DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
10:57

És nézzétek, mi közeleg 

Ezzel véget ér élő közvetítésünk az időmérőről, holnap 9-kor is tartsatok velünk a futamon. A bajnoki esélyesek a rajtrács két ellentétes végére fognak felállni.

A második sorban Verstappen és Ricciardo, a harmadikban Bottas és Ocon, a negyedikben Vandoorne és Hülkenberg, az ötödikben Perez és Alonso.

Hamiltonnak már megint lesz ünnepelnivalója, hiszen kerek számot ért el rekordszámú 70. rajtelsőségével.

És Raikköen 45 ezreddel marad el Hamilton előző körben felállított legjobbjától! Nincs Ferrari-pole, a finn a második helyről rajtolhat majd, Hamilton mellől.

Hamilton 67 ezreddel lassabb önmagánál.

Raikkönennek van most hozzá hasonlóan erős középső szektorja...!

Egyelőre senki nem tud Hamilton közelébe érni...

Jönnek a versenyzők a második menetre. Meglesz-e az 1:29-es köridő Malajziában így búcsúzóul?

Perez, Ocon, Vandoorne, Alonso a további sorrend jelenleg a 6-9. helyeken.

Hamiltoné a "leghatalmasabb" idő, 1:30,076! Raikkönen 1:30,3, Ricciardo 1:30,5, Vestappen 1:30,6, Bottas 1:30,9.

Hülkenberg kivételével mindenki két próbálkozással számol, úgy tűnik, hiszen kilenc autó már a pályán.

Verstappen pedig 20. születésnapján szerezhetné meg első pole-ját. Elkezdődött a Q3.

258 ezred választotta el a Q2-ben ezt az öt pilótát.

Vettel drámája ide vagy oda, rég éreztünk már ennyire sokesélyesnek, kiszmíthatatlannak egy időmérőt. Az élcsapatok öt fennmaradt pilótája közül tényleg bárki odaérhet, 20-20% eséllyel.

Ez viszont azt jelenti, hogy továbbjutott a két McLaren is a Mercedesek, a Red Bullok, a Force Indiák, valamint Hülkenberg és Raikkönen társaságában.

Bottas ugrott az élre, 1:30,803. Lejjebb nagy tülekedés a továbbjutásért: kiesett Massa, Palmer, Stroll, Sainz és Gasly. A Toro Rosso reményei, miszerint a spanyol bejut a legjobb tízbe, nem igazolódtak be.

Csak az első két helyezett, Raikkönen és Verstappen maradt a bokszban a hajrára.

Vettel nyilatkozott is már. "Nem sokat csináltam ma, de ez része a motorsportnak." Emellett hálálkodott a csapat felé, akik időben kicserélték az előző, hibás motort a harmadik edzés után. Hamarosan jövünk a teljes interjúval.

Az második menetek előtt volt egy kis várakozás mindenkinél, de most indul a Q2 hajrája. A két Mercedes is jön ki a pályára a 3-4. helyről, és Ricciardo is az 5.-ről.

Nem igazán mutatja esőfelhők közeledését a radar. Azok az égbolton sötétedő dolgok nem jönnek közelebb.

Nem volt tiszta egyik Mercedes-pilóta köre sem, a visszajátszások mindkettőjüknél mutattak egy-egy közepes méretű hibát.

Újabb körrekordok repkednek, Raikkönen már 1:31-en belül jár. 1:30,926. Mögötte Verstappen és a két Mercedes az első körök után.

"Legalább" a Ferrari most minden elemet kicserélhet Vettel hajtásláncában, és több büntetéssel már nem kell tervezniük a továbbiakban. Valószínűleg ígyis-úgyis kifogytak volna néhány elemből a szezon végére, szóval ez a mostani utolsó hely talán nem is akkora csapás, mint amekkorának tűnik. 

Megkezdődött a 15 perces Q2. Újabb öt kieső nevét fogjuk megismerni a végére.

Viszont, ha lehet ilyet mondani, a pole-ért folyó csata csak még kiegyenlítettebb lett. A Mercedesek nem tűnnek erősebbnek a Red Bulloknál, és persze ott van Kimi Raikkönen a hétvégén eddig legjobbnak tűnő Ferrarival.

