DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 4. szombat
21:40

A mezőny közben újraindult, de a kettes kanyarban négy autó is összeütközött: hosszabb sárga zászló következik.

A verseny végeredményével köszönjük meg az elmúlt négy órában tanúsított figyelmet első Indy 500-as élő közvetítésünk végén. A Formula.hu-n hamarosan olvasható a verseny összefoglalója, kellemes pihenést, jó éjszakát mindenkinek!

 

A verseny utolsó, ötrésztvevős balesete videón:

A japán versenyző átveszi a győztesnek járó koszorút és a 2%-os tejet a victory lane-en, első nyilatkozatában minden szponzorának megköszönte a győzelmet, kifejezve háláját csapata felé is.

A japán versenyző egyik egyetlen alkalommal nyert az IndyCar-ban, még 2013-ban, Long Beachen, 40 évesen pedig a legnagyobb trófeát is sikerült elhódítania.

Castroneves a második, az újonc Ed Jones a harmadik.

ÉS TAKUMA SATO A 101. INDY 500 GYŐZTESE!

Az utolsó körre fordulva még mindig a japán vezet!

Már csak két kör, Sato még mindig vezet!

Csapattársa, a tavalyi győztes Rossi a hetedik.

Csak jelezzük: az Andretti autói közül Sato az egyetlen, aki végig ottmaradt az élmezőnyben.

Öt körrel a vége előtt Sato visszaelőzi Castronevest!

A brazil elképesztő előzéssel az élre áll!

A háromszoros győztes jön felfelé, Helio Castroneves a második.

Takuma Sato nagyon próbálkozik Chiltonnal, de egyelőre nem tudja megelőzni.

11 körrel a vége előtt ismét zöld zászló!

Fernando Alonso azt nyilatkozta, hogy nagyon jól érezte magát egész nap, és szerette volna legalább befejezni a versenyt, de a motor zajából hallotta, hogy valami elromlott. A spanyol hozzátette, hogy megnyerhette volna az ötszázast, és szeretne visszatérni a Brickyardra.

Alonso kiesése után az F1-es rajongók ég örülhetnek, hiszen Max Chilton vezet Takuma Sato előtt.

A visszajátszásból kiderült, hogy a spanyol versenyző pöccintette meg Sebastien Bourdais helyettesét, mindketten elveszítették autójuk feletti irányítást, a mögöttük megcsúszó Power Hinchcliffe-et találta el - sőt, még Josef Newgarden is megpördült mögöttük, ő viszont folytatni tudta a küzdelmet.

James Davison, James Hinchcliffe, Will Power és Oriol Servia keveredett bele, szerencsére mindannyian megúszták az incidenst.

Az IMS közönsége állva tapsolta az autójából kiszálló spanyol versenyzőt, aki csalódottan veszi tudomásul, hogy nem csak a Forma-1-ben érte utol a balszerencse a Honda-motorok miatt.

Így múlt ki a Honda-motor Alonso alatt:

Sárga zászló, Alonso autója megáll, elfüstölt a Honda!

Alonso zárkózik: Kanaant megelőzve a hetedik.

Alonso a kilencedik, de miután megelőzi Davisont, már a nyolcadik.

Chilton vezet Castroneves, Jones és Sato előtt. 

A mezőny élén zajló csatákat Alonso tisztes távolságból figyeli - lehet, hogy a spanyol már erre gondol.

Zöld zászló!

A verseny jelenleg a 169. körnél jár, 31 kör van hátra - az autók egy tankkal harminc kört tudnak megtenni. Vajon ismét a spórolásról fog szólni a vége?

A mezőny a bokszban.

Néhány kép Scott Dixon elképesztő bukásáról a verseny első feléből - hihetetlen, mit úszott meg az új-zélandi.

Charlie Kimball autója pedig, ugyanúgy, ahogyan Hunter-Reayé, füstölögve megadja magát. Csak szólunk, ez is egy Honda volt...

Sárga zászló, ezúttal Zack Veach lelassul autója miatt.

Ki nézte/nézi így a Monacói Nagydíjat és az Indy 500-at?

Chilton továbbra is az élen, Davison, Kimball és Castroneves előtt.

A McLarennél nagyon szorítanak Alonsóért, aki még mindig a kilencedik helyen halad.

A mezőny túl van a verseny háromnegyedén, 50 kör van hátra még a 101. Indy 500-ból.

Alonso a kilencedik, de többen nem voltak még kint kerékcserén előle.

Chilton az élen, Kimball, Hildebrand, Davison, Castroneves és Servia előtt.

