DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
22:59

Az élőkép tanúsága szerint Norris autójával mostanra kész a McLaren, Piastrién viszont még dolgoznak a szerelők - miközben néhány autó már sorakozik a bokszutcában a Q1 kezdete előtt.

Ezzel itt meg is köszönjük a figyelmet, de jövünk még a legfontosabb értékelésekkel - vasárnap 21 órától pedig az USA Nagydíjjal, tartsatok akkor és addig is velünk!

A Q3 teljes végeredménye:

Norris hajszállal előzte Leclerc-t és Russellt, de ennek komoly jelentősége lehet - főleg miközben Piastri csak a hatodik...

De mindeközben MAX VERSTAPPEN szerzi a pole-t, úgy is, hogy lemaradt az utolsó köréről!

Norris a második helyen, de csak hat ezreddel előzi Leclerc-t. Piastri pedig csak a hatodik helyen!

Russell nem előzi meg Leclerc-t sem, a harmadik egyelőre. Piastri pedig csak sárgul a második szektorban.

Leclerc bejön másodiknak ideiglenesen - Verstappen viszont lekéste az utolsó gyorskörét, leintették a Q3-at! Meglesz-e így is a pole?

Leclerc jön elsőként, de már az első szektorban hátrányban. Verstappent pedig sürgetik a rádión, hogy siessen, mert kicsit le vannak maradva az időtervhez képest - és tényleg sietnie kell, hogy felérjen az utolsó körére...

Verstappen, Norris, Russell, Antonelli, Bearman, Sainz, Piastri, Alonso, Hamilton, Leclerc a sorrend az utolsó gyorskörök előtt. De most jön mindenki még egyszer - nézzük!

A garázsban a teljes Q3-as mezőny, de jön az utolsó négy perc és vele az utolsó nekibuzdulások.

A Ferrarik csak az utolsó két helyen az első körök után, de Hamilton és Leclerc is belehibázott a gyorskörébe - sőt, a monacói meg is forgott az utolsó kanyarból kijövet!

Norris mindössze 55 ezreddel előzi Russellt, de az élre áll - de csak pár másodpercig, mert jön Verstappen: 1:32,510, csaknem négy tizedet ad a britnek!

Russell élre is áll, Piastri viszont a használt gumikon egyelőre Antonellitől és Bearmantől is elmarad.

Na nézzük az első próbálkozásokat! Russell bekezd egy lila első szektorral.

Az autók megint egy-másfél perccel a zöld jelzés előtt felsorakoztak már a bokszutcában. Jön a 12 perces Q3 - vajon elkaphatja-e bárki Verstappent, feltámad-e az egyelőre haloványabb McLaren?

A Q2 eredménye:

És nincs is más változás: kiesik Hülkenberg, Lawson, Tsunoda és a két Alpine. Bejut viszont a Q3-ba: Verstappen, Leclerc, Norris, Hamilton, Antonelli, Russell, Sainz, Piastri, Alonso és Bearman.

Lepörög az óra, Colapintót megelőzi Gasly - de csak a 14-15. helyeken.

Piastri amúgy már csak a nyolcadik, de még kivezető körön a vb-éllovas is...

Tsunoda viszont nem tud kimenekülni a kieső zónából, marad a 13. helyen a japán, neki ezzel vége alighanem. Már az utolsó percen belül járunk.

Russell hatodik helyre jön fel, nem tudta épp megelőzni Antonellit.

Utóbbi ötösből Russell búcsúja lenne nyilván a legmeglepőbb, de jegyezzük meg, hogy a brit használt gumikon futotta az idejét.

Jön az utolsó öt perc a Q2-ben! Russell már kivezető körön, a többiek még a garázsban - de ez nem sokáig lesz így.

Az első próbálkozások után tehát a sorrend: Verstappen, Leclerc, Norris, Hamilton, Antonelli, Sainz, Piastri, Alonso, Bearman, Hülkenberg. Kieső helyeken: Lawson, Russell, Tsunoda, Colapinto, Gasly.

Életjelet ad a Ferrari is magáról, nemcsak a Mercedes: Leclerc a második, Hamilton a negyedik helyen.

Közben Colapintónak és Gaslynak is korrigálnia kellett egy-egy kanyarban.

Megjött a három főszereplő: Verstappen 1:32,701-es idővel vezet, Norris 175 ezredre tőle a második, Piastri viszont csupán ötödik, Antonelli és Sainz előtt is.

