DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 30. kedd
09:55

Napsugaras napot kívánunk mindenkinek. Nem volt sok idő a pihenésre az Osztrák Nagydíj után, hiszen szünet nélkül máris itt a következő forduló, a Brit Nagydíj. A versenyzőknek végképp nem volt nyugtuk, hiszen közben Londonban még parádéztak egy kicsit. Kivéve Lewis Hamiltont, ő azért beiktatott egy kis szünetet.

És nem nagyon akar itt már senki javítani, szóval elkönyvelhetjük a pályarekordot futó Bottas első helyét, mögötte Hamiltonnal, Verstappennel, Ricciardóval, Raikkönennel és Vettellel. 14 órakor jön a második edzés, tartsatok akkor is velünk.

Lobog a kockás zászló.

Az utolsó gyorskörökre készül a mezőny - vajon lesz még változás az élmezőnyben? Az első nyolc helyezett közül csak a Mercedesek nem használták még a szuperlágy gumikat, így még ijesztőbb az előnyük.

A Renault viszont egyelőre itt sem brillírozik, csak a Sauber párosánál gyorsabb egyelőre Hülkenberg és Palmer. A Mercedeshez mért lemaradásul három másodpercre rúg.

A legtöbb kört a Force Indiák teljesítették eddig, és bizonyára ez már így is marad. Ocon és Perez a 12-13. helyen állnak, és együttvéve közelednek a 60 körhöz.

Pályaelhagyás Grosjeantól a régi 1-es kanyarban. A másik Haasszal Giovinazzi három hellyel csapattársa mögött, a 17. pozícióban áll.

A rendíthetetlen McLaren-rajongók a nehéz időkben is kitartanak a csapatuk mellett, de kicsit módosítottak a szlogenjükön. "Hiszünk a McLarenben" helyett "még mindig hiszünk" áll a transzparensen.

Stroll már ismét a pályán, a mindenféle szerelések ellenére igazából nincs is lemaradva körszámot illetően az átlagtól.

Közben többen is közeledtek a tabella élén Bottasra. Hamilton 78 ezredre zárkózott fel csapattársa mögé, és a két Red Bull is 5, illetve 8 tizedre férkőzött hozzá. 

Alonso megint felkapaszkodott a 7. helyre, azért ez így nem olyan rossz egyelőre. Csapattársa, Vandoorne is ott van mögötte a 9. pozícióban.

Természetesen Carlos Sainz is itt van a mezőnyben, amiről külön szólnunk kell a csütörtöki hírek után, miszerint az FIA elégedetlen volt a Toro Rosso által technikai átvizsgálásra küldött autójával. A csapat és a szövetség aztán tisztázta az ügyet, a faenzaiak mérnökei kicserélték a sérült kerékkötelet, így Sainz minden további nélkül pályára gördülhetett ma délelőtt.

Erre a hétvégére kicsit London is beköltözött Silverstone-ba. Jenson Button még az edzés előtt bolondozott egy kicsit a pályára elhelyezett "díszletben" - a brit egyébként a hétvégén a Channel 4 tévécsatorna F1-es szakértőgárjához csatlakozik.

A Williams tájékoztatása szerint Stroll új padlólemezt is kap, szóval nagyrészt kukázott edzés marad ez a kanadai számára. Korábban azért 13 kört össze tudott kanalazni, így legalább lesz némi kiindulási alapja a zsinórban három pontszerzéssel rendelkező pilótának.

Hamilton javított egy kicsit, de még mindig második. Verstappen áll mögötte, de az ő lemaradása több mint egy másodperc Bottas mögött. Utána Vettel, Ricciardo, Raikkönen és Massa sorakozik, a 7. hely mögött pedig már mindenkinek legalább két másodperc a hátránya.

Nico Rosbergnek tavaly még a mezőnyben volt dolga ezen a hétvégén, ma viszont nem a Formula-1 foglalkoztatja legjobban a sportok közül. Most közölte, hogy úton van Wimbledonba, ahol a férfi tenisztorna két elődöntőjét, a Cilic-Querrey és a Federer-Berdych találkozót tekinti meg.

Wehrleinnek szóltak rádión, hogy túlmelegedő autója miatt lassítson le és térjen vissza a bokszba. "Hihetetlen!" - méltatlankodott a német.

A Mercedesek még az eddiginél is jobban odaléptek, és továbbra is a lágy keverékeken köröz Hamilton és Bottas. A brit 1:29,4-re javított, kétszeres futamgyőztes csapattársa azonban odapakolt a pályára egy 1:29,106-ot, ami - akárhogy is nézzük - a 2010 óta használt új silverstone-i vonalvezetés valaha futott leggyorsabb köre!

Ezt nem tartott sokáig megdönteni, egy órája sem zajlik az edzés.

A Toro Rosso szerint olyan hűvös van Silverstone-ban, hogy a csapattagok gumimelegítőbe csomagolt abroncsokat ölelgetnek, hogy kicsit magukat is melegítsék vele. 

Ericsson törte meg a csendet, Palmer követi. 

Palmer visszaült a Renault-ba, hamarosan talán már a pályán láthatjuk. Eközben viszont a Williamsnél Lance Stroll autóján kezdtek munkába a szerelők.

Vettel első visszajelzése szerint "homályos" a kilátás a pajzs mögül.

