DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
14:34

Hamilton a 21. kör végén jött a bokszba, lágy helyett közepes került fel. A Mercedes teljesen más taktikát választott, mint a Ferrari!

Élő közvetítésünk végéhez ért. Reméljük, két hét múlva Monacóban is hasonló versenyt látunk!

A megszokott közönségszavazás Sebastian Vettelt választotta a nap versenyzőjének.

Hamilton most fél méterrel a föld felett jár örömében…

Vettel (104) 6 ponttal áll Hamilton (98) előtt a bajnokságban. A harmadik Bottas továbbra is 63 ponttal rendelkezik.

Alonso 12. lett, pontot végül nem sikerült szereznie, idén először azonban beért a célba. Ez is siker.

A többi pontszerző között is találunk érdekes neveket: Wehrleinnek meglett a 7. hely az autóval, amely eddig a top 10 közelébe sem került.

Hiába volt sokáig nyerő pozícióban, Vettel a második, Ricciardo pedig harmadik helyen ért célba – a Mercedes, Ferrari, Red Bull trió fele leamortizálódott, ennek köszönhetően Perez és Ocon 4-5. helyet szerzett a Force Indiának.

Hamilton az utolsó előtti körben megfutotta a verseny leggyorsabbját, most pedig megnyerte a Spanyol Nagydíjat.

Lassú defekt Magnussennek, aki eddig pontszerző helyen állt. A 10. pozíciót viszont csapattársa, Grosjean örökölte meg.

Alonso szárnyal friss lágy gumikon a McLarennel, és még az előzés élményét is megtapasztalja: mind a két Williamst megelőzte, a 13. helyen a spanyol.

Nem szoktunk elfogultak lenni, de Wehrleinnek mégis szurkolunk, aki a mezőny papíron leggyengébb autójával próbál csodát tenni (akárcsak tavaly a Manorral): jelen állás szerint az 5 másodperces büntetéssel csak egy helyet fog bukni, nyolcadik pozíció néz ki a németnek.

Most már aligha lesz meglepetésszerű harmadik kiállás a végén. Hamilton 4,3 másodpercre szakította le Vettelt, minden jel szerint második idei győzelmét fogja ünnepelni.

Ha már Alonso: a spanyol mögött, aki 7. lett az időmérőn, már csak Jolyon Palmer van…

Egy pillanatra Hamilton, Perez és Alonso tűnt fel egymás mögött: csakhogy Perez egy, a spanyol pedig már kettő kör hátrányban van. 11 kör maradt a leintésig.

A szomorkodó kis Raikkönen-rajongó története vidám véget ért: sapka a kedvenctől.

Vettel csak nagyon lassú tempóban szakad le Hamiltontól a második helyen: 2,078 másodperc a német hátránya.

A Sauber német pilótáját, a futam egyik hősét azonban 5 másodpercre büntették a bokszutcába való szabálytalan behajtás miatt, amit leintéskor adnak idejéhez (hacsak nem jár addig bokszban). Ez nem valami jó hír: Sainz, Magnussen és Kvjat is a távolságon belül van. 

Ne csak az élmezőnnyel foglalkozzunk, mert igen szokatlan sorrend állt fent mögöttük: Ricciardo a dobogón (már 50 másodperc hátrányban), két Force India a 4-5. helyen, Wehrlein a 7. pozícióban.

És a rádiózás tanúsága szerint a Mercedesen már most sincs minden rendben a lágy gumikkal…

A Ferrari arra számít, hogy Hamilton abroncsai elfogynak a végéig. Még mindig 20 kör van hátra.

1:23.663-mal a leggyorsabb kört is megfutotta a háromszoros világbajnok.

Hatalmas tempókülönbség a célegyenes végén, Hamilton a 44. körben megelőzte Vettelt, és pár kanyar alatt egy másodpercre leszakította.

Bottas Mercedese lángra kapott, ezért állt félre a 4-es kanyarban.

