Piastrit is hívja a McLaren, ő csak a hetedik helyre jön vissza.
Verstappen, Norris, Antonelli, Russell, Lawson, Bearman, Piastri az első hetes sorrendje, mindenki közepes gumin, de Verstappen 15, Lawson 30 körrel használtabb szetten.
Ezzel itt meg is köszönjük a figyelmet, akciódús futamot láthattunk. Maradjatok továbbra is velünk, hiszen hozzuk a legfontosabb értékeléseket-nyilatkozatokat - két hét múlva pedig a Las Vegas-i Nagydíjjal folytatjuk!
És mindez a vb-tabellán azt jelenti, hogy Norris 24 pontra növelte az előnyét Piastrival, valamint 49-re Verstappennel szemben.
Komoly teljesítményeket láttunk ma: Norris tökéletes hétvégét zárt le domináns győzelemmel, Antonelli F1-es legjobbját nyújtotta, Verstappen bokszrajttal és defekttel a dobogón, Bearman toronymagasan a középmezőny legjobbja, Lawson hosszú utolsó etappal a hetedik.
A 6-10. helyeken nincs változás, Bearman és Lawson is hatalmasat ment - itt a teljes végeredmény:
És közben LANDO NORRIS MEGNYERI A SAO PAULÓ-I NAGYDÍJAT, tökéletes hétvégét fut a vb-éllovas! Antonelli a második a Mercedesszel, Verstappen a bokszból startolva a dobogón, Russell a negyedik, Piastri az ötödik!
És Antonelli megúszta az utolsó célegyenest - innen már aligha lesz változás!
Hátrébb előzés: Hadjar elment Hülkenberg mellett.
Verstappen egyelőre nem tudott támadni, a héttizedes előny elég Antonellinek. És már csak egyszer jönnek át a célegyenesen.
Jó kis meccsek a végére: Verstappen hamarosan támadja Antonellit, Piastri is odaér Russellre, és a hetedik helyért négyes csata alakul Lawson, Hülkenberg, Hadjar és Gasly részvételével - de már csak három kör!
Verstappen kicsit megtorpant, de épp beér másodpercen belülre Antonellihez - indulhat a csata a második helyért!
A hetedik helyért is kemény csata közben: Lawson az ősrégi gumikon védekezik Hülkenberg ellen.
Hét kör a végéig: Norris nyolc másodperccel vezet Antonelli előtt, őt kettőre követi Verstappen, a negyedik Russell mögött pedig másfélre van Piastri.
Közben azt is figyeljük, hogy Piastri is közelít Russellre: 2,6 mp a különbség, és a vb-harc szempontjából nagyon nem lenne mindegy az a plusz két pont az ausztrálnak.
És már meg is van az előzés: hiába védekezett Russell a belső íven, Verstappen körbeautózta őt a célegyenesben - feljött harmadiknak! És jöhet Antonelli, aki csak két és fél másodpercre van tőle.
Verstappen mindjárt DRS-távolságon belülre kerül Russellhez - bokszutcai rajttal és defekttel együtt van harcban a pódiumért...
"Második hely elérhető, ha kontrollálni tudod a kopást" - jelezte Lambiase Verstappennek. Russell előnye vele szemben már két másodperc alatt. És egyébként Norris vezetése is csak bő 10 másodperc a címvédővel szemben - de már csak 11 kör van hátra.
Verstappen hátrányát a Mercedeskhez érdemes nézni: az előtte haladó Russell bő három másodpercre tőle - ha őt elkapja, az már dobogó lenne a Red Bull-osnak a bokszból startolva.
Bearman előzi Lawson, ezzel feljön a hatodik helyre - és ez abszolút ki is néz a Haas újoncának a leintésre is.
Jegyezzük fel: Verstappen lemaradása jelenleg bő 13 másodperc a vezető Norrisszal szemben. Még 16 kör hátra a futamból.
Gyorsan megkapjuk a választ a Verstappen-kérdésre: ő is jön, méghozzá a defektes első cserével együtt már harmadszor.
Így most akkor a sorrend: Norris, Antonelli, Russell, Verstappen, Piastri - de a holland lágy gumikon.
Norris jön az élről a bokszba, neki is felrakják a közepes gumikat. Ezzel Verstappen átveszi a vezetést, előnye 3,5 másodperc Piastrival szemben, de ami a lényegesebb lehet, hogy Norris 7,5 mp-vel mögé jön vissza.
Szép csata közben Hülkenberg és Bearman között, de végül a brit megelőzte a németet a hetedik helyért.
Jön a másik Mercedes is, Russell is kap egy közepes gumit a harmadik etapra. Most így Norris vezet 15 másodperccel Verstappen és 18-19-cel Piastri előtt.
Indul a kerékcserék második köre az élbolyban is: Antonelli érkezett a másodikról, kap egy újabb szett közepes gumit. A hatodik helyre jön vissza a Mercedesszel.
Az érdekes amúgy, hogy az éllovas négyesből Verstappen a leggyorsabb, közelít az élen álló Norrisra, egy másodpercet le is dolgozott az iménti hátrányából - és tényleg kérdés, hogy neki jönnie kell még egyszer, mint a többieknek.
