Grosjean közben már mosolyogva nyilatkozik, és maga is megerősíti, hogy jól van, haja szála sem görbült az ijesztő becsapódás során.
Zűrös edzésnapon vagyunk túl az első edzés viharával és ezzel a mostani csatornamizériával. Biztosan lesz még folytatása ennek a történetnek, és akkor az erőviszonyokról még nem is beszéltünk. A Mercedes ma kicsit elveszettnek tűnt, viszont a csapatok alig tudtak a hosszú etapokra készülni.
Ennyit a mai élő közvetítésünkről, kövessétek a híreket nálunk a nap további részében is!
Nyilvánvaló, hogy tíz perc alatt helyrehozhatatlan lett volna ez a probléma.
És itt a vége. 10 perccel a tervezett leintés előtt az FIA közölte, hogy nem indítják újra az edzést.
Szóval ilyen lyukak azért nem szerencsés, ha bárhol megtalálhatók egy versenypályán, pláne az ideális íven nem.
Igen, a kamerákból most már jól látszik a méretes lyuk, ahol a csatornafedélnek kellett volna lennie. Egy visszajátszás szerint akkor vált fel, amikor nem sokkal korábban Raikkönen áthajtott rajta. Ez most komoly biztonsági aggodalmakat vet fel, Charlie Whitingék ki is mentek a helyszínre, hogy alaposan megvizsgálják a helyzetet.
Csúnya volt, de szerencsére Grosjean jól van.
RED FLAG: Session halted temporarily after GRO hits the wall at Turn 13
— Formula 1 (@F1) September 29, 2017
He's out of the car and signals he is ok #MalaysiaGP #FP2 pic.twitter.com/ZwwHLzqCN8
És megvan a baleset oka: az előző kanyar belső ívén található kerékvető egy darabja, vélhetően egy csatornafedél látványosan elmozdult a helyéről. Grosjean ráhajtott és defektet kapott.
A Haas nagy sebességgel csúszott ki, átszánkázott a kavicságyon, és irányíthatatlanul, oldalról a falba csapódott. A francia ki tudott szállni, és már az orvosi autó várta.
Ez viszont már egy nagyobb baj: Grosjean a falban, piros zászló!
Csak kisebb ijedtségek voltak fellelhetők az elmúlt percekben a békésen köröző mezőnyben: Raikkönen bal első felfüggesztésén a csapat ott felejtett egy ragasztószalagot, Wehrlein pedig paranoiás lett, és azt hitte, eltalált valamit - de a Sauber megnyugtatta, hogy semmi gond nincs az autójával.
Mivel szokás szerint már a hosszú etapok, a versenyre való felkészülés zajlik, eredményt is hirdethetünk fél órával a leintés előtt. Különös ez a sorrend: Ferrari, Red Bull, McLaren, Mercedes.
Közben egy közepes méretű botrány kezd kibontakozni a háttérben a csapatok között. Történt ugyanis, hogy az FIA technikai igazgatója, Marcin Budkowski távozott pozíciójából, és a három hónapos kényszerszabadságot követően német sajtóértesülések szerint a Renault csapatához készül igazolni. A többi csapat vezetője nem repes az örömtől emiatt, hiszen az istállók minden titkát és trükkjét ismerő szakember egy rivális kezeiben felbecsülhetetlen értékű kincs lenne.
A két edzés között egy sebtében összehozott tanácskozáson össze is ült Wolff, Horner, Arrivabene, Lowe és Fernley, bár a Sky Sports friss hírei szerint nem ez, hanem egy jövőbeli költséglimit bevezetése volt a fő téma közöttük.
Persze mielőtt nagy következtetéseket vonnánk le, ne feledjük, hogy a Mercedesek sérülhettek a kavicságyban tett látogatásoknak köszönhetően, ugyanakkor a Ferrari egy halom szemmel is látható fejlesztést hozott erre a hétvégére.
Alonso még odacsapott egyett, és még ő is bejött a két Mercedes elé! Vagy az Ezüst Nyilakkal nincs rendben valami, vagy az a McLaren nem is olyan rossz most már, vagy Alonso a nagyon jó továbbra is!
Utolsóként megjöttek a Mercedesek is végső könnyűtankos körükre, de nem vitték túlzásba a javulást. Hamilton 5., Bottas 6. lett, 1,4 másodperccel maradtak el Vetteltől.
Magnussen az "őrült alulkormányzottságra" panaszkodik a Haasnál. Megnyugtatják, hogy Grosjean is ezt mondja, bár nem biztos, hogy ettől megnyugodott a dán.
A Stroll és a bója című diavetítésünk következik.
Marcus Ericsson is bemutatott egy hosszabb pályaelhagyást, ő éppen a füvön.
Lance Stroll eltalálta a bokszbejáratot jelző bóját, és jól el is ütötte a helyéről. Elfékezte magát a célegyenesre való rákanyarodás közben, és már a rádióban bocsánatot kért, meg ne haragudjanak rá ezért az illetékesek.
A Mercedesek szerelgetése, javítása, tisztítása is lassan befejeződik. Bottas már a pályán is van.
És vissza is repítette őket az élre az időmérős szimuláció: Vettel 1:31,261, Raikkönen 1:31,865.
A Ferrarik most jönnek az "igazán gyors" köreikre, miközben a Mercedesek még a garázsban.
Ricciardo átvette a vezetést, 1:32,099-cel most a Red Bull áll az élen. Közben csapattársa, Verstappen a vezethetőségre panaszkodik. Vissza is hívták a bokszba.
