DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
19:49

Az edzés harmadához érve Hamilton áll az élre, a hétszeres világbajnok elsőként megy be az 1:34-es tartományba.

Ezzel itt meg is köszönjük a figyelmet, de senki ne menjen még aludni (vagy menjen, csak állítson be ébresztőt), este 23:30-tól ugyanis jön majd a sprintidőmérő - tartsatok akkor és addig is velünk!

Viszont abban nincs változás, hogy Lando Norris zárta az élen az egyetlen szabadedzést. Mögötte Hülkenberg, Piastri, Alonso, Verstappen, Albon, Rzssell, Hamilton, Hadjar és Bearman a sorrend. A végén Leclerc és Sainz, akik a műszaki gondjaik miatt nem is futottak lágy(abb) gumis kört.

A teljes végeredmény:

És nem! Hülkenberg a végén lila középső szektorral bejön a két vb-aspiráns közé!

Piastri ugrik előre második helyre - így a végén McLaren 1-2 lesz?

Russell jön fel hetediknek - jegyezzük meg, hogy ő és a mögötte lévő Hamilton közepes gumikon szerepel az első tízben, a többiek lágyakon.

Norris, Alonso, Verstappen, Hülkenberg, Piastri, Hamilton, Bearman, Ocon, Bortoleto, Tsunoda a top 10 három perccel a vége előtt - mindkét Haas és Stake a mezőny első felében!

Norris az új első, bő három tizeddel veri Alonsót.

Leclerc pedig közben ki is szállt az autójából a garázsban. A visszajátszásból kiderült, hogy tényleg nem tudott hetedik fokozatba kapcsolni...

Alonso az új éllovas, kilenc ezreddel előzi Verstappent! Piastri a harmadik, Hamilton közepes gumikon a negyedik.

Jönnek is a javítások: Russell vezetett először a közepes gumikon, de most már Verstappen az élen 1:33,6-os körrel.

Közben Leclerc jelent a rádión a váltással kapcsolatos gondokat.

Bizony jönnek a C3-as és C4-es abroncsok: Hamilton és Russell a közepesen például, Verstappen és Piastri pedig a lágyon. Nézzük, mennyit tudnak javulni velük!

Befordultunk az utolsó negyed órára, a többség a garázsban - talán a fináléra felkerülnek a közepes és lágy gumik?

Az első négy helyen tehát a négy topcsapat egy-egy pilótája, de mi újság hátrébb? Sainz a váltógondok ellenére a középmezőny legjobbja, top 10-ben még egy Racing Bulls és Sauber Lawsonnal és Hülkenberggel, a sor végén pedig az Alpine-ok.

"Valamiért nagyon csúszós a gázpedál" - jelentette Hamilton.

Aki amúgy az utolsó 20 perchez érve még mindig vezet: fél másodperc az előnye Norris és Verstappen előtt, őket Russell és Piastri követi.

Íme:

Oconnak volt egy momentuma: a fékekkel adódhatott gondja, úgy sodródott ki a sóderágyba.

A Williams pedig már jelezte is hivatalosan, hogy váltóproblémát vizsgálnak Sainz autóján, a spanyol pedig nem is fog már újra kihajtani a pályára a szabadedzésen, de a sprintidőmérőre már készen fognak majd állni.

"Boksz, boksz, boksz, ne nyomd, boksz, boksz!" - jelezték nemrég rádión Sainznak, akinél potenciális váltóproblémákra gyanakszik a Williams, így elővigyázatosságból meg is vizsgálják a garázsban a spanyol autóját.

Még mindig a kemény gumikat nyüstöli a komplett mezőny. Ne feledjük, hogy sprinthétvége van, így például a mai sprintidőmérőn a közepes gumik is kötelezően használatban lesznek az első két etap során.

Közben már újra is indult a szabadedzés, sikerült eltakarítani a törmeléket.

A visszajátszás alapján inkább Stroll Astonjáról repült le a kérdéses darab - addig pedig mutatjuk az állást:

Valóban a törmelék miatt érkezett a megszakítás.

Piros zászló! Stroll autója szakíthatott fel valamit a rázókőnél az utolsó szektorban.

A nap rádiózása Hadjar és a mérnöke között zajlott, utóbbi valamiért Bottasról beszélt neki, mire a pilóta közölte, hogy hagyja ezt abba, mert összezavarja... 

Verstappen közben az élen, méghozzá Tsunoda előtt. A teljes mezőny egyébként a C1-es kemény gumikon.

Még néhány speciális festés a pályán:

Jönnek az első köridők is persze közben, szűk tíz perc elteltével Sainz vezet 1:36,130-as idővel, még a kemény keveréken.

Apropó, gumik: a Pirelli vitt egy csavart a kiosztásba, hiszen a C1-es, a C3-as és a C4-es abroncsok vannak jelen Austinban.

Speciális festésből annál több van Austinban, összesen hat istálló villantott egyedi dizájnt - az egyik kedvencük, a Williams 2002-t idéző retro fényezése:

Fejlesztésekből egyébként nem sokat láthatunk ezen a hétvégén, hiszen csupán két istálló jelentett le és hozott újítást az USA Nagydíjra: a Mercedesnél a hátsó kerék körüli légáramlást igyekeznek optimalizálni egy apróbb módosítással, a hazai futamán szereplő Haas viszont egy komolyabb csomaggal, többek között átszabott padlólemezzel rukkolt elő - mindezekről itt írtunk.

Elindult az egyórás szabadedzés, Verstappen vezetésével egyből többen a pályán. Remélhetőleg az átlagosnál akciódúsabb edzésünk lesz, hiszen csak a mostani 60 perc során kísérletezhetnek a csapatok a beállításokkal, mivel 23:30-tól már a sprintkvalifikáció jön.

De akkor most már térjünk rá konkrétan a pályán zajló eseményekre. Ami az időjárást illeti: 29 fok a levegő hőmérséklete - és ez még aligha a maximum, ezért ismét hőségriadót léptetett életbe az FIA.

A mai nap eddigi fő történése pedig az, hogy a fő (és egyetlen érdemi) kihívónak tartott Tim Mayer visszalépett az FIA elnökválasztásától, miután a körülmények és a szabályok tulajdonképpen nem tették lehetővé az indulását (dióhéjban: minden jelöltnek kell minden régióból alelnököt megneveznie, ám Dél-Amerikából csak Fabiana Ecclestone szerepelt a választható személyek listáján, aki viszont a regnáló vezért, Mohammed ben Sulayemet támogatja).

Eddig a hétvége fő sztorija Texasban, hogy Lando Norrist találta felelősnek a McLaren belső vizsgálata a szingapúri koccanásért, ennek pedig "következményei" vannak/lesznek a britre nézve a szezon hátralévő részére - igaz, ezek mibenlétéről sem a pilóta, sem a csapattárs és vb-rivális Oscar Piastri, sem Andrea Stella csapatvezető nem árult el részleteket.

Kellemes péntek estét kívánunk mindenkinek, már negyed óra sincs hátra, és kezdődik az idei 19. F1-es versenyhétvége, az austini USA Nagydíj - méghozzá az egyetlen szabadedzéssel, hiszen sprintes hétvégéről beszélünk!