Újfent zöld zászló, folytatódik a verseny!

Némi statisztika a verseny eddigi 143 köréről: 29 változás az élen, 14 különböző éllovas, összesen 694 előzés történt eddig.

Az előrejelzés tanúsága szerint több mint két óra, míg az eső eléri az IMS-t - a mezőny minden bizonnyal száraz pályán fejezheti be a kétszáz kört.

Alonso közben sokat veszített, hiszen a 12. helyre csúszott vissza.

A saját csapatában versenyző veterán Mihail Aljosinnal koccant az egyes kanyarban, szerencséje van, hogy ennyivel megúszta.

A mezőny két kanyart tett meg, és ismét meglendül a sárga: Ed Carpenter első szárnyának bal oldala szakadt le.

142. kör: zöld zászló!

Hunter-Reay motorhibája:

Alonso egyik legnagyobb riválisa búcsúzott a versenyből - a spanyol Rossi, Kanaan és Castroneves előtt továbbra is az élen áll.

Természetesen ismét pályán a pace car.

Az amerikai számára ennyi volt az Indy 500.

Hunter-Reay autója lelassult!

Rossi a második, RHR lendületet veszített.

Alonso azonban hamar visszavágott!

Helycsere az élen: RHR megelőzte Alonsót.

A pace car bent, a mezőny a pályán méghozzá sebességben, a 134. körben ismét újraindul a verseny!

Így vette át az Alonso a vezetést a sárga zászló meglengetése előtt:

Újfent sárga, ezúttal egy pályán heverő alkatrész miatt.

Fernando Alonso megelőzi Hunter-Reayt, és ismét az élre állt!

Zöld szászló a 129. körben, újraindul a mezőny!

Az autójából azóta kiszálló Lazier autóját hozzák vissza a pitre.

A verseny első részét az élbolyban töltő Ed Carpenter a 11., csapata szerint még visszakerülhet a győzelemre esélyesek közé:

Újabb kieső, Sage Karam autója állt meg a pályán.

Lazier kicsúszása Will Power szemszögéből:

A McLaren központjában, a wokingi MTC-ben így drukkolnak Fernando Alonsónak:

Nyit a bokszutca, amezőnyből többen is kiállás mellett döntenek.

Kemény becsapódás volt:

A 49 éves pilóta még mindig az autójában ül.

A Lazier Racing Partners színeiben induló amerikai a kettes kanyarban veszítette el az irányítást autója felett.

Az 1996-os győztes Buddy Lazier az.

Sárga zászló, baleset a pályán.

A Sebastien Bourdais helyén versenyző James Davison első szárnya libeg az autó elején, mivel nekiment Oriol Servia autójának.

Hunter-Reay egészen sok, 3,5 másodperccel vezet Rossi, Alonso, Castroneves és Power előtt. A Penske is beszáll a győzelemért folytatott csatába?

Ti izgultok? Az Indianapolis Motor Speedway igen! 

Alonsóval együtt.

És Hunter-Reay is kint.

A 113. körben Rossi a bokszban.

A lekörözés előtt álló Will Power a bolondját járatja Hunter-Reay-jel - az amerikai sokáig nem tudta megelőzni a Penskést.

Castroneves a bokszban, így az Andretti Autosport autói az élen.

Így áll a mezőny 100 kör után:

Az élen álló Castroneves háromszor nyert már a legendás versenyen, a mögötte haladó Hunter-Reay és Rossi is behúzott már egy-egy diadalt a Brickyardon.

A mezőny átlépte a 100 kört, azaz féltávnál jár a 101. Indy 500.

A 94. körben Castroneves az élen, Alonso pedig a harmadik!

RHR visszavette a vezetést Rossitól, de már Castroneves is megelőzte a tavalyi győztest.

Remek fotó felülnézetből: Alonso nagyon jól érzi magát az élmezőnyben.

Rossi az élen, RHR a második, Chilton a harmadik.

Alonso közben egyre feljebb, már a negyedik.

De már Hunter-Reay az élen.

A bokszban nem járó Chilton-Power páros az élen.

A pace car bejött, a mezőny ismét száguld a 84. körben!

Marco Andretti autójáról lehulló hátsó szárnyelem volt a ludas:

Amíg a pace car a pályán, a pilóták újra a bokszban.

Ismét sárga a pályán, ezúttal nem baleset, hanem egy pályán heverő légterelő-elem miatt.

Rossi nagyon nézelődik RHR mögött, de nem előz.

Hunter-Reay átvette a vezetést csapattársától.

