el is engedte csapattársát. Eközben Bottast már Verstappen gyötri.

Vettel nem sokat várt: az 51. körben az 1-es kanyarban a külső oldalon előzte Bottast, a Mercedes és a lekörözött Vandoorne között átlavírozva.

Gyors döntés a lekörözöttek ütközése felett, Ericsson öt másodperces időbüntetést kapott.

Vettel megérkezett. 1:37,957-tel megfutotta a leggyorsabb kört, és DRS-távolságon belül van Bottashoz képest. 6 köre van még megelőzni a Mercedest – aztán valószínűleg Raikkönen el fogja engedni őt a második helyért.

Hoppá, egy baleset: Vettel lekörözte Ericssont és Magnussent, majd a svéd közvetlenül a Ferrari mögött felöklelte és kiforgatta a dátnt. 

Vettel alig 5 kör alatt 14-ről 6 másodpercre csökkentette hátrányát Bottashoz képest, és Verstappen is hasonló tempóban közeledik. Rövid időn belül meg fognak érkezni a Mercedesre.

A 6. helyért Ocon és Sainz csatázik, a spanyol bravúrosan szerepel azon a hétvégén, melyen először ült a Renault RS.17-be.

Akiről nem esik szó: Lewis Hamilton 9,5 másodperccel vezet, rá semmilyen hatással nincs, milyen taktikán vannak a mögötte levő versenyzők.

A hátsó egyenes végén Raikkönen kifékezte Bottast, a finn ferraris a második pozícióban!

A jelek szerint Bottas és Raikkönen nem követi Vetteléket, az utolsó 15 kört lágy gumin akarják kihúzni. Vettelnek körönként egy másodpercet kell ledolgoznia, hogy utolérje őket – ez egyelőre megy neki.

Vettel egyetlen körrel később érkezett, ennek ellenére Verstappen így is rengeteg hátrányt ledolgozott a némethez képest, aki az imént három hellyel előtte volt: csupán 0,7 másodperc a két pilóta között!

A 38. körben Verstappen másodszor is kiállt a bokszba. A Red Bull arra apellálhat, hogy a többiek is kiállnak, hiszen a holland mindössze 13 kört pakolt a lágy szett abroncsba, amely helyett szuperlágyat kapott. A versenyző az ötödik helyen maradt. 

Raikkönen csendben utolérte Bottast, és a harmadik pozícióért támadja honfitársát. Vettel sincs sokkal előttük, 1,8 másodperc az előnye.

Több kanyaron át tartó látványos csata után Sainz megelőzte a mexikóit, és Kvjat is ráesett.

Két Force India a 6-7. helyen, mögöttük azonban Sainz közelít: Perez megkérte csapatát, hadd mehessen el Ocon mellett, majd a futam végén visszaadja neki a pozíciót. A csapatot, amely Spa óta szigorúan korlátozza a versenyzők küzdelmét, ez nem hatotta meg.

Hírességek elképesztő sorát hívták meg Austinba, itt Bill Clinton, az USA korábbi elnöke, és Woody Harrelson színész.

A kiállások tisztázódása után így áll a még versenyben levő pilóták sorrendje nem sokkal az USA Nagydíj féltávja után, 56-ból a 31. körben:

Utolsóként Massa állt ki a bokszba, ultralágyat kapott: 26 kört akar kihúzni ezzel az abronccsal. A sokáig hatodikként haladó pilóta a 11. pozícióba tért vissza.

Verstappen 1:38-39-es köröket dobál, az előző körben egy másodperccel gyorsabb volt Raikkönennél, akitől már csak 6 szekundummal marad le (kiállása után ez több mint 10 volt).

6-8 pontot veszítettünk el, mondta a csapatádióban a csalódott Alonso. Kilencedik alkalommal esett ki 2017-ben.

Ugyanebben a körben véget ért Alonso versenye, a spanyol motorhiba miatt visszatért a bokszba. Ő a negyedik kieső Austinban.

Verstappen a 25. körig bírta szuperlággyal, ő is lágyra váltott, és az ötödik helyre tért vissza. A 6. Massa és 11. helyezett Vandoorne nem álltak még ki, ők is szuperlágyon startoltak.

A 23. körben Hamilton már a pályán visszavette a vezetést Verstappentől, aki azért nem adta olcsón a bőrét, két kanyaron át védekezett.

Ennyire közel volt Hamilton kiállása után a háromszoros világbajnok és Vettel: ki tudja, lesz-e még ilyen lehetőség, 1,8 másodpercre hízott már a különbség.

Nem sokáig, Hamilton a 20. körben szintén kiállt (ugyancsak lágyért, a maradék 36 körre), közvetlenül a távolságot ledolgozó Vettel elé ért vissza.

Miközben a ferraris 1:39,702-vel megfutotta a leggyorsabb kört, a második helyről Bottas is kiállt – szintén lágy gumiért. Hamilton, Raikkönen és Verstappen az első három helyen, akik még nem álltak ki.

