DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 16. szombat
14:06

Woah, Rosberg nem akar sokat vacillálni Ricciardo Red Bullja mögött, a második körben komoly támadássorozatot indított az ausztrál ellen, de végül vissza kellett sorolnia a 4. helyre.

Köszönjük a mai figyelmet, ezzel lezárul a futamról "szőtt" élő közvetítésünk. De ne menjetek sehova, legfeljebb néhány linkkel odébb a weboldalunkon, hiszen hamarosan érkeznek a versenyzői nyilatkozatok és a futam utórezgései Hockenheimből.

Hamilton a győzelmi serlegből, Ricciardo a cipőjéből (!) itta a pezsgőt. Legalább elmondhatjuk, hogy valami igazán szokatlan is történt az idei Német Nagydíjon!

Kezdődik a dobogós ünneplés: Verstappen már rövid karrierje negyedik pódiumát szerezte, Ricciardo 2. lett élete 100. F1-es futamán, Hamilton pedig fő riválisa otthonában meghallgathatja a brit himnuszt.

A további pontszerzők között a légüres térben autózó két Ferrari Vettel-Raikkönen sorrendben, mögöttük pedig Hülkenberg, Button, a 9. helyet még valahogy megtartó Bottas, valamint Perez.

A Red Bull idén először szerez kettős dobogót - Ricciardo lett a második, Verstappen pedig a harmadik. Rosberg csak negyedikként gurult át a célvonalon, ezzel 13 pontot veszít Hamiltonnal szemben, így 19 pontos lemaradással mehet a nyári szünetre. Talán az 5 másodperces büntetés nélkül máshogy alakult volna?

És Lewis Hamilton megnyerte a Német Nagydíjat, 2008 után másodszor diadalmaskodhat Hockenheimben. Az elmúlt hét futamból haton ő győzött, ismét ellenállhatatlan formában vezet a Mercedes britje!

Hamilton közben megkezdte az utolsó kört - a csepegő eső a jelek szerint itt már nem szól bele semmibe.

A másik McLaren viszont pozíciót nyert: Button utolérte Bottast és játszi könnyedséggel ment el mellette. Kijelenthető: a Williams kétkiállásos taktikája nem vált be.

Perez utolérte és riválisa elfékezését követően meg is előzte Alonsót. A spanyol nehezen adta magát, és a két autó kerekei is összeértek egy pillanatra, de végül nem bírt a Force Indiával.

Nem jó nap ez a Felipék számára - Nasr a második kieső, miután a pálya szélére parkolta a tönkrement Saubert.

"Eső a sisakrostélyomon" - jelenti az élen álló Lewis Hamilton a rádióban, aki valószínűleg inkább máshova kívánná a csapadékot már ilyenkor: a háta közepére.

Közben Hülkenberg nagy léptekben érte utol Bottast, és úgy ment el mellette már hat körrel a leintés előtt, mintha egy mozgó bója lenne. Bottasnak Buttonnal szemben is van még 10 másodperces előnye, de tempóját elnézve mi nem éreznénk magunkat biztonságban a helyében...

Rosbergnek a futam közepén látott tempója pedig elillant az utolsó etapra, hiszen 7 másodperccel leszakadt Verstappentől. Ha nem történik valami dráma, ebből már aligha lesz dobogó a németnek.

Alonsónak pedig most mondták a fülére, hogy öt perc múlva néhány esőcsepp várható a pályán, ami beteljesítené a futam előtti jóslatot. Na, a hajrában még feldobja valami ezt a versenyt?!

Az utolsó két pontszerző hely jelenleg a McLareneké, ám Button és Alonso is a szuperlágy gumikon köröz, így előfordulhat, hogy ha azok elveszítenék teljesítényüket a hátralévő 10 körben, a 11. helyen lágyakkal érkező Perez levadássza őket. A brit attól is tart, hogy nekik jobban kell majd spórolniuk az üzemanyaggal a leintéshez közeledve, mint riválisaiknak.