Videó Jack Harvey korábbi kicsúszásáról:

Rossi és Hunter-Reay az élen, a középmezőnyben pedig óriási csata zajlik!

A 75. körben újraindul a verseny!

"Hárman-négyen autóztunk egymás mellett, kívülre kerültem, és onnantól pedig már nem tudtam tartani" - mondta az esését karcolás nélkül megúszó Daly.

Hosszabb videó Daly balesetéről:

Dixon: "Csak részleteket láttam a balesetből, de egyértelmű, hogy kemény menet volt!"

A 70. körben továbbra is Sato vezett csapattársa, Rossi, Hunter-Reay és Alonso előtt, a 2011-es második helyezett JR Hildebrand az ötödik. A Penske autói azonban sehol: Newgarden 11., Montoya 13., Pagenaud 14., a sárga alatti előzése miatt áthajtásos büntetést kapó Castroneves a 26. helyen áll.

Daly és Harvey kizúgásával négyre nőtt a versenyt feladók számára.

Videó Daly balesetéről:

Az újonc Daly mögött csúszott ki a pályáról, ő is feladta a versenyt.

Daly balesete alatt Jack Harvey is bajba került.

Az amerikai Charlie Kimball mellé került, a gumitörmelékes íven azonban már nem tudta tartani autóját, és ledarálta a DW12-es jobb oldalát.

Az AJ Foyt Racing pilótája a hármas kanyarban csúszott a falnak.

Sárga zászló, Conor Daly a falban!

Az Andretti Autosport repeshet az örömtől, hiszen négy autójuk is az élen - csak vigyázzanak egymásra!

Sato átveszi a vezetést!

Sato és Hunter-Reay is megelőzte a spanyolt.

Rossi az élen Alonso előtt.

A pace car elhagyta a pályát, a 60. körben újraindult a 101. Indy 500!

Itt pedig egy kép arról, hogy mi maradt az új-zélandi autójából...

A pályakórház előtt álló, interjút adó Dixon:

A mezőny nagy része a bokszban, Alonso vezetésével.

A mezőny közben újraindult a pace car mögött, ahogyan korábban láthattuk, Alonso-Rossi-Sato sorrendben.

Dixon teljesen egészségesen fest, nyilatkozatában megköszönte az autóját gyártó Dallarának, hogy túlélte az esést - magáról a balesetről azt mondta, nehéz megítélni, hogy ilyen balesetnél az előtte haladó autója hová csúszik, és hogy melyik a helyes irány, ahová ő maga elfordítjatja az autóját.

A múlt héten szintén hatalmasat bukó Sebastien Bourdais természetesen ott van a pályán, és ha még mankóval is, de elsétált az orvosi központig, megnézni, hogy társai rendben vannak-e. Respect!

A pályamunkások még szerelik a szétzúzott kerítést, ezért áll a mezőny nagyjából 20 perce.

Scott Dixont megvizsgálták a pálya orvosi központjában, szerencsére nem szenvedett sérülést.

Amíg a mezőny a pit lane-en áll, íme a sorrend 55 kör után:

 

Jay Howard nyilatkozatában elmondta, hogy gyorsan történt minden, és esélye sem volt arra, hogy odafigyeljen a mögötte haladó Dixonra - amikor a gumitörmelékeken megcsúszott, esélye sem volt arra, hogy megfogja az autót.

Videó az incidensről:

A lekörözött Jay Howard veszítette el az irányítást autója felett - könnyen lehet, hogy defektet kapott -, a mögötte haladó Scott Dixon azonban nem tudta kikerülni ellenfele autóját. A Ganassi-Honda hatalmas erővel csapódott Howardnak, felrepült a levegőbe, és fejjel lefelé érkezett meg a SAFER-falra/kerítésre, Helio Castroneves Penskékje mögött. A DW12-es Honda-erőforrása és hátsó része teljesen leszakadt, hatalmas meglepetésre Dixon azonban saját lábán szállt ki a rommá tört autóból.

Egy kép az incidensről:

A versenybíróság piros zászlóval leállította a versenyt.

A DW12-es modell állóképességét bizonyítja, hogy egyik pilótának sem esett baja.

Dixon Ganassi-autójából szinte csak a cockpit maradt ép.

Scott Dixon és Jay Howard benne van.

Sárga zászló, óriási baleset történt.

Időjárás-jelentés: Indianapolis környékén elszórtan találhatók esőfelhők, nem valószínű, hogy a következő 2 órában esni fog a Brickyard felett.

