Merthogy ma már rendeztek egy meglehetősen eseménydús sprintet, amelyen Piastri és Norris is rögtön az első kanyarban kiesett egy tömegkarambol jóvoltából, amelyet egyesek szerint Piastri, a McLaren szerint Hülkenberg, Marko szerint pedig Alonso indított el... Akárhogy is, Verstappen pedig közben győzött, így újabb nyolc pontot kiharapott a McLarenek előnyéből.
Ezzel itt meg is köszönjük a figyelmet, de jövünk még a legfontosabb értékelésekkel - vasárnap 21 órától pedig az USA Nagydíjjal, tartsatok akkor és addig is velünk!
A Q3 teljes végeredménye:
Norris hajszállal előzte Leclerc-t és Russellt, de ennek komoly jelentősége lehet - főleg miközben Piastri csak a hatodik...
De mindeközben MAX VERSTAPPEN szerzi a pole-t, úgy is, hogy lemaradt az utolsó köréről!
Norris a második helyen, de csak hat ezreddel előzi Leclerc-t. Piastri pedig csak a hatodik helyen!
Russell nem előzi meg Leclerc-t sem, a harmadik egyelőre. Piastri pedig csak sárgul a második szektorban.
Leclerc bejön másodiknak ideiglenesen - Verstappen viszont lekéste az utolsó gyorskörét, leintették a Q3-at! Meglesz-e így is a pole?
Leclerc jön elsőként, de már az első szektorban hátrányban. Verstappent pedig sürgetik a rádión, hogy siessen, mert kicsit le vannak maradva az időtervhez képest - és tényleg sietnie kell, hogy felérjen az utolsó körére...
Verstappen, Norris, Russell, Antonelli, Bearman, Sainz, Piastri, Alonso, Hamilton, Leclerc a sorrend az utolsó gyorskörök előtt. De most jön mindenki még egyszer - nézzük!
A garázsban a teljes Q3-as mezőny, de jön az utolsó négy perc és vele az utolsó nekibuzdulások.
A Ferrarik csak az utolsó két helyen az első körök után, de Hamilton és Leclerc is belehibázott a gyorskörébe - sőt, a monacói meg is forgott az utolsó kanyarból kijövet!
Norris mindössze 55 ezreddel előzi Russellt, de az élre áll - de csak pár másodpercig, mert jön Verstappen: 1:32,510, csaknem négy tizedet ad a britnek!
Russell élre is áll, Piastri viszont a használt gumikon egyelőre Antonellitől és Bearmantől is elmarad.
Na nézzük az első próbálkozásokat! Russell bekezd egy lila első szektorral.
Az autók megint egy-másfél perccel a zöld jelzés előtt felsorakoztak már a bokszutcában. Jön a 12 perces Q3 - vajon elkaphatja-e bárki Verstappent, feltámad-e az egyelőre haloványabb McLaren?
A Q2 eredménye:
És nincs is más változás: kiesik Hülkenberg, Lawson, Tsunoda és a két Alpine. Bejut viszont a Q3-ba: Verstappen, Leclerc, Norris, Hamilton, Antonelli, Russell, Sainz, Piastri, Alonso és Bearman.
Lepörög az óra, Colapintót megelőzi Gasly - de csak a 14-15. helyeken.
Piastri amúgy már csak a nyolcadik, de még kivezető körön a vb-éllovas is...
Tsunoda viszont nem tud kimenekülni a kieső zónából, marad a 13. helyen a japán, neki ezzel vége alighanem. Már az utolsó percen belül járunk.
Russell hatodik helyre jön fel, nem tudta épp megelőzni Antonellit.
Utóbbi ötösből Russell búcsúja lenne nyilván a legmeglepőbb, de jegyezzük meg, hogy a brit használt gumikon futotta az idejét.
Jön az utolsó öt perc a Q2-ben! Russell már kivezető körön, a többiek még a garázsban - de ez nem sokáig lesz így.
Az első próbálkozások után tehát a sorrend: Verstappen, Leclerc, Norris, Hamilton, Antonelli, Sainz, Piastri, Alonso, Bearman, Hülkenberg. Kieső helyeken: Lawson, Russell, Tsunoda, Colapinto, Gasly.
Életjelet ad a Ferrari is magáról, nemcsak a Mercedes: Leclerc a második, Hamilton a negyedik helyen.