Közben Wehrlein Ericssont, Grosjean pedig egy remek külsőíves megmozdulással Magnussent előzte, de mindkét manőver a pontszerző zónától távol zajlott le.

A 7. helyért is érdekes lehet még a csata Bottas és Hülkenberg között. Noha még 10 másodperc van közöttük, de a Williams a kisebbséghez tartozva úgy döntött, hogy két kiállással abszolválják a futamot. Most, 12 körrel a vége előtt már taktikai mellélövés lenne kereket cserélni, jelenleg viszont a Force India körönként egy másodperccel közeledik rá.

Tessék, Hamilton már fel is tekert valamit, előnye ismét 8 másodperc, egyúttal pedig Ricciardo tempója is visszaesett egy kicsit.

Ricciardo nagy darabokat kezdett leharapni Hamilton előnyéből, lemaradása két kör alatt 6 másodpercre sorvadt. Ennek egyik oka, hogy az ausztrál autóján vannak a lágyabb gumik,és bizonyára a motorhiányban lévő Hamilton sem hajszolja szét a technikát a kelleténél jobban. Egyelőre azért még ne izguljunk túlságosan első helye miatt - majd szólunk, ha kell!

Az F1Fanatic így foglalja össze viccesen a Német Nagydíj eddigi alakulását. A baj talán csak az, hogy ez nem is vicc...

Az első hatos azért gyorsan átesett harmadik kiállásán is - még Vettel is. Rosberg büntetése miatt visszaesett a két Red Bull mögé, Hamilton pedig eközben már 10 másodperccel vezet. Úgy tűnik, a fő kérdés most az, hogy hány ponttal növelheti a brit az előnyét a bajnokságban.

Rosberg és Verstappen megejtette harmadik kiállását is, a Mercedesnél pedig így le is töltötték az 5 másodperces büntetést. Vettelt is a bokszba szólítja csapata, de a német ellenkezik. "Kit szeretnétek átugrani? Mindenki kilométerekkel előttünk van!"

Kevés szó esett eddig a Ferrarikról, de ennek az az oka, hogy Vettel és Raikkönen a senki földjén autóznak. Vettel lemaradása 10 másodperc a Red Bullokhoz képest, míg Raikkönen 21-gyel vezet Hülkenberg előtt. Köztük is több mint három másodperc van, így egymással sem csatáznak. A legnagyobb esemény velük eddig az volt, hogy a német szokás szerint elmormolta "kék zászlós" panaszát.

A "Rosberg-ügy" közben Hamilton is megejtette második kiállását, csapata szerint "mindenki" három kerékcserével számol. A brit továbbra is kényelmesen, 9 másodperccel vezet csapattársa előtt a pályán.

Helycsere a Red Bullnál! A szuperlágyakon egyre gyorsabb Ricciardo különösebb csata nélkül elment a lágyakat viselő Verstappen mellett. Nyilvánvalóan a csapat taktikai kérése volt ez, jelen helyzetben ugyanis az ausztrálnak jobb esélyei vannak arra, hogy 5 másodpercre megközelítse Rosberget.

Közben Massa kálváriája véget ért, csapata arra kérte őt, hogy parkoljon be a garázsba. Ő lett a futam első kiesője.

A Mercedes németje időközben feljött a második helyre, hiszen a második helyezett Verstappent a pályán előzte meg, Ricciardo pedig később állt ki, így ő már csak a páros mögé tért vissza. A csapat közölte Rosberggel, hogy továbbra is hajtania kell előre, hiszen legalább 5 másodperc előnyre lesz szüksége, de a német méltatlankodik a büntetés miatt, és a rádión üzent Charlie Whitingnak, hogy ennél jobban nem tudta volna elfordítani a kormányt.

És nem, nem úszta meg! Az ítélet máris megszületett, 5 másodperces időbüntetést róttak ki Rosbergre Verstappen leszorítása miatt!