Bottas a pálya szélén, autója füstöl! Nem tudjuk, mi történt pontosan a finnel. Ricciardo dobogós helyen.

27 kört van vissza a versenyből: Vettel közepes, Hamilton lágy gumikon. A puhább keverék gyorsabb, de kevésbé tartós.

Vettel is bokszba jött, pont Hamilton mellé ért vissza, az első kanyarban ki is szorította a Mercedest. A német megőrizte a vezetést.

Wehrlein nyolcadik helyen áll a Sauberrel. Sainz követi, akinek a második kiállások során csak sikerült megelőznie Magnussent.

A VSC alatt a két Force India is bokszba jött, aztán Hamilton – sárga jelzésű lágy gumik az autón.

Szegény Massa nem élete versenyét futja, előbb Alonsóval ütközött, most pedig a másik McLarennel. Háromszor járt a bokszban.

A virtuális biztonsági autó alatt Wehrlein, Hülkenberg, Magnussen, Kvjat és Stroll látogatott a bokszba. Wehrlein közepesre váltott, sikerült megspórolnia egy kiállást.

Massa az egyenesben előzte Vandoorne-t, aki ráhúzta a kormányt a Williamsre. A McLaren felfüggesztése kitört, az autó a sóderágyban maradt.

„Óvatosabbnak kellene lenniük, és elengedni engem” – mondta diplomatikusan Hamilton Ericsson lekörözése után. A brit már 7,5 másodpercre van Vetteltől.

Féltávnál tart a Spanyol Nagydíj: a 33. körben Vettel, Hamilton, Bottas, Ricciardo, Perez, Ocon, Wehrlein, Hülkenberg, Magnussen és Sainz a pontot érő top 10-ben.

Az egyetlen, aki még nem teljesítette kiállását, Pascal Wehrlein a 7. helyen. Massa és Palmer már kétszer is voltak a bokszban.

Alonsót eközben megelőzte Marcus Ericsson Sauberje, aztán Vettel körözte le: a spanyol a 14. helyre esett vissza, nem tartott sokáig a McLaren-csoda.

A manőver a Raikkönen kiesése után pityergő ifjú rajongót is jó kedvre derítette.

Vettel bravúros előzése – Bottas nem számított rá, hogy átvág a belső oldalra.

Hamiltont természetesen nem akadályozta csapattársa, már a brit a második helyen.

A 25. kör végén Vettel átvette a vezetést, cikázás után, a fűre is lehajtva előzte meg a Mercedest a DRS-zóna végén.

Hamilton 4 másodpercre csökkentette a lemaradását. Bottas elfékezte magát, de Vettel így sem tudott előzni.

Bottas most jó szívességet tesz Hamiltonnak.

A Red Bull fejében is hasonló járhatott, Ricciardo szintén közepes gumira váltott. Az élmezőnyből már csak a vezető Bottas nem járt a bokszutcában. Megemlítenénk, hogy Wehrlein van a 6. helyen, aki a körülötte levőktől eltérően szintén nem cserélt még kereket.

Sainz és Magnussen incidenséért nem osztottak ki büntetést.

Öt kör eltelt Vettel kiállása óta, de Hamilton még mindig kint van. Előnye csak 15 másodperc a némethez képest, jócskán mögé fog visszaérni, de a Mercedes fejében már hosszabb távú terv jár.

Sainz sem gondolhatta, hogy itt sikerül előznie. A spanyol arra panaszkodott, hogy Magnussen szorította le, a dán szerint pedig őrült volt a Toro Rossós rivális.

A 15. körben Vettel is kiállt kerékcserére, Ricciardót azóta vissza is előzte, már a 3. helyen a német.

A 8-9. Magnussen és Sainz egyszerre jöttek ki a bokszutcába: a Toro Rosso csaknem egy időben végzett a Haasszal, a spanyol a bokszutcában is kinézett a Haas mögül, aztán a kijáratánál a füvön kísérelt meg egy merész előzést.