Sainz is durrant egyet, alig nyolc századdal Antonelli mögött a második.

Antonelli pakolt oda kezdetnek egy erős időt: 1:33,044 az újonctól! Russell is elmarad tőle és Bearmantől is.

Érdekes rádiózás a Q2 elején: Norris kormánycserét kér a következő etapja előtt, mert lejött a markolat róla bal oldalon...

Stroll kapcsán jegyezzük meg, hogy öt rajthelyes büntetést kapott, amiért a sprinten kibombázta Ocont, így ő lesz majd az utolsó a rajtrácson.

Itt a Q1 teljes végeredménye:

De mégsem: Albon körét törölték, így Colapinto továbbmegy végül!

De megússza végül Tsunoda, épp csak a 15. helyen - kiesik: Colapinto, Bortoleto, Ocon, Stroll és az autót törő Hadjar.

Lejár az idő, de rengeteg a javítás, így Tsunoda már csak 14., de a McLarenek is tízen kívül...

Hülkenberg ötödiknek jön a Stake-kel, a csapattárs Bortoleto viszont csak a 15. helyen. Stroll a 11. pozícióba javít.

Verstappen egy tizeddel visszaveszi a vezetést a Mercedesektől - de most már koncentráljunk az utolsókra, hiszen az a lényeg egyelőre!

Russell lila középső szektorral átveszi a vezetést Leclerc-től, Antonelli pedig bejön mögé másodiknak - Mercedes 1-2 két perccel a Q1 vége előtt.

Norris második nekifutásra már összerakja a körét, de a lila középső szektor ellenére is csak hetediknek jön be Piastri mögé.

Közben jönnek az utolsó percek: Stroll, Colapinto, Albon és Bortoleto a kiesőzónában.

Norris alatt ingott meg elég csúnyán a McLaren, így ő egyelőre mért kör nélkül. De Piastri is csak a hatodik: Leclerc, Verstappen, Hamilton, Sainz és Alonso is előtte.

Leclerc előzi 65 ezreddel Verstappent, a Ferrari az első helyen, de a McLarenek például még csak most érkeznek.

Alonso vezetett rövid ideig, de most már Verstappen az élen 1:33,590-es idővel.

Jönnek az első gyorskörön, amik még azért nem annyira gyorsak: Hülkenberg 1:34,3-as idővel vezet.

Tízperces kényszerszünet után folytatódik a Q1. A rend kedvéért: még senkinek nem volt mért köre a megszakítás előtt.

Három perc múlva indul újra az edzés, de az autók többsége máris felsorakozott a bokszutcában.

Hadjar egyébként jól van szerencséje, a szerelőknek azonban lesz dolguk ezen az autón...

Az első szektor S-kanyarjaiban veszítette el a kontrollt az autó felett a francia, nagy tempóval csapódott bele a falba, az orrkúp szinte teljesen eltűnt az autóról.

Piros zászló rögtön a Q1 elején! Hadjar a falban!

És említsük meg a hőséget is: a hivatalos adatok szerint 34 fok van jelenleg Texasban - nem csoda, hogy az FIA erre a hétvégére is hőségriadót adott ki!

Közben pedig jó hír a McLaren számára: Norris és Piastri is kigurult a garázsból!

Elindult a Q1 - csak a rend kedvéért: 18 perces lesz, hiszen sima kvalifikációról van szó, nem sprintidőmérőről, mint tegnap, így a gumiválasztás is szabad (ami mindenkinél lágy keveréket fog jelenteni).

Merthogy ma már rendeztek egy meglehetősen eseménydús sprintet, amelyen Piastri és Norris is rögtön az első kanyarban kiesett egy tömegkarambol jóvoltából, amelyet egyesek szerint Piastri, a McLaren szerint Hülkenberg, Marko szerint pedig Alonso indított el... Akárhogy is, Verstappen pedig közben győzött, így újabb nyolc pontot kiharapott a McLarenek előnyéből.

Kezdjük rögtön utazó tudósítónk, Mészáros Sándor helyszíni jelentésével, miszerint a McLaren-garázsban még gőzerővel dolgoznak a sprinten összetört autókon:

Köszöntünk ismét mindenkit! Reméljük, sokan velünk tartotok az éjszaka ellenére is, hiszen rövidesen jön az F1-es USA Nagydíj időmérő edzése!