DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 15. szerda
13:58

A program kötelező része a nemzeti himnusz, melyet a teljes mezőny a rajtvonalnál hallgat meg.

A pontverseny állása a szezon felénél: Vettel 177, Hamilton 176.

Ez a pontszerzők sorrendje. Néhány perce még nem számítottunk volna ilyen eredményre!

Eközben Hamilton megnyerte a versenyt, számos pontot ledolgozott a fő riválisához képest. Bottas gondoskodott a Mercedes 1-2-es eredményéről.

Vettel, aki defektet is kapott sorban veszítette a pozíciókat. Egészen a hetedik helyre esett vissza.

Vettel bal első gumija is megadta magát! Raikkönen ideiglenesen mögé esett vissza, de a finn ismét harmadik.

És ebben a pillanatban levált egy nagydarab Raikkönen gumijáról, Bottas már meg is előzte őt! Raikkönen a kör végén kijött a bokszba, két körrel a leintés előtt.

Legutóbb fél másodperc volt Bottas és Raikkönen között a köridőbeli különbség: ez így nem lesz elegendő a verseny végéig. Hülkenberg és Ricciardo között valódi csata dúl, 1,4 másodperc a különbség köztük.

1:30,905 Bottastól, aki 5,5 másodpercre van Raikkönentől.  

Vettel máris 7,5 másodpercre lemaradt Bottastól. Az első gumik nullára koptak, még Verstappen is abban reménykedik, hogy elkaphatja a németet.

Bottas az egyenesben elsüvített Vettel mellett, a finn átvette a harmadik helyet.

Az első csörte megtörtént, Vettel füstölőre fékezte a gumit.

Bottas megérkezett Vettel mögé, akit csekély mértékben a forgalom is hátráltat. DRS-távolságon belül a finn.

Magnussen is teljesítette sokáig halogatott kiállását, a 14. helyre tért vissza. A pontszerzők sora most: Hamilton, Raikkönen, Vettel, Bottas, Verstappen, Hülkenberg, Ricciardo, Ocon, Perez és Massa.

Alonso idén hetedszer nem fejez be nagydíjat. Mindössze két célba érése van 2017-ből.

Ricciardo villámtempóban levadászta Perezt és Ocont, míg Bottas már most 3,4 másodpercre csökkentette hátrányát Vettelhez képest.

Alonso visszatért a bokszba, a McLaren megkérte, hogy állítsa le az autót.

Közben Ricciardo is kiállt, ő a 10. helyre jött vissza. A jelenleg 7. Magnussen az egyetlen, aki még nem látogatott a bokszba.

A szuperlágy gumin a hátralevő 18 körben Bottasnak sokkal gyorsabbnak kell lennie, mint az előtte levőknek. Vettel 5, Raikkönen 10 másodperccel áll előtte.

De Bottas a második helyről már ki is jött a bokszba. Egy villámgyors 2,1 másodperces kerékcsere után a negyedik helyre tért vissza, Vettel mögé.

Egy óra telt el a Brit Nagydíjból, így áll most a pontszerzők sora.

Kvjat felfüggesztés-problémára panaszkodott, mire a bokszba hívták – kerékcsere után visszaküldték a pályára, ettől remél megoldást a Toro Rosso. Kvjat már 3-szor járt a bokszban, körhátrányban ő az utolsó.

1:31,529 az új leggyorsabb kör: Hamilton szárnyal a friss abroncsokon.

Már csak hárman nem álltak ki a mezőnyből: Bottas a 2. helyen, Ricciardo a 6., Magnussen a 8. és Ericsson a 11. pozícióban. Közülük egyedül Ricciardo van szuperlágy abroncson, ő már aligha húzza sokáig.

Hamilton is kiállt, az élre tért vissza, közvetlenül Bottas elé – a finn mintha kissé vissza is vett volna, hogy ne zavarja meg a csapattárs futamát.

A 24. körben Raikkönen is érkezik. A finn a harmadik helyre tért vissza, a bokszban még nem járó Hamilton és Bottas elé.

Bottas pedig 1:32,166-ra emelte a lécet: mindezt 27 körös lágy gumin. Ne feledjük, a finn ezen a keveréken indult, így jóval tovább kint tud maradni, mint a körülötte levők.

Friss lágy gumin Vettel 1:32.225-tel leggyorsabb a pályán, de Hamilton máris válaszolt egy 1:32.190-nel.

Mások is érkeznek a bokszba: Ocon és Alonso szintén túlesett az első kerékcserén.

A Red Bull egy kör múltán válaszolt a Ferrarira: 3,4 másodperces volt a kerékcsere, Verstappen jócskán a német mögé ért vissza.

Ricciardo megelőzte Massát is, a pontszerző 10. helyen áll.

Vettelnek a pályán nem sikerült megelőznie Verstappent, megpróbálja taktikával: az élmezőnyből elsőként érkezett a bokszba.