A 13. körben Alonso is kiállt, aki a 10. helyen levő Grosjean mögé ragadt be.

Az első kanyarban történtek Raikkönen szemszögéből. 

Érdekes a mezőny vége: Massa az utolsó, 18. helyen, előtte Palmer és Kvjat, akik már az első kör végén kiálltak, hogy megszabaduljanak a közepes keveréktől, melyen elrajtoltak, a lágy kedvéért.

Eközben még egy szó se esett az elejéről. Vettel, Hamilton, Bottas a dobogón, Ricciardo és Perez nyert értékes pozíciókat. Alonso a 11. helyen az incidens után.

Bottas meglökte Raikkönent, aki Verstappent taszította a kavicságyba. Massa és Alonso balesete ettől függetlenül történt, mikor a két autó visszatért a pályára.

Verstappen is kiállt a futamból, két nagy vesztese van eddig a Spanyol Nagydíjnak. 

Massa is érintett volt, ő már járt a bokszban. Raikkönen nem jutott el odáig, félreállt autójával.

Verstappen és Raikkönen ütközött, és kiszaladt a pályáról, Alonso szintén a kavicságyba került. A Red Bull és Ferrari felfüggesztése sérültnek tűnik.

Elrajtolt a mezőny, Vettel lehagyta Hamiltont, káosz az első kanyarban.

A mezőny már a felvezető körön.

A versenyben futott legjobb kör 2008-ból származik, Raikkönen 1:21.670-et teljesített abban az évben. Sikerült ezt megdönteni? A pole-pozíciós rekord tegnap már megdőlt.

A Pirelli számításai szerint két kiállást láthatunk a futamon. A mezőnyből többen is használhatatlannak nevezték a kemény keveréket, így valószínűleg a csapatok a lágy és közepes gumikat váltogatják majd. Az aktuális legkeményebb abroncsot még egyik futamon sem láttuk az autókon, mindenki nagy ívben kerüli a használatát, annyira tartósak a gumiszállító idei abroncsai.

A tegnapi nap hőse, Fernando Alonso, aki 7. helyről várja a nagydíjat. „Véleményem szerint igazoltuk is már, amit az év elejétől kezdve sejtettünk, hogy a karosszéria nagyon is versenyképes, ezzel a résszel már most boldogak lehetünk. Még nem a legjobb, kicsit még dolgoznunk kell ahhoz, hogy elérje a Mercedes és a Ferrari szintjét, de egészen biztos, hogy azonos erőforrással közvetlenül mögöttük lennénk” – áradozott a spanyol a McLaren-Honda együttműködés első feléről. (Utóbbiról azt mondta, még mindig 50 lóerő a hátrány.) Vajon sikerül célba érnie idén először?

Az illetékesek szeretnék elkerülni, hogy megismétlődjön az Orosz Nagydíj blamája: két hete egyetlen valódi előzés sem történt a pályán. A DRS-zónát 100 méterrel meghosszabbították Spanyolországban, ennyivel korábban lehet nyitni a hátsó szárnyt.

A Sky Sports adásában Pastor Maldonado szakért. A rettegett venezuelai épp tegnaphoz képest öt éve szerezte egyetlen F1-es győzelmét itt Barcelonában.

Az előző 10 év Spanyol Nagydíját 10 különböző versenyző nyerte. Segítünk: ha a sorozat idén is folytatódik, akkor Bottas rövid idő leforgása alatt dupla győztesnek mondja magát.

Hamilton, Vettel, Bottas és Raikkönen az első négy rajtkockában. Annyira nem meglepő módon Vandoorne McLaren-Hondájában motorelemeket cseréltek, a teljes rajtrács megtekinthető itt.

Elérkezett a hétvége legjobban várt része, a vasárnap délután: pontban 14 órakor elrajtol a 2017-es Spanyol Nagydíj Barcelonában. Jó szurkolást mindenkinek!