Norris hét-nyolc másodperccel vezet a táv kétharmada táján Antonelli előtt, őt szűk ötre követi Russell, és ugyanennyire a britet Verstappen - aki így 17 másodpercre csak az éllovas McLarentől.
Na és mire ezt leírtunk, Bearmant hívják a második cseréjére, ami kicsit lassabbra is sikerül a szokásosnál...
Verstappen nagy tempóban közelít Bearmanre - akit emeljünk ki, hogy megint elképesztő versenyt megy a mexikói negyedik helye után, simán egy hatodik pozíció kinéz neki.
Piastri a 38. kör végén jött a bokszba az élről, a 10 másodperc letöltése után felkerül a lágy az autójára. Norris visszaveszi az első helyet, Antonelli, Russell, Bearman, Verstappen, Gasly, Lawson, Piastri a sorrend mögötte.
Hamilton pedig közben feladja a futamot: merő szenvedés volt a padlólemez-sérülés miatt, nem volt értelme folytatnia az utolsó helyen. Mindkét Ferrari kiesik tehát.
Verstappen szépen egerészi magát előre a friss közepeseken, Gaslyt előzve a hatodik helyen - és nála lehet, hogy több csere már nem is lesz, bár még sok van a végéig.
Piastri kiállás nélkül vezet, Norris és Antonelli már egy kiállással a második-harmadik helyen, Hülkenberg pedig most jön a bokszba a negyedikről, így a Bearmant előző Russell jött fel ebbe a pozícióba.
Russell és Verstappen a bokszban: a Mercedesre lágy, a Red Bullra közepes gumi kerül - ne feledjük: ő már letudta a kötelező két keveréket azzal, hogy a bokszból keményeken startolt.
Norris a frissebb-lágyabb gumikon könnyedén ment el Verstappen mellett.
Tsunoda pedig megkapja az újabb 10 másodpercét a rosszul letöltött büntetés okán.
Piastri vezet most így Russell és Verstappen előtt, Norris a negyedik helyre jött vissza.
Norris jön az élről: közepesről lágyra váltanak a McLarennél - ők is két kiálláson alighanem! Nagyon ódzkodnak a csapatok a kemény abroncsoktól a jelek szerint.
Hamilton is kapott egy öt másodperces büntetést okozása miatt - valószínűleg még a start utáni Colapinto-koccanásért, amitől leszakadt a szárnya a Ferrarinak.
Elképzelhető az eddigiek alapján, hogy vegyesek lesznek a stratégiák: akik már jöttek, ők alighanem két kiálláson vannak, a többiek viszont elképzelhető, hogy egy kiállást terveznek csak.
A felügyelők jelzése szerint Tsunoda nem megfelelően tölthette le a tíz másodperces büntetését a kiállása során. Hát jaj.
Illetve pontosítunk: Verstappen már cserélt egyszer, még rögtön a futam eleji defektje alkalmával.
A 25. körben a sorrend: Norris, Piastri, Russell, Verstappen, Albon, Hülkenberg, Alonso - és Antonelli a nyolcadik helyen a legjobb a már kereket cseréltek közül.
Norris már öt másodperc fölé hizlalta az előnyét az élen Piastrival szemben. Akinek majd a(z első) kiállásánál kell letöltenie a tíz másodpercet, és az eddig látottak alapján a Mercedesek így át fogják majd őt lépni.
Indul az élbolyban is a kiállások sora: Antonelli vált elsőként, de ő ugye lágyakról cserélt közepesre most.
Nagyon hatékony az elévágás: Lawson is kiállt, őt pedig Gasly ugrotta át.
Norris előnye közben már négy másodperc az élen. Verstappen pedig már Albont előzi, így most perpillanat az ötödik.
Indulnak tehát a kerékcserék: Hadjar és Gasly reagál Bearmanékre, de bizony a brit elévágott az újonctársának!
Verstappen jön előre folyamatosan, Bearman és Sainz pedig megejtette a kerékcseréjét, így a címvédő már a 9. helyen.
És Piastri nem ússza meg: 10 másodperces időbüntetés az Antonelli-ütközésért!
Az élen közben Norris már 2,5 másodperccel vezet Piastri előtt, Antonelli lemaradása szűk két másodperc az ausztrállal szemben.
Verstappen még egy helyet javít, Colapinto előzése után a 14. helyen - és a következő áldozat a csapattárs Tsunoda lesz.
Tsunoda 10 másodperces büntetést kap egy Stroll elleni incidens miatt.
És közben van akció rendesen: Bearman előzi Lawsont és jön fel hatodiknak, Verstappen pedig utolérte a mezőny végén Hamiltont és el is ment mellette - kettejük múltját ismerve kisebb csoda, hogy mindenféle dráma nélkül.
Russell levadászta a másik Racing Bullst, Hadjart is, így feljött negyediknek. McLaren 1-2, Mercedes 3-4, Racing Bulls 5-6.
És közben vették a Piastri-féle ütközést a felügyelők - de lesz-e vizsgálat és büntetés?