Közben Colapintónak és Gaslynak is korrigálnia kellett egy-egy kanyarban.
Megjött a három főszereplő: Verstappen 1:32,701-es idővel vezet, Norris 175 ezredre tőle a második, Piastri viszont csupán ötödik, Antonelli és Sainz előtt is.
Sainz is durrant egyet, alig nyolc századdal Antonelli mögött a második.
Antonelli pakolt oda kezdetnek egy erős időt: 1:33,044 az újonctól! Russell is elmarad tőle és Bearmantől is.
Érdekes rádiózás a Q2 elején: Norris kormánycserét kér a következő etapja előtt, mert lejött a markolat róla bal oldalon...
Stroll kapcsán jegyezzük meg, hogy öt rajthelyes büntetést kapott, amiért a sprinten kibombázta Ocont, így ő lesz majd az utolsó a rajtrácson.
Itt a Q1 teljes végeredménye:
De mégsem: Albon körét törölték, így Colapinto továbbmegy végül!
De megússza végül Tsunoda, épp csak a 15. helyen - kiesik: Colapinto, Bortoleto, Ocon, Stroll és az autót törő Hadjar.
Lejár az idő, de rengeteg a javítás, így Tsunoda már csak 14., de a McLarenek is tízen kívül...
Hülkenberg ötödiknek jön a Stake-kel, a csapattárs Bortoleto viszont csak a 15. helyen. Stroll a 11. pozícióba javít.
Verstappen egy tizeddel visszaveszi a vezetést a Mercedesektől - de most már koncentráljunk az utolsókra, hiszen az a lényeg egyelőre!
Russell lila középső szektorral átveszi a vezetést Leclerc-től, Antonelli pedig bejön mögé másodiknak - Mercedes 1-2 két perccel a Q1 vége előtt.
Norris második nekifutásra már összerakja a körét, de a lila középső szektor ellenére is csak hetediknek jön be Piastri mögé.
Közben jönnek az utolsó percek: Stroll, Colapinto, Albon és Bortoleto a kiesőzónában.
Norris alatt ingott meg elég csúnyán a McLaren, így ő egyelőre mért kör nélkül. De Piastri is csak a hatodik: Leclerc, Verstappen, Hamilton, Sainz és Alonso is előtte.
Leclerc előzi 65 ezreddel Verstappent, a Ferrari az első helyen, de a McLarenek például még csak most érkeznek.
Alonso vezetett rövid ideig, de most már Verstappen az élen 1:33,590-es idővel.
Jönnek az első gyorskörön, amik még azért nem annyira gyorsak: Hülkenberg 1:34,3-as idővel vezet.
Tízperces kényszerszünet után folytatódik a Q1. A rend kedvéért: még senkinek nem volt mért köre a megszakítás előtt.
Három perc múlva indul újra az edzés, de az autók többsége máris felsorakozott a bokszutcában.
Hadjar egyébként jól van szerencséje, a szerelőknek azonban lesz dolguk ezen az autón...
Az első szektor S-kanyarjaiban veszítette el a kontrollt az autó felett a francia, nagy tempóval csapódott bele a falba, az orrkúp szinte teljesen eltűnt az autóról.
Piros zászló rögtön a Q1 elején! Hadjar a falban!
És említsük meg a hőséget is: a hivatalos adatok szerint 34 fok van jelenleg Texasban - nem csoda, hogy az FIA erre a hétvégére is hőségriadót adott ki!
Közben pedig jó hír a McLaren számára: Norris és Piastri is kigurult a garázsból!
Elindult a Q1 - csak a rend kedvéért: 18 perces lesz, hiszen sima kvalifikációról van szó, nem sprintidőmérőről, mint tegnap, így a gumiválasztás is szabad (ami mindenkinél lágy keveréket fog jelenteni).
Az élőkép tanúsága szerint Norris autójával mostanra kész a McLaren, Piastrién viszont még dolgoznak a szerelők - miközben néhány autó már sorakozik a bokszutcában a Q1 kezdete előtt.
Kezdjük rögtön utazó tudósítónk, Mészáros Sándor helyszíni jelentésével, miszerint a McLaren-garázsban még gőzerővel dolgoznak a sprinten összetört autókon:
Köszöntünk ismét mindenkit! Reméljük, sokan velünk tartotok az éjszaka ellenére is, hiszen rövidesen jön az F1-es USA Nagydíj időmérő edzése!