A Pirell is rámutat, hogy a Mercedes autói nem teszik jól, ha ralikrosszozással ütik el az értékes perceket, miután az első edzés adatai is többnyire használhatatlanok voltak az eső miatt.
The rallycross sáessions from @MercedesAMGF1 won’t have helped their run plan, after #FP1 was a bit of a wash-out. Track time is key.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) September 29, 2017
"Nézzétek, Lewis hozott nekünk egy kis ajándékot!" - írják a Mercedes Twitterén a 44-es autóról a garázsban leszóródott egyik méretesebb kavicsot mutatva.
Oh look! #LH44 brought us back a present! Gravel, it gets everywhere... #MalaysiaGP #FP2 pic.twitter.com/BqXyBJFPmV
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) September 29, 2017
Sainz is kicsúszott, majd visszajött. "Vezethetetlen ez a dolog" - szidja Toro Rossóját.
És amíg a Mercedesekkel voltunk elfoglalva, Vettel már tovább javított: 1:32,456. Mögötte Verstappen, Raikkönen és Ricciardo is fél másodpercen belül.
Itt egy kép a kicsúszásról. Toto Wolff rezzenéstelen arccal nézte végig a bokszból a kamerák tanúsága szerint.
És Hamilton is kint van a kavicságyban! Ő a 8-as kanyarban csúszott meg és landolt a bukótérben. Szerencséjére nem ásta el magát, ki tudott jönni a sóderrengetegből.
Carlos Sainz lehangoltan jelzi a rádióban, hogy a Toro Rossójának vezethetősége egyszerűen szörnyű. Talán boldogabb lenne, ha már a Renault-t vezethetné ezen a hétvégén, hiszen erre is volt esély.
Valtteri Bottas kisodródott a 11-es kanyarban, és tett egy hosszabb látogatást a kavicságyban, de vissza tudott jönni. Felipe Massát próbálta volna megkerülni a külső íven, de túl szélesen fordult.
A Toro Rosso csapatvezetője, Franz Tost szerint nem jelentenek aggodalmat a szerelők számára a füstölő autók (most Gaslyvel történt, de Szingapúrban is volt rá példa), ezt csak a kipufogóra kifröccsenő olaj okozza. Tost azért hozzátette, ő maga mindig kisebb szívrohamot él át, amikor füstölni látja az autóit.
És kész is, eddig tartott megdönteni a valaha volt leggyorsabb sepangi kört: 15 percnyi száraz pályás körözés kellett hozzá.
A korábbi rekordot még Fernando Alonso tartotta 2005-ből 1:32,582-vel, de ezt Sebastian Vettel most 1:32,566-ra javította. És hol van még a vége!
Gasly kivételével mindenki rendelkezik már mért idővel.
Egy kis helyreigazítás: Verstappen vezet 1:32,739-cel, Raikkönen 1:32,836-tal követi, mögöttük pedig most Vettel, Ricciardo és Bottas áll.
A mezőny újonca, a Danyiil Kvjat helyét átvevő Pierre Gasly nagy füsttel érkezett vissza a szerelőihez a bokszba.
Raikkönen pedig már kétszer is javított azóta, immár 1:32,739-cel áll. Tavaly Hamilton 1:32,850-nel nyerte az időmérőt. Csak mondjuk.
A köridők máris viharoznak be a rendszerbe. Kimi Raikkönen vezet 1:33,486-tal. Ez máris egy remek eredmény, valószínűleg itt sem lesz túl hosszú életű az eddigi körrekord.
Az első edzést a tesztpilóták miatt kihagyó Carlos Sainz, Nico Hülkenberg, Kevin Magnussen és Marcus Ericsson is beült most már autójába. Nem volt számukra túl nagy érvágás most a kihagyás, a vizes pálya úgysem szolgáltatott reprezentatív körülményeket.
És igen, már mindenki slick gumikon hajt ki. Szuperlágy, lágy és közepes keverékek is vannak bevetésen.
Most már nincs is semmiféle időhúzás: zöld zászló, és a versenyzők azonnal a pályán a második másfél órás edzésre, ami reményeik szerint ezúttal tényleg másfél órás lesz, ellenben az elsővel, amiből leharapott fél órát az FIA.
A csapatok inkább kinéznek az égre meg a pályára, és megállapítják, hogy jóval szárazabbak a körülmények, mint délelőtt voltak. Az eső azóta nem esett, és bár a pálya még nedves, ez hamar slickgumis edzéssé válhat. Ha nem lesz azonnal az.
Much drier conditions here in Sepang ahead of #FP2 at the #MalaysiaGP #F1 pic.twitter.com/6C0FW3Oihm
— Red Bull Racing (@redbullracing) September 29, 2017
Itt egy kifejezetten F1-specifikus időjárás-jelentés a Sky Sportstól, amely Sepang környékére koncentrál. A hölgy egy percen át elemzi a hétvégi helyzetet, és végül arra lyukad ki, hogy a hétvége bármely pontján eleredhet az eső, de az is lehet, hogy nem fog.
After a wet first practice how does the rest of the weekend look? Here's @SkyNewsNaz from @SkyNewsWeather with the forecast #SkyF1 #F1 pic.twitter.com/AXI5Yntrz9
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) September 29, 2017
Az első edzés nemhogy napos nem volt, kifejezetten szakadt az eső! Vizes pályán a Red Bullok futották a legjobb köridőket, miután a rossz körülmények miatt fél órával később kapta meg a zöld jelzést a mezőny.
Napos napot mindenkinek! Ha a második malajziai edzés élő szöveges közvetítését keresitek, akkor jó helyen jártok.