Norris hamar ellépett Piastriról, csaknem másfél másodperc a különbség a két McLaren között. Antonelli ugyennyire az ausztráltól.
Vége a VSC-nek: Norris, Piastri, Antonelli, Hadjar, Russell, Lawson, Bearman, Albon, Gasly, Sainz a top 10 sorrendje.
És közben Verstappen pedig defektet kapott, vélhetően a törmelékeken, meg kellett látogatnia a bokszot - így visszaesik a 18. helyre.
Piastri szerint Antonelli nem hagyott neki elég helyet. Meglátjuk, hogyan értékelik a felügyelők, pozícióban volt-e már az ausztrál a Mercedes mellett...
A visszajátszás alapján Piastri próbálkozott Antonelli mellett, de elfékezte, így összeértek, Antonelli pedig nekikoccant a teljesen vétlen Leclerc-nek.
Virtuális biztonsági autó, Leclerc-ről elgurult az egyik kerék, de a monacói a 4-es kanyarnál félre tudott húzódni.
Újraindítás, Piastri belül akart egyszerre kettőt előzni, de megkoccolta Antonellit! Piastri feljön másodiknak, de sérült Antonelli autója, és Leclerc-é meg pláne!
Hamiltonnak jelzik a rádión, hogy a padlólemez is sérült, a hétszeres világbajnok érezte is, hogy valami nem stimmel.
És közben a kör végén kijön a biztonsági autó!
A safety car mögött a sorrend: Norris, Antonelli, Leclerc, Piastri, Hadjar, Lawson, Russell, Bearman, Gasly, Alonso. De jól áll a Racing Bulls!
Bortoletónak véget ért a hazai nagydíja, Hamilton viszont egy nehézkes orrkúpcsere után folytatni tudja.
A visszajátszás alapján Stroll-lal ért össze finoman Bortoleto, aki kívülről helyezkedett volna a kanadai mellé. Hamilton pedig a célegyenesben futott rá az egyik Alpine-ra!
És nem is ússzuk meg sárgával: jön a biztonsági autó! És Hamilton Ferrarijáról is hiányzik az első szárny!
Rögtön sárga zászló, Bortoleto a falban!
ÉS RAJT! Norris eljön elsőként, mögötte is marad az Antonelli, Leclerc, Piastri, Hadjar sorrend. Russell Gaslyt előzte vissza.
Érkeznek vissza az autók a rajtrácsra, pillanatokon belül indul a Sao Pauló-i Nagydíj...
Elindult a mezőny a felvezető körre, most már senki ne menjen sehova! A rajtsorrend tehát: Norris, Antonelli, Leclerc, Piastri, Hadjar, Russell, Lawson, Bearman, Gasly, Hülkenberg.
Vegyes a gumiválasztás: Antonelli és Hadjar lágyakon fog startolni az élbolyban, a többiek közepes keveréken. Verstappen pedig kemény gumikat választott a bokszból indulva.
Verstappen azt üzente a rádión a kivezető körén, hogy jobbnak érzi az autót. A Red Bull ugyebár hozzányúlt a tegnap eléggé balul elsült beállításokhoz, ezért startol a holland a bokszutcából.
A vb-állás a futam előtt: 1. Norris 365, 2. Piastri 356 (-9), 3. Verstappen 326 (-39).
Ami a stratégiákat illeti: a Pirelli szerint egy és két kiállás is elképzelhető, és utóbbi lehet a valószínűbb a sprinten tapasztalt kopás okán - igaz, annál most kissé hűvösebb van.
Tegnap a sprinten a Mercedes tűnt a leginkább veszélyesnek Norrisra, különösen Antonellivel, aki abszolút legjobb hétvégéjét futja az F1-ben. Az olasz ismét második helyről indul, a csapattárs Russell a hatodikról.
És közben azért bőven vannak felhők a pálya fölött:
To the grid we go pic.twitter.com/Ap98j3A7Z8
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) November 9, 2025
A hétvége eddigi alakulása alapján egyértelműen Norris a favorit: behúzta a sprintkvalit, a sprintet és az időmérőt is, és jó esélye van rá, hogy még jobban távolodjon üldözőitől a vb-tabellán. Piastri negyedik helyről indul, Verstappen pedig csak a bokszutcából - itt böngészhetitek a teljes sorrendet.
Konkrétan így néz ki jelenleg a helyzet:
The atmosphere here is always unreal pic.twitter.com/FTXX768ICY
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) November 9, 2025
Kezdjük a legfontosabbal, az időjárással: délelőtt ugyan esett Interlagosban az előrejelzések ellenére, mostanra azonban száraz a pálya - bár teljesen kizárni nem lehet a csapadék visszatértét. Viszont hűvösebb is van, mindössze 17 fok a levegő hőmérséklete.
Nagy szeretettel köszöntünk mindenkit, bő negyed óra múlva rajtol a szezon 21. futama, a hivatalosan Sao Pauló-i Nagydíj névre hallgató interlagosi verseny - tartsatok velünk!