És most ismét Alonso az élen! Újabb érdekes tény, hogy a vezetésért járó egy pontjával már most többet gyűjtött, mint az egész idei F1-es idényben a McLaren-Hondával.

Az élen állók utolérték a lekörözötteket, s bár Alonso közeledett Rossihoz, nem tudta megelőzni.

A több ex-F1-es messze az élbolytól: Montoya a 23., Chilton a 27.

Érdekes tény: Három korábbi F1-es pilóta áll az élen Alonso, Rossi és Sato révén.

Közben Rossi vissza is vette a vezetést.

A spanyol így előzte meg az Indy 500 tavalyi győztesét: 

Rossi időkközben zárkózik vissza a spanyolra, a 42. kör kezdetén egy hajlszál választja el őket egymástól.

És a 35. körben Alex Rossit vezetve az élen!

A spanyol immár a második!

Visszaállt a világ rendje: Carpenter és Rossi egymást gyepálja az élen, Alonso kicsivel lemaradva a harmadik mögöttük.

A McLaren-Andretti-pilóta korábbi előzése Dixon ellen:

Alonso Carpenter és Rossi mögött a pályán, de még páran várnak első kerékcserével.

Az amerikai és a spanyol is csapataiknál.

Rossi kiállásával Carpenter az első, Alonso a második.

Megindul az első kiállássorozat: Kanaan vezeti a sort.

Rossi begyújtotta a rakétákat: már a második, és Kanaant szorongatja, özben Alonso már Dixont előzi, és a harmadik!

Az orosz születésű, német EDM-producer, Zedd is a helyszínen tekinti meg az Indy 500-at.

Nézzük meg, hogyan vezet a spanyol a Brickyardon!

Fernando Alonso nagyszerűen teljesít, ugyanis a hatodik helyen áll Kanaan, Dixon, Rossi, Carpenter és Hildebrand mögött.

Egy érdekes adat: az élen álló Tony Kanaan már több mint 4000 kört töltött az első helyen karrierje során.

Nézzük, miújság a mezőny végén: az idei Indy 500 egyetlen női résztvevője, Pippa Mann a 31., a '96-os győztes Buddy Lazier és Spencer Pigot előtt.

Will Power közben folyamatosan csúszik visszafelé, már a 10., Alonso viszont feljött a hetedik helyre.

Alexander Rossi már a harmadik, nagyon közel a ganassis kettőshöz.

Változás az élen: Tony Kanaan megelőzi csapattársát, Scott Dixont.

A rajt pillanatai: 

A nagy nevek közben a mezőny sűrűjében: Castroneves a 19., Montoya 21., a címvédő Pagenaud 24.

Rossi és Power nagyot küzd a 4-5. pozícióban.

A sorrend három kör után: Dixon, Carpenter, Kanaan, Power, Rossi, Hildebrand, Andretti, Sato, Alonso

A spanyol jelenleg kilencedik, talán nem rójuk fel neki, hogy nem kakaskodott társaival a verseny legelején.

Dixon megőrizte a vezetést, Fernando Alonso viszont visszaesett néhány helyet.

És elkezdődött a 101. Indianapolis 500!

Pillanatokon belül elindul a mezőny!

Így fest a McLaren motorhome-ja Monacóban: csoda, hogy mindenki a képernyőre tapad?

Ugye?

Josef Newgarden sisakkamerája - Eddie Cheever korábbi F1-es és IndyCar-pilóta szerint olyan, mint ha mi is autóban ülnénk!

Felvezető körökön a mezőny:

A mezőny elindult a pace car mögött, Jeffrey Dean Morgan vezetésével.

Tony George, az Indianapolis Motor Speedway elnökségi tanácsának tagja megadja a híres felhívást a mezőnynek: "Indítsák be motorjikat!"

Zak Brown és Michael Andretti, Alonso projektjének agytrösztjei is készen állnak!

Az utolsó mozzanatok a rajt előtt, amíg a "Back Home Again In Indiana" akkordjai szólnak:

A mezőny néhány perc múlva elindul a pace car mögött, addig tekintsük át a verseny rajtsorrendjét: Scott Dixon indul az élről, Ed Carpenter és Alexander Rossi elől - Fernando Alonso az ötödik helyről kezdheti meg a 200 körös száguldást.

A teljes rajtsorrend ide kattintva érhető el.

Szeretettel köszöntünk mindenkit a 101. Indianapolis 500-as verseny élő közvetítésben, amelyben elejétől a végéig, percől-percre figyelemmel követhetitek a legendás verseny minden egyes pillanatát.