A SkySports szakértője, Anthony Davidson szerint azért Rosberg megmozdulása nem volt annyira elítélendő, mint a spielbergi, így efelett talán még a versenybírók is szemet hunynak majd - akik közben elkezdték vizsgálni a történteket.

Woah, és Rosberg visszavág! Verstappen a következő körben követte őt a bokszban, és noha a holland a Mercedes elé jött vissza, Rosberg a hajtűben agresszív manőverrel előzte meg őt. A dolog egyetlen szépséghibája, hogy a manőver kicsit az ausztriai, Hamilton elleni megmozdulására hajazott, hiszen későn kanyarodva tulajdonképpen lekényszerítette a pályáról a Red Bullt.

Rosberg a 27. kör végén másodszor is a bokszban - ezek szerint háromkiállásos taktikát jelentett az a bizonyos "B terv". Ezúttal lágy gumikat kapott, és a 6. helyen tért vissza a pályára.

26 kör eltelt, és Rosberg továbbra is a 4. helyen áll, beragadva Ricciardo mögé. Hátránya már 10 másodperc csapattársával szemben, akinek pedig eddig igencsak egyszerűen alakul a délutánja.

Közben itt a videó is Magnussen Massa elleni merészségéről.

Alonso közben Perezen és Gutierrezen is túljutott gyors egymásutánban, ezzel feljött a 10. helyre, hagyva a két mexikóit, hogy egymás között rendezzék le a csatát. 

Miközben itt egy kép az előző manőverről, Massán Sainz, és nyomában Grosjean is túljutott egyetlen kanyar alatt.

Kevin Magnussen nagy mélységből érkezve is sikeresen fékezte ki Massát a hajtűben, lágyabb gumijainak jobb tapadását is segítségük hívva. Ám az előzés a 13. helyért zajlott, ami tovább nyomatékosítja, hogy Massa Williamsével talán nem minden van teljesen rendben. Bottas eközben a másik autóval a 7. helyen halad Hülkenberg előtt.

Verstappennel ismét közlik, hogy Hamilton ugyanúgy osztja be a tempóját, mint ő. Más kérdés, hogy ha végig ugyanazt csinálják, mint a Mercedes, akkor aligha fognak elé kerülni - már ha ez a terv.

Az állás az élen az első kerékcserék után alább látható. Csak Verstappen és Rosberg maradtak szuperlágyakon az első hatosból.

Hamiltonra rászóltak, hogy "kalapácsidő" (hammertime) van, ő pedig odatett még egy gyorskört és maga is kiviharzott a bokszba, csapattársával ellentétben lágy gumikért. Előnye most 6 másodperc. Rosberggel eközben közölték, hogy a "B tervet" léptették érvénybe nála.

Ricciardo a következő körben állt ki, és vissza is sorolt csapattársa, valamint Rosberg közé.

De az élcsapatok stratégái sem vártak sokat: Verstappen és Rosberg kezdte meg közülük a kerékcseréket. Mindkettel szuperlágyakat kaptak, de Rosberg kiállása kicsit lassabb volt az ideálisnál.

Közben egyre többen kezdenek küszködni a gumijaikkal, így megkezdődtek az első kerékcserék is, egyelőre csak a mezőny második felében. Massa a bokszban visszaelőzte Sainzt. Az élen eközben 11 kör elteltével Hamilton előnye már 5 másodperc.

Húha, Massa már rég nem Alonsóval csatázik, de nem azért, mert meg tudta volna előzni őt, hanem azért, mert a másik spanyol, Carlos Sainz hátulról lepte meg, és Kevin Magnussen Renault-ja is utat talált a brazil mellett.

Hoppá(cska), egy szárnyvéglap a pályán, ráadásul elég bizarr módon került oda a Rio Haryanto autójáról leszakadt elem, hiszen saját csapattársa, Pascal Wehrlein csapta azt le onnan, amikor elsuhant mellette.