Ha már arra jár, Fernando Alonsóval egy kerékcsere-gyakorlást is lenyom a McLaren. A spanyol egyelőre a 7. helyen áll 1:31,2-es idővel. A versenyre viszont ismét vár rá legalább öt rajthelyes büntetés.

Sárga zászló mellett pályabírók máris kiszaladtak az aszfaltra, hogy összeszedjenek néhány törmeléket. Nem okozott ez különösebb fennakadást, hiszen egyébként is éppen a 40 perces határnál járunk, amikor minden autó visszatér a bokszba, hiszen le kell adniuk a Pirellinek az eddig használt gumiszettet.

Jolyon Palmernek az elmúlt hétvégéken is rengeteg műszaki problémája volt, és már megint az ő Renault-jával akadtak gondok. A Sky Sports is csak annyit tudott meg a csapattól, hogy a brit által megtett két kör után kiderült, hogy "valami rossz az autóban", és most "kicserélik azt a valamit".

A legtöbb versenyzőnél a lágy keverékű gumik vannak használatban, de a Ferrarik és a Toro Rossók már a leggyorsabbat, a szuperlágyat próbálgatják. Pedig az első edzésen még népszerű szokott lenni a legkeményebb keverék is, de a közepeseken már csak Grosjean köröz.

Pláne így, hogy a Mercedesek folyamatosan rátromfolnak egymásra az élen. Bottas után Hamilton futott egy 1:29,7-et, most pedig már ismét a finn az élen 1:29,6-tal.

2010 óta használják a jelenlegi vonalvezetést Silverstone-ban, azóta a tavalyi időmérő Q2-jében Lewis Hamilton által futott 1:29,243 számít a leggyorsabb köridőnek. Ez nagyon könnyen már ezen az edzésen megdőlhet.

Már Bottas a leggyorsabb, 1:29,876.

Vettel az imént a pajzsot mutatta be, most pedig egy kicsúszást - immár a pajzs nélkül. Nagy fékezéssel megállította a Ferrarit és tovább is haladt.

Raikkönen máris 1:30,969-nél jár!

Ez a köridő azért is lenyűgöző így elsőre, mert tavaly az egész hétvége legjobbja 1:29,243 volt. Szóval hacsak most el nem kezd szakadni az eső, ami egészen vasárnap délutánig kitart, akkor itt is könnyedén meg fog dőlni az eddigi körrekord. A javulás mértéke pedig ezen a pályán a nagyobbak között lehet.

Meg is jöttek az első mért körök. Raikkönen 1:32,533-mal állt az élre.

Silverstone gyors, sodrós kanyarjaitól idén jóval nagyobb tempót, és így jobb élményt várnak a versenyzők, köszönhetően az idei új szabályoknak.

És csak mondani kellett: Raikkönen, Verstappen és néhány más pilóta máris újra akcióban.

Most telnek azok a percek, amikor mindenki teljesítette tapogatózó körét, de még senki nem vállalkozott a folytatásra, szóval csend honol a pályán. Néhány garázsban azért már nagy a nyüzsgés...

Érdekes egybeesés, hogy két csapat is ezen a hétvégén ünnepli F1-es szereplésének 40. évfordulóját. Igazából az egész évet a megemlékezésnek szentelik, de itt ünnepelnek a legjobban! A Renault valóban az 1977-es Brit Nagydíjon futotta első versenyét, Frank Williams jelenlegi csapata pedig 1978-ban debütált, ők viszont most vannak hazai környezetben.

Hű, Ricciardo autójáról nem sajnálta a szenzorokat a Red Bull!

Na mit szóltok, együtt lehetne vele élni így a képernyők előtt?

Vettel egyelőre csak egy kört tett meg, majd visszatért a bokszba. Egyébként minden pilóta teljesítette már installációs körét. Verstappen viszont kissé túlszaladt a bokszán, amikor visszaérkezett csapatához - az egy éve nem látott környezetet kicsit azért a versenyzőknek is szokni kell!

Egy pilótacsere történt az első edzésre, a Haasnál Antonio Giovinazzi kapott tesztlehetőséget Kevin Magnussen autójában.

Így néz ki feldélzeti kamerából az újítás, ami egy-két éven belül akár kötelezően fel is kerülhet minden autóra.

Grosjean azzal kezdte első körét, hogy elénekelte a "boldog szülinapot" mérnökének a csapatrádión.

Kezdetét vette az edzés, elsőként a Ferrarik lőttek ki a bokszból, Vettel autója pedig fel is van vértezve a pajzzsal.

Az első edzés az FIA által kifejlesztett új fejvédőelem, a pajzs első tesztelése miatt lesz különleges. Sebastian Vettel Ferrarijára kerül fel, aki a hírek szerint három kört fog megtenni úgy, hogy ez az átlátszó, mindenféle ütésnek ellenálló szélvédő tornyosul a feje előtt.

Silverstone-ban nem nevezhető naposnak az idő, jelenleg ilyen a kilátás a bokszutcából. Az persze nem biztos, hogy esni is fog valami - a múlt héten Spielbergben is rengeteg csúnyaságot láttunk az égen, mégis nagyon kevés csapadék hullott, és az is mindig akkor, amikor épp nem voltak pályán az autók.