Eközben Hamilton előnye 4 másodperc Raikkönenhez képest, aki a csatározásnak köszönhetően 9,7 másodpercre leszakította Verstappenéket. Vettel pedig Bottast is megkapta a nyakára.

Óriási csata Vettel és Verstappen között: egy-egy alkalommal mindketten az aszfaltozott bukótérbe szorultak, a holland megtartotta a helyet.

Ricciardo áthámozta magát Alonsón a 13. helyért vívott csatában. Tíz hellyel előrébb Vettel próbálja ugyanezt Verstappennel.

Miközben Alonso hét helyett javított, és képes tartani Ricciardót, a Q3-ban szereplő Vandoorne-t is csak Bottas előzte meg a futam 12 köre alatt: a belga tartja a 10. pozíciót Massa és Grosjean előtt.

Kvjat bokszutca-áthajtásos büntetést kap, a hivatalos indoklás szerint „nem biztonságosan tért vissza a pályára” – Sainz ezt talán máshogy fogalmazná meg.

Bottas eközben már Vettel mögött, átvette az ötödik helyet. Ricciardo a 14. helyig újra visszajött, Alonso mögött jár.

A Sauberek is összeakasztották a bajszukat: ennyire közel voltak egymáshoz, Ericsson arra panaszkodott, hogy Wehrlein kiszorította őt.

Így történt a két Toro Rosso ütközése:

Eközben Hamilton, Raikkönen, Verstappen, Vettel, Hülkenberg és Bottas az első hat az újraindítás után – a két Force India 7-8. helyre szorult.

Újraindult a verseny: az utolsó helyről induló Ricciardo már a 11. Grosjean mögött járt, de a francia kiszorította a pályáról. Ismét a mezőny végéről kell felzárkóznia.

Kvjat és Wehrlein a biztonsági autót kihasználva jártak is már a bokszban.

„Mondjátok meg Danyiilnak, hogy szép munkát végzett” – kommentálta a nagyon dühös Sainz.

Ütköztek a Toro Rossók, Kvjat kiütötte Sainzt. Biztonsági autó a pályán.

Hátrébb is történt változás: Ocon megelőzte Hülkenberget, Bottas a hetedik helyre jött fel, a hatodiknak induló Perez két helyet csúszott hátra.

Verstappen lerajtolta Vettelt, a német visszavette a pozíciót – de újra Verstappen a harmadik és már Raikkönent támadja!

A 19 autó újra felállt a rajtrácsra. Ezúttal valódi start jön. Vettel autójának hátulja gyanúsan füstölög.

Ez a Renault nincs jó helyen, ezért még egy felvezető körre elindult a mezőny.

Palmer versenye már a rajt előtt véget ér: a brake-by-wire fék meghibásodása miatt húzódott le a pályáról a fűre.

Érdemes odafigyelni a váltócsere miatt csak 9. helyről induló Valtteri Bottas alternatív stratégiájára: az első tízből mindenki más szuperlágy abroncson indul, ő egyedül a lágy gumin. Lényegében ugyanezt húzta meg Lewis Hamilton Ausztriában.

A mezőny elindult a felvezető körre az 5,9 kilométeres pályán. A versenytáv 52 körből jön ki Silverstone-ban.

A rajtrácson Cyril Abiteboul Renault-főnök épp most cáfolta meg határozottan ezt az értesülést.

A legérdekesebb pletyka máról pedig az, amely szerint Carlos Sainz már a Magyar Nagydíjon a Renault-hoz igazol Jolyon Palmer helyén, a Toro Rossóban pedig Pierre Gasly debütál.

Egy fontos hír tegnaphoz képest, hogy Daniel Ricciardo – aki motorhiba gyanújával állt meg az időmérő edzésen – autójában az erőforrást cserélni kellett, így 10 helyes rajtbüntetést kapott a váltócsere miatt 5 pozíciós hátrasorolás mellé. De még így is változatlanul Alonso elől indulhat, akit 30 hellyel küldtek hátrébb!

Sztárokból egyébként nincs hiány az Egyesült Királyság versenyén, Owen Wilsont színészt mutogatják legtöbbet, de a sportvilágból itt van Mark Cavendish országúti kerékpáros is.

A 2016-os világbajnok, Nico Rosberg a helyszínről figyeli a versenyt. Idén gyakran még nem láttuk F1-es futamon, Monacóban tűnt fel, ahol csak ki kellett sétálnia otthonából a pályára.

Egy statisztika, amely Hamilton győzelmének esélyeit növeli: az 1,6-os motorkorszak kezdete, 2014 óta csak ő győzött Silverstone-ban, három éve verhetetlen. A negyedik (pontosabban első) hazai sikerét még 2008-ban szerezte.

Jó szórakozást kívánunk mindenkinek a Brit Nagydíjon, a szezon féltávot jelentő 10. állomásán. Érdemes átnézni a rajtrácsot ide kattintva, Bottas, Ricciardo és Alonso büntetései miatt ugyanis csak nyomokban emlékeztet a tegnapi időmérő edzés eredményére.