A 10. helyért eközben Massa támadja Alonsót - vajon előtörtek bennük a hat évvel ezelőtti emlékek? Egyelőre Alonso a jobb, visszaverte ugyanis egykori csapattársa támadásait.

A rajt ismétléséből látható, hogy Rosberg ugyan az első pillanatban jól elrugaszkodott, ezt követően azonban autója kissé megtorpant, hiszen kipörögtek a kerekei, amikor harmadik fokozatba váltott. A Red Bulloknak pedig nem is kellett ennél több, hogy átugorják őt.
Az első másodpercben még úgy tűnt, Ricciardo becsusszanhat a Mercedesek közé, végül azonban Verstappen egy rendkívül merész manőverrel kerülte őt meg az 1-es kanyar külső ívén!

Verstappent megdicsérte mérnöke a remek rajtráért, és egyúttal közölte vele, hogy az előtte álló Hamiltont is gumispórolásra szólította fel csapata, így hát tegye ő is ezt. Visszatért a rádiókommunikáció!

Jolyon Palmer már a második kör végén kiállt kerékcserére, és szuperlágy gumikat vételezett. Talán lassú defektje lehetett?

Az első kör után Hamilton vezet Verstappen, Ricciardo, Rosberg, Vettel és Raikkönen előtt. Tehát mindhárom élcsapat pilótái helyet cseréltek a rajtfelálláshoz képest.

Hamilton kilőtt a rajtnál és az élre állt az első kanyarban, Rosberget mindkét Red Bull árugrotta!

Visszaérkeztek a versenyzők, a külső íven, pole-ban álló Rosberg enyhén Hamilton felé fordul.

Közben kiderült, hogy Sebastian Vettel Ferrarijának padlólemeze megsérült az időmérő során, de az FIA lehetőséget adott a csapatnak arra, hogy kicseréljék azt a parc fermé szabályok ellenére is.

A Pirelli táblázatából látható, hogy melyik versenyzőnek milyen abroncsok állnak még rendelkezésére a futamon. A Mercedesek tegnap megspóroltak egy szuperlágyat riválisaikhoz képest.

A rajtrács kiüresedett, indul a felvezető kör. Most már ne menjetek sehova!

A BBC friss előrejelzése most azt mondja, hogy Belgium irányából esőfelhők érkezhetnek a pálya fölé a verseny késői szakaszára.

A SkySports megkérdezte Jenson Buttont, a 12. helyről indulva mennyi esélyt lát a pontszerzésre. "Majd a verseny végén megmondom" - replikázott Button, aki tényleg nem tudta számszerűsíteni az esélyeit, elmondása szerint ugyanis a rajtrácson közvetlenül előtte állók is a McLarenével nagyjából megegyező tempóval rendelkeznek.

A hagyományokhoz híven 15 perccel a felvezető kör kezdete előtt felcsendült a német himnusz a rajtrácson, amit a lelátókon nemzeti színeket viselő rajongók hallgattak végig. Senki ne mondja, hogy a németek nem elég lelkesek az F1 iránt!

Daniel Ricciardo 100. F1-es rajtrája készül ma - az alábbi grafika jól összefoglalja, hogyan áll eredményesség tekintetében a másik három ausztrál futamgyőzteshez képest.

Ami a rajtrácsot illeti, a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari autói szépen kisajátították maguknak az első, a második és a harmadik sort, lejjebb azonban három büntetés is cifrázza a felállást. Részletesen itt nézhetitek meg, milyen sorrendben várják majd a pilóták a piros lámpák kialvását körülbelül 14:03-kor.

Napsugaras napot mindenkinek, ezennel megkezdjük szöveges beszámolónkat az F1-es szezon 12. versenyéről, a Hockenheimringről. Ami az időjárást illeti, ha Németországban napsugarasnak nem is nevezhető, száraznak mindenképpen igen, és egyelőre a felhős égbolt ellenére sincs eső kilátásban. A pálya hőmérséklete 39, a levegőé 23°C.