Így mutat a Haas újrafújt autója Monacóban: valóban harmonizál a környezettel.
14 órakor jövünk vissza a második edzéssel!
Egyetlen versenyző sem törte össze az autóját az első tréningen, műszaki okok miatt viszont ketten, Hülkenberg és Ericsson nem teljesítettek mért kört.
Ez tehát a vége: közel egymáshoz a Mercedes és Ferrari, és nincs igazán lemaradva a Red Bull sem.
Leintették az edzést, Verstappen javításán kívül más változás nem történt.
Egyes versenyzők az edzés utolsó perceiben is próbálkoznak: Verstappen például harmadik helyre ugrott, de gyorskörében a legjobb volt az első szektorban.
Egy bevállalós fotós: kíváncsiak leszünk, milyen képek készültek.
Verstappen feljött a negyedik helyre: Hamilton, Vettel, Bottas, Verstappen, Ricciardo az első öt sorrendje, a három nagycsapat közé csak Kvjat furakodik be hatodikként, Raikkönen elé.
A McLaren sem áll rosszul: Vandoorne 12., Button 14. helyre ugrott fel.
A mért körrel rendelkező versenyzők közül egyedül a Toro Rosso párosa futotta meg legjobb idejét a közepes keménységű szuperlágy abroncson – még mindig ez van fent az autókon –, ráadásul egyáltalán nem jelent nekik hátrányt: Kvjat 6., Sainz 9. helyen áll.
Észrevettétek, hogy Bottas sisakja nem a megszokott? Bekékült a finn fejfedője.
A Renault azzal dicsekszik, hogy Palmer 30 körnél jár (ennél többet csak Stroll tett meg, 39-et), arról viszont nem esik szó, miért van Hülkenberg még mindig a garázsban, mért idő nélkül. Neki is olyan eredménytelen edzése lesz, mint Ericssonnak?
Button autójára eközben első ízben lágy helyett ultralágy gumi került, Wehrleint meg is előzte. Lemaradása 2,6 másodpercre csökkent.
Verstappen újra a pályán, 12. helyén és 10 megtett körén kell gyarapítania.
Vannak, akik számára ismerős a Haas új festése.
Haas: Williams, can I copy your homework?
— WTF1 (@wtf1official) 2017. május 25.
Williams: Yeah just change it up a bit so it doesn't look obvious pic.twitter.com/elxRDkBgaj
Vettel szétválasztotta a Mercedeseket, 1:13.6-tal a második helyre lépett fel.
Monacóban egy régi F1-es versenygépbe is bele lehet botlani, a Renault 1977-es masinájába: a gyártó 40. évfordulóját ünnepli annak, hogy először szerepelt a Formula-1-ben.
Ericsson már laptopozik, a Sauber közölte, hogy váltóhiba miatt véget ért az edzése. Egyetlen mért kört sem tett meg a svéd.
Mi a helyzet Jenson Buttonnal? A brit továbbra is lágy gumin rója a pályát, 16 kört tett meg egyetlen szettel. Az utolsó, 18. helyen jár, 4,6 másodperccel lassabb Hamiltonnál.
Hamilton 1:13.429-es új legjobb köre már gyorsabb a tavalyi pole-pozíciónál.
Így állunk féltávnál: a Mercedesek átvették az uralmat.
Bottas azonban csapattársánál is gyorsabb, 1:13.828-cal a finn az élen.
Hamilton következő próbálkozása már elegendő volt az első helyre: 1:13.945.
Ericsson nem számíthat sok jóra az edzésen: rádiózása szerint a váltóval voltak gondjai, legutóbb pedig padlólemezét cipelték a csapat szerelői, a felette levő autó nélkül.
Végül Hamilton köre a második helyre volt elegendő, 0,066-tal Vettel mögött.
Perez ugrott a második helyre, de végre Hamilton autójára is felkerült az ultralágy: további változás várható az eredménylista élén.
Verstappen egy ideje már nem hagyta el a bokszot, a Red Bull nagy erőkkel szereli autóját.
Négy különböző autó az első négy helyen: Vettel (Ferrari), Kvjat (Toro Rosso), Ricciardo (Red Bull) és Massa (Williams).
Most pedig Kvjat ugrott fel a második helyre: meggyőző, hogy a két Toro Rosso szuperlágyat használ, miközben a körülöttük levő versenyzők ultralágyat.
Eközben a Red Bull és Mercedes eredménylistában jelentkező fölényét felváltotta a Ferrarié: Vettel az első, Raikkönen a harmadik pozícióban – igaz, ahogy ezt leírtuk, a finnt hátraszorította Carlos Sainz.
30 perc elteltével két versenyzőnek nincs még mért ideje: Hülkenberg és Ericsson a bokszban tartózkodnak, de 3 kört már teljesítettek.