Eközben a 17. körben Vettel megejtette saját kerékcseréjét, az 5. helyre jött vissza, Verstappen mögé. Ő is lágy abroncsot választott szuperlágy helyett.

Dupla sárga zászlós szakasz alatt elintézték a Red Bull eltávolítását.

Ricciardo kiállt a versenyből, motorhiba miatt a fűre húzódott, ennyi volt neki az USA Nagydíj!

Sainzt megelőzte, Alonso és Ocon kiállt előle, így Ricciardo már a 6. pozícióban. A spanyol és francia is lágy gumikat tettek fel kiállásuk során, fontos különbségek vannak a taktikában.

Raikkönen utolérte Ricciardót, de megelőzni nem tudta: a 13. körben kiállt előle az ausztrál, az ultralágy helyett szuperlágy gumikért. Ezzel egyidejűleg eldőlt, hogy a stewardok nem büntetnek a Ricciardo-Bottas eset miatt.

Hamilton már most 3 másodperccel Vettel előtt. A német hólyagosodásra panaszkodik.

Verstappen Ocon megelőzésével már most a 6. helyen. A holland szuperlágy gumin halad a körülötte levő, ultralágyas versenyzőkkel ellentétben, így tovább kint fog maradni náluk. Raikkönen 8 másodperccel a Red Bull-os előtt.

A stewardok vizsgálni kezdték Ricciardo merész támadását Bottasszal szemben.

Wehrlein is kiszállt az autó sérülése miatt: ő ütközött a nagydíj elején Magnussennel.

A DRS-távolságon belül levő Bottas-Ricciardo-Raikkönen trió már öt másodpercre van a vezető párostól. Verstappen közben a hetedik helyen, az előtte levő Oconhoz képest jelentős különbséget kell ledolgoznia.

A 6. körben a hátsó egyenes végén Hamilton átvette a vezetést Vetteltől, a német sikertelenül próbált visszatámadni.

Ricciardo a 4. kör elején egy kilométerről vetődött be Bottas mellé, de továbbra sem tudja átvenni a harmadik helyet.

Magnussen defektet kapott, lágy gumikra váltott. Wehrlein is kereket cserélt, Hülkenberg pedig már most kiállt a versenyből. 

Hátrébb Verstappen előzget, a 16. helyről induló holland már a 11. pozícióban. Magnussen már járt a bokszban.

A második körben Ricciardo az 1-es kanyarban kitessékelte Bottast, majd fej fej mellett vívtak az S kanyarokban, a finn pedig visszavette a harmadik helyet.

Hátrébb Bottas és Ricciardo halad, Ocon lerajtolta Raikkönent, mögöttük Alonso és Sainz viaskodik.

Az autók mintha összeértek volna, Vettel átvette a vezetést az első kanyarban Hamiltontól!

A mezőny elindult a felvezető körre, nyakunkon az USA Nagydíj rajtja!

Hat versenyző kapott rajtbüntetést az USA Nagydíjra, akik a rajtrács végén csoportosulnak. Az első két sorban Hamilton, Vettel, Bottas és Ricciardo található, és Carlos Sainz kiváló, 7. pozícióját is muszáj kiemelni első futamán a Renault-val.

Kvjat „a torpedó”, Raikkönen a „mindig mosolygós”, Ricciardo pedig a „RicciRocket” becenévvel lett bemutatva – nem tudjuk, az orosz mennyire érezte ezt elismerésnek. A végére maradt Vettel és Hamilton.

Így néz ki a gyakorlatban, vörös szőnyeggel, műfüsttel – volt, akinek tetszett, de a közösségi médiában látható, sokan rögtön kinyilvánították, remélik, hogy csak erre az egy versenyre szól.

Az autók a megszokottnál korábban felsorakoztak a rajtrácsra, aztán a versenyzők távoztak versenygépeik mellől, hogy a rendhagyó bemutatás során újra bevonuljanak. Michael Buffer már megérkezett, az ő munkássága azoknak lehet ismerős, akik sok bokszmeccset néznek.

A reggeli austini viharral szívesen riogattak a helyszínen levők, (ezt a fotót Romain Grosjean készítette szállodájából) persze már nyoma sincs, a napsütés ragyogó, az aszfalt csontszáraz.

A pilóták felvonulása is egy tipikusan amerikai kamion hátulján történt.

Mivel a sportág amerikai tulajdonba, a Liberty Media kezébe került, várhatóan az Egyesült Államok versenyét övezi a legnagyobb a felhajtás. Vasárnap volt minden, amivel le lehet nyűgözni az amerikaikat: Michael Buffer, a bokszmeccsek szpíkere konferálta fel a mezőny tagjait, megjelent az ország korábbi elnöke, Bill Clinton, valamint az első számú sztárvendég, Usain Bolt is, akit Hamilton mellesleg megautóztatott.

Köszöntünk mindenkit ma este, az USA Nagydíj versenynapján: a szokásos vasárnap délután és korán kelős reggeli időpont helyett a Formula-1 az esti televíziós főműsoridőbe került át, hiszen Austin, Texas székhelye -7 időzónára található Magyarországtól.