Ilyen a technikai sport. Tavaly éppen itt Lewis Hamilton esett ki motorhiba miatt az élről, most Vettel rajtol a mezőny ellentétes végéről, mint ami előzetesen kinézett neki.

Dráma, dráma, a szingapúri rajtbaleset után újabb olyan pályán került lehetetlen helyzetbe Sebastian Vettel, ahol ő tűnt a fő esélyesnek. 

Gasly feljött a remek 8. helyre, a Haasok viszont lecsúsztak. A Q1-es kiesők névsora végül: Grosjean, Magnussen, Wehrlein, Ericsson és Vettel.

Jaj, nézzük a többieket, mert közben vége a Q1-nek lassan. A Sauberek, Stoll és Gasly van jelenleg még kiesőhelyen Vettel mellett.

És nem jön! Ki akarták engedni a németet, minden készen állt, de már elindulás előtt vészes jelek és hangok jöttek a motorból, így Vettel a bokszban maradt. Nem teljesített kört, az utolsó helyről fog rajtolni a német a Malajziai Nagydíjon! Micsoda csapás ismét Vettel számára!

Most kezdik felkészíteni Vettel autóját, úgy tűnik, mintha ki akarnák küldeni egy menetre. Kérdés, hogy működik-e a turbó. A frissen olvasott/hallott szakértői vélemények elég lemondóak a német esélyeit illetően.

Hamilton viszont már azért van a garázsban és fogott ideiglenes vetkőzésbe, mert elégedett a továbbjutást érő, jelenleg első helyre elég körével.

A Ferrari garázsát mutatta a kamera, a szerelők nem nagyon szorgoskodnak az autón. Talán ők már tudják, hogy ilyen rövid idő alatt kijavíthatatlan a probléma? Vagy ne lássunk rémeket?

Utolsóként Alonso is a pályán, de egyelőre semmivel nincs elkésve.

Sainzot a Q3-ba, az újonc Gaslyt már elsőre a Q2-be várja a Toro Rosso, ezt mondta most Franz Tost csapatfőnök a Sky Sportson.

A német nem futott mért kört. Ellenben 17 kollegájával, közülük Raikkönen és a két Mercedes állnak jelenleg az első három helyen.

Vettel lassú tempóban kocogott vissza a bokszba, valami nincs rendben az új erőforrással. "Mintha nem lenne turbóm" - adott visszajelzést a német. Sietve tolják be autóját a garázsba a szerelők.

19 autó máris akcióban, a felhőket látva tényleg bármikor megváltozhat az időjárás. Alonso várakozik legtovább a bokszban.

Vettel is a pályán. Nézzük, hogy működik ez a továbbfejlesztett motor! Már enélkül is ő lenne a pole fő esélyese az edzéseredmények alapján.

Elkezdődött a Q1. 18 perc, amelynek a végén az öt leglassabb autó búcsúzik.

Egy ítélet is született - illetve nem született - a szünetben. Verstappen és Palmer egy különös ütközésbe keveredett az edzés végén, de a két versenyző meghallgatása után senkit nem büntettek.

A Ferrarinál sikerült időben befejezni a munkát, a padlólemez is visszakerült az autóra a kezdés előtti utolsó percekben, a német - elméletben - készen áll az indulásra.

A Mercedesnél pedig a pilóták kitartanak az eltérő aero-csomag mellett a hétvége hátralévő részére. Ez azt jelenti, hogy Lewis Hamilton autóján a régebbi elemek maradtak fenn, Valtteri Bottas viszont az újakkal volt elégedettebb, így megtartja azokat.

Sebastian Vettel harmadik edzés végén érkezett, elektronikai jellegű meghibásodása miatt a Ferrari úgy döntött, hogy elővigyázatosságból kicseréli a motort az 5-ös számú autóban az időmérő előtti két órában. Ez az utolsó, 4. büntetlenül felhasználható egység, ami viszont már egy új fejlesztés, így még előnyt is jelenthet a németnek. Eredetileg csak egy-két futammal később tervezte bevetni a csapat.

Napos napot mindenkinek így a sepangi időmérő előtt (a helyszínen is egyelőre napos az idő, de legalábbis nem esős). Már így a Q1 indulása előtt van néhány érdekesség, amiről beszámolhatunk, és amelyek akár az erőviszonyokat is befolyásolhatják a hétvége hátralévő részére.