Helyszíni beszámolók szerint Jenson Button számos alkalommal alulkormányzottsággal küzd autójával – csapattársa, Vandoorne sokkal magabiztosabb a volán mögött.
Van a mezőnynek egy Monaco-szűz tagja: Esteban Ocon soha, semmilyen kategóriában nem szerepelt még a hercegségben. Ennek ellenére a 8. helyen áll, és nem úgy tűnik, mintha megijedne a falaktól.
Vettel a Red Bullokat és Mercedeseket megelőzve az élre ugrik, 1:14.289 az új mérce.
Monacóban a helyszűke miatt a médiaközpont és a paddock sem a megszokott helyen, a bokszutcával párhuzamosan található, viszont panaszra így sem lehet okunk, hiszen aki kellően nyújtogatja a nyakát, annak a Rascasse-ra nyílik kilátása a sajtóépületből.
A kép hátterében egyébként látszik, hogy a hegyeken egyelőre elég felhős, ködös állapotok uralkodnak, azaz a szerdai verővényes napsütésnek egyelőre nincs nyoma.
A nyolcadik helyen álló Kimi Raikkönen pedig kicentizte a távolságot.
Defektgyanú Vertappennél, aki jelenleg harmadik a Mercedesek szendvicsében.
Közben Ricciardo már a két évvel ezelőtti pole-idő alatt: 1:14.884 ultralágy abroncson.
Buttonnak is van mért ideje, egy 1:22-es sétakör. A brit az egyetlen, aki nem ultralágy vagy szuperlágy, hanem lágy gumit használ: ez érthető annak fényében, hogy csak most ismerkedik a McLarennel.
Közben már 10 pilóta az időeredmények listáján, 1:15.1-gyel Bottas vezet Verstappen és Hamilton előtt.
A visszajátszások szerint egy karbonelem le is szakadt róla…
A Williams közben már bokszkiállást is gyakorolt: alanyuk, Stroll egyike a négy versenyzőnek, aki rendelkezik mért körrel.
Kétséges, hogy az átlagos 5 másodperces gyorsulás most elérhető lesz – Bottas mindenesetre villantott egy 1:16-os kört szuperlágyon.
Nézzük csak meg a tavalyi pole-pozíciós időt: Ricciardo 1:13.622-es körrel kvalifikált az élre. 2015-ben 1:15.0 ért rajtelsőséget.
A két Mercedes is feliratkozott a köridőlistára, de lassabbak Verstappennél.
Mások viszont nem vesződnek installációs körökkel: 1:19.424-gyel Verstappen megfutotta az első gyorskört. Figyelemreméltó, hogy már most az ultralágy gumit használta.
Button első körében fékezett egy füstölőset, a tapogatózás után vissza is tért a bokszba.
Különösen ő: a 2009-es világbajnok, Jenson Button a Monacói Nagydíj erejéig visszatér a Formula-1 mezőnyébe. Még egyszer sem ült 2017-es autóban.
Vettel korán elhagyta a bokszot, hogy már a jelzőlámpánál legyen, mikor annak színei zöldre váltottak. Többen még így is előtte értek a pályára: mindenki igyekszik kihasználni a 90 percet.
Több csapat is jelentősebb fejlesztésekkel készült a Monacói Nagydíjra. A T-szárny például még mindig tartogat újdonságokat, erre a versenyre a Red Bull dupla rétegűt hozott, a Force India pedig bemutatta az első tripla T-szárnyat.
Na be beszéljünk a lényegről, az F1-ről: néhány statisztikai adat arról, milyen megerőltetésnek vannak kitéve az autók Monacóban. Őszintén szólva nem nagynak, sokkal valószínűbb, hogy a versenyző vágja oda a szalagkorláthoz, nem pedig az autó megy tönkre.
Egyébként a teljes versenyhétvégére a rendhagyó menetrend jellemző: a WTCC edzései is kezdetüket veszik ma, a Nordscheifén ugyanis szombaton versenyeznek Micheliszék. Akik ki akarnak igazodni a káoszon, itt elolvashatják hétvégi programunk.
A 2017-es öt nagydíjból hármat nyert a Mercedes, kettőt a Ferrari: érdekes lesz látni, kinek kedvez az eddigi versenyhelyszínek közül egyikhez sem hasonlítható, szűk utcai pálya. Lewis Hamilton például nagyon igyekszik bizonyítani, hogy nekik nem.
Aki már egy ideje követi a Formula-1-et, nem lepődik meg rajta, hogy csütörtökön jelentkezünk: a Monacói Nagydíjon hagyományosan ez a szabadedzések napja, pénteken pedig pihen a mezőny, hogy aztán szombaton a megszokott mederben folytatódjon a versenyhétvége. Pontban 10 órakor tehát indul az első szabadedzés!